HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: BEN ALLAH’DAN KORKARIM Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

BEN ALLAH’DAN KORKARIM

Konu başlığının, okuyucunun dikkatini ilk bakışta yanlış anlamalara yönlendirme olasılığını göz önünde bulundurarak, kısa bir açıklama ile başlamak isterim. Kur’an-Kerimde ihtiyacımız olan konularda araştırma yaparken, Rabbimizin elçileri, muhataplarının olağanüstü, kendilerinin tasarrufu dışındaki istekleri yerine getirme imkansızlıklarını dile getirdikten sonra, muhataplara ve aynı zamana tüm zamanlarda tebliğ görevini üstlenmiş müslümanlara örnek olacak, adeta kalıp haline gelmiş cevabı verdiklerini gördük. ”Bize kavuşmayı (Diriliş gününü) kabul etmeyenlere apaçık ayetlerimiz okunduğu zaman “Bu Kur’an dan başka bir Kur’an getir, veyahut O nu değiştir” dediler. Deki “Benim için kendiliğimden onu değiştirmem olası değil, ben ancak bana vahyolunana uyarım. Eğer ben Rabbime isyan edecek olursam (ayetleri sizin isteğinize göre değiştirirsem), büyük bir günün azabından korkarım.” Yunus suresi 15” Misal olarak verdiğimiz bu ayette görüldüğü gibi, Konu başlığını kendi nefsimi tezkiye etmek için değil, ilgili ayetlerin tefsirinden verdik. Konu, insanlar var olduğu sürece, kıyamete kadar güncelliğini yitirmeyecek olan, toplumların sulh ve sükun içerisinde bir arada yaşamalarının gerektirdiği olmazsa olmazlardan birisidir.

İslam dinine inanmış her mü’min için, Allah’a inanmaktan sonra ki ilk görevi, Rabbini en doğru şekilde, O nun Uluhiyetine, Azametine ve Yüceliğine yaraşır biçimde tanımaktır. İhlas suresinde kendi zatının bir benzerinin ve mislinin olmadığını belirten Allah, kendisi kullarına elçiler vasıtası ile ulaşıyor zatını ve vasıflarını tanıtıyor. Yaratılmış olan biz kulların (Allah’ın elçi seçtiği peygamberlerde dahil) Allah’a ulaşması gücümüzün dışında olduğu gibi, O nun bilgisinden, öğrettiğinden başka bir şey kavramamız ve öğrenmemizde mümkün değildir ”Bakara suresi 255.” İşte her şeye gücü yeten, Aziz, Kebir, Kadir, Muhit, Zuintikam, Habir, Basir, Sem’i, dilediğini bağışlayan ve dilediğine azap eden Allah’tan korkulmaz da başka kimden korkulur ? Allah’ın elçileri, Rablerini en iyi tanıyan ve tanıtan beşer olup Allah’dan gereği gibi en çok korkan onlardır. Gereği gibi ifadesinin daha iyi anlaşılması için, Allah’ın kitabından ilgili ayetlere göz atmamız gerekiyor. “Onlar Allah’ı gerektiği gibi (hakkıyla) tanıyamadılar.Kıyamet günü arz bütünüyle O nun avucunun içindedir, gökler de O nun sağ elinde dürülmüştür. Onların koştukları eşlerden Allah uzaktır. Zümer Suresi 67” Ayette geçen Arzın avucunun içinde olması, deyimsel bir ifade olup, bizim dilimizde de “Ben mahalleyi veya şehri avucumun içi gibi bilirim” dediğimizde, mahalleyi veya şehri en ince ayrıntılarına kadar biliyorum demek isteriz. Bu misalde Allah’ın kainatta her şeyi en ufak ayrıntılarına kadar bildiğini, sağ el deyimiyle de, her şeye gücünün yetip, kontrolün de olduğunu ve dilediği gibi tasarruf ettiğini bize öğretmektedir.

Eğer Allah gerektiği gibi doğru tanınmazsa, doğru bilgilerin yerini, insanın hayalinde canlandırdığı ütopik bir ilah kavramı yer alacak, daha sonra ihtiyacına göre bu ilahı vasıflandıracaktır. Kendisi gibi, sevinen, üzülen, oğullar –kızlar, sevgililer ve dostlar edinen, sevdikleriyle sarmaş dolaş olup, oturup sohbet eden bir ilah! Bu sıraladıklarımız, kitaplarda yazılanların bir kısmı, bir müslümanın haya edeceği daha nice uydurmalar Allah’a yakıştırılıyor. Bizde deriz ki Sübhanallah (Allah bütün eksik sıfatlardan uzaktır.) “ Yahudiler ve Hıristiyanlar “biz Allah’ın oğulları ve sevgilileriyiz dediler.” Deki “Günahlarınızdan dolayı Allah size niçin azap ediyor. Hayır hayır siz sadece yarattığı bir insansınız” Maide Suresi 18. Allah’ın vahyinden uzaklaştırılmış, kendileri de merak edip okumamış insanlara, Allah hakkında ne anlatılmışsa, ne kadar bilgi verilmişse onunla yetinip, Rableri ile ilgili doğru bilgilere uzak kalanlar, cehaletlerini yanlışlarla devam ettirip götürmekteler. Misal olarak veriyorum: Allah’ın kulu ve elçisi olan Peygamberimiz Hz. Muhammet (a.s.) ile ilgili konuşurken “Habibullah” diye hitap ediyorlar. Halbuki bu hitabın manasının “Allah’ın sevgilisi” anlamına geldiğini bilseler, Allah’ın hiçbir kimseyi sevgili edinmediğini Maide suresi 18 de belirttiğini öğreneceklerdi. Sonra sevgili edinmenin insani bir özellik olduğunu, sevenin, sevgilisinin her türlü nazına, kaprisine, ve  yanlışlarına katlandığı bilinen bir gerçektir. O halde bu vasıfların zaaftan kaynaklandığını, bunun bir eksiklik olduğunu her kes bilir. Böyle bir eksiklikten Yüce Yaratanımızı tenzih eder, kullarına inzal ettiği kitabında, onlara nasıl hitap ediyorsa, o şekilde bizimde bu hitapları kullanmamız gerekir. Aksi halde Allah adına yalan uydurmuş oluruz ki; buda en büyük zulümdür Araf suresi37. Allah’dan gereği gibi korkanların, O nun adına söylenen sözlerin, büyük sorumluluk olduğunu bilirler ve kitabımız Kur’an’ın dışında Allah (c.c.) adına asla bir şey söylemezler.

Allah’ın kitabını okuyup anlamaya çalışanlar, Allah’ın dinini anlamada, Kur’an’ın, insan için anlayabileceği kolaylıkta açıklanmış ve anlaşılır bir kitap olduğunu göreceklerdir. “Biz bu Kur’an da insanlar için her türlü misali kullandık. Ancak insanların çoğu kabul etmemekte direniyorlar” İsra Suresi 89. Allah’ın dini İslam, kolaylaştırılmış ve pratiği yaşanmış bir din. Tamamlanmış bu dini zorlaştırmanın, sanki eksiği varmış gibi içerisine, doğru olmayan şekiller katmanın hiçbir mantığı yok. Allah’a kulluk etmek isteyen her kes Rabbinin ayetlerine kulak vermesi yeterlidir. ”Bu kitap, ayetleri hükümlendirilmiş, sonra her şeyin hükmünü veren, her şeyden haberi olanın yanında en ince ayrıntılarına kadar açıklanmıştır ki, Allah’tan başkasına kulluk etmeyesiniz. Ancak bende sizi, onun içindekilerle uyarıcı ve müjdeciyim. Eğer Rabbinizden bağışlanma diler, sonra O na tövbe ederseniz, zamanı O nun tarafından belirlenmiş bir vakte kadar, güzel bir yaşayışla sizi yaşatır ve her lütuf sahibine, lütfunun karşılığını verir. Eğer yüz çevirirseniz, ben sizin üzerine gelecek büyük bir günün azabından korkarım.” (Hud Suresi 1-3) Bu ayetlerde Rabbine kul olmak isteyen insanın, en doğru kaynak olan kitaba yönelmesi mecburi istikamet gösterilmektedir. Kulluk sınırları Yaratıcı tarafından belirlenmiş, buna ne bir ilave, nede çıkarma yapılabilir. Dolaylı yollardan, aracılarla Allah’a kulluk etmek, affedilmez bir davranış biçimi olduğundan (Nisa suresi 48), o kimse şirkin içine batmış ve nefsine zulmetmiş demektir. Allah asla kendisine sahte ilahların aracılığıyla kulluk edilmesini istemediği için, ayetler bizatihi kendisi tarafından açık ve teferruatlıca anlatılmıştır. Bu gerçekleri kavramış ve anlamış Allah’ın elçileri, yukarıdaki ayetlerde olduğu gibi kitabın çizdiği kulluktan yüz çevirenler için, büyük bir günün azabından korktuklarını, yani bulundukları hatalı kulluklarını devam ettirmelerinden dolayı azabın kesinliğini dile getirmişlerdir. ”Deki “O na ait olan katkısız (halis) din ile kulluk etmem ve Allah’a ilk teslim olanın benim olmam, bana emrolundu. Eğer rabbime isyan edersem büyük bir günün azabından korkarım.” Deki “Ben Allah’ın katkısız dini ile (ne emretmiş ise, kendiliğimden bir şey katmadan) O na kulluk ediyorum. Sizde Allah’tan başka dilediğinize kulluk edin.” (Zümer Suresi 11-15) Allah’a kulluk etmede en güzel örnek olan Muhammed (a.s.), Rabbi ona ne emretmişse, hiçbir şey ilave etmeden, (halisane) kulluk etmiştir. Aksi halde kulluk etmede diğer insanlara örnek olması söz konusu olamazdı. Dikkat edilirse ayette emredilenin dışındaki yollarla kulluk etmeyi, isyan olarak nitelendiriyor, bu isyanın sonucunda büyük bir azabın kaçınılmaz olduğunu bildiği için, beraber yaşadığı toplumunu uyarıyor. Günümüz dünyası ve içinde yaşadığımız toplumda, önceki atalardan gelen kitap dışı ibadetleri ve şekillerini, hem görüntülü medya yayınlarından veyahut da kendimiz o cemaatların içerisine girdiğimizde görüyoruz. Mevlitler, semah gösterileri, müzik aletleri eşliğinde danslı zikirler, kitap dışı en çok uygulanan örnek batıl ibadetler ve bunların dışında daha pek çok ritüeller sayılabilir.

Allah korkusu, inanan insanların hayatına bir düzen ve disiplin getirir. Beraber yaşadığı insanlara güven verir. Bu korku inananları yanlış yapmaktan alıkoyar, hata yapma nispetini en az seviyeye indirir. O bilir ki yanlışta olsa, doğruda olsa yapılan amellerin mutlak surette bir karşılığı olacak. ”Eğer sen beni öldürmek için elini kaldırırsan, ben seni öldürmek için asla elimi sana kaldırmam. Çünkü ben Alemlerin Rabbinden korkarım.” Maide Suresi 28” Ayetinde konusu edilen, insanlık tarihinin ilk insan öldürme olayı anlatılırken, Rabbimiz Ademin iki oğlu diye kıssaya başlıyor. Bizim bu kıssadan çıkaracağımız ders şu olmalıdır. Allah yer yüzünde yarattığı ilk insanlara, davranış ve yaşayış biçimlerini, elçiler vasıtasıyla öğreterek, doğruları ile yanlışları belirlemiş, sorumluluklarını bildirmiştir. Bu ayette karşımıza iki tip insan karakteri çıkıyor. Birincisi, alemlerin Rabbi olan Allah’a inanmış, “Allah’ın haram kıldığı bir nefsi geçerli bir neden olmadan öldürmeyin.” İsra Suresi 33 ayetindeki yasağı iyi kavrayıp O na teslim olmuş, yasaklanmış adam öldürme fiilinin karşılığının ebedi bir azap olduğunu bilen, bundan dolayı da bu tür yanlışları yapmaktan korkan insan tipi. Diğeri de, bunun tam tersi nefsani arzularına esir olmuş, basit bir nedenden dolayı kardeşini katletmeyi kendine göre haklı bularak öldürmeyi aklına koymuş, bir insan tipi. Bu kıssa özelleştirilerek anlatılmış bir olay olmasına rağmen, Allah’ın yasakladığı her türlü kötü fiillerin bütününü, şirk, zina, içki, kumar, iftira…vs. genelleştirdiğimizde sonuç aynı. Çünkü bu yasaklanmış fiilleri yapmak, haram hükmünü koyan otoriteye karşı baş kaldırma ve yasakları tanımama anlamına gelir. O zaman asi olan ve karşı gelende mutlaka isyanının karşılığını görecektir.

Allah elçilerinin örnek davranışları, sonraki nesiller içinde bir uyarı, aynı zamanda yaşanmış bir tecrübe. Toplumları uyaran uyarıcıların, önceki toplumların uyarı karşısında aldıkları tavır ve psikolojik durumlarının dikkate alınıp, karşılaşacağı olumlu veya olumsuz durumlara kendisini hazırlaması gerekiyor. Resulullah (a.s.) toplumunu uyardıktan sonra, aldığı olumsuz cevaplardan dolayı üzülmüş, Allah o na, karşılaştığı tavırların, kendisinden önceki elçilerinde karşılaştı tavır olduğunu ve yalanlandıklarını, bu yüzden üzülmemesi gerektiğini, çünkü muhatabı olan insanların kullukta denendikleri için, diledikleri zaman iman etme, diledikleri zaman inkar etme hakları olduğunu, bu yüzden kendisine düşenin sadece uyarmak olduğunu hatırlatmıştır. “Meyden halkına da kardeşleri Şuayb’ı gönderdik. Şöyle demişti “Ey kavmim Sadece Allah’a kulluk edin, sizin için O ndan başka ilah yok. Ölçüyü ve tartıyı eksiltmeyin, (bundan dolayı) sizi bolluk içerisinde görüyorum. (Hileli çok mal edinmenizden dolayı) Her şeyi içine alan bir günün azabının size gelmesinden korkuyorum. (Aklınızı başınıza alın) Ölçmeyi ve tartmayı tam (adaletli) bir şekilde yapın, insanların eşyalarına hileli yollarla el koyup ta, yeryüzünde fesadı yaygınlaştırmayın. Eğer inanırsanız Allah’ın yanında olan (meşru olarak kazandığınız) sizin için daha hayırlıdır. Ben sizin üzerinizde muhafız değilim.” Hud Suresi 84-87 Toplumlara önderlik yapan liderler, uyarılara kulak asmayan insanların, o toplumda çoğunluk halinde olması karşısında, ister istemez onları endişeye sevk ediyor. Allah’ın koyduğu yasaklar (haramlar) bir toplumda yaygın halde kabul görüyorsa, o toplum fesada (bozulmaya) uğramış demektir. Bunun anlamı hak, hukuk, insanlık ve adalet ortadan kalkmış, güçlü olanlar güçsüzleri ezip, haklıların haklarını alacak otorite ortada kalmayınca, Yüce Allah’ın değişmez sünneti hemen işlevini yerine getirmeye başlıyor ve o toplumun haklıları da haksızları da Rablerinin cezasına uğruyor (Enfal suresi 25.” İşte o toplumlara önderlik yapan Allah’ın elçileri sünnetullah’ı çok iyi bildiklerinden, korkuları toplumun bütünüyle yok olmaya aday olmalarıdır. Eğer toplum kendini değiştirip yenilemezse Allah da onları bulundukları hal üzere bırakır (Rad Suresi 11), ve bu durumda belirlenmiş sonuç da suçlu toplumun üzerine hak olur. Medyen halkının Kur’an kıssalarında olumsuz olarak anlatılması, geriden gelen toplumlar içerisinde aynı davranışları gösterdiklerini, başlarına benzer cezaların geldiğini ve helak edildiklerini Kur’an Kerim den okuyoruz.

Günümüzde üzerinde yaşadığımız dünyada, pek çok ulusların, milletlerin başına gelen musibetleri, toplu olarak yok oluşlarını okuyor ve seyrediyoruz. Bize göre bunlar Rabbimin kitabında belirttiği sünnetinin bir tecellisi. ”Sana bir iyilik isabet ederse o Allah’tan, sana bir kötülük isabet ederse, o da kendi nefsinden.” (Nisa Suresi 79) Allah asla kullarına zulmedici değildir. Eğer insanlar kendilerine bunca nimetleri lütfeden yaratıcılarına karşı nankörlük yapar, büyüklenerek “bizim  kendi gücümüz her şeye yeter, başkalarına ihtiyacımız yok” diye ilan eder, yaşamlarından Allah’ı ve koyduğu kuralları uzak tutarsa, Rabbimde koyduğu kuralları devreye koyar.”Eğer iman eder ve şükrederseniz, Allan ne diye size azap etsin. Elbetteki Allah şükrün karşılığını bilen ve verendir.” Nisa Suresi 147

Yaşadığı çağda, tevhidi mücadelesiyle Allah tarafından, kendinden sonra gelen bütün insanlara örnek olarak gösterilen İbrahim a.s. ile yazımızı bitirelim. “ Ben yüzümü yeri ve göğü yaratana, ona şirk koşmadan yöneldim. Ben ortak koşanlardan değilim. Kendisiyle tartışan kavmine dedi ki “Bana doğru yolu gösteren Allah hakkında mı benimle çekişiyorsunuz? Ben sizin O na ortak koştuklarınızdan asla korkmam, ancak Allah’ın bana bir şey dilemesinden korkarım. O her şeyi bilgisiyle kuşatmıştır, hiç düşünmüyor musunuz? Ben sizin Allah’a ortak koştuklarınızdan niçin korkayım ki, siz, hiçbir kanıt indirmediği halde, Allah’a ortak koşmaktan korkmuyorsunuz. (Şimdi düşünün ve cevap verin ey insanlar) İki ayrı gruptan (İbrahim ile, ona karşı olanlardan) hangisi güvenilmeye daha layıktır? Biliyorsanız söyleyin.” (Enam Suresi 79-81) Bizimde Rabbimizin bu sorusuna cevabımızın, İbrahim a.s.dan yana olduğunu belirtmek imanımızın gereği, aynı şekilde tevhid mücadelesini yapanlara selam olsun.

İlyas YORULMAZ

 

Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats