HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: 33.sure37.ayet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

33.SURE  37.AYET

 

Bu ayetin metninde tırnak işareti yoktur.

mealler tırnak işaretini rivayet ve yorumlara dayanarak daha ifade bitmeden kapatmışlar.

 

"  أمسك عليك زوجك واتق الله "

 

 

Kuran’a göre Muhammed Peygamber “içi dışı bir , şeffaf , aydınlatan bir cam kandil”. Yani  içi başka dışı başka biri değil, Muhammed peygamber.

 

Eğer o rivayet zincirleri olmasaydı, meallerde o tırnak daha ilerde; yani ifadenin tamamını içererek kapanabilirdi:

 

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه :  

" أمسك عليك زوجك واتق الله وتخفي في نفسك ما الله مبديه وتخشى الناس والله أحق أن تخشيه "

 فلما قضى زيد منها وطرا زوجنكها لكي لا يكون على المؤمنين حرج في أزوج أدعيائهم إذا قضوا منهن وطرا وكان أمر الله مفعولا

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

ne demek istenildiği anlamakla beraber zeyd ile ilgili meselenin bu ayetlerde nasıl yorumlanabileceği konusununbulamadım.
Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Ayeti şöyle anlıyorum:

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه

Hani sen, hem Allah’ın nimet verdiği, hem de senin  nimet verdiğin kişiye diyordun ki: 

"

أمسك عليك زوجك (Ey Zeyd) Eşini tut/ bırakma/ boşama

واتق الله (Ey Zeyd)Allah’tan sakın  (Sakın boşama)

وتخفي في نفسك ما الله مبديه (Ey Zeyd)

 Allah'ın görünür kıldığı hâlini için için gizlemektesin

وتخشى الناس (Ey Zeyd) İnsanlardan korkmaktasın/ çekinmektesin

والله أحق أن تخشيه (Ey Zeyd) Allah, korkmana/ çekinmene daha lâyıktır. (Sakın boşama) " 

 

فلما قضى زيد منها وطرا زوجنكها لكي لا يكون على المؤمنين حرج في أزوج أدعيائهم إذا قضوا منهن وطرا وكان أمر الله مفعولا

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Ayete göre resûlün gelişecek olaylar ile ilgili bir bilgisi yokmuş.

 

Allah; o sırada ne resûlünün ne de Zeyd’in isteklerini gerçeklemiş.

Resul , Zeyd’in boşanmamasını istiyor.

Zeyd de nimetler aldığı resulü kırmak istemiyor, resulün karşı çıkışı nedeniyle insanların kendi hakkında diyeceklerinden çekiniyor.

Allah kendi planını uyguluyor. Zeyd resulün karşı çıkmasına rağmen boşanıyor.

Olayların ne resulün ne de Zeyd’in istediği gibi değil Egemen Allah’ın planladığı gibi geliştiği ayette vurgulanıyor.

 

Bu âyet sayesinde Zeyd töhmet altında değildir. Peygamber hiç değildir.Çünkü ilerisi hakkında bir bilgisi yokmuş.

 

Hadislerin tersine Resul ilerisini bilmiyor ve bilgiyi içinde gizlemiyor.

 

Bir bilgisi olsa idi Resul:“Allah’tan kork boşama!” demezdi.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah'ın açıkladığını Muhammed'in içinde saklaması ile Zeyd'e "Eşini tut!" demesi arasında çelişki yok. Çünkü Elçi, Allah'ın o açıklamasına kendi sezgisi daha doğrusu akıl yürüme yoluyla ulaşmış; vahiy yoluyla değil. Dolayısıyla o açıklama la raybe fih derecesinde kuşkudan arınmış değil.  

Allah'ın vahiy yoluyla açıkladığı hüküm, evlatlığın özevlat olmadığıdır ve evlatlığa özevlat muamelesi yapanların "şirk"e battığıdır (33:4).

Elçi bunu halkına duyurmuştur elbet; onlar da biliyor. Ama inanmıyorlar ki ciddiye almamışlar; hattâ Elçi o şirk eylemini eleştirdikçe bazıları tarafından asarız keseriz diye tehdit edilmiş; o da korkup bir bakıma sinmiş.   

Vahyî hükmün şifahî duyurumu işe yaramadığına göre artık yapılması gereken, evlatlığın özevlat olmadığının fiilî gösterimidir yani uygulama. Aklını işleten herkes bunu anlar. Hz Muhammed te anlamış. Zeyneb'le evlenecek ki onun, özevladının karısından farklı olduğu, görülsün:

Onu seninle evlendirdik ki evlatlıklarını eşleriyle evlenmeleri konusunda inanırlara bir zorluk çıkmasın (33:37).

Allah'ın, Elçisine açıkladığı işte bu. Ama ayette bunu dile getiren sözler yok. Açıklama sezgi yoluyla yapılmış; vahiy yoluyla değil. Yoksa Elçi la raybe fih derecesinde emin olurdu ve ölümü bile göze alıp ilahî buyruğa uyardı; tehditlere kulak asmazdı.  

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Bu ayet (33.sure37.ayet), Zeyd boşandıktan aylar sonra , peygamberin evliliğinden sonra inmiş.

Benim ayetten anladığım, Zeyd henüz evliyken, "Allah'ın açığa vurduğu" Zeyd'in hâl ve hareketleridir.Zeyd'in bu hâlini bilen sadece peygamber değil.Çevresindekiler de Zeyd'in bu durumunu görüyor.Zeyd,  peygamberin boşanmaya karşı çıktığını biliyor.Boşayacağını ifade edemiyor o sırada.

Peygamberin; Zeyd'in boşanacağı  ve ileride şirki ortadan kaldırmak için kendisinin evlilik yapacağı ile ilgili bir sezinlemesi ya da planı falan da yok.

Öyle bir sezinlemesi olsaydı "Bir an evvel boşa" gibi sözler söylerdi...Ya da susar, bir şey söylemezdi.Demek ki sezinlemesi falan yok; çünkü karşı çıkıyor ve Zeyd'e ısrarla "Allah'tan kork, boşama" diyor. 

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hani, kendisine Allah’ın iyilikte bulunduğu, senin de iyilikte bulunduğun kişiye "Eşini tut! Allah’tan sakın!" demiştin ve Allah’ın açığa vuracağı şeyi içinde saklamıştın. İnsanlardan korktun sen! Oysa korkmanı asıl hak eden, Allah’tı. Sonra Zeyd, onun hakkında istediğini yapıp ondan ayrılınca seni o kadınla evlendirdik çünkü inanan bir adamın evlatlığı eşinden ayrıldıktan sonra o kadının, inanan adama helal olduğu bilinmeliydi. Allah’ın emri yerine gelir (37).

Ayetten anlaşılan,

(1)"Allah'ın açığa vuracağı şey"in ne olduğunu Elçi bilmektedir. Çünkü Allah, Elçisini onu saklamakla suçluyor.

İnsan ancak bildiği bir şeyi saklamakla suçlanabilir; bilmediği bir şeyi saklamakla suçlanamaz.

(2)Müşrikler o şeyin yapılmasına şiddetle karşılar. O kadar ki eğer o şey gerçekleşirse Elçiyi asarız keseriz diye tehdit etmişler. O da korkup işini ağırdan almış.

O şey ancak evlatlık özevlat değildir hükmünün gereğini yapmak olabilir. Örneğin Elçi'nin boşanan Zeyneb'le evlenmesi... Eğer bunu yaparsa evlatlığını özevlat yerine koymamış olur çünkü özevlattan boşanan kadın, babaya mahremdir.

Sevgi ile, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Arapça "Hani sen diyordun ki" ifadesi önce geliyor, daha sonra da resulün Zeyd'e dedikleri sıralanıyor.Sonra gelen fiili muzariler "ve" ler ile birbirine bağlanıyor.

Mealler bu durumu gizlemiş. "diyordun ki" ifadesini araya sıkıştırıp daha sonra da devam eden resulün Zeyd'e yani muhatabına söylediği sözleri (muhatap muzari fiilleri )  resule döndürmüşler, "(Ey Zeyd) içinde gizliyorsun" ifadelerini "(Ey Muhammed) içinde gizliyordun" şekline çevirmişler.  "....sun" ,"....dun" olmuş.

Dilerseniz o meallere bakın, dilerseniz arı duru ayet metnine.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba, emre. Önemli bir iddiada bulunuyorsunuz. Doğru olabilir mi; metne bakalım:

Ve iz takûlu 'llezîy en'ame 'llahü aleyhi ve en'amte aleyhi emsik aleyke zevceke ve 'ttakı 'llahe ve tuhfî fî nefsike ma 'llahu mübdîhi ve tahşa'n nâs. 

Önce Allah Elçi'ye konuşuyor: Hani sen diyordun ki... Sonra Elçi Zeyd'e konuşuyor: Eşini bırakma ve Allah'tan sakın! Ve, sizin iddianız o ki, Elçi Zeyd'e konuşmaya devam ediyor: ve Allah'ın açığa vuracağı şeyi içinde saklıyorsun ve insanlardan korkuyorsun sen. Oysa korkmanı asıl hak eden, Allah'tır.   

Zeyd neyi içinde saklıyor? Halk onu öğrenirse Zeyd'e niçin kızacak?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

emre Yazdı:

Ayeti şöyle anlıyorum:

وإذ تقول للذي أنعم الله عليه وأنعمت عليه

Hani sen, hem Allah’ın nimet verdiği, hem de senin  nimet verdiğin kişiye diyordun ki: 

"

أمسك عليك زوجك (Ey Zeyd) Eşini tut/ bırakma/ boşama

واتق الله (Ey Zeyd)Allah’tan sakın  (Sakın boşama)

وتخفي في نفسك ما الله مبديه (Ey Zeyd)

 Allah'ın görünür kıldığı hâlini için için gizlemektesin

وتخشى الناس (Ey Zeyd) İnsanlardan korkmaktasın/ çekinmektesin

والله أحق أن تخشيه (Ey Zeyd) Allah, korkmana/ çekinmene daha lâyıktır. (Sakın boşama) " 

...

 

 

İnsanlardan çekinmesinin nedeni, resulün karşı çıkması. Fakat ortada mutlak anlamda gizlenen bir şey yok. Zeyd'in hâlinden okunuyor herşey. Allah açığa vurmuş.  Zeyd boşanmayı sözleriyle ifade edemiyor o sırada. Çünkü resul, onun boşanmasına karşı çıkıyor.

Düşünün sizi tanıyan biri, size nimetler vermiş biri,

çok değer verdiğiniz biri, Allah'ın görünür kıldığı hâl ve hareketlerinizi görüyor ve size "Eşini boşama, Allah'tan kork" diyor.

Bu kadar nimetini aldığınız birinin bu biricik isteğine karşı ne yapmalısınız? Yapmazsanız ne olur?

Tabika çevrenizdekilerden de çekinirsiniz, fakat Allah çekinmenize daha lâyıktır hiç boşamamalısınız.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats