HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kûr’an’da Salat Kavramı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

 

KÛR’AN’DA SALAT KAVRAMI

Kûr’an ögretisine göre bir insanın Allah’ın rahmetine nail olup kurtula bilmesi için biri Doğru İman diğeri de İyi amel olmak üzere iki hususu yerine getirmesi gerekir, bu durumu ancak iki ayrı anahtarla ılan bir kasaya benzete biliriz, nasıl ki anahtarların her biri tek başina kasayı açmaya yeterli değilse, İyi amelsiz Doğru İman veya Doğru İman olmadan iyi amel bir kimsenin Allah’ın rahmetine nail olup kurtulmasına yeterli gelmez, ancak bu iki hususun değerlendirilmesi Allah nezrinde bir birinden farklıdır, Allah şrik olarak ölen hiç kimseyi yani şirki asla affetmeyeceğini, amelle ilgili olan konularda ise istediğinin günahlarını bağışlayacağını bildirmiştir, Kûr’an’dan mealen:

- Şüphe yok ki, Allah Teâlâ Yüce zatına ortak koşulmasını yarlıgamaz. Onun ötesinde olanı da dilediği kimse için yarlığar ve her kim Allah Teâlâ'ya ortak koşarsa muhakkak pek büyük bir günah ile iftirada bulunmuş olur. 4/48

- Şüphe yok ki, Allah Teâlâ kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, ve bunun aşağısındakini de dilediği kimseye bağışlar.. Ve her kim Allah Teâlâ'ya ortak koşarsa muhakkak ki pek uzak bir dalâlete sapmıştır. 4/116

Salat konusu da uygulamada Şirk sahasına kaydırılmaması şartıyla, İmani bir konu olmayıp fikhi bir konudur, Kûr’an fıkhının tanıdığı meşru sahada gündeme getirilip konuşulmasında kavramın anlaşilmasında büyük faydalar sağlar, asırlardan beri Kûr’an kavramları büyük kitlelerin gerek inancında gerekse uygulamalarında çok yanlış bir şekilde değerlendirilmekte, böylece bu kitlelerde büyük bir kavram kargaşası meydana gelmektedir. Bu kavram kargaşasında yer alan en belli başlı kavramlardan bir tanesi Salat Kavramıdır. Kavramı işlerken detaylara girmeden, örnegin salat kavramı içerisine giren Namaz konusunun ılımını vermeden, Salat kavramını yalın olarak işlemeye çalisacagim, Salat kavramı kapsamına giren diğer kavramların ayrı bir çalisma olarak yapılmasında fayda olacağını şünmekteyim.

Kûr’an’da Salat Kavramı: Salat ı nitelik olarak tanımlayacak olursak, Salat Kûr’an ögretisine göre sözel ve davranışsal bir olaydır, sözel ve davranışsal olaylar ise olayı yapanın yerine getiriş şekline göre iyi veya kötü; doğru veya yanlış olabilir. Tabiri caizse salatı bir kaba benzetebiliriz bu kabı eline alan herkes eline aynı kabı almış olmakla beraber bu kaba aynı şeyi doldurmamaktadır, kaba doldurduğu şeyin mahiyetine göre kap renk değiştirir, kaba doldurduğu şey iyi ise kabın rengi ve yaptığı fonksiyon iyidir, kötü şeyler doldurur ise kabın şekli ve yaptığı fonksiyonda kötüdür. Bundan dolaya bir şahsa salat et dendiğinde durmadan salat et salat et kelimesini tekrarla denmemektedir, maalesef insanların çogunun salattan anladığı Salat kelimesini durmadan tekrarlamaktan ibarettir, halbuki istenen, salat kelimesini durmadan tekrarlamak olmadığı gibi, içi doldurulmadıktan sonra üzerine salat edileni veya kendisine salat edileni övmek veya yermekte değildir, sadece içi doldurulmamış boş bir kap gibi salat edecek olanın elinde durur, örnegin, Allah bizlere Peygambere salat etmemizi emrettiğinde bizlerden durmadan Peygambere Salat olsun kelimesini tekrarlayın dememekte, Peygamber için iyi ve güzel şeyler söyleyin demektedir, dolayısıyla kendisine salat edilen insanın dünyada bulunup bulunmaması şartına da bağlı değildir, Salatın yapılış şekli söylevsel ve davranışsal olduğundan, çok geniş kapsamlıdır, yaratıklardan Allah’a, Allah’tan yaratıklara ve yaratıklardan yaratıklara yapılabilir, kullardan, Allah’a yapıldığında bir ibadet şekli olduğundan Zikir ve Namaz şeklinde müminler üzerine farz kılınmıştır, bu şekilde daha birçok örnekler vermek mümkün olmakla beraber, bahsi geçen hususların Kûr’an’da nasıl tanımlandığına bakarsak konunun net anlaşilması için yeterli olacaktır. Şöyle ki:

Salatın Sözel ve davranışsal olması, Kûr’an’dan mealen:

- Görmedin mi ki, şüphe yok göklerde olan da ve yerde olan da ve kanatlarını ıp uçan kuşlar da o Allah Teâlâ için tesbihte bulunur. Her biri gerçekte Salatını ve tesbihini bilmiştir. Ve Allah Teâlâ da ne yapar olduklarını hakkıyla bilendir. 24/41

-- Göklerde ve yerde olanların hepsi, ister istemez Allaha secde ederler. Gölgeleri de sabah akşam (uzanıp kısalarak Ona secde etmektedir.) 13/15

--
Güneş de, ay da bir hesap iledir.
55/5

--
Necm (yıldızlar, bitkiler) ve ağaçlar (Allaha) secde etmektedirler.
55/6

Ayet mealinde görüldüğü gibi Salat bir kap, tesbih ve davranışta içeriği olmuş oluyor, bu şekilde bir tesbih ve davranış bütün yaratıkları kapsayan ve Allah tarafından tasvip edilen bir tesbih ve davranıştır, sözel ve davranışsal olup evrenseldir istesin veya istemezsin hiçbir yaratık bundan kaçamaz. Bu davranış biçiminin istemli olarak yapılan ve birinci şekli yok etmeyen ikinci bir şekli vardır, Bu ikinci şekil istemli olduğundan doğru yapılırsa yapana sevap kazandırır, yanlış olarak yapılırsa yapana günah kazandırır. Kullardan, Allah’a yalnız sözel olarak yapıldığında buna zikir denir, Ab dest ; temizlik ve zamanlı gibi bir hazırlık devresinden sonra istemli ve kurallı olarak yapıldığında Türkçe de buna Namaz denir. Salatın kavram olarak bir kap ve bu kabın değişik şekillerde istemli olarak doldurulabileceğinden bahsetmiştim, şöyle ki:

Salatı yanlış olarak uygulayanlar, Kûr’an’dan mealen:

- Ve onların Beyti şerifteki salatları, ıslık çalmaktan ve el çarpmaktan başka değildir. Artık azabı tadınız, küfreder olduğunuzdan dolayı. 8/35

Bunlar öyle kimselerdir ki:

- Fakat veyl o salat kılanlara ki, 107/4

- Ki onlar, salatlarında yanılgıdadırlar, 107/5

Salat konusunda yanılmamak için yapılan salat Kûran ölçüsüne uygun bir salat olmalıdır, İlah ve Kul ayırımı olmadan herkes bu kavramla ilgili ve uygulayıcı olduğundan salatı yerine getirenlerinin konuma çok önemlidir, Allah bir kimsenin günahını bağışlayarak o kimseye salat edebilir fakat kullar bir birlerinin günahını bağışlayarak bir birlerine salat edemezler, Allah’ın kullara salat etmesiyle ilgili olarak kûranda bir çok ayet vardır, örnegin: Kullardan bazılarını affetmesi, onları övmesi, taltif etmesi gibi, Kulların Allaha salat etmeleri ve bir birlerine salat etmeleriyle ilgili de bir çok ayet vardır, Örneğin, bir birleri için Allahtan af talebinde bulunmaları, bir birlerine dini moral sal destek vermeleri, gibi. Ayrıca, kendisine salat edilen kimsenin bu salatı hakkeden bir kişi olması da önemlidir, Kûrandan mealen:

- Ve onlardan hiçbir şahsın üzerine ölmüs olunca ebedî olarak salat kılma ve kabrinin üzerinde durma. Çünkü onlar Allah Teâlâ'yı ve Resûlünü inkâr ettiler ve onlar fasık olarak öldüler. 9/84

 Devamı aşağıda

 

 



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

   Görüldüğü gibi, üzerlerine salat edilecek olan kimselerin yapılacak salata layık olması gerekir, ayrıca, salatın sözel olarak yapılabileceği de belirtilmiştir, zira ölmüş olan bir kimseye yapılacak salat ancak sözel olabilir. İslam dininde ameller şahsi olduğundan hiç kimse hiç kimsenin yerine amel işleyemez, bunun dışında ölen bir kimse için yapabileceğimiz şey, imkan varsa kabri üzerinde durup ona Allah’tan af istemek veya kabri üzerinde duramıyorsak gıyabında ona Allah’tan af istemek, iyi hasletlerini anmak gibi onu övücü şeyler söylemektir. Peygamberimize bizim tarafından yapılacak salat bundan farklı değildir, yoksa durmadan ona salat olsun şeklinde kelime tekrarlamakta değildir.


O zaman salat olsun tamamda nasıl bir salat olsun diye sorulur. Allah peygambere salat edin derken durmadan ona salat olsun kelimesini tekrarlayın demiyor, salat etmek suretiyle onun için iyi ve güzel şeyler söyleyin demektedir. Allah’ın takdirine uygun olarak, hem Allah’ın hem de kainatın istisnasız olarak yerine getirdiği salat etme olayı İslam dininin en önemli ve geniş kapsamlı kavramlarından biridir. Allah istesinler veya İstemesinler kainattaki tüm varlıkların kendisine salat etmesini takdir etmiştir, bu derece önemli olan salat kavramını ayrıca İstemli olarak yapılması için takdir ettiği kulları üzerine farz kılmıştır, böylece Salatı imtihana tabi kullar için bir imtihan vasıtası olarak da takdir etmiştir, Kûr’an’a uygun salatın temeli sevgi ve bu sevginin bir tezahürü olarak üzerine salat edilene destektir. Üzerine salat edilenin herhangi bir desteğe ihtiyacı olup olmaması durumu değiştirmemektedir. Allah bizlerden kendisince makbul olan sevgimizi ve desteğimizi keyfi olarak değil bir farz olarak ortaya koymamızı istemektedir.

Tabiri caizse salat bir nevi hediyeleşmedir ve karşilıklıdır. Allah’ın herhangi bir şeye ihtiyacı olmamakla birlikte biz kulların ihtiyacı vardır. Salat Allah’ın bizlere olan bir yardım kapısı, bizlerinde bir birimiz için Allah’tan af ve mağfiret dileyeceğimiz bir yardım kapısıdır. Bu bir sevgidir, bir birlerini sevenlerin bir birleri için yakınlık sağlayan destek veren bir davranış biçimidir. Bunun için Peygamberimize şöyle demesi bildirilmiştir, Kûr’an’dan mealen:

- İşte bu müjdeyle Allah, iman edip iyi iyi işler yapan kullarım müjdeliyor. De ki: "Buna karşı sizden yakınlıkta sevgiden başka bir karşılık istemem." Her kim çalışır da bir güzellik kazanırsa ona orada daha fazla bir güzellik veririz; çünkü Allah, çok bağışlayıcıdır, çokça şükrün karşılığını verendir. 42/23

Allah’ın emriyle Peygamberimiz bizden Sevgiden başka bir şey istemiyor, Peygamberimizin sevenlerin bu sevgilerini güzel bir şekilde ortaya koymaları ona salat etmeleri demektir. Bu her konumda öyledir, Sevgi tezahürü salatın kendisidir, sevgi olunca muhakkak buna bağlantılı olarak salatta oluşur. Sevgi bir kaynak gibidir, ondan çok çesitli güzel ürünler oluşur, Allah ancak Kûr’an’a uygun sevgisi olanları kabul eder diğerlerini ret eder, sevgiden yoksun din makbul bir din değildir. Kûr’an’dan mealen:

- Ey imân edenler!. Sizden her kim dininden dönerse muhakkak Allah Teâlâ bir kavmi getirir ki, onları sever, onlar da onu severler. 'minlere karşı mütevâzi olurlar, kâfirlere karşı da izzet sâhipleri bulunurlar. Allah yolunda cihad ederler ve kınayanın kınamasından korkmazlar, işte o, Allah Teâlâ'nın lütfudur, onu dilediğine verir ve Allah Teâlâ'nın lütfu ve ilmi geniştir. 5/54

Sevenler karşilıklı olarak bir birlerini anarlar, anma ve sevgi güzel ve doğru olunca, işte bu sevenlerin bir birlerine salatıdır, ihmal edilmeye gelmeyen muhakkak istemli olarak yerine getirilmesi gereken bir olaydır. Seven sevdiğini anar, bıkmadan istemli bir sabırla onun için güzel şeyler söyler, başka bir ifadeyle ona salat eder, salat Allah’a yapılınca bu aynı zamanda O’ndan bir yardım isteme vesilesidir. Kûr’an’dan mealen:

- Artık beni zikrediniz ki ben de sizi zikredeyim. Ve bana şükrediniz, bana nankörlükte bulunmayınız. 2/152

- Ey 'minler! Sabır ile salat ile yardım isteyiniz. Şüphe yok ki Allah Teâlâ sabredenlerle beraberdir. 2/153

Bizim İlahımız “Vedût” çok seven bir ilahtır, Hem sever, Hem de sevilmek ister, hem de sevdiklerinin bir birlerini sevmesini ister. Allah, bu olayın oluşumuna Salat demiştir. Bir yönünü yalnız Kendisine tahsis etmiş, bir yönünü de Sevdiği Kullarına bahşetmiştir. Kûr’an’dan mealen:

- Ve Rab'binizden bağışlanma dileyiniz. Sonra o'na tövbe ediniz. Şüphe yok ki, benim Rab'bim pek merhametlidir çok sever. 11/90

Salatı emreden ayetlerden örnekler, Kûr’an’dan mealen:

- Şüphe yok ki, ben, ben Allahm, benden başka ilâh yoktur. İmdi bana ibadette bulun, ve beni anmak için (âkimissala) namaz kıl. 20/14

- Muhakkak ki, Allah Teâlâ ve melekleri Peygamber üzerine selâtta bulunurlar. Ey imân etmiş kimseler!. Onun üzerine selâtta, teslimiyetle selâmda bulunun. 33/56

- Ey imân etmiş olanlar!. Allahçoka zikr ile zikr ediniz. 33/41

- Ve O'na sabah ve akşam tesbihle bulunun. 33/42

- O'dur ki, sizi karanlıklardan nura çıkarmak için size salat etmekte; melekleri de. Ve müminler için pek merhametlidir. 33/43

- Ona kavuşacakları gün duâları, selâmdır ve onlar için pek şerefli bir mükâfat hazırlamıştır. 33/44

Son olarak şunu belirteyim Salatta önemli olan Salat için ayrılan zaman süresidir, bundan dolayıdır ki, örnegin Namaz için Kûr’an’da rekat sayısı değil, kılınmasında zaman süresi belirtilmiştir. Belirli vakitlerde Namazın kılınması, rekat olarak sayısal değil, Zamansaldır. Kûr’an’dan mealen:

- Salavatları ve orta salatı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allahn huzuruna durun. 2/238

Ayet mealinde görüldüğü gibi, Salavatların korunması emredilirken , bunlar yürürken otururken v.s. Durumlarda yapabileceğimiz salavatlardır, ayrıca “gönülden bağlılık ve saygı ile Allah'ın huzuruna durun“. emriyle Türkçe de ki ifadesiyle “Namaz” vurgulanmıştır, “Vusta” kelimesiyle de benim anladığım Namazın orta bir süre ayrılarak kılınması gerektiğidir. Buna göre Namaz Rekat sayısı şeklinde sayısal değil kılınma süresi olarak zamansaldır.

Fereç HÜDÜR

(Not: Çalışmanın eki 6. ve 7. sayfalarda)

 



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
hanif_42
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 18 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif_42

''Tabiri caizse salatı bir kaba benzetebiliriz bu kabı eline alan herkes eline aynı kabı almış olmakla beraber bu kaba aynı şeyi doldurmamaktadır, kaba doldurduğu şeyin mahiyetine göre kap renk değiştirir, kaba doldurduğu şey iyi ise kabın rengi ve yaptığı fonksiyon iyidir, kötü şeyler doldurur ise kabın şekli ve yaptığı fonksiyonda kötüdür.''

  -İnsanların en büyük sorunu İslam ı Kur an' ı kerimin kullandığı gibi kelimeleri ve kavramları kullanamamak (kulanmamak) sonuç itibariyle büyük cıngarın çıktığı bir kargaşaya dönmekte ayrılıklar kutuplaşmalar oluşmakta çatışmalar çıkmaktadır...

Önemli bir yer işgal eden kavramlardan Salat kavramını Kur an i perspektiften sunduğun için Allah ecrini artırsın yar ve yardımcın olsun F.Hüdür



__________________
Tek bir doğru duruş noktası vardır bölünemeyen.
Yukarı dön Göster hanif_42's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif_42
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

SELAM,


Fereç HÜDÜR'ün "Kuran'da Salat Kavramı"başlıklı yazısını dikkatlice okumama rağmen Kuran'ın Salat'ı ile yakından uzaktan alakası olmadığını üzülerek belirtmek istiyorum.

Ayrıca,kendisi daha önce de ciddi anlamda uyarılmasına rağmen Allah Resulleri arasında ayırım yapma yanlışını sürdürmektedir.

Bu ve benzeri tutumlar kişilerin "Yalnız Kuran"iddialarına önemli oranda hasar vermektedir.

Allah rızası için hatırlatır,saygılar sunarız.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Sultan dediki:

   Fereç HÜDÜR'ün "Kuran'da Salat Kavramı"başlıklı yazısını dikkatlice okumama rağmen Kuran'ın Salat'ı ile yakından uzaktan alakası olmadığını üzülerek belirtmek istiyorum.

 Ne demek bu şimdi sultan abla?Muhterem fereç bey,bu konuda birşeyler yazmışlar,siz ise iki kelimeyle böyle değildir deyip güya cevap vermiş oluyorsunuz?Yazılanlara göre cevap verin de ne dediğinizi anlayalım,yoksa işin içine şeytan girecek,ona göre..



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam fereç abi, inşalah iysinizdi,muhammed'e yapılacak salat ile diğer peygamberlere yapılacak salat aynıdı, elçiler davalarını temsil eder, vahyi temsil eder, salat aynı zaman da

 

 

Salat : Arkasından gitmek, arka çıkmak, destek olmak, dua etmek (çağırmak) manalarına gelmektedir.

 

Şüphesiz Allah ve melekleri Peygamber’e salât ediyorlar.Ey iman edenler! Siz de ona salât edin, selam edin.33/56,
 
 
burdaki salat'ı yardım olarak destek olarak anlasak, Allah'ın şu sünneti ile birlikte düşünsek,
 

Ey iman edenler, eğer siz Allah'a yardım ederseniz, O da size yardım eder ve sizin ayaklarınızı sağlamlaştırır. (MUHAMMED SURESİ / 7)

btün peygamberlerin davalarının tek din olduğu, iman edenlerinde elçilere salat etmeleri, destek etmeleri, davalarına sahip çıkmaları, işlerini ciddiye almaları gerektiğini anlatan bir emir olarak düşünsek,
 
 
sanırım sultan ablamızı anlarız
 
salat edin ayetinden sonraki ayet eziye etmeyin ayetinin varlığı ile iman edenlere bi gerçekliğin hatırladığını da eklersek, bunlarla birlikte önderlere karşı takınılacak tavır, selam edin, salat edin, yani biraz daha hassas olun, hemen eziyet etmeyin vesair gibi anlamla çıkabilir, ama salatı sadece söze indirmek, ardından güzel güzel konuşmak, ve bunu sadece muhammed peygamberle sınırlı tumak bana kalırsa, köeden dönüyor,
 
selam ile
 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İBLİSSAVAR,

Ablan kurban olsun sana da kardeş,'lafın tamamı deliye söylenir'

Şunu asla unutmayın İlahi sistem Adem'le başlıyorMuhammed'le değil.Şuayb'ın salatını İbrahimin salatını görmemezlikten gelirde Muhammede'e özel vurgu yapıp "Din de onun yeri bir başkadır"tavrı takınırsanız biz sizleri yılmadan usanmadan uyarmaya devam ederiz.

Muhteremin yazısını dikkatlice okuyun lütfen ,H.Karaman  

C.Akşit mantığından ne farkı var?Başka site de yazsa belki ilgilenmeyiz,ancak burası "Kuran yeter"diyenlerin hakim olduğu site herkes yazdığını  birden fazla düşünmek zorunda.

Biz düşüncelerimizi saklamıyoruz yeri geldiğinde açık seçik ifade ediyoruz.Salat konusunda Hanif Düşünen Türkiye sitesinde Saf bilgi ve diğer kimi arkadaşların Kuran'dan ortaya koyduklarına büyük oranda katılıyorum.

Anlaşılamayan bazı noktaların ancak İlahi Sistem dahilinde bir yürüyüş ortaya konduğunda anlaşılabileceğini düşünenlerdenim.

Aksi durumda  o sözlerde havada kalmaya mahkumdur.

Tekrar ediyorum Fereç Hüdür'ün yazdıkları Kuran'dan değil,Kuran dışı oluşumların ürünlerindendir.

Selametle

 

Not:SULTAN süleyman,SULTAN hamit,SULTAN reşat vs.Sözkonusu SULTAN'lar da 'ER' kişilerdi.

     

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Fereç Hüdür
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 subat 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 48
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fereç Hüdür

    Selam, aşağıda değişik konu başlıkları altında bana yöneltilmiş iki eleştiri bulunmaktadır, şöyle ki:

(Kur’an Dışı Oluşumları Neticeleri başlığı altındaki yazım ile ilgili olarak Apolat tarafından yapılmış bir eleştiri.)

Apolat

Yazdı

Siz bunların karşılığını Kur'anda bulamadıysanız,bu başkalarının da bulamayacakları anlamına gelmez.Denizi yaran bir Asa mutlaka vardır.Bunların detayına girmek doğru değil.Çünkü,önemli bir çogunluk "her şeyin 1400 yıl önce yaşanıp bittiği" önyargisiyla hareket ederek İlahi sistemi kilitliyorsunuz."Öteki ümmetlerin şeriatı bizi bağlamaz"Yine sık,sık"Peygamberimiz,bizim pegamberimiz"ifadelerini kullanarak,ıkça Allah elçileri arasında ayrım yapıyorsunuz.Oysa onların hepsi bizim peygamberimiz,Atamız.Onların başindan geçen tüm olaylar bizim için mutlak ölçülerdir."susma orucuda,Cumartesi balık yasağıda,belirli bir sudan içmeme olayıda"bizi bağlar ve bir şekilde yaşayacağızda.Lütfen şu ayetleri Arapça metnini takip ederek okuyunuz.(Nisa-150,151)

 

Sultan

Yazdı

Fereç HÜDÜR'ün "Kuran'da Salat Kavramı"başlıklı yazısını dikkatlice okumama rağmen Kurann Salatile yakından uzaktan alakası olmadığını üzülerek belirtmek istiyorum.

Ayrıca,kendisi daha önce de ciddi anlamda uyarılmasına rağmen Allah Resulleri arasında ayırım yapma yanlışını sürdürmektedir.

Bu ve benzeri tutumlar kişilerin "Yalnız Kuran"iddialarına önemli oranda hasar vermektedir.

Allah rızası için hatırlatır,saygılar sunarız.

Şunu asla unutmayın İlahi sistem Adem'le başlıyor Muhammed'le değil.Şuaybn salatını İbrahimin salatını görmemezlikten gelirde Muhammede'e özel vurgu yapıp "Din de onun yeri bir başkadır"tavrı takınırsanız biz sizleri yılmadan usanmadan uyarmaya devam ederiz.

 

Yukarıda iktibas etmiş olduğum iki alıntıda ban yöneltilmiş iki eleştiri bulunmaktadır, bu eleştirilerin, benim inancımla ve kaleme almış olduğum çalismalarimla uzaktan yakından ilgisi olmadığı gibi bir yanılgı eseri olarak yapılmamışsa bana doğrudan yöneltilmiş iftiralardır, Bütün peygamberler benim peygamberimdir, Allah’ın Salatı ve Selamı ile Benim ve Bütün Mümin kardeşlerimin Salatı ve Selamı Bütün peygamberlerin üzerine olsun. Bütün peygamberler benim peygamberimdir, eğer seçme imkanım olsaydı herhangi birisini görüp onunla konuşmak için onun kölesi olmak beni bütün dünya mülküne sahip olmaktan daha mutlu ederdi.

Beni eleştiren Apolatmı, Sultanmı, ikisinin ifadeleri örtüsüyor gördüğünüz gibi bir isim ve kimlik karışıklığı var. Apolat erkek adı, meğerse Sultan Bayanmış. Eleştirilerini Ciddiye almadığımdan cevaplandırmaya değer bulmuyorum. Bu ifadelerimden dolayı sizden ricam benden kırılmamanızdır, ben sizin sözlerinizi iyi niyetinize yoruyor ve hakkımda yanılmış olmanıza rağmen uyarınız için yine de size teşekkür ediyorum. Benim Bir çalisma şeklinde cevaplandırmaya veya üzerinde konuşmaya değer bulduğum konular yanlış veya doğru, ciddi bulduğum bir hareket noktasına sahip olan yazılardır. Öylesine yazışılmış olduğunu şündüğüm yazılar ilgimi çekmez bunlara cevap yazmaya vaktimde yoktur, buna gerekte yoktur.

Benim ciddiye aldığım yazılara örnek olarak, Sayın, Malik bin nabinin savını gösterebilirim, Allah kısmet ederse Salat desteğinin Sözel mi yoksa Dini yayma şeklinde fiilsel bir destek mi olduğu konusunda sizlere çalışma takdim edeceğim. Zira benim görüşlerine değer verdiğim diğer bazı kimseler, benimle aynı fikirde olmayıp Malik bin nabi gibi şünmekteler, şüncelerine hareket noktası olarak aldıkları bir çalismayi cevaplandırmamı istediler. Onlara cevap şeklinde hazırlayacağım bir çalışmayı kısmet olursa bu konunun bir devamı olarak foruma asacağım.

Fereç Hüdür



__________________
Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
Yukarı dön Göster Fereç Hüdür's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fereç Hüdür Ziyaret Fereç Hüdür's Ana Sayfa
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Sultan yazdı:
 
 "Ablan kurban olsun sana da kardeş,'lafın tamamı deliye
söylenir' deli laftan anlarmıki be mübarek,ama mesaj anlaşılmıştır.
 "Not:SULTAN süleyman,SULTAN hamit,SULTAN reşat vs.Sözkonusu SULTAN'lar da 'ER' kişilerdi." Yalnız sen bu tarihsel kanıtı niye getirdin anlamadım.Piyasada bir sürü sultan hanım varken,dimi yaa!
  Oysa ben bu kavramın Kurani temellerine önem veriyorum ve bu açıdan nickin başlı başına bir araştırma konusu.Neyse gelelim meseleye,yine kaçak güreşip bak Fereç abiyi üzmüşsün.Onun düşündüklerinin yanlışlığını kanıtlamak yerine saf sütpardon bilginin sitesine atıf yapıyorsun.Tartışmanın böylesini ilk defa sende görüyorum desem yeridir.
  Kısacası sultan adı güzel de ama mum dibine ışık vermezmiş.Senin sultan ile ilgili söylediklerin de Kuran dışı maalesef.



__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Niçin insanları eleştirirken yapıcı değilde yıkıcı olmaya çalışıyoruz? Kusursuzluk sadece Allaha mahsus değil mi? İnsanların hatalarını yüzüne şamar gibi vurmaktansa tatlı dille söylesek fena olmaz mı?Üretmek ancak ve ancak azimle çalışmaktan geçer. İnsanlar yanlış yapa yapa doğruyu yapmayı öğrenirler.

Yaşar Nuri Öztürk bugün Türkiye nin en sevilen bilim adamları arasında yer alıyor.Ama daha dün onun dine bakış açısı başkaydı. Bol bol araştırdı ve kendini geliştirdi.Kimbilir kaç kişiyi Allaha yönelterek büyük sevap kazandı.

Abese suresi 1-6 ayetler konuyu güzel özetliyor aslında.İblissavar evet HAKLISIN, şimdi sabahların sultanı var. Gecelerin sultanı var.. Şiirlerin,şarkıların sultanı var. Var da var..



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats