HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KAFAM ÇOK KARIŞTI... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
gercek_neyse
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercek_neyse

Arkadaşlar tamam Namaz 3 vakit ve sabah, öğle akşam....  ama hakkı yılmazın sitesinde 3 vakit geçiyor ama sabah , akşam ve yatsı diye yazmış. tabi benim kafamda bu sayede mankafaya dönmüş oldu. Allah rızası için bu konuda doğruyu yada doğruya en yakın olanı bilen varsa bir zahmet beni aydınlatsın. kafam çok karıştı neredeyse namazı bırakacak hale geldim. birde Hud suresi 114. ayet sabah, akşam ve yatsıya işaret ediyormuş. acaba öylemi. o zaman vusta(orta) namazı ne oluyor, yoksa Cuma namazına mı işaret ediyor.??? lütfen acilen cevap yazarsanız çok sevinenecegim. sevgilerle
Yukarı dön Göster gercek_neyse's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercek_neyse
 
gercek_neyse
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercek_neyse

en doğrusu ve en sağlamı beş vakit kılmak herhalde.
Yukarı dön Göster gercek_neyse's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercek_neyse
 
gercek_neyse
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercek_neyse

maalesef bakan çok ama cevap daha gelmedi. Acaba diyorum Allah namaz sayısını bize mi bıraktı.
Yukarı dön Göster gercek_neyse's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercek_neyse
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Gerçek. Ayetlere bakalım:

Namaz inananların üzerine vakitli olarak yazıldı -kitaben mevkûta (4:103). O halde bir namazın vakti Kuran'da belirtilmiş mi ona bakacağız. Belirtilmişse Allah'ın emridir. Kılınacak.

Gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Demek ki namaz vakitleri (1)gündüzün iki ucuna yakındır; (2)gecenin içindedir. Cumanın dışında gündüz namazı yok.

Gündüzün iki ucu: gündoğumu, günbatımı.

11:114'te iki namaz vaktinden söz ediliyor, ki her birinin birer sınırı gündüzün bir ucudur. O halde anılan iki namazdan biri  günbatımından sonra kılınacak; ötekisi gündoğumundan önce. Nûr 58'de bunların adları da verilmiş: akşam namazı (salâti'l-işa) ve sabah namazı (salâti'l-fecr).

Oruç ile sabah namazının vakti aynı anda başlar. Ve Yüce Allah der ki: oruç ayında sabahın ak ipi kara ipinden seçilinceye kadar yiyin, için (2:187). 

Buna göre sabah namazının vakti ak ip kara ipten seçilir hale gelince başlar, gündoğumunda biter. Akşam namazının vakti ise günbatımında başlar, ak ip kara ipten seçilemez olunca biter.

Kuran'da vakti belirtilmiş olan namazlar bu ikisinden ibaret. Bunlar kesinlikle farz. Bunların dışında vakti belirtilmiş olan hiçbir namaz yok. Örneğin Bakara 238'de adı geçen "salâti'l-vusta"nın vakti belirsiz. Bu demektir ki öyle bir namaz yok; Allah'ın emri değil. 

VUSTA aslında bilinçli olarak eda edilen demek çünkü VST kökünden üretilen kelimeler aşırıdan arınmışlığı akla getiriyor: orta karar, iyi, güzel, erdemli. Kanıt, Bakara 143: Sizi erdemli bir ümmet yaptık ki insanların üzerine siz tanıklık edin ve sizin üzerinize Allah'ın Elçisi tanıklık etsin.   

Ama Bakara 238'deki "salavat"ın ikiden çok namaz anlamına gelmesi bir sorun sanki.Yani ikiden çok namaz bir günde mi kılınacak? Eğer Kuran'da vakitleri belirtilen ikiden çok namaz bulunsaydı cevap evet olurdu.  

Demek ki Bakara 238'in konusu bir insanın yaşamı boyuca kılması farz olan bütün namazlardır; elbet ikiden çok olacak ve elbet bilinçli olarak kılınacak. Örneğin ayıkken ve ana dilde. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?

Ama bir günde kılınması farz olan yalnızca iki namaz var: sabah, akşam.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
gercek_neyse
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercek_neyse

selam Hasan Akçay kardeş, Bakara 238. 238 Namazları/duaları ve orta namazı/orta duayı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. diyor. bu orta namazdan kasıt ne olabilir acaba,???? bütün Kur'an çevirileri bu ayette namaza işaret ediyor.

 Hud 114. Gündüzün iki tarafında ve geceye yakın saatlerde namazı/duayı yerine getir. Güzellikler kötülükleri silip süpürür. İşte bu, Allah'ı ananlara bir öğüttür.

ama burada gündüzün iki tarafı ve geceye yakın saatler ifade ediliyor. gündüzün iki tarafı ve geceye yakın saatler 3 ayrı zaman degil  mi? Hakkı yılmaz bu iki taraftan sabah ve öğlen namazını çıkarmış. Geceye yakın saatlerden de akşam namazını çıkarmış. inanın ben tam anlayamadım ve kafam biraz karıştı. sevgilerle.

Yukarı dön Göster gercek_neyse's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercek_neyse
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

hasakcay Yazdı:

Merhaba Gerçek. Ayetlere bakalım:

Namaz inananların üzerine vakitli olarak yazıldı -kitaben mevkûta (4:103). O halde bir namazın vakti Kuran'da belirtilmiş mi ona bakacağız. Belirtilmişse Allah'ın emridir. Kılınacak.

Gündüzün iki ucuna yakın gece saatlerinde namaz kılın (11:114). Demek ki namaz vakitleri (1)gündüzün iki ucuna yakındır; (2)gecenin içindedir. Cumanın dışında gündüz namazı yok.

Gündüzün iki ucu: gündoğumu, günbatımı.

11:114'te iki namaz vaktinden söz ediliyor, ki her birinin birer sınırı gündüzün bir ucudur. O halde anılan iki namazdan biri  günbatımından sonra kılınacak; ötekisi gündoğumundan önce. Nûr 58'de bunların adları da verilmiş: akşam namazı (salâti'l-işa) ve sabah namazı (salâti'l-fecr).

Oruç ile sabah namazının vakti aynı anda başlar. Ve Yüce Allah der ki: oruç ayında sabahın ak ipi kara ipinden seçilinceye kadar yiyin, için (2:187). 

Buna göre sabah namazının vakti ak ip kara ipten seçilir hale gelince başlar, gündoğumunda biter. Akşam namazının vakti ise günbatımında başlar, ak ip kara ipten seçilemez olunca biter.

Kuran'da vakti belirtilmiş olan namazlar bu ikisinden ibaret. Bunlar kesinlikle farz. Bunların dışında vakti belirtilmiş olan hiçbir namaz yok. Örneğin Bakara 238'de adı geçen "salâti'l-vusta"nın vakti belirsiz. Bu demektir ki öyle bir namaz yok; Allah'ın emri değil. 

VUSTA aslında bilinçli olarak eda edilen demek çünkü VST kökünden üretilen kelimeler aşırıdan arınmışlığı akla getiriyor: orta karar, iyi, güzel, erdemli. Kanıt, Bakara 143: Sizi erdemli bir ümmet yaptık ki insanların üzerine siz tanıklık edin ve sizin üzerinize Allah'ın Elçisi tanıklık etsin.   

Ama Bakara 238'deki "salavat"ın ikiden çok namaz anlamına gelmesi bir sorun sanki.Yani ikiden çok namaz bir günde mi kılınacak? Eğer Kuran'da vakitleri belirtilen ikiden çok namaz bulunsaydı cevap evet olurdu.  

Demek ki Bakara 238'in konusu bir insanın yaşamı boyuca kılması farz olan bütün namazlardır; elbet ikiden çok olacak ve elbet bilinçli olarak kılınacak. Örneğin ayıkken ve ana dilde. Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?

Ama bir günde kılınması farz olan yalnızca iki namaz var: sabah, akşam.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Selamlar Hasan Akçay,

Bu yorumunuz çok zorlama bir yorum. Gündüzün 2 TARAFI ve gecenin saçakları, ibaresinden algılanması istenen durum =

Gündüz = Güneşin herhangi bir noktada dik konumda olması, tarafları ise eş anlamda 2 adet tarafın varlığı net ve açıktır. Taraflar Gündüzün simetrikleri gibi düşünülebilir. Fecr = fücur, yani yırtıcı-yırtma. Karanlığın yırtılmaya başlaması anı. Salat-il Fecr = Karanlığın yırtılması ve 100 metre ileride bulunan bir ağacın(karanlıkta seçilemeyen), artık tanımlanabilir bir hale gelmeye başladığı an.

İşa Bu noktada gündüzün 2. tarafı ve aydınlığın yırtılma anı.(Zıt kutuplar gibi), Ardından gelen de teheccüd dür. Yani gece salatı(Gecenin saçakları = Fecre kadar ki süreç)

Vuste = Orta, Fakat bu en iyi orta demektir. Yani Ortadaki Eni iyi! Burda şu vurgulanır :

vusta = işa

Yani vusta = Akşam. Akşam en iyisidir. O ortada bulunan akşam salatını ikame edin, sürdürün...

                                         GÜNEŞ

                                             l

(1. taraf = Fecr)--------------------------------(2.taraf = işa, ortada bulunan ve en iyi olan-sürdürülmesi istenilen)

                                            +

                                    Gecenin saçakları

 

Müzzemmil: 1-7:
Ey örtüsüne bürünen!

Geceleyin kalk! Kısa bir süre hariç, gecenin yarısını ayakta geçir veya bundan biraz eksilt.
Ya da buna biraz ekle: Ve Kur’an’ı ağır ağır, düşüne düşüne oku.
Doğrusu, Biz senin üzerine ağır bir söz bırakacağız.
Şu bir gerçek ki, yeni bir oluşa koyulmak üzere geceleyin kalkan, yer tutma bakımından daha güçlüdür (söz bakımından daha etkilidir).
Kuşkusuz gündüz(Güneşin dik konumda olduğu zaman) boyu senin için uzun bir dolaşma/ uzun bir uğraşı vardır.

Gündüz, yani öğle zamanının olmamasının nedeni, Huşu-hudu ile ilintilidir. Nitekim gündüzün yoğunluğu içerisinde kişi huşuyu yakalayamayabilir ve bu neden ile Kur'an'da ifade edilen tarafların İDEAL zaman birimleri dahilinde olduğu vurgulanmaktadır.

Salatta temel mesele : huşu-hudu. Belirtilen zaman dilimleri bunun olabileceği - zihnin sükara(nisa43), yani örtülü olma(her türlü etki ile örtülme) halinden uzak olabileceği anlardır.

selametle. 

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 
gercek_neyse
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 45
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gercek_neyse

selam Eren Erdem, yani diyorsun ki, sabah, akşam ve yatsı namazları vardır. öğle namazı falan yoktur.. bu dediğin şekilde kılsak öğleyi de eklesek günah olur mu, ve nasıl niyet  etmemiz gerekir. ????
Yukarı dön Göster gercek_neyse's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gercek_neyse
 
Eren Erdem
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 30 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 484
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Eren Erdem

gercek_neyse Yazdı:
selam Eren Erdem, yani diyorsun ki, sabah, akşam ve yatsı namazları vardır. öğle namazı falan yoktur.. bu dediğin şekilde kılsak öğleyi de eklesek günah olur mu, ve nasıl niyet  etmemiz gerekir. ????

İbadetin günahı olurmu hiç ? Kişi farz olan zamanların dışında, huşu ile salat ikame edebilir. Bu o kadar güzel bir şeydir ki, günahın çok dışında faydaları vardır.

Bir kere şunu iyi anlamamız gerekir. Salat sevap kazandırmaz! Salat bizlereki bilincin ve karakterin istikametten şaşmaması adına, Allah ile insan arasında ki iletişimin pekişmesi adına ve kişisel disipline olmamız adına önemlidir.

Kılmayan günah kazanmaz! Yukarıda saydıklarımdan mahrum kalır ve kişi muttaki olamaz. Yani ayıraç = muttaki - gafil ayırca gibi der isek, Salat bizleri muttaki kılıcı bir eylemdir.

Niyetler üzerine, Öğleleri boş olurken Salatı ikame ederim. Rabbime, Senin Sonsuz kudretin ve ihtişamın(Zatın değil - şekilsel salat yoktur diyenlerin maalesef algılayamadığı şey)önünde acziyetimi beyan edip, eğilmeye niyet ettim derim. Bunun dışındakilerde, Niyet ettim vaktin salatını ikame etmeye derim.

Şu noktada sıkıntı olmasın. Asgari 3 tür! kişi 5-7-9-30-50 vakit kılabilir. Fakat farz kılınan 3 tür.

Selametle

Yukarı dön Göster Eren Erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Eren Erdem
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Eren Erdem Yazdı:


Kuşkusuz gündüz(Güneşin dik konumda olduğu zaman) boyu senin için uzun bir dolaşma/ uzun bir uğraşı vardır.

Gündüz, yani öğle zamanının olmamasının nedeni, Huşu-hudu ile ilintilidir. Nitekim gündüzün yoğunluğu içerisinde kişi huşuyu yakalayamayabilir ve bu neden ile Kur'an'da ifade edilen tarafların İDEAL zaman birimleri dahilinde olduğu vurgulanmaktadır.

Salatta temel mesele : huşu-hudu. Belirtilen zaman dilimleri bunun olabileceği - zihnin sükara(nisa43), yani örtülü olma(her türlü etki ile örtülme) halinden uzak olabileceği anlardır.



Selam Eren kardeşim;

Cuma namazını yukarıdaki ölçülerle nasıl izah ediyorsunuz ?

Yani Cuma namazında huşu ve hudu ya ihtiyaç yok mudur ?


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Eren Erdem Yazdı:

Niyetler üzerine, Öğleleri boş olurken Salatı ikame ederim. Rabbime, Senin Sonsuz kudretin ve ihtişamın(Zatın değil - şekilsel salat yoktur diyenlerin maalesef algılayamadığı şey)önünde acziyetimi beyan edip, eğilmeye niyet ettim derim.



Selam Eren kardeşim;

Allah'ın sonsuz kudreti önünde eğildikten sonra icra ettiğiniz kıyam nedir ?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats