HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Kabir Azabı YOKTUR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Kelimelerin kök ve anlamlarını incelemek isterseniz şu linki bir deneyin: http://openburhan.pak.net/ob.php?sid=4

Ya Sin 52'deki MERKADİNA uykumuz demek. Anılan linkten aktarıyorum:

Kelimenin kökü: RKD. Anlamı: UYUMAK. Kullanıldığı iki ayet: Siz onları uyanık sanırsınız oysa UYUYORLAR -ve tahseb uhum eykazen ve hum RUKÛD (Kehf 18). Bizi UYKUMUZDAN kim kaldırdı? -men ba'asena min MERKADİNA (Ya Sin 52).  

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
türker26
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı türker26

S.A. Bu Siteye henüz yeni üye oldum.Yazılarınızı bir süredir takip ediyorum.İnşaallah önümüzdeki günlerde okuduklarımı değerlendirip düşüncelerimi sizlerle paylaşacağım.

__________________
KURANI OKUYALIM VE İYİ DÜŞÜNELİM.
Yukarı dön Göster türker26's Profil Diğer Mesajlarını Ara: türker26
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Aleyküm Selam Türker26

Siteye hoşgeldiniz. Katkılarınızı bekleriz.

Sevgi ve dostlukla.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

 

Selam Yunusemre ve Hasanakçay,

Yazdıklarınızla ilgili bilgiler aktarıyorum... Zira ben biraz Arapça biliyorum... İnşaallah yanılmamışımdır.

 

 (قبر) kelimesi “kabir, mezar” anlamında olup, (قبور) ise çoğuludur ve “mezarlık” anlamına gelmektedir.

 

 (مقبرة) ise “bir şeyin gömüldüğü yer, mezarlık” anlamına gelmekte olup, çoğulu (مقابر)dir.

 

(المرقد) “ merkad” ise (القبر) “kabr” anlamındadır. "uyku" anlamında değildir. (Bkz. İbrahim Mustafa-Ahmed Hasan ez-Ziyad, el-Mu’cemu’l-Vasîd, (I-II), Çağrı Yay. İst., 1986, I, 364.)

 

(من مرقدنا) ise “kabrimizden, yattığımız yerden, uzandığımız yerden” anlamına gelmektedir.  Bu kelimeyi bir kısım meallerde olduğu üzere “uyku” veya “ölüm uykusu” ile ilişkilendirmek isabetli görünmemektedir. Eğer yüce Allah’ın buradaki kastı uyku olsaydı (من نومنا) “uykumuzdan” anlamına gelen kelimeyi kullanırdı ve bir problem olmazdı. Ama (من مرقدنا) tabirini seçmiş olmasının bir anlamı olmalıdır. Dolayısıyla bu kelimeye doğru bir anlam verilmesi icap etmektedir.  

 

(رقد) fiili “yattı, boylu boyunca uzandı” anlamına gelmektedir.

(ارقد) ise emir cümlesi olup “yat! Uzan!” anlamına gelmektedir.

(مرقد) ise ism-i zaman, ism-i mekan olup “yatılacak yer, uzanılacak yer, yatma zamanı, uzanma zamanı” anlamlarına gelmektedir.

(من مرقدنا) ise “yattığımız yerden” anlamına gelmektedir. Eğer bu yatma işi ölüler için olursa pek tabidir ki bu da (قبر) "kabirde" mümkün olacaktır.

 

O nedenle ölüler tekrar diriltildiklerinde büyük bir şaşkınlık içinde önce ne olduğunu anlamaya çalışacak, sonra da pişmanlık içinde “vay başımıza gelenler!”, “eyvahlar olsun!”, “Kim bizi yattığımız yerden diriltip kaldırdı?” diye soracaklardır. Sonra da suçlarını itiraf ederek “Bu; Allah’ın dediği, meğer peygamberler doğruyu söylemiş” diye konuşacaklardır. Bütün bunlar göstermektedir ki, ortada bir “uykudan uyanma” yok, “yeniden dirilişin” şaşkınlığı ve yaptıklarının derin pişmanlığı vardır.

 

“Yattığımız yer” manasına gelen ( مرقدنا) tamlamasından hareketle bazı müfessirler, “herkesin kendi öldüğü yerden, kabrinden kaldırılacağı” yorumunu yapmışlardır. Ancak İbn Atiyye burada bir edebî sanat (istiare ve teşbih) bulunduğunu, yoksa gerçek anlamıyla kabirlerin kastedilmediğini belirtmektedir. Yani gerçek anlamıyla kabirler kastedilmediğine göre, dünyaya gelmiş ama hiç kabri bile bulunmayan insanların yeni bedenleriyle adeta topraktan fışkıracakları, bir başka ifadeyle adeta ışınlanacaklarını anlamamızda mümkün olabilmektedir. Kanaatimizce burada İbn Atiyye’nin görüşü daha isabetli gibi görünmekte ve meseleye geniş bir perspektiften bakmamıza imkan sağlamaktadır. (Bkz. H. Karaman, M. Çağrıcı, İ.K. Dönmez, S. Gümüş, Kur’an Yolu, Türkçe Meal ve Tefsir, DİB., Yay., Ank., 2006, V, 505)

 

Diğer taraftan “Son saat şüphe götürmez bir biçimde gelip çatacaktır ve Allah mezarlarda yatan kimseyi (can verip tekrar) diriltecektir.” (Hacc, 22/7) Bu ayette de “ölüm uykusu” veya “uykudan” bahsedilmemekte ve bu anlama gelecek herhangi bir kelime kullanılmamaktadır. Burada mezarlarda yatan kimselerin, yani ölmüş kimselerin tamamının tekrar diriltileceği haber verilmektedir.

 

Dolayısıyla bütün bunlar göstermektedir ki, ( مرقدنا) kelimesinin “uyku” veya “ölüm uykusu” anlamlarıyla doğrudan bir ilişkisi yoktur. Kelimeye bu anlamı vererek yapılan meallerin ise yanlış, yanıltıcı, eksik, tutarsız ve ilmî dayanaktan yoksun olduğu anlaşılmaktadır. (من مرقدنا) tamlamasını “uykumuzdan” veya “ölüm uykumuzdan” şeklinde tercüme edenlerin bu görüşlerini yeniden gözden geçirmelerinin sayısız yararları olacağı muhakkaktır. Zira doğru bir tercüme; bir takım yanlış düşüncelere geçit vermeyeceği gibi, Allah’ın muradını doğru anlamamıza da imkan sağlayacaktır.

 

Selam ve dua ile...

Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

selam

Zümer Suresi
(42)
Allah insanların ruhlarını öldüklerinde, ölmeyenlerinkini de uykularında alır. Ölümüne hükmettiklerinin ruhlarını tutar, diğerlerini belli bir süreye (ömürlerinin sonuna) kadar bırakır. Şüphesiz bunda düşünen bir toplum için elbette ibretler vardır.

Zümer Suresi

42.

Allahü yeteveffel enfüse hıyne mevtiha velletı lem temüt fı menamiha fe yümsikülletı kada aleyhel mevte ve yürsilül uhra ila ecelim müsemma inne fı zalike le ayatil li kavmiy yetefekkerun

 

Zorlama tefsirlere gerek yok, Kur'an kendi tefsirini kendisi yapıyor..

 

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
bembeyaz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 736
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bembeyaz

Yunusemre kardeşim,

Cevabınızın konumuzla hiç bir alakası yok... "min merkadina" tamlaması "uyku" anlamına gelmiyordu, "yattığımız yerden" anlamına geliyordu bunu konuşuyorduk... Delilleri de izah etmiştim... Sanırım mevzumuz anlaşılmamış... Zira konumuz kabir azabı idi...

Oysa siz içinde "uyku" geçen ayet meallerini indirip buraya yapıştırıyorsunuz.... Ve konudan uzaklaşıyorsunuz... Meseleyi anlamak istemezmiş gibi bir haliniz var... Veya bana öyle geliyor... 

Neyse verdiğiniz ayeti de değerlendirebiliriz...

Zümer, 39/42: "Allah, ölüm vakitleri geldiğinde insanları vefat ettirir, ölmeyenleri de uykularında (bilinç kaybına uğratır). Ölümüne hükmettiklerinin canlarını alır, diğer canları da belli bir süreye kadar bedenlerine salar. Kuşkusuz bunda iyi düşünenler için dersler vardır."

İnsanı öteki varlıklardan ayıran en temel özelliği ruh sahibi bir varlık oluşudur. Allah'ın insanı öldürmesi, ruhun bedenle ilişkisini kesmesidir. Bu ayette de belirtildiği üzere ruhun başta gelen niteliği can ve şuur kaynağı olmasıdır. Ölüm olayında Allah ruhu bedenden tamamen ayırdığından, beden hem candan hem de şuurdan yoksun hale gelmektedir...

Uyku denilen psiko-fizyolojik olayda ise, can bedende kalmakla birlikte geçici bir duyum ve bilinç kaybı yaşanmaktadır.... Bu kayıp bir bakıma ruhun bedeni terketmesi anlamına geldiği için ayette uyku ölüme benzetilmiştir...

Yani insan öldüğünde, tam ve sürekli bir bilinç kaybı söz konusu iken, uykuda ise geçici ve kısmî bir bilinç kaybı vardır... Dikkatle bakıldığında görüleceği üzere ayet buna işaret ediyor... Ama bazı kimselerin süresi dolduğunda canlarının uykuda iken alınması da söz konusu olabilir... Bu ise ayrı bir konudur...

Özetle ayetleri tek bir meale veya meallere bağlı kalarak anlamaya kalkarsak problemlerin ortaya çıkması söz konusu olabilir... Bu itibarla güvenilir tefsirlere de bakmak en doğru olanıdır...

Meallerle sınırlı kalmayalım... Daha geniş araştırmalardan sonra kanaatimizi buraya aktaralım.. Zira bizi takip edenler var... Ve onların da doğru bilgilenmek gibi bir hakları var... Bu da bir sorumluluğu gerektirir diye düşünüyorum.... Sorumluluklarımızın bilincinde olmalıyız...

Selam ve dua ile...

 

Yukarı dön Göster bembeyaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bembeyaz Ziyaret bembeyaz's Ana Sayfa
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Kardeşlerim!

bembeyaz yazdı:

(رقد) fiili “yattı, boylu boyunca uzandı” anlamına gelmektedir.

(ارقد) ise emir cümlesi olup “yat! Uzan!” anlamına gelmektedir.

(مرقد) ise ism-i zaman, ism-i mekan olup “yatılacak yer, uzanılacak yer, yatma zamanı, uzanma zamanı” anlamlarına gelmektedir.

(من مرقدنا) ise “yattığımız yerden” anlamına gelmektedir. Eğer bu yatma işi ölüler için olursa pek tabidir ki bu da (قبر) "kabirde" mümkün olacaktır.

 

Allah Razı olsun. Rabbim ilminizi artırsın.

 

Ya Sin;52:

Onlar: “Eyvah başımıza gelenlere! Yatıp uyuduğumuz yerden bizi kim kaldırdı / uyandırdı? Bu, Rahman’ın vadettiği şeydir. Gönderilen elçiler de doğru söylemişler dediler ( derler).

 

Kusursuzluk sadece allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam..

Zümer, 39/42: "Allah, ölüm vakitleri geldiğinde insanları vefat ettirir, ölmeyenleri de uykularında (bilinç kaybına uğratır). Ölümüne hükmettiklerinin canlarını alır, diğer canları da belli bir süreye kadar bedenlerine salar. Kuşkusuz bunda iyi düşünenler için dersler vardır."

Bu anlamsız parantezleri anlamıyorum... Parantez içine illa bişey koyulacaksa bu ayette şu olmalıdır...

Zümer, 39/42: "Allah, ölüm vakitleri geldiğinde insanları vefat ettirir, ölmeyenleri de uykularında (vefat ettirir). .....

Ayette can kelimesi geçmemesine rağmen mealde can kelimesi kullanılmış. 

Bu ayetten düşünüp de ne gibi dersler edinilmeli?

Yasin 52 ile ne tür bir ilişkisi olabilir?

 Uzanıp yatılan yer kabir midir, dünya mıdır??

Aslında yatılan yer, ölüm uykusunda olunup olunmadığı bizi pek ilgilendirmiyor. Öenmli olan Allah Kur'an'da 1 tartıdan/hesaptan/sorgu söz ederken, kabir azabı ile 2 tartı/hesap/sorgu ortaya çıkarılıyor.

Allah Cennet ile mükafat, Cehennem ile azap demişken, kabie azabı ile bir başka azap daha çıkarılıyor.

Kur'an ayetlerinde kıyamet sonrası insanlar konuşmalarında neden kabir azabından hiç söz etmiyorlar? Neden cennetteki ve cehennemdeki insanlar kabir azabı çektiklerinden bahsetmiyorlar? Neden inkarcılar cehennemi hak ettiklerini anlayınca/karşılarında görünce dünyaya geri dönmek istiyorlar? Ve neden bu isteği yeniden dirildikten hemen sonra istemiyorlar?

Enam Suresi
(27)
Ateşin karşısında durdurulup da, "Ah, keşke dünyaya geri döndürülsek de Rabbimizin âyetlerini yalanlamasak ve mü'minlerden olsak" dedikleri vakit (hallerini) bir görsen!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Değerli Yunusemre Kardeşim!

İlk başta görüşümü belirteyim. Kur'an'da "Kabir azabı" yoktur.

Alıntı yaptığınız ayetin mealini ve kısa açıklamasını verdim.

Zümer Suresi;42:Allahu yeteveffel enfüse hıyne mevtiha velletiy lem temüt fiy menamiha feyümsikülletiy kada aleyhelmevte ve yursilül ‘uhra ila ecelin müsemma inne fiy zâlike leâyâtin likavmin yetefekkerun;

Zümer; 42: "Allah, o canları öldükleri zaman, ölmeyenleri de uyuduklarında alır. Sonra haklarında ölüm hükmü verdiklerini alıkoyar, diğerlerini de takdir edilmiş bir süreye kadar salıverir. Şüphesiz ki bunda düşünecek bir kavim için nice ibretler vardır."

Ayette can kelimesi geçmez nefs, canlı anlamındadır.

“Ecel (süre)” ve “müsemma (adı konulmuş, belirlenmiş)” sözcüklerinden meydana gelmiş olan bu sıfat tamlaması; “adı konmuş, belirlenmiş bir süre” anlamını ifade etmekte olup bu tamlama ile Kur’an’da “senesiyle, ayıyla, günüyle, saatiyle sürenin son anı” kastedilmektedir.

Bu tamlamaların geçtiği ayetler şunlardır: Bakara; 282,   En’âm; 2, 60,   Hud; 3, Ra’d; 2,   İbrahim; 10,   Nahl; 61,   Ta Ha; 129,   Hacc; 3, 33,   Ankebut; 53,   Rum; 8,   Lokman; 29,   Fatır; 13, 45,   Zümer; 5, 42,   Mümin; 67,   Şûra; 14,   Ahkaf; 3, Nuh; 4.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allaha emanet olunuz.

 

 

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Teşekkürler dost1 kardeşim..

Allah ilmimizi arttırsın..

Selametle...

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats