HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: TARTIŞMALARI BİTİRECEK BİR ARAŞTIRMA-4 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

TARTIŞMALARI BİTİRECEK BİR ARAŞTIRMA-4 Sayfa başına git
sünnete sokulmak istenen şüpheler:

rasulullah'ın hadislerini yargılamaya çalışan ve bilgiçlik taslayan bazı insanlar bir kısım tutarsız delillerle hadislere olan güveni sarsmaya çalışmış­lardır. bunların iddialarını şöylece özetlemek mümkündür.

1. "kur'an yeter, sünnete ihtiyaç yoktur" diyenler:

allah teala şöyle buyurmuştur: "...biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırak­madık..." [101] "...biz sana her şeyi açıklayan hidâyet rehberi, rahmet kay­nağı ve müslümanlar için bir müjde olan kur'anı indirdik." [102] iddiasını ile­ri sürmektedirler. bu iddia tutarsızdır. çünkü birinci âyetteki "kitap"tan levh-i mahfuz mu yoksa kur'an-ı kerim mi olduğu hususu ihtilaflıdır. "levh-i mah­fuzdur" diyen görüşde, hadise karşı çıkanlar için herhangi bir delil yoktur. "kur'an-ı kerimdir" diyen görüşe göre de bu âyette ve bundan sonra zikre­dilen âyette hadis düşmanlarına herhangi bir delil yoktur. çünkü âyetler, kur'an-ı kerim'in umumi kaideler ihtiva ettiklerini beyan etmektedirler. kur'an'ın ihtiva ettiği genel kaidelerden biri de "sünnete başvurmanın zorun­lu olduğu" kaidesidir. daha önce de izah edildiği gibi cenab-ı allah kitabın­da bu hususu şöyle ifade buyurmaktadır:

"rabbine yemin olsun ki aralarındaki anlaşmazlıklarda seni hakem se­çip sonra da verdiğin hükme içlerinde bir sıkıntı duymadan tamamıyla boyun eğmedikçe, iman etmiş olmazlar." [103] âyet-i kerimede müminlerin ara­larında çıkan anlaşmazlıklarda resulullah’ı hakem seçmeleri emredilmekte ve bunu yapmadıkları takdirde mümin olamayacakları bildirilmektedir. elbetteki resulullah hayatta iken hakem kendisi olacaktır. vefatından sonra ise onun sünneti hakem kabul edilecektir. aksi takdirde, resulullah'ın hakemliği yir­mi üç sene gibi bir zamana sıkıştırılmış olur ki bu da kur'an'ın emirlerinin kıyamete kadar baki olması esasına ve resulullah'ı rehber kılma emrine ters düşer. diğer bir âyette "kim peygambere itaat ederse, şüphesiz o allah'a itaat etmiş olur" [104] buyurulmaktadır. allah teala bu âyetinde peygambere ita­atin kendisine itaat sayılacağını bildirmiştir. elbetteki resulullah'a sağken ita­at onun emir ve sözlerini dinlemekle olur. ölümünden sonra ise yine onun söz ve fiilleri olan hadislere tabi olmakla olur. şayet sadece allah'a, dolayı­sıyla kur'an'a itaat etme söz konusu olsaydı peygambere itaat edilmesinin emredilmesi boşuna olurdu. bu da gösteriyor ki hadislerle amel etmek kur'an'ın hükümlerindendir. ve muhalifler tarafından delil gösterilen bu âyetlere ha­disler de dâhildir.

2. "kur'an korunmuş sünnet korunmamıştır" diyenler:

allah teala kur'an'ı bizzat kendisinin koruyacağını bildirmiş ve; "zikri biz indirdik. onun koruyucusu da şüphesiz biziz" [105] buyurmuştur. hadisler için böyle bir garanti yoktur" demektedirler.

bunların tutunmaya çalıştıkları bu âyette rasulullah'ın sünnetini reddet­meyi gerektirecek bir husus söz konusu değildir. zira resulullah'dan sonra­ki dönemlerde, sahabeler, tabiiler ve tebei tabiiler hadislerin ezberlenmek su­retiyle muhafaza edilmesi hususunda bir beşerin gücünün yeteceği en son gayreti ve titizliği göstermişlerdir. bu zatlar sahih olan hadisleri, sahih olma­yanlardan ayırmışlar, hadis uyduranları tesbit edip soyutlamışlardır. hadis­leri rivayet eden zatlarda ağır şartlar arayarak resulullah'a karşı yalan uydur­ma yollarını tıkamışlardır. zaten hadis uydurmanın cezasının cehennem olacağını kesin olarak bilen bir müslümanın hadis uydurması beklenilmeyen bir cinayettir. zira resulullah'a yalan uyduran bir kişinin cezalandırılacağını belirten hadis-i şerif bizim tesbitimize göre otuza yakın sahabeden rivayet edil­miştir. (bu husus mütevatir hadis bölümünde izah edilmiştir)

3. "sünnetle amel edildiğinde şer'i hükümlerle çelişir" diyenler:

diğer yandan delil gösterilen âyetteki "zikir" kelimesine hadislerin de da­hil olmadığı kesin olarak söylenebilir mi? âyette korunacağı beyan edilen zikire hadisler de dahil ise âyeti sadece kur'an'ın korunmasına tahsis etmek delilsiz bir iddia olmaz mı? "sünnetle amel edildiği takdirde şer'î hükümler birbirleriyle çelişirler. zira hadislerin çoğunun delil olması tartışmalıdır, der­ler. onların bu iddiaları da tutarsızdır. zira bir meselenin şer'î hükmünün ne olduğu hususundaki ihtilafların sebebi, hadislerin şer'î delil sayılması değil, naslardan hüküm çıkaran alimlerin aklî güçlerinin, ilmî seviyelerinin, kültür­lerinin, toplum yapılarının farklı olması ve nasların da genel ifadeler taşıma­larıdır. hadislerle amel edilmediği ve yalnızca kur'an'ın kaynak kabul edil­diği takdirde de bu türden olan ihtilaflar kaçınılmazdır.

nitekim kur'an-i kerim'de geçen ve asıl anlamı "sona erme olan" kuru’ ke­limesinin manasının adetten kesilme mi yoksa temizlikten kesilme mi mana­sına geldiği hususu müctehit alimler tarafından ihtilaf edilen bir meseledir. buna benzeyen misaller pek fazladır.

diğer yandan hadislerle amel edilmediği takdirde bu tür ihtilafların yapıl­ma ihtimali daha çoktur. zira âyetlerin yorumlamalarında akıllar esas alına­caktır. insanların birbirleriyle ihtilaf ettikleri bir vakıadır. hatta bir insanın ak­şamleyin verdiği hükümden sabahleyin cayarak kendi kendine muhalefet et­tiği görülmektedir. bütün bu ihtimallerle birlikte "hadisler alınmazsa ihtilaf­lar olmaz" demek yanlıştır. bu anlayış taassuptan kaynaklanmaktadır. böy­le yapan fırkaların bölük pörçük oldukları bilinen bir husustur.

4. "resulullah hadis yazmayı yasaklamıştır" diyenler:

"resulullah hadislerin yazılmasını yasaklamış ve: "benden birşey yazma­yın kim benden kur'andan başka bir şey yazdıysa onu imha etsin" buyur­muştur. [106] bu da hadislerin önemli olmadıklarını ve dini hükümler olamaya­caklarını gösterir" demektedirler.

hadise soğuk bakan bu gibi kimselerin ileri sürdükleri bu hadis de ken­dileri için delil değildir. çünkü hadislerin yazılmasını yasaklayan bu hadis-i şerif, islâm'ın ilk dönemlerinde kur'anla hadisleri aynı malzemeler üzerin­de yazarak onları birbirine karıştırabilen vahiy katipleri hakkında varid olmuştur. böyle olmayan insanlar için hadislerin yazılmasının yasaklandığı va­ki değildir. aksine yazmalarına ruhsat verilmiş, hatta emredildiği de olmuş­tur. bunlara örnek olarak daha önce zikredilen abdullah bin amr'a; "yaz. canım elinde olan allah'a yemin olsun ki, buradan haktan başka birşey çık­maz." [107] ebu hureyre'nin: "resulullah'ın sahabilerinden hiç bir kimse ben­den daha fazla hadis rivayet etmiş değildir. abdullah b. amr hariç. çünkü o yazıyordu ben yazmıyordum" [108] ifadesi; mekke fethi gününde hz. peygamberin okuduğu hutbenin kendisine yazılı olarak verilmesini isteyen ebu şah'ın olayı [109] ve "ensar'dan bir zata rasululah'ın eliyle yazıyı göstererek sa­ğınla (sağ elinle) yardımlaş” [110] buyurması zikredilebilir. görüldüğü gibi ha­dislerin yazılmasının yasaklanması belirli kişiler için söz konusu olmuştur. ge­nel bir yasaklama olmadığı gibi yer yer teşvik de edilmiştir. diğer yandan ha­disleri reddedenlerin hadislere dayanarak düşüncelerini ispatlamaya hakla­rı yoktur. hadisleri delil gösterme, onları kabullenenlerin işidir. hesabınıza gelince hadisleri almanız, gelmeyince almamanız çelişki içinde olduğunuzu ve görüşlerinizin tutarsızlığını göstermektedir.

5. "hadislerin çoğu kur'an'a ters düşmektedir" diyenler:

"hadislerin çoğu kur'an'a ters düşmektedir. bu nedenle bunları kabullen­mek mümkün değildir. çünkü bir hadiste: "size bir hadis geldiğinde onu al­lah'ın kitabıyla karşılaştırın. eğer ona uyarsa o hadisi alın. şayet uymazsa onu bırakın" buyurulmuştur demektedirler.

bunların bu delilleri de asılsızdır. birinci olarak delil gösterdikleri hadis sahih hadis kitaplarında mevcut değildir. yahya bin mâin gibi hadis sarraf­ları "bunun uydurma bir hadis olduğunu zındıklar tarafından uydurulduğu­nu" söylemişlerdir. [111] aslında hayret edilecek durum şudur; bu kadar titizlik­le toplanıp yazılan sahih hadis kitaplarında ki sağlam hadisleri kabullenmek­te zorlanan bu insanlar, kaynağı dahi bilinmeyen ve ravilerden eş'asın sevban’dan hadis rivayet ettiği görülmeyen bu "söze" hadis diye sımsıkı sarılmış­lar, bir çok hadisi kur'an'la çelişir gibi gösterip red etmişlerdir. aslında ha­dislerin kur'anla tamamen çelişmeleri mümkün değildir. bu konu ile ilgili olarak tirmizînin şârihi ebu bekir muhammed b. abdullah ibnu'l-arabi özet­le şunları zikretmektedir: hadisleri reddedenler üç kısma ayrılmaktadır:

a. hadisi küçümseyerek kasıtlı bir şekilde reddedenler. bunlar resulullah'la alay ettikleri için kâfirdirler.

b. hadisi haber-i ahad olduğu için reddedenler. bunların bazıları bid'atçi diğer bazıları da kâfirdirler...

c. hadisi kur'an'a ters düştüğü için reddedenler. bu şekilde mutala edi­len hadisleri üç kısıma ayırmak mümkündür.

a. genel bir hüküm ifade eden âyetlere muhalif olan hadisler. bunlarla mu­halif görülen âyetleri birbirleriyle bağdaştırmak mümkündür. hadislerin

kur'an'ın genel hükmünü kayıtladığı veya tahsis ettikleri kabul edilir. böy­lece ihtilaf ortadan kalkar.

b. kur'an'ın zahirine muhalif olan hadisler. bu hadislerle amel edilip veya edilmeyeceği şüphelidir. eğer kur'an da, hadis de zahiri metinlerse, kur'anla amel edilir. şayet kur'an zahiri bir metin şeklinde ve hadis de nass olan bir me­tin şeklinde ise kur'an'ın zahiri o hadisin ifadesine göre tevil edilir.

c. şayet hadisle kur'an'ın arasını bulmak imkansız ise, bu takdirde kur'an'la amel edilir. ancak hadisle kur'anın tamamen birbirleriyle çelişecek­leri ihtimalinde ihtiyatlı olunmalıdır. bunların birbirleriyle çelişeceklerine ih­timal veren hadis sahih değildir. batıldır." [112]

araştırmaya başvurmadan hadisin kur'anla çeliştiğini savunarak onu he­men red etmeye kalkışmak basitliktir. ilim adamına yakışmayan bir sıfattır.

hadis alimleri, hadislerin sağlamlık ve kuvvetlilik derecelerini tesbit için hayatlarını bu yola vakfetmiş ve değerli çalışmalarını yazıp kaydederek gü­nümüze kadar gelmesini sağlamışlardır. böylece hangi hadisin sahih, hangi­sinin asılsız olduğunu tesbit etmişler, bir kısım insanların hadisler hakkında ileri geri konuşmalarına yer bırakmamışlardır. yeter ki bunların değerli eser­lerini okumuş ve neyin ne demek olduğunu anlamış olsunlar. halisane bir niyet taşıyıp insaf ölçülerini kaybetmesinler.

-BİTTİ-

kaynak: fikih usûlü
hasan karakaya (gazeteci olan değil, akademisyen olan..)
buruc yayinlari


_______________________________________

* [37] ebû dâvûd, kit. akdiye, bab: 11, hn. 3592; nesei, kit. kudah, bab: 11; tirmizî kit. ahkâm bab: 3, hn. 1327; darimi, kit. mukaddime bab: 30; müsned imam ahmed c. 5, sh. 230, 236, 242
* [38] buhârî kit. hums, bab: 1, kit. fedail, bab: 12, kit. meğazi bab: 14, 17. kit. nefe-kat bab: 3, kit. feraid bab: 3, kit. îtisaın bab: 5; müslim kit. cihad bab: 49, 52, 54, 56 hn. 1757, 1758; ebû dâvûd kit. imara bab; 19, hn. 2963, 2967; tirmizî, kit. siyer bab: 44, hn. 1608, 1610; nesei kit. fey'i bab: 9, 16; muvatta imam malik kit. kelam bab: 27; müsned imam ahnıed, c. i, sh. 4, 6, 9, 10, 35, 47, 48, 49
* [39] buharı kit. cenaiz bab: 37. kit. vesaya bab: 2, 3 kit. menakıb bab: 49, kit. nefa-kat bab: 1, kit. marad bab: 13, kit. deavat bab: 43, kit. feraid bab: 6; müslim kit. el-vasiyye bab: 5, 7, 8, 10 hn. 1628; ebû dâvûd kit. vesaya bab: 2, hn. 2864. tir­mizî kit. cenaiz bab: 6, hn. 975, kit. vesaya bab: 1, nesâî kit. vesaya bab: 3; îbn mace kit. vesaya bab: 5, hn. 2708; muuatta imam malik kit. vasiyye bab: 5
* [40] nisa, 11
* [41] buhârî kit. cihâd bab: 130. megazi bab: 38; kit. zebaih bab: 28. ayrıca bakınız müslim kit. sayd bab: 23, 25, 26, 27, 30, 31, 34, 37. hn. 1407, 1937, 1939, 1940, 1802, 56l, kit. nikah bab: 30; hn. 1407; neşet kit. sayd bab: 31; ibn mace kit. ze­baih bab-. 13, hn. 3192, 3193, 3194, 3196; darimi kit. edahi bab: 21, 22. ayrıca bkz. tirmizî kit. nikah bab: 29, hn. 1121. müsned imanı ahmed c. ii, sh. 21, 102, 143.
* [42] buharı, kıt. zebayih bab: 29, kit. tıb bab: 57; müslim, kit. sayd bab: 12, 15, hn. 1932, 1933: ebû dâuûd kit. er'mıe bab; 32, hn. 3802; nesei kil. buyu, bab: 79: tir-mizîkit. sayd bab: 11, hn. 1474; ibn mace kit. sayd bab: 13, hn. 3232, 3233; mu-vatta imam malik, kit. sayd, bab: 13
* [43] müslim, kit. sayd, bab: 16; hn. 1934; ebû dâuûd, etime bab: 32 hn: 3803, 3804, 3805, 3806; ibn mace sayd bab: 13; hn. 3234
* [44] ibn mace kit. libas, bab: 19, hn. 3595, 3596; nesei kit. zineh bab: 40
* [45] bkz. baharı, kit. libas bab: 30; müslim kit. libas 3-23, hn. 2066, 2067, 2068, 2069, 2070, 2071, 2072, 2073, 2074, 2075; tirmizî, kit. libas, bab: 1, hn. 1720; nesei; kit. zineh, bab: 40
* [46] bakara, 282
* [47] nisa, 23
* [48] buharı kir. şahadat bab: 7, kit. nikah, bab: 117, kit. hımış, bab: 4;müslim kit. rıdaa, bab: 2, hn. 1447; ebûdâuâd, kit. nikah bab: 4, hn. 2055; tirmizî, hn. 1147; ibn mace nikah bab: 34, hn. 1937; darimi, nikah bab: 48; muvatta kit. rıdaa bab: 1, 2; müsned imam ahıned, c. i, sh. 275, 290...
* [49] araf, 157
* [50] nisa, 59
* [51] nur, 54
* [52] ahzab, 36
* [53] nisa, 69
* [54] nur, 52
* [55] nur, 51
* [56] ali imran, 132
* [57] enfal, 20
* [58] ali imran, 32
* [59] enfal, 24
* [60] nur, 56
* [61] nur, 54
* [62] ali imran, 31
* [63] haşr, 7
* [64] buhârl, kit. libas, bab: 82, 84, 85, 87; müslim, kit. libas: bab: 120 hn. 2125; ebû dâvûd; kit. terecciil bab: 5, hn. 4169; tirmizi, kit. edeb, bab: 33 im. 2782; ibn mace, kit. nikah, bab: 52 hn. 1989
* [65] araf, 157
* [66] araf, 158
* [67] nisa, 80
* [68] nisa, 65
* [69] bakara, 184
* [70] bakara, 43
* [71] maide, 1
* [72] nahl, 44
* [73] necin, 3-4
* [74] nisa, 113
* [75] bakara, 231
* [76] şura, 52
* [77] buhârî, kit. itisam, bab 2; müslim, kit. hac, bab 412 hn: 1337; îbn mace, kit. mu­kaddime bab: 1; nesâî, kit. hac bab: 1
* [78] tirmizî, kit. ilim, bab 17 hn: 2679
* [79] ebû dâvûd kit. sünnet bab: 6, hn: 4607; tirmizî, kit. ilim, bab: 16 hn: 2676; îbn mace, kit. mukaddime, bab: 42
* [80] tirmizî, kit. ilim, bab: 16. hd: 2678
* [81] buhârî, kit. ezan bab: 18, edeb bab: 27 ehad bab: 1
* [82] nesâî, kit. menasik bab: 220; müsned ahmed b. hanbel, c. iii sh. 318 367
* [83] ebû dâuûd kit. akdiye, bab: 11 hn: 3592, 3593; tirmizî, kit. ahkam bab: 3 hn: 1327; müsned imanı ahmed, c. 1, sh. 236, 242 dârimî, kit. mukaddime, bab: 20 bu hadisin senedinde isimlen belirtilmeyen kişiler vardır.
* [84] muvatta, kil. kader bab: 3.
* [85] buhârî, kit. insani; müsned, imam ahmed, ii sil. 361; müslim kit. imare bab: 32, 33 hn: 1853; nesai, kit. beyat bab: 27
* [86] ebû dâvûd, kit. ilim, hn: 3646 darinıi; kil. mukaddime bab: 13; müsned imam ahmed c. ii. sh. 162, 192
* [87] buhârî, kit. ilim, bab: 39; tirmizî, kil ilim, bab: 12 hn: 2668; menakib, bab: 46 hn: 3841; müsned, imam ahmed, c. ii sh. 249.
* [88] buhârî kit. ilim bab: 39; lukata 7; ebû dâvûd, kit. menasik, bab: 89 hn: 2017; tir­mizî, kit. ilim bab: 12, hn: 2667; müsned îmam ahmed, c. ii, sh. 238.
* [89] tirmizî, kit. ilim, bab: 12. hn: 2666 (not: bu hadisin ravilerinden biri eleştirilen bir zattır.)
* [90] ebû dâvûd kit. ilim bab: 10 hn. 3660; tirmizî kit. ilim bab: 7 hn. 2656-2657; ib-nimace kit. mukaddime bab: 18 hn. 230, 232, 236; müsned imanı ahmed c. i sh. 437 c. iii sh. 225 c. iv sh. 8
* [91] ebû dâvûd kit. ilim bab: 10 hn. 3660; tirmizî kit. ilim bab: 7 hn. 2656-2657; ib-nimace kit. mukaddime bab: 18 hn. 230, 232, 236; müsned imanı ahmed c. i sh. 437 c. iii sh. 225 c. iv sh. 8
* [92] buhârî, kit. tehcccüd, bab: 10; müslim, kit. müsafirin; 177, 178, hn: 761; ebû dâ­vûd, kit. ramazan, hn: 1373; nesâî, kit. kıyam el-leyle bab: 1.
* [93] buharı, kit. savın bab: 20, 48, 50. kit. temenni, bab: 9; müslim, kit. siyam, bab: 58 hn: 1102; ebû dâuûd, kit. savm, bab: 24, hn: 2360, 2361; tirmizî, kit. savın, bab: 62 hn: 778; dârimî, kir. savm, bab: 14; muvatta, kit. siyam, bab: 37, 38; müsned, imam ahnıed, c. ii. sh. 21, 102, 112
* [94] bkz. a.g.e.
* [95] ebu rafı resulullah'ın azadlı kölesi olup, ismi eslem'dir.
* [96] ebû dâvûd, kit. sünnet, bab: 6 hn: 4605; tirmizî, kit. ilim, bab: 10 hn: 2663; îbn mace, kit. mukaddime, bab: 13.
* ebû dâvûd, kit. sünnet, bab: 6 hn: 4605; tirmizî, kit. ilim, bab: 10 hn: 2663; îbn mace, kit. mukaddime, bab: 13.
* [97] ebû dâvûd, kit. sünnet bab: 6, hn: 4604; tirmizî, kit. ilim, bab: 10 hn: 2664; ibn mace, kit. mukaddime, bab: 12; müsned, imam ahnıed, c. iv, sh. 131.00
* [98] tirmizî, kit. ilim: bab: 10 hn: 2664
* [99] hucurat, 1
* [100] isra, 85
* [101] en'am, 38
* [102] nahl, 89
* [103] nisa, 65
* [104] nisa, 80
* [105] hicr, 9
* [106] müslim, kit. zühd bab: 72 hn. 3004; ebû dâvûd kit. ilim bab: 31ın. 3647, 3648, dârimî kit. mukaddime bab: 47; müsned, imam ahıned, c. iii sh. 12, 31
* [107] ebû dâvûd, kit. ilim, bab: 3 lın. 3646; darimi, kit. mukaddime bab: 13; müsned, imam ahmed, c. ii sh. 162, 192
* [108] buhârî, kit. ilim, bab: 39; tirmizî kit. ilim bab: 12 hn. 2668; müsned, imam ah­med, c. ii, 249.
* [109] buhârî, kit. lukata, bab: 7, kit. ilini, bab: 39; ebû dâvûd, kit. menasik, bab: 89, hn. 2017, kit. diyet bab: 4. hn. 4505; tirmizî, kit. ilim, bab: 12, 2667; müsned, imam ahmed, c. ii, sh. 238
* [110] tirmizî, kit. ilim, bab: 12. hn. 2666 (not: bu hadisin ravilerinden biri olan halid b. murra eleştirilen bir ravidir.
* [111] bkz. hattabi, mealim fi's-siinen şerhi ebû dâvüd, lın. 4604; aridatü'l-ahvez; c.
* x, sh. 131, 133
Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
yunusemre
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 213
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yunusemre

Selam.. İmzamdaki ayeti oku..

__________________
İsrâ 89
   Muhakkak ki biz, bu Kur'an'da insanlara her türlü misali çeşitli şekillerde anlattık. Yine de insanların çoğu inkarcılıktan başkasını kabullenmediler.
Yukarı dön Göster yunusemre's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yunusemre
 
Xweser-Mirov
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 17 mart 2008
Yer: Netherlands
Gönderilenler: 421
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Xweser-Mirov

Evet, hadisler kendi guvensizligini kendisi ortaya koymustur..!

Bir hadiste, Peygamber suyu ayakta iciyor, birinde otururken, sonra ki hadiste ise Peygamber ayakta su icmesini yasakliyor..!!

Iste size bulmaca buldurmaca.. ! Peygamber neden ayakta su icilmesini yasakladi ( kendisi neden buna uymadi ) ya da kendisi denedi bogazina su mu kacti ki boyle bir karar verdi ?

100% Guvenilir hadisler Kuran'da mevcuttur..!



__________________
Hayat sen ne güzelsin
Yukarı dön Göster Xweser-Mirov's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Xweser-Mirov
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

peki bir Müslüman Hak olanı içine karışan Hak olmayanları ayıklamaklamı, ilimlemi meşgul olmalı? ve bu imtihan dünyasında bir uğraş ve çaba içerisinde bu uğurda ömrünümü harcamalımı, ki ahirette bu yolda/önüne çıkan imtihanlarda ne kadar çaba ve sarfugayret içerisinde olduğunu göğsünü gere gere anlatsamı daha iyi? yoksa Hak olanı yine içine karışan Hak olmayanlar var diye tümden reddetmek mi? Tamamen tembellik ve üşeniklikle yaşamını geçirmekmi.. Bir Müslüman hangi kalıba en iyi yakışır? sorarım size, hangi kalıba?


Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

şimdi bazıları alimlere itibar etmeyerek küçümsemekte ve onları sarfugayretlerini hiçleyip durmaktadır, onlara güvenmemektedirler ki bakalım Allah (cc) alimler için ne buyurmuşlar;

llah kendisinden başka ilah olmadığına adaletle şehadet etti. Melekler ve ilim sahipleri de O'ndan başka ilah ol madığına şehadet ettiler (âlu İmran/18)

Dikkat edildiğinde görülecektir ki, bu ayette Allah Teâlâ (c.c) önce zât-ı ulûhiyetinden başlayarak birliğine şehadet etmekte, ikinci olarak melekleri, üçüncü olarak da âlimleri bu gerçeğe şahid göstermektedir. Bu ise, ilmin ve âlimin yüceliğini gösteren çok büyük bir delildir. Bu şeref âlimlerin faziletini anlatmak husu sunda yeterli ise de, biz delil getirmeye devam edeceğiz.

Ey iman edenler! Size: "Meclislerde yer açın." denilince yer açın ki Allah da size genişlik versin. Size "Kalkın." denilince de kalkın ki Allah sizden inananları ve kendilerine ilim verilenleri derecelerle yükseltsin. Allah yaptıklarınızdan haberi olandır. (Mücadele/11)

Âlimlerle cahiller hiç bir olur mu? Bunu ancak akl-ı selim sahipleri düşünürler.
(Zümer/9)

Allah'tan tam mânâsıyla ancak âlimler korkar.
(Fâtır/28)

De ki: 'Benimle sizin aranızda Allah Teâlâ'nın ve Kitab'ın ilmine sahip olanların şahidlik etmesi yeter'. (Ra'd/43)

Kitab'dan bir ilme mazhar olan zat 'Sen gözünü kapayıp açmcaya kadar ben sana onu (Belkıs'ın tahtını) getiririm' dedi.
(Neml/40)

Kitab'dan bir ilme mazhar olan zat, ilmin nelere kâdir olduğunu göstermek için Hz. Süleyman'a böyle hitap etmiştir.

İlim ve irfana mazhar olanlar ise şöyle dediler: 'Yazıklar ol sun sizlere! İman edip, salih ameller işleyen kimseler için Allah'ın sevap ve mükâfatı daha hayırlıdır'. (Kasas/80)

Allah Teâlâ bu ayette âhiretin kıymetinin ancak ilimle bili neceğini anlatmaktadır.

Biz bu misalleri insanlara beyan ve îrad ediyoruz. Bunları hakkıyla ancak ilim ve iz'an sahipleri idrâk ederler.2
(Ankebût/43)


Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

Eğer aldıkları malûmatı peygambere, emir sahiplerine (âlimlere) bildirseydiler, onlar vâkıaları tedkik ve tahkik ederek, bunların açıklamaya veya gizlemeye layık olup olmadıklarını bilirlerdi. (Nisâ/81)

Allah Teâlâ bu ayette olayların yorumunu âlimlerin istihrac ve istinbatına bırakmakta ve böylece onların mertebelerinin ne denli büyük olduğunu ve bu mertebenin peygamberler mertebesine nasıl ilhak olunduğunu bildirmektedir.

Ey Âdemoğulları! Sizler için avret yerlerinizi örtecek elbise ve ziynet eşyası varettik. Ancak takvâ elbisesi daha hayırlıdır. (A'raf/27)

Bazı âlimler bu ayette geçen avret yerini örten elbise ile ilmin, ziynet ile yakîn mertebesinin, takvâ elbisesi ile de hayat mertebesinin kastedildiğini söylemişlerdir.

Onlara ilim üzere tafsil ettiğimiz bir kitab getirdik.
(A'raf/52)

Elbette herşeyi bilerek onlara nakledip haber vereceğiz! (A'raf/7)

Hayır! O (Kur'an), kendilerine ilim verilenlerin göğüslerinde bulunan açık açık ayetlerdir.
(Ankebût/49)

Rahman olan Allah, Kur'an'ı öğretti, insanı yarattı, ona be yanı öğretti.
(Rahman/1-4)

Allah Teâlâ bu hakikati insana minnet etmek kabilinden böy lece ifade buyurmuştur.

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

 

şimdi bazıları alimlere itibar etmeyerek küçümsemekte ve onları sarfugayretlerini hiçleyip durmaktadır, onlara güvenmemektedirler ki bakalım Allah (cc) alimler için ne buyurmuşlar;

llah kendisinden başka ilah olmadığına adaletle şehadet etti. Melekler ve ilim sahipleri de O'ndan başka ilah ol madığına şehadet ettiler (âlu İmran/18)

Değerli Selimbay kardeşim,şimdi siz diyorsunuzki  alimlere itibar etmeyerek küçümsemek Allah'ın alimleri övdüğünü söylediğiniz ayetlere göre ters düşer.Elbette yüce Rabbimiz bize her zaman akılcılığı ve bilimi önermiştir.Fakat ne hikmetse İslam dünyasının bugün içinde bulunduğu durum gösteriyorki bizler ne akılcılığı nede bilimi önemsimişiz.Bütün bilimsel ve fikirsel teknoloji son 300 yıldır müslüman olmayan dünyadan çıkıyor her ne hikmetse.Şimdi size göre alim olan acaba bize göre alimmidir,bize göre alim olan acaba size göre alimmidir.Siz şimdi İran'da Kum kentinde Şia Teolojisi öğretisi veren Ayetullahları mı alim sayıyorsunuz yoksa El ezher de Sünni Şeriatını savunan ve uygulayan ilahiyatçılarımı.Mesela bana göre alim Yaşar Nuri Hocadır.Ama ben onun her dediğini kesin doğrudur diye kabul etmem.Kuran ile tartarım,aklımı kullanır ve neye kanaat getirmişsem onu uygularım.Yani sözün özü alimlik görecelidir.Yetiştiğiniz topluma göre şartlarınıza göre değişir.Önemli olan Rabbimize göre alim kimdir?Onu da ancak Allah bilir.Senetmi var elinizde Allah'dan düşündüğünüz kişilerin alim olduğuna dair?Rabbimizin adına kimse sanki kesinmiş gibi konuşamaz.Size tavsiyem alim olarak nitelediğiniz insanları Kuran ve akılla tartın sonuçta siz karar verin.Mesela güzel bir örnek olarak Erzurumlu İbrahim Hakkı'nın ''Maarifetname''adlı eserini bir Kuran ile tartın.Diyanete göre büyük bir alimdir zaatı muhterem.Yada İmam Gazali'nin ''İhya'ı UlumidDin''adlı eserini.Tartın tartın,aklınızla Kuran ile...Kararınızı vicdanınızla verin



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
selimbay
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 110
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı selimbay

selam snobyx,

snobyx Yazdı:

şimdi bazıları alimlere itibar etmeyerek küçümsemekte ve onları sarfugayretlerini hiçleyip durmaktadır, onlara güvenmemektedirler ki bakalım Allah (cc) alimler için ne buyurmuşlar;

llah kendisinden başka ilah olmadığına adaletle şehadet etti. Melekler ve ilim sahipleri de O'ndan başka ilah ol madığına şehadet ettiler (âlu İmran/18)        &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;         &am p;nb sp;  

Değerli Selimbay kardeşim,şimdi siz diyorsunuzki  alimlere itibar etmeyerek küçümsemek Allah'ın alimleri övdüğünü söylediğiniz ayetlere göre ters düşer.Elbette yüce Rabbimiz bize her zaman akılcılığı ve bilimi önermiştir.Fakat ne hikmetse İslam dünyasının bugün içinde bulunduğu durum gösteriyorki bizler ne akılcılığı nede bilimi önemsimişiz.Bütün bilimsel ve fikirsel teknoloji son 300 yıldır müslüman olmayan dünyadan çıkıyor her ne hikmetse.

tamamda ben alimleri kastederken sadece şuanda yaşayan alimleri kastedmiyorumki, bize hadisleri derleyip toplaqyan alimler son 300 yılda yaşayan alimlermi yoksa daha eskiyemi gider, İslam'ın tüm Dünya'da hüküm sürdüğü yüzyıllarada bir çok alim yetişmedimi, bunları kasteddiğimi neden anlamak istemiyorsunuz?

snobyx Yazdı:
Şimdi size göre alim olan acaba bize göre alimmidir,bize göre alim olan acaba size göre alimmidir.Siz şimdi İran'da Kum kentinde Şia Teolojisi öğretisi veren Ayetullahları mı alim sayıyorsunuz yoksa El ezher de Sünni Şeriatını savunan ve uygulayan ilahiyatçılarımı.

neden illa günümüzdeki insanları alimden görüyorda binlerce yıllık büyük İslam medeniyetinden çıkan o büyük alimleri görmüyor/görmek istemiyorsunuz? Yoksa günümüzdeki zayıflıklarımızın suçunu tüm alimlerin üstüne atmak gibi bir gayrusarfetinizmi oluyor?

snobyx Yazdı:
Mesela bana göre alim Yaşar Nuri Hocadır. Ama ben onun her dediğini kesin doğrudur diye kabul etmem.Kuran ile tartarım,aklımı kullanır

peki aklınızı hasta olduğunuz zaman doktora giderken neden kullanmassınız, illa doktora paramı yedirmek gerektiğini düşünürsünüz, neden elinize bir tıp kitabı alıp teşhisinizi kendi aklınızla koyup yine tedavisini kendi aklınızla yapmazsınız da illede doktor dersiniz?

snobyx Yazdı:
ve neye kanaat getirmişsem onu uygularım.

hastalığınızda neden böyle yapmassınız ne canınız çekiyorsa onu ilaç diye neden içmessinizde illede doktorun reçetesini önemser ve ona göre ilaç alır, kullanırsınız? Vücudunuzun yanında imanınızın, dünyanızın yanında ahiretinizin hiçmi önemi yok?

snobyx Yazdı:
Yani sözün özü alimlik görecelidir.Yetiştiğiniz topluma göre şartlarınıza göre değişir.Önemli olan Rabbimize göre alim kimdir?Onu da ancak Allah bilir.Senetmi var elinizde Allah'dan düşündüğünüz kişilerin alim olduğuna dair?

evet sened var. o sendeler binlerce ciltlik ufuk açan eserleri/çalışmalar/talebeler ile bu yolda harcadıkları koskoca ömürleri...

snobyx Yazdı:
Rabbimizin adına kimse sanki kesinmiş gibi konuşamaz.Size tavsiyem alim olarak nitelediğiniz insanları Kuran ve akılla tartın sonuçta siz karar verin.Mesela güzel bir örnek olarak Erzurumlu İbrahim Hakkı'nın ''Maarifetname''adlı eserini bir Kuran ile tartın.Diyanete göre büyük bir alimdir zaatı muhterem.Yada İmam Gazali'nin ''İhya'ı UlumidDin''adlı eserini.Tartın tartın,aklınızla Kuran ile...Kararınızı vicdanınızla verin

vicdan hepimize lazım dimi, bende size alimlere karşı tutumunuzda vijdanınıza başvurmayı salık ediyorum..

Yukarı dön Göster selimbay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: selimbay
 
snobyx
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 27 mart 2008
Gönderilenler: 83
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı snobyx

1.İnanç bir hastalık değildir,benzetmeniz saçma...

2.Binlerce yıl öncesinden dini bilgileri derleyip toparlayan kişilerden alim diye bahsetmişsiniz,Şia ne olacak peki,mutezile veya harici akımı.İşinize gelene alim işinize gelmeyene alim diyemezsiniz.Merak etmeyin o kararıda Allah verir.Bilmemne kadar insanı etrafında toplamak,bilmem ne kadar kitap yazmak alim olmaya delil olamaz,O zaman en büyük alimler Katolik dünyasından çıkmışdır.Sanki bu alim tayfası insan üstü süperman ne deseler doğrudur,ne etseler güzel eylerler.

Ya arkadaşım,bizim fikir adamlarına lafımız yok,biz ismi öne çıkmış,tarihi kişiliklerin her söylediğinin peşinen doğru kabul edilmesine ve insanların aklını başdan rehin vermesine tepkimiz.Yani alim dediğiniz insanların eserlerini hiç kuran ile tartıyormusunuz.Buna bana cevap vermeyin,vicdanınızda cevap verin.

 



__________________
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir...
Yukarı dön Göster snobyx's Profil Diğer Mesajlarını Ara: snobyx
 
atakan2007
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 mart 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı atakan2007

selimbay Yazdı:

peki aklınızı hasta olduğunuz zaman doktora giderken neden kullanmassınız, illa doktora paramı yedirmek gerektiğini düşünürsünüz, neden elinize bir tıp kitabı alıp teşhisinizi kendi aklınızla koyup yine tedavisini kendi aklınızla yapmazsınız da illede doktor dersiniz?

hastalığınızda neden böyle yapmassınız ne canınız çekiyorsa onu ilaç diye neden içmessinizde illede doktorun reçetesini önemser ve ona göre ilaç alır, kullanırsınız? Vücudunuzun yanında imanınızın, dünyanızın yanında ahiretinizin hiçmi önemi yok?

Selimbay kardeşim, bin düşün, bir konuş. Yukarıda yaptığın karşılaştırma çok saçma. tıp bir bilim dalıdır. Tıp öğrenenler kitaplardan öğrenir ama bu kitaplar mutlak bilgiye sahip değildir. Hatalar vardır. Her doktor aynı teşhisi koyamayabilir hata yapabilir. Oysa Yüce Allah'ın tam, eksiksiz ve çelişkisiz kelamı Kur'an ile tıp kitaplarını kıyaslamak haşa bir müslümanın düşünce tarzına yakışmaz.

İlim, alim, irfan bunlar arapça kelimeler. Neden bunların türkçe anlamı ile kullanmıyorsun. Türkçe yazarsan, savunduğunuz şeylerin ayetlerde olmadığını görürsün. 

Al-i İmran 

18. Allah, melekler ve ilim sahipleri, ondan başka ilah olmadığına adaletle şâhitlik ettiler. Ondan başka ilah yoktur. O, mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.

 

19. Şüphesiz Allah katında din İslam’dır. Kitap verilmiş olanlar, kendilerine ilim geldikten sonra sırf, aralarındaki ihtiras ve aşırılık yüzünden ayrılığa düştüler. Kim Allah’ın âyetlerini inkar ederse, bilsin ki Allah hesabı çok çabuk görendir.

 

Bu ayetlerde alimler dediğiniz muhterem zatlardan değil, Allah'ın varlığı ve birliği konusunda çevremizde duyu organlarımızla algılayabildiğimiz bilgiye sahip olanlardan bahsetmektedir. İlim sahipleri demek bilgi sahibi olanlar demektir. Bu bilgi, doğada ve peygamberler aracılığıyla bize ulaşan ayetlerde yeralır.

Yukarı dön Göster atakan2007's Profil Diğer Mesajlarını Ara: atakan2007
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats