HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: DEVLET NE KADAR LAZIM? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

                Barış içinde bir arada yaşamak



Yazının sonunda vermem gereken nihaî yargımı baştan belirteyim: ‘Barış içinde bir arada yaşama’nın sırrı, devleti ‘insanlık durumu’nun zorunlu bir şartı olarak görmekten vazgeçmekte, yani onu tahtından indirmekte yatmaktadır.

Ne yazık ki, devlete kuşkuyla bakan liberallerin bile çoğu onun ‘zorunlu bir kötülük’ olduğunu söyler. Yani, devlet tabiatı icabı kötü bir şey olsa da, düzenli ve barışçı bir toplumsal varoluş için ona ihtiyacımız vardır denir. Ben bu yargının birinci kısmına gönülden katılıyorum, ama ikinci kısmının ise bir ‘züğürt tesellisi’ olduğundan eminim.

Çünkü, devlet gibi bir kötüye barışçı bir toplum hayatı için mahkum değiliz. Aslında, ahlákî açıdan, hiçbir kötüye mahkum değilizdir. Bugün devlete katlanmak zorunda olduğumuzu hissediyor olabiliriz, ama o meşru olduğu için değil. Buradaki zorunluluğu ben fizikî zor anlamında alıyorum. Yani, devlete katlanmak ‘zor’unda oluşumuzun tek nedeni, onun bize başka çare bırakmamış olması veya -daha doğru bir anlatımla- başka bir çareyi seçmenin maliyetinin çoğumuzun katlanmayı göze alamayacağı kadar büyük olmasıdır.

Devlet karşısındaki şüpheci tutum modern ulus-devlet söz konusu olduğunda daha da meşrudur. Çünkü, her ne kadar biz modernlere ulus-devlet adlı modern çağa özgü bu tuhaf keşfin insanoğlunun kaçınılmaz bir kaderi gibi görünüyorsa da, aslında siyasî birlik veya devlet dediğimiz şey ‘toplum’ olarak varoluşa göre yapma (ikincil) bir gerçekliktir; yani kurmacadır. Dolayısıyla, toplumu devlete tabî kılan ulus-devlet ideolojisi (devletçilik) gerçekliği kurguya uydurmaya çalışmak anlamına geldiği için, böyle bir girişimin baskıcı olması kaçınılmazdır. Nitekim öyle de olmaktadır.

Modern devlet toplumdan bakıldığında işte ‘orada’ duran, istediğimizde hemen kendisine karşı mesafe alabileceğimiz bir şey değildir. O bireysel ve toplumsal varoluşu hem kuşatmış, hem de bunların her alanına nüfuz etmiştir. O Tanrı gibi bizden hem uzaktadır, hem de bize ‘şah damarımızdan daha yakındır.’ Onun büsbütün kontrolü dışında kalan hiçbir hayat alanı yoktur. Modern devlet aslında örtülü bir totaliterizmdir.

Ulus devlet daha özel olarak kültürel çeşitlilik için de hiç de elverişli bir model değildir. Sahici bir ‘barış içinde bir arada yaşama’ pratiğini bu model içinde tesis etme arayışı nafile bir çabadır. Çünkü, problemin kaynağı zaten bu modelin kendisidir. Toplu varoluşun her alanında ‘birlik’ten, türdeşlikten ve merkeziyetçilikten yana olduğu için, ulus devlet tanımı gereği çeşitliliğe karşıdır. Farklılığı yok etmeyi kendi varlığının devamı için zorunlu görür.

Sahici bir ‘bir arada yaşama’ arayışının, her şeyden önce, bir arada yaşamanın ‘birlik’ ve ‘kenetlenme’ demek olmadığını idrak ederek işe başlaması gerekiyor. Sonra da ‘düzen’i merkezî bir iradenin bilinçli kurgusu olarak görme alışkanlığımızdan vazgeçmemiz... Modern insana ne kadar anlaşılmaz gelse de, toplumsal düzeni veya düzen içinde bir toplumsal hayatı egemenlik ve iktidar olgusundan bağımsız olarak düşünmemiz pekalâ mümkündür. Böyle bir tasavvurun hareket noktası ise, iktidar aracılığıyla tesis edilen sıkı bir birlikçi örgütlenme değil, tam tersine, mevcut birlikleri gevşetmek -tercihan dağıtmak- ve yeni birlikçi yapılar kurmaktan kaçınmak olmalıdır.( MUSTAFA ERDOĞAN-STAR)

  Liberal bir yaklaşımla yazılan bu yazıyı tartışma alanımıza taşımaktan maksadım devlet denen aygıt olmadan yaşamanın mümkün olup olmadığını sorgulamak.Bugünkü anlamıyla Kuranda yer almayan devlet anlayışı bizi ne şekilde bağlar?devletin yerini ne alır,yada ne almalıdır,devletsiz bir toplum inşa edilebilirmi?..gibi sorular benim ilk aklıma gelenler.


__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

selam adalet,

bir ara aynı sorgulamayı ben de yapmıştım zihnimde.fakat son dönemde yakın coğrafyamızda yaşananları gözlemledikçe en kötü devletin bile devletsizlikten iyi olduğunu düşünmeye başladım.

yani dünyadaki devletsiz insanların halini gördükçe.örneğin çingeneler,filistinliler,zenciler vs.gibi toplumlar.ıraktaki durum mesela.bugün ırakta yaşayan hangi sıradan insan ki buna kerkük ve musulda yaşananlardan dolayı iyiden iyiye terörize olan,hangi çarşı,pazar veya mağazada bomba patlayacağını kestiremeyen kürtlerde dahil hangi normal insanın durumu saddam zamanından iyidir ki.

bir an için sorgulamayı tersten yaparsak,devlete bağlı bu kadar kolluk gücü asker,polis,jandarma,istihbarat vs.varken dahi bu kadar kapkaç,tecavüz,soygun,cinayet,hırsızlık vb.olabiliyorken(devletin bütün mücadelesine rağmen) bir de devlet otoritesinin hiç olmadığı bir ortamı tahayyül eder misiniz?

ha devlet ne zaman olmasa da olur?bütün insanların en ileri bilinç ve kültür düzeyine ulaştıkları,içlerindeki bütün nefsani ve şeytani duyguları yok ettikleri ve herkesin muhammedül emin gibi oldukları bir ortamda devlet olmasa da olur.sonuçta devlet aygıtı toplumların güvenlik ihtiyacından doğmuştur. tabi böyle bir yaşam şu an itibariyle sadece bir ütopya.

benim ilk etapta yaptığım sorgulama böyle

saygılar



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Selam

 Adalet kardeşimiz güzel noktalara barnak basmış.Mevcut Ulus-Uniter devlet yapılarının Kurani gerçekliğe uymadığı , belli bir topluluğun ve ya kişilerin hakimiyet esasına dayanan yapıların da Kurani gerçekliğe uymadığı da AŞİKARDIR.Ancak toplumsal düzenin sağlanması için de bir otorite şarttır.

 Konuya ilişkin Malzemeleri batının çöplüklerinde değilde kendi değerlerimizden toplamaya çalışmak veya aramak daha uygun olsa gerek.

 Bence bu malzeme var: MEDİNE VESİKASI...

 O Vesikanın temel ruhu ; ORTAK KATILIM ESASINA DAYANMIŞ OLMASI İDİ.Bu günkü Avrupa birliği buna benzer bir oluşumdur.

 Belli bir coğrafyayı vatan belleyeceksek ,bu coğrafyada yaşayan TÜM TOPLULUKLARIN ORTAK KATILIMI ESAS OLMALI.Belki barış bu şekilde sağlanır.Böyle bir yapıda , böyle bir otoritede , Türk topluluğunun hakimeti olur ,ne Kürt topluluğun hakimiyeti olur ,ne Arap topluluğunun, ne holdinglerin hakimiyeti olu ,ne ploreterya hakimiyeti olur, ne yahudinin hakimiyeti olur ,ne hristiyan hakimiyeti olur,ne budist hakimiyeti olur vs vs... BELKİDE HER TOPLULUĞUN BENİMSEDİĞİ ORTAK TOPLUMSAL BARIŞ İLKELERİ HAKİM OLUR.FARKLILIK BU TOPLUMUN EN BÜYÜK ZENGİNLİĞİ, DİNAMİĞİ OLUR. BU BARIŞ TOPLULUĞUNA YÖNELİK HER SALDIRIYADA ORTAK MÜDAFAA OLUR..İŞTE TAM OZAMAN BU VATAN SEVİLİR...

 Bana göre aksi diğer hallerde ÇATIŞMA KAÇINILMAZ OLUR.Farklılığa doğal olarak tahammül edemeyen Üniter-Ulus yapıları baskı çatışma kaynağı olur.Mesela Türkiyede mevcut sistem bu olduğundan kendi yansıması olan Pkk yi doğurmuştur.(Böylesi bir ortamda İbrahim Milletine mensup Müminler bu çatışan fikirdaşlardan uzak durarak veya barış için çalışarak taraf olmaz.Barıştan yana ortaklıktan yana olur)..

 Ebuturab arkadaşımızın dediği gibi devletsizlik ütopya ise , TÜM TOPLULUKLARIN ORTAK KATILIMIYLA OLUŞAN ADİL BİR OTORİTE ,ANCAK M E Ş R U   O L A B İ L İ R..

 

 

selam ve dua ile  



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats