HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: NAMAZ VE ORUÇ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iscannglb
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iscannglb

SELAM

günlerdir araştırdığım halde bir türlü yerine oturtamadığım namaz konusunda belki daha fazla konu açmak benim durumumdakileri bilgilendirmek açısında gerekli.

Benim açımdan belkide en canalıcı nokta su soru

183 Ey iman sahipleri! Oruç sizden öncekilerin üzerine yazıldığı gibi, sizin de üzerinize yazıldı. Umulur ki sakınırsınız.

ve oruc bizden öncekilere yazıldığı halde düzenlenmiş olmazsa olmazları bildirilmiş

184 Sayılı günlerdedir. Sizden kim hasta veya yolculukta olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde tutar. Zorlukla dayananlar, fidye olarak bir yoksulu doyurmalıdır. Kim gönülden bir hayır yaparsa, bu da kendisi için hayırlıdır. Oruç tutmanız bilirseniz sizin için daha hayırlıdır.

185 Ramazan ayı ki; insanları doğru yola ileten, apaçık ve ayırt edici olan Kuran onda indirilmiştir. öyleyse sizden kim bu aya tanık olursa, onda oruç tutsun. Hasta ya da yolculukta olanlar tutamadığı gün sayısınca diğer günlerde. Allah sizin için kolaylık ister, zorluk istemez. Bu, sayıyı tamamlamanız, sizi doğru yola ilettiğinden dolayı Allah'ı yüceltmeniz içindir. Umulur ki şükredersiniz.

187 Oruç gecesi kadınlara yaklaşmanız helal kılınmıştır. Onlar sizin giysiniz, siz de onların giysilerisiniz. Allah sizin benliklerinize yazık etmekte olduğunuzu bilmiş, tevbelerinizi kabul edip, sizi bağışlamıştır. Artık onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdığı şeyi arayın. Tan yerinde beyaz iplikle siyah iplik ayırt edilinceye kadar yiyin için, sonra da orucu geceye kadar tamamlayın...

ilginçtirki orucu bizden öncekilerde tutuyorlar ancak muhtemelen rabbimizin istediği şekilde değil ve düzenlenmiş.

 

gelelim namaza

"... Namaz, müminler üzerine vakti belirlenmiş bir farz ..."  dır. (4/103) 

ve vakitleri

(11/114)Gündüzün iki ucunda ve gecenin gündüze yakın zamanlarında namaz kıl. .... Diyanet

5 diilmiydi bunlar haydaaaaa

namaza hazırlık

5/6 aytinde

Yüzler, dirseklere kadar eller yıkanarak; baş meshedilerek, topuklara kadar ayakların meshedilerek / yahut yıkanarak" 

ve bozanlar birde sıkıntı anında alternatif abdest

4/43

gelelim namazın uygulanmasına

o da ne bizden öncekilerde kılmışlardır muhtemelen rabbül aleminin razı olduğu şeklinden çıkarmışlardır gafillikleriyle.Durun burda biyerlerde olmalı bulurum ya!Ben netin aktif kullanıcısı diilim e çalıştım akşam oldu geldim evime bikaç saatim var okumak için ya pc nin başına geçip yorum okuyup birilerinin dediğine uyucam ya kuranı kerimden bulucam.Allah Allah elimdeki mealde parantezlerde yokki BİRİLERİ Bİ YÖNE DÖNÜYODU bulayım o yönü dicem mescidi haramın kıble oldunu biliyormuyumki nereye döncemi bileyim!!durun bi ayet buldum

Doğu da batı da Allah'ındır, nereye dönerseniz Allah'ın yönü orasıdır........"  (2/115)

eee döndüm bi yöne şimdi?

gerisi kurandan ben rukuyu kıyaamı secdeyi bulabilirsem ve belki aa bunlar namazın şartları olabilir diye düşünebilirsem gelebilir.gönülden boyun eğerek  (3/43İnananlar:  ....Rüku ederek yerlere eğilmişlerdir. (38/24)

Anladığım o durki salat ve ikamesi oruc gibi bizden öncekilere de yazıldığı halde peşpeşe verilen bakara suresindeki oruc gibi net bir tanıma sahip değil.itiraz edecek arkadaşlara derimki kurana göre hesabımı ben tek vereceğim üstelikte kurandan.yorumlarınıza uyarsam size uymuş olurum kendi öğrendiğime değil apacık bir kitaba bakarak sizin yorumlarınıza gerek görmeden orucu tutan ben namaza gelince yorumunuza muhtac oluyosam bunda bi tuhaflık vardır.bilmediklerinizi bilenlerden sorunuz kısmı oruç için geçerli olmuyosa namaz içinde olmamalı diye düşünüyorum..

 

selamlar

Yukarı dön Göster iscannglb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iscannglb
 
iscannglb
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iscannglb

tekrar slm

bukadarmı  kötü bir yorumduda cvp yok.ne yani ben;

apacık bir kitaba bakarak sizin yorumlarınıza gerek görmeden orucu tutan ben namaza gelince yorumunuza muhtac oluyosam bunda bi tuhaflık vardır.bilmediklerinizi bilenlerden sorunuz kısmı oruç için geçerli olmuyosa namaz içinde olmamalı diye düşünüyorum..

derken çokmu iddialı konuştum:(

Allah doğrusunu öğretsin ve o Allah ne güzel öğreticidir

selametle...

Yukarı dön Göster iscannglb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iscannglb
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam, yazi bana ait degil,alintidir

Vakitli salatın taa en başından incelemeye bakalım ve görelim olayın aslı ne imiş

Nisa 95 Ya eyyühellezine amenu iza darabtüm fi sebilillahi fe tebeyyenu ve la tekulu li men elka ileykümüs selame leste mü’mina tebteğune aradal hayatid dünya fe indellahi meğanimü kesirah kezalike küntüm min kablü fe mennellahü aleyküm fe tebeyyenu innellahe kane bi ma ta’melune habira

Gelin beraber çevire çevire gidelim;

4:94 Ey o tüm emin olanlar/iman edenler Allah yolunda seyahat ederseniz/Allah mesajını iletirseniz daha sonra iyi araştırın/iyi anlayın ve selam/barış/huzur diyene dünya hayatının menfaatleri için sen iman etmemişsin demeyin zira Allah indinde ganimet bol, evvelden siz de öyleydiniz, Allah cömertlik etti de sizi emin kıldı, bundan dolayı iyi araştırın,gerçekten Allah ne ederseniz haberdardır.

Görüldüğü gibi olayın taa başında zulme uğrayan ya da gerçeğin farkına varan insanlardan oluşan peygamber ve çevresi Allah’ın ulaştırılmasını emrettiği şeyi ulaştırmak için seyahate çıkıyorlar. Öyle ki bu ulaştırma hizmeti için Allah’ın sünneti budur ki her elçiyle beraber olanlardan alınmıştır bu ancak çoğunluk bu hizmeti engellemiştir…Şöyle ki;

2:27 Ellezine yenkudune ahdellahi mim ba’di misakih, ve yaktaune ma emerallahü bihi ey yusale ve yüfsidune fil ard, ülaike hümül hasirun

27. Ki antlaşmadan(misak) sonra Allah’a verdikleri sözü/sundukları bağlılığı tutmazlar/bozarlar ayrıca Allah’ın ulaşmasını emrettiğini alıkoyarlar/durdururlar ve yerde bozukluk/huzursuzluk yaparlar; işte kaybedenler onlardır.

bu ayetlerde de görüldüğü gibi Allah müminlere bu kutsal iletiyi yeryüzüne iletmeleri için emir vermiş ve karşılığı olarak ta güzel ödüllerin(ecir) vaadi verilmiştir. İşte bu kişiler bu iletilmesi emredilen şeyi iletmek üzerine yeryüzünde seyahate çıktıklarında, dere tepe geçtiklerinde karşılaştıkları insanlar hakkında ön yargılı olmamaları istenmiştir. Barış sözcüğünü kullananların gayri mümin olarak adlandırılmamasını istemiştir. Çünkü o kişinin daha sonradan iman edip etmeyeceğini ancak Allah bilir. Kişi zalimlik yapmıyorsa yani barış içinde yaşamayı emrediyorsa bu kişi gayri mümin ilan edilmemiştir. Öyle ki bu yolculuk sadece iletiyiiletmek için değil zalimlere karşı savaşmak için de olabilir. Gelelim bir sonraki ayete;

4: 95 La yestevil kaidune minel mü’minine ğayru ülid darari vel mücahidune fi sebilillahi bi emvalihim ve enfüsihim feddalellahül mücahidine bi emvalihim ve enfüsihim alel kaidine deraceh ve küllev veadellahül husna ve feddalellahül mücahidine alel kaidine ecran aziyma

4:95 İman edenlerden özürü olmamasına rağmen oturanlar Allah yolunda malları ve benlikleri ile çaba gösterenler ile bir olmaz, zira Allah malları ve benlikleri ile gayret gösterenleri/zorluklara direnenleri oturanlardan derece bakımından üstün tutar, öyleki Allah tümüne güzellik vaad eder ancak çaba gösterenlerin ödülü oturanlardan daha üstündür.

Görüldüğü gibi cihadın tanımı da ayetlerde anlatılmıştır. Cihad insanlara yaratılışta verilen sağlıklı(fıtri) yapının korunması için gayret göstermek ve zorluklara karşı direnmektir. Bu bedensel ve ruhsal sağlık için sağlığı korumak olabileceği gibi, otoriter firavnların zulmüne karşı savaşarak toplumsal sağlık için de olabileceği gibi, yerküre sağlığının örneğin ormanların yok oluşunu engellemek için de olabilir. Bunun için Allah’ın bu yeryüzündeki bozukluğun(fitne) giderilmesi konusunda gönderdiği emir ve öğütler iletilmek zorundadır. Müminler bu görevi üstlenmekte ve Allah ile antlaşma(misak) yapmaktadırlar. Allah yolunda gayret gösterenlerin, zorluklara direnenlerin ödülleri ise bir sonraki ayette belirtilmiştir.

4:96 Ondan dereceler, bağışlanma, rahmet(şevkat); öyle ya Allah bağışlayan ve rahimdir.

Daha sonra

4:97 İnnellezine teveffahümül melaiketü zalimi enfüsihim kalu fime küntüm kalu künna müstad’afine fil ard kalu e lem tekün erdullahi vasiaten fe tühaciru fiha fe ülaike me’vahüm cehennem ve saet mesiyra

Gerçektir ki melekler onlar nefslerine(benliklerine) zulmederken ruhlarını aldıklarında/vefa ettiklerinde/üstten baktıklarında derler: -ne içindesiniz?-, derler ki: -biz yerde eziliyorduk/çaresizdik-, derler: Allah’ın yeri geniş değil miydi? Hicret etseydiniz ya oralara. İşte bunların barınağı cehennemdir. Ne kötü dönüş yeridir o.

4:98 İllel müstad’afine miner ricali ven nisai vel vildani la yestetiy’une hiyletev ve la yehtedune sebila

4:98 Erkeklerden, kadınlardan ve çocuklardan çareye gücü olmayan ve yol(Allah yolu) bulamayanlar müstesnadır.

4:99 Fe ülaike asellahü ey ya’füve anhüm ve kanellahü afüvven ğafura

4:99 Ki işte ümit edilir Allah onları affeder öyle ki Allah affeder, bağışlar

4:100 Ve mey yühacir fi sebilillahi yecid fil erdi mürağamen kesirav veseah ve mey yahruc mim beytihi mühaciran ilellahi ve rasulihi sümme yüdrikhül mevtü fe ad vekaa ercuhu alellah ve kanellahü ğafurar rahiyma

4:100 Ayrıca kim Allah yolunda hicret ederse yeryüzünde, varıp sığınarak karşı harekete girişecek çok yer bulur; geniş bir imkân da bulur. Ve her kim, evinden/beytinden Allah’a ve resulüne hicret niyetiyle çıkar da kendisine ölüm yetişirse onun ödülünü vermek Allah’a düşer. Allah Gafûr’dur,Rahîm’dir.

4.101 Ve iza darabtüm fil erdi fe leyse aleyküm cünahun en taksuru mines salah in hiftüm ey yeftinekümüllezine keferu innel kafirune kanu leküm adüvvem mübina

4:101 Ve yerde yolculuğa çıkarsanız sonra nankörlerin/kafirlerin size fitne/bozukluk/tuzak kurmalarından endişe ederseniz salattan/söylevden kısmanızda size bir günah yoktur, gerçekten nankörler/kafirler sizin apaçık düşmanınızdırlar

Bu noktaya gelindiğinde salatın iletilmesi gereken bir şeyin insanlara duyurulduğu bir eylem olduğunu anlarız. İletilen şey müminlerin söz verdikleri kafirlerinse bu iletilmesi gereken şeyin iletilmesini engellemke için her türlü pisliği yaptığı şeydir. Nedir sizce bu? Tabi ki insanlara gerçekleri anlatmaktır ve insanlara topluca durumlarını açıklamak, uyarmak, nutuk çekmektir. Ancak bu söylevi bozmak için nankörler/kafirler hazır beklemektedirler. Bunun için Allah bu eylemi kısaltmanızda size bir zarar yoktur demektedir. Size güncel örnek verelim, Atatürk 19 Mayıs harekatı ile çeşitli illerde kongreler yapmıştır ancak yakalanma korkusu ile bunu yapmıştır. Bu durumu aynen buna benzetebilirsiniz.

4:102 Ve iza künte fihim fe ekamte lehümüs salate feltekum taifetüm minhüm meake vel ye’huzu eslihatehümv fe iza secedu felyekunu miv veraikümv velte’ti taifetün uhra lem yüsallu fel yüsallu meake vel ye’huzu hizrahüm ve eslihatehüm veddellezine keferu lev tağfülune an eslihatiküm ve emtiatiküm fe yemilune aleyküm meyletev vahidehv ve la cünüha aleyküm in kane bi küm ezem mim metarin ev küntüm merda en tedau eslihateküm ve huzu hizrakümv innellahe eadde lil kafirine azabem mühina

4:102 Ve sen içlerindeysen sonra söylevi/bağlılığı sunma merasimini(biat etme) yerine getir, onlardan bir taife seninle dursun ve silahlarını da edinsinler sonra onlar secde ederken/itaatlarini taktim ederken(yani; biz işittik inandık sen resulsün, artık sizinleyiz…) diğerleri arkanızda beklesinler. Sonra henüz bağlılıklarını sunmayanlar gelsin ve seninle bağlıklarını sunsunlar onlarda temkinli olup silahlarını yanlarına alsınlar. Nankörler öyle arzu ederler ki emtianızdan ve silahlarınızdan gafil olasınız da aniden baskın yapsınlar. Eğer yağan yağmur veya hastalık durumu eziyet olursa silahlarınızı bırakmanızda bir günah(zarar) yoktur. Ancak yine de alarmda(hızır) olun, gerçekten Allah nankörler için rezil edici bir ceza hazırlar.

4:103 Fe iza kadaytümüs salate fezkürullahe kiyamev ve kuudev ve ala cünubiküm fe izatme’nentüm fe ekiymüs salah innes salate kanet alel mü’minine kitabem mevkuta

4:104 Ki salatı/zikr toplantısı/ söylevi yapmanızın ardından Allah’ı anın ayakta ve otururken ve yanlarınız üzere sonra rahata ermenizin ardından salatı ikame edin/zıkr toplantısı/söylevi yerine getirin gerçekten salat müminlere belirli bir zaman aralığı yazılmıştır.

Waw-Qaf-Ta = zaman olarak belirlenmiş/belirtilmiş/sınırları belirlenmiş bir şey, zaman-süre-vakit atamak tayin etmek, zaman/vakit ölçüsü (örneğin, mevsim). Lexicon Arabic

İşte yapılması gereken eylem belirli vakitlerde değil, süresi kısaltılan bu eylem rahata erildildiğinde tam süresi boyunca yapılacaktır. Yani kısaltılan eylem gerçek süresine uzatılacaktır.

İnsanlar bu süre boyunca peygamberden Allah yolunda gayretin nasıl yapılacağını öğrenmektedirler. Toplumsal sağlığı bozan fitneci nankörleri kovalamaktadırlar. O zalimlerin tepesine binmek için peygamber emirleri anlatmakta müminlerin misakını almaktadır…Fıtrat(sağlık-istenen standart) çizgisine teğetlenmek için gereken kulluk görevlerini öğrenmektedirler…

Ve sonraki ayetlerde bu durum nankörler, içlerinden benliklerine uyanların durumu,ihanet edenlerin durumu v.s anlatılmaktadır.

Salat toplantıları fecr ve işa yapıldı yani sabah akşam ve bu zıkr toplantılarında Muhasmmed ayetleri tebliğetti,şura yapıldı,biat yani bağlılıkalındı,savaş ve devlet komutanıda olan nebıyl beraber itaatler yani secdeler sunuldu.

Dua ederken,dilerken,Allaha niyazda bulunurken,Kuran okurken öğüdü anlamak misak için ilk şarttır,ne dediğini bilmeden arapça kelımeler söylemek sağlıksız bir diyalogtur, af buyrun ama Papua Yenigıneye telefon açıp ordaki yerel halktan biriyle lisan konuşmaya benzer,Allahın dili ise yoktur,her kavme değişik dillerde bir çok tebliğ,ayet gelmiştir.

Kuranda ismiyle sadece fecr ve işa salatları geçer,Muhammed ayetleri tebliğ ederek öğüt veren görevli bir elçi idi,Hud 114 gıbı ayetler incelenirse salatı duzenleme emri bize değil Muhammededir,dolayısıyla şu an şahsına inen diğer asyetler gıbı hukmu yoktur.bu salatlarda Muhammed mumınleri toplamış,tebliğ yapmıştır,ayetleri okumuştur,bu teslimıyet,bağlılık için biat alınan salat toplantılarıdır.Cuma gunu araplarda yoktur,arube gunu vardır,yevm Kuranda gun dışında zaman anlamı ilede geçer.

Salat, sally kökunden gelir,peşınden gitmek,takip etmek anlamı taşır,elçinin tebliğine uyulucak ,islam evinde bir aıle yapısı gıbı sıkı bir bağlılıkla peşinden gıdılecek,bağlılık,misak ayakta tutularak,öğüt icra edılecektır.

Bu savaş,daha doğrusu bu seyahat”ler,islamın tanıtım ve tebliği için,islamın ilk yıllarında Hz.Muhammed ve arkadaşlarının Mekke”nın mahallelerinde,Mekkenin çevresindeki yerleşim yerlerinde yaptıkları bir tanıtım ve davet çalışmasıdır.Günümüz tabiri ile,yasa dışı gösterilerdir.

Mekke ve çevresine hakim siyasi otoritenin engellemelerine rağmen,peygamber ve arkadaşlarının yaptığı tanıtım ve davet çalışmalarıdır.Peygamberin yaptığı bu çalışmaların,Mekkeli müşrikler ve Mekke”ye hakim siyasi otorite tarafından engellenip,yasaklandığını Alak suresinden açıkca anlıyoruz.Alak Suresinden,ilk zamanlar bu davetleri Hz.Muhammed”in tek başına yaptığını ve Muhammed”in bu çalışmalarını engellemek için,Mekke meclisinin karar çıkarttığını ve çıkarttıkları kararın uygulamaya konduğunu,gene Alak Suresinden anlıyoruz.

Gene ayni Sureden,meclisin kararına rağmen,Hz.Muhammed”in çikan karara itaat etmediğini,secde”ye,yani görevini yapmaya devam ettiğini de,açıkca anlıyoruz.

Muhammedın namazı engellenemez,bir şekılde 4 duvar arasında kılar ama yaptığı tebliğ ve elçilik vazifesi,bağlılığı,misakı icra engellenir.Bu engelleyen meclis Mekkedeki mecıdı haram yani haram meclistir,müşrıklerın meclisi,şura topluluığudur.Bu meclis Allah adınna hukum verıp,dın uydurmaktadır,onlarda Allaha ınanmakta sadece aracı koymaktadırlar,kutsal kurban taşları ıle rıtueller yapmakltadırlar,baş putları dogurganlık iftıra ettıklerı Allahın dişil yazılışı Allattır.

Sen, namaz kıldığında kulu (bundan) engelleyeni gördün mü? Sen, salatı ikame ederken kulu (bundan) engelleyeni gördün mü?

12. Ne dersin, ya o (engellenen kul) hidâyet üzere ise; ya da takvayı (Allah’a karşı gelmekten sakınmayı) emrediyorsa!?

13. Ne dersin engelleyen, Peygamberi yalanlamış ve yüz çevirmişse!?

14. O Allah’ın, her şeyi gördüğünü bilmiyor mu?

15, 16. Hayır! Andolsun, eğer vazgeçmezse, muhakkak onu perçeminden; o yalancı, günahkâr perçeminden yakalarız.

17. Haydi, taraftarlarını çağırsın.

18. Biz de zebânileri çağıracağız.

19. Hayır! Sakın sen ona uyma; secde et(itaat et,uy) ve Rabbine yaklaş.

Ben,bu sureden ve bu surenin tasvir ettiği olaylardan,Hz.Muhammed”in bu çalışmalarına devam ettiğini ve kısa süre içinde kendisine bir çok insanın inanıp,katıldığını ve böylece hareketin güç kazandığını anlıyorum.

Yukarıdada bahsettiğim üzere bu salatlar Muhammedin ayetleri,tebliğ attiği ,misak(bağlılık) anlamında biat aldığı,Allahın anıldığı,öğüdünün anlatıldığı salatlardır,salat bıtıncede Allahı zıkretmeye yatarkende devam edın dıyerek ilgili ayet bu salatın zikr,söylev toplantısı olduğunu açıklıyor,cuma salatı ıle ılgılı verdiğim bılgılerde fecer ve işa yani sabah ve akşam Muhammedın toplantı (cumua) salatları duzenlediğini ortaya koyuyor.Salat yani Muhammedın tebliği,Kuran tefekkürü,toplantı zikri bitincede yani tum gun Allahın öğütlerini hatırlamalı,haramı helali bılmeli,öğütlerini icra yani bağlılığıu ikame etmeliyiz,salatı dosdoğru ıkame budur,kitaba sımsıkı sarılarak olur.Secde yani itaat, kutsal kurban taşı önunde 5 vakıt yere kapanarak değil,Allah kelamının öğütlerine itaat ederek olur.

Araf 7:170 Kitab’a sımsıkı sarılıp salatı dosdoğru ikame edenler var ya, işte biz böyle iyiliğe çalışanların ecrini zayi etmeyiz

ALLAHIN İMAN EDENLERE VERDİĞİ ÖĞÜT ABDEST

Cunuplukten temızlenme, aklın örtülu olduğu halın bıtmesıdır yanı sehvet halının.Tum vucut yıkama abdesti sunnılerın Emevı zamanı yozlaştırdığı abdesttir.Gelenekçi anlayışda sarhoş kişi duada okur,sacma mantıksız dıleklerde bulunabılır Allaha olan bu duasında ve ayrıca Kuranı sarhoş yada sehvet halınde ıken okuyup mısakta yanlış yorumlar yapabılır.

Kişi eger su bulamanışsa elbette temiz bir toprakla elını dırsegını sıvazlama seklınde yıkama yapacaktır.Ayrıca tuvalet kelımesınden namazı bozan hallerı çıkarmak sadece zorlama yorumdur.Mesela Edip Yuksel’e ve bazı mezheplere göre göre yellenme,kan ve cırılplak olarak namaz kılma, namaz bozmazken,baska mealcıye göre bozar.

Oysa Allah nımetı tamamlamak istıyor,mısakta yanı ayetlerın okunmasında zıhın açıklığı istıyor,sız sarhoş bırıyle antlaşma yaparmısınız?Ertesi gun sözlerını hatırlamaz…

(SÂD suresi 29. ayet) Bereketli bir Kitap bu; sana indirdik ki onu, ayetlerini derin derin düşünsünler ve öğüt alabilsin temiz özlüler.

04:43 Ey iman edenler, sarhoşken ne dediğinizi bilinceye kadar; cünüp iken de -yolcu olmanız hariç- guslünüzü edinceye kadar salata yaklaşmayın. Eğer hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz hacet yerinden gelir veya kadınlara dokunmuş da(şehvet sarhoşluğu) su bulamazsanız o zaman temiz bir toprağa teyemmüm edin; niyetle yüzünüze ve ellerinize sürün. Gerçekten Allah çok affedici ve günahları bağışlayıcıdır.

04:44-45-46 Kendilerine Kitap’tan nasip verilenlere baksana! Sapıklığı satın alıyorlar ve sizin de yoldan çıkmanızı istiyorlar.Allah düşmanlarınızı sizden daha iyi bilir. Gerçek bir dost olarak Allah yeter, bir yardımcı olarak da Allah kâfidir.Yahudilerden bir kısmı, (Allah’ın kitabındaki) kelimeleri esas mânâsından kaydırıp; dillerini eğerek ve dine saldırarak, «Sözünü işittik, emirlerine isyan ettik, dinle, dinlemez olası ve râinâ (bizi gözet)» diyorlar. Halbuki onlar, «İşittik ve itaat ettik; dinle ve bize de bak» deselerdi bu, kendileri için daha hayırlı ve daha doğru olurdu. Fakat Allah, küfürleri yüzünden kendilerini lanetlemiştir. Artık onlar, pek azı müstesna, iman etmezler.

Abdest ayeti ile peygamberin Kuran’ı tebliğ ve müminlere öğüt için düzenlediği salatlara ( Hud 114 te anlatılan fecr ve işa toplantı salatları)söylev / bağlantı için iştirak kuralları verilmiştir. Allah söyleve katılanların temiz olmasını ve ne dediği bilir durumda olmasını istemektedir. Çünkü sarhoş olarak söyleve katılan kişi Allah’ın sözlerini,okunan ayetleri anlamakta güçlük çekebilir veya onları alaya alabilir,yanlış yorumluyabılır,kelımelerı kaydırabilir. Bu hadiseden önce elleri, yüzü, vs… yıkamak da zihni açmak ve algılamayı kolaylaştırmak içindir,teyemmum şartı da elektıriği atmaya,bılınci açmaya yönelıktır, yoksa kişinin ne dediğini bile bilmeden papağan gibi tekrarlayacağı birkaç dua için böyle bir şeyin istenmiş olmasının elle tutulur bir yanı yoktur.Zaten devamındaki 4:44-45-46 ayetlerde kitabın sözlerıyle alay eden,kelımelerın yerlerını kaydıran örtulu zıhnıyetlere dıkkat çeker.

Bir başka dikkat edilecek husus ayetin “sarhoşken namaz kılmayın” değil “namaza yaklaşmayın” demesidir…

KAF suresi 19. ayet) Sonunda ölüm sarhoşluğu gerçekten gelmiştir; işte senin kendisinden kaçıp durduğun şey budur.

Âyette geçen “Sükârâ” ifadesi, sadece alkol türü nesnelerle sarhoşluğu kapsamaz. “Sukr” terimi, geniş anlamıyla insanın zihinsel melekelerini tam olarak kullanmaktan alıkoyan herhangi bir zihinsel uyuşukluk durumunu ifade eder. Yani bu, aynı zamanda uyuşturucu kullanma veya sersemleme yahut şehvet yoluyla aklın geçici olarak dumanlanması ve mecazi olarak ‘uyku sersemliği’ şeklinde tanımlanan durumlar için de geçerlidir. Açıkça normal muhakemenin şaştığı veya ortadan kalktığı her türlü durum demektir.

Sarhoşluğun (zihin bulanıklığının) nedeni sadece içki değildir. Bir çok nedenle insanın aklı başından gider, kontrolu kaybeder. Kur’ân’ı Kerim’de bunun örnekleri verilmiştir. Mesela:

Âşagıdaki ayette bahsedilen sarhoşluğun nedeni ölüm korkusudur, içki değildir.

Hıcr suresi âyet 14, 15:“Üzerlerine gökten bir kapı açsak da oradan yükseliyor olsalardı kesinlikle şöyle diyeceklerdi: “Bizim gözlerimiz döndürüldü, bakışlarımız sarhoş edildi. Belki de biz büyüye çarpıtılmış bir toplumuz.”

Mesela Musa ve buyuculerle ılgılı ayette bahsedilen gözlerinin sarhoşluğunun nedeni sihir, göz boyamadır, içki sarhoşluğu değildir..

Hıcr suresi âyet 72:“Senin ömrüne yemin olsun ki onlar, kendi sarhoşlukları içinde bocalıyorlardı.”

Bu ayette konu edilen sarhoşluğun nedeni içki, uyuşturucu değil şehvettir. (Konu Lut kavminin sapıklığıdır.

Hacc suresi âyet 1, 2:

“Ey insanlar! Rabbinizden korkun. Çünkü kıyamet saatinin zelzelesi gerçekten çok büyük bir şeydir.Onu göreceğiniz gün her emzikli kadın emzirdiğinden vazgeçer ve her gebe kadın taşıdığını düşürür. Sen o gün insanları sarhoşlar halinde görürsün; oysaki onlar sarhoş değillerdir, Ama Allah’ın azabı çok şiddetlidir.”.

Buradaki sarhoşluğun nedeni de kıyamet depreminin meydana getirdiği korkudur.Sarhoşluk/zihin bulanıklığı sadece içki içmekle olmuyor, başka nedenlerle de oluyor. Yukarıda sunduğumuz Maide suresinin 43. âyetinde “Sarhoşluk/zihin bulanıklığı” herhangi bir kayda bağlanmadan mutlak olarak “sarhoşluk/zihin bulanıklığı” olarak ifade edilmiştir. Bizlerin bu mutlak ifadeyi, sadece içki sarhoşluğu olarak anlayıp ona göre amel etmemiz gerçeğe aykırıdır.Sarhoşluk halı aklı ve ıradeyı örten durumlar için kullanılmıştır.Aklı örten ,dua ve Allah ıle olan her türlü baglanıtıda,salatta,duada kişiyi hataya açık hale getıreceği için Allah tarafından bu durumdan kurtulduktan sonra salata yaklaşmamız emredılmıştır.Cunuplukten temizlenme ihtılam halınden kurtulmaktır.Cunupken yanı ıhtılam halındeyken veya bu duruma yakın bır haldeyken,kışının aklı örtuludur,dua etme,Kuran okuma bunlardan uzak durulmalıdır.Su ıle elıyuzu yıkayıp elektiriği atma,kendıne gelme en hızlı çözumdur,verilen öğüt budur.

05:06 Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

Allah gunahtır,haramdır dememiş,zorluk istemıyorum ama uzerınızdeki nımetımı tamamlıyayım şeklınde ögut vermiş,dua ederken,Kuran ayetlerını anlayıp,yorumlarken bılincın açılması,elektrığın atılması ve temiz olunmasıyla elbetteki Kuran okuma daha saglıklı ve daha verımlı olacak nımet tamamlanacaktır.Her an Allah ıle baglantı halındeyız ve huzurundayız,O Semidir,Basirdir,salat insanın tum yasamıdır,yasam içerisınde temız olmak Allahın ılkel çöl araplarına ve bizlere ögududur.

Su hem temızler,elektrığı atar aynı toprakla teyemmumde olduğu gıbı,hemde bılıncın açılmasına yardımcı olur.Temizlik imandan gelir.Mesela adetten temizlenmek yani tahır olamak,adet halının bıtmesıdır,5:06 da geçen cunuplukten temızlenmekte cunupluk halının bıtmesı,su veya toprak yardımıyla elektrığin atılıp, kışının aklının örtülu olduğu sarhoşluk durumundan çıkması ve zıhnın açılmasıdır.

05:06 Ey iman edenler, salata kalkıtığınızda , yüzlerinizi, dirseklere kadar; ellerinizi yıkayın; başlarınızı ve topuklara kadar ayaklarınızı meshedın. Eğer cünüpseniz iyice temizlenin(bu halden kurtulun). Eğer hasta veya yolculukta iseniz veya biriniz hacet yerinden gelmişse ya da ihtılam olup(şehvet sarhoşluğu) da su bulamazsanız, o zaman temiz bir toprakla teyemmüm edin, niyetle o topraktan ellerinize ve yüzlerinize sürun.Allah size zorluk çıkarmak istemiyor. Ancak sizi temizlemek ve üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor ki, şükredebilesiniz.

05:07 Allah’ın size olan nimetini, “Duyduk ve kabul ettik” dediğiniz zaman sizi bununla bağladığı (O’na verdiğiniz) sözü hatırlayın ve Allah’tan korkun. Şüphesiz Allah, kalblerin içindekini bilmektedir.

Aynı şekılde 05:07 de Kitap mısakına ve ayetleri dinleyenlerin duyduk ve kabul ettık dıyerek verdıklerı mısaka dıkkat çeker,mumınler Allah kelamını,mısakı dınlerken,kabul ederken açık bır zıhınle doğru anlamalı ve yorumlamalıdır.Kişi eger cünüpse ve aklı örtuluyse su ıle elektrığını atmak ve bılıncını yerıne getırmek için ıyıce temızlenecektır.

NUR 41 E lem tera ennellahe yüsebbihu lehu men fis semavati vel erdi vet tayru saffat küllün kad alime salatehu ve tesbihah vallahü alimüm bima yef’alun
Göklerde ve yerde bulunanlarla dizi dizi kuşların Allah’ı tesbih ettiklerini görmez misin? Her biri kendi salatını ve tesbihini bilmiştir. Allah, onların yapmakta olduklarını hakkıyle bilir.

Esasen salata yöneldığinizde demek hayata yaşantıya girdiğiinizde demekti,hayat vahyi ikame,fıılıyata gecırmedir..Müminin sabah kalkması salata kalkmasıdır, bu da sabah veya her yataktan / oturmaktan kalkışta olur.Her kalkış salatadır,önce zihnen sonra bedenen her yönden tamamen önce sen temiz olmalısın mesela bir tebliğde bulunacaksan,güzel ve hayırlı bir işe girişeceksen eger.İman eden kişinin yaşantısı,her anı zaten salattır.Tuvalet,lavabo …vs temizlik imandan gelir.

BURDAKİ SALATI NAMAZ DIYE YORUMLAYANLARA SORUYORUM:

SARHOŞKEN KURAN OKUNUR MU? YADA OKUNAN BİR TOPLANTIYA KATILIP AYETLER ÜZERİNE YORUM YAPILIR MI?

NE DEDİĞİNİ BİLMEZ HALDEYKEN DUA EDILIR MI?

Abdest ayeti Maide suresinde gelmiştir. Namazın farziyeti ise en açık şekilde Nisa suresinde geçer, nüzul sırası bakımından Maide suresi Nisa suresinden sonra gelir. Bundan önce peygamberimiz namazı abdestsiz mi kılmış ya da kıldırmıştır?? Eğer abdest ve alınış şekli biliniyorsa bu konuda ayette açık tarife gerek yoktur.Ancak ayette abdest alırken hangi uzuvların yıkanacağı da açıklanmıştır??????

Salatı namaz algılayanlar,sarhoşken Kuran okumayada açık kapı bırakırlar.Oysa bu ayetteki salat,dua,Kuran okuma,toplantı söylevlerınde ayetlerı dınleme hepsını kapsar.Allah bılnç açıklığı istemektedır.El yuz yıkama,teyemmum ıle elektrığı atma açıktır.
Ordaki salatı ıkame namazdır diyerek sarhoşken Kuran okunur,ayetler yorumlanır,Allaha sarhoşken sacmalayarak dua edılıre açık kapı bırakabılırmiyiz?

SALATI NAMAZ ANLAYANLARA BİR SORU DAHA SIZCE NAMAZ KILINMIYACAKSA KIŞI TUVALETTEN SONRA SU BULAMAMIŞSA TOPRAKLA TEYEMMUM SEKLINDE ELINI DIRSEĞİNİ YIKAMASIN MI?TABIKI HAYIR BURDAKİ SALAT YASAMIN KENDISIDIR,KURAN BİR ÖĞÜTTÜR

SECDE:İtaat etme,uyma,kabul etme

KIYAM:Ayağa kalkma,Bir işe girişme, kalkışma, teşebbüs etme,Allah için başkaldırma

RUKU: tevazü etmek,Alçak gönulluk göstermek

SALAT :Risalet,vahiy,öğüt,bağlılık,sevgi ile destek,irtibat

İKAME ETMEK: Ayağa kaldırmak , yeniden diriltmek , icra etmek

SALATI İKAME ETMEK: Bağlılığı,desteği,öğüdü icra etmek

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

selam,degerli kardeslerim, bu yaziyi ben sahsen 3-4 sefer okudum

ve derin bilgi sahibi olmadigim icin gerekli ilim sahiblerine sundum.

Insallah net cevaplar alinca buraya asmak nasip olur.

 

En dogrusunu Rabbimiz bilir.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam...

Namaz'da rüku ve secde olduğunu Hac 26. ayete dayanarak iddaa edenler, acaba Tevbe 112. ayete göre de Oruçtada mı rüku ve secde var?

Tevbe
(112)
Tövbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler,  oruç tutanlar, rükû edenler, secdeye kapananlar, iyiliğe özendirip kötülükten sakındıranlar, Allah'ın sınırlarını koruyanlar... Müjdele o müminleri!

 



__________________
İsrâ 89
   Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
iscannglb
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 16 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iscannglb

selam

 

1-Ruku ve secde aynı eylem içinde yapıldığına göre niçin ayrı eylemler gibi virgülle ayrılmıştır.

2-ibadet edenler noktalı virgül şunlardır hamd edenler,oruç tutanlar,namaz kılanlar(ruku edenler,secdeye kapananlar),iyiliğe özendirip kötülükten sakındıranlar,sınırları koruyanlar şeklinde açıklanmıştır diye düşünecek olsak o zamanda tevbe etmek ibadet değilmidir sorusuna nasıl cvp veririz?

Yardımcı olanlara şimdiden teşşekkür ederiz.

 

 

 

 

 

Şüphesiz Allah, lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.

Yukarı dön Göster iscannglb's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iscannglb
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Yani kısaca diyorsunuzki ikame şeklinde bir namaz ya da salat yok öyle mi? Yanlış mı anlıyorum? Net bir şeyler söylersek daha iyi olur düşüncesindeyim.

yunusemrenin sorularını çoğaltayım:

Tevbede rüku ve secde mi var?

İbadette rüku ve secde mi var?

Hamd etmek te rüku ve sucde mi var?

Oruçta rüku ve sevde mi var?

Rükuda secde mi var?

Secdede rüku mu var?

.....

Kısaca burada tek tek sayılan davranışların içinde olasılık hesabıyla bir önceki ya da sonraki var mı diye soru mu soracağız?

Gerçekten mantıklı mı?

Böyle bir yere varamayız.

Sevgiyle.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

iscannglb Yazdı:

selam

 

1-Ruku ve secde aynı eylem içinde yapıldığına göre niçin ayrı eylemler gibi virgülle ayrılmıştır.

2-ibadet edenler noktalı virgül şunlardır hamd edenler,oruç tutanlar,namaz kılanlar(ruku edenler,secdeye kapananlar),iyiliğe özendirip kötülükten sakındıranlar,sınırları koruyanlar şeklinde açıklanmıştır diye düşünecek olsak o zamanda tevbe etmek ibadet değilmidir sorusuna nasıl cvp veririz?

Yardımcı olanlara şimdiden teşşekkür ederiz.

 

 

 

 

 

Şüphesiz Allah, lütfu geniş olandır, hakkıyla bilendir.

 

Selam

Tevbe 112. ayette mealcilerin yanlışlarından dolayı ( Yaşar Nuri de dahil ), ben de bir yanlışa kapıldım ve yanlış bir soru yönelttim. Ayette Oruç ( savm ) kelimesi geçmiyor. Orjinali "seyehat edenler" olacak..

Lakin iscannglb kardeşimizin soruları halen geçerli.

Rüku ve secde salat'ı ikame etmemizi sağlayan şekilsel eylemler midir, ya da rüku ve secde salat edenlerin özelliklerinden midir?



__________________
İsrâ 89
   Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

sizce Allahın bize :" ey kulum niye benim önümde eğilip yere kapanarak beni günde bilmem kaç kez yüceltip şükrettin? diye sorma ihtimali var mıdır?

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

yunusemre Yazdı:
    

 

Selam

Tevbe 112. ayette mealcilerin yanlışlarından dolayı ( Yaşar Nuri de dahil ), ben de bir yanlışa kapıldım ve yanlış bir soru yönelttim. Ayette Oruç ( savm ) kelimesi geçmiyor. Orjinali "seyehat edenler" olacak..

Lakin iscannglb kardeşimizin soruları halen geçerli.

Rüku ve secde salat'ı ikame etmemizi sağlayan şekilsel eylemler midir, ya da rüku ve secde salat edenlerin özelliklerinden midir?

 

Bu hatanı nasıl fark ettin?

Lütfen açıklarmısın?

 



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats