HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Maide Suresi 5.ayet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bahadir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 mayis 2007
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bahadir

Selamun Aleyküm Hanif Dostlar

Siteyi uzun zamandan beri takip ediyorum, çok güzel ve aydınlatıcı bir site, üye olmak bugüne nasipmiş.

Kafamın takıldığı bir şey var onu sormak istedim.

"Bugün size bütün temiz nimetler helal kılındı. Kendilerine kitap verilmiş olanların yemekleri size helaldir. Sizin yemekleriniz de onlara helaldir. Mümin kadınların iffetlileriyle, sizden önce kendilerine kitap verilmiş olanların iffetli hanımları da mehirlerini verdiğiniz takdirde; iffetinizi korumanız, zinadan uzak kalmanız ve şunu-bunu dost tutmamanız şartıyla size helaldir. İmanı tanımayıp nankörlük edenin ameli boşa gitmiştir. Ve o, âhirette de hüsrana uğrayanlardandır."(5/5,Y.N.Öztürk)

Maide suresi 5. ayetten anladığımız kadarıyla, müslüman erkekler mehirlerini ödemek kaydıyla kendilerine kitap verilmiş olanların iffetli kadınları ile evlenebiliyor. Ve bu ayetin tefsirini yapanlar bunun geçerli olduğunu söylüyor ve ekliyor fakat aynı durum müslüman kadınlar için geçerli değildir, onlar kendilerine kitap verilmiş olanlarla evlenemez diye. Ayette sadece müslüman erkekler kendilerine kitap verilmiş olanlarla evlenebilir diyor ve müslüman kadınlar için bir şey belirtmiyor peki bu tefsiri yapanlar neye dayanarak böyle bir şey ileri sürüyor?

Sizce müslüman kadınlar kendilerine kitap verilmiş olanlarla evlenemez mi?

Kur'an özünde adalet olduğuna göre, erkek için evlenebilir derken neden kadın için bir şey belirtmemiş?

Siteyi araştırdım fakat aradığımı bulamadığım için bu soruyu sorma ihtiyacı duydum, lütfen cahilliğimi mazur görün...

Fikirlerinizi ve yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim...

Sağlıcakla Kalın, Allah'a emanet olun...

Yukarı dön Göster bahadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bahadir
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

 Selam  bahadır

Kuranda evlilikle ilgili ayetler sorunuza cevap bulmanıza yardımcı olur diye düşünüyorum

 

BAKARA SURESİ : 221 Müşrik kadınlarla, onlar iman edinceye kadar evlenmeyin. Özgürlüğünden yoksun inanmış bir kadın, müşrik bir kadından -müşrik kadın sizin hoşunuza gitse de- çok daha hayırlıdır. Müşrik erkeklerle de onlar iman edinceye kadar nikâh lanmayın. İnanmış bir köle, müşrik bir erkekten -o hoşunuza gitse de- çok daha hayırlıdır. Bu müşrikler sizleri ateşe çağırır. Allah ise sizi, izniyle cennete ve affa çağırır. Ve ayetlerini insanlara açık açık bildirir ki, düşünüp öğüt alabilsinler.

NİSA SURESİ : 23 Size, şu kadınlarla evlenmek haram kılınmıştır: Analarınız, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren süt anneleriniz, süt kız kardeşleriniz, karılarınızın anneleri, kendileriyle birleştiğiniz hanımlarınızdan doğmuş olup evlerinizde oturan üvey kızlarınız -eğer anneleriyle birleşmemişseniz o takdirde sizin için bir günah yoktur- ve sulbünüzden gelen oğullarınızın karıları. İki kız kardeşi birlikte almanız da haram kılınmıştır. Eskide kalanlar müstesna. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

aşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 230 Bütün bunların ardından erkek, kadını boşarsa artık bundan sonra başka bir eşle nikâh lanıncaya kadar ilk erkeğe helal olmaz. İkinci erkek kadını boşadığında, boşanan kadınla ilk erkek Allah'ın sınırlarını koruyabileceklerini düşünürlerse, birbirlerine dönmelerinde sakınca yoktur. İşte bunlar Allah'ın sınırlarıdır ki, Allah bunları bilgi sahibi bir topluluğa açıklar.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 232 Kadınları boşadığınız zaman bekleme sürelerini tamamladıklarında, kendi aralarında örfe uygun olarak anlaşmışlarsa eski kocalarıyla nikâh lanmaları hususunda onlara engel çıkarmayın. Bu, sizin Allah'a ve âhiret gününe inanmış olanınıza verilen öğüttür. Bu sizin için daha isabetli ve daha temizdir. Allah bilir ama siz bilmezsiniz.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 235 İddet bekleyen kadınlara evlenme isteğinizi dolaylı yoldan anlatmanızda veya böyle birşeyi içinizde saklamanızda sizin için hiçbir günah yoktur. Allah bilmiştir ki, siz onları mutlaka anacaksınız, unutmayacaksınız. Bu sırada onlarla, örfün normal göreceği sözlerle konuşma dışında gizli bir buluşma için anlaşmayın. Ve zorunlu olan süre doluncaya kadar nikâh ı bağlamaya girişmeyin. Bilin ki, Allah, benliklerinizin içindekini bilir. O'ndan sakının. Ve bilin ki, Allah çok affedicidir, çok yumuşak davranışlıdır.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - BAKARA SURESİ : 237 Bir mehir belirlemişseniz ve kadınları hiç dokunmadan boşamışsanız, kesiştiğiniz mehirin yarısını verin. Ancak kadınların vazgeçmesi ile, nikâh bağı elinde bulunan erkeğin durumu müstesna. Erkekler olarak sizin vazgeçmeniz takvaya daha yakındır. Aranızdaki lütufkârlık farkını unutmayın. Allah, yapmakta olduklarını en iyi şekilde görmektedir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 3 Yetimler konusunda adaleti koruyamayacağınızdan korkarsanız, sizin için temiz kılınan kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikâh layın. Eğer bu durumda adaleti gözetemeyeceğinizden korkarsanız, bir tek kadınla yahut yeminlerinizin/sağ ellerinizin sahip olduklarıyla yetinin. İşte bu, haksızlığa sapmamanız için en uygun yoldur.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 6 Yetimleri, nikâh çağına gelmelerine kadar gözetleyip deneyin. O zaman onlarda içinize sinecek bir olgunluk ve erginlik görürseniz, mallarını onlara geri verin. Büyüyecekler diye bu malları tez elden saçıp savurarak yemeyin. Zengin olan, iffetli davransın. Fakir olan ise örfün gerekli kıldığı oranda yesin. Mallarını kendilerine teslim ettiğiniz zaman yanlarında tanıklar bulundurun. Hesap sorucu olarak Allah yeter.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 22 Geçmişte kalanlar hariç, babalarınızın nikâh lamış olduğu kadınlarla evlenmeyin. Böyle bir şey açık bir edepsizlik, nefret gerektiren bir kötülüktür. Çirkin bir yoldur bu.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 24 Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâh lı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bu, üzerinize Allah'ın yazdığıdır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 25 İnanmış hür kadınları nikâh lama genişliğine gücü yetmeyeniniz, ellerinizin altındaki genç, mümin köle kızlarıdan biriyle evlensin. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hep birbirinizdensiniz. O halde onları, ailelerinin izniyle nikâh layın. Gizli dost edinmeyerek, zinadan uzak kalarak, iffetli hanımlar olmaları şartıyla onların mehirlerini örfe uygun bir biçimde verin. Evliliğe geçtikten sonra bir fuhuş yaparlarsa onlara, hür kadınlara uygulanan cezasının yarısı uygulanacaktır. Bu, köle ile evlenme yolu, günaha ve sıkıntıya girmekten korkanınız içindir. Sabretmeniz sizin için daha hayırlıdır. Allah çok affedici, çok merhametlidir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NİSA SURESİ : 127 Senden kadınlar hakkında fetva soruyorlar. De ki: "Onlar hakkında fetvayı size Allah veriyor." Yazılmış hakları olanı kendilerine vermeyip de kendileriyle nikâh lanmak istediğiniz kadınların yetimleri hakkında, ezilip horlanan çocuklar hakkında, yetimler için adaleti yerine getirmeniz hakkında. Kitap'ta olup da yüzünüze karşı okunan şeyler var. Hayır olarak yaptığınız her şeyi Allah, hakkıyla bilmektedir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NUR SURESİ : 3 Zina eden erkeği zina eden bir kadın veya putperest bir kadından başkası nikâh lamaz. Zina eden kadına gelince, onu da zina eden bir erkek veya putperest bir erkekten başkası nikâh lamaz. Müminlere bu, haram kılınmıştır.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NUR SURESİ : 33 Nikâh imkânı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar. Size bağımlı olanlardan, hürriyetini satın almak isteyenlerin, kendilerinde iyi hal görürseniz, onlarla yazılı anlaşma yapın. Allah'a size verdiği malından siz de onlara verin. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın. Kim onları baskı altında tutarsa Allah, fuhşa zorlanmalarından sonra onları affedici, esirgeyicidir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - NUR SURESİ : 60 Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlattan kesilen kadınların, süslerini göstermek için ortalıkta dolaşmamaları şartıyla dış giysilerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, onlar için daha hayırlıdır. Allah, her şeyi işitir, her şeyi bilir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - KASAS SURESI : 27 İhtiyar dedi ki: "Bana sekiz yıl çalışman şartıyla şu iki kızımdan birini sana nikâh lamak istiyorum. Eğer on yıla tamamlarsan, o da senden. Seni zora sürmek gibi bir niyetim yok. Allah dilerse beni, barış ve iyilik sever insanlardan bulacaksın."

Yaşar Nuri Öztürk Meali - AHZAB SURESİ : 37 Hani sen Allah'ın nimetlendirdiği, senin de lütufta bulunduğun kişiye "Eşini yanında tut, Allah'tan kork!" diyordun ama, Allah'ın açıklayacağı bir şeyi de içinde saklıyordun; insanlardan çekiniyordun. Oysaki kendisinden korkmana Allah daha layıktır. Zeyd o kadından ilişiğini kesince onu sana nikâh ladık ki, evlatlıkları eşleriyle ilişkilerini kestiklerinde, müminler için o kadınlarla evlenmede bir güçlük olmasın. Zaten Allah'ın emri yerine getirilmiştir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - AHZAB SURESİ : 49 Ey iman edenler! Mümin kadınları nikâh layıp da kendilerini, onlara dokunmadan boşarsanız, sizin belirleyeceğiniz bir iddet boyunca onları bekletme hakkınız yoktur. O halde, böyle durumlarda onları nimetlendirin ve kendilerini güzelce serbest bırakın.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - AHZAB SURESİ : 53 Ey iman edenler! Size bir yemek için izin verilmedikçe Peygamber'in evlerine girmeyin. Vaktini bekleyip durmaksızın çağırıldığınızda girin, ancak yemeği yiyince hemen dağılın. Söze dalıp lafı koyulaştırmayın. Çünkü böyle davranmanız Peygamber'i rahatsız eder. Fakat o size bir şey söylemekten utanır. Allah ise hakkı dile getirmekten çekinmez. Peygamber'in eşlerinden bir şey istediğinizde, onlardan perde arkasından isteyin. Bu, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha temiz bir yoldur. Allah'ın resulüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra onun eşleriyle nikâh lanmanız, size helal kılınmamıştır. Böyle bir şey Allah katında büyük bir vebaldir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - MÜMTEHİNE SURESİ : 10 Ey iman sahipleri! Mümin kadınlar hicret ederek size geldiklerinde onları imtihan edin. Allah onların imanlarını daha iyi bilir ya! Eğer onların mümin hanımlar olduklarını anlarsanız, onları kâfirlere döndürmeyin. Ne bu mümin kadınlar o kâfirlere helaldir ne de o kâfirler bunlara helaldir. Bu kadınlar için harcadıklarını o kâfirlere geri verin. Mehirlerini kendilerine verdiğiniz takdirde, bu kadınları nikâh lamanızda sizin için bir sakınca yoktur. Kâfirlerin iffet ve nikâh larına yapışmayın. Kâfirlere gitmeyi yeğleyen kadınlar için harcadıklarınızı onlardan geri isteyin; onlar da size gelen mümin kadınlar için harcadıklarını geri istesinler. Bu, Allah'ın hepinize buyruğudur. Aranızda hüküm veriyor. Allah Alîm'dir, Hakîm'dir.

Yaşar Nuri Öztürk Meali - TAHRİM SURESİ : 10 Allah, küfre sapanlarla ilgili olarak Nûh'un karısı ile Lût'un karısını örnek verdi. Bu ikisi, kullarımızdan iki barışçı kulun nikâh ı altında idiler, onlara hıyanet ettiler de eşleri, Allah'tan onlara gelecek olanı hiçbir şeyle geri çeviremediler. Şöyle dendi onlara: "Girin ateşe diğer gireceklerle birlikte!"

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
bahadir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 mayis 2007
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bahadir

Teşekkürler Savana cevabın ve emeğin için...

Esasında 2/221 benim sorumu zaten çok güzel açıklıyormuş..

Yukarı dön Göster bahadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bahadir
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Sevgili Bahadir.

2/221,senin sorunun cevabı değil.Ancak,konuyla ilgili,değil bu sitede,tüm islam dünyasını tarasan doğru bir cevap bulamazsın.

Eğer senin sorunun cevabını,2/221,de buldunsa,5/5,ayetini nereye oturtacaksın.

Eğer,yahudi veya hiristiyanlar müşrik ise,2/221,e göre onlarla asla evlenilemez.

Ama,5/5,e göre,yahudi veya hiristiyanlarla evlenebilirsiniz.

Ne olacak şimdi? Bu bir çelişki değil mi? Hani Kur"an"da en küçük bir çelişki olmazdı? Sorunun cevabını hemen nasıl alabildin?

5/5.Ayete göre,müslüman bir kadınla evlenmenin şartları ne ise,yahudi veya hiristiyan bir kadınla evlenmenin şartı da o.yani ekstra bir şart yok.

Ya japon veya çinli kadınlarla evlenen bir sürü müslümanın durumu ne olacak.Bunların Kur"an"a aykırı evlilikler olduğunu mu söyleyeceğiz.

Gelelim asıl sorunuza.

Geçmişte olanlar hariç.babalarınızın evlendiği kadınlarla evlenmeyin...4/22

Bu ayete göre,babanın evlilik yaptığı bir kadınla,oğul evlenemez.Ayrica:Annenin evlilik yaptığı bir erkekle de kız evlenemez.Çünkü,bu ve buna benzer ayetler,bazen,erkeklere doğrudan,kadınlara da dolayli olarak hitap eder.Bazen de,kadınlara doğrudan,erkeklere de dolayli olarak hitap eder.Çünkü her iki cinsin ortak vasfı insandır.

Başka bir örnek.33/59.ayet,mümin kadınlara,ev kiyafetleri ile sokağa çıkmayı yasaklıyor.Ayet kadınlara hitap ediyor.Ama ayet,dolayli olarak erkekleri de kapsiyor.

Ama bizim din adamlarımız omuzlarının üstünde kafa değilde kütük taşıdıkları için bunu akledemiyor.

Demem o ki,5/5.ayete göre,müslüman bir kadın da,kitap ehli bir erkekle evlenebilir.Yani ayet,aynı ifade ile,senin sorunu da cevaplamaktadır.

Ama bizim din adamlarımız,Kur"an"ı değilde,hep rivayetleri düşündükleri için bunu bilemezler,bilmiyorlar.Yani bizim din adamlarımız,Kur"an"ın doğru anlaşılmasının önündeki en büyük engeldirler.Ve her biri,en az bir papaz kadar,tutucu ve bağnazdır.Yani atalarından duyduklarından başka hiç bir yoruma,hiç bir şeye,asla inanmazlar,inanamazlar.Çünkü aldıkları eğitim esnasında beyinleri fırınlanmıştır.Bundan dolayı,kendi beyinleri ile asla düşünemezler,akledemezler.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
bahadir
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 04 mayis 2007
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bahadir

Sevgili Naci Çelik

 

Ben 2/221 nin durumu iyi açıkladığını söyledim çünkü orda hitap hem kadına hem erkeğe, yani tek bir yaratıcıya inanan, Allah’a şirk koşmayanlarla evlenebilirsiniz diyor Kur’an. Daha sonra 5/5 de müslüman erkeklere ehli kitaptan olan kadınlarla evlenebilirsin diyor ama bu durumda onlar hala 2/221’e de tabi yani müslüman erkekler de eğer ehli kitaptan olanlar Allah’a şirk koşuyorsa onlarla evlenemez. Kısaca ister Yahudi ister Hristiyan ister Budist veya herhangi başka bir dinden olsun eğer tek bir yaratıcıya inanmıyor ve Allah’a şirk koşuyorsa onlarla ne erkek ne de kadın onlarla evlenemez. Yani tek koşul tek bir yaratıcıya inanıp, şirk koşmaması, benim anladığım bu…

Siz de açıklamaya çalışmışsınız teşekkürler…

 

Saygılar…

Yukarı dön Göster bahadir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bahadir
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Bizden önce kitap verilenlerin temel inancı peygamberlerinin Allah"ın oğlu olduğudur.

Senin tarif ettiğin adam,hiristiyan falan değil,halis bir müslüman.Halbu ki ayet,(5/5)bizden farklı bir inanca mensup toplumları vurguluyor.Ayrica bilmelisin ki,dünyada iki yaratıcıya inandığını söyleyen tek bir kişi yok.Yani senin yorumuna göre,bir müslüman,bir müslümandan başka biriyle evlenemez.Ayrica bir şeyi daha bilmelisin ki,müslüman olup"ta Allah"a ortak koşmayan tek bir kişi de yok.Bu da demektir ki,sen evde kalacaksın.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
toprak-su
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 31 mayis 2007
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı toprak-su

selam Bahadır

Gerçekten sorunun cevabını iyi özetlemişsin;

Sadece Allah'a kendini adayarak iman edenle

Şirkten uzak durdukları sürece

Kadın ya da erkek olsun evlenile bilinir; çünkü peygamberlerin savaş verdikleri temel konu Allah'ın tek ilah olduğunun insanlara duyurulması ve dinin sadece Allah'a özgülenmesiydi ki kim bunları yapıyorsa Allah zaten onlara cenneti müjdelemiştir.


BAKARA suresi 62. ayet-Şüphesiz, inananlar (Müslümanlar) ile Yahudiler, Hıristiyanlar ve Sâbiîlerden (her bir grubun kendi şeriatında) “Allah’a ve ahiret gününe inanan ve salih ameller işleyenler için Rableri katında mükâfat vardır; onlar korkuya uğramayacaklar, mahzun da olmayacaklardır” (diye hükmedilmiştir).

Yukarı dön Göster toprak-su's Profil Diğer Mesajlarını Ara: toprak-su
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                      selamlar,
                      Maide5:''...Mü'minlerden olan namuslu hür hanımlar ile kendilerine sizden önce kitap verilenlerden olan namuslu hür hanımlar, iffetli yaşamanız,zina etmemeniz, gizli dost tutmamanız ve mehirlerini vermeniz şartıyla size helaldir....''(Ahmet Varol meali)
                      Bakara221:''Allah'a iman etmedikleri sürece müşrik kadınları nikahlamayın.''(Ahmet Varol meali)
                      Bakara62:''Şüphesiz iman edenlerle,yahudiler,hıristiyanlar ve sabiilerden kimler Allah'a ve ahiret gününe inanıp salih ameller (iyi işler) işlerlerse onların ecirleri Allah katındadır. Onlara korku yoktur ve üzülmeyeceklerdir de.''(Ahmet Varol Meali)
                      Bence bu üç ayet biribrlerini çok güzel tefsir etmiş.müşrikler iki kısma ayrılıyor.
                      1-Allah'a inananlar
                      2-Allah'a inanmayanlar.
                      Bakara221 ateist olan kadınlarla evlenmeyi menetmiş gibime geldi.
                      Maide5 ise ehli kitap kadınlarla evlenilebileceğine izin vermiş.
                      mümin kadınlardan,müşrik veya ateist olan erkeklerle evlenip evlenemeyeceğine dair ayetlerden bir delil bulamadım.bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan bilgi talep ediyorum.
                      selamlar,sevgiler. 

__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

sevgili medeni,muhammed a.s kendi döneminin sosyal siyasal şartlarını çok güzel okumuş ve toplumuna gerekli çözümleri sunmuştur..belki zaman zaman da yanılmış olabilir..ancak şimdi onların kostümlerini bizim toplumumuza giydiremeyiz..çünkü olmaz!

bugün sen çok istesende bir alevi ile sünniyi evlendiremezsin..sorun çıkar...ancak mesela bir avrupalı bay yada bayanla bu iki kesimde evlenebilir..nitekim bu şekilde evlenenlerin sayısı epey çoktur..

yine mesela bir hintli,japon,çinli kişilerle evlenmekte çok zordur..hanif bile olsa bir çinli bayanla evlenebilirmisin? kadın böcek yiyecek çocuklarınızada yidirecek :) ee kuranda da haram değil..yandı gülüm keten helva..hem akılsızlık hem vicdansızlık bu..!

diyorum ya "o dönemin elbisesi bu döneme uymaz diye...

selamlar sevgiler...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

               selamlar
                Kıymetli Dermanbeg,bence evlilik konusunda Kur'anda bize gösterilen mesajlar şu şekillerde bize yön çizmek istiyor.
                inanç farklılığını gözönünde bulunduruyor.yani inancın korunması hedeflenmiş.herkes kendi safında ve inancında biriyle evlensinki inanç korunsun.ehli kitap kadınlarla evliliğe müsaade edilmesiyle de zannımca gayrimüslimlere dini tanıtma fırsatına kapılarda aralanmış oluyor.birde şu olabilir,gönül ferman dinlemez diye bir deyimimiz vardır,mümin erkeklerden gayrimüslim kadınlara aşık olanlar varsa onların gönüllerinin muştulanması için müsaade edilmiş olabilir.nitekim o zamanki mekke toplumu dinler mozayiği olan bir yerdi,haliyle hep birbirlerine komşuydular.gayrimüslim kadınlardan hoşlanmış mümin erkekler bulunabilirdi,aşkın gözü kördür,siz ne yaptığınızı bilmiyorsunuz denmemiş,bizzat bu aşka ve birlikteliğe müsaade edilmiş gibime geliyor.galiba peygamberimizin mariye adlı hanımı güzel bir yahudi kızıymış,peygamberimizin ona gönlü düşmüş olmalıki onunla evlenmiş,aynı durum diğer müminler içinde niçin olmasınki denmiş eşitlik ve adaletin gereği olarakta diğer müminlere de bu evlilik müsaade edilmiş.gerçi ayetlerden bir delil bulamadım ama bazı sünni yorumcular mümin kadınların gayrimüslim erkeklerle evlenmesinin caiz olmadığını çünkü erkeğin baskısıyla kadınların islamdan vazgeçirilmeye zorlanacaklarını buna fırsat verilmemesi için bunun caiz görülmediğini söylüyorlardı.bu bana mantıklı açıklama olarak geldi.en doğrusunu Allah bilir.
                   selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats