HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: kamunun oyu olur, vicdanı olmaz! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

http://www.sitemedya.com/ducane-cundioglu.html

Dücane Cündioğlu

Kamunun oyu olur, vicdanı olmaz!

Önce ne vardı?” sorusuna cevap arayan Goethe, Logos'u eyleme dönüştürür ve “söz değil, bilâkis önce eylem vardı” der. Amacı insanı “eyleyen varlık” olarak tanımlamaktır. Oysa insan eylemeden önce eylemeyi ister. Eylemeyi istemedikçe, niyetlenmedikçe, eyleme yönelmedikçe eyleyemez. Yönelmek, yani meyletmek... yani eğilim... yani hareketin hemen öncesi. Meyl olmadan hareket olmaz çünkü!

Bu eğilime biraz duygu katarsak, eylemeyi arzu etmiş; bu arzuyu daha da güçlendirirsek, şevk duymuş oluruz. Kısacası istem, yani irade veya kasd u niyet.... (“Önce aşk vardı” diyen irfan ehli, böylelikle istek ve tutkunun son mertebesine işaret ederler. Yani onlara göre, her isteyen, istenendir de aynı zamanda.)

***

İnsan eylemeden önce eylemeyi ister. İnsan, ne garip değil mi, görünürde eylememeyi de isteyebilendir. İster ve eyler. İster ve eylemez.

İnsan eylemeyi niçin ister? Herhangi bir fiili yaparken en son tahlilde insan hangi amacı gözetir?

Bir işe girişirken en çok üç amacı olabilir insanın. Fayda, haz ve iyi.

Yani insan bir işi ya faydalı olduğu için, ya haz verdiği için, ya da iyi olduğu için yapar. Bu eylemin tek amacı olması gerekmez, bu üçünü de amaçlayabilir insan. Yaptığı fiilden hem yarar, hem haz elde edebilir, hem de yaptığı işin 'iyi' olmasını amaçlayabilir. 'Yarar'a gelince, insan ya kişisel yararını düşünür, ya da toplumsal yararı. Yani ya faydalanmak ya da faydalandırmak için eyler eyleyeceğini. Haz ve elemi hiç dikkate almayabilir. (Zarardan kaçınmak da böyledir.)

İnsanın bir iş yaparken yegâne maksadı hazdan ibaret olabilir. Haz, yani lezzet, zevk, keyif, tat.... Elemin tam da zıddı. İnsan zararlı olsa da hazza yönelir/yönelebilir.

Son olarak, insan bir işi sırf 'iyi' olduğu için de yapar. Haz vermese de, fayda sağlamasa da. İnsanın özünde iyi vardır, iyilik vardır. İyi'ye meyletmesi, iyiyi amaçlaması, zarar görse de, elem duysa da her şeye rağmen iyiyi tercih etmesi, insanın özünde, derûnunda, en kuytu yerlerinden bir yerde 'iyi' bir parçasının olmasıdır.

Hasılı, insanın iyi bir tarafı vardır ve iyiyi talep etmekten sürekli kaçınamaz. Bu gayet iyimser bir yorumdur. (Rahmetli babam, “Ben insanımı hayvanıma ezdirmem!” derdi.)

***

Peki ama iyi nedir?

Kendi tanımımı sunayım: Haz ve yararın sürekli olanı 'iyi' adını alır.

Maddi hazları ve faydaları kötüleyenler, maddî olanın geçiciliğini dikkate alırlar. “Geçiciyse peşinden koşmaya ne gerek var?” derler. İyi ama bu sefer sürekli olanı tanımlamak gerekmiyor mu? Gerekiyor. En basitinden şöyle diyebiliriz: Sürekli haz ve yarar, yaşam boyu süreklidir. Yaşam boyu sürekli olansa 'iyi'dir.

Yaşam boyu süreklilik... Gittikçe karışıyor gibi görünüyor değil mi?

Hayır! Kişinin yaşamı, toplumun yaşamı, devletin yaşamı... Bu meselenin bir yönü. Diğer yönü de öte dünya meselesi. Öte dünyada yaşam yani...

Bir eylemin iyi ya da kötü oluşu, o eylemden hasıl olacak haz ve yararın sürekliliğine bağlıysa, o hâlde dindar bilinç açısından, iyi davranışlar, sadece bu dünyada değil, öte dünyada da iyi olan davranışlardır.

Dindar bilince göre, bu dünyada haz ve yarar sağlamayacak olsa bile, öte dünyada haz ve yarar sağlayacak davranışlar ancak 'iyi' adını almaya lâyık olabilir. Çünkü dindar bilinç sürekliliği iki dünyaya da yayar, mutluluğu iki dünyada da mutluluk (dareynde saadet) olarak algılar.

***

Dindar bilinç sadece suç işlemekten değil, günah işlemekten de korkar. Suç, günah olduğu için kötüdür. Eylemlerinden doğacak yarar ve hazla yetinmez, o eylemlerin sevap olmasını da taleb eder. Sevapsa iyidir diye düşünür.

İçkiyi zararlı olduğu için değil sadece, günah ve dolayısıyla kötü olduğu için de içmez. İçemez. Kutsalın sınırlarını ihlâl ettiğini düşünür. Lâkin sigaraya, onu zararlı gördüğü ve fakat günah olarak telâkki etmediği için 'kötü' diyemez. Kutsalın sınırlarını ihlâl ettiğini ise aslâ düşünmez. İnançla destekleniyorsa koşar, hatta kanatlanır, ama iş akla ve tecrübeye gelince birden topallamaya başlar, tökezler, ve düşer. Düşebilir.

Dindar bilincin algı mekanizmasını iyi anlamak gerekir. Meselâ yasalar nezdinde 'suç', toplum nezdinde 'ayıp' olsa bile, 15 yaşında bir kızla, dinî nikâhla ve üçüncü eşi olmak itibariyle gizlice (!) evlenmek, dindar bilinç açısından 'günah' değildir. Günah değilse, demek ki kötü de değildir. (Aranızda ninelerinin evlilik yaşını hatırlayanlar bir adım öne çıksın!)

Suç... ayıp.... günah...

Devlet suçu, toplum ayıbı, dindar bilinç ise öncelikle günahı nazar-ı itibara alır. Oysa bir zamanlar üçü de aynı anlama geliyordu. Günah olan çokluk hem ayıptı, hem de suç.

İki yüzlülük her tarafımızdan akıyor, devletin katında, toplum katında, vicdan katında...

Ziftli parmakların kavradığı vicdan aynamız pislik içindeyken, söyler misiniz, 'iyi'yi nerede arayıp bulacağız? Nasıl bulacağız?

Baksanıza, kamunun bile sadece oyu var, ama vicdanı yok! Bizimse vicdana ihtiyacımız yok. Vicdansızız. Çünkü vicdanın da oyu yok!

Not: 8 Mayıs'ta, saat 19.00'da, Üsküdar'da (Altunizade Kültür Merkezi'nde) Hikmet'in peşinden koşmayı sürdüreceğiz. Elimizden başkası gelmiyor. Vicdanımızı arıyoruz.



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Alıntı:

Dücane Cündioğlu Yazdı :

Önce ne vardı?” sorusuna cevap arayan Goethe, Logos'u eyleme dönüştürür ve “söz değil, bilâkis önce eylem vardı” der. Amacı insanı “eyleyen varlık” olarak tanımlamaktır. Oysa insan eylemeden önce eylemeyi ister. Eylemeyi istemedikçe, niyetlenmedikçe, eyleme yönelmedikçe eyleyemez. Yönelmek, yani meyletmek... yani eğilim... yani hareketin hemen öncesi. Meyl olmadan hareket olmaz çünkü!

 

Selamün Aleyküm,

öncelikle :

öncelikle :

Yüce Rabb buyurdu :

 "De ki: Arınmağa gönlün var mı?" 

Selam



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats