HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hayız halinde namaz kılınabilir mi? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

a.s Adalet kardeş,

Nisa 34' teki mantığın, yalnız kadını değil , aynı şekilde ve zamanda erkeğide kapsadığını ve ayriyeten, Nisa 35' inde bu konuyu tamamladığını, bütünlediğini düşünüyorum.şüphesiz en iyi bilen Yüce Allah'tır.

saygı ve sevgilerimle

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

a.s Barış Kardeşim,

mealin bile bulunmadığı bir evde büyümenize rağmen, şu anda sahip olduğunuz Kur'an'a saygı / teslimiyet ve bilincinizi kutlamak ve tebrik etmek istiyorum.Yüce Allah sizden razı olsun .

siz de, kızınızda Yüce Rabbimize emanet olunuz.

saygılarımla

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Mircan yazdı:

ADETLİ KADININ NAMAZI VE ORUCU


Allah Teâlâ şöyle buyurur:

“Sana kadınların adet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Adet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)

“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, adet süresince kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti şart koşan âyet şöyle biter: “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Maide 5/6) Adetli iken alacağı abdest, kadının temizlenmesini sağlamayacağından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple adetli kadın namaz kılamaz ve namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)

Cinselliğin temiz olmasını vurgulayan ayetten temizlenme kelimesını cımbızla almak,abdesti komple vucut temizliğine indirgemek ve namaza yaklaşılmaması gereken durumları sayan ayete eklemek ne kadar doğru.?Aşağıdaki sorularda cevaplanmalı

Ey iman edenler,

1) sarhoş iken, ne dediğinizi bilinceye ve

2) cünüp iken de -yolculukta olmanız hariç- gusül edinceye kadar

namaza yaklaşmayın.

Eğer

1) hasta veya

2) yolculukta iseniz ya da

3) biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmişseniz yahud

4) kadınlara dokunmuş da

su bulamamışsanız,

bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz, Allah, bağışlayandır, esirgeyendir.

4Nisa/43

YUKARKİ AYETTE NEDEN HAYIZLI İKEN YOK?

NAMAZ OTURARAKTA KILINIR  NEDEN EZİYET OLSUN 5 DAKKALIK NAMAZ?

HAYIZLI KADIN HAC YAPARMI?HACDA HAYIZ OLURSA HAC BOZULURMU?

60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA  YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI?

KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI MUTLAKA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?

 

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Mircan Yazdı:

ADETLİ KADININ NAMAZI VE ORUCU


Allah Teâlâ şöyle buyurur:

“Sana kadınların adet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Adet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)

“Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, adet süresince kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti şart koşan âyet şöyle biter: “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Maide 5/6) Adetli iken alacağı abdest, kadının temizlenmesini sağlamayacağından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple adetli kadın namaz kılamaz ve namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)

http://www.suleymaniyevakfi.org/modules/nsections/index.php? op=viewarticle&artid=73

İleri sürülen tezlerin özeti niteliğinde cevap yazayım;

 

Mircan olmadı bak şimdi.Sen niye ordan o ayeti cımbızlayıp regl halinde kadının temiz olmadığını iddia ediyorsun?

Hem sonra oradaki temizlenme mecaz anlamlı, büyük olasılıkla ruhen temizlenmek günahlardan arınmak anlamında.

Hadi diyelim regl hali ayette yazdığı gibi temiz olmama durumu ve yıkanıp temizlenmesi gereken bir durum olsa bile namazla alakası ne?

Nede olsa namaza başlarken alınan abdestin amacı temizlenmek değil.

Namaza başlamak için gerekli ritüel.Oradaki yapılan yıkama işlemi o ellerin o yüzün yapıp ettiği günahların temizlenmesi anlamında.

Hem sonra herkes çişli pantolanlada namaza durabilir.Nede olsa amaç fiziksel temizlik değil.Ne olmuş yani iç çamaşırına idrar damlayan biride namaz kılar!!

 

Bu kadar basit anlatımlı ayetten bu kadar mantık dışı anlamlar çıkaran arkadaşları tebrik ediyorum.Çok zorlama olmuş gerçekten.:)

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SELAM SAVANA VE KARŞIT FIKIRLI DİĞER DOSTLAR

SORULAR BEKLIYOR:

4Nisa/43

YUKARKİ AYETTE NEDEN HAYIZLI İKEN YOK?

NAMAZ OTURARAKTA KILINIR  NEDEN EZİYET OLSUN 5 DAKKALIK NAMAZ?

HAYIZLI KADIN HAC YAPARMI?HACDA HAYIZ OLURSA HAC BOZULURMU?

60 YASINDAKİ BIR KADINA HAYATI BOYUNCA  YAKLAŞIK 10 SENEYİ NAMAZ GIBI TEMEL IBADETTE YASAK GETIRMEK ZULUM OLMAZMI?

KIMSENIN ÇAMASIRI SIFIR TEMIZ DEGILDIR,IDRAR AKINTISI ÇAMAŞIRDA ÖNCEDEN VARDIR VEYA MUTLAKA TUVALET SONRASI NE KADAR UĞRAŞSANDA OLUR,BUNCA SENE BUTUN İSLAM CAMIASI BOŞA NAMAZ KILMIŞ:)) ÖYLE Mİ?

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Safbilgi yazdı

SAVANA YAZDI:

Yazdıklarım gayet açık değilmi.Darb etmek fiilinin kadınları evden atmak anlamında olduğunu söylüyorum.Kadını evden atttığınızda o kadını darb etmiş olursunuz.Bu eylem kadının rızası dışında gerçekleşir.Darb eden erkek edilen kadındır.Darb etmeyi kadını dövmek anlamında alınırsa o zaman Zina suçu 3şahitle sabit olan kadına 100 değnek vurmak cezası varken ortada zina eylemi fiilen oluşmamış olmasına rağmen kocanın kadına sopa atması zina suçunu açıklayan ayetle çelişir.

SAVANAYA AYNEN KATILIYORUM,ÇELİŞKİYE BENDE DIKKAT ÇEKMİŞTİM.

Selam safbilgi bu yazdıklarınız hayızlı namaz kılınırmı müzakeresinde yürüttüğünüz mantıkla çelişkili.

Size (2\222 ) regl olan kadının TEMİZ olmadığını temizleninceye kadar cinsel ilişkide bulunmaması gereken ayetin regl olan kadının regl durumunun abdest almasına manidar durum teşkil ettiğini, abdestin namazın farzlarından olduğunu sayfalarca anlatmaya çalıştım.Ama abdestli olmama durumunu tefsir eden 2\222 ayeti cımbızlama olarak nitelendirdiniz.Hani nerde namazla ilgili ayetin içinde regl olan namaz kılınamaz diye ibare sordunuz.

 

O halde şimdi sizin yaptığınızda cımbızlama zina suçuna dair ayetten mantık yürütüp zina suçu 3 şahitle sabit olan kimsenin cezası bile 100 celde vurmaksa zina eğilimli kadına ortada şahitte yokken kocanın dayak  atması  zina suçuna dair ayetle çelişir demiştim diyorsunuz.Zinayı anlatan ayeti nisa34dün tesfirinde kullanıyorsunuz.

 

Düşündüğünüz yolu haklı göstermek adına(ki bu şekilde düşünmeme sebep oldu)

Elin yüzün kolların yıkanarak yapıldığı Temizliği bile mecaz anlamlı saydınız.Orada yapılan temizlik değil ritüeldir dediniz yıkanan ellerin yüzün günahlarıdır dediniz.Akıl var mizan var o eller yüzler ahrette sizin lehinize veyahut aleyhinize şahitlik ederken biz dünyadayken 350,464 defa günahlardan temizlendik ama buna rağmen şu günahı işledik mi diyecekler.Ele günahı işleten nefsmi yoksa o el sizin anlatmaya çalıştığınız gibi bedenden ayrı şekilde başka bir merkezden komut alan bir organ mı.

 

Tuvalet çukuru diye geçen ve orada yapılanın abdesti bozduğunu anlatan ayete rağmen çişli iç çamaşırıyla namaz kılınıra cevaz verdiniz.Tuvalette yapılan nedir?Çiş.Çiş abdesti bozan haller içindemi ? evet.Çiş nerede yapılıyor tuvalette.Çişini iç çamaşıra yapmakla tuvalete yapmak arasındaki fark nedir.İç çamaşıra damlar diye masumlaştırmaya çalıştığınız şeyin ne anlama geldiğini umarım şimdi daha iyi görmüştürsünüz.Hem bu yorumu yaparken genelleme yapıyorsunuz.Bunu neye göre yapıyorsunuz elinizde anket mi var ki herkesin iç çamaşırına idrar süzüldüğüne dair iddiada bulunuyorsunuz.Bu durum sizde böyle oluyor diye genelleme yapamazsınız bu bir. Bu genellemeden yola çıkıp bu durumda namaz kılınabilire cevaz veremezsiniz bu iki.

 

Niyetim yargılmak veya kınamak değil.Yada bu durumu karşılıklı atışmaya dönüştürmek hiç değil sadece tek istediğim kuranı okuyup anlarken aklın ve mantığın hakim olması nisa 34ün tefsirinde kullandığınız mantığı kuranın diğer ayetlerini de anlarken işletmeniz.Bir ayet anlaşılırken diğer ayetin göz ardı etmeyiniz.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

Allah abdest alırken el-kol-yüzün yıkanmasını belitmiş. Bunun ötesinde abdestin bozulması tuvaletini yapmakla olur, demekki tuvaletten çıkarken avret yerinin temiz olması gerekir... dolayısıyla regli iken abdest olmaz çünkü avret yerleri pistir demek, dolaylı bir yöntem savana.

Bir kişi ne kadar özen gösterirse göstersin, çamaşırın tertemiz olması çok zor, milletin günlük pedlerle gezmesi gerekir. Kaldıki, namazın, Allah'a olan duanın insanın vücud artığının küçük bir damlasına bağlamak...

Bu, aynı zamanda sık görülen bir rahatsızlık olarakta karşımıza çıkabiliryor, idranını az da olsa kaçırma... http://www.kadinsagligi.com/v2/index.php?module=pagemaster&a mp;a mp;PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=97&MMN_position=16 5:163

Regli iken kişinin kendini pis hissetmeside kişiden kişiye değişir. Bu da genelleme yapılacak bir durum değildir. Regli bir ezadır-rahatsızlıktır.

evet, kişi abdest alırken elini yüzünü yıkarken elini/kolunu/yüzünü temizlemiş olur. Bu yıkama işlemi teferruatlı bir mikroplardan, pisliklerden arınma işlemi değil, bir hazırlık-ritüel dir. 

selam ile 

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Allah abdest alırken el-kol-yüzün yıkanmasını belitmiş. Bunun ötesinde abdestin bozulması tuvaletini yapmakla olur, demekki tuvaletten çıkarken avret yerinin temiz olması gerekir... dolayısıyla regli iken abdest olmaz çünkü avret yerleri pistir demek, dolaylı bir yöntem savana.

ben öylemi dedim?:) ben eniyisi bu konuda daha fazla bişey demiyim



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

:) konunun özünde böyle almadım...

tamam ekleme ve düzeltme yapayım:

ikiside atık maddedir. iki durumda da vücutta atık madde atıldığğı için abdest bozulur dediniz.. abdest olmadığı için de namazda olmaz....

böylemi

her ikisininde bu yönde ortak olduğu doğrudur. Vücuttan atık maddenin atılması konusunda. Bunula birlikte insan terleyerekten vücuttan atık/zararlı maddeleri dışarı atabilir. Ve insan tuvalete bilinçli olarak atıkları çıkarmak için gider. Regli böyle değil.... İdrarla arasında benzerlik olduğu gibi farklılıkta var.. İşlevsel ve şekilsel farklılıkları ayrıntılı olarak yazılmış...

Kendi adıma son/belirleyici noktam şu:

4/43 Ey iman edenler! Siz sarhoş iken -ne söylediğinizi bilinceye kadar- cünüp iken de -yolcu olan müstesna- gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın.

selam ile

 

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam abcdf

yukarıdaki yazım safbilginin ısrarla sorduğu sorulara cevap niteliğinde.

-Ben dedimki bakara 222de Allah bize kadınların Regl halinde temiz olmadığı temizlendikten sonra cinsel ilişkiye girebileceğini söylüyor.

Ohalde allah bize regl olma durumunun temizlik gerektiren bir durum olduğunu söylemişe Namaz kılmadan önce bu temizlik durumuna riayet etmek gerekir.Namazın farzı olan abdestle anlatılan elin yüzün kolun temizlenmesidir.

Ne yaptım şimdi bakara 222yi abdesti gerektiren haller durumunun açıklamasına tesfir olarak kullandım.

Aynı şeyi nisa 34 ün tesfirindede yaptım.Dedimki nisa 34 deki darb kadını dövmek değil kadını evinden atmak anlamındadır.Çünkü kadın zina eğiliminde aleni davranışlar sergiliyor.Bu sefer Zina suçunun anlatıldığı ayeti alıp nisa 34 ün tesfirinde kullandım.Zina suçu işleyene suçu 3 şahitle sabit olduktan sonra ceza varsa zina eğilimli bir kadına ortada şahitte yokken kocası vuramaz dedim.

Benim kullandığım mantık her iki konudada aynı işliyor.Bir ayeti diğerinin tesfirinde kullanıyorum.Ama siz hala detayları konuşup bakara 2\222deki kadının tahir olmama durumunu diğer ayette kullanmamı yanlış buluyorsunuz.Benim mantığım burada yanlışsa nisa34ün tesfirinde zinayı yasaklayan ayeti kulllanmamda yanlış

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats