HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Hırsızlığın cezası ve Yakub oğulları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Hırsızın elini kesin!" buyuran Mâide 38’in anlamı şu üç seçenekten yalnızca biri olabilir: hırsızın (1)elini kesip atın, (2)elini çizin, (3)kendi varlığı üzerindeki tasarruf yetkisini kesin

 

Doğru olan hangisi?

 

*

 

"Mal çalanın elini kesip atın!" Allah’ın kitabından örneklenemiyor. Yani Kuranen yok öyle bir uygulama. Artı, Şûra 40 ve Nahl 126’ya akırı.

 

Şûra 40: Bir kötülüğün cezası ona benzeyen bir kötülüktür (cezâu’s seyyiatin seyyiatun misluh). Nahl 126: Ceza verecekseniz size yapılana benzeyen bir ceza verin (in âkibtum ve âkibû bimisli mâ ûkibtum bih).

 

Kesilen el, çalınan mala benzemez. MAL elin kiridir. İnsan onu yıkayıp atıverir. Yani insan malsız da yapabilir ama elsiz yapamaz. EL insanın etidir; kanıdır; canıdır.

 

O yüzden MALA EL ceası, "Kötülüğün cezası ona benzeyen bir kötülüktür" diyen ilahî iradeye aykırıdır; Allah’ın çelişkisiz kitabına çelişki solar.  

 

İtiraz: Sizin teziniz doğru olsaydı ülkemizdeki dolandırıcılık, hırsızlık, gasp ve soygunda her yıl giderek bir artış var? Ayetle nasıl bir çelişki ortaya çıkıyor farkında mısınız? Nerede "Allah tarafından caydırıcı bir ceza"?

 

"Çelişki"yi yukarda açıklamaya çalıştım.  

 

Dolandırıcılık, hırsızlık, gasp ve soyguna gelince EL KESMEK onları önleseydi laik devlet el kesmeyi ceza yasasına koyuverirdi. Laik devlet sırtında din küfesi taşımıyor. İslama aykırı mı uygun mu demez, işine yarayan her önlemi alır.

 

Örneğin Türkiye’nin hukuk sisteminde daha düne kadar ÖLÜM CEZASI vardı. Laik Türkiye "Ölüm cezası İslamın gereğidir; bana yakışmaz!" demedi.    

 

İpe un sermenin mazeretleri bunlar. Tıpkı şunun gibi:

 

Nûr Dağı’ndaki Hira mağarasına tırmanan patika tek elli, hattâ iki eli de kesik dilenciden geçilmiyor. Belli ki o hırsızların el kesme cezaları infaz edilmiş. Ama caydırıcı olmadıkları da belli. Dünyada çalmanın çarpmanın en çok yapıldığı yerler her halde oralar. Özellikle tavaf sırasında parasını çaldıran çaldırana.

 

Bırakalım bu tür BEŞERî mazeretleri de İLAHî hüküm nedir, ona bakalım. Allah MALA EL mi diyor, mala BENZER bir ceza mı?   

 

*

 

El çiziktirme cezası, ilhamını Yûsuf 31’den almış görünüyor. Hani, Mısır’daki Bey’in eşi Yûsuf’un albenisine kapıldı diye kentin kadınları dedikodu yapınca kadın oları saraydaki evine çağırır. Her birine meyva ve bıçak verir. Ve Yûsuf’a "Çık önlerine!" der. Kadınlar büyülenmişçesine etkilenip ellerini keserler.

 

Görüldüğü gibi fiiller aynı:

 

katta’na eydiy ehun –ellerini kestiler (Yûsuf 31)

fakta’û eydiy ehuma –"Ellerini kesin!" (Mâide 38)

 

Kadınlar ellerini yalnızca çizdiklerine göre fiilimiz pek âlâ çizmek anlamına da gelir. Ama benzerlik yalnızca bundan ibaret. İki ayet arasında bir anlam ortaklığı yok.

 

Mâide 38 hırsıza öngörülen cezayla ilgili. Oysa Yûsuf 31’deki kadınlar Yusuf’un albenisinden büyülendikleri  için çiziyorlar ellerini; hırsız oldukları için değil.

 

Dolayısıyla hırsızın elini çizmek te Kuran’dan örneklenemiyor. Yani Kuranen yok öyle bir uygulama; o da keyfî; o da Şûra 40 ve Nahl 126’ya akırı: MALA KAN öneriyor.

 

Çizik elli hırsızları görmenin potansiyel hırsızları caydıracağı iddiası ise ciddiye alınamaz. İşte kutsal yerler örneği. Kesik eller bile caydıramazken çizik eller nasıl önleyecek?

 

Efendim, Suudi Arabistan bizi bağlamaz; vahhabiler Müslüman değil.

 

Kusura bakmayın ama sizin oturduğunuz ülke de vahhabileri bağlamıyor; onlara göre de siz Müslüman değilsiniz.

 

Orangutanlar gibi bırakalım göğsümüzü yumruklayıp şişinmeyi de "Allah ne diyorsa o!" diyelim. Allah MALA KAN mı diyor, mala BENZER bir ceza mı?

 

*

 

Mala benzer ceza, hırsızın mal edinme kuvvetinin kesintiye uğratılması olabilir. 5:38’deki YED mecazen o anlama geliyor; işte onu keseceksiniz:

 

beden ve akıl gücü (38:17, 45),

malî genişlik (5:64),

bir aktin üzerindeki TASARRUF yetkisi (2:237)

 

Hüküm (Mâide 38): Hırsızın kendi varlığı üzerindeki TASARRUF yetkisini kesin. Örneğin (Yûsuf 73-76):

 

Yûsuf’un kardeşleri "Biz hırsız değiliz!" dediler.

Kralın adamları dedi: Hırsızlığın cezası nedir eğer yalan söylüyorsanız?

Dediler: Su kabı kimin yükünde bulunursa o kimse alıkonur. Biz hırsızı böyle cezalandırırız.

 

Su kabı Yûsuf’un kardeşine ait yükte bulundu. Yûsuf’a bunu Allah yaptırdı. Yoksa Kralın hukuk sistemine göre Yûsuf kardeşini alıkoyamazdı ama Allah’ın istemesi başkamâ kâne liya’huze ehahu fî dîni’l melike illa enyeşâellah.

 

İşte bu. "Biz hırsızı böyle cezandırız!" diyenler Müslüman Yakub oğullarıdır. O halde hırsızı alıkoyup kendi varlığı üzerindeki tasarruf yetkisini kesintiye uğratarak cezalandıran, İslam hukuğudur, Kralın küfür hukuğu değil.

 

"Allah’ın istemesi"ne gelince o, varoluşsal bir istisnadır. Allah’ın her zaman her yerde her şeye gücünün yettiğini anlatır. İslamın kadıları ise kararlarını vermek için o istisnaî icazeti beklemezler; Allah’ın zaten yazmış olduğu hükme uyarlar. 

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam Hasan Akçay!

Tebrikler, Kutluyorum sizi...Belirttiğiniz gibi ,hırsızın cezası,kendisinin alıkonmasıdır /hapsedilmesidir. Ayrıca, çaldığı malın tazmini da gerekir.Dikkatleri ," feqtau eydiyehuma" ; "ikisinin elleri" derken "eller"'in çoğul geldiğine , çekmek istiyorum! "Eller", Kişileri temsil ediyor, şayet iki hırsızın birer elinin kesilmesi kastedilmiş olsaydı,"feqtau yedeyhima";"ikisinin birer elini (iki el) Kesin!"şeklinde "Eller" ikili gelecekti.Halbuk eğer kesilecekse, bu durumda ikişerden toplam 4 elin kesilmesi söz konusudur.

    Yusuf'a bu planı Allah göstermişti."Yusuf 'un, Kralın yasalarına göre kardeşini alıkoyması yakışık almazdı.Kesinlikle Allah'ın istediği olur (İlla ma şaellah).Dilediğimizi mertebe mertebe yükseltiriz.Çünkü her ilim sahibinin ( her peygamberin) üstünde çok bilen (Allah) bulunmaktadır."

Muhabbetle...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

1- Ebu Leheb'in iki eli kurusun! Kurudu da. 2- Malı ve kazandıkları ona fayda vermedi. ( Tebbet )

Tebbet ayeti de "ellerden" ifade edilmeye calisilanin, kisilerin mallari ve kazandiklari oldugunu, gosteriyor.

Allah razi olsun Hasakcay kardesim, cok yararli bir calisma..

Mantik yonunden de el kesme cezasinin getirdigi sonuc, suca verilen cezanin misli degildir..

Soyle ki hirsizin elini kestiniz diyelim, bu hirsizin calisma hayatini etkileyecek dogal olarak, is bulma zorluklari cekecek, sosyal bir devlet isenizde, hirsizin gecindirmekle yukumlu oldugu aileyi, hirsiz calisamaigi icin, yardim yapacaksiniz, doyuracaksiniz.. !!

Yani, hirsiz pisman olsa dahi, o pismanlik ona en azindan bu dunyada yarar saglamayacak.. Dolayisiyle hirsiz, en kotu ihtimalle bu defa, el gitti zaten mantigiyla, calmaya devam etmek zorunda da kalabilir.

Bunlar, sosyal yonleri.. Ancak, gunumuzde suudi arabistan basta olmak uzere, el kesme cezasinin uygulandigi ulkelerde, buyuk hirsizlarin elleri neden kesilmiyor.. ?? Sen, kral olacaksin, en kucuk bir dis ziyaretine milyonlar harcayaksin, ulken sefalet icinde olacak, hirsizlik olacak, kalkip el keseceksin.. !! Bunun neresi adelet..

Turkiye de hirsizlik orani, korkmayin sakin..!!! 45%'lerde .. Bu kisilerin ellerinin kesildigini dusunun, basta ulkeyi yonetenlerin :).. buyuk hirsizlarin.. Amac hirsizliktan caydirmak ise, once adalet uygulanmali bir ulkede, gelir duzeni ayarlanmali, esitlik olmali.. Hak gozetilmeli.. Calisani hakki verilmeli..

Yoksa, bankayi dolandiran, milyonlarca insanin parasini calan somurenle, ekmek calana verilen ceza ayni olamaz.. !!

Adaletsizligin oldugu yerde, hirsizlikta olur, adam oldurmede.. Cunku bunlari devlet dedigimiz, yonetim ayarlmadikca, insanlar haklarini kendileri savunmaya kalkacaktir..

Saygilarimla..



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam Hasan Akçay!paylasim icin Allah razi olur insallah.Rabbimiz den ilmimizin artimasini niyaz eder ve Allah a emanet ve

selametle kaliniz.

Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

38.
Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

Zaten ayette Allahtan bir ceza olarak diyor.Bu ayette ayrıcalık belirtiyor.

Yani kişiye yaptığının karşılığı ceza iradesiyle çelişki yok.

Maide 33deki bozguncuların elleri ve ayaklarının çaprazlama kesilmesinin mecaz anlamıda çaprazlama mali güçlerinn kesilmesimi?

Demekki kuranda el ayak kesme uygulaması geçiyor

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba haktansapmaz. Açıklamanız için teşekkür ederim. Xweser-Mirov ve Muhsin kardeşlerime de, beni yüteklendiren ifadeleri için, içten teşekkür. Vakit bulup daha önce yazamadım; özür dilerim.   

 

Sayın savana, itirazınız: Maide 33deki bozguncuların elleri ve ayaklarının çaprazlama kesilmesinin mecaz anlamıda çaprazlama mali güçlerinn kesilmesimi?

 

Haklısınız. Ordaki anlam lafzîdir, mecazî değil. 33 Allah’a ve O’nun elçisine savaş açıp yeryüzünde fesad çıkaranların min hilafin yani bu ihtilafları yüzünden cezaları diye başlıyor ve bir tesbitte bulunuyor: öldürülmeleri ya da asılmaları ya da ellerinin ve ayaklarının kesilmesi ya da dünyadan sürülmeleridir.  

 

Dünyadan sürülmeleri ifadesinden de anlaşılacağı üzere anılan ceza Lut halkı gibi toplumların hep birden yok olmasıdır. Doğal ceza. Allah'a savaş açan humeyniler ve saddamlar yüzünden yüzbinlerce insanın ölmesi, milyonlarca insanın ellerinin ve ayaklarının kesilmesi gibi.

 

Mâide 33 bu "doğal ceza"dan söz ediyor. "Ellerini kesin!" demiyor; emir yok.

 

MİN HİLAFİN ise, geleneksel çarpıtmanın aksine, ÇAPRAZLAMA değil İLAHî YASALARIN HİLAFINA DAVRANMAKTAN anlamına geliyor.

 

İsterseniz Muhammed Esed’de ayrıntılı açıklama var.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar...

Selam Hasan Akçay!

Tebrikler, Kutluyorum sizi...Belirttiğiniz gibi ,hırsızın cezası,kendisinin alıkonmasıdır /hapsedilmesidir

ayete bakalım:

Hırsızlık yapan erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık Allah'tan bir ceza olarak ellerini kesin. Allah Azîz'dir, Hakîm'dir.

hapsedilmeye iki örnek verelim..

Kadınlarınızdan fuhuş yapanlara karşı aranızdan dört şahit getirin. Eğer şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye yahut Allah onlara bir yol açıncaya kadar evlerde hapsedin.

Haram aylar çıkınca müşrikleri bulduğunuz yerde öldürün; onları yakalayın, onları hapsedin ve onları her gözetleme yerinde oturup bekleyin. Eğer tevbe eder, namazı dosdoğru kılar, zekatı da verirlerse artık yollarını serbest bırakın. Allah yarlığayan, esirgeyendir.

hani şuda kafama takılmıyor değil...

hırsızlık sanırım birkaç sebepten meydana gelir,

sebep 1,yokluk..

sebep 2,yokluk harici tümü..

yokluktan yapanların mali güçlerinin kesilmesimi gerekir yoksa onları yokluğa meylettiren sistem ve kullarının mı?aslında ellerini kesin derken sistemdeki bozukluğu engelleyin..olabilir mi,olması mutemel mi..

yokluk harici..hortumcular,ihaleye fesat karıştıranlar,kalpleri örtülü olupta mal için tüm imkanları(öldürmede dahil)seferber edenler..

burada yokluk harici olanları hapsetmeli mi,yoksa tüm varlığına el konup ayrıca Allahtan bir ceza olarak ellerini kesmeli mi..ilk şık için bunu sormuyorum bile..

tabi bu arada yanılmıyorsam eğer,hapsedilmeyle ilgili bir kaç yerde tanım yapılmışken..ellerini kesin emrini hapsedin'e çevirmek ne kadar doğru..

selametle 

Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

Bir insanın elinin ayağının kesilmesi gerçekten çok kötü ve ürkütücü.

Bunu düşünmek bile insanı rahatsız ediyor.

Böylesine ciddi ve ağır ceza gerektiren emri içeren ayet nasıl olurda mecazi anlamla insanlara seslenir.

Açık emir ve hüküm belirtilen bir ayet nasıl olurda yoruma açık mecazlı bir kelime kullanır?

Neden o kimseleri alıkoyup hapsedin veyahut o kimselerden çaldıklarını alıp o kimselerin varlığına el koyun vb gibi direk emir yokta dolaylı yoldan bu anlamlarada gelebilecek bir ifade olan ancak açık anlamı eli kesip atmak olan bir kelime kullanılmış?

Bu kelimenin ilk ve en açık anlamı elin kesilip bedenden koparılması ise bugüne kadar uygulamada bunu yapan herkes haklıdır yaptıklarıda doğrudur.Yarın mahşerde hesap verirken gösterecekleri referans ilgili ayettir.

Benim şahsi fikrim böylesine ciddi bir konuda Allahın mecazlı anlatım kullanıp insanları yanlış yönlendirmesi gibi bir durum olamaz.O halde ayetteki kelimenin açık anlamı ne ise o alınır.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Savana kardesim, boyle bir ceza uygulamasinin uygulanabilmesi icin, bunu yapacak devletin basta kendisinin calmamasi adaleti saglamasi, gelir esitligini saglamasi lazim.. Buyuk hirsizlari koruyup, ekmek calanin elini kesen, bu ayeti delil gosterse neolacak ?

Adalet olmayan esitsizlik olan her ulkede hirsizlik olur..! Buyuk zenginler vergilerini odemedigi icin, hirsiz sayilmayiyorlar, hatta odullendiriliyorlar..Turkiye de el kesme cezasinin uygulanabilmesi icin, once vergisini kaciran milyarderlerin, bankayi dolandiran, fakirin parasini gasp edenlerin ellerinin kesilmesi lazim..!!

El kesme cezasi caydirici olabilir belki, ama su durumda, dedigim gibi, devletin kendisi, o karari verecekler dahi calarlerken, ekmek calan hirsizin, yada ilac parasini bulamayan hirsizin caldigi para icin elinin kesilmesi.. Adaletsizliktir.. El kesme cezasi var, zengin - fakir, guclu - zayif ayirimi yapmadan yapilmalidir.. Ki tarihi surecte de bu adalet saglanamamistir..

Banka sahibi, bankayi dolandiriyor, para yatiran parasiz kaliyor, ilac parasi bulamiyor, para caliyor.. Hakim, simdi o hirsizin elini kesip, banka sahibini kesmeden, ahirette, ben bu ayete dayanarak hukum verdim diyebilebilir mi?



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Allah el demiş el kesilip atılacak... Ne rahat hüküm veriyorsunuz! Madem Allah siz ne anlıyorsanız onu kastetmiştir ve sizinkinden farklı anlamalar kelimeleri eğip bükmedir, dolayısıyla siz anladığınızdan ödün veremezsiniz... Allah'ın "Suçlunun yaptığına benzer (misl) ceza verin!" demesine neden kulaklarınız tıkalı? O da Allah'ın sözü bu da! Bu çifte standart sizi hiç rahatsız etmez mi? Kitabın bir bölümünü kâle almak, bir bölümünü kâle almamak iman zaafıdır; sizi bu niçin rahatsız etmez?
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats