HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kitap Tanıtımları ve Tavsiyeleri
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kitap Tanıtımları ve Tavsiyeleri
Konu Konu: kimler neden hadis uydurmuştur Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
AYKIRI YOLCU
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 kasim 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı AYKIRI YOLCU

Kimler, neden Hadis uydurmuştur?



Şu ana kadar Hadis olduğunu sandığınız ve üzerinde titrediğiniz sözlerin aslında bir uydurma olduğunu öğrenseniz ne yapardınız? İşte sizi bu hataya sürükleyenlerin deşifresi:

08 Ekim 2007 08:12
            
 
Kimler, neden Hadis uydurmuştur

Kadir Gecesi öncesi tefekküre kapı açacak ilginç bir konuyu gündeme taşıyalım ve dinin özünden saptırmayı hedefleyen uydurma hadisleri kimin neden uydurduğuna bakalım.

 

Her ne kadar Resülullah Sallallahu Aleyhi vesellem,  “Kim benden,benim söylemediğim bir şeyi söylerse, o şimdiden cehennem ateşindeki yerine hazırlansın.”  (Buhari,ilim bölüm 38 hadis 109) Buyurmuş ise de insanlar şu ya da bu nedenlerle hadis uydurmaktan çekinmemiş ve ne yazık ki bu uydurma hadisler gerçekmiş gibi toplum hayatında hüsnü kabul görmüş ve tarihin akışında da önemli rol oynamışlardır.

 

Hadis diye bildiğimiz ibadet ve düşünce hayatımıza girmiş bir çok sözün aslında hadis olmadıkları konusunda çok sayıda alim uyarıda bulunmuştu.  Son olarak Harun Ünal'ın Mirac Yayınları'ndan neşrettiği  Uydurma Hadisler adlı 6 ciltlik eserde bu uydurma hadisleri delilleriyle görecek ve hayretler içerisinde öğreneceksiniz…

 

Uydurma hadisler konusunda şu ana kadar hazırlanmış olan tüm kaynak eserleri kapsayan bu çalışma ile ilgillerin konu hakkındaki tüm bilgileri tek eserden öğrenmesi hedefleniyor...

 

Haber7 Kitap Dünyası olarak sizler için bu eserden  oldukça ilginç bir bölüm alıntılamayı uygun gördük. Kimlerin neden hadis uydurduğu konusunu bu vesile ile de tartışmaya açalım istedik....  

Hadis Uydurma Sebepleri

Aslında hadis uydurma sebepleri oldukça çeşitlidir. Biz burada sadece kısa olarak bir kısmına değinip geçeceğiz.

 1- Siyasi Çekişmeler sebebiyle hadis uydurulması: Birçok akımlar kendi siyasi düşüncelerini hâkim kılmak maksadıyla Hz. Peygamber (sallallahu  aleyhi ve sellem)-'in ağzından hadis diye birçok sözler uydurmuşlardır. Örneğin Rafızilerin Hz. Ali (radıyallahu anh) ve Ehli Beyte ilişkin hadis uydurmaları, aynı şekilde sahabe hakkında ve özellikle de sahabenin büyüklerinden olan Ebû Bekir ve Ömer gibi -ki bu ikisi Şeyhayn diye anılır- sahabe hakkında hadis uydurmaları gibi.

Yine Ehli Sünnetin de cahil kesimi bu akımlara aynı şekilde hadis uydurarak cevap vermeleri de bunun bir diğer örneğidir.   

Keza Muaviye ve Emevi hanedanına karşı taassup içerisinde olanlar, onları tutanlar da bu defa Muaviye'nin ve Emevilerin faziletine, üstünlüklerine ilişkin hadis uydurmuşlardır. Aynı şekilde Abbasilerin tarafını tutanlar da, bunların faziletlerine ilişkin hadisler uydurmuşlardır.

2- Zındıklar yani İslâm'dan hoşnut olmayan kesimler, Müslümanlardan bu yolla intikam almak amacıyla hadis uydurmuşlardır. İslâm devletinin ve gücünün karşısında duramayacaklarını ve onları yenemeyeceklerini anlayan düşmanlar bu defa böyle bir yolu denemişler, bu yoldan onların inançlarında ve güzelliklerinde birtakım gedikler açmaya çalışmışlardır. Bu maksatla akait, ahlak, tıp, helal ve haram konularında hadisler uydurmuşlardır.

3- Milliyetçilik, kabilecilik, dil, ülke ve devlet başkam-imam hakkında hadis uydurmaları gibi. Örneğin ırkçılık taassubu ile hareket edenler şöyle bir hadis uydurmuşlar:

Hadis 18

"Şüphesiz Allah gazaplandığında vahyi Arapça olarak indirir. Memnun ve hoşnut kaldığında ise vahyi Farsça olarak indirir."

İşte bu uydurmaya karşı cahil Araplar da şöyle bir uydurma ile karşılık vermişlerdir:

Hadis – 19

"Kuşkusuz Allah, öfkelenince vahyi Farsça olarak indirir, memnun kalınca da Arapça olarak vahyi indirir."

Nitekim Ebû Hanife'yi (rahmetullahi aleyh) taassup derecesinde aşırı sevenler, onun için şöyle bir hadis uydurmuşlardır:

Hadis – 20

"Yakın bir gelecekte ümmetim içerisinden Ebû Hanife Numan diye anılan biri gelecek, o ümmetimin kandili olacaktır."

İmam Şafii'ye (rahmetullahi aleyhi karşı kin içerisinde olan bir kesim de buna karşılık şöyle bir hadis uydur­muştur.

Hadis 21

"Yakın bir gelecekte ümmetim içerisinden kendisine Muhammed b. İdris denen biri gelecek ve bu ümmetim hakkında İblisten çok daha zararlı olacaktır,"

İşte bu örneklerde olduğu gibi aynı şekilde ülkeler, zamanlar, kabilelerin faziletlerine ilişkin olarak bir hayli hadis uydurulmuştur. İslâm âlimleri bütün bunları tek tek ele almışlar gereken cevapları vermişler, sahih olanı ve olmayanı ortaya koymuşlardır.

4- Fıkıh ve Kelam ile alakalı farklı görüştekîlerin hadis uydurmaları: İster fıkhi mezhepler olsun, ister kelami mezhepler olsun, bunların mutaassıp olanları da aynı şekilde birbirleri aleyhine hadis uydurmuşlardır. İşte iki örnek uydurma:

Hadis 22

"Kim namazda ellerini kaldırırsa onun namazı yoktur."

Hadis 23

"Kim Kur'ân mahlûktur-yaratolmuştır derse, kâfir olmuş olur."

İşte bu ve benzeri uydurmalar gibi.

 

5- Kıssa ve Mevizeler; Genelde çoğu Allah'tan korkmayan kıssacılar ya da hikayeciler aralarına gir­dikleri toplumların kendilerine yönelmelerini sağla­mak maksadıyla, özellikle onları ağlatabilmek, ken­dilerini dinletebilmek için Allah Resulüne nispetle hadis uydurmuşlardır. Bilgisiz halk kesimi de bu gi­bilerin etrafında toplanıp onların bu uydurmalarını can kulağıyla dinlemeye başlayınca onlar da bundan yararlanarak çıkar sağlamak adına böyle bir yola baş­vurmuşlardır.

Nitekim Ahmed b. Hanbel ile Yahya b. Main bir gün Rasafe Mescidinde namaz kılarlar. Tam bu sıra­da bir kıssaci vaiz ayağa kalkıp söze başlar ve şöyle der: "Ahmed b. Hanbel ile Yahya b. Main bize anlatti, ikisi dediler ki bize Abdurrezzak Katade'den o da Enes'ten (radıyallahu anh) bize tahdis etti. Yani rivayette bulundu, Enes (radıyallahu anh) dedi ki Allah Resûl'ü (sallallahu aleyhi ve sellem) şöyle buyurdu:

Hadis 24

Kim La ilahe İllallah derse, Allah bunun her bir kelimesi için bir kuş yaratır, gagası altından, tüy­leri mercandan," diye yaklaşık yirmi sayfaya yakın uzunca bir uydur­ma hadis sergiledi.

Bunun üzerine Ahmed b. Hanbel ile Yahya b. MaLn göz göze bakışırlar ve birbirlerine sen böyle bir rivayette bulundun mu? diye sordular, her ikisi de birbirlerine: "Allah adına yemin ederim ki şu ana dek ben böyle bir şey duymadan, bunu ilk kez duymak­tayım" derler.

Hikayeci vaiz konuşmasını bitirince Yahyab.Main, yanlarına gelmesi için işaret eder, o da bir bahşiş ala­cağım düşüncesiyle hemen yanlarına gider. Yahya b. Main ona: "Sana bu hadisi kim rivayet etti?" deyince, Kıssacı vaiz de: "Ahmed b. Hanbel ile Yahya b. Main' den rivayette bulundum" der. Bunun üzerine Yahya b. Main: "Ben, kendisinden rivayette bulunduğun Yahya b. Main, bu da Ahmed b. Hanbel. Allah Resulü'nün hadisi olarak senin rivayet ettiğin şekilde asla bir şey işitmiş değilim. Eğer ille de böyle bir şey yapacaksan, bari bizim dışımızda birilerinin adını kullan" diye uyanr. Ancak oldukça pişkin olan hikayeci şu karşılığı verir: "Ben, hep Yahya b. Main'in ahmak biri olduğu­nu duyardım da, şimdi bu anda bu durum gerçekleş­miş oldu" dedi. Yahya kendisine: "Yani nasıl?" deyin­ce hikayeci de: "Yahu dünyada senden başka Yahya b. Main ve Ahmed b. Hanbel yok mu? Oysa ben. Siz­den başka on yedi Ahmed b. Hanbel ile Yahya b. Main isimli adamlardan hadis yazdım" diye yüzü hiç kızar-maksızın pişkince bir cevap verir.

 

6-Din hakkında bir bilgisi olmadığı halde, din adına iyilik yapacağım düşüncesiyle hadis uydurulması.

 

7-Kendi heva ve arzularının gerçekleşmesi için iktidar sahibi kimselere yaklaşmak, onlar katında yer edinmek amacıyla, yaranmak için hadis uydurulması gibi. Bunun en açık örneği şu olaydır.

Gayyas b. İbrahim adında biri, Halife Mehdi'nin huzuruna girer. Bu sırada Mehdi güvercinlerle oynamaktadır. Hemen bunu fırsat bilerek aşağıdaki hadisi uydurur:

Hadis 25

"ödül ancak ok, deve ve at yarışlarında vardır, caizdir."

Asıl hadiste yer alan ifade buradakilerdir. Ancak Ğayyas adındaki şahıs halifeye yaranmak için, onun güvercinlerle oynadığını görünce buraya bir de "Cenah" kelimesini yani "Kanatlılarda" da ödül vardır, eklemesini yapmıştır. Bunun üzerine Halife Mehdi, bu kişiye on bin dirhem bahşiş verir, daha sonra adam sırtını dönüp gidince Mehdi: "Senin şu kafanın Allah Resulü adına büyük bir yalan ile hadis uydurduğuna ben kesinlikle şahidim" der. Bunu üzerine hemen tüm güvercinlerin kesilmesini emreder.

Bunun dışında farklı daha birçok nedenlerle hadis uyduranlar olmuştur, örneğin belli bir guruptan veya cemaatten intikam almak, bir takım yiyecek ve içeceklere, kokulara ve giysilere bir değer kazandırmak ve bunlardan çıkar sağlamak maksadıyla yapılmış olanlar da bulunmaktadır.

İşte bunun içindir ki hadis âlimleri sened ve metin olayına büyük önem vermişler, bunlar üzerinde titiz likle durmuşlardır. Nitekim daha önceki sayfalarda bunun üzerinde durmuştuk. Bunun içindir ki Müslim'in Sahih adlı eserinin mukaddimesinde rivayet ettiğine göre ibn Siyriyn şöyle demiştir:

"Onlar isnad hakkında soru sormazlardı Ancak ne zamanki fitne ortaya çıktı, bundan böyle; bize ricalinizin adlarını, raviîeri söyleyin, derlerdi ve böylece Ehli Sünnete bakılır ve onlar kanalıyla gelen hadisler alınırdı. Bidat ehline bakılır ve onların hadisleri alınmazdı."

Özellikle bu durum Sahabe nesli ile Tabiinin büyüklerinin hayattan çekilmelerinden sonra daha da araştırılır olmuştur. Çünkü bu dönemden sonra böyle bîr araştırma ve soruşturma muhaddisler için zaruret halini almıştır. Örneğin Muhammed b. Siyriyn gibi hadis tenkitçileri ve imamları şunu söylüyorlardı:

"Doğrusu İsnad, dinin bir temelidir. Eğer isnad olmasaydı, herkes dilediği gibi bir şeyler söyler dururdu." Yine İbn Siyriyn bir başka ifadesinde şunları dile getiriyor: "Aslında bu ilim, dinin ta kendisidir, dolayısıyla dininizi kimden öğrendiğinize dikkat edin" yine bir başka ifadesinde de: "Bizimle diğerleri arasındaki fark, bizim isnadı araştırmanuzdır." demektedir.

Bu konularda daha fazla bilgi edinmek isteyen okurlar, hadis usulüne ilişkin yazılmış olan kitaplara bakabilirler.

Sizlere bir bölümünü sunduğumuz Uydurma Hadisler / 6 Cilt serisi konu ile ilgili herhangi tek bir kitabın çevirisi değildir. Mevzu hadis konusunda çok yorucu ve titiz çalışmalar yapmış ve bu konuda çok değerli eserler ortaya koymuş olan Hadis Alimleri’nin konu ile ilgili onlarca kaynak eserleri taranarak yorucu ve yıllar süren titiz bir çalışma ile tek bir kaynak eser mahiyetinde istifadenize sunulmaktadır.

Ali el-Kari’nin el-Esrar ve el-Masnuu, Şevkani’nin el-Fevaidi, Süyuti’nin, ed-Dürer’i, Camiussağir’i, el-Leali’si, Heysemi’nin Mecmauzzevaidi, Ezheri’nin Tahzirul Müslimin’i, Sağani’nin Mevduatıİbn Cevzi’nin Mevduatı, İbn Kayyım’ın el-Menar’ı, Sehavi’nin, el-Makasıd’ı, İbn Arrak’ın Tenzih’i, Iraki’nin el-Muğni’si, İbn Teymiye’nin Ulumul Hadisi, el-Hut’un, Esnalmetalib’i,  Kütübi Sitte, Fethul Bari, Umdetul Kari, Elbani, Askalani gibi zatların eserlerinden yararlanılarak hazırlanmıştır.

Kitapla ilgili teknik bilgiler, internet üzerinden satış şartları için bu linki kullanabilirsiniz...



__________________
iman bizim bünyadımız
tarihtedir hep yadımız
hizbullahtır hem adımız
biz nurluyuz imanlıyız
Yukarı dön Göster AYKIRI YOLCU's Profil Diğer Mesajlarını Ara: AYKIRI YOLCU
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats