HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURANA GÖRE EVLİLİK HUKUKU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hulya
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 22 nisan 2005
Yer: Vietnam
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hulya

okyanu_s Yazdı:

evet gerçekten güzel bir konuya değinilmiş. Nikahta şahitlerin olması gerekir bu ayetlerle açık. Şahitlerin olmasının elbette bir anlamı var. İki kişinin evliliğinin resmileşmesi, toplum tarafından kabul görmesidir. Nikah gizli değil aleni olmalıdır. Kuran bunun böyle olmasını istiyor. Yani günümüzde anne babalardan toplumdan gizli yapılmış sözde dini nikahların bir hükmü olduğunu zannetmiyorum. Bu arkadaşalar haşa Allahı kandırmaya mı çalışıyorlar. Kendilerini kandırmaktan başka hiçbirşey değil yaptıkları.

bakıyorum insanlar bugün "çıkmak" diye tabir edilen durumlarda dini nikah yapıyorlar. Eğer anlaşamazlarsa ayrılıyorlar anlaşırlarsa resmi nikah... bu nikah olayını hafife almak ve bunu sömürmekte başka ne...

Güya müslüman genç beyler günaha girmemek için kız arkadaşlarıyla dini nikah yapmak istiyorlar. Kızlarda aynı gerekçe ile bunu kabul ediyor. Tabi bu insanların karşılıklı olarak birbirlerini ve kendilerini kandırmaktan başka birşey değil. Ölçülü yaşayın illa daha birbirinizi tanıma safhasında olduğunuz kişi ile sınırları aşmak zorundamısınız. Madem günaha girmek istemiyorsunuz günaha girecek duruma getirmeyin olayı. Önüne gelenle çık dini nikah yaptır kendini kandır. sonrada orada burada insanlara başka insanlara dil uzat. başkalarının inançlarını yadırga, onlaral ilgili cenetlik mi cehennemlik mi hüküm ver.... sen yaparsan günah zina ben yaparsam bişey yok....neden!!!! çünkü ben bir yerlerde gizli saklı kimsenin haberi olmadan dini nikah yaptırdım...olur!!! sen sadece kendini kandırırsın başka kimseyi değil.

Resmi nikah olmadan dini nikahın bir hükmü olduğunu zannetmiyorum. Nikah aleni olmalıdır. Kendimizi kandırmaktan vazgeçelim

Mesele neye geliyor biliyormusnuz, sahitler bulduk, ama diyelim ki sahitler bir sure sonra oldu yada baska bir ulkeye tasindilar. Bu durumda hala evliligin gercek olup olmadigini kontrol edecek bir kurum lazim. Bu resmi bir kurum mu olmali yoksa ozel bir kurum mu ?

Kuran acisindan iki sahit huzurunda musluman bir nikah memuru tarafindan yapilan nikah, Kur'ana uygun bir nikah olur mu ?

Yaziyi okudum bana olur gibi geliyor. Yanlsi mi anladim ?

Hulya

Yukarı dön Göster Hulya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hulya
 
Sinan_B
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 24 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_B

 

Selam.

Kurani Kerim o zaman ki cagin anlayisi ve diliyle anlatmis ve evrenselligi geregince her cagin anlayis ve düzenince uyarlanir, yani dogru anladin evet. Resmi bir kurum sart. Sahitler ölümlü, ama resmi bir kurum özel hal durumu olmadikca yerinde duracaktir.

Günümüzce bilinen Imam nikahi sakat bir is, genelde erkeklerin isine geliyor. Adam bos ol dediginde kadin hangi hakkini talep edebilecek ki. Sirf özel bir kurumda nikahlanmislarsa bu kurum ortak degerleri, yasalari ne kadar gözetiyor ayri bir soru. Bence resmi kurum her iki taraf icin daha hayirli. Esler evlenmek istiyorda birinden biri resmi nikaha yanasmiyorsa vardir bunda bir bit yenigi.

Saygilar

Yukarı dön Göster Sinan_B's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_B
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Merhaba dostlar

Ben de aynı görüşteyim. "Dini Nikah" adı altında yapılan uygulamalar dinimize aykırıdır. Resmi Nikah dinimize uygundur ve tek başına yeterlidir. Zaten nikah akitleşmedir/sözleşmedir. Ve insanların bu sözleşmeye şahit olması esastır.

İşin bir diğer sakat tarafına bakar mısınız? Evlenirken karşılıklı rıza, tanıkların şehadeti ve kamu otoritesinin nezareti şart ama boşanırken erkeğin tek taraflı olarak boşol lafını üç sefer söylemesi yeterli. Bu kadar sapıklık olur mu kardeşim?

Mekke site devletin de yaşamıyoruz ki. 3000-5000 kişinin yaşadığı mini devletçikler yok günümüzde. Benim mahallemde 35000 kişi yaşıyor mesela. Yaşadığım ilçe ise yüzlerce Mekke Site Devleti nüfusuna bedel. O zaman kamu otoritesinin temsilcisi kimdi? Peygamberimiz yada halifeler yada imamlar. Günümüzdeki gibi devletler mi vardı sanki? Birileri hala 1400 yıl öncesini yaşıyor. Hala günümüze gelememişler. O zamanki Cahiliyyedeki Arap örf ve adetlerini kutsamışlar. O zamanki Arapların kadına bakışını almışlar, dondurmuşlar ve dinleştirmişler. İşlerine de öyle gelmiş. Bu konuda kadınların da suçu yok değil bence. Kadın ağzını burnunu kapatmış siyah bir paçavrayla ama yanındaki erkek kısa pantolon ve kısa kollu gömlek, saçlar jöleli ve güneş gözlüğü aksesuarlı bir vaziyette. Böyle geziniyorlar sağda solda. Ve kadınların sayısı 3-4. Ve hepsi birkaç adım geride. Ve işin en iğrenç tarafı bu kadınlar da buna razı ve belki de memnun.

Birileri maçoluğu dininin gereği sanıyor hala. Dinimiz erkek egemen bir forma dönüştürülmüş ne yazık ki. Örneğin kaç tane kadın müfessirimiz var? Ne acınası bir durum…

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Çok önemli bir konu daha var. Kur’andaki emirlerin hepsi anladığımız anlamda emir değildir. Kimi emirler zaman ve zemine göredir. O zamanki koşullar için asgari şartları ortaya koyan direktiflerdir bunlar. Fakat ucu açık, gelişmeye müsait konular için bu emirler genelgeçer değildir. Taban noktası belirtilmiştir ama gelişmelere göre yeni düzenlemelerin de önü kapatılmamıştır. Yani bazı hükümler mutlak değil mukayyettir. Sabit değil, değişkendir.

 

Örneğin kadın hakları. Kadınların hiçbir hakka sahip olmadığı o gün Allah kadınların asgari haklarını belirlemiştir Kur’anda. Ama bu belirleme gelişen durumlara ve yeni şartlara göre geliştirilerek düzenlemez diye bir şey yoktur. Ayetlerde belirlenen genel çerçeveye ve konsepte bağlı kalınarak yeni durumlara göre yeni kurallar belirlenebilir.

 

Örneğin kadına mirastan erkeğin yarısı kadar pay verilmesi konusu. Kadınların ekonomik hayatta hiçbir fonksiyonlarının bulunmadığı ve onlara hiçbir pay verilmediği o ortamda Allah asgari şartı belirlemiştir. İyileştirmenin önünü açmıştır. Ama sosyal değişimler onlarca hatta yüzlerce yıl alır malum. Pat diye en mükemmel hale getiremezsiniz hukuki konuları. Bu yüzden bu ve benzeri konularda dondurulmuş hükümler olamaz. Günümüzde nasıl olmalı bu konu acaba? Günümüzde eğer kadın da ekonomik sorumluluk üstleniyorsa durum değişir. Veya başka koşullar, durumlar, gelişmeler olmuşsa illaki kadına erkeğin yarısı kadar pay verme durumu yoktur. Ama en az yarısı verilir. Alt sınır vardır, üst sınır yoktur.

 

Örneğin köle ve cariye konusu da böyle. Devir ve şartlar değiştiyse sabiteler/referans noktaları baz alınarak yeni düzenlemeler yapılabilir. Günümüzde hala cariyeliği meşru ve mazur görenler var. Elinden gelse 30-40 tane cariye edinecek tipler mevcut. Savaş olsa ve kendi yakınlarını cariye edinseler bunu da sakıncasız görecek mi bu acaba bu tipler?  (Günümüzdeki Uygulalarmadan bahsetmiyorum burada. Zihniyetten bahsediyorum. Lütfen başka taraflara çekmeyin.)

 

İnsan hakları konusu daima gelişmeye açık bir konudur. Hiçbir kimse hiçbir zaman dondurulmuş hükümler koyamaz. Bu ve benzer sebepler yüzünden bazı Hristiyan Devletler bazı Müslüman Devletlere göre daha İslamidir. Örneğin Suudi Arabistan. Başına 90 küsür yıldan beri çöreklenmiş bir aile var. Yönetimde şura sistemi yok. Örneğin Suriye yada bir başka halkı Müslüman ülke. Bunların yönetimi mi daha islami yoksa Almanya’nın ki mi?  Burada olduğu gibi şura sistemi esastır ama zaman ve şartlara göre bu temel kriter farklı formlarda işlerlik kazanabilir yada geliştirilebilir.

 

Kur’andaki çoğu Hukuki konularda bu durum vardır. Bu geliştirmeye ve yenilemeye açık durum ayetlerde bahsedilen cezalar için de geçerlidir. Örneğin hırsızlığın cezası. Maksat hırsızlığın önlenmesi ise o dönemde o uygulama net sonuç verdiyse bu zamanda başka bir uygulama daha kesin sonuç verebilir. Zina konusunda kırbaçlama o zaman için uygun ve caydırıcı bir ceza ise bu zaman da farklı önleyici, caydırıcı cezalar verilebilir. Zira maksat caydırmak ve önlemek. Bu amacı gerçekleştirirken kullanılan yol ve yöntem zamana ve şartlara göre değişebilmelidir.

 

Nikah konusu da böyledir. Günümüzde nikah hangi şekilde en sıhhatli olacaksa o şekilde yapılır. Kadın ve erkeğin hakları nasıl en iyi güvence altına alınacaksa o şeklide kanuni düzenleme yapılması esastır.

 

Tüm bu nedenlerden dolayı Şeriatçılık yanlıştır. Şeriat Devleti anlayışı da saçmalıktır.

 

Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

selam

Bu dini nikah abukluğu neye benziyor biliyormusunuz ?

dini borç gibi

Ya borçlanmanın dinisi dinsizi mi olur.Borç akti yaparken niye kimse bir imam çağırıpta tören yaptırmıyorda notere gidiyor işini hallediyorda nikaha gelince papazların kilisede nikah kıydıkları gibi, imamlara koşuyor.

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
xavier
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 28 nisan 2005
Gönderilenler: 81
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı xavier

hanif Yazdı:

selam

Bu dini nikah abukluğu neye benziyor biliyormusunuz ?

dini borç gibi

Ya borçlanmanın dinisi dinsizi mi olur.Borç akti yaparken niye kimse bir imam çağırıpta tören yaptırmıyorda notere gidiyor işini hallediyorda nikaha gelince papazların kilisede nikah kıydıkları gibi, imamlara koşuyor.

İyi yakalamışsın

 

Yukarı dön Göster xavier's Profil Diğer Mesajlarını Ara: xavier
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

    Alperen kardeş,maalesef farkına varmadan Kuran konusunda tehlikeli bir alana dalmışsın.

      Senin söylediklerini Fazlurrahman denilen Pakistanlı bir alim Kuranın tarihsel bir kitap olduğunu ve bundan dolayı da ondaki hükümleri bizim lafzi anlamıyla değilde bu çağın anlayışıyla değerlendirmemiz gerektiğini belirtti.

      Siz de ondan mı faydalandınız bilmiyorum ama bu anlayış Kuranı tarihte kalmış bir kitap gibi görmek demektir ki haşa sonuşları açısından tehlikelidir.

     Bundan dolayı Kuranı iyice incelemeden bu tür yargılara varmakta acele etmeyelim.

       Zaman ilerledikçe Allah mutlaka en doğruya ulaşmayı (Hİkmeti)bize nasip edecektir.Selam ile.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
ayaz
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ayaz

ulan varya buraya giren adam acaba ateist
formunamı girdim diye düşünür buna inanın. sizin
amacınız ne. nedemek dini nikah abukluğu
nedemek dini nikah bi borç gibi biliniyor ulan sen
Allah in nikahını Allah huzurunda yapılan nikahı
kabul etmeyeceksin kalkacaksın belediyenin verdiği
yetkiye dayanarak nikah kıyacaksın sen Allah ı
tanımayacaksın kulun koyduğu konunlara göre
yaşayacaksın buda yetmezmiş gibi çıkıp burada dini
nikah abukluğu diye yazı yazacaksın ulan siz
müslümansanız biz neyiz arkadaş siz ilahi kanunları
uygulamayın kendi kafanıza göre yaşayın bakalım
Allah büyük herkesin varacağı yer belli Allah hidayet
versin hepinize.......

__________________
La ilahe illallah Muhammedurrasullallah
Yukarı dön Göster ayaz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ayaz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ayaz kardeş
nikaha saldıran yok. Nikahın sorumluluğundan
kaçmak için dini. milli gibi bir ayrıma tabi tutulmasını
yadırgıyanlar var.

Allah eşler için birbirine örtüsü nitelemesini
kullanmış. Örtünün altında meydana gelecekler
içinde örtünenleri sorumlu tutumuş.

Bu sorumluluğun kendisine düşen tarafları ki
örneğin bundan sonra kadının rızkını, doğacak
çocukların rızkını artık senin kesen üzerinden
yolluycam, sözünde durup onları aç
bırakmayacağına yaşadığın toplum içersinden en az
iki şahit getir, Yine örtünün altından çıkabilecek
sorunlarda toplumununda sorumluluğu vardır, içinde
bulunduğun toplumun kayıt defterine yazdır demiş.

Şimdi bazı cehaletin allahın dediklerini harfiyen
yerine getirmiş olduğun halde, hayır bunu kanun için
yaptın, allah için yapacaktın diyerek kafa bulandırıp,

kendisine; kendine göre haklı veya haksız sebeplerle
bir imam ikide şahit tutarak istediği kadar nikah
yapmanın yolunu açmaya çalışanların kurmaya
çalıştığı müesseyedir itiraz.

sevgiyle
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Evlilik bir akittir,esasında iki yönlü bir akittir.Birincisi tarafların birbirne karşı hak ve sorumlulukları düzenleyen yönü diğer yönü ise toplumla yapılan akit olmasıdır.

Toplumla ne şekilde bir akit yapılır? Şöyle evlenirken kişiler bunu bir çeşit mersimle yaparlar bu düğün,nikah olabileceği gibi mevlid tarzı toplantılardada olabilir.Kalabalığın amaçlarından biride o kişilerinde "EVLİLİĞE ŞAHİT OLMASIDIR" şahit olanlar orda bulunmayanlara söyleyecek böylece toplumda o kişilerin evli olduğu bilinecektir.Bu neden gereklidir peki?

En önemlisi insan nefsinin olası sapıtmalarına karşı en azından toplumun kişi hakkında bilgi sahibi olması.Şüphesiz yedi cihanın evli olduğunu bildiği halde her türlü pislik içinde olanlar var ve olacaktır.Gaye bunu en aza indirmektir.

Filmlerde hatta gündelik hayatınızda şu tarz diyologlar duyabilirsiniz."Bir adamı sevdim,kahretsin evli çıktı!  " gibi.Bu duruma maruz kalan bir kadın yada erkek büyük ihtimalle o kişi ile yollarını ayıracak ve bu şekilde zinanın yolu birparçada olsa azalacaktır.Bu anlamda evlilik akdi topluma duyurulmak zorundadır.Aksi takdirde dinende bu evliliğin geçerliliği olmaz.Resmi nikahta böyle bir zorunluluk yoktur çünkü zaten resmi kayıtlarda bu mevcuttur.

Dini nikah yapmanın hiçbir sakıncası yok en azından Allah'ın önünde şahitlik yapılması hoş bir durum olarak kabul edilebilir.Ben de yaptım:) Sizde yapın tavsiye ederim:)

Yalnız imam nikahı diye tabir edilen akid yeterli değildir,resmi nikah kişilerin haklarını koruyan düzgün bir resmi bir sözleşmedir.Resmi nikah yapmayan kadınların eşlerinin bir çoğu ya başkasıyla evleniyor yada kadını boşayıp hiçbirşey vermiyor.Kadınların akıllı olmasında fayda var:)

Son olarakda bazı üniversiteli ve liseli gençler arasında yapılan ailelerden ve toplumdan gizli sadece kendi aralarında yaptıklarını dini(!) nikahın ne Allah katında nede devlet nezdinde hiçbir geçerliliği yoktur...

Yine son olarak:) İranda yaygın olan haftalık,günlük,aylık gibi süreli nikahların (Mute nikahı) da hiçbir geçerliliği olmadığı gibi apaçık zinadır.

Saygı ve sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats