HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Arap Dilinden Yararlanma Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
HAZAR HEKIMOGLU
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2007
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAZAR HEKIMOGLU

Arap Dilinden Yararlanma

Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Biz, her elçiyi kendi toplumunun dili ile gönderdik ki, onlara iyice açıklasın. Bundan sonra Allah dileyeni sapıklıkta bırakır, dileyeni de yola getirir. Güçlü olan o, doğru karar veren odur.” (İbrahim 14/4)

“Kur’ân, gerçekten varlıkların sahibinin indirmesiyle inmiştir. Onu güvenilir Ruh, Cebrail indirdi. Senin kalbine… Uyarıcılardan olasın diye. Apaçık Arap diliyle.” (Şuarâ 26/192-195)

Kur’ân Arapça olduğu için onu anlamada Arap dilinin önemi açıktır. Ama bugün bir çok tefsir ve mealde dil kurallarına aykırı uygulamalar vardır. Meâlini verdiğimiz İbrahim 4. âyet buna örnek olabilir. Ulaşabildiğimiz tefsir ve mealler âyete şöyle anlam vermişlerdir:

“Biz, her elçiyi kendi toplumunun dili ile gönderdik ki, onlara iyice açıklasın. Bundan sonra Allah dilediğini sapıklıkta bırakır, dilediğini de yola getirir. Güçlü olan o, doğru karar veren odur.”

Allah dilediğini yola getirecek ve dilediğini saptıracaksa neden elçi göndersin? Bu durumda elçinin, o toplumun dili ile açıklama yapmasının ne anlamı olur? Böyle anlamsız bir iş “doğru karar veren” Allah’a yakıştırılabilir mi? İçinde ciddi çelişkiler olan ifadeler, Allah’ın sözü olabilir mi?

Çelişkiler “يَشَاء = ister” fiilinin faili olan “o” zamirinin, Arap dili kurallarına aykırı olarak, Allah lafzını gösterir sayılmasından kaynaklanmıştır. Halbuki zamir, yanı başında bulunan “مَن = men, kim’i gösterir. Uzağı göstermesi için karine yani geçerli bir sebep gerekir. Burada böyle bir karine yoktur. Âyetin doğru anlamı şöyledir: “... Bundan sonra Allah dileyeni sapıklıkta bırakır, dileyeni de yola getirir...” Bu anlam ile her şey yerine oturmaktadır. Yoksa yanlış, yanlışı doğurmakta ve bir yanlışlar zinciri oluşmaktadır. Bunlar tefsir ve meallerde çoktur.



__________________
WWW.KURANDERSI.COM
www.suleymaniyevakfi.org

HER SALI 18'DE*Kur'an'dan Dinini Ogrenmek isteyenler canli yayin KUR'AN derslerimizde bulusalim

HER SALI 18'DE BIRLIKTE OLALIM(Avrupa saati ile)
Yukarı dön Göster HAZAR HEKIMOGLU's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAZAR HEKIMOGLU
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam HAZAR HEKIMOGLU

Evet Allah her şeyi zerreden kürreye izlemektedir.

yukarda açıkladığınız ayeti mealen bu gece bir başka formda okudum. ve
içimden meale isyan ettim. Ayeti sözlük yardımıyla yerinde anlamak için
epey uğraştım ama sonuca ulaşamadım.

tekrar bilgisayarı açtığımda yazınızı okudum.

Teşekkür ediyorum.
haddimi aşıyorsam Allah affetsin,
problemim den sizi haberdar etmiş diye şımarıyorum.

Allah razı olsun.
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
HAZAR HEKIMOGLU
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2007
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAZAR HEKIMOGLU

Aleykum Selam Iman,

Rica ederim, .maalesef bu tur yanlis meallendirmeler cok oluyor, insaAllah Hac suresinde ki yanlis meallendirmedeyi de buraya ekleyecegim. Rabbim yar ve yardimcin olsun.

selam ve dua ile...


__________________
WWW.KURANDERSI.COM
www.suleymaniyevakfi.org

HER SALI 18'DE*Kur'an'dan Dinini Ogrenmek isteyenler canli yayin KUR'AN derslerimizde bulusalim

HER SALI 18'DE BIRLIKTE OLALIM(Avrupa saati ile)
Yukarı dön Göster HAZAR HEKIMOGLU's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAZAR HEKIMOGLU
 
medeni0002
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 kasim 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 936
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı medeni0002

                     selamlar,kıymetli dostlarım,
                     Hazar beyefendi,size bazı sorularım var.
                     Bizim haniflerden edip yüksel'in bir meali var ve Hakkı yılmaz'ında meal ve tefsiri var.meal ve tefsirlerde bunlara öncelik veriyoruz.
                     gerçi internette bazı sitelerde edip beyin arapça bilmediğini okumuştum.fakat hakkı yılmaz beyinde bu konuda ihtisas yapıp yapmadığını da doğrusu bilmiyorum.Hakkı Yılmaz'ın tefsirine bazen göz atıyorum,diğerlerine kıyasla onun tefsirini daha ilmi,akıla ve vicdana daha uygun tefsir olarak gördüm.
                     Bayraktar Bayraklı'nın tefsiri de çok güzel.Hatta onun arapçası da iyi derecede ve hafızdır.Fakat tefsirini fazla uzatmış gibime geliyor,haliyle biraz sıkıcı da diyebilirim.bunun en büyük sebeplerinden biri rivayetlere fazla yer vermiş olması.
                     Ahmet Tekin mealini incelediniz mi bilmiyorum ama onun mealini daha hoş buldum.tefsire de benziyor mealede.kelime anlamlarına değil genel manaya ağırlık vermiş.
                     Hissettiğime göre arapçadan anlıyorsun.ilahiyatta falan mı okudun?.
                     bence bizim hanifdostlar sitesine takılan arkadaşlar şöyle bir başlık ve bölüm açsalar iyi olmaz mı?örneğin başlık adı şöyle olabilir.''arap dili açısından meallerin değerlendirilmesi.''bu sitede arapçadan anlayanlardan haktansapmaz adında bir yorumcu arkadaş daha var.sanıyorum o da bu başlığa ve yorumlara katkıda bulunacaktır.
                     aslında genel olarak bütün meal ve tefsirler büyük gayretlerin sonucu oluşuyor.çorba gibi bir iki saatte oluşmuyor.bunun da bilincinde olmalıyız.bence meallerde şu üç şey gözardı edilmemeli.
                     1-arap dili gözardı edilmemeli
                     2-cümle kuruluşu mantığa uygun şekilde kurulmalı.çünkü yüce Rabbim mantıksız cümle sarfetmiş olamaz.
                     3-klasik meallendirme taklitten başka bir şey olmayacağından dolayı,özellikle cümle yapısında şüphe olan,mantığa pek uygun düşmeyen cümlelerde kelimelerin sözlüklerde diğer anlamları araştırılarak mantığa uyumlu kelimelerin yerlerine konularak tekrar mantıklı cümle oluşturma denemeleri en mantıklısını bulunana kadar devam ettirilmelidir.
                     örneğin isra60'da ''veş şeceratel mel’ûnete'' ne anlama geliyor?.ağacın ne suçu olacak ki lanetlenmiş olsun?
                    Hakkı yılmaz bunun tefsirinde en son işi biraz düzeltmiş ve bunun mal ve fitne anlamında bir terim olduğunu açıklamış,fakat diğer mealciler aynı ''lanetlenmiş ağaç''ifadesini devam ettiriyorlar.
                    işte burada benim sorum şu,bu ''leane''kelimesinin sözlükteki diğer anlamlarına niye bakılmamış?.belki bakılsa bunun başka anlamları da vardır,herkes illaki taklit meal yapmak zorunda mıdır?
                    bu konudaki fikirlerinizi ve bilgilerinizi almak istiyorum.
                    selamlar,sevgiler.


__________________
medeniyet
Yukarı dön Göster medeni0002's Profil Diğer Mesajlarını Ara: medeni0002 Ziyaret medeni0002's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Allah Teâlâ şöyle buyurur: “Biz, her elçiyi kendi toplumunun dili ile gönderdik ki, onlara iyice açıklasın. Bundan sonra Allah dileyeni sapıklıkta bırakır, dileyeni de yola getirir. Güçlü olan o, doğru karar veren odur.” (İbrahim 14/4)" Hazar Hekimoğlu.

Hazar, devam edeceğini söylemesine rağmen her nedense bir daha uğramamış buraya.

Bu çeviri vede Hakkı Yılmaz ile Edip Yüksel'in ve ilaveten Mustafa İslamoğlu'nun bu şekil çevirileri kesin yanlıştır. Ya Arapçaya yeterince vakıf değiller yada anlamamışlar. Anlamayınca da kafalarına göre çevirme gayreti içerisine girmişler. Yaptıkları bu çevirileri doğru kabul etmemiz durumunda Kuran'da yüzlerce çelişki var demek olur. Bakın M. İslamoğlu'nun çevirisi şu:

... Bundan sonradır ki Allah isteyenin sapmasını dileyecek, isteyeni ise doğru yola iletecektir...

Adam Ezher'de okumuş, bilmez mi! Yudillu'nun Türkçe karşılığı, "sapmasını dileyecek", oluyor mu acaba? 

Bilerek mi yapmış, bilmiyorum; hazırladığı mealde o kadar çok sükseli bir dil kullanmış ki, o kadar olur! Dolayısıyla büktükçe bükmüş, dolandırdıkça dolandırmış, karma karış etmiş. Mealinde, edebiyat yapayım derken, kullandığı sükseli dil, Kuran'ın edebîliğinden eser bırakmamış, yaptığı edebiyata kurban etmiş.

Sonradan gördüm; M. İslamoğlu başka benzer ayetlerin dip notunda "yeşâu" fiilinnin her iki özneyi birden gördüğünü sölüyor. Yani aynı anda hem Allah hem de o şahıs (men) fail olmuş oluyor. Bu mümkün değildir. Cümlede yeşâu yüklemine iki özne (iki fail) söz konusu olamaz. O taktirde "o şahıs" fâilse meful nerede? Kişi aynı anda aynı fiile hem fail hem meful nasıl olabiliyor, anlamak mümkün değil. yaptığu bu  çeviri 6/39'da çok daha net:

"... Allah dileyeni saptırmayı diler, dileyeni de doğru yola yöneltmeyi diler."

Hele burada hiç mi hiç olmaz. Erbabı neden olamayacağını anlar. 

Doğrusu bu: "Allah dilediği kimseyi...".

Ve mâ teşâûne illâ en yeşâe-llâh. (76/30; 81/29)

Qul allâhumme mâlike-lmulki tu'ti-lmulke men teşâu ve tenziu-lmulke min men teşâu ve tuizzu men teşâu ve tuzillu men teşâu... ve terzuqu men teşâu... (3/26)

İn hiye illâ fitnetuke tudillu bihâ men teşâu ve tehdî men teşâu... (7/55)

Qâle azâbî usîbu bihi men eşâu... (7/156)

Verilecek çok örnek var.

Şimdi bütün bu cümlelerdeki "teşâu" fiilinin fâili, ona daha yakındır diye, "men" dir mi diyeceğiz? Bu ve söz konusu olan o ayetlerin tümümde "men" mef'uldur, fâil de Allah'tır.

Allah azabı dileyene mi veriyor.

"Allah dilediğine/dilediğini..." şeklindeki çevirinin çelişki teşkil ettiğini sanıyorlar. Halbuki, Allah hakedene, hakedeni..." deyu. Kimin hak ettiğini/edeceğini de sen bilmezsin Allah bilir.  Sana düşen beyân/ iletmek ey elçi!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats