HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: RABITA İLE SEYHE TAPILMAZ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
osman65
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 02 mayis 2006
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı osman65

Bizleri yoktan vareden ve islamla muserref kilan Allah`a hamd

ve onun Rasulu ve bizim biricik sevgilimiz sevgili peygamberimiz Al ve ashabina salat ve selam olsun.

Rabita hakkinda bircok sorular sorulmakta ve bazilarinca sirke kadar varmakla itham edilen tasavvufun ruknu azamidir

Ilk devir sufilerinde lafiz olarak rastlanmayan bu kavram,

yanlis algilamalar sonucu ne yazikki (sozum ona) gunumuz aydinlarinca mahkum edilmek istenmektedir.

Rabita,bag,alaka,vuslat anlamlarina gelmektedir.

Kur`an da ayni kokten gelmekte olan ribat,murabata gibi kavramlar vardir.

Rabita her ne kadar Naksibendiyye Tarikatina has bir ozellik olarak dikkati cekse bile

aslinda butun tarikatlerede mahsusdur.Tasavvufda rabitanin amaci,rabita-i huzurdur.

Yani salikin yani bu yola girmis sofinin daima Huzuru Ilah-i de bulundugu duygusunu saglamaktir.

Her an Allah`i karsimizda goruyormuscasina yasamaktir.

Bunu saglamak cok zordur,cunku yuce yaratan musahhas bir varlik degildir,

oyleyse kulun yogunlasmasini saglayacak musahhas bir objeye ihtiyaci vardir.

Tasavvufta bu obje,Allahin en mukemmel tecellilerinin mazhari olarak bilinen insan-i kamil olarak bilinen seyhtir.

Salik oncelikle bu insan-i kamile ardindan Hz. Rasule ve O`nun ardindan da Rabbimiz olan Allahimiza Kalbini rabt etmeli

ve bu suretle istenilen huzur-i kalbe ermeli,fenafillah derecesine ulasmalidir.

Rabita birbakima baskalarina benzeme ve taklid arzusunun tezahuru olarak,

tasavvufi egitimde bir arac olarak gorulmustur.

Cocuklarda anne ve babayi taklidle baslayan,

ogretmen ve ideal sahislarla devam eden ve gelisen benzeme duygusu fitriidir.

Burada taklidden kastettigimiz gelip gecici hevesler turunden degil,bilakis aynilesmedir.

Cunku basit taklidler modaya uymak gibi gelip gecici heveslerdir.

Aynilesme taklidin ileri derecesidir,once benimseme ve zamanla yasanti bicimi haline getirmedir.

Rabita sevenle sevilenin bir olmasidir.

Insan karakteri baskalarinin yaptigini aynen yapmakla farkina varmadan bir bicim kazanir.

Genel anlamiyla rabita incelenmis ve uc kisima ayrilmistir.

1-Tabii rabita:Evlat ve yakinlara duyulan sevgi bagi.

2-Bayagi rabita:Mubah olup bazen de asiriya gidildigi zaman kerih gorulen dunyevi degerlere duyulan sevgi.

3-Mukaddes degerler ve ulvi seylere karsi gonul bagi:

Allah ve Rasul sevgisi veya o`nun salih kullarindan birine duyulan sevgi.

Iste bu ucuncu derece tasavvuftaki rabitanin seklidir.

Mursid-i Kamil derecesine ulasmis bir seyhe gonul baglamak,

huzur ve giyabinda onu hayal etmek,yanindayken takindigi tavri giyabinda da surdurmeye calismak.

Peki bu bizi nereye ulastiracak,simdi onlara bir goz atalim.

Rabitanin uc basamagi vardir.

Mubtedilerin rabitasi:"kisi sevdigi ile beraberdir" ve "Herhangi bir kavme benzemeye calisan onlardandir"

 hadisi seriflerin geregi,seyhin boyasina boyanmak,ona benzemek (fenafisseyh).

Mutasavviflarin rabitasi:Hayatin her aninda Rasulullahin huzurundaymis gibi hareket etmek.

Peygamberin ahlaki ile ahlaklanmak (fenafi`r-Rasul).

Muntehilerin Rabitasi:"Nerede olursaniz olun O sizinle beraberdir" "Biz insanogluna sahdamarindan daha yakiniz."

ayetlerinin sirrini idrak seklindeki (Maiyyet ve Akrabiyyet) fena fillah derecesidir.

Rabitanin Allah`in Kelamindan delillerine gelince:

1-"Ey iman edenler,Allah`tan korkun ve sadiklarla beraber olun" 9/119.

Bu ayetteki beraberlik konusunu Ubeydullah Ahrar K.s soyle aciklar:

Buradaki 'sadiklarla beraber olun' emri mutlak ve daimi bir beraberligi ifade eder.

Beraberlik iki turlu olur;Hakiki ve Hukmi beraberlik.

Hakiki beraberlik,sadiklarla ayni meclisde,buyuk bir kalb huzuru ile,

fiziki olarak beraberligi paylasmaktir.Hukmi beraberlik ise,onlarla ayni mekanda beraber olmanin

imkansiz oldugu zamanlarda,onlari tahayyul etmek,hatirlamak suretiyle fikri,zihni,ve kalbi olarakberaber olmaktir.

2-"Ey iman edenler,Allah`tan korkun,O`na yaklasmaya vesile arayin.O`nun yolunda cihad edin"5/35.

Bu ayetteki vesile mutlak ve dolayisi ile umumi bir mana teskil etmektedir.

Rabita da Allah`a yakinligina vesile oldugundan,rabtanin delillerinden sayilmaktadir.

Bilindigi gibi vesile,

Allah`a yaklasmak icin yakinligindan istifade edilebilecek hersey icin gecerlidir.

Yuce Rabbimize yakinliklariyla bilinen ve "goruldugunde yuzleri Allah`i hatirlatan"(ibn-i Mace) Allah adamlarini

Allah`a vesile saymak,hem tevessul hem rabitadir.

Nitekim Hz.Omer`in (r.a) Peygamberimizin amcasi ile Allah`a tevessul etmesi buna bir delildir.

Bu ayet-i celileler gibi bir cok ayetler vardirki Tasavvuf ehli bunlari cikarmislardir.

Daha fazla bilgi icin biraz tefsir karistirmak yeterlidir sanirim.

Goruldugu gibi,bir seyhe baglanarak,onu Allah`a vesile kilmak ve ona rabita etmek sirk degil,

bilakis muridin onune sunulmus,model sahsiyetebenzemesi,ona kalip ile olan beraberligini kalb ile devam ettirmesidir.

Selam ve Dua ile......."

Yukarı dön Göster osman65's Profil Diğer Mesajlarını Ara: osman65
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

osman65 Yazdı:

Rabita,bag,alaka,vuslat anlamlarina gelmektedir.

Kur`an da ayni kokten gelmekte olan ribat,murabata gibi kavramlar vardir.

Selam Osman

Yıllarını tasavvufi ekollerin içinde geçirmiş birisi olarak ifade etmek isterim ki yaptığın bir müslümana yakışmıyor kardeşim. Anlayışını Kur’ana -onun ayetlerini eğip bükerek- onaylatmak hiçbir müslamana yakışmayan bir tavırdır.

Sevgili kardeşim, Kur’andaki Rabıta kavramıyla Tarikatlardaki rabıta arasında ne gibi bir alaka var? Yapmayın, etmeyin Allah aşkına.

Tarikatlardaki Rabıta anlayışı asla ve kesinlikle Kur’ana dayanmaz. Araya öyle bağlamlarından koparılmış ayetler serpiştirmekle konu Kur'anileştirilmiş olmuyor malesef.

osman65 Yazdı:

Mursid-i Kamil derecesine ulasmis bir seyhe gonul baglamak, huzur ve giyabinda onu hayal etmek,yanindayken takindigi tavri giyabinda da surdurmeye calismak.

Bu sözlerin kaynağı kesinlikle Kur’an değildir. Hiçbir Kur’an ayetinde Mürşid-i kamil edinme zorunluluğu yoktur, onu hayal ederek her an huzurundaymış gibi tavır takınma zarureti de yoktur. Bunların tamamı külliyen uydurmadır. İslam diniyle zerre kadar alakası da yoktur.

Lütfen yeniden en başa dönmeme adına bu başlığın altında neler yazıldığına bakılsın.

blindpoint Yazdı:

                                          RABITA NEDİR?

--------Rabıta; Bağlantı, bağlantı vasıtası, bağlılık, tutarlılık, tertip, düzen, bağ, münâsebet, ilgi; müridin, şeyhini düşünerek, kalbinden dünya ile ilgili şeyleri çıkarması, şeyhi vasıtasiyle Hz. Peygamber (s.a.s)'e ve Allah'a kalbini bağlaması anlamında bir tasavvufî terim. "Rabıta" Arapça bir kelime olup, "r-b-t" kökünden türemiş bir isimdir. Çoğulu "revâtib"dir.

    

Kur'an'da "rabıta" kelimesi geçmemekle beraber, kökü olan "r.b.t" mazi fiili iki yerde,         muzarisi olan "yerbitü" bir yerde, emri çoğul olarak "râbitü" şeklinde bir yerde ve aynı    kökten gelen "ribât" ismi de bir yerde geçmektedir (Kehf, 18/14; el-Kasas 28/10; el-Enfâl 8/11; Âl-i İmran 3/200; el-Enfâl 8/60)

Bütün bu ayetlerde geçen bu kelimeler, birbirlerine yakın manalar ifâde etmektedirler. Hemen hemen hepsinde "bağ, bağlantı, bağlılık" manaları için kullanılmışlardır:

    

        Ashabı Kehf'in) kalplerini (sabır ve metânetle) bağla(yıp kuvvetlendir)miştik" (el-Kehf, 18/14)

 

"Musâ'nın annesinin gönlü bomboş sabahladı. Eğer biz (va'dimize) inananlardan olması için onun kalbini iyice pekiştirmemiş (sabır ve sükûnete bağlamamış) olsaydık, neredeyse işi açığa vuracaktı" (el-Kasas, 28/ 10).

 

"O zaman sizi, Allah'tan bir güven almak üzere hafif bir uyku bürüyordu; üzerinize sizi temizlemek, şeytanın pisliğini (içinize attığı kötü düşünceleri) sizden gidermek, kalplerinizi birbirine bağlamak ve ayaklarınızı pekiştirmek için üzerinize gökten bir su indiriyordu " (el-Enfâl, 8/ I 1).

 

Bu ayetlerde geçen "r.b.t" kelimesi, insanı sabır, sükûnet ve metanette sabit kılmak, ona bu duyguyu vererek itmi'nana kavuşturmak demektir (ez-Zemahşerî, el-Keşşâf, Kâhire 1977, IV, 216; el-Beydâvî, el-Envâr, Mısır 1955, II, 3)

 

"Râbitü" şeklindeki emrin bulunduğu ayetin meâli de şöyledir:

 

"Ey iman edenler, sabredin; direnip (düşman karşısında) sebât gösterin; üstün gelin; cihat için hazır ve rabıtalı olun" (Âl-i İmran, 3/200).

 

Bu ayette söz konusu olan "rabıta''nın ne demek olduğu hususunda alimlerin farklı yorumları vardır. Alimlerin bu husustaki değişik tariflerini şöyle sıralamamız mümkündür:

 

1- Atlarla saf bağlayıp tam bir irtibat halinde düşmana karşı durmak.

2- Düşman hudutlarındaki karakolları beklemek.

3- Allah düşmanlarının saldırısını önlemek için nöbet beklemek.

4- Bir namazdan sonra diğer namazı beklemek (et-Taberi, Camiul-Beyân on Te'vili Ayetil-Kur'an, Mısır 1954, IV, 221 v.d.; el-Kurtubî, el-Camiuli Ahkamil-Kur'an, Mısır 1967, IV, 323 vd.; er-Razî, et-Tefsirul-Kebir, IX, 156).

 

Bazıları da bu ayette kastedilen rabıtanın tasavvufî manada olduğunu söylemişlerdir (Muhammed Vehbi, Hulâsetul-Beyân fi Tefsiril-Kur'an, Şehzadebaşı 1341-1343, III, 289).

 

Peygamberimiz (s.a.s)'in de, rabıta ve ribat hakkında söylemiş olduğu hayli hadis vardır. O'nun bu hadislerinden bazıları şöyledir:

 

"Bir gün Allah yolunda ribatta bulunmak, dünya ve dünyada bulanan her şeyden daha hayırlıdır" (Buharî, Cihad, 73; Müslim, İmâre, 163; Nesâî, Cihâd, 39; İbn Mace, Cihâd, 7);

 

Allah'ın onunla hataları affedip bağışlayacağı, dereceleri yükselteceği bir şeyi size söyleyeyim mi? Abdest üstüne abdest almak, camide cemaatle namaz kılmaya devam etmek ve her namazdan sonra diğer namazı beklemek. İşte ribat budur!. İşte ribat budur!. İşte ribat budur!. " (Müslim, Tehâret, 41; Tirmizi, Teharet, 39; Neseî, Teharet, 106; Muvatta, Sefer, 55);

 

Bütün bu ayet ve hadislerden anlaşıldığı gibi, rabıta, çeşitli manalar için kullanılmıştır. Ancak daha çok bir cihat terimidir. Ayet ve hadislerin çoğunda rabıta, Allah ve Peygamberin düşmanlarına karşı silahlanma, cihat için hazırlıklı olma, müslümanlarla kâfirlerin arasındaki hudut karakollarında nöbet bekleme ve bu duygulara sıkı sıkıya bağlı olma demektir.

 

Buna göre ayet ve hadislerde kasdedilen anlamlardan mutasavvıfların uygulamasını destekleyecek en ufak bir işaret yoktur. Ayet ve hadislerde dile getirilen cihad ruhunu meskenete çevirmekten başka bir şey yapmayan mutasavvıflar Kur'an ve hadislerdeki bu ribat kelimesini çok yanlış bir alana çekmişlerdir.

 

Hiçbir sahabi Resulullah'ı aracı kılarak rabıta yapmadığı gibi, hiçbir tabii de sahabe'yi aracı kılarak rabıta yapmamıştır. Rabıtanın bu şekildeki uygulaması tarikatların Hicri yedinci yüzyıldan sonraki dönemlerde uydurdukları bir bid'attir.

 

Kaynak: Nureddin TURGAY

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

osman65 Yazdı:

 Rabitanin Allah`in Kelamindan delillerine gelince:

1-"Ey iman edenler,Allah`tan korkun ve sadiklarla beraber olun" 9/119.

2-"Ey iman edenler,Allah`tan korkun, O`na yaklasmaya vesile arayin. O`nun yolunda cihad edin"5/35.

Bu ayet-i celileler gibi bir cok ayetler vardirki Tasavvuf ehli bunlari cikarmislardir.

Tarikatlardaki Rabıtaya Allah’ın kelamından delil yoktur.

Birinci ayette konu savaştır. Ayetlere konu bütünlüğünde öncesi ve sonrasıyla bakıldığında bahsedilen konunun savaştan geri kalan üç sahabe olduğu görülür.

Şeyhlerin sadıklar grubundan olup olmadıkları onların cihad yolundaki negatif performanslarından bellidir.

Kur’anda  bu sadıklara = özü sözü bir olanlara örnekler verilmiştir. Hucurat 15, Haşr 8, Hadid 19. Bu örneklerin hiçbirisinde tekkelerinde miskinlik yapan bedeviler sadıklara örnek olarak verilmemiştir. Hele hele bu ayetten yola çıkılarak rabıtanın varlığını savunmak saçmalık üstü bir şeydir. Zira ayet açık. Sadıklarla birlikte olunacak. Onların hayaliyle değil.

Kısacası Kur’ana göre sadıklar kimlerdir? Sadıklarla birlikte olmayanlara Kur’an nasıl bir örnek vermektedir? Bunlar ortaya konmadan ayetin rabıtaya delil olarak sunulması kasıtlı bir tavırdır.

İkinci ayette de rabıtaya delil teşkil edecek hiçbir durum yoktur. Vesileleri aracı sanmak şüphesiz ki büyük bir aldanıştır.  Allah’a yakınlaşma adına vesile diye şeyhlere gidenler ve onları Allah ile aralarına aracı kabul edenler başka bir ayetin kapsamına girerler.

Zümer 3. Gözünüzü açıp kendinize gelin! Arı-duru din yalnız ve yalnız Allah'ındır! O'ndan başkasını veliler edinerek, "biz onlara, bizi Allah'a yaklaştırmaları dışında bir şey için kulluk etmiyoruz." diyenlere gelince, hiç kuşkusuz Allah onlar arasında, tartışıp durdukları konuyla ilgili hükmü verecektir. Şu bir gerçek ki, Allah, yalancı ve nankör kişiyi iyiye ve güzele kılavuzlamaz.

Bizleri gerçekten Allah'a yakınlaştıran her ne varsa işte onlara sarılmalıyız. Örneğin Kur'an ve salih amel.

Bu konuda Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi Prof Dr. Abdülaziz Bayındır’ın iki kitabını okumanızı öneriyorum.

Kur'an Işığında Aracılık ve Şirk &  Kur'an Işığında Tarikatçılığa Bakış

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats