HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Üzerinde 19 var da son nokta Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

 Selamunaleyküm,

 Beğenilerini ifade etme nezaketinde bulunan değerli kardeşlerime teşekkür eder saygılarımı sunarım. Allah'ın sizlerden ve bizlerden razı olmasını ve hak yoldan ayırmamasını dilerim.



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Akik
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 25 nisan 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Akik

Fereç Hüdür Kardeş aramıza hoş geldiniz.

__________________
Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Yukarı dön Göster Akik's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Akik Ziyaret Akik's Ana Sayfa
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

ferec hüdür hayırlı olsun inşallah
Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
SerdarSe
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 mart 2006
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı SerdarSe

Selam,

Foruma yeni katıldım, soracaklarım forum konusuyla değil ama siteyle ilgili;

Her müslüman -tanımı itibariyle- aynı zamanda Hanif değil midir?

Değilse iki kavramı ayıran fark nedir?

Aralarında fark yoksa neden iki ayrı kavram kullanılmaktadır?

Hanif müslümanlığın bir sıfatı ise hanif olmayan müslüman nasıl birşeydir?

Özetle siz Hanif misiniz? Müslüman mı? yoksa Hanif Müslüman mı?



__________________
la ilahe illallah
Yukarı dön Göster SerdarSe's Profil Diğer Mesajlarını Ara: SerdarSe
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

http://63.231.71.140/hanifnet/hanifliknedir/index.html

HANiFLiK NEDIR

Halis - Hanif İslâm



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

 

Öncelikle bana hoş geldin deme nezaketinde bulunup, hayır dualarını esirgemeyen kardeşlerime teşekkür ederim. Allah’ın onlardan ve benden razı olmasını dilerim.

Konu harici olarak bana aşağıda metni bulunan soru SerdarSe tarafından yöneltildi, ilgimi çekti, sizinde ilginizi çekecegini şündüğümden cevaplandırmam gerektiğini şündüm.

Selam,

Foruma yeni katıldım, soracaklarım forum konusuyla değil ama siteyle ilgili;

Her müslüman -tanımı itibariyle- aynı zamanda Hanif değil midir?

Değilse iki kavramı ayıran fark nedir?

Aralarında fark yoksa neden iki ayrı kavram kullanılmaktadır?

Hanif müslümanlığın bir sıfatı ise hanif olmayan müslüman nasıl birşeydir?

Özetle siz Hanif misiniz? Müslüman mı? yoksa Hanif Müslüman mı?”

Bana göre bugün İslam aleminde yaşanan en temel sorunların başinda kavram kargaşası gelmektedir. Bunu çok çesitli ılardan örneklendirmek mümkün olmakla beraber, bu yazımda yukarda ki soruya ağırlık vermeye çalisacagim.

Kendim İslam inancı ısından isim olarak Müslüman”ım, Yaratılış Fıtratı olarak Hanifim, bilgilenme ısından Müminim ve bütün bunlar bir birlerine ters şen şeyler de değildir. Özellik olarak ise, bütün müminlerin eşit vasfında bir Müminim, yani başka herhangi bir Mümin neyse bende oyum, bu vasıfta olan bizler, dini bilgilerimizi tek kaynak ve tek rehberimiz olan Kurandan alırız, başka hiçbir bilgi kaynağını bu yönteme ne ortak eder, nede ön plana geçiririz. Bizler bunun dışında dini vahiyle irtibatlı değiliz, yani bize özel vahiy gelmez, hatadan masum olmadığımız içinde, Kuran ölçüsüne göre herkesin İslam dini ısından söylediklerimizden dolayı bizi sorgulama hakkı vardır. Bizler Resûl değiliz, Nebide değiliz, hele hele Mehdilik iddiasına inanmadığımız gibi, İsa Peygamber veya bir başkası gelecek iddialarına da inanmayız, kendimizde asla öyle şeyler vehmetmeyiz. Hatta bu gibi şeyleri Kuran karşıtı olarak üretilmis, Kurana olan güveni sarsma amaçlı hareketler olarak görürüz. Bizim için Kuran, apaçık öğreti ihtiva eden, batın öğreti ihtiva etmeyen, İslam dini için yeterli olan bir kitaptır. Kuran bize göre asla, bir muamma, bir bilmece, bir labirent veya bir şifre kitabı değildir. O asla hiç kimseye özel olarak hitap etmez, bütün insanlara aynı şekilde hitap eder. İfadem de Bizler derken tarih içerisinde yaşamış ve kıyamete kadar yaşayacak, ve Allah vahyine iman etmiş bütün Müminleri kastetmekteyim, bu güncel olarak yaşayan belirli şahıslara ait bir tanımlama değildir. Bütün müminler bu şekilde inanır diye ifade etmek istediğimdendir.

Soruya gelecek olursam, Kuran esaslı olarak, bana göre:

HANİF KAVRAMI : Canlılar, dünyaya geldiklerinde bir takım özelliklerle donatılmış olarak gelirler, Örnegin Arı bal yapmasını biler şekilde gelir v.s. Bunun için herhangi bir eğitim almasına gerek olmadan, bunu bilir. Haniflik ise inanç bazlı olarak İnsanın dünyaya gelirken yanında getirdiği ve Müvahhid olmayla ilgili bir şuur yapılanmasıdır. Her insan dünyaya gelirken Hanif olarak gelir; başka bir ifadeyle Müvahhid olarak dünyaya gelir bu bir fıtrat yani yaratılış halidir. Kurandan mealen :

-- Sen yüzünü, Allahbirleyici olarak doğruca dine çevir: Allahn yaratma yasasına (uygun olan dine dön) ki, insanları ona göre yaratmıştır. Allahn yaratması değiştirilemez. İşte doğru din odur. Fakat insanların çogu bilmezler. 30/30

Ve Müvahhid olarak yaratılan bu insan aynı zamanda çok özeldir, zira o Yerlerin, dağların ve Göklerin yüklenmekten korktuğu emanetin yüklenicisi olarak dünyaya gelmiştir, bunun hakkını yerine getirmekle yükümlüdür yerine getirmemesi halinde zalimlerden olur, bundan dolayı İnsan bir hayvana bakıldığı gibi değerlendirilemez, konumu onlardan ayrı olduğu gibi hukuku da çok farklıdır. Kurandan mealen :

-- Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara sunduk; onu yüklenmekten kaçındılar, on(un sorumluluğun)dan korktular; onu insan yüklendi; (fakat onun ağır sorumluluğunu tam kavrayamadı) doğrusu o, çok zalim, çok cahildir. 33/72

Bütün bunlara rağmen insan kendisinde olmayan bir şeyle doğar, hiçbir bilgiye sahip olmadan dünya ya gelir, zira o seçenekler ihtiva eden imtihan dünyasına gelmiştir. Bunun Haniflikle karıştırılmaması lazımdır, haniflik bir yaratılış mizacıdır, tabiri caizse bir karakterdir, bu karakter dünyada yapılacak bilgi seçenekleri ve kabullerle, hem değiştirile bilir, hem de doğruda karar kılıp değiştirilemez halde istikrar bulabilir. Yanlış seçenek ve kabullerle Haniflikten sapma olur, doğru seçenek ve kabullerle haniflikte istikrar sağlanır. Seçenekler tercihin değiştirilmesiyle her zaman yer değiştire bilir, bir kimse şrik iken hanif, hanif iken şrik hale gelebilir. Kurandan mealen :

-- Allah sizi annelerinizin karınlarından çıkardı, hiçbir şey bilmiyordunuz; şükredebilesiniz diye size işitme gücü, gözler ve gönüller verdi. 16/78

İşte bize verilen, gözler ve gönüller, akıl v.s. ile bilgi dünyasıyla irtibata geçtiğimizde çok çesitli durumlarla karşilaşirız. Arayış içine girerek tercihlerimizi ortaya koyarız, Allah’ın razı olduğu şekilde tercih yaparsak, Müslüman veya mümin olarak konumlanırız, Allah’ın razı olmadığı şekilde tercih yaparsak, Kafir veya şrik olarak konumlanırız, Allah, bizi razı olduğu sıratı müstakimden başka bir seçenek yapmaktan korusun. Ayrıca, Müslüman ve mümin kavramlarını versiyonlarda vardır, örnegin takvalı olma gibi, Kafir ve şrik kavramlarının da versiyonları vardır, cibt ve tağut gibi, bu gibi durumlar çesitlilik arz ettiklerinden konunun uzamaması için bunların tanımını bu çalismamda yapmayacağım. Yalnız Müslüman ve Mümin kavramlarına değineceğim,

MÜSLÜMAN KAVRAMI : Müslüman tanım olarak, İlahi Vahiy bilgisine rastladığında tercihini onu kabul etme yönünde kullanan Hanif kimsedir. İlahi Vahyi duyduğunda işte benim aradığım ve kabul edeceğim bilgi budur diyerek Onu ögrenmeye kendisini teslim eder. Bu ilk teslimiyeti ortaya koyan hanif kimseye Müslüman denir. Mümin ola bilmesi için Vahyin eğitimini almış olması gerekir, Kurandan Mealen :

-- Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir." 49/14

MÜMİN KAVRAMI : Hanif kimse, Vahiy ögretisini kabul ile ona teslim olduktan sonra, vahiy bilgisinden çesitli derecelerde bilgi alan kimsedir, ne kadar çok bilgilenirse imanı o kadar çok artar, her bilgi seviyesinde Mümin vasfında olmasına rağmen, bilgi artışı İman artışını beraberinde getirir, fakat bu ondan daha az bilgili kimsenin İmanında noksanlık var manasına gelmez, sadece bir güven ve İhtisas kazanma olayıdır. Kurandan mealen :

-- Ne zaman bir sure indirilse içlerinden biri, "Bu hanginizin imanını artırdı?" diye konuşur. İmanı olanların imanını artırmıştır. İşte sevinip duruyorlar! 9/124

-- Fakat yüreklerinde hastalık olanlara gelince (bu), onların pisliklerine pislik katar. Ve onlar kafir olarak ölürler 9/125

Kavramları ana esaslarına değinmek suretiyle vermeye çalistim, bunların ana esaslarına ters şmeyen çesitli konumları ve ılımları vardır ve bütün bunlar Kuranda mevcuttur. Hazırlamak istediğim bir forum sayfası olduğundan, bu konulara girmedim. Bu konu başlığı altında bir forum sayfası ılsa, ve detaylandırma bazında fikir çalismasi yapılırsa, kısmet olursa benimde çalismaya katılacağımı belirtmek isterim.

Yalnız konumlandırma safhaları ısından, İbrahim peygamberin durumundan birkaç örnek vereceğim :

HANİFLİK KONUMU: Kurandan mealen:

-- "Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. şriklerden değilim ben." 6/79

MÜSLÜMANLIK KONUMU: Kurandan mealen :

-- Rabbi ona, "Müslüman olup bana teslim ol!" dediğinde o şu cevabı vermişti: "Teslim oldum âlemlerin Rabbi'ne!" 2/131

MÜMİNLİK KONUMU: Kurandan mealen :

-- Bu (hükümler), elbette ilk sahifelerde de vardı: 87/18

-- İbrahim'in ve Mûsa'nın sayfalarında. 87/19

Ve bütün bu hususların kapsadığı sahaya İslam Dini denir, bundan dolayı bu dinin bağlılarına hangi konumda olursa olsun genel isim olarak Müslüman ismi ile tanımlama yapılır. Bu ismi genel kapsamlı olarak bizim için koyan da Allahtır, Kurandan mealen :

-- Allah uğrunda, O'na yaraşir biçimde cihad edin. O, sizi seçti ve dinde size bir güçlük yüklemedi; babanız İbrahim'in dini(ne uyun). O (Allah) bu (Kur'a)ndan önce(ki Kitaplarda) da, bu(Kur'a)nda da size "müslümanlar" adını verdi ki, Elçi size şahid olsun, siz de insanlara şahid olasınız. Haydi namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a sarılın; sahibiniz O'dur. Ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır (O)! 22/78

 Müslüman İsmi kaçınılmaz olarak  Kuran'a  iman eden herkezin ortak adıdır, bundan dolayı en başta kendimi Müslüman olarak tanımladım.



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
SerdarSe
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 mart 2006
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı SerdarSe

Selam,

Soruma cevap vermek için emek ve zaman harcadığınız için teşekkür ederim..

Yazınızı dikkatlice inceleyip yararlanacağım.



__________________
la ilahe illallah
Yukarı dön Göster SerdarSe's Profil Diğer Mesajlarını Ara: SerdarSe
 
halil66
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mart 2006
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halil66

Selam.

 Acizane bende bu konuda  fikrimi beyan edeyim;

 

1-) 30 Üzerinde ondokuz vardır onun.  Deniyor ,

 

O ondukuz üzerine kuruludur . denmiyor .yani kuranın tamamı 19 üzerine bina edilmemiştir .fakat içinde 19 vardır , Reşat halifede bunu görmüş Edipte onun müridi olmuş ,onun yolundan gitmiş.(gerçi asırlardır bunu gören varda Reşat geliştirmiş) bu konuda güzel çalışmalarda yapılmış,

Fakatttt…

Edip kendini o kadar bu konuya kaptırmışki, Bu küçücük ayrıntıyı görememiş veya bunun sırtından para kazanmak için görmek istemiyor. Onu Allaha havale edelim.

 

2-) en önemlisi Allah, Reşat halife için kuranda ne demiş, şimdi içinde 19 geçen müddesir suresinin  aşağıdaki ayetlerini iyice düşünerek okuyalım. Ve cevaplarını bulmaya çalışalım.

 

12 Hesapsız bir mal verdim ona.       Reşat , halife bayağı zengin                     

 

13 Göz doyurucu oğullar verdim.       Reşatın , bir oğlu bir kızı var              

 

14 Alabildiğine imkânlar döşedim onun için.       Reşat , mısırlı fakat amerikada yaşayacak kadar imkan sahibi       

 

15 Tüm bunlardan sonra hırs ile daha da artırmamı istiyor.        Reşat , babasının kendi adını verdiği tarikatlada yetinmedi , peygamber olmak istedi.

16 Hayır, iş sanıldığı gibi değil! O, bizim ayetlerimize karşı bir inatçı kesildi.          Reşat , Tevbe ayetlerine inatçı kesildi                

 

17 Ben onu dik bir yola süreceğim.         Reşat , babası dahil herkes tarafından dışlandı. ölüm tehditleri almaya başladı. .                 

 

18 Derin derin düşündü o; ölçtü-biçti.      Reşat , bayağı düşündü ve ölçtü                                          

 

19 Kahrolası, nasıl bir ölçü kullandı!        Reşat , bilgisayarı kullandı                                    

 

20 Bir kez daha kahrolası, nasıl bir ölçü kullandı?!          Reşat ,  gelişmiş bilgisayarı kullandı                                 

 

21 Sonra baktı.                                                   

 

22 Sonra yüzünü buruşturdu, kaşlarını çattı.                                               

 

23 Sonra arkasını döndü ve böbürlendi.                            Reşat ,  ben herkesten akıllıyım dedi. kurana çeşitli anlamlar verdi                   

 

24 Şöyle dedi: "Bu, rivayet edilerek gelen bir büyüden başka şey değil."    Reşat ,19 bir mucizedir, büyülenecek bir şeydir dedi

 

25 "İnsan sözünden başka bir şey değil bu."   Reşat , 2 ayete insan sözüdür dedi

 

26 Onu sekara fırlatacağım.              Reşatı sekara fırlatacağım.

 

27 Bilir misin nedir sekar?

 

28 Ortada bir şey bırakmaz, hiçbir şeyi görmezlik etmez o.

 

29 İnsan için tablolar/levhalar/ekranlar sunandır o/deriyi yakıp kavurandır o.

 

30 Üzerinde ondokuz vardır onun.                  O , 19 üzerine kurulu değil, üzerinde 19 var

 

31 Biz, cehennem yârânını hep melekler yaptık. Ve biz, onların sayılarını da küfre sapanlar için bir imtihandan başka şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler iyice ve apaçık bilsinler. İman etmiş olanların imanı artsın. Kendilerine kitap verilmiş olanlarla iman sahipleri kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlarla küfre sapmış bulunanlar da; "Allah bununla neyi örneklendirmek istiyor?" desinler. İşte böyle. Allah, dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya ve güzele kılavuzlar. Rabbinin ordularını ancak O bilir. Bu, insan için bir öğüt verici ve düşündürücüden başka şey değildir.

 

Ayetlerin tamamına iyice bakın arkadaşlar , günümüzde bu ayaetlere uyan Allahın başka bir kulu varmı.



__________________
selam
Yukarı dön Göster halil66's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halil66
 
blindpoint
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mayis 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 275
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı blindpoint

Öncelikle edip yüksel kaynaklı yazılarım...,araştırmalarım ın araştırmadan ibaret olması...... şu an onun her görüşüne  katıldığım anlamına gelmez.

Evet Edip beyler 19 olayını Reşat halifeyle kendinisine  endeksleme konusunda ısrarlı bir çalışma içinde olduğu görülüyor.Bu olayın bazı kimseler tarafından bulunması ve gündeme getirilmesi onların şanını artırmaz.Bu ancak artırsa artırsa Allahın şanını artırır.Fakat Edip yüksel  eserlerinde bu konuyla kendinisine ve Reşat halifeye yol yapıyor!

Olayın Reşat halife tarafından ilk olarak ortaya atılmadığını, edip kendi eserlerinde  yazmıştır!.

Edip Yüksel, Reşad halife ve onun paralelinde düşünenlerin bu konudaki iddiaları Tevbe süresinin son iki ayetinin kurandan olmadığı yolundadır.Ne ilginçtir ki, bu konuda ayetlerin tek bir sahabeden alındığı yolunda rivayet vardır.Hadislere ver yansın eden Edip Yüksel, bu rivayet üzerine tevbe süresinin son 2 ayetinin kurandan olmadığı yolundaki iddialarına bu rivayetleri delil getirmektedir.

Bu rivayet olmasa belki de Edip ve Reşad bu konuya hiç takılmayacak, kuranın hesaplanmasını bir daha yapacaklardı.Bu konuya takılıp kalmaları , onları yanlış davranmaya sevk etmiştir.

Son yapılan hesaplamalar, Kuranda Allah kelimesinin 2698 geçtiğine dair Edip ve Reşatın hesaplamalarının hatalı olduğunu ortaya koymuştur.Bu arkadaşlar,

-Tevbe suresinde 1 eksik,
-Furkan suresinde 1 eksik,
-Mü’min suresinde 1 eksik saymışlardır.

-Hacc suresinde 1 fazla,
-Mücadele suresinde 1 fazla saymışlardır.

Yapılan hata 3-2= 1 tanedir.
Sonuçta hatalı olarak
19 x 42 = 2698 rakamını ilan etmişlerdir !!!.

Buraya çok dikkat edin !!!,
bu hesaplamalara Tevbe suresi son 2 ayeti
Kuran dışı sayıldığı için kesinlikle dahil değildir.

Şu an ortaya çıkan tabloya göre Edip ve ekibi sayımdaki bir hatayla bu sonuca ulaşmıştır.Aslında yaptıkları sayım 2698 rakamını tutmamakta 2697 yi bulmaktadır.Hatalı hesaplama sonucu bunu tutturduklarını iddia etmekte bu arda Tevbe süresinin son iki ayetini diskalifiye etmektedirler.


Şu an 2698 sayısının tutturulabilmesi için bir adet Allah kelimesi lazım.Dönelim Tevbe süresinin son 2 ayetine.Edip ve ekibine göre kuranda yok olduğu iddia edilen bu iki ayette.Bu ayetlerde geçen, “Hasbiy-allahi- ifadesindeki Allah lafzını da, diğer 2697 adet Allah lafzına ilave edersek, 2698 rakamını tutturmuş oluruz.Bu da 19 un 142 katıdır.Mesel böylece aydınlığa kavuşmuştur.

Bu konudaki dayatmaya varan ispat çabalarına fazla katılmak istemiyorum.Kuranın bütün dökümanı harfler sembolize edilerek bilgisayara dökülse ve elde edilen sonuçlarla 19 la kesin olarak çakıştığı gözlemlense, bu adamların yinede inanacağını sanıyor musunuz ?.

Ne diyor ayeti kerime.
18- O düşündü ve değerlendirme yaptı.
19- Kahrolası, nasıl bir değerlendirme yaptı?
20- Bir daha kahrolası, nasıl bir değerlendirme yaptı?
21- Sonra baktı,
22- Sonra suratını astı ve kaşlarını çattı.
23- Sonra yüz çevirdi, büyüklük tasladı.”
Müdessir suresi.


“Bunu da kafirler için sınav konusu yaptık ki,
kitap verilenler bunun hak olduğunu anlasınlar, mü'minlerinde imanı pekişsin.Mü'minler Şüphe etmesin.”
Müdessir 31.
Anlasalar da anlamamazlıktan gelecek işi yokuşa sürecekler, bu deliler ancak iman ehlinin imanını artırır.

19 olayının farkına Edip vardıysa bu araştırmaları onun kurana ve İslam’a bağlılığını artırdıysa ne ala bu Edipin kazancıdır.

Fakat bunu Edip gündemde tutuyor diye bundan dolayı insanlardan bir saygınlık beklentisi varsa , şunun bilinmesi gerekir ki;Edip kurandaki 19 gerçeğinin farkına vardı diye kuran daha şereflenmedi,Daha üstün olmadı, o zaten üstündü,
ibarahim as. misali imanın artırılması için Allhatan delil isteyen bir insan psikolojisi içinde ,o insanın tek kazancı kalben başkalarından daha da mutmain olabilmesidir.

Durum bundan ibaret, inanmıyorum diyen insanı da inandırmak için fazla çırpınmanın anlamı yok.Bizim görevimiz anlatmayla biter o kadar! ondan sonra dileyen inansın, dileyen inkar etsin.

slm slm



__________________
Yukarı dön Göster blindpoint's Profil Diğer Mesajlarını Ara: blindpoint Ziyaret blindpoint's Ana Sayfa
 
sidhartha
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 mart 2006
Yer: Ingiltere
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sidhartha

slm kardeş bu araştırmanın kaynağınıda verirsen sevinirim.

Yukarı dön Göster sidhartha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sidhartha
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats