HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bir oğul iki kızın payını alır (4:11)

Li’z zekeri mislu hazzi’l unseyeyn

 

Mevdudi’nin yorumuna göre miras paylaşımında en önemli İLKE budur yani erkeğin payı iki kadının payına denk olacak. Bu tamamen akla uygun ve adil bir paylaştırmadır. İslam hukuku ailenin ekonomik sorumluluğunu erkeğe yüklediği ve kadını bundan özgür kıldığı için adalet, kadının miras payının erkeğinkinden az olmasını gerektirir (TEFHİMU’L KUR’AN).

 

Sorular:

 

(1)İLKE sayılacak kadar kesin mi bu? 

(2)Erkeğin daha az alması adalete aykırı mıdır?

(3)"Ekonomiden erkek sorumludur" hükmü kime ait? Allah indirdiği hangi ayette "Kadın çalışmayacak!" diyor?

 

Ama kadınlar İKİDEN ÇOK ise

Fe in kunne nisâen fevkasnateyni

 

bırakılanın üçte ikisi onlara düşer

fe lehunne sülüsé ma terek

 

Aynı şey iki kız çocuğu için de geçerlidir. Yani eğer ölen kimsenin geride erkek çocuğu değil de, iki olsun veya daha fazla sayıda olsun, kız evladı kalmışsa bu kızlara tüm mirasın üçte ikisi verilir (Mevdudi, age).     

 

Diyelim ki üç oğlu, iki kızı olan bir adam öldü. Anası ve babası daha önce ölmüştü ve tek çocukları vardı, adamın kendisi.

 

Bıraktığı mallar 27 milyar lira ediyor. Bunun üçte ikisi olan 18 milyarı iki kız alacak. Bir kıza 9 milyar düşer. Geriye kalan 9 milyarı üç oğul alacak. Bir oğula 3 milyar düşer.

 

Buyurun. Bir kıza üç erkeğin payı. Bunu düzenleyen Allah hâşâ adalete aykırı mı davranıyor? 

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hasan AKÇAY,

"Bunun üzerine Rabbi onu güzel bir kabulle kabul etti ve onu güzel bir bitki gibi yetiştirdi.Zekeriyya'yı ondan sorumlu kıldı.Zekeriyya her ne zaman mihraba girdiyse,yanında bir yiyecek buldu:"Meryem,bu sana nereden geldi?"deyince, "Bu,Allah katındandır.Şüphesiz Allah,dilediğine hesapsız rızık verendir"dedi.3/37

Yukarıdaki ayeti 3.sorunuzun cevabı olarak yazdım,belki farklı bir açılım olur diye..

Ayette ki ,'Güzel bir bitki gibi' ifadesinden Meryem'in, çalıştırılmaması gerektiği net olarak anlaşılıyor.Bizim kadınlarımıza da örnek olacağına iman ettiğimiz bu değerli şahsiyyetle ilgili söz konusu ayeti farklı yorumluyorsanız onu da lütfen belirtiniz.

Selamlar.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Merhaba beyaz.

 

Allah Musa’yla doğrudan konuştu.

Ve kelleme ‘llahu Mûsâ teklîma

 

KELLEME TEKLîMA lafzen "kelimeler kullanarak konuştu" demek. Ama burada "doğrudan konuştu" anlamına geliyor. Çünkü bütün konuşmalar zaten kelimeler kullanılarak yapılır. Kelimeleri vurgulamanın lüzumu yok. Vurgulanmayı hak eden onlar değil, "doğrudan konuşma"dır.   

 

Tıpkı bunun gibi 3:37’deki "enbethé nebaten hasene"deki NEBAT ta lafzen bitki demek ama mealen "büyütüş"tür: onu güzel bir büyütüş ile büyüttü ya da Muhammed Esed’in dediği gibi güzelce büyüttü.

 

Aman bitkiye takılmayalım yoksa "ot gibi büyüttü" diyor oluruz.

 

Benin anladığım, vurgulamada kullanılan mecazî bir kalıp bu. Lafzî değil. Örneğin rettelnahé tertîla, sellimu teslîma, hicran mehcûra. Okumak gibi okumak, teslimiyet gibi teslimiyet, engel gibi engel, adam gibi adam…

 

"Allah onu güzelce büyüttü"yü "onu ot gibi büyüttü" diye anlamak, sonra da bundan Allah kadınların çalışmasını yasakladı hükmünü üretmek bence büyük hatadır. Eğer bu hatada ısrar edersek hem gerçek yaşamdan kopar gideriz çünkü gerçek yaşamda bir sürü kadın çalışıyor yani fiilî sünnetullah var yaşamda. Hem de kadınların çalışması hakkındaki Kur’an ayetlerini hükümden düşürür, nesh ederiz. Allah saklasın.

 

Sami Hocaoğlu da 9 Mart 2007 tarihli "Yeni Şafak"ta mirası anlatırken kadının kazanmasına, dolayısıyla çalışmasına değiniyor. Türkçemizde söylendiği üzere iş olmadan aş olmaz:  

 

Bizce hükmün illeti, aynı surenin 32. ayetindeki "iktisab" (kazanç)tır. Orada erkeğin de kadının da kazandıklarından kendilerine pay olduğu vurgulanmıştır. (Çalışmadan kazanılır mı? H A) Dolayısıyla, kadının erkeğe nisbetle_olan hakkı "haddi mutlak" değil, "haddi edna"dır (en aşağı had); fakat "haddi a’lâ" (en yüksek had) değildir. Allah en doğrusunu bilir.

 

Öteki sorularımın cevabını da düşündünüz mü?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Şuan yaşadığımız hayatta birine ,"Ot gibi adam" desek bu hakaret olarak algılanır.Oysa ot,yada bitki Allah'ın elinden çıkmış varlıklardır.Yani Allah'ın ayetleridirler.Bu durumda neden Allah, Meryem için,"Onu güzel bir kuzu gibi büyüttü"dememişte "güzel bitkiyi" seçmiştirin yanıtı:Kuzunun kendi ihtiyaçlarını kendisinin görüyor olmasıdır.Bitkinin ise hizmet ayağına gider.

Tüm bu örnekleri Yüce Allah, Kuran'a fon olsun diye yerleştirmemiştir.Böyle düşünmezsek o zaman Kuran'ın yetersizliğine hüküm veririzki, Allah korusun bu bizi hurafeci mantığın durumuna düşürür.

Ot,sıradan basit bir şey değil,ayettir,ayet.Bu sorunu halletmeden başka sorularına cevap yazmam kesinlikle doğru olmaz.

Kadının çalışmasına gelince,bir istisna hariç 'iş ortamına' bırakılamaz.Musa'nın kıssasında babaları hasta ,çalışamaz kadar yaşlı olduğu durumda ki örnekte olduğu gibi.

Selamlar

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ot,sıradan basit bir şey değil,ayettir,ayet.Bu sorunu halletmeden başka sorularına cevap yazmam kesinlikle doğru olmaz. (beyaz)

Allah Nisâ 32'de "erkeklere kendi kazandıklarından bir pay var; kadınlara da kendi kazandıklarından bir pay var -li'n nisâi nasîbun mimâ kesbn" demek suretiyle kadınların çalışmasını ve o çalışmanın karşılığı olan kazançtan pay almasını hükme bağlamış. Buna rağmen 3:37'de "Kadınlar çalışmasın!" diyor olsaydı 3:37 ile 4:32 çelişirdi.

Hayır! Kuran'da çelişki yoktur (4:82). 

Bu durumda benim de size söyliyecek bir şeyim olamaz. Müzakerenin devamı 4:82 dahil bütün ayetlerin geçerli sayılmasına bağlı.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

N-b-t kokunun  turevleri  Nuh/71 de hem fiil hem isim olarak kullanilmakta butun insanlarin nebat kapsaminda olusu soz konusu. Meryem'e ozel olan bir nabat anlatimi yok. Ayriyeten bir dili baska dile cevirenin bu konudaki  temel bilgilerden yoksun olusu  facialara sebeb olur. Hasan beyin izaha calistigi konu nebat kelimesi sinirlarinda kisirlastirilmamalidir.

Konu Miras ve Miras'in erkek ve kadin acisindan taksim formulu. Eger yanlis anladiysam Hasan beyden ozur dilerim.

 Fazla detaya inmeden sunu soylemek isterim. Bu konudaki Kuranin izahlari  verasetten mahrum birakilmis kadinlarin haklari acisindan alinmalidir. Yuce Allah'in insan haklari konusunu vahiy surecinde ilettikleri ile dondurdugunu iddia edersek Islam dinine en buyuk haksizligi yapar ve onu hak etmedigi tohmetler altina  iteriz. Kuran vahyi insanin akletmesinin   zorunlulugunu beyan ettigine gore,vahye tabi olmus akil surekli daha iyi olani kesfe yonelir. Bu Miras icin oldugu gibi her konuda da boyledir. Gunumuz bati toplumlarinin aile hukukunda bosanmanin  akabindeki taksimde,  genelde kadinin lehinde hukum vermekte. Batinin haktan bir cok alanda sapmisligi  ,onlarin dogru uygulamalarini gormezden gelmemize yol acmamali. Insani yaratanin butun insanliga musterek verdigi niteliklerin urunu olan gelismeler insanligin ortak degerleridir.

Bunlari bir tabu gibi gormek yerine gunumuz sartlari acisindan belirleme yoluna girmeliyiz. Kuran acisindan bu alandaki en adil olanini secmemizin bir mahsuru yoktur. Kuran'daki hukumleri nedenleri ile anlamadigimiz takdirde fanatik bagnaz insanlar olur ve bunlari Islam diye savunuruz. Bugun ku dunyanin musluman manzarasi bu taassubun urunudur. Ellerindeki kitabin kapagi Kuran dedigi icin onlarin Kuran'i olduklari soylenemez. Muslumanlar Kuran'i anlamada yaklasim tarzlarini Kuran'i yapmadikca kendi uydurduklarini Kurani sanmaya devam edecekler.

Saygiyla.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Söz konusu 'iktisab' kelimesi,'hak etmek,kazanmak' diye çevrilmiş.Buna sadece kadının ve erkeğin iş hayatında çalışarak elde ettikleri ile bakmamız doğru olmaz kanısındayım.

Çünkü hemen sonra gelen,"Ana-Babanın ve akrabanın geriye bıraktıkları malların hepsi için mirasçılar belirledik.Yeminlerinizin ilgili kıldığı kimselere gelince,onların paylarını da kendilerine verin.Allah herşeyi dikkatli bir tanık olarak gözetlemektedir.4/33 Görüldüğü gibi verilecek nasib miras malıdır.

Yine geldik 'güzel bitkiye'! Bu ifade çözülmeden kadının iş misyonu yaterince anlaşılamaz.Bizim açımızdan bir sorun yok.Eşlerimiz ve kızlarımız mecbur kalınmadıkça iş hayatının dışında tutuluyor,3/37'den hareketle.

Selametle 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

muhliskul Yazdı,

 Merhaba,

N-b-t kokunun  turevleri  Nuh/71 de hem fiil hem isim olarak kullanilmakta butun insanlarin nebat kapsaminda olusu soz konusu. Meryem'e ozel olan bir nabat anlatimi yok. Ayriyeten bir dili baska dile cevirenin bu konudaki  temel bilgilerden yoksun olusu  facialara sebeb olur. Hasan beyin izaha calistigi konu nebat kelimesi sinirlarinda kisirlastirilmamalidir.

Sn.Muhliskul,şayet sukunetle tartışırsak hem biz hem de izleyenler istifade edebilirler.Konuya gelince,elbette Allah bizleri yerden bitki gibi çıkardığını söylüyor,ancak bitki olduğumuzu değil.Bitkiye benzer bir tarafımız olmadığına göre böyle bir ifadeyi Allah, neden kullanmış olabilir diye sormalıyız.Bu durumda Allah'ın Zekeriyya'yı onun bakıcılığına vermesi erkek ve kadının misyonunu açıkça anlatmış olmuyor mu?Sitedeki herkese ve size şunu da sormak istiyorum: Sizler Kuran ayetlerinin dışında kalan ilk elden Allah'ın yaratmış olduğu varlıkları nasıl tanımlıyorsunuz?Bunların yaratılış amacı nedir?Bizim bunlarla ilşkimiz ne olmalıdır.(Umarım karpuzun içinde 'allah'yazısını arayan 'Nurcu' mantığı ile söylediklerimi bir tutmazsınız) 

Konuyu 'kısırlaştırmaya'gelince;miras'ın dağılımı konusunda egemenlik şu an Kuran tarafında değil.Tartışmayalım demiyorum, ancak önce tamamen egemen olduklarımızdan başlamalıyız diye düşünüyorum.Bu yüzden 3.soruyu tercih ettim.

Konu Miras ve Miras'in erkek ve kadin acisindan taksim formulu. Eger yanlis anladiysam Hasan beyden ozur dilerim.

 Fazla detaya inmeden sunu soylemek isterim. Bu konudaki Kuranin izahlari  verasetten mahrum birakilmis kadinlarin haklari acisindan alinmalidir. Yuce Allah'in insan haklari konusunu vahiy surecinde ilettikleri ile dondurdugunu iddia edersek Islam dinine en buyuk haksizligi yapar ve onu hak etmedigi tohmetler altina  iteriz. Kuran vahyi insanin akletmesinin   zorunlulugunu beyan ettigine gore,vahye tabi olmus akil surekli daha iyi olani kesfe yonelir. Bu Miras icin oldugu gibi her konuda da boyledir. Gunumuz bati toplumlarinin aile hukukunda bosanmanin  akabindeki taksimde,  genelde kadinin lehinde hukum vermekte. Batinin haktan bir cok alanda sapmisligi  ,onlarin dogru uygulamalarini gormezden gelmemize yol acmamali. Insani yaratanin butun insanliga musterek verdigi niteliklerin urunu olan gelismeler insanligin ortak degerleridir.

Bakın bu,Kuran'ın hükümlerini çağın dışına itmektir.Herşeyin en iyisi Kuran'da mevcuttur.Allah'ın unuttuğu,eksik bıraktığı,güncel olmayan hiç birşey yoktur.Sınav alanı ve soruları tam ve eksiksiz olarak düzenlenmiştir.Hiçbir batılı hukuk ondan daha adil,daha hakkaniyyetli olamaz.

Bunlari bir tabu gibi gormek yerine gunumuz sartlari acisindan belirleme yoluna girmeliyiz. Kuran acisindan bu alandaki en adil olanini secmemizin bir mahsuru yoktur. Kuran'daki hukumleri nedenleri ile anlamadigimiz takdirde fanatik bagnaz insanlar olur ve bunlari Islam diye savunuruz. Bugun ku dunyanin musluman manzarasi bu taassubun urunudur. Ellerindeki kitabin kapagi Kuran dedigi icin onlarin Kuran'i olduklari soylenemez. Muslumanlar Kuran'i anlamada yaklasim tarzlarini Kuran'i yapmadikca kendi uydurduklarini Kurani sanmaya devam edecekler.

Kuran'da ki tüm verileri dikkate almak, mutlaka bize bir şey vermek için konmuştur,diye düşünmek zorundayız.Yoksa Kuran'ın yeniden güncellenmesi gibi bir saplantıya düşeriz ki,bu hem zaman kaybı hem de açık bir sapmadır.Hiçbir beşer insan için kullanma kılavuzu yazamaz,yazmayı teklif dahi edemez.Yazmaya kalkışanlar kendilerini özde Müslüman olarak tanımlasalar bile İmanları açısından sözde kalmaya mahkumdurlar.

Selametle./BEYAZ

Saygiyla.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

(KSB fiiline) sadece kadının ve erkeğin iş hayatında çalışarak elde ettikleri ile bakmamız doğru olmaz kanısındayım (beyaz).

 

Elbette. Bunda hemfikiriz. Fiilimizi yalnızca çalışarak elde edilen kazançla sınırlandırmak yanlış olur. Yalnızca mirastan gelen kazançla sınırlandırmak ta öyle.

 

Örneğin 2:81’deki kötülük yapanlar ifadesi mirasa değil "amel"e yollama yapıyor; sergilen davranışa, yapılan işe -men kesebe seyyiah. Ve Tûr 21’e göre herkes kendi "amel"inin rehinidir – küllimr’in bima kesebe rehîn.

 

Çünkü hemen sonra gelen "Ana-babanın ve akrabanın geriye bıraktıkları malların hepsi için mirasçılar belirledik… Görüldüğü gibi verilecek nasib miras malıdır (4:33).  

 

Durun hele, kardeşim. 4:33’e atlayıvermeyin öyle. Önce 4:32’yi güzelce bi okuyalım. "Kadınlara da kazandıklarından bir pay var"ın hemen ardından ne diyor Allah? Allah’ın lütfunu isteyin.

 

Allah "Kadınlar! Siz boş verin çalışmayı! Mirastan pay isteyin!" mı diyor? Ve hiçbir miras umudu olmayan kadınlara da sesleniyor burda? Onlara ne diyor?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam,

Konuyu karikatürize edersek sonuç çıkmaz.Çok açık olarak Meryem'in durumundan hareketle kadının iş meşgalesinin dışında kalması gerektiğini,yine,Musa kıssasından hareketlede çok özel durumlarda kadının çalışabileceğini Kuran söylüyor dedik.Musa'yı da,Meryem'i de,Kuran'ı da hayata sokmak işte budur.

Selametle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats