HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KUR’AN’DA 5 VAKİT NAMAZ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

KUR’AN’DA 5 VAKİT NAMAZ

 

Bülent  Şahin Erdeğer

 

Tesbih:

 

Kur’an’da Tesbih Allah’ın yarattığı ayetlerinden hareketle mutlak gerçekliğini ifade etmektir. İşte bu ifade eylemi farklı sembollerle ifade edilir. Bu bağlamda tesbih insanın ibadetidir. Bu ibadetin nasıl yapılacağı da Kur’an’da ifade edilmektedir. Tesbih için Secde yapılır diğer bir ifadeyle secdede tesbih yapılır:

 

إِنَّمَا يُؤْمِنُ بِآيَاتِ 06;َا الَّذِين 14; إِذَا ذُكِّرُو 75; بِهَا خَرُّوا سُجَّدًا وَسَبَّح 15;وا بِحَمْدِ رَبِّهِم 18; وَهُمْ لَا يَسْتَكْ 76;ِرُونَ

 

32/15  Bizim âyetlerimize ancak o kimseler inanırlar ki, bunlarla kendilerine öğüt verildiğinde, büyüklük taslamadan secdeye kapanırlar yani Rablerini hamd ile tesbih ederler.

 

Tesbih bir ibadettir ve Tesbih-Secde İlişkisi:

 

وَلَهُ مَن فِي السَّمَا 08;َاتِ وَالْأَر 18;ضِ وَمَنْ عِندَهُ لَا يَسْتَكْ 76;ِرُونَ عَنْ عِبَادَت 16;هِ وَلَا يَسْتَحْ 87;ِرُونَ

Göklerde ve yerde kimler varsa O'na aittir. O'nun huzurunda bulunanlar, O'na ibadet hususunda kibirlenmezler ve yorulmazlar.21/19

يُسَبِّح 15;ونَ اللَّيْل 14; وَالنَّه 14;ارَ لَا يَفْتُرُ 08;نَ

Gece gündüz O'nu tesbih ederler, usanmazlar. 21/20

 

وَمِنْ آيَاتِهِ اللَّيْل 15; وَالنَّه 14;ارُ وَالشَّم 18;سُ وَالْقَم 14;رُ لَا تَسْجُدُ 08;ا لِلشَّمْ 87;ِ وَلَا لِلْقَمَ 85;ِ وَاسْجُد 15;وا لِلَّهِ الَّذِي خَلَقَهُ 06;َّ إِن كُنتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُ 08;نَ

Gece ve gündüz, güneş ve ay O'nun âyetlerindendir. Eğer Allah'a ibadet etmek istiyorsanız, güneşe de aya da secde etmeyin. Onları yaratan Allah'a secde edin! 41/37

فَإِنِ اسْتَكْب 14;رُوا فَ الَّذِين 14; عِندَ رَبِّكَ يُسَبِّح 15;ونَ لَهُ بِاللَّي 18;لِ وَالنَّه 14;ارِ وَهُمْ لَا يَسْأَمُ 08;نَ

Eğer büyüklük taslarlarsa; bilsinler ki, Rabbinın nezdinde bulunanlar gece gündüz O'nu tesbih eder dururlar ve onlar hiç usanmazlar. 41/38

 

TESBİH-ZİKİR-SALÂT Birlikteliği:

 

قَالَ رَبِّ اجْعَل لِّيَ آيَةً قَالَ آيَتُكَ أَلاَّ تُكَلِّم 14; النَّاسَ ثَلاَثَة 14; أَيَّامٍ إِلاَّ رَمْزًا وَاذْكُر رَّبَّكَ كَثِيرًا وَسَبِّح 18; بِالْعَش 16;يِّ وَالإِبْ 03;َارِ

 

«Ya Rabbi! Bana bir alamet ver» dedi, «Alametin, üç gün, işaretle anlaşma dışında insanlarla konuşmamandır; Rabbini çok zikr et, sabah akşam tesbih» dedi. 3/41

 

فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَ 85;َ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّح 15; لَهُ فِيهَا بِالْغُد 15;وِّ وَالْآصَ 75;لِ

(Bu kandil) birtakım evlerdedir ki, Allah (o evlerin) yücelmesine ve içlerinde isminin anılmasına izin vermiştir. Orada sabah akşam O'nu (öyle kimseler) tesbih eder ki;

رِجَالٌ لَّا تُلْهِيه 16;مْ تِجَارَة 12; وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَام 16; الصَّلَا 77;ِ وَإِيتَا 69; الزَّكَا 77;ِ يَخَافُو 06;َ يَوْمًا تَتَقَلّ 14;بُ فِيهِ الْقُلُو 76;ُ وَالْأَب 18;صَارُ

 Bir ticaret de bir alış-veriş de onları Allah'ın zikrinden/Kur'an'ından, salat’ı ikame etmekten, zekât vermekten alıkoyamaz. Onlar, kalplerle gözlerin döneceği/yer değiştireceği günden korkarlar. 24/36-37

 

Yukarıdaki ayetlerde de belirtildiği üzere sabah-akşam Allah’ın isminin yüceltilmesi ve tesbih edilmesinin gereği olarak öyle tesbih ederler ki onlar Zikir ve Salat’ı ikame ederler. Bu ayette Tesbih’in açılımı olarak Zikir yani Vahyin ışığında akletmek ve Allah’a dua etmek, çağrıları Rabbe sunmak Tesbihin ayrılmaz bir parçası kılınmıştır. Dolayısıyla Allah’ı tesbih etmek demek aynı zamanda zikir ve salat’ı da içinde barındırır. Çünkü Allah’ı hakkıyla tesbih edebilmek için Allah’ın vahyi üzerinde düşünmek-ziqr- ve Allah’a yönelmek-dualarımızla onunla iletişime geçmek-salat- etmemiz gerekir. Şimdi “Tesbih” etmemiz için Rabbimizin verdiği emirleri inceleyelim: 

 

فَاصْبِر 18; عَلَى مَا يَقُولُو 06;َ وَسَبِّح 18; بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْس 16; وَقَبْلَ غُرُوبِه 14;ا وَمِنْ آنَاء اللَّيْل 16; فَسَبِّح 18; وَأَطْرَ 75;فَ النَّهَا 85;ِ لَعَلَّك 14; تَرْضَى

Onların dediklerine sabret; güneşin doğmasından ve batmasından önce Rabbini hamd ile tesbih et; gece saatlerinde ve gündüzleri de tesbih et ki Rabbinin rızasına eresin. 20/130

 

Kur’an bütünlüğünde okuduğumuzda Tesbih’in Secdelerde yapıldığını öğrenmiştik. İşte Secde ile ifa edilen Tesbihlerimizin Güneş’in doğmasından ve batmasından önce, gece ve gündüz Hamd içerikli biçimde yapılması gerektiği emredilmektedir:

 

هُدًى وَذِكْرَ 09; لِأُولِي الْأَلْب 14;ابِ فَاصْبِر 18; إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَاسْتَغ 18;فِرْ لِذَنبِك 14; وَسَبِّح 18; بِحَمْدِ رَبِّكَ بِالْعَش 16;يِّ وَالْإِب 18;كَارِ

O (Tevrat), akıl sahipleri için bir öğüt ve doğruluk rehberidir. (Resûlüm!) Şimdi sen sabret. Çünkü Allah'ın vâdi gerçektir. Günahının bağışlanmasını iste. Akşam-sabah Rabbini hamd ile tesbîh et. 40/54-55

 

 

 

لِتُؤْمِ 06;ُوا بِاللَّه 16; وَرَسُول 16;هِ وَتُعَزّ 16;رُوهُ وَتُوَقّ 16;رُوهُ وَتُسَبّ 16;حُوهُ بُكْرَةً وَأَصِيل 11;ا

Ta ki (ey müminler!) Allah'a ve Resûlüne iman edesiniz, Resûlüne yardım edesiniz, O'na saygı gösteresiniz ve sabah akşam Allah'ı tesbih edesiniz. 48/9

 

 

 

وَتَوَكّ 14;لْ عَلَى الْحَيِّ الَّذِي لَا يَمُوتُ وَسَبِّح 18; بِحَمْدِ 07;ِ وَكَفَى بِهِ بِذُنُوب 16; عِبَادِه 16; خَبِيرًا

 

Ölümsüz ve daima diri olan Allah'a güvenip dayan. O'nu hamd ile tesbih et. Kullarının günahlarını O'nun bilmesi yeter. 25/58

 

 

 

فَسُبْحَ 75;نَ اللَّهِ حِينَ تُمْسُون 14; وَحِينَ تُصْبِحُ 08;نَ

Öyle ise akşama girdiğiniz zaman ve sabaha erdiğiniz zaman Allah'ı tesbih edin. 30/17

وَلَهُ الْحَمْد 15; فِي السَّمَا 08;َاتِ وَالْأَر 18;ضِ وَعَشِيّ 11;ا وَحِينَ تُظْهِرُ 08;نَ

Hamd O'nundur; göklerde de, yerde de, günün sonunda da ve öğleye erdiğiniz vakit de. 30/18

 

Evet tesbihatımızı yani ibadet olan ve secdelerle ifade ettiğimiz zikir ve salat ettiğimiz hamd ettiğimiz yönelişimizi Akşam-Sabah-Günün sonu(ikindi) ve Öğle yerine getirmemiz gerekiyor.

 

 

يَا أَيُّهَا الَّذِين 14; آمَنُوا اذْكُرُو 75; اللَّهَ ذِكْرًا كَثِيرًا

وَسَبِّح 15;وهُ بُكْرَةً وَأَصِيل 11;ا

Ey iman edenler; Allah'ı çokça zikredin.

Ve O'nu sabah ve akşam tesbih edin. 33/41-42

 

Yukarıdaki ayetlerde de görmekteyiz ki Zikr ve Tesbih birlikte anılmakta yalnız zikr yani düşünme eylemi günün genelinde yapılacağından tesbih için zaman tayin edilmektedir. Eğer sabah-akşam ifadesini süreklilik olarak mecaz’a hamledersek o zaman da anlam şöyle olur: Sabahın daha önce açıklanan bölümlerinde yani sabah-öğle-ikindi ve akşamın daha önce açıklanan bölümlerinde akşam-yatsı sürekli tesbih edin aksatmayın. İşte bu süreklilik zikirdir yani Kur’an okumak ve üzerinde düşünmektir ki bu da kıyam-ruku ve secdelerde yapılır.

 

فَاصْبِر 18; عَلَى مَا يَقُولُو 06;َ وَسَبِّح 18; بِحَمْدِ رَبِّكَ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْس 16; وَقَبْلَ الْغُرُو 76;ِ وَمِنَ اللَّيْل 16; فَسَبِّح 18;هُ وَأَدْبَ 75;رَ السُّجُو 83;ِ

 

Onların dediklerine karşı sabret. Güneş doğmadan önce ve batmadan önce Rabb’ini hamd ederek tesbih et!

Gecenin bir bölümünde ve secdelerin arkasından da O'nu tesbih et. 50/39-40

 

Bu ayet grubunda da görüyoruz ki tesbih geniş bir kavram olup hem secdelerde (32/15) hem de secdelerin ardından yapılması gereken bir eylemdir. Dolayısıyla tesbih yapabilmemiz için secde etmemiz zorunludur ki secde arkasından tesbih yapabilelim. O halde 50/39-40.ayetler de bizlere Sabah ve İkindi vakitlerinde secde etmemizi emretmektedir ve dolayısıyla secdelerin ardından tesbih etmemizi.

 

وَاصْبِر 18; لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّك 14; بِأَعْيُ 06;ِنَا وَسَبِّح 18; بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ وَمِنَ اللَّيْل 16; فَسَبِّح 18;هُ وَإِدْبَ 75;رَ النُّجُو 05;ِ

 

Rabbinin hükmüne sabret. Çünkü sen bizim gözetimimiz altındasın, kalktığında Rabbini hamd ile tesbih et. Gecenin bir kısmında ve yıldızların batışından sonra da O'nu tesbih et. 52/48-49

 

Maide 5/6’dan hatırlarsak Dua/Salat için kalkmaktan bahsediliyordu. Yukarıdaki ayette de bu kalkış kastedilmiş olabilir. O zaman Salat-Tesbih birliğini anlamış oluruz. Ancak bu kalkışı her işe başlangıç ta hamd ile tesbih emredilmekte bununla beraber yatsı ve sabah (fecr) vakitlerinde de özel olarak tesbihe zaman ayrılması istenmektedir.

 

 

 

Tesbih’in içeriği de tenzih olmalıdır. Tenzih içerikli bir tesbih aynı zamanda zikri beraberinde getirir, çünkü tenzih etmek için zikir eylemini yerine getirmek şarttır:

 

فَسَبِّح 18; بِاسْمِ رَبِّكَ الْعَظِي 05;ِ

Öyleyse ulu Rabbinin adını tenzih ile tesbih et. 56/96

 

وَاذْكُر 16; اسْمَ رَبِّكَ بُكْرَةً وَأَصِيل 11;ا وَمِنَ اللَّيْل 16; فَاسْجُد 18; لَهُ وَسَبِّح 18;هُ لَيْلًا طَوِيلًا

Sabah, akşam Rabbinin adını zikret. Gecenin bir kısmında O'na secde et; gecenin uzun bir bölümünde de O'nu tesbih et. 76/25-26ِ

 

Yukarıdaki ayette de görüldüğü üzere Rabbimizin adını sabah-akşam zikretmekle gecenin bir kısmında Ona secde etmek ve gecenin uzun bölümünde de onu tesbih etmek ardı ardına ve birbirlerinin parçası olarak kullanılmışlardır. Zikirsiz secde, secdesiz zikir tesbihsiz zikir zikirsiz tesbih düşünülemez. İşte bugün bizlerin Namaz olarak adlandırdığımız ve şekilsel olarak Qıyam-Rükû-Secde ve Oturuştan içerik olarak ta Tesbih-Salat ve Ziqr’den oluşan eylem Kur’an’da farklı zamanlarda farklı yönleri ve zamanlarına işaret edilerek söz konusu edilmiştir. Kur’an’dan okuduğumuza göre başta Resulullah olmak üzere ilk muhataplar Rablerini gün içerisinde Sabah güneş doğmadan önce, öğleyin, güneş batmadan önce günün son saatlerinde (ikindi), Güneş battıktan sonra (akşam) ve Gecenin ilerleyen saatlerinde (yatsı/leyl) Tenzih ederek, hamd ederek secdelerle ve secdelerin ardından tesbih-zikir ve salat etmişlerdir. Bu bütünsel eylem daha sonra da “namaz” olarak adlandırılmıştır.

 

وَأَقِمِ الصَّلاَ 77;َ طَرَفَيِ النَّهَا 85;ِ وَزُلَفً 75; مِّنَ اللَّيْل 16; إِنَّ الْحَسَن 14;اتِ يُذْهِبْ 06;َ السَّـيّ 16;ئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاك 16;رِينَ

(Ey Muhammed!) Gündüzün başında ve sonunda, bir de gecenin ilk saatlerinde salat et! Zira  güzel fiiller günahları siler. İşte bu, anlayanlar için (çok güzel) bir öğüttür.11/114

 

11/114 ayetinde ise sadece salat’tan ve zikirden bahsedilmekte. Dikkat edilirse konuyla ilgili Kur’an’daki hiçbir yerde bütünlüklü biçimde verilmemiştir. Sosyal hayatta karşılaşılan çeşitli gerilim ve zorluklara binaen o anki fonksiyonelliği gözetilerek belirli vakitlerden bahsedilmiştir. Bu Kur’an’ın niteliğinden ve üslubundan kaynaklanmaktadır. Çünkü Kur’an aktif/aktüel ve fonksiyonel bir hitap-sözel yönlendirme hatırlatma mesajıdır.  Bu sebeple Rabbimizle olan iletişimimiz için Salat-Zikir-Tesbih(Tenzih) gibi kavramlar aynı eml hakkında kullanılmıştır. Dolayısıyla konuyla ilgi belirli ayetleri seçip bu ayetler üzerinden bir vakit tayini yapamayız. Böyle bir girişim her ayette farklı vakitler çıkartmaya bizi götürür ki  bu konudaki tavrımızda da Kur’an bize yol göstermektedir:

 

 Kur’an’ı Okumak ve Anlamak için Acele etmemek:

 

وَكَذَلِ 03;َ أَنزَلْن 14;اهُ قُرْآنًا عَرَبِيّ 11;ا وَصَرَّف 18;نَا فِيهِ مِنَ الْوَعِي 83;ِ لَعَلَّه 15;مْ يَتَّقُو 06;َ أَوْ يُحْدِثُ لَهُمْ ذِكْرًا

فَتَعَال 14;ى اللَّهُ الْمَلِك 15; الْحَقُّ وَلَا تَعْجَلْ بِالْقُر 18;آنِ مِن قَبْلِ أَن يُقْضَى إِلَيْكَ وَحْيُهُ وَقُل رَّبِّ زِدْنِي عِلْمًا

(Resûlüm!) Biz onu böylece Arabî bir Kur'an olarak ortaya çıkarttık ve onda ikazları tekrar tekrar açıkladık. Umulur ki onlar sorumluluklarının bilincide olurlar; yahut da o (Kur'an) kendileri için bir ibret ortaya koyar.

Gerçek Yönetici olan Allah çok yücedir. Sana vahyi tamamlanmadan önce Kuran'ı (okumak/anlamak için) acele etme ve, "Rabbim, bilgimi arttır," de. 20/113-114

 Resululullah (sav) ve ilk muhatapların çoğunluğu Arab olduğundan ve Ehl-i Kitab olarak tanımlanan Yahudi ve Hristiyanlar da o bölgede yaşamaları dolayısyla Arabî kültüre dahil olduklarından Kur’an sadece dil olarak değil içerik olarak ta ilk dönem Arabî kültürünün rengini alarak, o kültürün anlam dünyasına yönelik mecaz, örnekleme ve gündemleri önceleyerek ortaya çıkmıştır/inzal olmuştur. Arabî kültür dünyasının soruları ve sorunlarına yönelik cevapları, o kültürün tarihsel hafızasında yer alan kıssaları muhataplarına anlatmıştır. Bu da Kur’an’ın apaçıklığının bir gereğidir. Bu Arabî zemin ve arka fon içerisinde ise evrensel ahlak hükümlerini tüm insanlığa vaaz etmiştir. İşte böylesi bir süreçte aşama aşama indirilen/ortaya çıkarılan Kur’ân’ı aşamalı ve yaşayarak anlamak esastı. Bu sebeple Hz. Peygamber’in Kur’an’ın mesajını okumak ve anlamak yolundaki aceleciliğinin önüne geçilmesi için yukarıdaki ayetlerle uyarıldı. Onun şahsında tüm müminler de bu uyarıya muhatap kılındı. Yani bugün Kur’an’ı okuyup anlamaya çalışan bizler acele ederek ayetleri teorik ve parçacı bir zeminde değerlendirmemeli, her ayetin bir safhaya binaen ortaya çıktığı dolsyısıyla o safhaya gelmeden tek başına bir ayetin anlamanın yanlış anlamalara sebep olabileceği bu sebeple ilgili konuyla ilgili diğer tüm ayetleri Kur’an bütünlüğü içinde değerlendirmek gerektiği uyarısında bulunulmaktadır. Bunun için vahiy tamamlanmadan önce yani Vahyi bütünlük sağlanmadan önce Allah’tan İlmi (vahyi bilgiyi ve hikmetli bakışımızı) arttırması için duada bulunmak gerekir. Resulullah’ın şahsında ortaya konan bu uyarı ve örneklik (sünnet) tüm müminlere bir ihtardır. ( “Kur’an’ın Hz. Muhammed’i”, Bülent Şahin Erdeğer)

 

Vakitler konusuna dönersek Rabbimize hangi vakitlerde yöneleceğimiz konusunda Kur’an’ı parçacı okumamalıyız. Böylesi okumalar kimini 2 kimini 3 kimini 6 vakite götürebilmektedir. Oysa bütünlüklü okumak ve hiçbir ayet grubunu tek başına değerlendirmemek esas olmalıdır.

 

وَأَقِمِ الصَّلاَ 77;َ طَرَفَيِ النَّهَا 85;ِ وَزُلَفً 75; مِّنَ اللَّيْل 16; إِنَّ الْحَسَن 14;اتِ يُذْهِبْ 06;َ السَّـيّ 16;ئَاتِ ذَلِكَ ذِكْرَى لِلذَّاك 16;رِينَ

(Ey Muhammed!) Gündüzün başında ve sonunda, bir de gecenin yakın züleflerinde salat et! Zira  güzel fiiller günahları siler. İşte bu, anlayanlar için (çok güzel) bir öğüttür.11/114

 

Ve ekimis salate tarafeyin nehari ve zülefem minel leylv innel hasenati yüzhibnes seyyiat zalike zikra liz zakirin

11/114 ayetini tekrar okuduğumuzda göreceğiz ki Gündüzün iki tarafı

1.Taraf:  Tanyerinin ağırmasıyla yani alacakaranlığın aydınlanmaya doğru başlamasıyla Güneşin ışıklarıyla ve kendisiyle beraber doğduğu an.

2. Taraf: 1.taraftaki sürecin tersine işlemesi yani Alacakaranlığın kararmaya doğru başlamasıyla Güneş’in tamamen ışıklarıyla ve kendisiyle beraber battığı an.

Yani 1.taraf Sabah 2.taraf ta Akşam namazını ifade etmektedir. Gecenin Gündüze yakın zülefleri nedir? Bu zamanlama tabiri de kanaatimizce Yatsı namazını ifade etmektedir.

 Elmalılı daha farklı bir bakış açısı getirerek Zülef’in Arapça gramer yapısı dolayısıyla çoğul olarak en az üç vakte işaret ettiğini belirtmekte ve Fecr namazının da  gece namazlarından olduğunu dolayısıyla ayette geçen iki tarafın Öğle ve İkindi züleflerin de Akşam-Yatsı ve Fecr namazları olduğunu düşünmektedir. Bu yaklaşımla baklıldığında sadece bu ayetten dahi 5 vakit salat emri çıkmaktadır. En Doğrusunu Allah bilir.

 

أَقِمِ الصَّلاَ 77;َ لِدُلُوك 16; الشَّمْس 16; إِلَى غَسَقِ اللَّيْل 16; وَقُرْآن 14; الْفَجْر 16; إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْر 16; كَانَ مَشْهُود 11;ا

Ekimes salate li düluküş şemsi ila ğasekil leyli ve kur'anel fecr inne kur'anel fecri kane meşhuda

 

Güneşin batıya yönelmesinden, gece karanlığı bastırıncaya kadar salatı ve fecr okumasını da yerine getir. Çünkü fecir Kur’an’ının şahitleri vardır. 17/78

 

Güneşin batıya yönelmesi (sarkması)è İkindi

Karanlığın bastırması yani Leyl’(Gece)ye giriş èAkşam

 

وَمِنَ اللَّيْل 16; فَتَهَجّ 14;دْ بِهِ نَافِلَة 11; لَّكَ عَسَى أَن يَبْعَثَ 03;َ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُو 83;ًا

Sana(Resullüğüne) mahsus olmak üzere gecenin bir kısmında Teheccüde kalkıp Kur’ân oku.. Böylece Rabbinin seni makam-ı mahmûda eriştireceğini umabilirsin. 17/79

 

Ayet bağlamında okunursa diğer şeriatlardan ayrı olarak Resul’e has olarak yani Resul’ün temsil ettiği Kur’an ümmetine has olarak gece (yatsı) namazı emredilmiştir.

 

 

حَافِظُو 75;ْ عَلَى الصَّلَو 14;اتِ والصَّلا 14;ةِ الْوُسْط 14;ى وَقُومُو 75;ْ لِلّهِ قَانِتِي 06;َ

Namazlara ve orta namaza devam edin. Gönülden bağlılık ve saygı ile Allah’ın huzuruna durun. 2/238

 

2/238 ayetindeki “Salat’ul Vusta” tabiri lafzen anlaşılırsa yani ayrı bir namaz vakti olarak o halde bu ayetten en az 4 vakit namazın varolduğunu anlarız. Çünkü Namazlar olarak Türkçeye çevrilen ifade “Salavât”tır ve bu çoğul ifade en az 3 Salat için kullanılır. Böylece anlam şöyle olur: “3 Namaza ve Orta Namaza devam edin” oysa Vusta-vasat terimini mecazen de anlamak mümkündür Vusta’nın mecaz anlamı dengeli-kararlı olmaktır. “Vasat Ümmet” kullanımında olduğu gibi. O halde anlam şöyle olur: “Namazlara ve Namazlarda dengeli-sürekli-kararlı olmaya dikkat edin” bu anlamı dikkate alırsak ta Kur’an’dan her halde 2 vakit namazı anlamak imkansızlaşır.

 

Daha önce belirttiğimiz gibi Kur’an’da namaz vakitlerini bütüncül bir formülle bulmak imkansızdır. Vakitler fonksiyonel olarak yaşanan uygulamaya yönelik inmişlerdir. Yani Resul’ün uygulamaları Kur’an tarafından tasdiklenmiştir. Yani Resul kılınmakta olan namazı yani tesbih(tenzih)-salat-zikir-secde-qıyam-rüku bütünlüğünü devam ettiriyor bu sırada da zorluklarla karşılaşıyor bu zorluklara karşı Rabbine sığınarak güç buluyor bu güç bulması Kur’an’ın filanca vakitlerinde kıl -kılmaya devam et- sürekli ol gibi teşvikleriyle de tasdikleniyordu. Allah’ı tesbih/tenzih etmeden Allah’a salat edilemeyeceğinden, Salat Allah’a tesbih etmek anlamına geldiğini Kur’an’ın bütünlüğünden anlıyoruz. Eğer parça parça ayetleri bir formül gibi algılamaya çalışırsak Kur’an’ın hangi zemine ve neden indiğine dikkat etmezsek bütünsel, şekli bir namazın da varolduğunu söyleyemeyiz. Çünkü Salat tek başına dua etmek anlamına gelir, ayrıca secde, ruku ve kıyam da ayrı ayrı zikredilmiştir dolayısyla pekala birisi çıkıp sadece secde edip salat ettiğini ileri sürebilir! Oysa bu bütünlük yani bizim namaz olarak algıladığımız Vahyin sosyalleşmesinin-Allah ile olan iletişimimizin günün belirli vakitlerinde ifadesi-dışavurumu-simgesi olan bir ritüel yani NAMAZ’ın uygulamayla bize ulaştığı Allah’ın da bu uygulama devam ederken uygulamayı yapan Resul’ü desteklemek ve onaylamak için fonksiyonel olarak namaz hakkında konuştuğunu gözardı etmemeliyiz. 

Toparlayacak olursak Resulullah İslami mücadele sürecinde Yaşamlaştırmakta bu süreç içerisinde İlahi destek-tasdiklemelerle tesbih/tenzih/sücûd/salat/ruku/qıyam/ziqr’ler yönlendirilmektedir. Bu yönlendirme ile

(1)Sabahları (Fecr),

(2)Öğle Vakitleri,

(3) Öğleden güneşin sarkmaya başladığı ikindi vakitleri,

(4)güneşin batıp hava kararmaya başladığı akşam vakitleri ve

(5)yıldızların çıkıp gecenin karanlığını bastırdığı gece (yatsı) vakitlerinde tesbih/tenzih/sücûd/salat/ruku/qıyam/ziqrlerle geçirilmesi gerektiği Kur’an tarafından tasdiklenmiştir.

 

5 Vakitte Kıyamla başlayıp Ruku ile süren Secdelerle meyve veren ve oturuşla son bulan Rabbimizi tesbih/tenzih/ayetlerini Zikir/Kendisiyle Salat içinde olmak ümidiyle!

 



__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Tamer,

Bir dönem bende çok kafayı takmıştım bu konuya,düşünmem kafamda değişik sayıları canlandırmaktan başka bir işe yaramadı doğrusu,nefs taşımasa idim belkide başarılı olabilirdim... Şahsi görüşüm namaz vakit sayısını kesinleştirmemek.Şüphesiz Rab'bimiz istese idi net bir ifade ile size şu kadar vakit namaz farz kılındı şeklinde bir ayet indirirdi(zaten vakit sayısı "net" şeklinde itirazları duyar gibiyim).İnce düşünebiliyorsa bunda da bir mucize aramak gerekir.Sayının kesinliği hakkında çekişip duracağımıza ibadette yarışmamızın  bizim  için daha hayırlı olacağına inanıyorum. Kur'an talebesi olmak/yalnız Allah'a kulluk yapmak/hanif olmak bir takım inanışlara yada söylemlere tavır almayı gerektirmez.Zaten yalnız Allah'a kulluk eden başkalarıyla neden bu kadar uğraşır ki.Namazın sayısının tartışılması -çok özür diliyorum- bana abes geliyor.Hurafelerle savaşalım,sahtekarlarla savaşalım ve uyaralım ama daha az ibadeti meşru hale getirmek için değil! Bırakalım kim ne kadar seviyorsa Rab'bini onun için o kadar eğilsin karşısında,o kadar af dilesin,o kadar gözyaşı döksün...

Saygılarımla,

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Tamer Selin Zorlama ile birşeyler çıkarmaya çalışmışsın ama ortada bişey yok.Yok namaz 5 vakitmiş yok yatıp kalkarak yapılmalıymış vs.vs.Bu yazı neyin ne olduğuna anlamana umarım yardımcı olur.


Yazı 43 yaşında bir arap vatandaşın yazısı


SALAT = BAĞLANMA

Dünya'nın üçte biri belirli bir namaza inanıyor ve bunu kılıyor olsa değil, TÜM dünya nüfusu dahi bu ritüele inansa ben onları izlemem... niye mi?

Çünkü:

1) Bu onun doğru olduğunu göstermez. Milyarlarca insan İsa'nın tanrının oğlu olduğuna inanıyor ve bir o kadarının hayal ürünü, mantıksız inançları var. [6:116]

6:116 Şimdi, eğer yeryüzünde (yaşamakta) olanların çoğunluğuna uyacak olursan, seni Allahın yolundan saptırırlar: onlar ancak (başkalarının) zanlarına tâbi olurlar ve kendileri hiçbir şey yapmayıp sadece tahmin yürütürler.


2) Çünkü bir şeyi doğrulamak benim Allah'a olan sorumluluklarımdan biri. [17:36].

17/36. Bilmediğin bir şeye inanıp ardına düşme, çünkü işitme, görme duyusu ve beyin, hepsi ondan sorumludur.*[4]


[4]* 17:36 Körükörüne izlemememizi, sorgulayıp araştırmamızı emreden bu ayete göre hareket eden bir topluma ne dinadamlarının hurafeleri ne de politikacıların yalanları zarar veremez.



3) Çünkü çok mantıklı, büyük irfan sahibi samimi ve eşsiz bir kitapı rehber ediniyorum. [45:6]

45/6- Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?*[2]


[2]* 45:6-9 Allah'ı ve ayetlerini yetersiz görenler bu soruya, hadis kitaplarını sayarak cevap vermektedirler. Bak: 6:112-114; 12:111; 33:38.


4) Çünkü Allah'ın verdiği özgürlüğü ve zekayı kullanıyorum ve ATALARIMI, ebeveynlerimi, imamları, sözde alimleri, dedikoduları, yalanları, zan ve her çeşit saçmalığı gözü kapalı izlemiyorum. [31:21]

31:21 ve böyle (insanlara) Allah'ın bahşettiğine tâbi olmaları söylendiğinde, "Hayır, biz, atalarımızdan gördüğümüz (inanç ve eylem biçimlerin)e uyarız!" derler. Öyle mi, ya Şeytan onları yakıcı ateşin azabına çağırmışsa?


5) Çünkü Allah'ın kitabıyla çelişmekle kalmayıp, ONUN elçisinin ve ONUN mesajının imajını çarpıtan kaynakları kabul etmiyorum.

Salat'ın GERÇEK manası

Yukarıdakileri dedikten sonra size Allah'ın kitabını kaynak alarak SALAT'ın gerçek anlamı hakkında bilgi vereyim.

Salat basitçe BAĞLANMAK / İRTİBAT KURMAK demektir, bu İngilizcesine en yakın olan sözcük (reaching-out). Allah bize ve peygamberine bağlanıyor ve BİZİM DE iman ettikten sonra ONA bağlanmamızı emrediyor.

Allah'ın kitabına göre, genel inancın aksine Allah inananların günde iki kez bağlanma toplantılarına teşvik ediyor. Biri günün sonunda biri başında.

11:114
 

11:114 Ve gündüzün başında ve sonunda, bir de gecenin erken saatlerinde salâtta devamlı ol; çünkü muhakkak ki iyi eylemler kötü eylemleri giderir; (Allah'ı) hatırında tutanlar için bir öğüt, bir hatırlatmadır bu.


17:78

17:78 GÜNEŞİN doruğu aşmasından gecenin çöküşüne kadar(ki süre içinde) namazı(nı) gereği üzere yerine getir; sabah (namazı) okumasını da (tam bir dikkat ve duyarlık içinde gerçekleştir); çünkü sabah okuması(nda insan) gerçekten de (ulvî olan her şeye) açıktır.

Dikkat edin iki ayet de aynı zamanı doğruluyor ve 17:78 ayetinde Kuran'ın Salat'ın merkez noktası olduğu belirtiliyor.

Ve işte SALAT'ı zamanlarıyla belirten üçüncü ve kesin sonuca ulaştıran ayet:

24:58

 24:58 SİZ EY imana erişenler! Meşru şekilde sahip olduğunuz kimseler, içinizden henüz ergenlik çağına varmamış olanlar, günün şu üç vaktinde, sabah namazından önce, gün ortasında soyunup dinlenmeye çekildiğiniz zaman ve yatsı namazından sonra yanınıza girmeden önce sizden izin istesinler; bu üç vakit mahremiyetinizin korunmasız olabileceği vakitlerdir. Bu vakitlerin dışında birbirinizin yanına girip çıkmanızda sizin için de, onlar için de bir sakınca yoktur. Allah mesajlarını size işte böyle açıklamaktadır: Çünkü Allah doğru hüküm ve hikmetle buyuran mutlak ve sınırsız bilgi Sahibidir!

Dikkat edin Allah "öğle" kelimesini kullanmıyor. Öyle bir namaz adı olsaydı mantık olarak diğerleri gibi bundan da bahsederdi.


Allah kitaba inananların günde iki kere ONA bağlanmadaki en etkili ALETİ, KİTABI kullanmalarını emrediyor.

7:170

7:170 Ve kitaba o sımsıkı sarılanlarla Sâlât’ı dosdoğru ve devamlı yerine getirenler(i elbette ödüllendireceğiz); dürüst ve erdemli olmayı benimseyen ve bunu öğütleyen kimselerin hakkını elbette ziyan etmeyeceğiz!

Ayrıca Bakara 238 (Muhammed Esed meali)

NAMAZLARINIZA ve namazı en uygun şekilde ifa etmeye dikkat edin; ve Allah'ın huzurunda içten bir bağlılıkla durun.

Ayrıca şunuda söylemek istiyorum sâlât’ın namaz diye bir manası yok manası aşağıda yazılı.Yukardaki ayetlerde namaz diye çevrilen  yerler sâlât.

Sâlât’ın diğer manaları; 

dua, dua etmek; yalvarma, yakarış; konuşma, söylev, nutuk; övgü, methiye; nimet;meydana getirmek, sebep olmak; yakından takip etmek, izlemek, uymak, bağlı kalmak;irtibata geçmek veya irtibata geçilmek; hayvanın kuyruğunun çıktığı yer, but.



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Bora,

Yazı boyutunu normal seviyede tutarsan kimsenin gözünü yormamış olursun kaldı ki kimse körde değil.Yaptığını saygısızlık olarak değerlendiriyorum.

Düşüncelerimizi açıklarken agresif olmak doğru değil

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Mircan'ın dediği gibi yazı fontlarını abartmanın gereği yok. Ayrıca bir iletiyi on yere yapıştırmanın da. Zorlama ve baskıyla kimse kimseye herhangi birşeyi kabullendiremez. Abartılı fontların ve ısrarcı tekrarların başka ne gibi bir anlamı olabilir ki?

Fontların normal boyutta olması ve "alıntı tekrarcılığı" yapılmaması eğer gerekiyorsa link verilmesi şık bir davranış olacaktır.

Saygılar




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
tamerselin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 123
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı tamerselin

selam  kardeşler  ihlaslı bi niyetle buralara  diğer insanların olsun gerek benim olsun zahmet edip yazanlara  tşk ediyorum...benim niyetim kimse ile tartışmak değil sadece  bilgi iletişiminde  hareket  etmek.her ne kadar  burda  bir çok kardeş kurandan yola çıkarak  islami  konularda görüşlerini beyan etselerde  tam manası ile ben bi ittifak  göremedim  bazı  konularda. böyle olması ayrı bi zenginlik.bende  yalnız  kuran derken  kuranın  FURKAN olma  özelliğinide göz ardı etmiyorum.furkan  hakkı batıldan yani doğruyu yanlıştan ayıran ilahi bi ölçüdür...buralara  genelde  gelen arkadaşlar  Allah için bişiler  öğrenmeye  gelenlerdir.üzüm yemek değilde bağcıyı dövmeye  gelenler varsa onlarda  fazla kalamazlar...tüm bunlardan sonra şunu demek istiyorum  gerçekten  islamı  asla kişiselleştirmeden  ne söylersek nasıl anlamışsak kurandan ayetlerle ve bu ayetlere  diğer  herkesin  getirmiş olduğu yorum ve yaklaşımlarla  en doğruya  ulaşmanın  gayreti içinde  olalım....her kim hangi inançtan olursa  olsun asla onları alaycı bi uslupla yaklaşmak  kurani bi davranış değil.İnsan  öyle veya  böyle  bir yerleden  bi takım bilgiler  almışsa onunla  kul olmaya çalışıyorsa  ona  karşı taaruz değilde  şefkat kanatlarını açmak lazım...abese  suresini  iyi idrak edin.Buraya  Allah için bişiler  öğrenmeye  gelenlere yüzünüzü ekşitmeyin..hem zanla  hareket etmeyin zan haktan hiç bişi ifade etmez...ben elimden  geldiğince  kuran dışı tutumlarla  karşılaşsamda kişisel  açıdan  düşünmediğim için  kurani olgunlukla cevaplar vermeye çalışıyorum..Allah a içten yönelmiş hanif inanca  sahip müslüman olan mümin  kardeşlerimi seviyor ve Rabbimizden  onlara  karşı içimizde  asla kin bırakmasın diye dua ediyorum...Kuran her tür güzelliği  kazanmamızı  ve her tür kötülüğü iyilikle savmamamızı emreder ne dersiniz?

__________________
6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Yukarı dön Göster tamerselin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: tamerselin Ziyaret tamerselin's Ana Sayfa
 
Azure
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Azure

Selam,

insanlar için ikindi veya yatsı diye bir vakit yoktur.Allah insanlar için olmayan bir vakitte mi namaz kılmayı emreder? bunlar uydurulmuş vakitlerdir.ikindi'ye öğle ile akşam arası vakti demiş.bunun adı öğleden sonradır.ve özel bir vakti yoktur.insanlar bu vakitte çalışma içindedir ve diğer ihtiyaçlarını bu zamanda gidermezler.
namaz insanların ihtiyaçlarını giderme vakitlerinde olur.
bunlar güne başlama günortası ve geceye başlama vakitleridir.
Yukarı dön Göster Azure's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Azure
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yazmak zor bir iş. Hissettiklerinizi aktarmak ondanda
zor. Burada yaptığınız iş kelimeleri ayet haline
getirmeniz. başka bir deyişle ayetleri hissettirmeniz.

ne kadar mutluluk verici bir iş yapıyorsunuz bir
bilseniz. paylaşmak istediğinizi gösteriyorki
zahmetiniz. öyleyse allah bilir ya hepiniz hanifsiniz.

Sadece bilmenizi istedim mutluluk verecekse bir
nebzede size, çok yararlanıyorum, teşekkür etmek
için yazdım sadece hepinize.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
serdarslan
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 31 mayis 2006
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı serdarslan

Ey iman edenler! Allah'a ve Resûlü'ne itaat edin. Kendiniz (Kur'ân'ı) dinleyip dururken ondan yüz çevirmeyin.Enfal:20

 

Sadece Kur’an’la Amel Edilmesini Söyleyene Reddiye ve Cehaletinin Açıklaması

 

Beyhaki şöyle der[1]:

Rasulullah (s.a.v.) (az yukarıda geçen) bu haberiyle kendisinden sonra ortaya çıkacak bidatçileri reddetmiştir. Söylediğide daha sonra doğru olarak ortaya çıkmıştır.

Beyhaki daha sonra Şebib b. Ebu Fudale el-Mekki’den senediyle şu rivayeti nakleder:

İmran b. Husayn (r.a.) şefaatla ilgili hadisi zekreder[2] Oradikelerden bir tanesi

-Ya eba’n Nuceyd! Siz bizlere hadisler anlatıyorsunuz fakat biz bunlarla ilgili Kur’an’da bir asıl bulamıyoruz, deyince İmran kızar ve dama şöyle der:

- Sen kur’an’ı okudun mu?

- Evet.

-Peki kur’an’ın hiçbir yerinde yatsı namazının farzının dört, akşamınkinin üç, sabahınkinin iki, öğleye ikindininkinin de dört rekat olduğuna rastladın mı?

- Hayır.

- Peki bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Rasulullah’tan (s.a.v.) öğrenmedik mi? Peki Kur’an’da kırk koyunda bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?

- Hayır.

- Öyleyse bunları kimden öğrendiniz? Bizden öğrenmediniz mi? Biz de Rasulullah’tan (s.a.v.) öğrenmedik mi? Keza Kur’an’da

“eski evi (Kabe’yi) tavaf etsinler”        &am p;nb sp;      (Hac: 22/29)

ayetini okumadınız mı? Peki orada Kabe’yi yedi deva tavaf edin. makam’ın arkaında iki rekat namaz kılın diye bir ifadeye rastladınız mı? Aynı şekilde Allah Rasulünün (s.a.v.) buyurduğu şu hususlar Kur’an’da var mı?

“Zekatını verecek olanın malını zekat tahsildarının ayağına kadargetirmesi, malını bulunduğu yerden uzaklaştırması, birbirlerine kız kardeşlerini verecek kişlerin mehirsiz evlenmesi İslamda yoktur”[3]

...Peki Allah Teala’nın (c.c.) Kur’an’ında şöyle buyurduğunu duymadınız mı?

“Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının”        & ;nbs p;         & ;nbs p; (Haşr: 59/7)

İmran daha sonra şöyle söyler:

- sizin ilginizin olmadığı, Rasulullah’tan (s.a.v.) öğrendiğimiz daha başka şeyler de var.

Beyhaki bu rivayeti verdikten sonra şöyle der:

“Hadisin Kur’an’a arz edilmesi” hadisen gelince, sahih değildir, batıldır. Batıl olduğu, hadisin kendisinden ortaya çıkıyor. Çünkü Kur’an’da, sünnetin Kur’an’a arz edilmesine dair bir işaret yoktur.[4]

 

Yukarı dön Göster serdarslan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: serdarslan
 
TİYERİLİ
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TİYERİLİ

      KURANA EKSİK DİYENLER!!!

burada serdar arslan diye bir arkadaş sadece kuranla amel edilmesinin savunulmasını cehalet diye tanımlamış.bunada delil olarak kurandan değilde yine falan ve filan'ın rivayetlerine başvurmuş.vermiş olduğu enam 20.ayette itiraz edende yok,peygamberimizden yüz çevirende yok.ama ayetin devamındada:

Ve (böylece) dinleyip kulak asmadıkları halde, İşittik diyenler gibi olmayın. şeklindeki ayetide okumuşsundur inşallah.

yine bir şahsın 'Peki kur’an’ın hiçbir yerinde yatsı namazının farzının dört, akşamınkinin üç, sabahınkinin iki, öğleye ikindininkinin de dört rekat olduğuna rastladın mı?'şeklindeki sözünü kaynak göstermişsin serdar kardeş.öyleyse enam suresi 38de:biz kuranda hiçbir şeyi eksik bırakmadık ayeti kerimesini bu alim dediğin adamın sözleri tekzip etmiyormu?yine hakka suresi 44-45-46.ki ayetler:

(Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı mutlaka onu kudretimizle yakalardık. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik.)derken bu adamı yalanlamıyormu?namazın rekatları madem kuranda yoksa peygamber efendimiz hangi kaynağa göre rekat sayılarını belirlemiştir söylermisin?cenab-ı hak kuran-ı kerimde tam 87 defa namazdan bahsederken rekat sayılarını haşa unutmuşmudur?eğer azıcık kafan çalışıyorsa nisa 102 de namazın minumum kaç rekat olduğunu görebilirsin.

yine aynı adamın rivayetine devamla'Peki Kur’an’da kırk koyunda bir koyun, şu kadar devede şu kadar, şu kadar paraya şu kadar dirhem zekat düştüğüne rastladın mı?'şekindeki sözüne yer vermişsin.peki kardeşim ben hayatımda deve görmedim.çiftçi değilim.koyunum davarımda yok.bir esnafım.benim zekat nisabım ne olacak?bir memur nasıl ve neyle zekat verecek?senin bu saçma mantığınla hareket edecek olursak eğer şu an ki dönem içerisindede peygamber efendimizin zekatla ilgili söylediğini iddia ettiğin  sözleri ve zekat hesaplamaları HAŞA geçerliliğini yitirmişmi oluyor? 

 ' Peygamber size neyi verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa da ondan kaçının'şeklindeki haşr7.ayeti iddialarınıza dayanak olarak göstermeye çalışmışsınız.ancak kuranı açıp ilgili ayete baktığımızda sizin bu cümleyi haşr7.ayetten cımbızla çekip aldığınızı görmekteyiz.şöyleki bu surenin 7.ayetinin tamamı şöyledir:


Allah'ın, (fethedilen) memleketlerin ahalisinden savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar; Allah'a, peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara aittir. O mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir servet (ve güç) haline gelmesin diye (Allah böyle hükmetmiştir). Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah'ın azabı çetindir.

bu ayette kuranın haşa yetersiz olduğunu ve eksiklerin hadislerle yada peygamberimiz tarafından kapatılması hususunu lütfen gösterirmisiniz?bu ayette fethedilen memleketlerden kazanılan ganimetlerin paylaşımı ile ilgili konu ele alınmaktadır.

hüküm yalnızca allahındır.islamın emir ve yasaklarının öğrenilmesi hususunda tek kaynak kurandır ve kuran insanların dünyevi ve uhrevi hayatlarının dizayn edilmesi için yeterli tek kaynaktır.işte bu konudaki bazı ayetler:

Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? (enbiya10)

Şüphesiz bu Kur'an, sana ve kavmine bir öğüt ve bir şereftir, ondan hesaba çekileceksiniz. (zuhruf44)özellikle bu ayete dikkat et arkadaşım ahiret gününde cenabı hak tüm insanlığı SADECE VE SADACE kuranda yazılı emir ve yasaklardan hesaba çekecektir.sizin yazınızda referans olarak verdiğiniz: eba’n Nuceyd,Şebib b. Ebu Fudale el-Mekki,beyhaki yada bir başkalarının rivayetlerinin bu yüzden bir ehemmiyeti yoktur.bizleri endirekt olarak şahıs rivayetleri değil,direkt olarak kuran bağlar.ayrıca kuranın emir ve yasaklarını pratik olarak uygulayan ve kuran ahlakına sahip olan peygamber efendimizi burada red eden kimse yok.o ve onun kurani uygulamaları her zaman rehberimizdir.


 



__________________
TİYERİLİ
Yukarı dön Göster TİYERİLİ's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TİYERİLİ
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats