HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Kur-an’da her şey var mı? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Üzülerek okuyorum ki, bazı arkadaşlar tarihte Hariciler in düştüğü hatalara düşmekte ve ayeti kerimeleri mücmel mi, müteşabih mi olduğunu öğrenmeden zahiri manasına göre kendilerince hüküm çıkarmaktalar. Bunun böyle olması şu sebepten kaynaklanıyor;

''Senden önce de ancak kendilerine vahiy indirdiğimiz erkekleri pey­gamber olarak gönderdik. Eğer bilmiyorsanız bilgi sahibi olanlara sorunuz.'' (Nahl-43)

Ayetten alınması gereken en önemli ders, başta dinî meseleler olmak üzere bir konuda yeterli bilgiye sahip olmayanların o hususta ehil olanlara, yani konu­nun uzmanlarına sormaları gerektiği; bir konuda doğru ve yeterli bilgi edinmeden görüş ileri sürmenin veya iş yapmanın yanlış olduğudur. Aklın gereği de budur. En basit konularda bir bilene soralım, konun uzmanına danışalım derken  insanın dünya ve ahiretini kurtarabilecek bir konuda yani  Kuranı kerim  den hüküm  çıkarma konusunda  kendi yetersiz bilgi ve tecrübeleriyle amel etmek  Yüce Allah'ın buyurduğu ''...bilgi sahibi olanlara sorunuz.'' emrine muhalefet etmek olur.

''0 peygamberleri apaçık delillerle ve kutsal kitaplarla gönderdik. İnsanla­ra indirdiklerimizi onlara açıklaman için ve (üzerinde) düşünsünler diye sana da uyarıcı kitabı indirdik.'' Nahl-44

Bu ayeti kerimede indirilen vahyin Peygamber tarafından insanlara açıklanması ve insanlarında bunun üzerinde düşünüp kafa yorması gerektiğine işaret vardır. Eğer her ayet okunduğu gibi anlaşılabilseydi, üzerinde düşünülmeye ve açıklama yapmaya gerek olmazdı.

Hz. Peygamber'e Kur'an ın indirildiği bildirilmekle kalmayıp, ona "insanlara indirilenleri yani Allah'ın hükümlerini onlara açıklama" görevi de yük­lenmiştir, Buna göre Hz, Peygamber sadece bir nakilci değil aynı zamanda Allah’ın hükümlerini sözlü veya fiilî olarak açıklama, yorumlama, inananlara uygu­lamada örnek olma işlevine de sahiptir. Bu işlevin tamamına birden sünnet den­mektedir; sünnet de ilâhî irşadla gerçekleştiği için bir tür vahiy değeri taşımaktadır. Ayetten açıkça anlaşıldığı gibi Peygamber'in aslî görevi Kur'an'ı açıklamak tır: şu halde onun Kur'an'a aykırı bir hüküm ve anlayış ortaya koyduğu kesinlik­le düşünülemez. Bu nedenle hadis usulünün önemli bir konusu olan metin tenkidi ilkelerine göre kaynaklarda hadis diye aktarılan, fakat Kur'an'la uzlaştırılması hiç­bir şekilde mümkün olmayan bir söz sahih bir hadis olarak kabul edilmez.

Not: Ben bu kısımda ve sonraki mesajlarda yüksek İslam kültürü ve tarihine hizmet etmiş alimlerden alıntı yapacağım.






__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Şüphesiz Peygamber kendiliğinden bir şey yapmayıp, Allah tarafından ve­rilen  emrin tebliğ edicisi  ve  Kur'ân'ın  açıklayıcısıdır.

«Ey Peygamber, Rabbinden sana indirileni tebliğ et...»  (Mai­de: 67)

«...(Habibim) biz sana o Kur'ân'ı indirdik. Ta ki insanlara, kendilerine ne indirildiğini açıkça anlatasın ve ta ki onlar da iyice fikirlerini kullansınlar.» (Nahil: 44)

Bu nedenle bazen Kur'ân'ın kasdettiği manayı sözle, bazen fiille ve bazen söz ve fiille açıklardı. Meselâ; namaz kılardı ve :

«Beni namaz kılarken gördüğünüz gibi (siz de) namaz kılınız»

Hacc ve umreyi yapardı ve:

« Nüsüklerinizi (hacc ve umre yapılışını) benden alınız» der.

Şu halde sünnet, Kur'ân'ın şerhi durumundadır. Kapalısını açar, kayıtsı­zını kayıtlar, müşkilini (Peygamberden başkasınca çözümü güç olanı) de yorum­lardı.

Kur'ân'ın açık veya kapalı olarak delâlet ettiği hususlardan başka ve on­lardan ayrı düşecek hiç bir şey sünnette yoktur.

Kur'ân, sünnette bulunan hükümlere çeşitli yönlerden delâlet (işaret, kılavuzluk) eder. Bu yön­lerden birkaçını sıralayalım :



__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

1) Kur'ân'ın sünnetle sabit olan bütün hükümlere umumî delâleti:

«...Peygamber size ne verdi ise onu alın, size ne yasak etti ise ondan da sakının...» (Haşr: 7)

«Öyle değil, Rabbine andolsun ki, onlar aralarında kimi oraya, kimi buraya çektikleri (kavga ettikleri) şeylerde seni hakem yapıp sonra da verdiğin hükümden yürekleri hiç bir sıkıntı duymadan tam bir teslimiyyetle teslim olmadıkça iman etmiş olmazlar.»   (Nisa: 65)

«(Habibim) De ki: «Eğer Allah'ı seviyorsanız bana uyun ki Allah da sîzi sevsin ve suçlarınızı örtsün. Çünkü Allah çok yarlığayıcı, çok esirgeyicidir.» (ÂI-i İmran: 31)

«De ki: «Allah'a ve o Peygambere itaat edin». Eğer yüz çevi­rirlerse şüphesiz ki Allah da o kâfirleri sevmez.» (ÂI-i İmrân: 32)

Yukarıda yazılı âyetler Resûlüllah'a uymayı gerekli kıldığına göre, sün­netle sabit olan bütün hükümlere uyma emri mahiyetindedir.

2) Alimlerce meşhur olan yön:

Namaz, zekât ve bunlara benzer birçok meselelere ait hükümler Kur'ân'da gayet mücmel (kısaca) zikredilmiştir. Bu meselelerin şartlan, rükünleri, mani­leri, sebepleri, keyfiyetleri ve saire hususları Kur'ân'ın beyanı durumunda olan hadîslerle sabittir. Böylece, sünnetde beyan edilen hususlara Kur'ân mücmelen (özetle) delâlet etmiş olur.

3) Kur'ân'da,  apaçık helâl kılınan şeyler ile apaçık haram kılman şey­ler dışında kalan ve hangi tarafın hükmüne tabi tutulması gerekliliği içtihada konu edilen şeylere ait delâlet şekli;

Buna ait örnekler:

a) Kur'ân, islâm cemaatının tab'an iğrenç görmediği ve temiz telakki et­tiği hayvanların etini helâl kılarak bunlar için –Tayyıbat -terimini kullan­mış, onların tab'an iğrenç ve pis telakki ettiğinin etini ise haram kılarak bun­lar için –Habais- tabirini kullanmıştır.

Bu durumda islâm cemaatının iğrendiği ve iğrenmediği bilinen hayvan çe­şitleri dışında kalan hatta islâm cemaatmca bilinmeyen birçok hayvanlara ait şer'i hükmün ne olacağı bilinmiyordu. Bunlar, helâl veya haram guruba dahil olabilirdi. Bu nedenle Peygamber azı dişleriyle kapıp avlayan, parçalayan ve kendisini müdafaa eden hayvanların, tırnaklarıyla kapıp avlayan kuşların ve ehli merkebin etlerinin haramlığını açıklamakla, bunları Kur'ân'da habais tâ­bir edilen hayvanlar grubuna dahil etmiştir.

Burada da Kur'ân, sünnetle haramlığı açıkça sabit olan mezkûr hayvan­ların haramlılığına habais kelimesiyle delâlet etmiş olur.

b) Kur'ân, avcılık için eğitilen (tazı, .şahin gibi) hayvanın yakaladığı ve avcı için tutup dokunmadığı avı helâl kılmıştır. Eğitilmemiş hayvanın yaka­layarak dokunduğu (bir  parçasını yediği) avın haramlığı  anlaşılmış oluyor.

Bu iki mesele dışında kalan üçüncü bir durum var.

Şöyle ki, eğitilmiş hayvanın yakalayarak bir parçasını yediği avın hük­münün ne olduğu açıkça anlaşılmıyor. Hayvanın eğitilmiş olması avın helâlli­ğini gerektirir.

Avdan bir parça yemiş olması da avın haramlığını iktiza eder. Sünnet, bu durumdaki avın haramlığını beyan etmiştir.

«Eğer (eğitilmiş hayvan, yakaladığı avdan bir şey) yerse, sen (o av­dan) yeme. Çünkü onu kendisi için yakaladığından endişelenirim.»

Burada da sünnet bu durumdaki avın haramlığını beyan etmekle bunun Kur'ân'la haram kılınan avlara dahil edilmiş olduğunu ifade ettiğine göre Kur'­ân, bu nevi avın hükmüne de delâlet etmiş olur.




__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Peki Peygamberimiz neden bu aciklayici bilgileri toplatmamistir yazdirmamistir... ??? Neden 4 veya daha fazla mezhepler ortaya cikmistir. Neden binlerce hadis icinden secmek zorunda kalmistir Buhari.. ??

Peygamberimiz pekhala Kurani aciklayici, ibadetleri aciklayici, olur/olmazlari yazdirip bir kitap haline getirtebilirdi.. Hadislerde dahi Peygamberin benden kurandan baska birsey yazmayin dedigini gozonunde tutarsak, Peygamberimizin ya bizlerin bu bilgilerden mahrum kalip celiskiye mezheplere bolunmemizi istemistir, yada bizlerin yalnizca Kuran'a bagli kalmamizi dilemistir..

 



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

4.Usûl ve fürû' arasında cereyan eden kıyasa dayalı delâlet şekli

Kur'ân'da bazı şeyler hakkında bulunan hükümlere «Usûl» denir. O şey­lerin benzerlerine de  «Fürû'» denir.

Kur'ân'da bulunan bu nevi şer'î hükümler temel hükümler mahiyetinde olduğundan, sünnette rastlanan aynı nevi şer'î hükümlere ve bunlara ilişkin me­selelere (fürû'a) delâlet etmiş olur. Dolayısıyla sünnet bir nevi açıklama olur. Peygamberin sünnet ile yaptığı bu açıklamanın, vahye ve kıyasa dayalı oldu­ğunu söylememiz neticeyi değiştirmez. Bu çeşit delâlet şekline ait örnekler:

a) Kur'ân, bir kadın ile kızını veya iki kız kardeşi bir nikâh altında bulundurmayı yasaklamıştır. Bunun yasaklanmasına ait Nisa' sûresinin 23. âye­tini takib eden 24. âyetinde:

bunların dışında kalanlar ile evlenmenin helâl kılındığı belirtilmektedir.

Bu âyetlerin nüzulünden sonra Resûlullah, kıyas yoluyla bir kadının, ha­lası veya teyzesi ile aynı anda bir nikâh altında bulundurulmayacağını ifade et­mekte ve bunun yasaklanma hikmetini, başka bir deyimle illetini şu cümle ile beyan etmektedir :

«Çünkü, bunu yaptığınız zaman, akrabanız arasında bulunan bağları koparmış olursunuz.»

b) Kur'ân, insan öldürmenin diyet cezasını tayin etmiş ise de, bir or­ganı kesme veya yararsız hale getirmenin diyet cezasını tayin etmemiştir. Bu cezanın akıl yoluyla tesbiti güç olduğu için organların diyet cezalarını ana hat­ları ile sünnet beyan etmiştir. Bu da bir nevi kıyaslama durumudur.

Bu kısa izah ile İlâhî teşrî'de kitap ve sünnetin mevkiini an­latmaya çalıştık.




__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Xweser-Mirov Yazdı:

Peki Peygamberimiz neden bu aciklayici bilgileri toplatmamistir yazdirmamistir... ??? Neden 4 veya daha fazla mezhepler ortaya cikmistir. Neden binlerce hadis icinden secmek zorunda kalmistir Buhari.. ??

Peygamberimiz pekhala Kurani aciklayici, ibadetleri aciklayici, olur/olmazlari yazdirip bir kitap haline getirtebilirdi.. Hadislerde dahi Peygamberin benden kurandan baska birsey yazmayin dedigini gozonunde tutarsak, Peygamberimizin ya bizlerin bu bilgilerden mahrum kalip celiskiye mezheplere bolunmemizi istemistir, yada bizlerin yalnizca Kuran'a bagli kalmamizi dilemistir..

 



Sahabe, toplu halde ve ayrı ayrı Peygamberden sünneti alırlardı. Namaz, zekât, hac gibi bazı mühim konuları açıklayan amelî sünnetin çoğu, birçok sa­habe (Cemmî gafir) tarafından Resûlüllah'dan rivayet edilmiştir. Bunun yanın­da Resûlullah'dan bir veya iki kişinin işittiği sünnetler de vardır. Sahabenin çoğunun okur-yazar olmayışı dolayisı ile umumiyetle Peygamberden İşittikleri sünneti ezberlerdi. Abdullah b. Amr b. As gibi okur-yazar olan bazı sahabe­ler de rivayet ettikleri sünneti yazarlardı. Ahmed b. Hatibe!, Müsned'inde Ab­dullah b. Amr'ın şunu söylediğini rivayet eder: «Ben Resûlüllah'dan işittiğim her şeyi, hıfzetmek için yazardım. Kureyşliler, bana Sen Peygamberden işittiğin herşeyi yazıyorsun, halbuki o, normal ve öfkeli durumlarda konuşan bir beşer­dir.» diyerek beni bu işten vazgeçirdiler. Bilâhare durumu Resûlüllah'a arz et­tiğimde buyurdular ki:

«Yaz. Zira nefsim kudretinde olan Allah'a yemin ederim ki, hakdan başka benden bir şey sadır olmaz.»




__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

kutupaneci Yazdı:
Üzülerek okuyorum ki, bazı arkadaşlar tarihte Hariciler in düştüğü hatalara düşmekte ve ayeti kerimeleri mücmel mi, müteşabih mi olduğunu öğrenmeden zahiri manasına göre kendilerince hüküm çıkarmaktalar.


Selam Kütüphaneci kardeşim;

Hangi ayetin mücmel, hangi ayetin müteşabih olduğunu sen nereden biliyorsun ?

Falanca alimlerden... Onlar nereden biliyor ?

Filanca alimlerden... Onlar nereden biliyor ?

a) Kendileri ilim sahibidir

Nereden bileceğiz ?

b) Elhi Keşiftirler

Hayırlı keşifler.

c) Hz. Peygamber'e atfedilen esbab-ı nüzul hadislerden yahut diğer rivayetlerden.

Soru: Peygamberimizin Kuran hakkında yaptığı bütün açıklamalar bize ulaşmış mıdır?

kutupaneci Yazdı:

Bunun böyle olması şu sebepten kaynaklanıyor;

''Senden önce de ancak kendilerine vahiy indirdiğimiz erkekleri pey­gamber olarak gönderdik. Eğer bilmiyorsanız bilgi sahibi olanlara sorunuz.'' (Nahl-43)

Ayetten alınması gereken en önemli ders, başta dinî meseleler olmak üzere bir konuda yeterli bilgiye sahip olmayanların o hususta ehil olanlara, yani konu­nun uzmanlarına sormaları gerektiği; bir konuda doğru ve yeterli bilgi edinmeden görüş ileri sürmenin veya iş yapmanın yanlış olduğudur. Aklın gereği de budur. En basit konularda bir bilene soralım, konun uzmanına danışalım derken  insanın dünya ve ahiretini kurtarabilecek bir konuda yani  Kuranı kerim  den hüküm  çıkarma konusunda  kendi yetersiz bilgi ve tecrübeleriyle amel etmek  Yüce Allah'ın buyurduğu ''...bilgi sahibi olanlara sorunuz.'' emrine muhalefet etmek olur.

Hicr Suresinin 91 ve 92. ayetlerini okumanı öneririrm. Sana çok faydası olacağına inanıyorum.

kutupaneci Yazdı:

''0 peygamberleri apaçık delillerle ve kutsal kitaplarla gönderdik. İnsanla­ra indirdiklerimizi onlara açıklaman için ve (üzerinde) düşünsünler diye sana da uyarıcı kitabı indirdik.'' Nahl-44

Ayette, iyiden iyiye düşünecek olanlar kimler ? Alimler mi ?

Yok eğer bu iş "bilenlerin" işi ise insanlar neden düşünsünler ki ? Alimler onların yerine düşünür, neticeyi anlatır, olay biter.

Yoksa Peygamberin muhatabı olan müşriklerin hepsi İslam alimi miydi ?

kutupaneci Yazdı:

Bu ayeti kerimede indirilen vahyin Peygamber tarafından insanlara açıklanması ve insanlarında bunun üzerinde düşünüp kafa yorması gerektiğine işaret vardır. Eğer her ayet okunduğu gibi anlaşılabilseydi, üzerinde düşünülmeye ve açıklama yapmaya gerek olmazdı.

Düşünecek olanlar kimler ? Neden düşünüyorlar ? Hangi yetki ile düşünüyorlar ? Yoksa düşünüp öğüt / ders / hüküm mü çıkaracaklar ?

Halbuki size göre bu meziyet belli bir kesime mahsustur. O halde, neden bütün insanlar bu ayetin muhatabıdır ?

kutupaneci Yazdı:

Hz. Peygamber'e Kur'an ın indirildiği bildirilmekle kalmayıp, ona "insanlara indirilenleri yani Allah'ın hükümlerini onlara açıklama" görevi de yük­lenmiştir, Buna göre Hz, Peygamber sadece bir nakilci değil aynı zamanda Allah’ın hükümlerini sözlü veya fiilî olarak açıklama, yorumlama, inananlara uygu­lamada örnek olma işlevine de sahiptir. Bu işlevin tamamına birden sünnet den­mektedir; sünnet de ilâhî irşadla gerçekleştiği için bir tür vahiy değeri taşımaktadır. Ayetten açıkça anlaşıldığı gibi Peygamber'in aslî görevi Kur'an'ı açıklamak tır: şu halde onun Kur'an'a aykırı bir hüküm ve anlayış ortaya koyduğu kesinlik­le düşünülemez. Bu nedenle hadis usulünün önemli bir konusu olan metin tenkidi ilkelerine göre kaynaklarda hadis diye aktarılan, fakat Kur'an'la uzlaştırılması hiç­bir şekilde mümkün olmayan bir söz sahih bir hadis olarak kabul edilmez.

Eğer sizin dediğiniz gibi ise ve bu açıklamaların ve eylemlerin tamamı bize ulaşmamış ise yandık desenize !

Üstelik, Resul de bunları koruma altına almayarak ne büyük cürüm işlemiş olur öyle değil mi ?

kutupaneci Yazdı:

Not: Ben bu kısımda ve sonraki mesajlarda yüksek İslam kültürü ve tarihine hizmet etmiş alimlerden alıntı yapacağım.



Diyelim ki bunlardan biri yanıldı. Allah'a ne diyeceksin ?

- Rabbim, ona katmerli azap ver !

 - Yooook ! Hepinize katmerli.

Neden, çünkü israf ettiniz.

- Neyi ?

- Size verdiği aklı.

- İyi de ya kendim hata edersem ?

- Nasıl ve hangi niyetle hata ettiğin önemli. Eğer, Kuran'ı samimi olarak anlamaya gayret etmiş te hata etmişsen, Allah seni gücünün üstünde bir şeyle mesul tutar mı?

Aklını kullanmazsan ne olacağını da öğretmiş mi Allah ?

Artık hangi nimetlerini yalan sayabilirsiniz ?


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

kutupaneci Yazdı:


Sahabe, toplu halde ve ayrı ayrı Peygamberden sünneti alırlardı.

Namaz, zekât, hac gibi bazı mühim konuları açıklayan amelî sünnetin çoğu, birçok sa­habe (Cemmî gafir) tarafından Resûlüllah'dan rivayet edilmiştir.

Bunun yanın­da Resûlullah'dan bir veya iki kişinin işittiği sünnetler de vardır.

Yani bir kısmının bildiğini diğer bir kısmı bilmezdi. Kısaca, bu bilginin tamamına vakıf olmayanlar esasen "eksik" bilgiye sahipti diyebiliriz.

Siz, sahabenin içtihadını delil kabul edersiniz. Şu halde, bir sahabenin -sizin anlayışınıza göre- alim olabilmesi için, resulün tüm beyan ve eylemlerine vakıf olması icab eder. Hakikat şu ki, Resulün tüm eylem ve sözlerine vakıf tek bir Allah'ın kulunu getiremezsiniz.

kutupaneci Yazdı:

Sahabenin çoğunun okur-yazar olmayışı dolayisı ile umumiyetle Peygamberden İşittikleri sünneti ezberlerdi. Abdullah b. Amr b. As gibi okur-yazar olan bazı sahabe­ler de rivayet ettikleri sünneti yazarlardı.


Nerde bu hadisler ? Sonra ne oldu bunlara ? (Sizin kendi kabullerinize dayanarak soruyorum. Yoksa ben o sırada orada olmadığım için gerçekte beni hiç ilgilendirmiyor)

kutupaneci Yazdı:

Ahmed b. Hatibe!, Müsned'inde Ab­dullah b. Amr'ın şunu söylediğini rivayet eder: «Ben Resûlüllah'dan işittiğim her şeyi, hıfzetmek için yazardım. Kureyşliler, bana Sen Peygamberden işittiğin herşeyi yazıyorsun, halbuki o, normal ve öfkeli durumlarda konuşan bir beşer­dir.» diyerek beni bu işten vazgeçirdiler. Bilâhare durumu Resûlüllah'a arz et­tiğimde buyurdular ki:

«Yaz. Zira nefsim kudretinde olan Allah'a yemin ederim ki, hakdan başka benden bir şey sadır olmaz.»




Bu "herşey" yazılı olduğu için mi bir çok hadisleriniz, diğer bir çok hadisleriniz ile çelişiyor.

Şimdi siz dersiniz ki; "Efendim gerek mezhepler arasındaki ayrılık ve çelişik durumlar, gerek hadislerdeki çelişik durumlar aslında rahmet eseridir"

Biz de diyoruz ki; "Esasen en büyük Rahmet Allah'ındır. Şu halde biz neden O Rahman'ın kitabında da böyle rahmet eseri çelişkiler bulamıyoruz ?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sn.Kutuphaneci ve benzerleri,

"Kuran da herşey var mı?" demek Allah'ın kurmuş olduğu markette eksiklik olduğuna inanarak onun marketinin yanına bu eksikliği giderecek birilerine yeni marketler açtırmaktır.Allah'ın yardımının "İslam Dünyasına" ulaşmamasının temel nedeni işte bu güvensizliğe dayanan şirk anlayışıdır.Cehennemliklere"Hadi o birşey sandıklarınız size cennet versin"denmeside bundandır.Umarım geç olmadan uyanırsınız topluca!

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
kuranyeter
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 04 subat 2008
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 204
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kuranyeter

selam.herkese

adım belli kuranyeter :))

bizlerin istediği değil allahın bizden istediği her şey var.

allahı istediğini yaparsak sorun ortadan kalkmazmı acaba.

her şeyin açıklayıcısı.

Yukarı dön Göster kuranyeter's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kuranyeter
 

Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats