HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kuran kavramlarina yonelik calismalar Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Kartveli;

Nüzul sıralamasını doğrulayacak yeterli veri yok. Yani, tevatür dahi bu hususta kesin bir bilgi sunamıyor. Sure temelli itirazlar olduğu gibi, sureler içerisindeki ayetlerin nüzul zamanı ile ilgili birbirini tutmayan bir çok rivayet ve görüş var.

Şu durumda, nüzul sırası şu an itibariyle kesinlik arzetmediğinden ben onu bir delil olarak göremiyorum.

Belki bizden sonraki kuşaklar bu hususta daha sağlam ve çelişki taşımayan delillere erişirler.

Diğer Mushaf tertiplerine gelince;

Bunların tümünü doğru kabul etmek beraberinde başka anlamları / kabulleri de zorunlu kılar.

Yukarıda bir yazı alıntıladım. Muhliskul kardeşimin dediği gibi bu "meşhur" olan kabuldür.

Bu kabule göre, İbrahimim kardeşimin üstüne basa basa vurguladığı Enam,91. ayetteki inceliği görmezden gelerek, ayetlerin kemik parçalarına, taş parçalarına, ağaç parçalarına yazıldığına, Peygamberin sağlığında bunu derleyip toparlamadığına, sonra gelen idarecilerin büyük bir iyilik (!) yaparak, "Kuran kaybolmasın" (!) diye bu işe koyulduğuna, onların "içtihada" (!) dayanarak mushafı tertip ettiklerine inanmamız gerekmektedir.

Üstelik bunları doğrulayacak hiç bir Kuran delili yoktur. Bunlar birilerinin işte sizin ve Kuran'ın tarihi diye önümüze sürdüğü "rivayetler" dir. Bunu kabul eden yukarıda yazdığım yargıları da kabul etmek zorundadır.

Şu halde yahudiler, Peygamberimizden çok daha ince düşünüşlü ve maharetli kimselerdir.

Kartveli kardeşim, yanlış yanlışı doğurur. Gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklerseniz, sonrakileri de yanlış iliklersiniz.

Böyle saçma bir yargı olabilir mi ?

Atalarımın buna inanmış olması benim için neyi değiştirir ?

Ben böyle bir şeye inanmıyorum. İnanıyorum diyenleri de işte yukarıda davet ettim.

Dedim ki; madem verilen formül fıkralara bile uygulanacak kadar basit , geçersiz, gayrı ciddi, gayrı ilmidir, haydi siz de bize, hiç bir hesap yapmaksızın, aynı Kuran'ı "içtihadınız" ile öyle bir tertip altında sunun ki, "fıkralara bile uygulanabilecek" yukarıdaki gibi bir formül içersin.

Bunun revaçta olmakla hiç bir ilgisi yoktur.

Güneş gün gibi meydanda... Dileyen görüp inanır, buna inanmayan varır güneşe gider, temas eder, öyle inanır.

Kaldı ki ben, yukarıda linkini verdiğim formül olmasa yahut bu yanlış olsa dahi, elimde okuyup durduğum Kuran'da yazanlara göre bu Kitabın Allah tarafından korunduğuna ve bana o şekilde ulaştırıldığına iman etmek durumundayım.  Yukarıda verilen formül basit bir sağlama aracıdır. O olmaz başkası olur...

Muhabbetlerimle...




__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

aleykum selam ali kardeşim

anladığım kadarıyla ben elinde bu mushafı buldum ve her yerdede bu mushaf var ve Rabbimizde korunduğunu söylediğine göre bahsedilen o mushaf bu mushafdır diyorsun

ve ibniabbasa atfedilen mushaflarında düzmece olduğunu düşünüyorsun

doğru anlamışım değil? 

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Kartveli;

Ben neye neden inandığımı ve aksini düşünmenin beraberinde hangi inanışları zorunlu kıldığını açıkladım.

Seni dinleyelim...

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

ali kardeşim benim böyle kuşkularım ve derdim yok elhamdülillah. ben nuzül sırasına göre olan mushafında diyanetin çıkardığı resmi denen mushafında korunduğuna inanıyorum.ama islamla yeni tanışan bir insanın yada kavmin nuzül sırasına göre okuması gerektiğine inanıyorum.

iniş sırasının da delili olan mushaflar olduğuna göre mantıksal olarak da bakıldığında iniş sırasını takip etmek daha akıllıcadır.

benim o mushaflara inanmamın hiç bir sakıncası yok .ayenen diyanetin mushafına inanmamın sakıncası olmadığı gibi

muebbeti muhabbetimle.

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Kartveli;

Zaten asıl sorun nüzul sıralı mushafta değil. Onun en azından kabul edilebilir bir mantığı var. Bu nüzul sırası gerçeğe uygundur, değildir onu bilmem.

Ancak, diğer mushaf tertipleri hangi mantığa dayanıyor ? Asıl sorun burada. Diğer Mushaf tertiplerini kabul etmek, bu işin iddia edildiği gibi "içtihad" ile belirlendiğini gösterir. Sen bu hususu kabul ediyor musun ? Çünkü bu hususta "sahih" (!) rivayetler var...

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

ben iştihadı miçtihadı değil sadece Allahın koruma vadine inanıyorum kardeş .benim için tertibinde sıralamanında hiç bir önemi yok olsaydı eğer yüce Allah nasıl hiç bir batıl ayeti karıştırmadan ayetleri olduğu gibi bize koruduysa tertip olarakda farklı tertiplere izin vermez ve altarnatifsiz olarak bize ulaştırırdı

yani burada devreye nakil değil akıl girmeli ve hangi tertil ile okumamız gerektiğini böyle bulmalıyız

sevgilerle..

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Kartveli;

Bakın sevgili kardeşim sorun şudur:

Hiç kimse, Kuran'ın mevcut mushaf sıralamasını "henüz" herhangi bir Kuran ayetinin açıklamasında delil olarak kullanmamaktadır.

Fakat, bir sure içerisindeki ayetlerin sıralaması delildir. Yani bir ayet grubunun anlamı, bir ayetin kendisinden önce gelen ayetlerle ve kendisinden sonra gelen ayetlerle münasebeti Kuran'ın izahında delil olarak kullanılır.

Şimdi; mushaftaki sure tertibini "içtihada" dayandıran uydurma ve yalanlar, zaman içerisinde surelerin içerisindeki ayetlerin tertibinin de içtihada dayanmış olabileceği gibi bir anlayışa kapı açmıştır. Bu forumda bu husus tartışılmış, kendisine taraftar da bulmuştur.

Hatta mesela Edip Yüksel, aynı uydurmaları Tevbe suresinin son iki ayetinin Kuran'a sonradan ilave edildiği hususunda "delilleri" cümlesinden zikretmiştir.

Yani bir uydurma zaman içerisinde başka yanlış inanışlara sebebiyet teşkil edebilmektedir.

Ben "şahsen" Kuran'ın korunmasının sure sıralamasını da kapsadığına inanıyorum. Ve Mushaf tertibine yönelik bütün rivayetlerin de İblis ordusunun uydurmasından başka bir şey olmadığına inanıyorum. Çünkü bu rivayetlerin "bana göre" amacı, tarihi aktarmak değil, müminler nezdinde Kuran'ın güvenilirliğine gölge düşürmektir.

Şimdi bu uydurmalara göre, Kuran daha Resul zamanında "kemik, taş, ağaç" (!) parçalarına yazılmıştır, bir araya getirilmemiştir, bu iyiliği (!) Resulden sonraki idareciler yapmıştır.

Peki Kuran ne diyor ?

"6/Eam 91 "Allah hiç bir insana bir şey indirmez," demekle Allah'ı gereği gibi değerlendirmediler. De ki: "Halka bir hidayet ve ışık olarak Musa'nın getirdiği kitabı kim indirdi -ki göstermek için onu kâğıtlara/parşömenlere yazdığınız halde çoğunu gizliyordunuz. Sizin ve atalarınızın bilmediği şeyleri onun yoluyla öğrendiniz-?" "Allah" de ve onları daldıkları sapıklıkta bırak, oynayadursunlar."

Tur,2-3: "Satır satır yazılmış Kitap'a,ki açılıp yayılmış ince deri üzerine yazılmıştır."

Şimdi burada anlatılanlar Enam 91'deki Tevrat'tır, Tur suresindeki de muhtemeldir ki, Tevrat'tır.

Yani Tevrat nizam ve intizam içerisinde yazılmış. Ama bunu tebliğ eden Peygamberimiz, mushaf tertip etmemiş te kemik, ağaç, taş parçalarına yazdırmış... Ben buna inanır mıyım !

Ha... Şu söylenebilir. İnsanların bir kısmı "kendileri için" böyle yaptılar ama Resul Mushaf tertibini yaptırdı. Bakın bu başka bir şey.  Ortadaki iddia ise bambaşka...

Diyebilirsiniz ki, bunun ne önemi var ? Çok önemi var. Çünkü adı "siyer" olan bu uydurmalar nedeni ile Kuran'ı insanların koruduğu dillendiriliyor. Ve aynı iddialar şu veya bu yolla delil kabul edilerek, bana aynı kitaplarda yazan diğer şeylere de inanmam salık veriliyor. Ben Kuran'ı bunlarla anlamalıymışım.

Bak, Kuran bana neyi, nerden, nasıl öğreneceğimi nasıl da güzel anlatmış. Övgü Allah'a mahsustur.

İnsan psikolojisine göre, büyük kabuller, küçük kabullerin ürünüdür. Yargılar küçük küçük kabullerin ördüğü büyük kabullerdir. Atalarımızın bir çoğu bu oyuna geldiler. Kuran bu oyunu bozuyor. Kuran bin yılı aşkın birikmiş bir çok ezberi bozuyor. İşte bu ezberlerden biri de, Mushaf tertibinin içtihadi olduğuna dair uydurmadır.

Benim kişisel inancım o dur ki,  gelecek nesiller içinden çok sabreden, Kuran'a inanıp onun verdiği bilgiyi rehber kabuleden ve çokça düşünüp araştıran insanlar gerek nüzul, gerekse hali hazırdaki mushaf tertiplerindeki bilgiye gerçek olarak ulaşacaklardır. Kuran'ın kendisi onlara bu bilgiyi verecektir. Çünkü Kuran'da ne bir şey eksiktir, ne de bir şey fazladır.

Muhabbetlerimle...



__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

dostum sıralamanın nasıl olması gerektiğine dair herhangi bir ayet delil varmı yok.öyle ise ne indiriliş sırasına göre olan mushaflarda ne resmi denen elimizdeki sıralamaları dayanak kabul edemeyiz.bu sıralamalar bizim için hiç bir delil olamaz.

sen peygamberin bu tertibi yaptığını söylüyorsun ama neye göre yaptığını söyleyebiliyormusun?peygamber bu ayetlerden başka bizim bilmediğimiz ayetlerde alıyormuydu?

 eğer bu tertibin Allah katından olduğuna inanıyorsan peygamberin kuran dışında vahy aldığını kabul ediyorsun demektir.o zaman peygambere namazı cebrailin öğrettiği masalınıda inkar edemiyorsun demektir.

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam Kartveli kardeşim;

Kanımca bu yargın hatalıdır. Çünkü, bu mantık altında bakarsan senin elinde surelerin içindeki ayet sıralaması hakkında da Kuran'dan delilin yoktur. Yine, sure başlarındaki besmeleler için de aynısını söyleyebilirim.

Benim görüşüm o ki, Kuran dışı vahiy diye ileri sürülen şey ile bu başkadır. Burada, sen bir ayeti bir tertip altında okuyorsan o da vahyin içeriğine dahildir. Aynı şey, Kuran'da sure sıralaması için neden söz konusu olmasın ki ?

Vahyi indiren, onun hangi surenin kaçıncı ayeti olduğunu ve o surenin sıra numarasını vermiş olamaz mı?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
kartveli
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 ekim 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kartveli

kardeş ayetler ardarda geldiği için böyle bir luzüm yoktur.ama sen surelerde ayetler gibi peşi sıra dizilmiş dersen bu zaten nüzul sırası demek olur.

peygamber elindeki resmi mushafı indiriliş sırasıncamı yazmıştır yoksa farklı bir tertiplemi?eğer farklı dersen bunun için özel bir vahiy alması gerekirdi. yok aynı ayetler gibi geldiği gibi sıralamıştır dersen bu sefer nuzül sırası olmuş olur.

Yukarı dön Göster kartveli's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kartveli
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats