HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Kuran neden böyle anlatmış Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

Çoğu zaman Kuranın neden bilimsel buluşlara öncelik etmediğini düşünüyorum.Bir buluş olduğunda aa bu kuranda vardı diyenleri bu konuda işe katmadan ifade etmek istiyorum ki Kuranda net bilimsel veriler olsaydı birileri bu buluşları yapacaktı ve bu buluşlar onların deyimiyle gavurların öncülüğünde olmayacaktı.Aksine kuran 7.yy ın sorunlarıyla uğraşmış bir kısmını düzeltmiş bir kısmını islah etme yoluna gitmiştir.Islah yoluyla düzenlenenler birkaç yıl sonra değişmiş ve eski hükümlere geri dönülmüştür.

Acaba neden?


Sanırım şöyle bir durum var.Kuran insan için bir din kitabıdır ve hayatlarındaki olayları dini anlamda düşünmeye çalışır. Mesela Kuran Güneşten Güneş için bahsetmez Güneşten Allah'ın kudretine ve diğer bazı sıfatlarına delil olarak bahseder. Yoksa Güneşin fiziksel yada kimyevi yapısını insanlara öğretmek için bahsetmez. Bu tür bilgi insanların beş duyu ile araştırma yaparak öğrenebileceği bir bilgidir.Kanaatime göre güneşten güneş yönüyle değil de Allahın ayeti yönüyle bahsedilmesi diğer yönlerinin zaten algılanabileceklerini göstermesine yöneliktir.

Diğer bir sorguladığım konu ise.Kurandaki basit anlatım..öyleki insan bir de tercümesinden okuduğunda şaşırıyor.Neden günümüz insanlarının da seviyesi düşünülmeden 7.yy dili ve alayışıyla yetindi diye..Bunu şöyle düşünüyorum.Kuran modern toplumun anlayışıyla paralel bir anlatım tarzı kullansaydı bırakın 7.yy anlayışını daha 150 yıl öncesine kadar bile anlaşılmaz ve hayattan kopuk bir hal alırdı.Diyebilirsiniz ki ama şu an da bizden kopuk bir hale gelmiştir.Öyleki anlatımlarının basitliğinden insan ürünü olabileceği yönünde düşüncelere sevkediyor.Fakat bizimle eskilerin farkı şu..Anlatımtarzı onların seviyesi üstünde olsaydı ne olsa olsun hayattan kopuk bir hal alır ve ulema sınıfının kitabı olurdu(gerçi bunu öyle de yaptılar da).Ama günümüz insanı bu kadar basit bir anlatımdan günümüz normlarında tespitler çıkarabilecek seviyededir.Yani 7.yy ın anlayışıyla yazılmıl o vahyi günümüz diline çevirebilecek seviyededir.Günümüz insanlarının dahi seviyesi aynı değildir.Bir çoban da anlıyor bir profesör de..Ama profesör inkar gözüyle bakmadığında onu ilim diline çevirebiliyor..
Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 
dördüncü_melek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dördüncü_melek

s.a

Alıntı:
Kuran Güneşten Güneş için bahsetmez Güneşten Allah'ın kudretine ve diğer bazı sıfatlarına delil olarak bahseder.

çok doğru.Bu konuda Toshiko İzutsu'nun ''Kuran'da Allah ve İnsan'' isimli çok kaliteli bir çalışması var.

Evren ve içindekiler bilimsellik adına ele alınmamıştır.Allah zaten her şeyin üstündedir.Örneklemeleri sürekli kendi varlığına,birliğine,hüküm koyma yetkisine delil niteliğindedir.

Göğe bir bak,çatlaklık görebiliyor musun?

Yarattı,dizayn etti ve gedik bırakmadı.Allah'ın rahmeti,gücü,sanatı için delil

Güneş de ay da bir yörüngede yüzüyor

Onlara niye tapıyosunuz ki,onları da kavrayış alanınızın ötesindeki biricik yaratan yarattı.O'na kulluk edin

Ayet'in anlamı da işaret,gösterge demektir zaten.Afaki ve enfusi her ayet Allah'ın otoritesinin,rahmetinin,biricikliğinin,gücünün,sanatının,mül künün delili,işareti,göstergesidir.Somut olandan soyut olana,kavrayış alanımızdakilerden kavrayış alanımızın ötesindekilere bir ayet,işaret,göstergedir.

Kuran arapça olarak ve indiği toplumun kültürel,bilimsel,dilsel,toplumsal,ekonomik tüm birikimlerini dikkate alarak inmiştir.Bana göre de Kur-an bilmedikleri,seviyelerinin üstündeki mevzuları bahis kılsaydı anlaşılmaz olacak,itiraz edilecek,amacını gerçekleştirememiş olacaktı.

Öğüt alınması için kolaylaştırılmıştır.Basit olması bundan.Daha doğrusu kolayca anlaşılması bundan.Ancak ben kolayca anlaşıldığı halde komplike bir kitap olduğu düşüncesindeyim.Konular diğer hiç bir kitapta olmayacak şekilde dağıtılmıştır.Okuyanlar bir önceki ayetle bir sonraki ayet arasında bağlantı kurmakta güçlük çeker.Sadece bir konuda derli toplu bir çalışma yapmak istediğinizde güçlük çektiğinizi görebilirsiniz.Geçen münafık kavramıyla ilgili bir çalışmada bu zorluğu yaşadım.Girift bir kitap .Konular iç içe geçmiş bulunuyor.Sabırla çalışmak gerekiyor.Ama düz okunduğunda emirleri ve yasakları açık.Hemen öğüdünüzü alabiliyosunuz.Kolay anlaşılır olduğu halde basit bir kitap olmadığını düşünüyorum.Sayısız kitap yazılıyor hakkında,sayısız konu seçiliyor,üstüne kafa yoruluyor ama son söz budur demek her zaman mümkün olmuyor.

s.a



__________________
Ve elçi dedi ki: 'Rabbim gerçekten benim kavmim, bu Kur'an'ı terkedilmiş (bir kitap) olarak bıraktı'' (furkan-30)
Yukarı dön Göster dördüncü_melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dördüncü_melek Ziyaret dördüncü_melek's Ana Sayfa
 
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

Zaten ilk mesajım sorgulama burda da çözümlememi yapayım.

Sizi alıp 500 yıl öncesine ışınlasalar ve o devirde yaşayanlara, “internetteki bilgilerin nerede nasıl saklandığını, bilgisayar ve televizyon sistemlerinin nasıl çalıştığını anlatmak zorundasın”, deseler; bunu nasıl anlatırsınız o insanlara?
Vereceğiniz misaller ne kadarıyla gerçeği aksettirir? 1400 küsur yıl evvel yeryüzünde yaşamış, sistem ve düzenin tüm mekanizmalarını kendine açıldığı kadarıyla farkına varmış; sonra da bunun bir kısmını çağının şartlarını yaşayan insanları da hesaba katarak anlatmak zorunda kalmış olan Hz.Muhammed acaba daha başka ne diyebilirdi bize intikâl edenler ötesinde... Ne yazık ki, her dalda, çağı aşmaya çalışan insanlar, Hz.Muhammedi ve bildirdiklerini değerlendirme konusunda, hâlâ 7.yy öncesinin şartlarını yaşayan insanlar gibi düşünüp yorumlamaktan gocunmuyorlar!.
Oysa, o devirlerdekiler mâzurdu. Çünkü, bugünün veri tabanına ve imkânlarına sahip değillerdi. Ama bugünküler?!.Kurân’ı Kerîm’in bir kısım âyetlerinin günümüz bilgileri ışığında yorumu, gerçekte, bu güne kadar yapılmış yorumlardan çok farklı olabilir.Bu şifrelerini bulma değil çağın anlayışıyla anlamadır.

Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

dördüncü_melek Yazdı:

s.a

[quote]

Öğüt alınması için kolaylaştırılmıştır.Basit olması bundan.Daha doğrusu kolayca anlaşılması bundan.Ancak ben kolayca anlaşıldığı halde komplike bir kitap olduğu düşüncesindeyim.Konular diğer hiç bir kitapta olmayacak şekilde dağıtılmıştır.Okuyanlar bir önceki ayetle bir sonraki ayet arasında bağlantı kurmakta güçlük çeker.Sadece bir konuda derli toplu bir çalışma yapmak istediğinizde güçlük çektiğinizi görebilirsiniz.Geçen münafık kavramıyla ilgili bir çalışmada bu zorluğu yaşadım.Girift bir kitap .Konular iç içe geçmiş bulunuyor.Sabırla çalışmak gerekiyor.Ama düz okunduğunda emirleri ve yasakları açık.Hemen öğüdünüzü alabiliyosunuz.Kolay anlaşılır olduğu halde basit bir kitap olmadığını düşünüyorum.Sayısız kitap yazılıyor hakkında,sayısız konu seçiliyor,üstüne kafa yoruluyor ama son söz budur demek her zaman mümkün olmuyor.

s.a

 as.

Müslümanların tek harfinin bile değişmemesiyle övündüğü Kuranın zihinlerimizdeki yansımaları tahrif olduğunu düşünüyorum. Bu anlamı ile gelenek, geleneksel dini külliyat, dini rivayetler, hadis rivayetleri, fıkıh ve akaid birikimi, tarihsel metinler, modern fikirler ve felsefe başta olmak üzere tüm ontolojik kaynakların Kurani ıstılahlarla sorgulanması ve sonradan eklenen hurafe ve bidatlerden arındırılması gereklidir.Kuran üzerinde yaşanan bu karmaşıklığın özünde bunların hepsinin beraber masaya yatırılmamasıdır.

Kurandan anlama sorunu bakımından Mustafa İslamoğlunun çok güzel bir tepitini buraya aktarmak istiyorum.

Kuran anlamından kopuş aşamaları

1’inci aşama: Lafız, mana ve maksattan oluşan vahyin makro ayağı olan "maksat" ihmal edilerek, vahiy lafız ve manaya indirgendi. Oysa, lafız ve mananın hakemi maksat idi. Hakem dışlanınca, ilahi vahyin muradını anlamak güçleşti.
2’nci aşama: Lafız ve manaya indirgenen vahyi anlama işi, bu kez ikinci ayağından da mahrum kılınarak sadece lafza indirgendi. Bu, yukarıdaki şekilde başlayan sürecin doğal sonucu idi. Bu sonuç ise, anlamın kendi kendini üretmesine engel oldu. Müslümanlar vahiy ile diyaloğ kurmak, onu diyalojik bir tasavvurla okumak yerine hatmetmeye başladılar. Aslında  bu, anlamın yokluğundan doğan açığı, lafzı abartarak kapatmak demekti.
3’üncü aşama: Vahiy sadece lafza indirgenince, Kur’an da sadece mushafa indirgendi. Kur’an artık inşa eden bir özne değildi. Çünkü Kur’an muhataplarını değil, muhatapları onu yüceltiyorlardı. Oysa ki vahiy kendiliğinden yüceydi ve onun insan tarafından yüceltilmeye değil, anlaşılmaya ve yaşanmaya ihtiyacı vardı.

 

Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats