HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: RABBİMİZİ NASIL ZİKREDELİM? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

RABBİMİZİ NASIL ZİKREDELİM?

Okuma ile Zikr arasındaki ilinti

Yüce Allah bize Hz. Muhammed’le seslendi. İlk emri “OKU” oldu. Vahyin ilk kelimesinin “OKU” olması çok anlamlıdır. Okuma bilmeyen(?) bir insana “OKU” denilmesi de...

Okumak en temel farzdır. Bize emredilen ilk farzdır. Bizim yegane amacımız vardır: OKUMAK.

Okumak aslında gözle olmaz, gönülle ve akılla olur.

İnsan neden okur? Anlamak, kavramak, çözmek için değil mi? Yani düşünmek için okursunuz. Düşünüp de anlamak anlayıp da çözmek için. Girift meseleleri çözüp de gereğince hayat sürmek için okursunuz. Neyi çözmeniz yada görmeniz gerekir? Allah’ın varlığının delillerini, kudretini, sanatını.

Okumaktan gaye düşünmektir. Bu yüzden DÜŞÜNMEK EN TEMEL FARZDIR. Bu farzdan daha öncelikli hiçbir farz yoktur.

Tüm farzlar DÜŞÜNME ile başlar düşünme ile biter, bitmelidir. Din adına yaptığımız tüm işlerimizin, ibadetlerimizin temelinde eğer DÜŞÜNME yoksa bu yaptığımız şeyler hiçbir değeri olmayan kuru birer ameldirler.

Bize gelen ilk ve sürekli emir “OKU”. Pekala neyi okuyacağız? Ayetleri. Ama hangi ayetleri?

Şimdi lütfen şu pasajı okuyun.

Vahyin son kitabının insanlık dünyasına inen ilk kelimesi "oku" emriyle başlamaktadır. Yani iman, tebliğ ve aydınlık adamının ilk işi okumaktır. Ama neyi okuyacaktır insan? Kur'an'a göre insanın önüne, okunmak üzere konan "üç temel kitap" vardır. Kainat kitabı, vahiy kitabı (Kur'an) ve insanın bizzat kendisi.

Kur'an, bu üç kitabın, belirli pasaj veya parçalarını "ayet" olarak anmaktadır. Kur'an bir ayetler topluluğu olduğu gibi kainat ve insan da ayetler topluluğudur. Ayetler insanı Allah'a götüren işaretlerdir ve insan bu ayetleri okuyabileceği, anlayabileceği, tanıyabileceği ölçüde insandır. (Necmettin Şahinler)

Evet içinde Allah’ın ayetlerinin olduğu üç kitap vardır. Bu üç kitap birbiriyle entegredir. Birini anlamak için diğerine bakmanız gerekir. Biri diğeriyle tam ve anlamlıdır.

Yüce Rabbimiz bir ayetinde şöyle buyurmaktadır:

Ali İmran 91. Aklı ve gönlü işletenler o kişilerdir ki, ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah’ı zikrederler; göklerin ve yerin yaratılışı hakkında derin derin düşünürler: “Ey Rabbimiz!Sen bunu boşuna yaratmadın.Şanın yücedir senin.Ateş azabından koru bizi.” 

Bakın bu ayette okumanın bir çeşidini görüyoruz. BİLİM ile AKIL ile okuma. Allah bize Kur’andaki ayetlerle Kainat Kitabının ayetlerini okumamızı emrediyor. Bu yüzden bu iki kitap arasında tam bir entegrasyon var. İkisini bir bütün olarak okusanız OKUma tamamlanmış olacak. Yoksa sadece Kur’andan bu ayeti okursanız aslında okumamış olursunuz. Yada sadece BİLİM ile okusanız yine Allah’ın emri olan OKUMAyı yapmış olmazsınız. İnsanın bizzat kendisini Okuması ve bunu Kur’an ayetleri eşliğinde yapması da aynen bu mantıkla olmaktadır. (insan hakkındaki ayetlere bakmak ve sonra BİYOLOJİ yada TIP ilmiyle ayetleri bütünleştirerek okumak)


Rabbimizi nasıl zikredelim?

Ali İmran 91’de Rabbimiz kendisini zikretmemizi istiyor mu? Evet istiyor. Ama nasıl zikretmemizi istiyor acaba?

“Aklı ve gönlü işletenler o kişilerdir ki” bakın ilk şart neymiş. Aklı ve gönlü İŞLETMEK. İşte bunlar “ayakta, otururken, yan yatarken hep Allah’ı zikrederler”. Demek ki Allah’ı her durumda, daima (daimi zikir) zikretmek sadece ve sadece aklı ve gönlü çalıştırmakla  anlamlı hale geliyor. Bu iki şart olmadan yapılan zikir boş bir eğlenceden öteye geçmiyor.

Pekala bu zikir neyin öncülüğünde yapılıyor? DERİN DERİN DÜŞÜNMENİN. Zikir için en en temel şart işte bu. Derin Derin düşünerek aklı ve gönlü çalıştırmak ve ayetleri böylece okumak. İşte zikir denilen hadise budur. 

Pekala bu zikir faaliyeti icra edilirken derin derin düşünülen şey nedir? Yerlerin ve Göklerin yaratılışı. İnsan yerlerin ve göklerin yaratlışını ne ile en iyi düşünür? BİLİM ile. İşte bu BİLİM İLE OKUMA faaliyetinin ismi zikirdir. 

Bu Derin Derin düşünme ile bilimden yararlanılarak yapılan okuma faaliyetinin adı olan zikri icra eden kullar ondan sonra ne yaparlar acaba? Bir sonuca varırlar. Artık okumayı tamamlamışlardır onlar. Ve derler ki; “ Sen bunu boşuna yaratmadın, Senin Şanın yücedir” İşte budur okumanın yani zikir faaliyetinin neticesi. İşte bu zikri yapan kul sonra şu duayı yapmaya hak ve ehliyet kazanır: “Sen bizi ateşin azabından koru”.

Dostlar işte zikir faaliyeti budur. İşte Allah’ı anma konusunun gereği ve sonucu budur. İşte zikir bu üç kitabı birbiriyle entegre ederek AKIL ile DÜŞÜNEREK yapılan OKUmanın adıdır.

Bu bir örnek, Rabbimizin kendisini nasıl zikretmemiz gerektiğine verdiği bir örnek.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Bu linkteki müzakerenin devamıdır.

Selam Müsamma

Soruma yanıt vermiş değilsin. Tesbih ve Zikir ikisi ayrı kavramlar olduğu halde nasıl oluyor da aynı tek fiili ifade edebiliyorlar?

Nasıl oluyor da ikisi için de “kelime tekrarı” yaparak emrin gereğini yerine getirdiğini söyleyebiliyorsun?

Bu konuda kısa bir tekrar yapmak istiyorum.

Allah “Zikir edin” demiş, “zikir çekin” değil. “Tesbih edin” demiş “tesbih çekin” değil. Bu ayrım çok çok önemli. Neden?

Zikir etmek (anmak, hatırda tutmak) ve Tesbih etmek (noksanlıktan uzak görmek, yücelemek) düşünsel bir eylemdir. Fakat zikir çekmek (kelime tekrarı, sallabaşlık) ve tesbih çekmek (boncuk saymak) şekilciliktir, yüzeyselliktir.

İki kavram arasında bütünleyicilik mevcuttur. Kavramlar birbirine akraba.

Şimdi soralım;

Allah “tesbih edin” diyor mu? Evet. Pekala “bunu kelime tekrarı yaparak icra edin” diyor mu? Hayır. Tesbih gibi düşünsel bir ibadet olan zikir için de aynı durum geçerli.

O halde nasıl oluyor da tarikatçı güruh bazı kelimeleri papağan gibi tekrarlamayı ibadet sayabiliyor? Hem de en büyük ibadet. Velezikrullahi Ekber (!)  bu ya...

Halkalar kurarak, tepinerek, bağırıp çağırarak yapılan bir ibadet. Yada bağırıp çağırmadan sessizce ve topluca ama bu sefer taşlar yada boncuklarla bir şeyin 1555 kez tekrarlanmasıyla icra edilen bir ibadet. Saçmalığa bakın.

İşte bu saçmalığın ne Kur’anda yeri vardır, ne hadislerde, ne de siyerde. Bu dandik ve uyduruk ritüeli ne bu dinin peygamberi yapmıştır ne arkadaşları ne de onların takipçileri. Bu yapılan şeyin mezheplerde bile yeri yoktur. Aynen rabıta gibi bu da uydurulmuştur ve dine sonradan sokulmuştur.

Yıllarım bu tarikatların içinde geçti. Hangi ayetleri nasıl çarpıttıklarını biliyorum artık. Çarpıtma yapmaya mecburlar çünkü yaptıkları ile Allah’ın buyrukları arasında uçurumlar var.

Sadece bir tanesine değineceğim; Araf 205. Bu ayette Rabbimiz kendisini “yüksek olmayan bir sesle” sabah-akşam zikretmemizi istiyor. Şimdi burada üç tane kilit kavram var. Yüksek olmayan ses, sabah-akşam ve zikir etmek. Bu üç kavramın geçtiği diğer ayetlere bakınız. “Yüksek Ses” kabalığı ve aşırılığı ifade etme adına kullanılmış. Sabah-Akşam sıklığı ve devamlılığı ifade etmek için. Zikir ise Rabbimizi hatırda tutma ve buna uygun davranma hali için. Yani bu ayette tarikatçıların iddia ettiği gibi kelime tekrarı yapma basitliği yok. Bu yapılan basitlik Allah ile ve Kur’an ile dalga geçmekle eşdeğerdir.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

kuşlar da toplu halde onunla beraberdi. Hepsi, onun tespih nağmelerine katılırdı. / Sad-19

Hz.Zekeriyya ile tesbih eden kuşlar...

Sayın Alperen ve diğer Arkadaşlar, "Tespih Nağmeleri" şeklinde çevrilen -Evvab- Kavramının tam işaret ettiği anlam ne olabilir?



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Ehli-sünnet vel cemaat ten bazıları boncuktan yapılan tespihleri çekerek tespih etme mükellefiyetini yerine getirdiğini zannediyolar.Tespih ise özellikle kaliteli boncuktan yapılmış olacak,şaşaalı olacak.Ve özellikle Mekke ya da Medine den gelmiş olacak.İmame si belli olacak.Ya da aradaki ayıraç bölümleri.Sayısı eksik olmayacak.Çünkü 33 kere Subhanallah,33 kere Elhamdülillah,33 kere Lailahe illallah..sayı çok önemli ama,İlla 33 olacak.Ne bir eksik ne bir fazla..Bir gün bir boncuğun eksildiğini farkederse,üzüntüye kapılacak..Gitti bizim 33 ler diyecek..Ve tespih kazasına başlayacak.Koptu ya bi boncuk.Yerine başka bir boncuk takılacak ve hergün kaldığı yerden tespih devam edecek.:)Allahım sen akıl fikir ihsan eyle,şu aciz kullarına..



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
TRUES
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 03 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 38
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı TRUES

Selamlar,

Pek çok insan Allah'ı "kendince" zikrediyor.

Defalarca abdestler alınıyo, eller, ayaklar, burunlar, kulaklar defalarca yıkanıyor, ama Allah'a dair düşüncelerini, hislerini  yıkamaya, arındırmaya kimsenin niyeti yok...

Allah ile aralarındaki tanrı-kul ilişkisini, her türlü kirletici şeyden ve kişilerden arındırarak yaşamak gibi bir mücadeleleri yok.

Allah'ı zikrederken, onunla aramızdaki her türlü kirleticiyi kaldırmalıyız. İlahlık iddiası ile aramıza giren kara kedileri savmalıyız. Ancak öyle Rabbimizin zikrinden bize hayır gelir.

Hac Suresi 29-32

 

 İşte böyle; kim Allah'ın haram kıldıklarını (gözetip hükümlerini) yüceltirse, Rabbinin katında kendisi için hayırlıdır. Size (haklarında yasaklar) okunanlar dışındaki hayvanlar helal kılındı. Öyleyse iğrenç bir pislik olan putlardan kaçının, yalan söz söylemekten de kaçının.

 

(ve bunu,) O'ndan başka kimseye-hiçbir şeye tanrısal nitelikler yakıştırmaksızın (ve) sahte ve düzmece olan her şeyden yüz çevirip yalnızca Allah'a yönelerek (yapın): çünkü, bilin ki, Allah'tan başkasına tanrılık yakıştıran kimse, gökten savrulup düşen, kuşların didikleyip kapıştığı, yahut rüzgarın uzak, ıssız bir yere savurduğu kimseye benzer

 

İşte böyle; kim Allah'ın şiarlarını yüceltirse, şüphesiz bu, kalblerin takvasındandır

 

 

 



__________________
"Hakk Rabb'indendir."
Yukarı dön Göster TRUES's Profil Diğer Mesajlarını Ara: TRUES
 
erdemli
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 06 temmuz 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 96
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı erdemli

Slm,

Kesinlikle doğru tespitler....

 

Kullanıla kullanıla bir çok kavram kirletilmiş ve içi boşaltılmış...

Otobüste teyze elinde bir tesbih ve sayı ölçer ile zikir ediyor!!

Göya Allah'ı anıyor.....

Bence bu tavır ile Allah ile dalga geçiliyor!

Hangi devlet başkanı karşısnda içi boş anlamsız tekrarlr yapabilirsiniz!

Ama hergün yerli yersiz Allah Allah....nidalar savruluor her yere

Hatta taikatçılar tef çalıp oynuyor!

Maskaralıkta son nokta zaten tarikat mevzuu....

Allah saptırdığı zaman uzak bir sapıklıkla saptırıyor.....

Evet, düşüncelerin temizlenmesi ve temiz bir kalple sadece Allah'a yönelmek gerek....

Çok geç olmadan..

 

selam ile..



__________________
Allah temiz akıl sahiplerini sever!
Yukarı dön Göster erdemli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: erdemli
 
wioren
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 24 subat 2007
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı wioren

Bakın alperen bey.

Cenabı hak beni zikredin diyor.Tamam doğru ayeti kerime var.Peki herşey kuran-ı kerimde yazsaydı o zaman Haşa Peygamber efendimiz ne işe yarıyor acaba ?

Bakın bir konuda hükğm verecekseniz bunu 4 şeye dayandırmanız gerekiyor

Yoksa kafir olursunuz maazallah!!

1.Kuran-ı Kerim:Ayetlerle insanların anlayabildiği hususlar verilmiştir.Ancak anlayamadıkları için ise hükümler aşağıdaki gibi olmalıdır

2.Sünnet:Kuranı kerimde algılanamayan çoğu şeyi peygamberimiz fiilen sözle ve amelleriyle yol göstermiştir.Buradanda mı anlamadık o zaman aşagıdaki

3.İcma-i Ümmet:Büyük islam alimlerinin ledunni ilim kuvvetleriyle yapmış oldukları ictihadlara bakılır

4.Onarlda olmazsa en son Kıyası Fukaha:Yanı bir ayeti bir sunneti bir ictihadı aynı illet ve sebebe dayandırarak hüküm vermek olcaktır.

Zikir her an yapılır.Namaz kılmak abdestli olmak kuran okumak zaten bir zikirdir.ama bunun yanında peygamberımız zikride gostermıstır.

Yukarı dön Göster wioren's Profil Diğer Mesajlarını Ara: wioren
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

wieron yazdı:
     "bir konuda hüküm verecekseniz bunu 4 şeye dayandırmanız gerekiyor

Yoksa kafir olursunuz maazallah!!

  Atma Recep din kardeşiyiz diyecem emme sen sünnilik dininden ben de Kuranın eddininden isem din kardeşi olmamız bayağı zor olacak gibi.Bu batıl fetvanı Kurana dayandırmazsan,inandığın bir hadise göre verdiğin hüküm sana döner,ona göre sözün dokuz boğum olsun derim.




__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

wioren Yazdı:

ama bunun yanında peygamberimiz zikri de göstermiştir.



Selam Wioren

Diğer Peygamberlerimiz ve Hz. Muhammed zikri nasıl göstermiştir? Kur'anı referans alarak buyrun bizleri aydınlatın lütfen.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
beyyineler
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 20 ocak 2007
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyineler

Cenabı hak beni zikredin diyor.Tamam doğru ayeti kerime var.Peki herşey kuran-ı kerimde yazsaydı o zaman Haşa Peygamber efendimiz ne işe yarıyor acaba?

Selam

Peygamberimizin konuşması ayrı,Kuran mesacı ayrı değildir.Peygamberimiz sadece Kuran'dan ,yani Vahi ile konuşmuştur.69/44-46

(44-46) Eğer o Resul bizim adımıza birtakım sözler uydursaydı, onu elimizle yakalar, sonra da onun şah damarını keserdik.

Kuranda,bize gerekli olan her var ve açıklanmişken başka hakem mi ariyalım.

Allah'tan başka bir hakem mi arıyayım? Oysa O, size Kitabı açıklanmış olarak indirmiştir. Kendilerine Kitap verdiklerimiz, bunun gerçekten Rabbinden hak olarak indirilmiş olduğunu bilmektedirler. Şu halde, sakın kuşkuya kapılanlardan olma.6/114

 

Yukarı dön Göster beyyineler's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyineler
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats