HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: tebbet suresinin iniş sırası Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kocacnara
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kocacnara

Tebbet suresi iniş sırası 6
benim kafamı karıştıran konu: 1. ayetinde
Ebu Lehebin iki eli kurusun; kurudu ya/kuduru da/ zaten kurudu ya/ zaten kendisi kahroldu
bu ayette son cümlede Ebu Lehebin sanki öldüğü belirtilir gibi
ama Ebu Lehep 624 yılında ölmüştü.
bu konu fikirlerinizi alamak isterim



__________________
Yüce Allah herşeye kadirdir
Yukarı dön Göster kocacnara's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kocacnara
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

kocacnara Yazdı:
Tebbet suresi iniş sırası 6
benim kafamı karıştıran konu: 1. ayetinde
Ebu Lehebin iki eli kurusun; kurudu ya/kuduru da/ zaten kurudu ya/ zaten kendisi kahroldu
bu ayette son cümlede Ebu Lehebin sanki öldüğü belirtilir gibi
ama Ebu Lehep 624 yılında ölmüştü.
bu konu fikirlerinizi alamak isterim

Muhammet Eset meali

 

111. Mesed (Mesed) SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

111:1 KAHROLSUN o parlak yüzlünün iki eli, ve kahrolsun kendisi!

111:2 Ne faydası olacak servetinin ve kazancının?

111:3 (Öteki dünyada) şiddetle parlayan bir ateşe atılacak,

111:4 iğrenç söylentilerin taşıyıcısı olan karısı ile birlikte,

111:5 (o ki,) boynunda bükülmüş iplerden bir halat (taşır)!

 

Burdaki kişinin ebu leheb olduğu zannedilir aslı onun gibi parası ile insanlara zarar veren tüm insanları kapsar.

 

 



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Papatya

bora arpınar Yazdı:

kocacnara Yazdı:
Tebbet suresi iniş sırası 6
benim kafamı karıştıran konu: 1. ayetinde
Ebu Lehebin iki eli kurusun; kurudu ya/kuduru da/ zaten kurudu ya/ zaten kendisi kahroldu
bu ayette son cümlede Ebu Lehebin sanki öldüğü belirtilir gibi
ama Ebu Lehep 624 yılında ölmüştü.
bu konu fikirlerinizi alamak isterim

Muhammet Eset meali

 

111. Mesed (Mesed) SÛRESİ

RAHMÂN, RAHÎM ALLAH ADINA

111:1 KAHROLSUN o parlak yüzlünün iki eli, ve kahrolsun kendisi!

111:2 Ne faydası olacak servetinin ve kazancının?

111:3 (Öteki dünyada) şiddetle parlayan bir ateşe atılacak,

111:4 iğrenç söylentilerin taşıyıcısı olan karısı ile birlikte,

111:5 (o ki,) boynunda bükülmüş iplerden bir halat (taşır)!

 

Burdaki kişinin ebu leheb olduğu zannedilir aslı onun gibi parası ile insanlara zarar veren tüm insanları kapsar.

Guzel bir nokta, Ayetleri hadislere uydurusaniz, bu ayatede parlak yuzlu atesi korukleyenin anlami olur, Ebu Leheb efendi. Bu konuda Muhamed Esed ve Edip Yuksel meali, hadis camuru olmadan meallendirdigi icin dogrudur.

Ebu Leheb hadislerin dedigi gibi sahis degil, eylemi yapan anlamindadir. Ama hadissiz meal dusunulemedigi icin Ebu Leheb sahisa atfediliyor. 



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
kocacnara
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 28 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kocacnara

af edersiniz anlamaya çalışıyorum ama kafam basmıyor yani Ebu Lehep için gönderilmemiş mi demek istiyorsunuz yada Ebu Lehep diye birisi yok mu demek istiyorsunuz.
geneline hitap ediyorsa o zaman karısının da odun hammalı olması ne demek


__________________
Yüce Allah herşeye kadirdir
Yukarı dön Göster kocacnara's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kocacnara
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Kur'an bir kişiden bahsetmişse elbette bizlerin ibret alınacak yönü vardır yalnız Bora'ya bir sorum var ayetin orjinalinde bulunan "Ebu Leheb" ifadesi çeviride niye yok?

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
malcolm_x
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 12 mart 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı malcolm_x

selam Bora

M.Esedin Meali bendede var  bak surenin başındaki açıklamada ne diyor beraber öğrenelim.

İlk dönem surelerinden biri -nuzul sırasına göre altıncı-olan bu sure ismini en son kelimesinden almış olup Hz.Peygamberin mesajına amcası Ebu Leheb tarafından gösterilen sürekli ve şiddetli düşmanlık ile ilgilidir...Ebu Lehebin düşmanlığı yapısındaki kibirden büyük servetiyle gururlanmasından ve Hz.Peygamberin bütün insanların Allah katında eşit olduğu ve yalnızca faziletlerine göre değerlendirilecekleri şeklindeki tebliğinden hoşlanmamasından kaynaklanmıştır.....

Surenin mealini de okuduğumuzda açıklamaları yine surenin Ebu Leheb hakkında indiğini gösteriyor...

Ben surenin Ebu Leheble ilgili olduğunu düşünüyorum...

Fakat mananın sadece Ebu Leheble sınırlandırılmamasından yanayım...Çünkü geçmişte Ebu Lehebler olduğu gibi kıyamete kadar o zihniyette insanlar var olacaktır...  SAYGILARIMLA...

 



__________________
malcolm_x
Yukarı dön Göster malcolm_x's Profil Diğer Mesajlarını Ara: malcolm_x
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bora arpınar

Mircan Yazdı:

Selam,

Kur'an bir kişiden bahsetmişse elbette bizlerin ibret alınacak yönü vardır yalnız Bora'ya bir sorum var ayetin orjinalinde bulunan "Ebu Leheb" ifadesi çeviride niye yok?

Selam Mircan

Edip Yüksel meali

111. DİKEN (MESED) SÛRESİ

 

 Rahman ve Rahim Allah'ın İsmiyle

1- Ateş kürükleyenin elleri kahrolsun, zaten kendisi kahroldu.*[1]


[1]
* 111:1 Arapça'daki "ebu leheb" ifadesi, alev babası, ateş sahibi, ateşçi olarak da çevirilebilir Türkçe'ye. Bu tanımın, Muhammed'in amcası Abd ul-Uzza Ibn Ebu-l-Muttalib için kullanıldığı ileri sürülür. Bu sureye ilk muhatap olan kişi peygamberin amcası olsa bile, ayetteki eleştiri ve tehdit, inançlarından dolayı insanlara zulmeden despotlara ve onlara yardımcı olanların hepsine yöneliktir.


2- Ne parası, ne de bir kazancı ona yaramadı.

3- O, alev sahibi bir ateşe girecektir.

4- Odun taşıyan (zulmun ateşine yakıt hazırlayan) karısı da.

5- Boynunda, dikenlerden/liften örülmüş bir ip bulunduğu (kötülükleri boynuna dolanmış) halde...

Mircan Arapça da çok Anlam var bu yüzden bizim mealciler hadise göre mana ramışlar bazı ayetlerde mesela Huri,kabe de böyledir Allahın istediği hac var ama Kabede değil.



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Bora,

O zaman arapçada "leheb" kelimesinin anlamlarından biride ATEŞ tir diyebilirmiyiz?Yada Kur'anda ateşin geçtiği yerlerde leheb kelimesi  geçer mi? 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Dostlar

Bu adama Ebu Leheb = "Ateş Körükleyenlerin Babası" adını takanlar bizimkiler. Adamın gerçek ismi ise Abdüluzzâ b. Abdulmuttalib b. Hâşim.

Örneğin Ebu Cehil'in ismi de tabiki bu değil. Gerçek ismi Amr b. Hişâm el-MuğiraAdam kendisine "Cahillerin Babası" ismini layık görür mü hiç? Ebu Cehil'in kendi taraftarları arasındaki ismi Ebu-l Hikem. Yani Hikmetin Babası.

Benim anladığım kadarıyla o günün müslümanları negatif tavırlarından dolayı Ebu Leheb'e bu lakabı layık görmüşler ve Tebbet Suresi de de ona ve onunla ünvandaş olanlara hitap ediyor.

Lehep(lik) bir ünvandır, özel isim değil.

Saygılar




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! Kocacnara ve Mircan Kardeşim!

             Tebbet suresi, diğer adıyla Mesed suresi, Fatiha suresinden sonra Mekke`de altıncı sırada inmiştir. Beş ayettir. Adını surede geçen “تبّت  Tebbet” ve “مسد  Mesed (lif)” sözcüklerinden alır.

Rahman ve Rahîm Allah adına.

             Ayetlerin meali:

             1-  Ebuleheb`in iki eli/iki gücü yok oldu. Ve o yok oldu.

             2-  Malı ve kazandığı şeyler ona fayda vermedi.

             3-  Yakında alevli ateşe atılacak.

             4, 5-  Karısı da. Boynunda liften bir ip odun taşıyıcısı olarak

Ayette Ebuleheb olarak tanıtılan şahsın, Kureyş eşrafından Abdül Uzza b. (oğlu) Abdülmuttalib b. (oğlu)  Haşim olduğu ve karısının da Ümmü Cemil (Avrâ) olduğu, herkes tarafından tartışmasız kabul edilmiştir.

            

Ebuleheb ismi Abdül Uzza`ya başlangıçta, yüzünün canlılığı, yanaklarının kırmızılığı ya da hiddet ve şiddeti sebebiyle övgü maksatlı olarak verilmiştir. Zaten ayetteki Cinas sanatından da bu anlaşılmaktadır. Ebuleheb ismi Abdül Uzza`ya bu sure inmeden önce verilmiştir. Bu sure ise bize, Abdül Uzza`nın peygamberimize ve davet ettiği İslâm`a karşı adeta ateş püskürmek suretiyle cehennemdeki yerini hazırladığını bildirmektedir. Bundan sonra da, “ateş kaynağı olmak”, “ateşi sevmek” vasıflarını da içeren Ebuleheb ismi “cehennemlik” unvanı ile özdeşleştirilmiş ve yaptığı işler ile, davranışları itibariyle bu unvanı hak edenler için “cehennemin babası” anlamında bir özlü söz olarak kullanılmıştır.

            

Bu şahıs peygamberimizin hem komşusu, hem dünürü ve en önemlisi de amcasıdır. Peygamberimizin Ümmü Gülsüm ve Rukıyye isimli kızları, Ebuleheb`in Uteybe ve Utbe isimli oğullarıyla evli idiler. Fakat Tebbet suresinin inişini takiben Ebuleheb`in baskısıyla boşanmışlardır.

            

Ebuleheb, son derece zengin, iri cüsseli, kırmızı suratlı, çabuk hiddetlenen birisi idi. Hayatının sonuna kadar hep İslâm`a karşı savaşmış, her zaman müşriklerin başında veya yanında yer almıştır. Meselâ Bedir savaşına bizzat iştirak etmemiş ama yerine ücretli bir asker göndermiştir. Hezimeti öğrendiğinde ise son derece üzülmüştür.

            

Doğum yılı bilinmeyen Ebuleheb, 624 yılında Mekke`de “karakızıl” denilen vebaya benzer bir salgın hastalığa yakalanmış ve yedi gün içinde ölmüştür. Hastalığın bulaşıcı olması sebebiyle cesedine oğulları dahil kimse yaklaşamamış, ölüsü üç gün öylece kalmış ve kokuşunca, uzun sırıklarla bir çukura itilip üstü kapatılmış, merasim yapılmamıştır.

            

Ebuleheb`in karısı, Harb`in kızı, Ümmü Cemil (Avrâ) dir. Bu kadın aynı zamanda  Ebu Sufyân b. Harb`in kız kardeşi, Muaviye`nin de halasıdır.

Peygamberimiz görevi gereği pazar pazar, panayır panayır dolaşıp Hakk`ı tebliğe uğraşırken Ebuleheb de onu bir gölge gibi takip ediyordu. Onu etkisiz hâle getirebilmek için her yolu deniyordu. Toplantılarını sabote ediyor, “Bu benim yeğenim mecnundur, ona kulak asmayın” diyerek herkesi etkilemeye çalışıyordu. Bazen fiilî saldırılarla peygamberimizi taciz ediyordu. Bazı yerlerde de “Eğer kardeşimin oğlunun dedikleri doğru ise, çoluk çocuğumu ve malımı fidye olarak verip kendimi azaptan kurtarırım” diye alay ediyordu. (Bu inanç o günün müşriklerinde yerleşik bir inançtı.         ;  

  

Ebuleheb`in peygamberimize karşı duyduğu kinin bir başka sebebi de, Ebuleheb`in eski bir tarihte kardeşi Ebu Talib ile yaptığı bir kavgada peygamberimizin, diğer amcası olan Ebu Talib`e yardım etmiş olmasıdır. Yani eskilere dayanan bu kişisel düşmanlık,  şimdi çıkardan olma korkusuyla büyümüş ve mahiyeti itibariyle din düşmanlığına dönüşmüştür.

            

Ebuleheb peygamberimize olan düşmanlığını yukarıda anlatıldığı gibi taciz boyutunda sergilerken karısı da boş durmuyor, peygamberimizin evinin etrafına ve sokağına dikenler serperek, peygamberimiz aleyhinde dedikodular yayarak kocasına destek veriyordu. Bu desteği o kadar içten veriyordu ki, çok sevdiği ve devamlı boynunda taşıdığı gerdanlığını bile bu uğurda, peygamberimize yapılacak kötülüklerin ödülü olarak harcadı. Bir çok tefsirci, 6. ayette geçen “boynunda liften bir ip” ifadesinin, bu meşhur gerdanlığı temsil ettiğini düşünmektedir. (Tüm siyer ve rivayet kaynakları)

            

Böyle bir engellemenin en yakın akrabaları tarafından yapılması peygamberimizi çok üzüyordu. Çünkü onların engellemeleri ve menfi propagandaları nedeniyle istediği başarıyı gösteremiyordu. Amcasının  verdiği zarar başkalarının verdiğinden kat kat üstün oluyordu. Bazıları, “amcasının bile inanmadığına biz niçin inanalım” diyebiliyorlardı.

            

İşte böyle bir ortamda peygamberimizi teselli etmek, desteklemek, moral ve güç vermek için bu sure indi.

            

Daha önce inmiş olan Alak, Kalem, Müzzemmil ve Müddessir surelerinde, mal, mülk, çevre ve güç sahibi olduklarından dolayı şımarıp azarak ahiret gününü yalanlayanların Allah`a havale edilmesi gerektiği, onların cezalarının Allah tarafından verileceği bildirilmiş idi. İşte o surelerde sıfatları ile, karakterleri ile konu edilenler, bu surede Ebuleheb`in kişiliğinde somutlaştırılmışlardır.

            

Kur`an`ın adlarını açıkça andığı, helâklerini ve ebedî lânete sürüklendiklerini haber verdiği kişiler yalnızca Ebuleheb ve karısıdır. Bu durum, onların düşmanca davranışlarının peygamberimizin tebliğine ne denli zarar verdiğini göstermektedir.

            

Kur`an zaman ve mekân üstü, evrensel bir mesaj olduğu için, bu mesajın sadece belli bir tarih aralığına ve belli bir coğrafyaya ait olduğunu düşünmek yanlıştır. Kur`an bir konu hakkında örnek verirken tarih, yer ve isim belirtmez. Örnek verdiği kişilerin davranışlarını, sıfatları ve karakterleri ile birlikte ortaya koyar ve böylece verdiği örneğin her zaman ve her yerde geçerli olmasını sağlar.

            

Bu surede de, günümüzde varlıklarının bir zerresi bile kalmamış olan Abdül Uzza (Ebuleheb) ve karısı Ümmü Cemil sembolize edilerek, bunlar gibi olanların, sergiledikleri tavırlar dolayısıyla uğrayacakları akıbet vurgulanmaktadır. Yani, zenginlikleriyle şımarıp azmış olan, Kur`an`ın davetine hakaretle cevap veren, Kur`an`ın gösterdiği dosdoğru yol üzerine dikenler serpen Abdül Uzzaları, Ümmü Cemilleri bekleyen kötü son anlatılmaktadır. Burada örneği verilen Ebuleheb ölmüştür ama Ebuleheblik her yerde ve her zaman var olacaktır.

 

 

Bu konuda İşte Kur'an adlı sitede daha doyurucu izahlar bulacağına inanıyorum.

 

 

ALLAH'A EMANET OLUNUZ.

 



__________________
Halil Ay
Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats