HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: BİR TÜRBAN SORUSU Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Şunu eklemek isterim ki;

Kuran farklı Bilinç seviyelerine aynı anda hitab eder.

Dolaysı ile müteşabih anlatımın bu özelliği ile çoklu anlam ve anlatım sözkonusudur.

O nedenledir ki ben  yıllardır okurumda bir gün olsun doyamadım.

Sıkılmadım...bıkmadım,usanmadım.

1500 yıldır en çok okunan ve tartışılan kitab olmasının altında bu yatıyor.

Çünkü Kurandan alabileceğimiz kendi Tasımız kadardır.

Tas büyüdükce Kurandan alınan Nurda büyük olur.

Kimseye Nur:27 yi neden böyle anlıyorsunuz diyemeyiz.

Gerçektende o kişinin Bilinç seviyesi ve Farkındalığı o manayı çıkarmaya

uygundur.Sizin Bilinç seviyeniz ise farklı bir anlamı çıkarır.

İşte mucize arıyanlara Tek mucize olarak bu yeter.

Çünkü Kuran insanın Bilincini birebir yansıtan yegane kitabdır.

Mubin olana Mubindir.

Karmaşık Ruh hali olan için ise tam bir muammadır.

Saygılarımla...



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
lejyoner
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 19 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 14
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı lejyoner

UlulEbsar Yazdı:
Kimseye Nur:27 yi neden böyle
anlıyorsunuz diyemeyiz.Gerçektende o kişinin Bilinç
seviyesi ve
Farkındalığı o manayı çıkarmaya uygundur.


Çok güzel...Ben belirtmiş olduğum kavramlardan ne
anladığımı açık açık yazabilirim, ama alay konusu
olur...çünki okuyucuların çoğu söylediğimden yada ne
anladığımdan uzak kalacaktır.Önceki yazılarımda
vurguladığımda budur zaten. atalardan ileri gelen
manaları bir kenara bırakın, kuranı kurandan anlamaya
çalışın demeye çalıştım.Kuran müteşabihtir, müteşabihi
okuyan muhkemini bulur ve rabbine yönelir...Yani, kişi
hikayeyi okur ve orda vurgulananı hayatına götürüp
verilen öğüdü yaşamında uygularsa yol alır...Genel olarak
yapılan tartışmalarda bu yok, bir kaç yazı önce bir
arkadaşın yazdığı gibi, bezle çaputla
uğraşılıyor...Müteşabihte takılıp kalana kuranın kendisi
nasıl bir yakıştırma yapıyor malum.

__________________
"Güneşin battığı yere varınca onu kara balçığa batar buldu."
Yukarı dön Göster lejyoner's Profil Diğer Mesajlarını Ara: lejyoner
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

Esselamü Aleyküm,
Kıymetli yorumcu arkadaşlar Forumun bu bölümünün aşağı yukarı hepsini okudum,çok değerli yorumlar var.Diyanetin bile meseleyi böylesine derinlemesine deşifre ettiğine inanmıyorum.Birde ayrıca bazı yorumcular meseleyi taa cariye meselesine getirdilerki onlara tavsiyem Cariye diye ayrı bir konu açmaları ve bunları orada tartışmalarını tavsiye ediyorum.Gelelim şu türban veya başörtüsü meselesine.Bu konuda bilinen ayetleri Nur 31 ve ahzab59'u uzun uzadıya anlatmayacağım,zaten arkadaşlar sağolsunlar bunu yapmışlar.Ben ayetlerdeki gerekçe ve amaçlardan bahsedeceğim zaten cenabı Allah bir meseleyi anlattıktan sonra genellikle ayetin sonuç bölümüne amacını belirtir.Yani bunu formülleştirirsek şunun gibi bir şey:
Şekilsellik+Kurallar=Sonuç(veya amaç) ve genelliklede Allah buradan amaca daha çok önem verdiğini ifade eder.Madem bu şekilselliklerde fazlasıyla ihtilafa düşüyoruz o halde Allah'ın bize tavsiye ettiği şeye yani amaçlara odaklanarak Allah'ın bizden en çok istediği şeyi yapmalıyız.Burada kuralların  mühim olmadığını söylemek istemiyorum fakat Allah'ın en çok önem verdiğine bizim de en çok önem vermemizi vurguluyorum.Giyimle ilgili cenabı Allah Araf suresi 26.ayette amacını belirtmiştir:Ey Adem oğulları! Size avret yerlerinizi örten giysi ve giyinip süsleneceğiniz elbise indirdik. Takva(güzel ahlak ve güzel davranışlar) elbisesi ise en hayırlı olandır. İşte bunlar Allah'ın ayetlerindendir. Umulur ki öğüt alırlar.''buyurmuştur.Yani burada başı örtmekten değil avret yerini örmekten bahsediyor ve süslenmekten bahsediyor.Peki şimdi 2 metre siyah bir bez veya vücudun pek çok güzel bölgelerini gizleyen çarşaf bu güzelliği veya süslenmeyi gerçekleştirme amacına ters düşmüyor mu?.Birde şu varki bu ayetlerin vahyedildiği yıllarda Arabistan'daki aşırı sıcak sebebiyle zaten müşrik kadınlarınında taktığı bir bez parçasını (başörtüsünü) Allah niye emretsinki?Nur31'de verilmek istenen mesaj olsa olsa göğüslerin kapatılmasıdır.Aile içinde sürekli yaşamak durumunda olanlara karşı mümin kadınların aşırı kapalı bir tavra girmemelerini rahat olmalarını istiyor.Göğüslerini aşırı bir gizleme yoluna giderek kendilerini yıpratmamalarını ve çocuğun süt emme hakkını gaspetmemelerini istiyor.''Allah sizin için kolaylık diler,zorluk dilemez.''(bakara185).Bazı arkadaşlar nur31deki ziynetlerin takılar olduğunu söylemişler o zaman cüyub kelimesi göğsü işaret etmiyorda neyi işaret ediyor diye sorarlar insana.Hem bu mantığa uygun düşmüyor hemde Araf 31.ayete ters düşüyor.Çünkü cenabı Allah Araf 31'de müminlerin ziynetlerini takarak mescide gitmelerini istiyor.zaten ziynet gizlemek için değil,güzelliğin görünmesine katkıda bulunsun veya görüntü çirkinliğini bastırsın amacıyla takılır.(ama gösteriş veya kibir amacıyla takılamaz)Allah bu durumu bildiği için müminlerin güzel ve yakışıklı veya şık olmalarını istiyor.Bu tür bir davranışı zinaya davetiye olarak yorumlamak Allahın bizim için istediği güzel görünme ilkesine ters düşer.Zinaya yaklaşmayın ayeti ise mümin kadın ve erkeklerin birbirleriyle dost ve arkadaş olmalarıyla ilgili değildir çünkü Cenabı Allah Tevbe suresi 71.ayette mümin kadın ve mümin erkeklerin birbirlerine dost olduklarını ilan etmiştir.O halde mümin erkeklerin ve mümin kadınların veya kızların birbirleriyle arkadaş olmaları zinaya yaklaşmak olarak değerlendirilemez.Zinaya yaklaşmak kötü niyetle tam çıplak vücutla birbirlerine vücutlarını temas ettirmeleri şeklinde anlaşılması mantığa en uygun yaklaşım tarzı olacaktır,bunun dışındakiler ise bağnazlıktan ve aşırılıktan başka bir şey olamaz.Aslında derin ilim sahipleri bu meseleyi daha rahat çözebilir,yeterki önyargıları ve taasupçuluğu bırakalım.En doğrusunu Allah bilir.Selamlar,Sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

 

Bazı arkadaşlar nur31deki ziynetlerin takılar olduğunu söylemişler o zaman cüyub kelimesi göğsü işaret etmiyorda neyi işaret ediyor diye sorarlar insana. (medeni0002)

 

 

mubarekmasonisareti.jpg

Üstteki resimde Attrk, alttaki resimde Hüsnü Mübarek elini nereye koymuş? CEYB işte orasıdır yani iki yakanın arası.

 

Allah'ın Musa'ya buyruğu (27:12):

 

Edhıl yedeke FÎ ceybik –

Elini "ceyb"inin İÇİNE sok.

 

FÎ: içine.

 

CEYB eğer göğüs olsaydı Musa elini göğsünün İÇİNE sokup vücudunu deşerek kendisini öldürürdü. Hayır. Bu fotoğraftaki Hüsnü Mübarek ne yapıyorsa Musa onu yaptı: Elini "iki yakasının arası"na soktu yani "yırtmac"ının İÇİNE.

 

Üzerinde eğer bir de iç çamaşırı var idiyse Musa'nın eli tenine değmemiştir, tıpkı nasıl burada Hüsnü Mübarek'in eli tenine değmiyorsa.

 

Kısacası, CEYB vücudun değil manto gibi bir giysinin parçasıdır. Çıkarıp asarsanız mantonuz gider. Ve onunla birlikte CEYB de gider. Ama göğsünüz sizde kalır. CEYBİNİZ göğsünüz değil. 27:12'nin anlattığı bu.

 

*

 

Gerçek şu ki "Allah'ın dini"nde tesettür yok. Onu "şunun bunun dini"ne mensup olanlar kurgulamış, sonra da çaldıkları minareye  kılıf uydurmak için Kuran'a musallat olmuşlar. İstismara müsait gördükleri Ahzâb 59 ile Nûr 31'e yumulmuşlar.

 

Artık tutmayın  onları. Başlamışlar Allah'ın sözlerini çarpıtmaya. O yüzden Ahzâb 59 ve Nûr 31 fena halde çarpıtılmış ayetler. "Allah öyle diyor ama aslında şöyle demek istiyor!" misillu yaklaşımlar, Allah'ın hükümlerine bir türlü razı olmayan ukalalık... 

 

 

Nûr 31: "Ziynet"lerini göstermesinler ama açıkta olanlar başka; ve örtülerini "yırtmaçlar"ının üzerine vursunlar - Ve lâ yubdîne "ziynet"ehunne illa ma zahare minhâ; vel yadribne bihumurihinne alâ "cuyûb"ihin.

 

   

 

Şu fotoğraftaki kadına bakar mısınız. Mantolu. Ama  göğsünü ve gerdanını  kapatan bir giysinin üzerine giymiş mantosunu. 

 

Bu kadın "Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar!" buyruğu gereğince bir örtüsünü yırtmacının üstüne vuracak ve bir "ziynet"ini kapatacak... da hangi "ziynet"ini kapatacak, göğsü zaten kapalı olduğuna göre?

 

 

 

 

Nûr 31'in indiği ortamda sık sık kum fırtınaları eser. O yüzden kadın erkek herkes kural olarak ağzını, burnunu, göğsünü kapatmak zorunda. Yoksa ciğerlerine, göğsüne, vücudunun her yerine iğne gibi kum taneleri dolar.

 

Peki, o ortamda örtülerini yırtmaçlarının üzerine vuran kadınlar hangi "ziynet"lerini kapattılar, göğüsleri zaten kapalı olduğuna göre?

 

*

 

Hem bu mantığa uygun düşmüyor hemde Araf 31.ayete ters düşüyor.Çünkü cenabı Allah Araf 31'de müminlerin ziynetlerini takarak mescide gitmelerini istiyor.

 

Çok güzel. Yani Allah'ın karadan ve denizden siz kulları için çıkardığı (55:22) "ziynet"ler haram değil. Onları takınmanız helal:

 

De ki, Allah'ın kulları için çıkardığı "ziynet"lerini ve temiz rızıkları kim haram edebilir - Kul men harreme "ziynet"ellahi elletî ahrece  li-ibâdihî ve't tayyibâti miner rızki...? (A'râf 32)

 

Haram olan, abartılı bir şekilde takıp takıştırarak TAKI TEŞHİRCİLİĞİ yapmaktır. A'râf 31, Nûr 31, Nûr 60'ta söylenen hep bu. 

 

A'râf 31: Adem oğulları! Her mescidde "ziynet"lerinizi takının; yiyin, için. Ama aşırı gitmeyin. Allah aşırı gidenleri sevmez - Ya benî âdeme huzû "ziynet"ekum ınde külli mescidin ve külû ve'şrebû ve lâ tusrif. İnnehu lâ yuhibbul musrifûn. 

 

Nûr 60'a dikkat. Allah cinselliği kalmamış olan -lâ yercûne nikâhen- "kavâid"i yani bir bakıma yatalak olup "oturan  yaşlı kadınlar"ı uyarıyor o ayette. Bakın "kavâid"in teşhir edilecek bir vücudu yok çünkü pörsümüştür; iticidir. İşte eğer onu telafi etmek için takıp takıştırırlarsa "kokona"laşırlar ve insanları iğrendirirler. Allah ona karşı uyarıyor: Takı teşhirciliği yapmasınlar - gayre müteberricâtin bi"ziynet"in...

 

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                        selamlar,
                        Kıymetli Hasan abi,bu güzel aydınlatıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
                         sana iki sorum var.
                         1-ahzab 59'dan benim anladığım dış elbise(yani manto,pardesü gibi bir şey),biraz daha açık konuşur musun nur31'de nerenin kapatılması isteniyor,başın mı,göğsün mü?,cebin mi?yakanın mı?
                          2-nur31'deki ayakların yere vurulmasıyla neden sakındırılmaya çalışılıyor,ayaklar yere vurulmadan nasıl gidilebilir?uçarak mı,parmak uçlarına basarak mı?o halde buradan kastedilen sizce ne olabilir?
                           selamlar,sevgiler.

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

yahu ne aydınlatması allah aşkına k.çımızı başımızı nasıl örtecez diye atmadığımız takla kalmadı..bırak ne güzel unutuyoruz! bi başlarsak karıştırmaya 40 akıllı çıkaramaz bu cuypmudur,humurmudur... neyse işte :)
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

medeni0002 Yazdı:
                        selamlar,
                        Kıymetli Hasan abi,bu güzel aydınlatıcı bilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.
                         sana iki sorum var.
                         1-ahzab 59'dan benim anladığım dış elbise(yani manto,pardesü gibi bir şey),biraz daha açık konuşur musun nur31'de nerenin kapatılması isteniyor,başın mı,göğsün mü?,cebin mi?yakanın mı?
                          2-nur31'deki ayakların yere vurulmasıyla neden sakındırılmaya çalışılıyor,ayaklar yere vurulmadan nasıl gidilebilir?uçarak mı,parmak uçlarına basarak mı?o halde buradan kastedilen sizce ne olabilir?
                           selamlar,sevgiler.

 

 

Bildiğim kadarıyla CİLBAB bir Arab giysisidir, tıpkı nasıl KİMONO bir Japon giysisi ise.

 

Muhammed nebinin eşleri, kızları ve o dönemdeki inananların kadınları giyecek onu. Niçin? İNANANLARIN KADINLARI OLARAK tanınmaları ve taciz edilmekten o sayede kurtulmaları için. 

 

Münafık erkekler inananların kadınlarını cilbablarından tanıyacak ve rahat bırakacaklar; yoksa inananlar henüz kurulma aşamasında da olsa  devlettir; o devlet tacizcilerden hesap soracak.

 

CİLBAB tesettür değildir çünkü tanınmak amacıyla göze çarpmak için giyilir; tesettür ise erkekler tahrik olmasın diye göze çarpmamak için kadınlara dayatılır.

 

Nûr 31'de istenen, kadının şuralarını buralarını, örneğin göğüslerini kapatması değil göğüs yırtmacının altındaki takısı dahil, zaten kapalı olan takılarını kapalı tutmayı sürdürmesidir. 

 

Eğer örtülmesi istenen, kadının vücudu olsaydı, örneğin göğüsleri... hemen arkadan icazet geliyor: "Ama" örneğin "erkek hizmetçileri başka". Erkek hizmetçiler elbet baba ve erkek kardeşler gibi değildir; kadına namahrem yabancı erkeklerdir. 

 

Ayette anılan ZÎNET eğer VÜCUT demek olsaydı, örneğin göğüsler... kadın göğüslerini o yabancı erkeklere açabilirdi. Ve iş orada kalmaz, fuhuşa kadar giderdi ve İslam FUHUŞ DİNİ olup çıkardı.

 

İnanan kadınlar bu AHLAKSIZ icazete uymuyorlar çünkü Allah'ın verdiği icazet kapanma emrininin hemen ardından gelen o ahlaksız icazet olamaz; bunu içten içe biliyorlar. Allah inanan kadınlardan razı olsun.  

 

Allah'ın verdiği icazet "takılar"la ilgilidir; kadının vücudu değil. Onu kadının vücudu diye çarpıtanlar ulemadır, çaldıkları tesettür minaresine kılıf uydurmak için.

 

*

 

 

 

Arap kadınlarının geleneksel bir takısı da ayak bileklerindeki halhal. Ayette onların "sakladıkları süsler - mâ yuhfîne min zînet ihin" diye anılması etekliğin onları örtecek kadar uzun olduğunu gösteriyor.

 

AYAKLARINI VURMASINLAR işte "Onları abartılı şekilde şıngırdatmasınlar!" demek.

 

Dikkat edilirse ayette "BİLİNSİN diye -li YU'LEME" deniyor çünkü halhal çıkardığı ses sayesinde duyulup BİLİNİR, öteki takılar ise şekilleri ve renkleri sayesinde GÖRÜLÜR. 

 

Ama yine akledelim ki HARAM olan, bilekte halhal varken doğal şekilde yürümek değil ayağı vurmak suretiyle doğal olmayan şekilde yürümektir yani ABARTMAK. Tıpkı öteki takıları abartmak nasıl haram ise.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                selamlar,
                 kıymetli hasan abi,açıklamalarıyın çoğu bana mantıklı geldi fakat şurasını henüz anlayamadım,tanınmaları ve rahatsız edilmemeleri yani taciz edilmemeleri düşüncesiyle başın örtülmesi gerektiğini mi savunuyorsun?.o halde kum fırtınasını niye gerekçe olarak gösterdin?bu gerekçeyle de baş örtülebilir mi demeye çalıştın.ama bunlar bir gerekçe ise başkaları açısından da gerekçeler üretilemez mi?o zaman bu tür gerekçeler de meşru addedilebilir mi?örneğin danıştay dediki<<fiziksel teşhisi güçleştireceği için>>yasağın devamı yönünde karar verdi.eğer burada baz alınacak gerekçeler ise herkesin kendine göre gerekçeleri olmaz mı?bu durumda hangisinin ki Kur'ana daha uyumlu gerekçe sayılır?fikirlerini ve bilgilerini bekliyorum.
               selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

  

 

Sayın medeni, Allah'ın dininde tesettürün gerekçesi yok çünkü tesettürün kendisi yok. Kendisi olmayan şeyin gerekçesi olur mu!

 

Kum fırtınaları saçı, ağzı, burnu, gerdanı örtmenin gerekçesi. Yani bir bedevi yalınayak olsa dahi ağzını ve burnunu örter. Tıpkı nasıl bir Eskimo, ağzı ve burnu açık olsa dahi, ayakkabı giyerse.   

 

Peki, farz mıdır yani tesettür? Elbette! Ağzı, burnu örtmek tesettür olup farzdır eğer ayakkabı giymek tesettür olup farz ise. 

 

Yalnız bunun küçük (!) bir sakıncası var: Ağzı burnu örtmenin farz olduğuna iman ediyorsak kum fırtınalarına tapıyoruz demektir. Çünkü emir onlardan. Ve ayakkabı, eldiven giymenin farz olduğuna iman ediyorsak buza ve kara tapıyoruz demektir. Çünkü bu kez de emir buzdan ve kardan.

 

Örneğin Sultan Ahmet Camisine dalalım ayakkabıyla. Caminin imamı  engel olmaya kalkınca da "Sen farza karşı mısın; ayakkabı giymek farz!" diyelim. Nolur?

 

Üniversiteye başörtülü dalanlar kendilerine engel olununca "Başörtüsü fazdır!" dediklerinde ne oluyorsa o olur. Allah'a iftira. Çünkü bir kimsenin söylemediğini söyledi demek nasıl o kimseye iftira ise Allah'ın söylemediğini söyledi demek te Allah'a iftiradır.

 

İsteyen istediğini giysin ama "Allah'ın emridir, farzdır!" demesin. Bu kadar basit.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

tsk ederiz  hasan kardes.....
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 

<< Önceki Sayfa 33 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats