HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Tasavvuf -Din Felsefe- Bilim Kurgu
Konu Konu: FELSEFİ İDDİALAR-KELAM KONUSUNDA TEZLER Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kursatotcu
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 mart 2005
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kursatotcu

zaman üzerine yazısı budur............

kafamda çok -büyük bir- -s-o-r-u--n var o da zaman - za-manı- A-l-la-h- -mı yarat-t-ı? - evet derseniz soruyorum A-l-lah- zamanı ne zaman yarattı? ------- eğe-r zaman A-l-la-hın-- --alemi yaratmasıyla mevcut oldu ondan önce zaman yoktu derseni-z b--u -i-ş beni pek tatmin etmiyor çünkü A-l-la-h alem y-o-kken de vardı diyor kitapla-r.- sonra alemi ( Allahtan başka herşey) yarattı diyorlar demek ki bu anlatıma göre alem yokkende Allah var yani alemin öncesinde Allah yine var alem sonradan deniyor ama her sonradan olanın öncesi olmazmı ve zaman kavramı ne olacak ? kitaplar da Allah alemden zaman olarak değil ama zat olarak öncedir diyorlar bu konu çok ince ne yapacağım yıllardır bu konu da kafamda bakalım ne olacak.. çünkü şöyle sorular var: Allah alemi 1 dakika önce yaratabilir miydi? gibi sorular var. ne denecek bu soruya ? evet dersen alemden önce zaman ın varlığını bir nevi kabul etmek gibi oluyor. hayır yaratamazdı dersen bu sefer de Allahı alemi bu anda yaratmaya zorlayan kim var? ya da Allah böyle yapmaya mecbur muydu? gibi sorular sorulur. aslında size itiraf ediyorum ki determinizm kavramını dah iyi incelemem lazım çünkü kitaplar da bu hususlarda imalar görüyorum . lafın kısası ben bu konuyu araştırmam lazım kabul ediyorum zaten araştırıyorum ama siz bu sorulara ne dersiniz ya da yorumlarınız var mı ? fikir verebilir misiniz bana? çünkü değişik fikirler olursa bakacağım onları da düşüneceğim . bu arada şu soruyu sizin de pek anlayamayacağınızı düşünürek ve bunu baştan söylerek sormak istemekteyim. çünkü beni çok etkiledi ama düşünmek ise.. (yeterli olmadığımı düşündüm) araştırmam lazım. gazalinin tehafütü-l felasife (felsefenin tutarsızlıkları) adlı kitabında bu soruyu gördüm : "alemin varlığı varlığından önce mümkün mü ya da mümkün müydü) tam hatırlayamıyorum . beni kafa karıştırıcı diye lanse ediyorlar. zaten benim kafam karışık. bakalım belki biri bana güzel bir açıklama yapar diye ve sizleri de bu görüşlerden haberdar etmek istiyorum. bunu kötü görmek bence yanlış .... bu aralar aklımda şöyle bir durum var: Allahın ilmi bahsi. şöyle ki mesela güneş tutulma olayını ele alalım: güneş tutulmadan önce Allah güneşin tutulacağını biliyorsa, yani böyle denirse sonra güneş tutulur ve bir kaç dakika sonra güneş tutulması biter. şimdi soruyorum bu durumda da Allah yine güneşin tutulacağını biliyor denebilir mi? çünkü güneş tutulmuştur. güneş tutulması bittiğinde de yine güneş tutulacak diye Allah bilir denirse, bu bilgi yanlış olmuyor mu? çünkü bu anda güneşin tutulması bitmiştir. yani lafın kısası Allahın ilmi ezeli denirse ki öyledir, o halde değişen durumlarla ilgili ilmi nasıl oluyor? halbuki Allahın ilmi değişmez. ( çünkü ezeli olanda değişme olmaz) herhalde tam anlatamadım, zaten bu konuda ki araştırmalarım yeni. yani ben de anlamaya çalışıyorum. farabi ve ibn sina nın yazılarından okuyorum ve bu yazıları yorumlayanları okuyorum. çok zor konular. size danışıyorum fikirlerinizi bekliyorum ne dersiniz? söylüyorum pek bilgim yok bu konuda fakat araştırmayı düşünüyorum zaten araştırma aşamasındayım....... yani Allahın ilmi konusunda anlattığım örnekteki hususta fikirleriniz nedir? ....


ya  neyse size zaten yukardaki yazıyı önceden yazmıştım    fakat benim şu anki görüşüm şudur: bence zaman yoktur.   mesela (zamanın olmadığı zaman olur mu ?) bu öyle..   neyse devam ediyorum: ben zaman yok dedim ama Kuranda zamandan bahis vardır o halde nedir bu iş? denirse cevap: bu ifadeler bizim yaptığımız saniye dakika gibi şeyler var ya. işte bizim kafa yapımızın  anlayacağı gibi bu ayetler.   yani zaman bence yok ama biz saniye dakika kendimiz yaptık bunları.  yani ben çok inceliyorum bu zaman kavramını.  araştırmalarım son  hız sürüyor lakin sizde bu husutaki görüşlerinizi bildirin yani zaman nedir ne değidir? varsayılan bir şeymidir?  cisimmidir? değilse nedir?  yani zamannnnnnnnnnnn  anlatabildim mi?   yine mi anlamadınız?   . hadi bu konudaki düşüncelerinizi anlatın.. olur ki ben bunlardan faydalanırım değil mi?    zira bu konu çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kk    incedir.  her türlü yardıma ihtiyacım var.......... 

 

sonralıktan bahsediyorsan bunun sonradan olması için bir şeyden sonra olması icab eder. bu da öncesinde bir şey olduğu anl*mına gelir. o bakımdan sonradan olanın öncesi vardır dedim.
ezeli olan değişmez ifadesinin de izahı şudur: bir kere değişme varsa değiştirende olmalıdır. bu kaçınılmazdır çünkü sonradan olan her hadisenin bir etki edeni olmalıdır çünkü hiçbir şey kendi kendinin sebebi olamaz. neden? çünkü sebep demek zaten öncelik kavramını akla getirir. bak sebep sonuç ilişkisi deriz ya. bak önce sebep diyoruz sonra sonuç diyoruz. bir şeyin kendi kendinin sebebi olmasını savunmak ise o şeyin kendi varlığından önce var olmasını savunmak manasına gelir ki zaten bu imkansızdır. ha ne diyordum . değişme demek ki hiç bir şey kendi kendinin sebebi olamazsa demek ki onun sebebi kendisinden başka bir şeydir. ancak bu sebep şeyin yani bahsettiğimiz eşyanın ( beyaz eşya değil) ( aslında o da olur) varlığından zaman olarak önce olmalıdır. buraya kadar tamamsa . değişme içinde etkeni lazım. o da başka fakat zaman olarak önce gelen bir şey olmalıdır. fakat ezeli dediğimiz zaman, kasdedilen ise öncesi olmayan başlangıcı olmayandır. dolayısıyla onun öncesinde yani ezelinin öncesinde bir varlık olmaz ki onu yani ezeli varlığı etkilesin ve dolayısıyla değiştirsin. o halde ezeli olan şey değişmez bu kesin bir kanıttır.
bir de Allahın varlığınınşöyle bir delili vardır:
bu ( alem) dünyada değişimler oluyor( yağmur yağıyor peşine güneş açıyor) her değişen sonradandır . her sonradan olanın bir yapıcısı lazım gelir. o halde Allah vardır
   Allahın iradesi vardır
« Yanıtla #3 : Haziran 15, 2005, 09:27:27 am »  

------------------------------------------------------------ --------------------
Cenabı Hak için öncesi ve sonrası yoktur 
iradesi de ezeli ve ebedidir mahluk değildir yani yaratımış değildir
İradesinin ilminin öncesi ve sonrası yoktur
sen iradesi yoktur dersen ileride olacak olan şeyler nasıl olabilir
olur mu ? olur dersen onun öyle olmasını kim istemiştir
ilmi ile bilir
iradesi ile direktif verir
Allahu Teala bu alemi yaratmazdan evvel
en evvel
yani akdem
bu alemi yaratmak bu suretleri halku icad etmek iradesi maksadı muradı var mı idi ?
eğer yoktu dersek çok saçma bir söz söylemiş oluruz
Evet eğer yoktu dersek nerden geldi ?
Cenabı Hakkın iradeleri sıfatları nitelikleri zamana muhtac mıdır ?
İradeleri de mahluk değildir ezeli ve ebedidir
iradesi maksadı muradı vardı deriz 

 

sonra demişsin ki
----------------------------
önce istiyor sonra biliyor manası.
ancak sen Allahın ilmini ezeli kabul ediyorsan böyle iyemezsin.  çünkü ezeli olan şey başka şeyden sonradır denemez
------------------------

yooo neden
senin söylediği söylüyorum
asıl sen şunu diyemiyorsun Allahın iradesi yoktur diyemezsin
çünkü ilerde olacak şeylerin olmasını kim istemiştir
biz Allahın İradesi ve ilmi kendisi gibi ezeli ve ebedidir diyoruz
başka şeyden sonra geliyor demiyoruz
bilmek istemiştir bilir dedik çünkü anlatmak makamında konuşuyorduk
senin evvel yazdıklarında söyleyiş sıralamanın tersini sana söyledim
sen ilmi bilir iradesi yoktur dedin
bende senin düşündüğünde iradesi ilmine galip gelir dedim

ama isin aslına bakarsak dedim değil mi
Cenabı Hak için öncesi ve sonrası yoktur dedim
iradesi de ezeli ve ebedidir.
İradesinin ilminin öncesi ve sonrası yoktur
ezeli ve ebedidir demek her an bir şandadır demek
ezelde ne ise şimdi de öyle mevcudiyetinde bir değişiklik başkalaşma olmamıştır

 
 
 Moderatöre Rapor Et    Logged 
 
 
 
kursatotcu
üye

 Online

Mesaj Sayısı: 70

 

     Ynt: Allahın iradesi yoktur
« Yanıtla #4 : Haziran 15, 2005, 10:52:30 pm »   

------------------------------------------------------------ --------------------
vicdan bak ben bunları milyonlarca kez görmüş kimseyim bu laf oyunlarına zaten yıllarca kanmışım ve eski halime üzülmekteyim.  sana şunu söylüyorum bu kararı aldıktan sonra artık bu ezeli irade ifadesinin nasıl bir yalan olduğunu daha iyi anladım.  bak şimdi : ezeli irade diyorsun irade ne demek,  seçmek, istemek,  tahsis etmek demek deği lmi?    bak şimdi  eğer ortada seçilecekler yoksa ne seçilecek?   bir kere seçmek için seçilenlerin var olması gerekir  bunu kabul ediyor musun?   ediyorsan zaten bu alem ezelde yok, daha ezelde ne seçilecek?   eğer  kabul etmiyorsan    yani alem ezelde yok ikende Allah seçti istediğini diyorsan şunu demek durumunda kalırsın:   yani piyasadaki kitapların yüzde 99 u böyle der:   yani dersin ki Allah ilmine göre seçer dersin.  buna da 2 şekilde cevap verirsin cevap:1: dersin ki Allah ilmine göre seçer dersin. ilmindekilere göre seçer dersin.  ben de şöyle cevap veririm: ya zaten Allahın ilminde nelerin mecvut bulacağı yani var olacakları yok mu? sen bu soruya var diyeceksin.  ben de diyeceğim ki:  zaten Allahın ilminde bunların varolacakları belli, daha burada irade ne oluyor?   ve bu ifadenle ilim ile iradenin farkı ne oluyor?     sen bu sefer cevap 2 yi söylersin dersin ki bu sefer: ya Allah ilmine göre seçiyor ama şöyle bir durum var : Allahın ezeli ilminde mümkünler( olması da olmaması da eşit olan)  var ve bunlar sonsuz, yani sonsuz olarak  Allahın ilminde alternatifler olarak bunlar var.   yani bu dünyanın şöyle yaratılma hali de var böyle yaratılma hali de var ve bunlar sonsuz alternatif halindedir ve Allah iradesiyle işte bu mümkünlerden yani sonsuz ihtimallerden birini tersih eder  dersin.   ben de bu na şöyle cevap veririm: lakin sen sonsuz alternatif diyorsun ama   sonuçta bunların hangisinin meydana geleceği  yine Allahın ezeli ilminde belli değil mi?  diye sorarsam.  sen bu sefer şaşıracaksın ve ben sana o zaman  şunu söylerim: işte bu ikinci cevabı verenler var ve onlar şunu da savunuyorlar: Allah hadiseleri yani olayları oldukları anda bilir. ondan önce bilmez derler   yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa   yani bu işler benim 4 yıldır aklımda  ve 2 ay evvel bunların cevaplarını buldum.  o bakımdan siz bana teşekkür edin yani.................  
   haaaaaaaaaaaaa  soruyorsun o halde yine ama diyorsun Allah irade etmeden mi yaratıyor?  irade etmeden bu işler olur mu hiç?  diye soruyorsun cevap:  bak ben Allahın ilmi ve zorunluluk başlığı altında Allahın ilminin maluma( sonradan olacak bilinenler) tabi olmadığını açıklamıştım.  yani Allahın ilmi bizim ilmimiz  gibi değildir.  bizim ilmimiz sonradandır ve bir şey olur ve bizim onun ile ilgili ilmimiz olur.  yani  bizim ilmimiz maluma yani  bilinene tabidir.    mesela sen bir renk tuttuğunu söylersin.  ancak sen ne zaman ki bana tuttuğun  rengi  söylersin,  ben o zaman senin ne renk tuttuğunu bilirim.  yani sen söylersin ve ben artık bilirim. bak bizim ilmimiz maluma yani bilinene tabidir.  yani önce bilinen varlık  olacak ve biz onu bileceğiz.    fakat Allahın ezeli  ilmi farkllıdır.  o ezeli olduğu için maluma yani sonradan olacak bilinenlere tabi değildir.  o sonradan olacak  bilinenler Allahın ilmine tabidir.  bu önemli bir farktır.    dolayısıyla Allahın ilmi etkin sebeptir  oysa bizim ilmimiz etkilenendir.  bu anlaşıldıktan sonra şunu söylüyorum:  Allahın ilmi fiili bir bilgidir.    yani tesir eden bir bilgidir.     bilmesi alemin oluşmasına yeterlidir ve bugün öğrendiğim hayati bir meseleyi de burada söyleyeyim:  "Allahın yaratması ise bilmesidir"     yani Allahın bilgisi etki eden fiili bir bilgidir.    dolayısıyla alemin  oluşmasına yeterli sebeptir. dolayısıyla burada iradeye yer yoktur.   zaten bir iradeden söz etmek gerekirse  bu iradenin hadis olması yani sonradan olması gerekir.  çünkü seçmek için düşünmek ve tereddüt etmek gerekir.  Allah ise düşünmez ve tereddüt etmez.  yani biz  düşünürüz ve biz tereddüt ederiz.  dolayısıyla irade sonradan olur.  yani bizim  irademiz vardır.  bakın seçiyoruz tereddüt ediyoruz.  not:  bu dediğimi anlayan büyük bir ilmi de kazanmış demektir.   lakin bu konudaki diğer takviye bilgileri de buraya aktarmam gerekiyor
 
 Allah kendini yok edemez .  Allah kaldıramayacağı taşı yaratamaz.    bu ikincisi hakkında sitede izah var.   ilkinin cevabı ise şudur: Allah  ezelidir  ve ezeli olan şey etki kabul etmez. yok edilmekte, etkiyi kabul etmek olduğundan Allah kendini yok edemez.

Yukarı dön Göster kursatotcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kursatotcu
 
kursatotcu
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 26 mart 2005
Gönderilenler: 13
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kursatotcu

samimiyetime inanıyorsanız şunu samimiyetimle söylüyorum: şimdi söyleyeceklerim hakikaten bir çok kişilerce kabullenilmesi zor olduğunu düşündüğüm şeylerdir: bu açıklamayı yaptıktan sonra söylüyorum: Allahın sıfatları bahsini uzun zamandır yazıyorum ve uzun zamandır bu konuyu itikadi mezheplerden ve filozofların kitaplarından inceliyorum ve durumun tahminlerimden de ince olduğunu gördüm. evvelden söylediğim gibi Allahın görmesini, duymasını, iradesini, konuşmasını inkar etmiştim ve bu aralar Allahın ilmi ve kudretini düşünüyordum ve bugün aldığım bir kararla Allahın kudretini de inkar ettim. ve bütün bu inkar ettiklerimi Allahın ilmine racidir ( dönücü) dedim ilmine raci ettim. zaten geçenlerde hrıstiyanların da Allahın görme ve duymasını inkar edip, bunu bilme, mutlak bilme manasında kabul ettiklerini öğrendim. ben böyle bu sıfatları ilme raci ettim yani ilmine döndürdüm ( bunu farabi ve ibni sina da kabul etmişler). çünkü şöyle bir problem vardır ve incedir inceliklerini bu aralar öğrendim : "Allahın sıfatları zatının aynı mıdır yoksa gayrımıdır" gibi bir soru vardır eşariler ve maturidiler derler ki sıfatlerı Allahın ne aynıdır ne de gayrıdır derler ve bu sıfatları Allahın zatı ile birlikte ayrıca ezeli olarak kabul ederler buraya kadar tamam mı. fakat mutezile mezhebi tevhid adı altında prensipleri vardır ve derler ki ezeli olan bir tanedir bir den fazla ezeli olmaz dediler ve kudreti ( aklımda kaldığı kadarıyla kudretine de ezeli diyorlardı emin değilim) ve ilmi ezeli dediler. iradesi hadis ( sonradandır) dediler. neyse yani bu ilim ve kudret sıfatları ezelidir dediler. ama bu sıfatları Allahın zatının aynıdır dediler. fakat bu da tam beni tatmin etmedi. madem ezeli bir tane o zaman ilim ve kudret ise iki tanedir. sonra baktım ki farabi ve ibni sina ise bütün diğer sıfatları inkar edip ilmini kabul etmişler. bugün düşündüm ve Allahın kudretini inkar ettim. teaddüdü kudema yani (ezelilerin çoğalması) problemi vardır. halbuki ezeli bir tanedir. yani ben Allahın kudretini de inkar ettim ve dedim ki Allah ilmine göre yaratıyor. ilmi yeterlidir dedim. pek anlatamadım ama şunu diyorum: yani olacak olanlar zaten Allahın ezeli ilminde var. işte Allah ilmine göre yaratıyor. yaratması ise: ilmindekilerin meydana çıkmasıdır. dolayısıyla kudret sıfatına gerek yok. ben de "Allahın ilmi zatını aynıdır" görüşünü kabul ediyorum. yani Allahın ilmi aynı zamanda Allahtır . bana tahminim çok kızarsınız. ama inanın ki ben samimiyetle araştırıyorum bu konuların üzerine daha da düşmeliyim.............
   mesela en son ne dedim: Allahın gücünü kudretini inkar ediyorum dedim. değil mi? şimdi bakıldığında bu nasıl laf diyorlar değil mi? halbuki bu işin derinlerinde acayip detaylar mevcuttur. mesela kudret sıfatına ezeli denirse ve Allahın yaratması bu kudretiyle olur denirse bak ne oluyor : mesela dünyanın yaratılışı benim yaratılışımdan önce ya, bak ne oldu? önce dünyayı yatattı sonra beni yarattı. neyle yarattı? kudret sıfatıyla yarattı denirse ve bu kudret sırfatı ezeli denirse bakın probleme : önce beni sonra dünyayı yarattı dendiğinde bu açıdan bakıldığında kudret sıfatında değişim oluyor. yani önce farklı sonra farklı şey yaratılıyor. yani kudretin taalluku yani ilintisi, bağlılığı farklı şeylere oldu demektir. ama ezeli olan şey de değişme olmaz ki........ bu kabul edilemez ve bu görüş Allahın zatında değilmeyi kabul etmek demektir. halbuki Allah ta değişme olmaz. bunu da anlatamadım ama ne kadar zor olduğunu işin içinde çok iş olduğunu herhalde biraz anlatabildim (sanmıyorum ama).
       yukarıda Allahın eli diye geçen ayetleri kudreti şeklinde anlamamız gerekir demiştim. lakin sonra hata ettiğimi anladım.  evet piyasadaki kitapların tamamına yakını bu ayete bu manayı veriyorlar.  ancak ben Allahın kudretini lnkar ettiğimden dolayı bu manayı veremem.  onu söylemek istedim.   neden bunu inkar ettiğimi de yukarıda anlatmaya çalıştım.

bağırmadan,  çağırmadan.   düşünelim değil mi?  NAMAZ KILAN BİRi OLDUĞUMU YİNE BİLDİREYİM DE YANLIŞ ANLAMAYIN BENİ

Yukarı dön Göster kursatotcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kursatotcu
 
celebi
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 nisan 2005
Gönderilenler: 167
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı celebi

Nisa, Taner Iskender Ali Mihr Mehdi, Peygamber, Resul bu konuda ne diyor. Butun vaktiniz onun Peygamberligini ispat etmek icin geciriyorsunuz. Yemin ederim dalga gecmiyorum. Evrenesoglu kader ve Alllah'in kudreti konusunda ne vahiy almis yada ne yazmis.

Nisa, taner, nursebilli  burda fikir alisverisi yapiyoruz. Sahsi degil birbirimiz tanimiyoruz bile. Ama Iskender Efendi kader ve Allah'in iradesi kosunusnda kader konusunda kafayi bozmus olan Kursat kardesimize ne der. Bundan sonra iskenderin Resullugunude degilde onun fikrilerini tartisalim. Haydi duzeltin su Kursatin yanlis anlayisini.

celebi


Moderatör Notu: Kursat bu iletinin ardındaki iletide iktibas'tan iki tane link adresi verdi. İçeriği bu olan iletide verilen linklerin ikisi de kırık. Bu yüzden iletisi silindi.




__________________
Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
Yukarı dön Göster celebi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: celebi
 
kursat
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 24 eylul 2006
Gönderilenler: 56
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kursat

not. link çalışmıyorsa linki kopyalayın ve üst satıra kopyalayıp entere basın açılır.

*** burada iki konu varçok önemli bilgiler içermektedir: http://forum.iktibas.info/thread.php?threadid=2797&boardid=3 4&sid=&page=11

bu da diğeri:
http://forum.iktibas.info/thread.php?threadid=2625&boardid=2 1&sid=c9622b9828d12915c9497a8406641389&page=71
Yukarı dön Göster kursat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kursat
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Allah Kimleri Saptırır?
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats