HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Cebrail Vahiy Melek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam ibrahimim necm suresinde bahsedilen, yüksek ufukta beliren ve yaklaşan şey, Allahdır demiyeceksiniz, umarım, cebraili vahy yolu kanalı diye anladık o zaman, bu vahy yolu kanalını mı görüyor peygamber bir diğer inişte daha,

Andolsun, onu bir de diğer inişte görmüştü. (13) necm,

 

bunu açıklarsanız sevinirim, melek kavramını yasa olarak aldık, ve hep indirilmesi istenen bir melek var müşrikler tarafından, burda ki anlamı ne peki,

 

 

selam ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

anladıklarım:

Cebrail= Ruh’ul-emîn =Muhammed’ül-emîn= Allah’ın resulü  

[53.18] Rabb'inin bazı büyük ayetlerini/delillerini gördü:

Sonraki ayetlerde Allah’tan başka ilah olmadığını gösteren o delilleri biz de görebilmekteyiz.

 

Resul;  “Ortak edinmeyen Allah” ı sadece kendisi görmüyor.Ayrıca bize de gösteriyor.

 

6.104 Hakikat Rabb’ınızdan size bir takım basıretler geldi; artık kim görürse kendi lehine, kim de körlük ederse kendi aleyhinedir ve ben size karşı muhafız değilim.

 

[25.45] Bakmaz mısın rabbına? Gölgeyi nasıl uzatmakta? Dilese idi elbet onu sâkin de kılardı, sonra nasıl Güneşi, ona delil kılmışız?

 

Allah gâib değildir:

 

[7. 7] Soracağız da kendilerine karşı olan biteni mutlak bir ilim ile behemehal anlatacağız, öyle ya biz onlardan gâib değil idik

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

[53.27]  Muhakkak o kimseler ki, ahirete imân etmezler, elbette melekleri dişilerin adıyla adlandırırlar.

Benim anladığım, bu ayette meleklerin kız değil erkek veya cinsiyetsiz oldukları tartışması yapılmıyor.Anlatılmak istenen öyle birey meleklerin;yani bir takım süperman lerin olmadığı.

Melek=Etmen ; etmenler vardır; fakat bunlar birer süper birey ; yani birey değildirler.

Örneğin yer çekimi gücü, rüzgar gücü ... vardır. Fakat bu güçlerin ardında bunları idare eden birtakım kız,erkek,cinsiyetsiz vb. bireyler yoktur.

Anlatım sanatlarında bu güçler kişileştirilebilir, konuşturulabilir; fakat bunlar birer birey değildirler.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Güç sahibi kim? İstiva eden kim? “en yüce ufuk” dan , “iki yay tutumu”ndan maksat ne? Yaklaşmış olan ne?

 

53.6  Güç sahibi, istiva etti.

 

” Sonra Arş üzerine istiva buyurdu.”

İstivaya "müsavî" manası verilmesi halinde: "Allah Arş üzerine öyle bir istîlâ ile istiva etmiştir ki Semâ ve semâda bulunanlar O'na daha yakın, arz ve arzda bulunanlar daha uzak bir mevki ve mesâfede değil, hepsi müsâvî bir nisbettedirler/ aynı seviyededirler.demektir.Hemen istiva etti: gücünü kuvvetini, karşı konulamazlığını ortaya koydu/ belirgin kıldı...

 

“El elden üstündür tâ arşa kadar” Her gücün bir sınırı vardır.  Her güçlünün üzerinde bir güçlü vardır. “ …tâ arşa kadar. “

“Arşa da  Rabb’in  yerleşti”; Güçlere sınırları çizen Allah’tır.yâni O’na üstün gelebilecek     yoktur, bir sınıra kadar el elden üstündür; ama hiçbir  şey ve hiçbir

kimse O’na üstün olamaz.

 

 

53.6  Güç sahibi

 

81.19 Ki o, çok değerli bir elçinin sözüdür.
81.20 Çok güçlüdür o elçi, Arş sahibinin katında saygındır.
81.21 İtaat edilir orada kendisine, emindir.

81.sure deki bu ayetler, peygamberlik görevini hakkıyla yerine getirebilecek, yeryüzünde kendisine güvenilebilecek, itaat edilmeye layık bir elçinin; Arapça konuşan Muhammed peygamberin özellikleri.

 

 

53.7 O,  o en yüksek ufukta / Burçların göründüğü en yüksek yerde

“en yüksek / apaçık ufuk”’tan maksat =Bir yer ismi olan Ciyad / Ecyâd, denilmiştir. (Mücahid’den  Elmalı Hamdi Yazır 81.sure 23.ayetin tefsiri)

Ecyâd :Mekke'nin doğusunda bir dağ / yer ismi ; oraya “yüksek ufuk” ,”apaçık ufuk” denirmiş.

 

53.7 O,  o en yüce ufukta.

 

1. Muhammed, bir insan olarak en yüce ufuktadır. Kendi gücünün  zirvesinde, anlayış, kavrayış,ihata bakımından dorukta.

2.Muhammed’in ufku  geniştir, o dar düşünceli değildir.

3.144Yüzünün göklerde dolaştığını ….( hedeflerin büyük

;daha büyük işler başarmaya hazırsın)

 

53.8   Üstelik, yaklaştı da tedellî etti

53.8   Üstelik, vakti geldi de açıklandı.

 

53.9   Oldu “çift  yay tutumu”; daha da yakın.

 

 

“çift  yay tutumu”: bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması.

 

Yaklaşan: (olay vb.)vakit  yaklaştı/ geldi de

Olay: “çift yay tutumu” : “aynı görüşü paylaşma”.

 

 “Vakti geldi de açıklandı; böylece anlaşma oldu.”
Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

“Sübbûhun Kuddûsün Rabbu'l-melâiketi ve'r-rûh"

- "Ey bütün eksik ve kusurlardan münezzeh bulunan Sübbûh ve bütün üstün vasıfları, kemâl, fazilet ve güzellik sıfatlarını Zâtında cem eden Kuddûs; ey meleklerin ve Ruhun Rabbi! Seni tesbîh u takdîs ederim.”



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

malik bin nebi Yazdı:

selam ibrahimim necm suresinde bahsedilen, yüksek ufukta beliren ve yaklaşan şey, Allahdır demiyeceksiniz, umarım, cebraili vahy yolu kanalı diye anladık o zaman, bu vahy yolu kanalını mı görüyor peygamber bir diğer inişte daha,

Andolsun, onu bir de diğer inişte görmüştü. (13) necm,

Selam aleyküm melik bin nebi kardeşim

 Necm

5. Allemehu şedidul kuva     Kuvvetleri çok müthiş olan belletip öğretti onu ona.

Rahman1,2 O Rahman, Kuran'ı öğretti.

Yukarıdaki ayetlerde açık bir şekilde öğretenin Rahman olduğunu anlıyoruz.

 

6. Zu mirrah* festeva             Akıl, güzellik ve güç sahibidir. Doğrulup dikildi.

Araf 54 Rabbiniz o Allah'tır ki, gökleri ve yeri altı günde yaratmış, sonra da arş üzerinde (sümmesteva) egemenlik kurmuştur.

Altıncı ayette festeva kelimesi geçer manası kuşattı, egemenlik kurdu, koruma altına aldı, vb.. anlamalara gelir.

 

7. Ve huve bil ufukıl a'la        En yüksek ufukta.

Ulaşılamaz yükseklik.

 

8. Summe dena fe tedella     Sonra (seviyesine kadar) inip yaklaştı.

En yüksek ufuktan en olabildiğince seviyesine indi.

 

9. Fe kane kabe kavseyni ev edna   Mesafe iki yay kadar veya daha yakın oldu.

Emre yazdı: “çift  yay tutumu”= Bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması

O devirde yaygın olan  bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması.Şöyle ki: iki yay üst üste konup tek ok atılır;böylece anlaşma onanmış olurdu.

 

 

10. Fe evha ila abdihi ma evha       Böylece vahyetti kuluna vahyettiğini.

Kim vahyetti *************** ? ****************

 

11. Ma kezebel fuadu ma raa      Gördüğünü gönlü yalanlamadı.

 

Yusuf 24. Ve le kad hemmet bihı ve hemme biha* lev la er raa bürhane rabbih* kezalike li nasrife anhüs sue vel fahşa'* innehu min ıbadinel muhlesıyn

 

12/24 Andolsun, kadın onu arzulamıştı. Eğer Rabbinin gerçeğe dikkat çeken delilini görmeseydi, o da onu arzulamıştı. Biz böylece ondan, kötülüğü ve fuhşu uzak tutuyorduk. Çünkü o, bizim samimi/seçkin kullarımızdandı.

 

Necm 18. Le kad raa min ayati rabbihil kubra   Andolsun ki Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.

 

Necm 13. Ve le kad raahu nezleten uhra   Ve onu bir kez daha gördü,

 

Yukarıdaki ayetlerde raa görmek anlamına geliyor, burada ayetleri gördü, bühranı (delili) gördü, rabbinin müthiş ayetlerini gördü, vb.. anlamlara gelmektedir.

 

 

malik bin nebi Yazdı:

bunu açıklarsanız sevinirim, melek kavramını yasa olarak aldık, ve hep indirilmesi istenen bir melek var müşrikler tarafından, burda ki anlamı ne peki,

 

 

selam ile

 

 

İsra 94,95 Kendilerine hak kılavuzcusu geldiğinde, insanların iman etmelerine, şöyle demelerinden başka birşey engel olmadı: "Allah, bir insanı mı resul gönderdi?"

De ki: "Eğer yeryüzünde doygunluğa ulaşmış melekler dolaşır olsaydı, elbette gökten onlara bir melek-resul gönderirdik."

 

Müşrikler resul olarak bir insanı layık görmediler, olağan üstü bir şeyler bekliyorlar, altından evi olsun, havalarda uçsun, melek olsun vs.. istekleri var.

Allah c.c. eğer yer yüzünde doygunluğa erişmiş, cisim olmuş, yerleşmiş, gezinenler melek olsaydı bizde melek gönderirdik buyuruyor.

Meleği tarif etmiyor, onların anladığı anlamda, isteklerinin doğru olmadığını anlatıyor.

 

 

Sevgi saygı muhabbetlerimi iletirim

 

Allah’a emanet olunuz.

 

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

emre Yazdı:

53.9   Oldu “çift  yay tutumu”; daha da yakın.                    

“çift  yay tutumu”= Bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması

O devirde yaygın olan  bir tür el birliği,aynı görüşü paylaşma anlaşması.Şöyle ki: iki yay üst üste konup tek ok atılır;böylece anlaşma onanmış olurdu.

“iki yay ” ifadesindeki “aynı görüşü paylaşma”, "anlaşma"  anlamı için Elmalı Hamdi Yazır Tefsirinde (53.sure 9.ayetin tefsiri) bir açıklama yapmış.

Elmalı Hamdi Yazır'ın tefsirindeki orjinal meal:

[53.9] «kabe kavseyni ev edna» oldu da

“İp” =

[3.103] Toptan Allah'ın ipine sarılın, ayrılmayın.

 

Selam aleyküm emre kardeşim.

Değerli fikirlerinizle katkı sağladınız.

Allah razı olsun, Rabbim ilminizi artırsın.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
emre
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 04 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı emre

Selam İbrahim Kardeş,

Açtığın forumu çok ciddi buluyorum.

"Allah'tan başka ilah yoktur."

Teşekkür ve şirk konulu melekler ile ilgili düşüncelerimi yazmak isterim.

31.14 ...

O halde bana ve ana-babana şükret. Dönüş banadır.

 

Örneğin bana bir bardak su verseniz ben size teşekkür ederim. Bu şirk olmaz.

Fakat  örneğin bana bu suyu filanca adlı bir şahıs yağdırıyor, o şahsa inanmalısınız, diye bir inanç maddesi  dayatması yapsam  bu ispat gerektirir. Böyle bir şahıs gerçekten var mı?

Allah hariç, mevcudiyetine dair bir delil olmayan şahıslar gerçek birer şahıs değildirler. Allah peygamberler göndererek kendisinden başka fizikötesi olmadığını beyan etmiştir. Eğer fizik ötesi şahıslar var ise varlıklarını ortaya koymalılar.

Onların egemenliği nerede? Yerde mi gökte mi? Kimdir bunlar? Nicedirler, necidirler?

Yapabildikleri nedir?

 

Eğer anne-baba gibi birer gerçek şahıs iseler varlıklarını ayan beyan ortaya koysunlar.

O zaman onlara da teşekkür ederim ve bu bir şirk olmaz.

Aksi taktirde onlara teşekkür bir şirktir.

 O sebeple Müslümanlar “melek” dedikleri güçlere teşekkür etmezler.

Örneğin yağmuru yağdıran kimdir? Teşekkür Allah’a.

Yağmuru yağdırmak için örneğin bulutlara uçakla yağmur bombası atanlar olsa, tüm emeği geçenlere teşekkür edilebilir. Bu şirk olmaz. Çünkü bunlar gerçek birer şahıstırlar.

Fakat iddia edilen fizikötesi bireyler yağmuru yağdıranlardır, bunlara inanmazsan cehenneme gidersin, diye bir dayatma var ise, böyle bir inanç, bir inanç maddesi yapılıyorsa, insanlar birbirine maddi-manevî dayatma yapıyorsa bu bir şirktir. Gerçek dinde dayatma yoktur. Ne varsa gerçektir. Şirk ise dayatmadan öte bir değer taşımaz..Şirk insan beynine en büyük zulümdür.

Yukarı dön Göster emre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: emre
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

emre Yazdı:

Selam İbrahim Kardeş,

Açtığın forumu çok ciddi buluyorum.

"Allah'tan başka ilah yoktur."

Teşekkür ve şirk konulu melekler ile ilgili düşüncelerimi yazmak isterim.

31.14 ...

O halde bana ve ana-babana şükret. Dönüş banadır.

Örneğin bana bir bardak su verseniz ben size teşekkür ederim. Bu şirk olmaz.

Fakat  örneğin bana bu suyu filanca adlı bir şahıs yağdırıyor, o şahsa inanmalısınız, diye bir inanç maddesi  dayatması yapsam  bu ispat gerektirir. Böyle bir şahıs gerçekten var mı?

Allah hariç, mevcudiyetine dair bir delil olmayan şahıslar gerçek birer şahıs değildirler. Allah peygamberler göndererek kendisinden başka fizikötesi olmadığını beyan etmiştir. Eğer fizik ötesi şahıslar var ise varlıklarını ortaya koymalılar.

Onların egemenliği nerede? Yerde mi gökte mi? Kimdir bunlar? Nicedirler, necidirler?

Yapabildikleri nedir?

Eğer anne-baba gibi birer gerçek şahıs iseler varlıklarını ayan beyan ortaya koysunlar.

O zaman onlara da teşekkür ederim ve bu bir şirk olmaz.

Aksi taktirde onlara teşekkür bir şirktir.

 O sebeple Müslümanlar “melek” dedikleri güçlere teşekkür etmezler.

Örneğin yağmuru yağdıran kimdir? Teşekkür Allah’a.

Yağmuru yağdırmak için örneğin bulutlara uçakla yağmur bombası atanlar olsa, tüm emeği geçenlere teşekkür edilebilir. Bu şirk olmaz. Çünkü bunlar gerçek birer şahıstırlar.

Fakat iddia edilen fizikötesi bireyler yağmuru yağdıranlardır, bunlara inanmazsan cehenneme gidersin, diye bir dayatma var ise, böyle bir inanç, bir inanç maddesi yapılıyorsa, insanlar birbirine maddi-manevî dayatma yapıyorsa bu bir şirktir. Gerçek dinde dayatma yoktur. Ne varsa gerçektir. Şirk ise dayatmadan öte bir değer taşımaz..Şirk insan beynine en büyük zulümdür.

Aleyküm selam emre kardeşim.

tekrar teşekkür ederim.

Fikirlerinizi değerli buluyorum, boş ve değersiz değiller.

Gaybla ilgili yaklaşımınızı destekliyorum.

Allah ilminizi, samimiyetinizi ve gayretinizi artırsın.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam, ibrahimim özellikle adem kıssasını okurken meleklerin melekeler halinde anlıyordum, ama bunu her yerde göremiyordum, ve aşşağıda ki ayetleri yasa, kanun halinde anlamaya çalışıyorum ama ortada bir sorun var ya eski bilgilerin etkisi ya da tezin yanlışlığı ama üzerinde düşünüyorum,

 

 

Melekler ve Ruh (Cebrail), ona, süresi elli bin yıl olan bir günde çıkabilmektedir. (MEARIC SURESİ / 4)

 

şimdi, yasaların çıkması ne oluyor,

 

Melek(ler) ise, onun çevresi üzerindedir. O gün, Rabbinin arşını onların da üstünde sekiz (melek) taşır. (HAKKA SURESİ / 17)

 

burda anlatılan yasa nasıl bir yasadır ?

 

Göğün bulutlarla parçalanacağı ve meleklerin bir indirilme ile indirileceği gün; (FURKAN SURESİ / 25)

 

burdaki indirilen şey nedir, azabın hak olması veya yok oluşun şekli mi ?

 

 Melekleri görecekleri gün, suçlu-günahkarlara bir müjde yoktur. Ve o gün (melekler onlara) derler ki: "(Size sevinçli haber) Yasaktır, yasak." (FURKAN SURESİ / 22)

 

melekelerin görülmesi nasıldır ?

 

De ki: "Eğer yeryüzünde (insan değil de) tatmin bulmuş yürüyen melekler olsaydı, biz de onlara gökten elçi olarak elbette melek gönderirdik." (İSRA SURESİ / 95)

ve şu ayet beni farklı düşünceledre itiyor,

  • Sonra onlardan yana (kendini gizleyen) bir perde çekmişti. Böylece ona ruhumuz (Cibril'i) göndermiştik, o da, düzgün bir beşer kılığında görünmüştü. (MERYEM SURESİ / 17)

    şimdi,burda beşer kılığında görünen bir şey var, ve derken iş olup bitiyor, meryem anamızın hamile kalması bu şekilde bir cinselilişki sonucu mu, bunu bir başka yerde Adem le İsa peygamberler karşılaştırılırken saadece ol emri gibi aynılıktan bahsediliyor, yasanın  beşer kılığında görünmesi ve derken olup biten iş nasıl oluyor,

  • selam ile

    Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
     

    << Önceki Sayfa Sonraki >>
      Yanıt YazYeni Konu Gönder
    Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

    Forum Atla
    Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
    Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
    Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
    Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
    Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

    Powered by Web Wiz Forums version 7.92
    Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
    hanif islam

    Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

         Sayfam.de  

    blog stats