HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: ALLAH-IN KİTABI VE SÜNNETİM RİVAYETLERİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
casper
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 5
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı casper

ALLAH'IN KİTABI VE SÜNNETİM" RİVAYETLERİ

1. İmam Mâlik'in, Muvattâ'ındaki rivayeti29 'Kader bölümünde zikredilmiştir.' Bana, Mâlik'ten naklederek anlattı.30 Mâlik'e ulaştığına göre, Rasulullah (s.a.) şöyle buyurmuştur; 'Size iki şey bırakıyorum; bu iki şeye tutunduğunuz sürece asla sapmayacaksınız: Allah'ın kitabı ve Peygamberinin sünneti.'İmam Mâlik, bu hadisi muttasıl bir senedle zikretmemiştir. Ancak İbn Abdilber, Kesîr b. Abd b. Amr b. Avftan, o da babasından, o da dedesinden mevsul olarak rivayet etmiştir.  İbn Abdilber; 'İmam Mâlik'in, bütün mürselleri sahih'tir' der. İmâm es-Suyûtî'de, 'Muvattâ'daki bütün mürsellerin âdı vardır. Hiçbir istisnada bulunmaksızın Muvattâ 'daki bütün rivayetler sahih 'tir, demek doğrudur,' değerlendirmesinde bulunur.

 ez-Zürkânî der ki; 'İbn Uyeyne 'ninde belirttiği gibi, İmam Mâlik 'in, 'Belağanî:bana ulaştı' diyerek zikrettiği rivayetlerin tamamı sahihtir. Bu hadisi, İbn Abdilber yukarıda zikredilen senedle; "... Vefatımdan sonra size iki şey bıraktım;..." şeklinde rivayet etmiştir. el-Hâkim 'in belirttiğine göre, Rasulullah (s.a.) veda hutbesi esnasında bu hatırlatmayı yapmıştır.. el-Hâkim'in, el-Müstedrek'teki rivayeti 1. Bize, Ebû Bekr b. İshâk el-Fakîh haber verdi. Bize, Muhammed b. îsâ b. es-Seken el-Vâsiti bildirdi. Bize, Dâvud b. Amr ed-Dıbbî anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hureyre'den naklederek anlattı;

 Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki şey bıraktım, bu ikisinden sonra asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. Bu ikisi, Havz'da bana gelinceye kadar ayrılmayacaktır.'.

Bize, Ebû Bekr b. İshâk el-Fakîh anlattı. Bize, el-Abbas b. el-Fadl el-Esfatî haber verdi. Bize İsmâîl b. Ebî Uveys anlattı. (Bana,) İsmail b. Muhammed b. el-Fadl eş-Şa'rânî (haber verdi). Bize, dedem anlattı. Bize İbn Ebî Uveys anlattı. Bana babam, Sevr b. Zeyd ed-Deylî'den, o da, Ikrime'den, o da İbn Abbas'tan naklederek anlattı;  'Allah'ın kitabı ve sünnetim' olarak gelen rivayetlerde 'sekaleyn' lafzı geçmemektedir. Ancak, 'sekaleyn' lafzıyla gelen rivayetlerde zikredilen 'Allah'ın kitabı' ifadesi, Rasulullah'ın (s.a.) sünnetini de içeren bir ifade olduğundan dolayı, 'Allah'ın kitabı ve sünnetim' şeklindeki rivayetleri 'Sekaleyn Hadisi' başlığı altında mülahaza ettik.

  Arabca metni için bk. s. ... 30 Ubeydullah b. Yahya (v.278) 31 Mâlik, el-Muvattâ, Kitâbu'l-kader, H, 899. 32 es-Suyûtî, Tenvîru'l-havâlik, II, 207............ 33 a.g.e. I, 38. 34 Sözlükte ısırmak, ısırarak koparmak manasına gelen 'adda' kök fiilinin ism-i failidir. Aynı fiil mecaz olarak takviye etmek, desteklemek, sımsıkı sarılmak manalarına da kullanılır. Nitekim imam Şafiî'nin ınürsel hadisle ancak bir mürsel veya başka tarikden müsned, yahut da şahabı sözü gibi bir rivayetle desteklenmesi halinde amel edilebileceği görüşü ile bu konudaki tartışmalarda desteklemek, kuvvetlendirmek manasına kullanıldığı dikkati çeker. (Câmi'ut-Tahsîl, 35,38) Hadis ilminde âdıd, zayıf hadisi destekleyen, ona kuvvet kazandırarak zayıflıktan kurtarıp basen derecesine yükselten güvenilir ravinin aynı manaya gelen hadisidir. (M. Uğur, Ans. Hd. Ter. Sz. 6) 35 es-Suyûtî, Tenvîru'l-havâlik, I, 6............ 36 ez-Zürkânî, Şerhu'z-Zürkânî âlâ muvatta imam Mâlik, Dârü'1-fıkr, 1981, IV, 246. 37 el-Hâkim, el-Müstedrek, ........... 38 a.g.e. I, 172; el- Hâkim, el-Müstedrek ma'at-telhîs, Mektebetü'l-İslâmiyye, Beyrut, I, 93.

Rasulullah (s.a.) veda baççında insanlara bir hutbe irâd etti ve; 'Muhakkak ki, Şeytan bu arzda (Allah'ın dışında herhangi birşeye) tapmanızdan ümit kesmiştir. Ancak o, bunların dışında, sizin basit gördüğünüz amellerinizde kendisine itaat edilmesine razı olmuştur; dikkat ediniz! Ey insanlar! Şüphesiz size, ona sımsıkı sarıldığınız sürece kesinlikle ebediyyen sapmayacağınız şeyi bıraktım: Allah'ın kitabı ve peygamberinin sünneti (s.a.). Muhakkak ki, her müslümau (diğer) ınüslümanın kardeşidir; müslümanlar kardeştir; hiçbir kimseye, gönül hoşnutluğu olmaksızın kardeşinin malından alması helal olmaz; zulmetmeyiniz; benden sonra birbirleriııizin boyunlarını vuran kafirler olarak dönmeyiniz! Buhârî, İkrime 'nin; Müslim, Ebî Uveys 'in hadisiyle ihlicac etmiştir ve diğer hadis ravileri, mııttefekun aleyhim 'tir(:Buhari ve Müslim 'in güvenirliğinde ittifak ettiği ravilerdir). Bu hadis, Peygamber'in (s.a.) hutbesinde yer almıştır. Sahih'teki tahricinde ittifak vardır; 'Ey İnsanlar! Muhakkak ki sizlere, ona sarıldığınız sürece asla sapıtmayacağınız şeyi bıraktım; Allah'ın kitabı,39 sizlere ben sorulacağım, ne diyeceksiniz?' Bu hutbede sünnete sımsıkı sarılma....... ?!!! el-Hâkim bu hadisi naklettikten sonra, ona şâhid olarak şu hadisi zikreder; Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hureyre'den (r.a.) rivayet etti; Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki şey bıraktım, o ikisinden sonra asla sapmazsınız: Allah'ın kitabı ve sünnetim. Havz'da bana gelinceye kadar ikisi ayrılmayacaktır. ed-Dârekutnî'nin Sünen'deki rivayeti Bize, Ebû Bekr eş-Şâfiî anlattı. Bize, Ebû Kubeysa Muhammed b. Abdirrahmân b. imâra b. el-Ka'kâ nlattı. Bize, Dâvud b. Amr anlattı. Bize, Salih b. Musa, Abdilazîz b. Refî'den, ö da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hureyre'den naklederek anlattı; Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki halife bıraktım, bu ikisinden sonra asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. Bu ikisi, Havz'da bana gelinceye kadar ayrılmayacaktır.' İmam Mâlik'in, Muvattâ'ında mürsel olarak zikrettiği bu hadisi, el-Hâkim, Müstcdrek'inde, İbn Abbas'tan rivayet ederek, isnadı sahihtir' demiştir.41 4. el-Beyhakî'nin, es-Siiııenü'l-kübrâ'daki rivayeti 1. Bize, Ebû Abdillah el-Hâfız haber verdi. Bana, İsınâîl b. Muhammed b. el-Fadl eş-Şa'rânî haber verdi. Bize, dedem anlattı. Bize, İbn Ebî Uveys anlattı. Bize, babam, Sevr b. Zeyd ed-Deylî'den o da İkrime'den, o da İbn Abbas'tan (r.anhumâ) naklederek anlattı;

Rasulullah (s.a.) veda haççında insanlar hutbe irâd etti ve; 'Ey İnsanlar! Ona sarıldığınız sürece ebediyyen kesinlikle sapıtmayacağınız şeyi size bıraktım; Allah'ın kitabı ve Peygamberinin sünneti' Bize, Bağdad'ta Ebu'l-Hüseyn b. Bişrân el-Adl haber verdi. Bize, Ebû Ahmed Hamza b. Mulıamıned b. el-Abbâs bildirdi. Bize, Abdulkerîm b. El-Hesutı anlattı.

 Bize, el-Abbâs b. el-Hesîm bildirdi. Bize Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı; Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki halife bıraktım, o ikisine tutunduğunuz -veya o ikisiyle arnel ettiğiniz sürece- o ikisinden sonra asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. Havz'da bana gelinceye kadar ikisi ayrılmayacaktır.'. İbn Abdilber'in, Câmiu Beyâni'i-İlm'deki rivayeti Bize, Saîd b. Osman anlattı.

Bize, Ahmed b. Duhaynı anlattı. Bize, Mulıamıned b. İbrahim (ed-Dîybulî) anlattı. Bize, Ali b. Zeyd el-Ferâidî anlattı. Bize, (el-Hüneynî), Kesîr b. Abdillah b. Anır b. Avf'tan, o da babasından, o da dedesinden naklederek anlattı; Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki şey bıraktım, o iki şeye sarıldığınız sürece asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve Peygamberinin sünneti' el-Bezzâr'ııı, el-Geylâniyât'taki rivayeti Bize, Ebû Kubeysa Mulıamıned b. Abdirralımân b. İmâra b. el-Ka'kâ' İbn Şibrime ed-Dıbbî anlattı. Bize, Dâvud b. Ömer anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Vbî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

 Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki şey bıraktım, o ikisinden sonra asla sapmazsınız: Allah'ın kitabı ve sünnetim. Havz'da bana gelinceye kadar ikisi ayrılmayacaktır.' Ilibetullnlı et-Taberî'nin es-Sünııe'deki rivayeti Bize, el-Hasen b. Osman haber verdi. Bize, Damra b. Muhammed b. el-Abbâs anlattı. Bize, Abdulkerîm b. el-Heysem anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Şüphesiz, size iki halife bıraktım, o ikisine tutunduğunuz -veya o ikisiyle amel ettiğiniz sürece- o ikisinden sonra ebediyyen (asla) sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. İkisi, Havz'da bana gelinceye kadar asla ayrılmayacaktır. ' İbn Şâhiıı'in, et-Terğîb'teki rivayeti Bize, İsmail b. Ali b. İsnıâîl anlattı. Bize, Musa b. İslıâk el-Ensârî anlattı. Bize, Muhammed b. Ubeyd b. Muhammed el-Muhâribı anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Peygamber'in (s.a.) hanımı Ünımü Habibe'nin mevlâsı Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Şüphesiz, size iki halife bıraktım, o ikisine tutunduğunuz -veya o ikisiyle amel ettiğiniz sürece- o ikisinden sonra ebediyyen asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. İkisi, Havz'da bana gelinceye kadar asla ayrılmayacaktır. 'a.g.e. X,114. 44 Yûsuf b. Abdilber, Thk. Ebi'l-Eşbâl ez-Züheyrî, Dâru İbni'l-Cevzî, I. Baskı, 1994, 45 Ebû Bekr Mahammmed b. Abdillah b. ibrahim eş-Şâfıî el-Bezzâr, Thk. Faruk b. Abdillah el-Alîm b. Musa, Mektebetü edvâi's-selef, Riyad, 1996, Hadis no 601, S: 223.  Hibetullah et-Taberî, es-Sünnet, 80. 47 İbn Şahin, et-Terğîb fi fadâili'l-A'mâl, 528. 10 9. el-Dağdâdî'nin, el-Fakîh ve'1-mütefakkih'teki rivayeti 1. Bize, Ebû Tâlib Mulıammed b. İbrahim b. Geylân el-Bezzâz bildirdi. Bize Muhammed b. Abdillah b. İbrahim eş-Şâfiî anlattı. Bize Ebû Kubeysa Muhammed b. Abdirrahmân b. İmâre b. el-Ka'kâ' b. Şibrime ed-Dıbbî anlattı. Bize, Dâvûd b. Amr anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Tallû, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

 Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Size iki halife bıraktım, bu ikisinden sonra asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. Bu ikisi, Havz'da bana gelinceye kadar ayrılmayacaktır. '. Bize Ebu'l-Hüseyn Ali ve Ebu'l-Kâsım Abdulmelik bildirdi. Bize Muhammed b. Abdillah b. Bişrân bildirdi. Her ikiside dedi ki; Bize, Ebû Ahmed Hamza b. Mulıammed b. el-Abbâs bildirdi. Bize, Abdülkerîm b. el-Heysem anlattı. Bize el-Abbâs b. el-Heysem anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Talhî, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Şüphesiz, size iki halife bıraktım, o ikisine tutunduğunuz -veya o ikisiyle amel ettiğiniz sürece- o ikisinden sonra ebediyyen asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. İkisi, Havz'da bana gelinceye kadar asla ayrılmayacaktır.' İbn Ilazın'ın, el-lhkâın fî usuli'l-Alıkâın'daki rivayeti 1. Bana, Yûsuf b. Abdillah b. Abdilber en-Nemrî anlattı. Bana, her ikiside, Ebi'l-Velîd Abdillah b. Yûsuf el-Kâdî'den, o da İbn ed-Dahîl'den, o da el-Ukaylî'den naklederek anlattı. Bize, Muhammed b. İsmâîl anlattı. Bize, İsmâîl b. Ebî Uveys, Abdillah b. Ebî Abdillah el-Basrî'deıı ve Sevr b. Zeyd ed-Deylî'den, o da İkrime'den, o da İbn Abbas'tan naklederek anlattı;

Peygamber (s.a.) buyurdu ki; 'Ey insanlar! sözümü iyi aklediniz, muhakkak ki ben tebliğ ettim. Ey insanlar! hiç şüphesiz size, ona sımsıkı sarıldığınız sürece asla sapıtmayacağınız şeyi bıraktım: Allah'ın kitabı ve peygamberinin sünneti. ve bihî ile'l-Ukeylî, Bize, Musa b. İshâk anlattı. Bize, Muhammed b. Ubeyd el-Muhâribî anlattı. Bize, Salih b. Musa et-Tallû, Abdilazîz b. Refî'den, o da Ebî Salih'ten, o da Ebî Hurevre'den naklederek anlattı;

 Rasulullah (s.a.) buyurdu ki; 'Şüphesiz, size iki şey bıraktım, o ikisine tutunduğunuz -veya o ikisiyle amel ettiğiniz sürece- o ikisinden sonra ebediyyen asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. İkisi, Havz'da bana gelinceye kadar asla ayrılmayacaktır.'. İbn Adiy'in, el-Kâınil'deki rivayeti İbn Refî', Ebî Salih'ten, o da Ebî Hureyre'den naklediyor; Rasulullah (s.a.) buyurdu ki, 'Şüphesiz, size iki şey bıraktım, o ikisinden sonra ebediyyen asla sapmazsınız; Allah'ın kitabı ve sünnetim. İkisi, Havz'da bana gelinceye kadar asla ayrılmayacaktır.'"  el-Bağdâdî, el-Fakîh ve'1-Mütefakkih, Dâru İhyâi's-sünneti'n-nebeviyye, I Baskı, 1975, 94. a.g.e. 94. İbn Hazan, el-Ihkâm fî usûli'l-Ahkâm,Thk. Ahmed Muhamı a.g.e. 810. 52 İbn Adiy, el-Kâmil, Dâru'1-Fikr, II. Baskı, 1984, IV, 1387. 49 a.g.e. 94. 50 İbn Hazan, el-İhkâm fî usûli'l-Ahkâın,Thk. Ahmed Muhammed Şakir, Kahire, (ts.) 810. 51 a.g.e. 810. 11 12. İba'ül-Muzaffer ve İbn Ebî'd-Dünyâ'ııın naklettiği rivayet; (İbn Ifacer el-IIeytenıî, es-Savâiku'l-Muhrika'da naklediyor;) Ebî Saîd el-Hudri anlatıyor;

Rasulullalı (s.a.) vefat ettiği hastalığı esnasında bizler öğle namazında iken yanımıza geldi ve; 'Muhakkak ki size, Allah'ın kitabını ve sünnetimi bıraktım. Kur'ân'ı, sünnetimle konuşturun; o ikisine tutunduğunuz sürece, kesinlikle basiretleriniz körelmez, ayaklarınız kaymaz, elleriniz kısalmaz.' Daha sonra da, Ali ve Abbâs'ı işaret ederek buyurdu ki; 'Size bu ikisi hakkında hayır tavsiye ediyorum. .........?!'33 ' el-Heytemî, es-Savâiku'1-Muhrika, Dâru'l-kütübi'l-İlmivve. BevruL III. Baskı. 1993/1414. s. 194



__________________
max20
Yukarı dön Göster casper's Profil Diğer Mesajlarını Ara: casper
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Resul'un Sunneti    Kuran kilavuzluguna girmeden  takip edilemez.

Kuran haricinde tarihi kaynaklarla temkinli bir arastirma bize Kuran'in tanimladigi resulu verir.

Mitelojik Resul imaji ne Kuran'dan nede tahkiki kaynaklardan elde edilebilir.

Uymakla yukumlu olunan esaslari iceren vahyin, yasama acilimi niteligindeki Resul uygulamalari, alternatif bir kaynak degildir. Sadece Kuran'in vahyedildigi zamanin guncel algilayisi acisindan,faydali arka plan bilgileri icerir. Bunlar, Kuran anlayisindaki netlesmeler acisindan, onem tasimaktadir.

Arastirmalar sonucunda ulasilan  nebevi uygulamalarin   taklit edilmesi, Kuran'in ruhuna  uygun dusmez. Gunumuz sartlari ile iliski kurmak ve mesajin ozundeki faydayi esas almak zorundayiz.

 Vahyin iletildigi kisa sure icindeki gelismeler,bize maksadi ilahinin tespiti hususunda  yeterince ipuclari vermektedir.

Saygiyla.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Muhliskul Yazdı: Resul'un Sunneti    Kuran kilavuzluguna girmeden  takip edilemez.

"Resulun Sünneti"olmaz.Allah'ın Sünneti olur.

Kuran haricinde tarihi kaynaklarla temkinli bir arastirma bize Kuran'in tanimladigi resulu verir.

Bataklığa "temkinli"yaklaşmak bile temkinsizliktir.

Mitolojik Resul imaji ne Kuran'dan nede tahkiki kaynaklardan elde edilebilir.

"Tahkiki kaynaklardan"elde edenleri tanıyorum!

Uymakla yukumlu olunan esaslari iceren vahyin, yasama acilimi niteligindeki Resul uygulamalari, alternatif bir kaynak degildir. Sadece Kuran'in vahyedildigi zamanin guncel algilayisi acisindan,faydali arka plan bilgileri icerir. Bunlar, Kuran anlayisindaki netlesmeler acisindan, onem tasimaktadir.

Faydasız arkaplan da içerdiğinden bunlar,Kuran anlayışında ki netleşmeler açısından önem taşımamaktadır. 

Arastirmalar sonucunda ulasilan  nebevi uygulamalarin   taklit edilmesi, Kuran'in ruhuna  uygun dusmez. Gunumuz sartlari ile iliski kurmak ve mesajin ozundeki faydayi esas almak zorundayiz.

İlişkiye gerek yok.Mesajın kendisi tamamen öz olduğu için yeterlidir.

 Vahyin iletildigi kisa sure icindeki gelismeler,bize maksadi ilahinin tespiti hususunda  yeterince ipuclari vermektedir.

                   !

Saygiyla/Saygıyla

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

VEDA HUTBESİ BİLE ÇELİŞKİLİ


www.kurandakidin.net

Ne yazık ki uydurma din en çok dinsizlerin işine yaramakta ve kaos olarak sunulan din yüzünden kitleler dinden uzaklaşmaktadır-lar. Bu kitabı yazışımızın bir sebebi de işte bu dinden soğutulan kitlelere Kuran’ın İslam’ı ile uydurulan İslam’ın farkını göstermektir. Kuran’ın dışında ikinci bir kaynak türetmek isteyenler sünnet adıy-la kutsala fatura ettikleri bu kaynağın gerekliliği için de hadisler uy-durmuşlardır. Bu hadislerin en meşhuru Peygamberimiz’in veda hutbesinde söylediği hadistir. Fakat aynı hadisin üç ayrı şekilde nakledilmesi en doğru hadis olması beklenen veda hutbesine bile ne kadar güvenilebileceğini göstermektedir. Söylenenlere göre yüz bin kişinin dinlediği bir hutbede hadisler bu kadar değişiyorsa bir tek kişiden o da insan zinciriyle (4. Bölüm’de gördük) gelen diğer hadisleri siz düşünün.

1- Size bir emanet bırakıyorum: Allah’ın kitabı ki Allah’ın gökten yere uzanmış ipidir. Ona yapıştığınız taktirde asla sapmazsınız.

2- Size iki emanet bırakıyorum: Allah’ın kitabı ve sünnetim.

3- Size iki emanet bırakıyorum: Allah’ın kitabı ve Ehli-beyt’im.(Ev ahalim)

Bu üç hadisten en az ikisinin yanlış olduğu zaten bellidir. Ehli sünnet mezheplerin 2.’yi, Şii, mezheplerin 3.’yü kabul ettiği hadislerin üç formu böyledir. Bizse, en doğru olması gereken, en çok kişinin şahit olduğu, sözlü sünnet olan veda hutbesinde bile böyle bir hata yapıldığını gördükten sonra, mana olarak 1. hadisin manasının doğru olduğunu anlıyoruz. Kuran’ın kendisinin açık, detaylı her şeyi açıklayan olduğunu hatırlayarak bu tabloyu Kuran’la yetinemeyenlere bir ibret vesikası olarak sunuyoruz.

Daha evvel de söylediğimiz gibi dinin tek kaynağı Kuran’dır. Hadis, sünnet tipi kaynaklar ne kadar mütevatir (Birçok ayrı hadisle, birçok hadis zinciriyle ulaşan) olurlarsa olsunlar dinin en ufak bir kısmı bile olamazlar. En mütevatir (kalabalık bir topluluğun naklettiği hadis) olan veda hutbesinin hali yukarıdaki örnekten bellidir. Hiç kimse yüzbin kişinin dinlediği veda hutbesinden daha mütevatiri olduğunu lütfen iddia etmesin. Kafamızdaki dini Ku-ran’da aramayalım. Kuran’ı açıp dinin ne olduğunu öğrenip, arta kalanları kafamızdan temizleyelim. İllaki falanca şeyi dinde bulaca-ğız diye çırpınmayalım. Kuran dinin hepsidir. Allah isteseydi o kafalardaki falanca şeyleri de din yapardı. Allah’ın din yapmadığını dinde bulmak için bu telaş niye? Dinin tek yapıcısı Allah dinini Ku-ran’da açıklamıştır. Örfümüzün, saplantılarımızın dinini istemek yerine, Allah’ın bize indirdiğini anlayalım. Şeyhperestlikten, mürşidperestlikten, ancak falancalar Kuran’ı anlar ben de falancaları dinlerim diyen falancaperestlikten kurtulup Allah’ın insanlara indirip, korunmasını vaad ettiği, mantıksız ve çelişkili izahları olmayan Kuran’a yapışalım. Kuran’ın önüne yüzlerce cilt eser koyup, Kuran’ı yüzlerce dini kaynaktan biri yapıp, sonra Kuran’a uyduğumu-zu sanmayalım.

http://www.kurandakidin.net/bolumler/16sunnetkavrami.htm#16. 4



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Sayin coban mesajimi  kirka bolerek cevaplama  tarziniz butunsel dusunemeyen bir insan tipi ciziyor. Senin basite aldigin hic bir konunun hakkinda derin bir bilgi sahibi olmadigin apacik. Benim yazdiklarimi konteksinden cikararak bana ait olmayan bir icerikle tartisiyorsunuz. Benim muhatabim ya bilgili olmali yada ogrenmeye calismali.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sn.Muhliskul,sizin bilginizle Kuran'da ki çelişiyor,onu ortaya koymaya çalıştım.İnanmazsanız dönüp bir daha okuyun.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam sn. çoban..

Sünnet ( insana özgü olduğunda ) takip edilen yol manasındadır.. Peygamberimizin takip ettiği yol ise Kur'an'dır..

Sünnet ( Allah kelimesi ile birleşince, yani; sünnetullah ) Allah'ın kanunları, Allah'ın yaratışı anlamlarındadır..

Diğer mevzuları anlayamadım.. Selametle...

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Yunusemre,sünnet değişmeyen,orijinal yasa demek.Hiçbir beşer bu özelliğe sahip değildir.Mesela;sakala "peygamberin sünneti"derler.Oysa bu yapı bir insanın değil Allah'ın yaratışıdır.Bunun orijinalliği Allah'a aittir.Yani buluş Allah'ındır.

Birde kardeş,"peygamberimiz"derken hangisini kasdettiğini yazarsan iyi olur.Çünkü sayı epeyce kabarık.

 

Saygılar.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam çoban..

"Sünnet" kelimesinin sözlük anlamında birleşemeyecek gibiyiz..

"Peygamberimiz" kelimesinden kastım ise, kendisine Allah tarafından Kur'an vahyedilen, ve bizim de Kur'an vasıtası ile -ve sadece Kur'an diyerek-, izinden gitmeye çalıştığımız  ; ;Muhammed Peygamberi ( selam olsun ) kastetmiştim... Genel anlamda tüm Peygamberler bizim Peygamberimizdir, ki Muhammed Peygamber de Kur'an'da adı geçen Peygamberlerin tabi oldukları yoldan, Allah'ın yolundan gitmiştir...

 
Bakara Suresi
(136)
Deyin ki: "Biz Allah'a, bize indirilene (Kur'an'a), İbrahim, İsmail, İshak, Yakub ve Yakuboğullarına indirilene, Mûsâ ve İsa'ya verilen (Tevrat ve İncil) ile bütün diğer peygamberlere Rab'lerinden verilene iman ettik. Onlardan hiçbirini diğerinden ayırt etmeyiz ve biz ona teslim olmuş kimseleriz."

Bakara Suresi
(285)
Peygamber, Rabbinden kendisine indirilene iman etti, mü'minler de (iman ettiler). Her biri; Allah'a, meleklerine, kitaplarına ve peygamberlerine iman ettiler ve şöyle dediler: "Onun peygamberlerinden hiçbirini (diğerinden) ayırt etmeyiz." Şöyle de dediler: "İşittik ve itaat ettik. Ey Rabbimiz! Senden bağışlama dileriz. Sonunda dönüş yalnız sanadır."

 

 

Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Sayin coban anlayamadiginiz bir seyi yanlis gormek yerine arastirin.

Ben bir hususu ifade etmeden o konuyu defalarca arastirsam dahi yeniden arastiririm. Bildigim halde mesajinizdan sonra sunnet kelimesinin Kuran'daki kullanimlarini yeniden gozden gecirdim. Kuran'i anlamaya vakfettigim sure cok sukur ceyrek omurden fazladir,yasamimin geriye kalaninida seve seve kuran yolunda gecirmek  nasip etsin yuce rabbim.

Bak size bir tavsiyede bulunayim sayin kardesim. Bilgic gecinme bilgilen.

Sunnetullah konusunda tavsiye ettigim kitabi okursan bu hususta dustugun kisir donguden kurtulursun. Keske birileride bana yararlanacagim bir kitap tavsiye etse.

Rabbim sahittir bilsemki Kuran anlayisimi daha da netlestirecek bir calisma yapilmis,onu dunyanin obur ucunda olsa  bile, bulur okurum.

Ama ne yazikki internet alimleri ozetlenmis, kisa ,magazinsel bilgilere hucum ediyorlar. Cunku amac gelismek degil, cedellesmek.

Ogrenme istahi kapanmis kimselerle yazismak arzusunda degilim.

Saygiyla

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats