HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Kur’ân’da baş örtüsü var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

     Efrayim

     Sevgili hayrullah41

     Efrayim kardeş demiş ki, kuran da örtünmek yok, diğer kitaplarda var. (benzetme sanatı ile , habil kabil orda, bizde yok gibi...) Demişsiniz.

     Bu cümlenizi kabul edemiyeceğim.

     Allah ayetiyle biz müslümanlara bildirmediği halde, örn:AMİN.Biz bu terimi hem namazımızda,hem dualarımızda hem de günlük hayatımızın her bölümünde kullanmıyormuyuz?

     Bizim esas konumuz, Allah'ın ayetlerindeki bu yorum farklarını tartışmak değil de, ayetimizde olmayan terimlerin, namazımıza ve niyazımıza nasıl sirayet ettiğini sorgulamak.

     Eğer bu konuyu çözebilirsek,ayetteki yorum farklarını çözmek çocuk oyuncağı.Zaten bu yorumlar,yok olan terimlerin ayette varmış gibi kabul görmesinden kaynaklanıyor.

     Kaç müslüman,AMİNin,tevrat ve incilde olduğunu, Kuran-ı Kerimde olmadığını bilir?

     Bu yakıcı soru ,sorunların%70'ni çözer.

     Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Hayrullah,

Ben tesettüre karşıyım. Dini bir gereklilik olarak görmüyorum.

Çevremdeki insanlar tesettürsüzdür, yaşlılar hariç. Onların giyiminde bir erkeği çekecek hiç bir şey yoktur.

Ama açık saçıklığı , mini eteği hiç savunmuyorum.  Kadın tesettürsüz, ama ölçülü bir giyimle, sade makyajla  yine saygındır ve tehlikeye maruz kalmaz. Benim çevrem bunu uyguluyor ve şimdiye kadar bir problem olmadı.

Kadın güzelse, tesettürlü de olsa, tesettürsüz de olsa erkeğin dikkatini çeker. Hayranlık uyandırabilir. Ne yapalım peçemi takalım. Kadını toplum hayatından çıkarıp evemi kapayalım.

Ayrıca benim bahsettiğim önleyici faaliyet, kadın erkek (na mahrem) ilişkilerinde KEYFİ münasebetlerin minimuma indirilmesi. Yahu bunun neresi kötü, neresi dışlayıcılık. Bu bir önlem, aynı zamanda fıtratımızada var. Erkekler erkekler ile, kadınlar kadınlar ile, çocuklar çocuklar ile, gençler gençler ile daha keyifli vakit geçirir. Neden alıntıladığınız ayette yemek yerler diyorda, HEP BERABER olurlar demiyor. Ben demiyorum ki olmazi olmamalı. HAyır, yapan yapsın kardeşim. ama bana göre insan nefsini zorlayıcı bir durum (belli ki bu benim hayvanlığım, o kadar yaşadım, girdim çıktım ortamlara, ama üzerimden atamamışım, nasıl bir nefisse bendeki). KEyfi ilişkilerin minimuma indirilmesinde fayda var. Dikkat edin diğer ayetlerdeki tavsiyeler hep önleyici faaliyet :   

Hayrullah bey, Hepimizin nefsi sizin gibi. Kendinize niye haksızlık ediyorsunuz.  Ama kimseye bir zararımız olmadı, kabalığımız olmadı. Yanlışımız olmadı. Kadınlarla şimdiye kadar çok iyi geçindim. Kadınlar sizin ne amaçla yaklaştığınızı zaten anında anlıyorlar.En ufak bir yanlış bakışınızdan, ses tonunuzdan, abuk bir cümlenizden. Sizde bir vıcıklık görüyorlarsa zaten anında kaçıyorlar. 

Eğer niyetiniz iyi ise, sadece ortam arkadaşlığı, sohbet falansa , size bu fırsatı veriyorlar, çünkü onlar da karşı cinsle medeni, nezih bir sohbeti seviyorlar.  Olay budur. İlişkileri bu minval üzerinde götürürseniz, ne kendiniz, ne kadın, ne din, ne vatan millet için hiçbir sakıncaya mahal vermezsiniz.

Siz özellikle duygusal bir şey başlatmazsanız, kadın zaten size bir şey yapmaz, yapamaz.   Eğer başlatırsanız da bu zaten sizin seçiminiz, karşıdaki kadınının modern giyimli, tesettürlü, çarşaflı olmasının ne farkı var. Modern giyimli olması erkeğe daha mı cesaret verir. Veya Tesettürlü bir kadın hoşuna giden bir erkeğe (evli veya bekar)  meyletmez mi.

Bunları geçiniz. Hayatı ne kadınlara, ne de kendinize zehir ediniz. 

Ayrıca Peygamberin eşleri diğer kadınlar gibi değildir.Onların ortamı diğer kadınların ortamından farklıdır.  Onlar hakkında gelen ayetler, peygamberin devlet reisi olarak görevi ile ilgili ayetlerdir.
Her akşam 20-30 kişiyi ağırlamak zorunda olan kadınlardır bunlar. Eve çeşit çeşit insan Allahın her günü girmektedir. İçlerinde Hz. Aişeye aşık olanlar vardır. Peygamberin ölümünden sonra inşallah Aişeyi nikahların diye düşünenleri vardır. Görgüden uzak , kaba saba insanlar vardır. Allah onun için yemeği perde arkasından  vermeyi emretmiştir onlara. Peygamberden sonra başkalarına nikahlanmayıda yasak etmiştir onlara.

Bu ayetler  diğer kadınları hiç mi hiç ilgilendirmez.
Peygambere Teheccüd namazı emredildi diye nasıl  her gece teheccüd namazı kılmıyorsak, peygamberin hanımlarına o emredildi diye karımı lüzumsuz cendereye sokmam.


Herkese selamlar,









__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
efrayim58
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 13 subat 2007
Gönderilenler: 1098
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı efrayim58

        Efrayim

        Sevgili hayrullah41

        Ben meramımı açık seçik anlattım ama,ifade etmem tekrar gerekecek herhal.

         Yoruma açık ayetlerle uğraşacağımıza, Kuran'da bize bildirilmeyen ama, tüm müslümanların her daim kullandığı AMİN konusunu çözelim.

         Sevgi ile,

Yukarı dön Göster efrayim58's Profil Diğer Mesajlarını Ara: efrayim58
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Hayrullah Bey

Zinaya yaklaşmak ifedesi zina etmeyin anlamındadır.Bu benim kişisel yorumumuma göre değil yaklaşmak ifedesinin kurandaki kullanımlarına göredir.

Kuran'da erkek veya kadınları zinadan korumak amaçlı alınacak önlemler sinsilesi yoktur.Bu önlemleri uyduran insanlardır.

 

Zina eğilimi hem kadının hem de erkeğin fıtratında vardır.Bu eğilimi bertaraf etmek tamamen kişinin iradesiyle ilgilidir .

 

Ancak nedense piyasada zinadan sakınmak amaçlı sunulan tüm önlemler kadını baskı altına almaktan geçiyor.

Kadın sesini kısacak(talibanda çarşıda manavdan sesini yükselterek domates isteyen kadına bile kırbaç atılıyor),Kadın baştan aşağı bir güzel belenecek ki vucut hatları yüzü gözü veya saçı karşığındaki erkeği cezb edip, o oerkeğin aklına zina etme isteğini düşürmesin.

Sizin bahsini ettiğiniz önlemlerden sadece bir kaçı bunlar.

Bu önlemler tamamen kuran dışı ve kurana aykırı.

Kadının da erkeğin de fıtratında karşı cinsi çekici bulmak var ,buna rağmen bir taraf gözardı edilip sadece diğer tarafın şehvetine yönelik uydurmasyon önlemler alınıyor.

Kadın da pekala bir erkeği çekici bulup onu arzu edebilir, o adamı elde etmek için elinden geleni yapabilir.O halde  erkeklerin de tesettüre girmesi şarttır.Erkekte yüzü dahil kapalı olacak şekilde örtünmelidir.

Erkekler de neden örtünmüyor? sorusunu size ben sormuyorum.

Çünkü uydurulmuş koruma önlemlerini kabul etmediğim için nedenleri ve niçinleri üzerinde tartışmak bana birşey ifade etmiyor.(geçmişte uzun uzadıya çok tartıştığımdan dolayı)

Bu soruyu siz kendi kendinize sorunuz.

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Saffet Metin Yazdı:

Merhaba arkadaşlar,

Şİmdi Kur'an kendini apaçık bir kitap olarak tanımlıyor.

Ama uygulamada hiç te açık değil.

Bakıyorum olay bir tane kelimenin yorumuna gelince tıkanıyor.

Bir salat kavramını çözemedik. Namaz mı, duamı, destekleme mi, Kur'an dersimi , daha başka bir şey mi ? ne ?.

Bir zekat kavramı da açık değil.  Vergimi, sadakamı, temizlenmemi. Devlet mi toplar. Yoksa devleti ilgilendirmeyen, sadece zenginlerin şahsını ilgilendiren bir faaliyetmidir. O da açık değil.

Kur'an bunların tanımını vermemiş ama yap, uygula demiş.

Kadının örtünmesi ile ilgili anahtar kelime ziynet. Gel çık işin içinden Ziynetler saçtı, göğüstü, yok takı idi.  Uğraş dur. 

yaklaşma, onunla ilişkiye girme demek.


Selam Saffet bey

Aslında herşey açık ve net ancak tüm bocalamanın sebebi dini kurandan değil gelenekten öğrenmiş olmaktan kaynaklanıyor.

Asırlardır süregelen uygulamaların kuranda karşılığını bulamayınca bazı ayetler zorlama yorumlarla bu uygulamalara referans yapılmaya çalışılıyor.

Kuranın hiçbir yerinde rekat kelimesi geçmez,rekat sayısından bahsedilmez, hiçbir ayette kıyam ruku secde yanyana sıralanmaz.Hiçbir ayette salatın şekli ,uzunluğu ve kısalığı belirtilmez..

Kuranı okuyup bunları Kuaran'da bulamayan birini ,kuranı hadisler olmadan anlayamazsın, bak gördün mü kıldığımız namaz kuranda yok diye çabucak kandırırlar.

Buna kanmayanlardan bir kısmı hayır ben kuranda şekilsel namazı,namaz vakitlerini rekat sayılarını pekala bulur hadiscilerin gözüne sokarım deyip işe koyulur.

Bir takım ayetler referans verilip zorlama yorumlar yapılır.

"Peygamber korku halinde müminlere temkinli nasıl salat ettirilir"i anlatan ayet rekat sayısına,

Müminler ruku edenlerle ruku, secde edenlerle secde ederler. ayeti namazdaki ruku ve secde etmeye,

Allahı ayakta ,yan yatarken anarlar. ayeti kıyam etmeye delil olarak sunulur.

Kadını örtecek ayet bulamayınca Peygamber döneminde yaşayan ve münafıklar tarafından incilitilen kadınların sakınıp korunmak için sokağa çıkarken tanınıp bilinmek için üzerlerinize cilbablarınızı alın ayeti örtünmeye referans verilir.

İslam dini hakkında en ufak bir bilgisi bulunmayan biri kuranı eline alıp okusaydı onun islamı anlayışı ve yaşayı inanın bizden çok  farklı olurdu.

Kuranın açık (muhkem)olduğu ,herşeyin açıklandığı,hiçbirşeyin eksik bırakılmadığı,kuranda çelişki olmadığı ayetleri kuranı anlamakta temel esaslar olmalı.

Anlayışımızı bu ayetlerin süzgecinden mutlaka geçirmeliyiz.Bu süzgece takılan anlayış sorunludur.

Örn:Kuranda çok eşli evlilik var mı?

%100 yok çünkü miras ayetlerinde mirasın bölüşümü tek eş ve çocuklara paylaşım şeklindedir.

2.3.4.5.6.7. eşin hisselerindan asla bahsedilmez.Allahın hem çok eşli evliliği serbest bırakması hem de adil davranmayıp diğer eşlerin miras üzerindeki hisselerini onlara pay etmemesi diye bir şey olamaz.

Çok eşli evliliğin kuran hukukunda yeri yoktur.O halde yetimleri 2şer 3er 4er nikahlama ayetinin anlayışında ciddi derecede sakatlık vardır.

Bu şekilde akıl işleterek ,bu YOL u kullanarak yukarıdaki sorularınıza cevap aramanızı tavsiye ediyorum.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Musanın elini ceybine sokması ayetinde olduğu gibi yaka açıklığından içeri elini sokuyor diye kendiniz belirtmiştiniz.Ben şunu kabul etmiştim yaka açıklığının örtülmesi farzının gerekçesini bilmemekle birlikte yaka açıklığından (kısmen ) görülmesi muhtemel göğüslerin örtülmesi istenmiş olabilir demiştim.Aklın yolu bir.

 

Ben soruyorum ama hala cevap yok.Cinsel organların örtünüp gizlenmesini hem erkeğe hem kadına emreneden ayetin devamında konu birden bire takılara zıplayıp kel alaka yasaklama geliyor. Kaldı ki araf 30 31de o takıları mescitlerde herkesin içinde takmak serbestken.

 

 

Merhaba savana. Altı çizik sözlerinize cevaben bir ileti yazdım. Sonra bir yerini düzeltmek istedim. Burada hep INTERNET EXPLORER kullanırız ya, bu kez "Google Chrome"u deneyeyim dedim yazı allak bullak oldu. Tek kelimesi anlaşılmıyor. Silmek zorunda kaldım. 

 

Bunu açıklamamın nedeni hala cevap yok diye yakınmanız. Daha önce defalarca cevap verdim oysa. Kaldı ki ayrıntılı bir açıklama Nur suresi: çeviri, yorum başlıklı çalışmamda da var. Hala orda duruyor.

 

Musanın elini ceybine sokması ayetinde olduğu gibi yaka açıklığından içeri elini sokuyor diye kendiniz belirtmiştiniz.

 

Cevap: Yanlış aklınızda kalmış; yaka açıklığını onaylamam mümkün değil. İyi hatırlıyorum. Siz sürekli yaka açıklığı diyordunuz. İtiraz ettim. Ondan sonraki yazınızda göğüs yırtmacı dediniz ve "Bakın sizin dediğinizi yaptım," diye dikkatimi çektiniz. Teşekkür ettim.

 

screenhunter3zj5zs7.png -Göğüs dekolteleri yaş tanımıyor 4

 

Eli koyna sokmak budur. İnsan, elini yaka yırtmacından gırtlağına değil göğüs yırtmacından koynuna sokar.

 

Yüce Allah, Hz Musa'ya bunu yapmasını buyurdu (27:12): ادخل يدك في جيبك Edhıl yedek fi ceybik. İstisnasız bütün meallerde bunun Türkçesi: Elini koynuna sok! KOYNUNA, "memeler"inin olduğu yere, GÖĞSÜNE.

 

جيب CEYB yaka açıklığı değil göğüs açıklığıdır yani giysinin memeleri açıkta bırakan açıklığı. Bakınız: resim. Eğer bu hamım, bir "inanan kadın"sa şu ilahi buyruğun muhatabıdır: "İnanan kadınlar"a söyle. Örtülerini علي جيوبهن göğüs açıklarının üzerine vursunlar (Nur 31).

 

Ancak... Allah'ın Nur 31'deki buyruğu "GÖĞÜSLERİNİ örtsünler" anlamında değil. Yoksa hemen ardından "Şu şu şu kimselere açmaları caizdir," deniyor; o kimselerin bir kısmı şehveten duyarlı yabancı erkekler. Üç tanesini aşağıda açıklamaya çalıştım.

 

Allah'ın, "İnanan kadının şehveten duyarlı yabancı erkeklere göğsünü açması caizdir!" demesi mümkün değil. Haşa. Allah'tan öyle ahlaksız icazet çıkmaz. Haşa. Tesettür ulemasının icazeti o.

 

Nur 31'deki buyruk memelerle değil "khimar"ın altındaki uzun takı ile ilgili. Kadın o takısını teninden uzaklaştırıp blüzünün üstüne takmak suretiyle yakın çevresinde olup kendisinin görmemişlik ve takı teşhirciliği yaptığını öne sürmeyen kimselere açabilir. Temiz olan bu. Caiz olan bu.

 

Apış aralarının kapatılacağı ise bir çok ayette belirtiliyor. Örneğin Nur 30'da. O, Nur 31'de yeri gelmişken anılıverilen bir yan konu. Nur 31'in asıl konusu "ziynetler"dir. Örneğin "khimar"ın altındaki altın zincir.

 

Nur 31'in göğüs çatalıyla, göğüsle, saçla başla ilgisi yok; tesettürle zerre kadar ilgisi yok.

 

*

 

Cinsel organların örtünüp gizlenmesini hem erkeğe hem kadına emreneden ayetin devamında konu birden bire takılara zıplayıp kel alaka yasaklama geliyor.

 

Kel alaka iddiası geçersiz. Çünkü Nur 31 bir önceki ayetle, Nur 31'in ilk bölümü de geri kalan bölümüyle yakından alakalı.

 

Bakın, hepsinin konusu ortak: AVRETLER. Yalnız, Nur 30'un bütünündeki ve Nur 31'in ilk bölümündeki avretler BEDENE DAİR olduğu halde Nur 31'in geri kalan bölümündeki avretler TAKILARA DAİR.

 

 

Siz TAKILARA DAİR AVRETLER konusunda bana itiraz ettiğiniz için önce onu açıklıyayım.

 

Ahzab 13'e bakar mısınız. Savaşa gitmek istemeyen münafıklar orada Hz Peygamber'e "inne buyuutena avretun" diyor, evlerimiz avrettir. Yani savaşmak üzere evlerinden uzaklaşırlarsa evleri kafirlerin saldırısına uğrayıp yağma edilecekmiş; "evlerimiz tehlikeye açık"mış. 

 

Açık ve net. Bu avret BEDENE DAİR değil. Tamam? 

 

İşte Nur 31'in ikinci bölümünde geçen عورات avretler bu anlama geliyor. Neden? Çünkü inanan kadının, الطفل الذين لم يظهروا علي عورات النساء "kadınların avretlerinden anlamayan çocuklar"a ziynetlerini açması caiz. Eğer ziynetler yani o avretler BEDENE DAİR olsaydı bu icazet ahlaksız bir icazet olurdu; Allah öyle bir icazet veriyor olamaz.

 

O çocuklar

(1)kadının kendi çocukları değiller.

(2)ihtilam gücüne ermiş olabilirler. (Nur 59)

 

Nur 59: واذا بلغ الاطفال منكم الحلم  çocuklarınız ihtilam gücüne erince de...

 

Kısacası kadının akrabası olmayan erkekler onlar. TAKI anlamındaki "ziynetler"den, her halde zeka özürlü oldukları için, anlamazlar. Onları kadının üzerinde görmekten etkilenmezler. "Bu kadın, görmemişin biri; ziynet teşhirciliği yapıyor!" demezler. Anlamazlar. Ama ihtilam gücüne ermiş oldukları için kadının BEDENE DAİR avretlerinden anlarlar.

 

Tıpkı التابعين غير اولي الاربة من الرجال kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler gibi. Erkek hizmetçiler, erkek korumalar... 

Ve yine tıpkı ما ملكت ايمانهن kadınların yeminlerinin sahip olduğu erkekler gibi. Kadınların bakımlarını üstlendikleri kimseler, örneğin erkek evlatlıklar, erkek yetimler... 

 

Bu üç sınıf erkek cinsel duyarlığa sahiptir; sokaktaki yababancı erkekler ne ise onlar da odur.

 

İnanan kadının göğüs çatalı gibi BEDENE DAİR avretlerini bu üç sınıf erkeğe açmasını caiz ilan etmek... Tesettür bid'atının temelinde bu ahlaksız icazet var. 

 

Aklı başında hiç bir mümine uymaz o ahlaksız icazete; uymuyor. Bu gerçek gözönüne alınınca görülen o ki aslında inanan kadınlar reddediyor tesettürü ama olup bitenin ayırdında değiller.  

 

 

BEDENE DAİR AVRETLER iki tane.

 

(1)dini avret:  FERC yani Elmalılı'nın atıfta bulunduğu halk deyimiyle insanın apış arası.

 

(2)örfi avret: geleneksel avret; örneğin kadının Arabistan çöllerinde yüzü, Türkiye'de memeleri. Çöl kadını yüzünü, Türk kadını memelerini örtmek zorunda. 

 

Photo: A young Bedouin woman wearing a veil 

 

Suudi çöl kadını - Türk kadınları (Mehmet Akif Ersoy'un eşi ve kızları). Bu çöl kadını peçeli. Çünkü çöl Araplarının örfünde peçe var; ona uymak zorunda. Ama bu Türk anası ve kızları peçesiz. Çünkü Türklerin örfünde peçe yok.

 

Devam etmek üzere, Allah isterse.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 11 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats