HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ÇOKEŞLLIK YASAK, IKI KARDEŞ DEGIL YOLDAŞ (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

SELAM DOSTLAR

Kuran kendi tefsırını yapar,Nisa 23 te geleneksel tefsırce çevırılen iki kızkardeşle evlenmeyın derken orjınal arapça metınde  uhteynı kelımesı kullanılıyor ve gercekte yoldaş anlamına gelıyor.Diğer ayetlerdede bu şekılde kullanım var.Meryem 28 Ey Harunun yoldaşı hıtap Meryeme ,Harunsa yıllar önce Musayla bırlıkte vefat etmış,Meryemse Harun ve Musanın ancak dın yoldaşı olabılır.,dıyanette mealınde kızkardeş ve yoldaşı slaslayarak es anlamlı vermış,diğer ayetlerede bakınız,kastedılen ıkı kadın yoldaş, kan bagıyla kardeş degıl.Araf 38 de yıne yoldaş olarak kullanılmış uhteynı kelımesı..

Yoldaş meali hem 2 mumın dın kardeşi olarak hemde aynı  kocayla evlenen 2 yoldaş kadın anlamında Nısa 23 te tam yerıne oturur.

Zaten ıkı kızkardeşe yasak getırmesı,çokeşlılığe okey demesı çok mantıksız çunku kızkardeşlerle ayrı ayrı evlenmek helal???

Aynı kocayla rıza gösterıp evlenmek ısteyen 2 kadın, yoldaş degıl de nedır?KULLANILAN ARAPÇA KELIMENIN SÖZLUK ANLAMI YOLDAŞ NISA 23 TE TAM OTURUR.İKİ KIZ KARDEŞ GIBI SAÇMA OLMAZ...

4:23 ayetı DOĞRU MEALIYLE çokeşlılığe kesın yasak getıryor.AYETIN BASINDAKİ KAN BAGI OLAN KIZKARDEŞLE EVLILIK YASAĞINI ANLATIRKEN FARKLI TÜREYEN BIR KELIME SECILMIŞ (EHAVATÜKÜM ),AYETIN SONUNDAKİ YOLDAŞ ANLAMINDAKİ UHTEYNI KELIMESI DEGIL.

ARAF 38 DE BUTUN MEALCILER YOLDAŞ ÇEVİRMİŞ AYNI KELIMEYİ ( UHTEHA)

AYRICA MERYEM 28 YA UHTE HARUNE ŞEKLINDE VE YOLDAŞ ANLAMINDA,KAN BAĞI OLAN ÖZKARDEŞ DEĞİL DİN KARDEŞİ

yoldaş رَفِيقَة; [Cogul] آت- [kadın] eşlik eden; yoldaş; kız arkadaş; sevgili; metres;

Diyanet Meryem 28. Ey Harun'un yoldaşı/kızkardeşi! Senin baban kötü bir insan değildi; annen de iffetsiz değildi.

A'raf Suresi 38 Allah buyurdu: "Sizden önce gelip geçmiş cin ve insan topluluklarıyla içiçe, girin bakalım ateşe." Her ümmet girdiğinde, yoldaşına/kızkardeşine lanet eder. Nihayet, hepsi orada bir araya gelince, sonrakiler öncekiler için şöyle derler: "Rabbimiz! Bizi bunlar saptırdılar. Ateş azabını bunlara bir kat daha fazla ver." Allah buyurur: "Her biri için bir kat fazlası var, fakat siz bilmezsiniz."
Nisa Suresi 23 Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki yoldaş kadın birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir
İŞTE İSTENILEN DIREKT YASAK BENCE TARTIŞMA BITSIN...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

أُخْتَهَ

Araf 38   Uhteha

الأُخْتَ

Nisa 23   Uhteyni

İki Kelimede aynı kökten ve arapçada anlamı yoldaş manasındadır zaten bu manada olduğunu çevirilerden anlıyoruz. çünkü araf suresinde kullanılış şeklinde doğru bi şekilde yoldaş olarak kullanılmış fakat her ne hikmetse nisa suresinde bu kelime aynı kökten olmasına manasının yoldaş olmasına ragmen kız kardeş olarak kullanılmıştır. Aslında bir meali eline alan bi okuyucu araf suresinde yoldaş diye geçen kelimeyi nisa suresinde de aynı geçmesini bekler bunu bu şekilde yazmak mealcinin okuyan kullara karşı sorumluluğudur…

Yani Lafın Özü Ayetlerde de belirtildiği gibi çok eşliliğe kuran vize vermiyor…….

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
Papatya
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 14 mart 2006
Gönderilenler: 211
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

mindar Yazdı:

أُخْتَهَ

Araf 38   Uhteha

الأُخْتَ

Nisa 23   Uhteyni

Ýki Kelimede ayný kökten ve arapçada anlamý yoldaþ manasýndadýr zaten bu manada olduðunu çevirilerden anlýyoruz. çünkü araf suresinde kullanýlýþ þeklinde doðru bi þekilde yoldaþ olarak kullanýlmýþ fakat her ne hikmetse nisa suresinde bu kelime ayný kökten olmasýna manasýnýn yoldaþ olmasýna ragmen kýz kardeþ olarak kullanýlmýþtýr. Aslýnda bir meali eline alan bi okuyucu araf suresinde yoldaþ diye geçen kelimeyi nisa suresinde de ayný geçmesini bekler bunu bu þekilde yazmak mealcinin okuyan kullara karþý sorumluluðudur…

Yani Lafýn Özü Ayetlerde de belirtildiði gibi çok eþliliðe kuran vize vermiyor…….

 Fazala soze gerek varmi bilmiyorum !!!!!!



__________________
Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Yukarı dön Göster Papatya's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Papatya
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Teşekkürler Papatya

Aynı görüşü savunan arkadaşların olduğunu bilmek yalnız olmadığını görmek insana çalışma azmi gayret veriyor... inşallah birbirlerimizin görüşlerinden yararlanır ve ilmimizi artırırız.

Allahım ilmimi artır...............

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Dostlar

geleneksel tefsır basörtusu gıbı bu konuyuda tefsır ve meal olarak örtmuş,diğer ayetlerde yoldaş dıye çevrılen kelıme burda kardeş olmuş ve mantıksız bir bıçımde yasak sadece 2 kız kardeşi kapsamış:))))

DESTEĞİNİZ İÇİN TESEKKUR EDERIM,ARTIK HAREMCİ, HADİSCİ,MEZHEPÇİ TEFSIR ÇARPITMASINA DUR DIYELIM...

Adaleti yüce Allah,Kuranda üzerıne kuıma getırılen eşlerden rıza sorun demış mi dememış,çunku eskıden kalıp affedılen mevcutlar harıç carıyelık gıbı çok eşlılıkte yururlukte yok,nıkah akdi 2 kişinın karşılıklı eşıt haklara sahıp olduğu bir sözleşme ve tarıh boyunca böyle bılınen bır kavram...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Freedom
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2006
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam,

Bu kökteki kelime Kuranda çok yerlerde geçiyor, bazen kızkardeş bazen erkek kardeş, bazen kardeş demişler.. kan bağı olduğu düşünülen ayetler olduğu gibi, kan bağı olmayan kişiler içinde aynı kökteki kelime kullanılabiliyor.

(Bir gün) Yusuf'un kardeşleri çıkageldiler ve onun yanına girdiler.

kasas 34 Kardeşim Harun'un dili benimkinden daha düzgündür.

2/220 Dünyâ ve âhiret hakkında(ki işleri düşünesiniz). Ve sana öksüzlerden soruyarlar. De ki: "Onları(n durumlarını) düzeltmek hayırlıdır. Eğer onlara karışır(onlarla bir arada yaşar)sanız (onlar) sizin kardeşlerinizdir.

3/103 Hep birlikte Allah'ın ipine yapışın, fırkalara bölünüp parçalanmayın; Allah'ın üzerinizdeki nimetini hatırlayın. Birbirinizin düşmanı idiniz, Allah kalplerinizi uzlaştırıp kaynaştırdı da O'nun nimeti sayesinde kardeşler haline geldiniz.

59/10 Bunların arkasından gelenler şöyle derler: Rabbimiz! Bizi ve bizden önce gelip geçmiş imanlı kardeşlerimizi bağışla; kalplerimizde, iman edenlere karşı hiçbir kin bırakma! Rabbimiz! Şüphesiz ki sen çok şefkatli, çok merhametlisin!

24/31...Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendi kadınları (mümin kadınlar), ellerinin altında ...

ayetler çoğaltılabilir.

 

Yukarı dön Göster Freedom's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Freedom
 
mavimsi
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 30 kasim 2006
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Ben eski zamana gore cok esliligi  uygun buluyorum.Nedenine gelince ozamanlar bi kadin dul kalsa gecinebilmesi,  calisip cocuklarina bakmasi soz konusu degildi,erkekler calisiyordu.Evli bir erkegin bu sekil yalniz kalan bir kadini  korumasi altina almasindan daha merhametlice birsey yoktur bence (tabi ki  ilk esi bunu kabul ediyorsa) .

Bir de su acidan da bakmak istiyorum olaya  bu  ikinci evlenilen bayan sonuc olarak cinsel  hayat icin alinmiyor boyle bisey icin evlenilse zaten bu kuranda yazmaz yani nefsiniz icin evlenin demiyor zaten.Asil amac  kadini zor durumda birakmamak ona yardim etmek icin evleniliyor.

Ama gunumuz sartlarinda herkesin calismasi mumkun oldugu icin  cok esliligi bu zamana uygun bulmuyorum.

bunlar benim kendi goruslerimdir.

Sevgi ve dua ile..



__________________
Herşey bir tutam mavi uğrunaydi; biraz gökyüzünden,biraz denizden,biraz da kalbimizden.Bir tutam mavi içindi herşey..
Yukarı dön Göster mavimsi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mavimsi
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Dostlar

Foruma yazan tum arkadaşlar GERÇEK MEALİ GÖRUP destek oldu sağolun.

ŞUDA VAR Kİ:

Kuranın emrı ne?peygamberlerı örnek almak degıl mi?

Kuran Adem,Lut,Nuh,Zekerıya,İbrahım bu peygamberlerı bıze tek eşli olarak anlatmamışmı?Örnek niye almıyorsunuz?

Kuran sadece son peygamberı ıstısna koyup vahıy geregı İslamı yayma hımaye,örf yıkma,kavımler arası akrabalık için ,İslamdan önce Hatıce anamızla tekeşlıyken ,İslam sonrası belırıtılen bu özel statuyle çokeşlı yapmamışmı?Bu evlılık sayısı bıle sınırlandırılmamışmı?Demekki Muhammedperestlık yapsak bıle sınırsız çokeşli olamayız.Kurandaki özel statusu olmayan dığer tum peygamberleri örnek alırız...

Peygamberimiz, erkeklerin 12-14 yaşları arasında ergenliğe eriştiği (bulûğa erdiği, yani cinsel yönden olgunluğa eriştiği) bir iklimde doğup büyümüştür. O dönemde çevresinde zinanın, fuhşun yaygın olmasına, iffetsizliğin kol gezmesine rağmen peygamberimiz gayet mazbut bir hayat sürmüş, onun iffetsiz, kadına düşkün, şehvetperest davranışlarda bulunduğu hiç görülmemiş, duyulmamıştır. Peygamberimizin bu özellikleri, doğulu-batılı tüm tarihçiler ve araştırmacılar tarafından da leke kondurulmadan kabul edilmiştir.

Peygamberimiz ilk evliliğini, 25 yaşında, sağlıklı, dürüst, güvenilir bir genç olarak, Mekke’nin soy-sop bakımından köklü ve zenginlik bakımından önde gelen ailelerinin genç kızları ile evlenebilecek durumda iken, kendisinden on beş yaş büyük, başından iki evlik geçmiş dul bir kadın olan Hadice ile yapmıştır. Hadice’nin ölümüne kadar yirmi beş yıl devam eden bu beraberlikte peygamberimiz başka bir kadınla evlenmemiş, tıpkı bekârlığındaki gibi hayatını, iffetine toz kondurmadan, lekesiz olarak sürdürmüştür.

Allah’ın elçisi olarak görevini ilân ettiğinde, bu davadan vazgeçmesi için kendisine liderlik, mal mülk ve Mekke’nin en güzel ve zengin kızlarını teklif edenlere ise, herkesin bildiği o meşhur cevabı vermiştir:
Bir elime gökteki Ay’ı, bir elime Güneş’i koysanız, bu davadan vazgeçemem.
Peygamberimiz gerek bekârlık dönemi için ve gerekse Hadice ile evli olduğu dönem için hiç kimse ve hiçbir kesim tarafından olumsuz eleştirilere konu edilmemiş, edilememiştir.
Hadice öldüğü zaman üzerindeki ağır elçilik görevine bir de öksüz kalan çocukların sorumluluğu eklenmiş, peygamberimiz yapayalnız kalmıştır.
Peygamberimizin bundan sonraki evlilik hayatı ise, üstlendiği görevin gereklerine bağlı olarak, kendi iradesi dışında çok eşli hâle dönüşmüş, ama bu durumdan ne kendisi ne eşleri mutlu olmuşlardır. Peygamberimizin hem kendisinin hem de eşlerinin özverilerini gerektiren bu çok eşli hayatı, en doğru şekilde Kur’an ayetlerinden öğrenilebilir. Dolayısıyla bu konuda başka hiçbir kaynak aramaya gerek yoktur.Ayetlerde görülen odur ki, peygamberimizin eşlerine verilen görev, yatak odası ile mutfak arasında hayat geçirmekten ibaret değildir. Onların görevi; bu işe baş koymak, bu büyük davaya özveri ile hizmet etmek, bu davanın neferi olmak, fitneye fesada fırsat vererek başkalarına açık vermemek, evlerinde duydukları ayetleri, hikmetleri insanlığa açıklamak, anlatmak ve öğretmektir. Ayrıca, İslâm’ı hayatının her anında uygulayan bir insan olan peygamberimizin gece yaşantısında bu uygulamaları nasıl yaptığının halka aktarılması da, gece vaktinde gelen vahylerin yazılmasında, saklanmasında peygamberimize yardımcı olmak da, yine onların görevlerindendir. Kısaca peygamberimizin eşleri, bugüne göre hem sekreter hem zabıt kâtibi hem de basın sözcüsü konumunda olmak durumunda kalmışlardır. (Allah onlardan razı olsun.)
Yukarıdaki açıklamalarımızdan görüldüğü gibi peygamberimiz, bekârlığında da, evliliğinde de iffet örneği olmuş bir kişidir. Hayatının hiçbir döneminde, kadın düşkünü olarak nitelenmeyi gerektirecek bir davranışta bulunmamış, hele şehvet, onun Allah’tan aldığı emir doğrultusunda hep uzak kaldığı bir özellik olmuştur. Bazı İslâm düşmanı iftiracıların onu küçük düşürmek maksadıyla ortaya savurdukları seks manyaklığı ise ancak, onun otuz erkek gücünde olduğu yalanını uyduran sözde Müslümanların hastalıklı beyinlerinde yarattıkları hayalî kişilik için söz konusudur. Eşlerinin kimlikleri ve kişilikleri de yakından tanınınca durumun böyle olduğu daha da açığa çıkmaktadır.
Peygamberimizin çok eşliliği; yapmakta olduğu elçilik görevinde, maddî, manevî, siyasî, sosyal alanlarda yardım ve destek sağlaması ve bu görevde zorluk çekmemesi için sadece kendisine tanınmış bir ayrıcalıktır. Başkalarını hiç ilgilendirmemektedir. Sünnet olarak da başkaları tarafından tatbik ve taklit edilemez.

PEYGAMBERIN ÖZEL STATUSU KURANDA BELLI, TEKEŞLI YASADIĞI HATICE ANAMIZIN VEFATINDAN UZUN YILLAR SONRA VAHIY GEREĞİ EVLENMIŞTIR:

(Ey Peygamber! Sana mehir verdiğin eşlerini helal kıldık…)
Ve Allah’ın sana yüklemesi üzerine senin yeminle sahip çıktıklarını
Akrabalarının seninle göç eden kızlarını…
Bir mümine kendisini peygambere hibe eder de peygamber onu nikahına almak isterse, yalnızca sana…

İzan ve vicdan sahibi hiç kimse bu evliliklerin mehirli eşler dışında kalan hiçbirinin cinsel ilişki amacıyla yapıldığını öne süremez
.

AYRICA YETIMLERLE ILGILI SAPTIRILAN AYETLERDE GEÇİT VERMEZ DOĞRU MEALIYLE:

Hasan Akçayın anlatımlarındada açıkladığı üzere söz konusu ayetle emredilenin yetimleri evlendirmek, onları 2.3.veya 3.eş olarak almak değil.Müminler, himayesi altında bulunan yetimleri evlendirecek,birer ikişer üçer evlendirilmesi(yani bir mümin bir yetimi veya 2 yetimi veya 3 yetimi evlendirecek buna maddı gücü yetmiyorsa yada adaletli davranamayacaksa bir taneyi evlendirecek).Yani bir kişi bir kadınla evlenmiş olacak ikinci üçüncü dördüncüyle değil.Ortada gelenekçi tefsır gibi yetimleri 2.3.yada 4. eş olarak nikahlamak yok.
KALBIM SİZLERLE, AKLIN.VICDANIN,ADALETIN, YOLU BİRDİR İSLAMDIR...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Papatya Yazdı:
mindar Yazdı:

أُخْتَهَ

Araf 38   Uhteha

الأُخْتَ

Nisa 23   Uhteyni

Ýki Kelimede ayný kökten ve arapçada anlamý yoldaþ manasýndadýr zaten bu manada olduðunu çevirilerden anlýyoruz. çünkü araf suresinde kullanýlýþ þeklinde doðru bi þekilde yoldaþ olarak kullanýlmýþ fakat her ne hikmetse nisa suresinde bu kelime ayný kökten olmasýna manasýnýn yoldaþ olmasýna ragmen kýz kardeþ olarak kullanýlmýþtýr. Aslýnda bir meali eline alan bi okuyucu araf suresinde yoldaþ diye geçen kelimeyi nisa suresinde de ayný geçmesini bekler bunu bu þekilde yazmak mealcinin okuyan kullara karþý sorumluluðudur…

Yani Lafýn Özü Ayetlerde de belirtildiði gibi çok eþliliðe kuran vize vermiyor…….

 Fazala soze gerek varmi bilmiyorum !!!!!!

???? yok :)

şimdi ne yapacağız. evliysek ve bir başka kadına da gönlümüz kayarsa gidip kadına "sen benim hanımla yoldaşmısın değilmisin? ona göre." diye soracağız. tabii 2. kadın "ben senin aşkın için yoldaşlıktan da vazgeçerim" derse. konu daha da çetrefil hale gelebilir:)  ya da kısa yoldan bulgaristana, italyaya gideceğiz bu işi çözeceğiz. PES!

Allah aşkına arkadaşlar. Şaka bir yana konuştuğumuz konu: HARAM KAVRAMI! Din gününün adaletli terazisinde Allah'a isyan adına teraziyi eksi yönde etkileyecek ciddi bir kavramdan bahsediyoruz. Çok eşlilik konusundaki Kişisel düşüncelerimizden değil.

Yukarıdaki ilk paragrafta şaka yolluda olsa dile getirdiğim ciddi konuda neler yapacağımızı bir açıklayın Allah'ın aşkına!

Bekliyorum!

 



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Selam Turk İbrahım

Gönul kaymasıyla ilgili uydurma tefsırlı ayet Hasan Beyce açıklandı,o ayetın sıyak ve sıbakı boşanma,ayette adaletlı olunması gereken taraf kocanın kendısı ve boşandığı karısı,lutfen okuyunuz.Baska bir kadın yok!!!!

Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın ifadesindeki taraflar: erkekler ve onların boşadığı kadınlar. Yüce Allah erkeklere, "Yalnızca kendi çıkarınızı düşünmeyin; boşadığınız kadınları çaresiz bırakmayın," diyor.

Y N Öztrük'ün meali dahil çok eşliliği caiz sayan bütün meallerin aksine, bu ayette çok eşli bir erkeğin, gönlünü eşlerinden birine kaptırıp öteki eşlerini ihmal etmesinden söz edilmiyor; boşanan kadınların haklarından söz ediliyor.

O yüzden ayetin başında lafzen değil ama zımnen boşanma sırasında ifadesi var:

NISA 129 BOŞANMADAN BAHSEDER SIYAK VE SİBAK(128 VE 130)AÇIK

Boşanma sırasında kadınlara adil davranmayı ne kadar hırsla isteseniz de başaramazsınız. Bari hepten bir yana eğilip öteki yanı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama arayı düzeltirseniz ve Allah'a sorumlu olduğunuzu bilerek yaşarsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Yoldaş kelımesınıde saptırmayalım dın kardeşi demek açık lutfen..

Ey Harunun yoldaşı/din kardeşi Meryem

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats