HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Haram mı yoksa Günah mı!!!? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

 

Selam, azim ve gayret içinde olanlara olsun!

 

Hani bir zaman ben şöyle demiştim;

ibrahimim Yazdı:

Ekinlerin/tarlanın yüklendiği yük (13/4) (26/148) (44/26)  

Siz (haktansapmaz/Abdurrahman) beyefendi şöyle demiştiniz;

haktansapmaz Yazdı:

Selam İbrahimim, yukardaki ayetlerin "VİZR" ile ilgilerini kuramadım. Hangi kelimeden hareketle ilişkilendirdiniz bu ayetleri?

Ve

Siz (Baybora/Rıdvan) beyefendi şöyle demiştiniz;

baybora Yazdı:

selam,

ibrahimim,

sizin dikkatinizden kaçmış olmalı,

Abdurrahman bey,

Alıntıladığınız ayetlerde "Ve-Ze-Ra" kökünden kelimeler olmadığını görünce ilgi kuramıyor;

misal; (13/4) "vezerun" latincedir buradaki "ve" bağlaçtır. 13:4'teki kelime; "Ze-Ra-Ayn" kökündendir.("ziraat" da aynı köktendir.) Kelimenin orjinali "ZeRaUn" "U/Ayn" latince aramalarda karışıklığa neden olmaktadır. Şöyle yazılmalıdır; "ve zer'un" 

Şimdi, geçen gün astığım yazıyı buna istinaden astım, fakat açıklamam yeterli olmamış gibi görünüyor…

Yezirû               : (يَزِرُو  ) yüklenmek (EN'ÂM/31) - (NAHL/25)

Ezri           : (اَزْرٖی  ) sırt (sırt yükün taşındığı yerdir, yüklenmeyi anımsatır) (TÂHÂ/31)

Teziru               : ( تَزِرُ ) yük (EN'ÂM/164) - (İSRÂ/15) - (FATIR/18) - (ZÜMER/7) - (NECM/38)

Tezra                  : (تَزْرَ  ) ekin bitirmek ziraat (VÂKIA/64)

Tezraune   : ( تَزْرَعُ 08;نَ) ekin ekmek (YÛSUF/47)

 

Bu ayetlerde geçen kelimelerde (ekin ve yük) bir bağlantı yok mu dersiniz? Eğer yok diyorsanız sanırım konuşacak fazla bir şey kalmamıştır… Cahilliğime verin lütfen.

  

Ayrıca kurtubinin ayet hakkındaki görüşünü…

haktansapmaz Yazdı:

"Yüklenmez" anlamındaki buyruğun aslı; olup bundan "vav" har­fi; Yüklenir"e uyarak (itba') hazfedilmiştir. görüşüne de katılmam mümkün değil. Ne VAV'ından bahs ediyor,"LA YUHMEL"in neresinde bir vav var ki hazf edilmiş olsun? Fiilin kökü "H_M_L" olup aslında vav yoktur.

…sanırım yanlış anlamışsınız, bahsettiği konu “la tuhmel” değil! Ve “la teziru” “yüklenmez”

"Yüklenmez" anlamındaki buyruğun aslı; olup bundan "vav" har­fi; Yüklenir"e uyarak (itba') hazfedilmiştir.

Yük taşıyan" lafzı da hazfedilmiş bir kelimenin sıfatıdır. Yük ta­şıyan nefis, demektir. Aynı şekilde: "Eğer ağır yüklü bir kimse kendi yükü­ne çağırırsa" buyruğunda da böyledir.

 

Yük" sırtın üzerinde bulunan demektir. "Hamile kadının yükü ile hurma ağacının yükü (meyvesi)" anlamındadır. Bu kullanımı el-Ki-saî sadece (ha harfinin) üstün telaffuzu ile nakletmiştir. İbnu's-Sikkit ise hur­ma ağacının yükü hakkında hem üstün, hem esreli kullanımı nakletmiştir.

Sizleri sevgi ve saygıyla selamlıyorum…

 

Allah’ın selamı üzerinize olsun.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

İbrahim,

Vav-Ze-Ra: (Vizr- çoğulu eVZâR) ağırlık, yük anlamında kullanılır.

mecaz olarak manevi bir yük ve ağırlık içinde kullanır.

Ze-Ra-Ayn: (ekin) ekmek, (Tohum saçmak), (mahsulat) yetiştirmek, (bitki) bitirmek, Ekin(ZeRÛn). ZêRiÛn ism-i faili, çoğ: ZuRRâUn, ZêRiÛne.

ör. 51:64 te siz "tezra" yazmışsınız kelimenin orjinali bu ayette "teZRaÛne-hu" dur (fiil). yani "Sizmi bitiriyorsunuz yoksa bitiren bizmiyiz(ez-ZêRiÛne isim)? aynı şekilde 12:47'de de böyledir.

"Kurtubi"den yapılan alıntıyıda "ben anlayamadım"

Ben "ekin(Ze-Ra-A) ile yük (Ve-Ze-Ra) arasında" sizin nasıl bir bağlantı kurdunuz da "anlayamadım"

Dersenizki; biz "ekinleri sırtımıza yükleriz" buna bişey diyemeyeceğim.

Yukarıdaki cümle de  "bir bağlantı" var fakat "günah ve haram"la ilgisini "ben bilmiyorum."

VeZiR: VeZîRên: 20:29, 25:32 Türkçe'deki kulandığımız anlamdadır. Padişahın "yükünü" yani "sorumluluğunu taşır" 

Anlaşmak umuduyla

Selam ve dua 

rıdvan

 

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İbrahimimim Kardeşim içten dileklerimle sana selam

İbrahimim'den alıntı: 

Tezra                  : (تَزْرَ  ) ekin bitirmek ziraat (VÂKIA/64)

Kelime "Tezrauune" dir. ( gözden kaçmış olsa gerek)

Alıntı:

Ezri           : (اَزْرٖی  ) sırt (sırt yükün taşındığı yerdir, yüklenmeyi anımsatır) (TÂHÂ/31)

"Ezr" kökünün, "Vezer" ve "Vizr" mastarları ile bir müşterekliği bulunmamaktadır. Ezr'in anlamı: Güç, kuvvet,destek, yardım, cesaret.."Şedde ezrahu" ya da "şedde min ezrihi":

 " ..desteklemek /yardım etmek/cesaretlendirmek.."

Taha/31:" O'nunla beni cesaretlendir/destekle."

 

75/11: "Kella la vezera " daki "vezera" kökü ile "vizr"kökü her ne kadar aynı ise de manaları farklıdır.

Vizr; günah, ağır yük.. iken, vezer; melce', sığınak.. anlamınadır.  

75/11:" Hayır, hiç bir melce'/ hiç bir sığınak yoktur."

"Vezera" burada her ne kadar mazi fiil gibi görünse de fiil olmayıp, cinsini nefiy ile beraber ismini de nasp eden "LA"nın ismidir. Bu la, "hiç bir....yoktur" anlamındadır.

Alıntı:

İmam kurtubi’nin ayet hakkındaki tefsiri :

"Yüklenmez" anlamındaki buyruğun aslı; olup bundan "vav" har­fi; Yüklenir"e uyarak (itba') hazfedilmiştir.

Beni mazur görün, ben bu cümleden bir şey anlamadım. "Yüklenmez" in "la teziru"nun anlamı olduğunu anladım. Ancak teziru'nun "VAV" ının hazfının zikr edilmiş olmasına bir anlam veremedim. Çünkü bunu zikre gerek yoktur. " "Yüklenire"uyarak (itba') hazf edilmiştir." cümlesinden bir şey anlamadım. Misal fiilleri "VAV" ları muzaride ister istemez mahzuf olur zaten. ( vecede-yecidu, vesale-yesılu...gibi.)

"İtba' " ile başka bir şey anlatılmış kanaatındayım.

İTBA' : "Bazı harflerin değiştirilip lafzen tekrarı ile yapılan tekid" anlamında kullanılmış olmasın!

 Ayrıca "zer' " ile "vizr" arasında ne kök ne de anlam açısından bir benzerlik bulamadığımı yinelemekle değerli İbrahimim kardeşimi üzmüyorum inşallah.

Not: İlgi alanına girmeyen okuyucu kardeşlerimden özür dilerim. Bu gibi yazılarla canlarını sıkmak zorunda kalmış olduğum için. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45

selamlar ..

 sayenizde arapça ya iştiyakımız arttı..!! :)) 

   

Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamun Aleykum! Değerli beyyine_45 Kardeşim!

beyyine_45 Yazdı:

selamlar ..

 sayenizde arapça ya iştiyakımız arttı..!! :)) 

   

Hazır ilgi duymuş iken:

"İştiyak"ınızın artmasındansa "şevk" inizin artması daha iyi olur diye düşünüyorum.

Kusursuzluk sadece Allah'a mahsusdur.

Doğrusunu en iyi bilen Allah'tır.

Sevgi,saygı ve muhabbetle.

Allah'a emanet olunuz.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

 

ibrahimim Yazdı:

baybora Yazdı:

selam

İbrahimim kardeşim

Benim bu dört kavramdan anladığım 

İsm: Sonuncunda ceza gerektiren suç.

Zenb: sonu kötü davranış.

Vizr: Ağırlık, sorumluluk.

Cünah: Günah    

önemli bir kavramlaştırmaya dikkat çekmişsiniz.

bu vesile ile "isimlerin farklı olması, mananında farkılılığına delildir" kuralınıda hatırlayalıım.

selam ve dua ile,

Allah(a.c) kolaylık versin

Aleyküm selam baybora kardeşim!

Aslında benim amacım Kur’an’da men/yasak olan bütün ifadeleri ele almak değildi Makalenin başında da belirttiğim gibi:

Son zamanlarda birde “haram-günah” kavramları üzerinde tartışmalar gözlemlemekteyiz. “İçki (alkollü içkiler) haram değil günahtır” “Zina haram değil günahtır” “haram ayrı günah ayrı şeyler mi?” ve buna benzer konuşmalar ve sorular meseleye vakıf olmayanlar tarafından konuşulur ve tartışılır olmuştur.

Kur’an’da men/yasak edilen şeylerin neyle ifade edildiği, haramın ve günahın birbirinin aynımı yoksa ayrımı şeyler olduğu, zina ve alkol/içki içmek haram mı yoksa günah mı? Gibi konulara, Allah’ın yardımıyla Kuran’dan çok kapsamlı olmamak kaydıyla analiz etmeye çalıştık.    Demiştim…

Vizr  وزر ) )

Vezer, dağda sığınılacak yerdir.

Vizr ise dağın vezrine teşbîhen ağırlık, yük anlamında kullanılmıştır.

Vizr'm çoğulu evzdr'dır.

(Evet) O gün insan: "Kaçacak yer neresi?" der. Hayır, sığınacak yer yoktur. O gün varıp durulacak yer, ancak Rabbinin huzurudur (ey insan). (Kıyamet/10-12)

Ayrıca (ZRA) da aynı kökten türediğini düşünüyorum

Ekinlerin/tarlanın yüklendiği yük (13/4) (26/148) (44/26) 

 

Zemin üzerine serilen yük/halı

Serilmiş halılar vardır. (ĞÂŞİYE/16)

Sırtlanılan yük

Ve atmadık mı senin üzerinden yükünü? (İNŞİRAH/2)

(6/31,164) (16/25) (20/87) (53/38) (35/18) (17/15) (39/7)

Vezir, emîrinin (üstünün) yükünü, sorumluluğunu üstlenen yardımcıdır. Ya Rabbi, ailemden ( kardeşimi) bana vezir yap." (Tâhâ: 45/29), Kardeşi Harun'u kendisine vezir yaptık." (Furkan: 42/35)

Muvâzeret de yardım etmek, yardımlaşmak demektir.   

Enam suresi 31 ayetin açıklamasında M.ESED şöle diyor: Lafzen, “yükleri”. “Günahlarının yükü” karşılığını tercih etmem, Râzî'nin naklettiği İbni ‘Abbâs'ın yorumuna dayanmaktadır. (Tefsiru'l-Mesaj 6/31 ayetin 21 dipnotu)

Ben “haram-günah” çerçevesi içerisine giren kavramlar incelemiştim. Allah razı olsun sizde “VİZR” kavramını buraya taşıdınız…

Sizinde dediğiniz gibi bende “vizr” kavramını günah kavramından ziyade sorumluluk/yük/sıkıntı/ağırlık vb… anlamalar geldiğini düşünüyorum.

Bazı müfessirlerin günah diye çevirmelerinin sebebinin de genelde olumsuz yükü ifade edişindendir diye düşünüyorum…

Demiştim…

 

baybora Yazdı:

Yukarıdaki cümle de  "bir bağlantı" var fakat "günah ve haram"la ilgisini "ben bilmiyorum."

 

Bende zaten vizr sözcüğünün günah ve haram kavramı içerisinde değil yük/sorumluluk/ağır mesuliyet vb.. anlam alanı içerisinde yer almalı diyorum…

 
haktansapmaz Yazdı:

Not: İlgi alanına girmeyen okuyucu kardeşlerimden özür dilerim. Bu gibi yazılarla canlarını sıkmak zorunda kalmış olduğum için. 

Not aldığınız cümlenize iştirak ediyor, “okuyuculardan özür diliyorum” bu yazıya ben sebep oldum ve şunu da itiraf edeyim kardeşlerim (baybora/Rıdvan ve haktansapmaz/Abdurrahman) benden çok iyiler… saygılarımı sunuyorum.

İsterseniz bu konuyu burada noktalayalım, ihtiyaç duyulursa özelde tartışabiliriz.

Sürçülisan ettikse affola

Allah hepimizi korusun.



__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam İbrahim,

Aynı şeyleri düşündüğümüzü "anladım"

" "el-HaRâMu" kelimesinden ben 'men edilmiş, yasaklanmış' olanı anlıyorum. 

misal;

"Kul: lê ecidu fî mê ûhiye ilêyye muHaRRaMên alê TâİMin yeT'AMu-hu.." 6:145 bu anlamdadır.

Bende sizi bilmeden üzdüysem özür diliyorum

Allah(a.c)'a emanet olunuz

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

baybora yazdı
------------------------
"el-HaRâMu" kelimesinden ben 'men edilmiş, yasaklanmış' olanı
anlıyorum.
------------------------

yanlış anlıyorsun. ama bu önemli değil.
önemli olan yanlış vaazetmemen

insan kimdirki Allah yasaklama koysun.

Allah kendi koruması altında olanın Sınırını çiziyor
Niye
çünkü izinsiz uzanırsan zarar görürsün.

Öyle anlasam ne farkeder.

Eğer bir şey farketmz dersen
Allaha kötülük yarattırmış olursun ve izah edemessin.

halbuki Allah iyilkten başka bi şey yaratmaz, Tuzak kurmaz merhamet ve
şefkatten başka bir şey sunmaz.

butün kötülükler insanın mahreme yani koruma altında olana izinsiz
yaklaşmasından doğar.

çünkü Allahın men ettiklerine yaklaşamassın zaten. Tıpkı uçamadığın yada
su altında konuşamadığın, mesela konuşurken yutkunamadığın gibi.

ve kainattaki her şey yaratanın koruması altındadır. Yani şimdi mesajınıza
karşı mesaj yazmam için yukardaki kelimelerin tarafınızdan yazılmasını
beklemem gibi. Bu satırları allah izin verirse okuyacağın gibi.

Eğer yanlış yazıyorsam yanlışımı ortaya koyacak ve Allah tarafından
mahrem ilan edilmiş kişiliğnize rahatsızlık verdiğimden ötürü karşılık
göreceğim. ya öğreneceğimden dolayı siz ecir alacaksınız
ben hakederek kınanacağım. değilse tam tersiyle avunursam yine cezayı
hak sayacağım. Yahut bir hoşluk olacak aramızda fayda sağlayacaksa.
Demek haram men edilen değil bu durumda. demek men edilen olsa olsa
mahremde ne elde ettiğin bu durumda. Öyleyse haram yasaklanan değil.
Korunan veya hakkın olmayan. yoksa haramı nasıl anlıycan.

ikimizde Allahın izniyle karşı karşıya geliyorsak her ikimizin Allah
tarafından konulmuş mahremiyetin men sınırı nerede? İşte birbirimize
kendi ilmimize göre ağzımıza geleni yazıyoruz.

demekki haram sadece allah tarafından korunan.
yoksa men edilen veya Yasaklanan değil.


kanaatimce buda Allahın merhametinden. Koruma değilde men olsaydı
birbirimizden bişi öğrenemezdik.

Eğer ne demek istediğimi anlatamadıysam yetersizliğime verin.
kendi kendimizi kandırmayalım bütün derdim
İnanınki çok yararlandım teşekkür ederim.






Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

sevgili ibrahimim
ism haram edilmişse araf suresi 33.ayette o zaman ismin haram olması demek yine ism olan içkinin de haram olması demek değilmidir?
Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

beyyine84 Yazdı:

sevgili ibrahimim
ism haram edilmişse araf suresi 33.ayette o zaman ismin haram olması demek yine ism olan içkinin de haram olması demek değilmidir?


 

Selam beyyine84 kardeşim!

 

Fazla söze ne hacet aşağıda özellikle üzerini boyadığım ayetlere bakmak yetiyor…




Kul innema harrame rabbiyel fevahişe ma zahera minha ve ma betane vel isme vel bağye bi ğayril hakki ve en tuşriku billahi ma lem yunezzil bihi sultanev ve en tekulu alellahi ma la ta'lemûn.

 

De ki: "Rabbim, fuhuşları, gerek açığını, gerek kapalısını; günâhı ve haksız yere saldırmayı; hakkında hiçbir delil indirmediği bir şeyi Allah'a ortak koşmayı ve Allâh hakkında bilmediğiniz şeyler söylemenizi kesinlikle harâm etmiştir."

(A'RAF/33) (Resmi:7/İniş:39/Alfabetik:9)

 
Yes'eluneke anil hamri vel meysir, kul fihima ismun kebiruv ve menafiu lin nas, ve ismuhuma ekberu min nef'ihima, ve yes'eluneke maza yunfikun, kulil afv, kezalike yubeyyinullahu lekumul ayati leallekum tetefekkerûn.

 

Sana şaraptan ve kumardan soruyorlar. De ki; "O ikisinde büyük günâh ve insanlara bazı yararlar vardır. Fakat onların günâhı yararından büyüktür." Ve sana Allah yolunda ne vereceklerini soruyorlar. De ki; "Af (yani ihtiyaçlarınızdan fazlasını veya helâl ve güzel olan şeyleri verin!)" Allah size ayetleri böyle açıklıyor ki düşünesiniz.

(BAKARA/219) (Resmi:2/İniş:92/Alfabetik:11)

 

Ya eyyuhellezine amenu innemel hamru vel meysiru vel ensabu vel ezlamu ricsum min ameliş şeytani fectenibuhu leallekum tuflihûn.

 

İnnema yuriduş şeytanu ey yukia beynekumul adavete vel bağdae fil hamri vel meysiri ve yesuddekum an zikrillahi ve anis salah, fe hel entum muntehûn.

 

Ey inananlar, şarap, kumar, dikili taşlar, şans okları şeytân işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

 

Şeytân, şarap ve kumar ile aranıza düşmanlık ve kin sokmak, sizi Allâh'ı anmaktan ve namazdan alakoymak istiyor. Artık (bunlardan) vazgeçecek misiniz?

(MÂİDE/91) (Resmi:5/İniş:110/Alfabetik:60)  

 

Selam ve dua ile.




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats