HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Zerdüşt Namazi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

AYİNSEL-TÖRENSEL KULLUK (NAMAZ) ve DAHASI
Ardeshir Spencer

Ben bir Zerdüşt'üm. Doktor Shabbir'in araştirmalari bütünüyle doğru. Sizin namaziniz İrandan, İranli imamlar tarafindan Zerdüştlük'ten çalinmiştir.
İslamin ve Zerdüştlüğün uygulamalari arasindaki ürkütücü benzerlikleri tartişabilirsek uygun olacaktir. Bu karşilaştirmalar tesadüfi normal olanlarin ötesine gider.

01. Ritüelin gereklilikleri: İslam takipçilerine günde 5 kez namaz kilmalarini emreder ve namaz kilacaklara müezzin tarafindan çağri yapilir. Bu namazlar i)şafak vakti ii)öğle iii)öğleden sonra vi)akşam v)gece

Zerdüştlükte "geh" ritüelini gerçekleştireceklere günde 5 kez yapmalarini emreder. Dindarlar AtashBehram/Agiarydeki zilin çalmasi ile çağirilirlar. Bu namaz ritüelleri de İslam'daki ile aynidir ve isimleri sirasiyla şöyledir:

Vakit: Islam/ Zerdüştlük
Şafak: Fecr(Sabah)/ Havaan
Öğlen: Öğlen/ Rapithwan
Öğleden Sonra: İkindi/ Uziren
Akşam: (Akşam)Mazreem,Maghrib/ Aiwisuthrem
Gece: Yatsi(Isha-Ishan)/ Ushaen.

02. Ritüelden önce gerekenler: Camiye girişte ve namaza başlamadan önce Müslüman başini örtmeli, yüzünü ve kol-bacak gibi uzuvlarini yikamalidir. Benzer bir biçimde, bir zerdüştte Agiary'e girişte başini örtmeli, yüzünü ve kol-bacak gibi uzuvlari yikamalidir ve namazlarina başlamadan önce Padyaab Kusti (araştirmalarim kadariyla bu Zend Avesta'nin bir parçasinin bölümlerini temsil etmek üzere yapilan 72 kez belin çevresine sarilmiş ipi bağlama ritüeli) yerine getirilmelidir.

03. Dualar: İslam'da Çeviri/Farkli harflerle yazim mümkün olduğu halde, dualar sadece arapça. Ayin de sadece arapça olarak yönetilmek zorunda. Zerdüştlükte de öyle, dualar sadece ezberden Avesta ya da Pazend olmak zorunda. Aslinda Avetan dualarinin Pazend parçalari Avestan Manthravani'nin kesintisiz akişinin kesilmemesi için alçak seste ezberden okunmak zorunda.

04. En kutsal yer(Sanctum Sanctorum) ve onun saygideğerliği: Camideki en kutsal nokta Kible(qiblah) olarak adlandirilan Mekke'ye dönük duvardir. Atashbehram/Agiary'de Atesh Padshah'inin bulunduğu yer de kibledir(keblaah). Müslümanlar Kible'nin önünde yere kapanirlar(sajdah-secde), zerdüştler de Keblaahtan önce secdelerini(sezdah) yaparlar. İkisinde de diz çökmek ve alni toprağa koymak vardir.

05. Kutsal Ay: İslam'da Müslümanlarin içinde tutmalari gereken ve ancak gün batimiyla bozacaklari oruç için kutsal ay Ramazan'dir. Zerdüştlükte kutsal olan Bahman da benzer çağrişimlara sahiptir ki özellikle dünyevi zevklerden arinilmasi istenmiştir. Muhtemelen Sasani hanedanliği döneminde Bahman, ayi şu anda Ramazan olarak gözlemlediğimizdir.

06. Cennete yükselme: Islam azizlerinin hayat hikayeleri bizi inandirmaktadir ki Muhammed peygamber Kudüs'ten cennete mitik yaratik Burak ile çikmiştir. 7 göğü geçmiş, elçilerle selamlaşmiş ve Allah'in görkemli cennet alemini seyretmiştir.

Dinkard bize anlatiyor ki Asho Zarthustra bahman Ameshaspand'in yakarişlari ruhsal olarak bilincini cennet alemine yükseltmiştir ki orada Asho Zarthustra Tanri'nin görkemini seyretmiştir. Benzer bir seyehat erdemli Ardaviraf'a ithaf edilir ki o ruhsal yolculuğu sirasinda cenneti-cehennemi ve çilehaneyi(günahlardan arinmak için aci çekilen yer) ziyaret etmiştir.

Yukaridaki benzerlikler çok açik. Daha dikkatli araştirma daha fazla paralelliği ortaya çikaracaktir. Buna rağmen sadece bu noktalar bile saf tesadüfleri ortaya çikarmak için yeterlidir. Bu demektir ki Zerdüştlük İslam üzerinde kabul edilmese de inanilmaz büyük etkiler birakmiştir. Herkes İslam'i yahudilikten ve hristiyanliktan borç almiş bir din olarak görür ancak bilmelidirler ki İslam alimleri bu olgulari güçlü bir biçimde İran'dan almiştir ve bu muhtemelen hakkinda çok az şey bilinen Dastur Dinyar(Salman Farisi)a atfedilebilir(Dastur Dastur(s) (Persian) Papaz, otorite, elçiden sonraki diplomat, Zerdüşt Rahibi; Persi rahipliğinin en üst makami,ikinci sinif rahibler Mobeds diye adlandirilir. Eğer dasturun oğlu dastur olma ihtiyaci olmazsa dasturun oğlu olmayan hiçkimse olamaz). Bu borç o kadar etkileyicidir ki sürekli olmak zorundadir ama sonra reddedilmiştir. Hepsinden sonra eğer İslam Allah tarafindan destekleniyorsa eski inançlarin olduğu gibi kabul edilmemesi gerekmiyor muydu? Özellikle de İslam'in yendiği bir toplumun inançlarini. Belki bu sizin İranli imamlarinizin benim inancima bağliliklarini açiklar.

07. Chinvat Bridge(Sirat Köprüsü): İran mitine(efsanesine) göre, bir insan öldüğünde, ruh üç günlüğüne vücutta durur. 4. günde koruyucu tanrilarin eşliğinde Sirat köprüsüne gider(ayirici-filtreleyici köprü, ayrica Al-Sirat diye de anilir). "Köprü saçtan ince kiliçtan keskindir" ve derin kanyon dibi canavarlarla doludur. Köprü'nün diğer tarafinda cennete giden kapi bulunur.

08. Cennet: Demonlar(iblisler-zebaniler) köprünün ayağina gardiyanlik yaparlar ve ruhlarin kaderleri üzerine tanrilar ile münakaşa ederler. Ölü kişinin hareketleri, hem iyi hem kötü olanlar, ölçülür, ve ruhun köprüden geçip geçemeyeceği belirlenir. Ruhlar ki onlarin kötülükleri iyiliklerine ağir basanlar şeytanlarla dolu çukurda ölümsüz eziyetle karşilaşirlar. Bu çukurdaki lanet, her bir ruh GÜLYABANİ tarafindan işkence edilmesidir ki yaşarken ki günahlari temsil eder. Bir kez düştünmü kendi gücünü kullanan hiç kimse cehennemin korkusundan asla kaçamaz.

Zerdüşt, M.Ö 6. yy din lideri, takipçilerini cennet yolundaki bu engel konusunda uyardi ancak sürüsüne liderlik yapacağina söz verdi. Eski zaman belgeleri Gathas (Zerdüşt şarkilari) anlatiyor ki "Sirat Köprüsü ahlaksizlar-kötü huylular için daralacak." ki oradan sadece mübarekler(kutsal olanlar) zarar görmeden kolayca geçecekler.(Gathas'ta, yargiç olarak adlandirilan adalet tanrisi Rashni kimin kurtuluşa ereceğini ve kimin lanetleneceğini belirleyecek). Tüm imansizlar (inanmayanlar) cehenneme düşecek ki peygamber özellikle yalanin takipçileri için yaratildiğini söyler.

Efsaneler yarim yamalak taslak halinde ama iddiadir ki Chinvat(sirat) köprüsü uzak kuzeyde bir yerlerde. Orasi pislik yeridir ki orada lanet devam eder fizikzel işkence ve ruhsal izdirap. Sirat köprüsünden geçememiş ruhlar bu işkencelerin azabini AHRAMAN'a kadar tadarlar, Zerdüştlüğün şeytan tanrisi iyiliğin tanrisi Orzmahd tarafindan son yargi sirasinda yok edilmiştir. Bu kez kayip ruhlar, yalan tekrar şahlanana kadar, doğrulukla restore edilmişlerdir ya da sonunda yok oluşla karşilaşmişlardir.




__________________
Gercek henuz farketmedigindir. Dayanamazsin...
Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba,

  Kurt irkciligi  yapan bir siteden alinti bir yazi. Buraya kaydedilmis olan yazi agirlikli olarak  irkci    propaganda yazilarinin oldugu bu  sitede enteresan iddialarin yapildigi bir yazidan (Kitaptan)alinmistir.  Bu yaziya gore ise  bes vakit namaz Muhammed doneminde mevcuttur. Sonradan Islama girmis degildir. Mevlana hazretleride cok ovulmektedir.

" Hz Muhammed’in Namazı, Mi’rac’dan sonra neden dört veya altı değil de beş vakte çıkardığını bilmiyorum. Ama Zarathustracılar bu beş vakit ibadetin sebebini, dönen uzayın beş peryodunu karşılamak ve bu peryodlara saygı göstermek olarak izah ediyorlar."      Kirmizi yazi adi gecen sitede bu konunun devaminda   gecmektedir.

Allah'a emanet.  

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

Selam,

Alinti:

EBÛ HANİFE:
Numan b. Sabit (H.80-150), Arap olmadığı kesin olmamakla beraber, Türk veya İran asıllı olduğu hakkında farklı rivayetler mevcuttur.
Onun Tirmizli bir Türk kabilesine mensup olduğu söylenmekle beraber M. Ebu Zehra’ya göre ise Farslıdır. Abdulbaki Gölpınarlı’ya göre de Ebû-Hanife Nu’man b. Sabit’in babası, Zerdüşt dinindeyken İslam'ı Kabul eden Kâbül’lü Zevtâ’dır, bu şahsın adının Tâvus yahut Merzubân olduğunun rivayet edildiği şeklindedir.

Fıkıh öğretisini öğrencileri oldukları iddia edilen Ebu Yusuf (H.113-182) ve Muhammed b. Hasan eş-Şeybani’ye (H.135-189) isnat ettirilmiştir. Ebû Hanife’nin bizzat kendisi tarafından kaleme alınmış eseri yoktur. Sünnet konusunda onun hakkında dendiğine göre ravisi güvenilir olduğu zaman Muhaddislerin çoğunluğunun eğilimine aykırı biçimde Mürsel hadisi delil olarak değerlendirmekteydi. Muhaddislerce zayıf karşılanan ve kendisiyle amel edilemez diye değerlendirilen bir çok hadisi delil olarak ileri sürme yoluna gitmiştir. Hanefiler şöyle söylemektedirler: Kur’an, mütevatir veya meşhur sünnetle nesh edile bilir. Sadece ahad hadisle nesh edilemez”. böylece hadislerin Kur’an’ı nesh edebileceğini yani iptal edebileceğini fıkıhlarına esas Kabul etmişlerdir. ( Bak. Dr. İsmail Hakkı Ünal. İmam Ebu Hanife’nin Hadis Anlayışı ve Hanefi Mezhebinin Hadis Metodu. Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları No.327 Baskı-1994 Sayfa 213 )

Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 
BalkanTuran
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 kasim 2006
Gönderilenler: 62
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BalkanTuran

Selam,

Kurt irkciligi  yapan bir siteden alinti bir yazi.
(Muhliskul)

Sevgili Muhliskul uyariniz icin tesekkurler site konusunda haklisiniz. Taraf olmamak icin duzeltme yaptim.

Allaha emanet olunuz.


Yukarı dön Göster BalkanTuran's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BalkanTuran
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats