HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: Modernist,gelenekçiye soruyor Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

Son zamanlarda mealini okudum ve ateist oldum,mealini okudum bir sürü çelişkiler gödüm diye tabir edilen ama yüzyıllardır hem islam bilginlerinin hemde tarafsız araştırmacıların kaynağı olmayı başarmış olan Kuranı herkes anlar mı?
Bu konu üzerinde iki metodla gidilebilir.Birincisi,Kuran bir dini kitaptır ve eğer ben dini az bilen birisi isem bir okuyuşla karar vermek zararlıdır diye düşünür.İkincisi ;Hayır, bunu ancak belli bir seviyede dini bilgisi olan anlar diye bırakır ve araştırdıktan sonra kararını verir.

Ancak bu durum islamda bir ilmiye tabakasıın oluşumuna zemin hazırlaması bakımından da tehlikelidir.Ancak zamanlama olarak bazı bilgilerin sahabelerin daha iyi bilmesi bize de yardımcı olmaları bakımından kabullenebilir.Ancak bu grup insanın da anlamaları çok farklı olmuştur.Buda şu soruya sebep olmuştur.


Peki madem hepsi ondan almışlar nasıl oluyor da değişik almış olabilirler ki .O her şeyi net ve apaçık göstermek için gönderilmişken bu nasıl oluyor ki.Sahabeler neden farklı anlamış olsunlar ki
Öncellikle şunu söylemeliyiz ki sahabeler bir şey vahiyle oldu mu tartışmazlardı bile.Ne zaman bir konuda vahiy hüküm vermemiş işte o zaman hüküm vermişlerdir.Hatta hz.Ömer in bazı yorumlarının vahiyle defalarca desteklendiği konusunda yaygın bir inanış vardır.Bedir esirleri konusunda onun fikri sonradan inen ayetle desteklenmiştir.Anlamış olduk ki Rasulullahın hayatında değişik anlama biçimi yok.Sebebi Efendimizin hayatta olması ve Kuranı en iyi bilenin o olması

Sahabeler peygamberimizden sonra nasıl hüküm verdiler.Ondan aldığımızı aldık diyerek direk kurandan hüküm mü çıkardılar.Yoksa kurandan hüküm çıkartırken efendimizin bir uygulamasını bilerek veya sorarak mı hüküm çıkardılar

Sayısız haberler efendimiz hayata veda ettikten sonra da sahabelerin Onun sözlerini kendi yorumlarından daha üstün gördüklerini göstermektedir.Çünkü O,ölmekle en bilen özelliği kalkmıyordu.Sünnet denen literatür işte budur.Her çağ ve zamanda onun örnek olması budur.Demek bir yorumu ortada varken öldükten sonra da olsa kimse karşı çıkamzdı
Dediklerin elbette doğru da sahabeler kuran zamanlarında indiği halde kuranı tam anlamıyorlarmıydıdiye sorulabilir.

Kuranın en büyük özelliği genel kuralları belirtmek ve bir iş ve oluşumda formul öğretmektir.Bundan dolayıdır ki namaz kılmada genel kuralları belirtir ama uygulamadaki detaylar üzerinde durmaz.Eğer detaylar üzerinde dursaydı ciltler dolusu kuran görürdük.İnsanların akıllarını kullanarak ilimde ilerlemesi için de bir gerek kalmayacaktı
Peki detaylıca ele almaması ve Genel Kurallarla yetinmesi apaçık bir kitap olmasını engellemiyor mudiye sorulabilir.
Kurandan bu sorunun cevabını bulabiliriz
''Sana bu kitabı indiren O'dur. Bunun âyetlerinden bir kısmı muhkemdir ki, bu âyetler, kitabın anası (aslı) demektir. Diğer bir kısmı da müteşabih âyetlerdir. Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için onun müteşabih olanlarının peşine düşerler. Halbuki onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez. İlimde uzman olanlar, "Biz buna inandık, hepsi Rabbimiz katındandır." derler. Üstün akıllılardan başkası da derin düşünmez''. Ali imran süresi 7.Ayet

Demek aslı olmasa da yoruma açık ayetlerin var olduğunu Kuran bildiriyor

bu müteşabihler yani yoruma açık olanlar Kuranın apaçık oluşunu engeller mi engellemez mi
Eğer o konular gaybi ise Ahiret ve benzerleri ile ilgili ise o an gelmeyene kadar da onlar öyle kalır.Gaybi konuların net olmaması apaçık oluşunu engellemez.Çünkü o zamanı gelince apaçık olan bir kitaptır.Hükümler zaman içinde açıklılığını ortaya koyar.Kuranda bile bazı konuların peygamber efendimiz döneminde bile zaman içinde açık olmuştur.İçki yasağı gibi
Anlamış olduk ki apaçık olmayan zamanı gelmemiş konulardır.veya apaçık olmamak dememek azım.Kuralın formulu henüz bulunmayanlarıdır demek daha doğru olur

Allah hikmeti ve bu dünyada imtihan eseri gelmemizin bir cilvesidir ki yorumlara bırakılan o konular elbette değişik olacaktı.Çünkü zaten genel kuralar temel inanç konuları gibi can alıcı meseleler değildi onlar..
Peki Kuranı yorumlayabilme ölçüsü nedir.
Eğer ağır şartlar koysak kuranı ulaşamaz bir kitap haline koyarak hayattan atarız
Eğer kolay şartlar koysak bu kadar önemli bir kitap oyuncak haline gelir ki müteşabihi olan bir kitapta bu olmaz.
Ölçüsü Kuranda istinbat denen ictihadlarla bu işi bilmektir.Okuduğu islami ilimler islami yaşama seviyesi kişinin bunda ölçüsünün ne olacağını açıklar
Hicretin ilk asırlarında bu ilimlerle içli dışlı olmak kolaydı çünkü herkes onunla ilgilenirdi.Onun için sahabeler ve tabiinler kimse kimseyi taklid etmezdi,Onun için değişik yorumlar olsada değişik mezhebler olmuyordu.Vahyin iklimi insanlar üzerinde etkiliydi,değişik düşünseler bile birbirlerine yardım eder ve saygılı olurlardı,sonradan ehil kişiler kalmadığı düşünülerek ictihadlar duruldu.
Farklı görüş sadece müteşabih ayetlerden değil belki daha çok hadislerden kaynaklandı.Birbirini tutmayan hadisler değişikliğin derinleşmesine sebeb oldu.
O halde hadislerden hüküm çıkarmamak lazım.Zaten sağlamlığıda kuran gibi kesin değil şüphelidirdenilebilir mi?
Doğru ..Hadisler bu konuda etkili oldu.Sağlam ve arızalı hadis ayırımı yeteri derecede olmadığı için bu konuda etkisi olduğunu kabul ediyoruz
O zaman hadislere nasıl güveneceğiz.Bu kadar karışık bir ilim dalı hayatımızı şekillendirmemeli.
Hadis yani efendimizin olaylar karşısında söyledikleri sahabe döneminde sorunlu değildi.Çoğu birbirine güvenir ve uydurma yapmazlardı onun için hadislerin yazılmasına ihtiyaç hissedilmedi.Bununla beraber hadis onların hayatlarını şekilendirdi.Çünkü sorunlu rivayet henüz yok
Emevilerin iktidara gelmesiyle islam maalesef büyük bir darbe aldı.Uydurma hadisler bu dönemde başladı ve her taraf kendisini haklı çıkarmak için hadis uydurdu..
Bu uydurma tehlikesinin büyüklüğünün farkına varan Emevilerin tek adil ve takvalı halifesi Ömer b.Abdulaziz, İbni Şihab ez-Zühri ye Hadis yazdırmaya başladı.Hem zaten ayet de artık inmiyordu ve kimse bu iki kaynağı karıştıracak değildi.Vahiy tam netti
' bana yalan uyduran cehenemdekiyerini hazırlasın''hadisi gereğince bu uydurmaları ayıklamak gereği oluşmuştu.Bunun için çok büyük uğraşlar yapıldı.Bu çalışmalar neticesinde uydurmaların çoğu bertaraf edilmiş oldu.Ama dönemin siyasi güçleri işine gelen uydurmaların kalmasında uğraştılar,bu ister istemez en sağlam kabul edilen hadis kitaplarına bile uydurmaların girmesine sebeb olmuştu..Bu durum dışarıdan gelen felsefe kitaplarının tercümesi ile aynı çağa rastlayınca koruma olarak ictihad devre dışı bırakıldı.İctihat bırakılınca hadisleri ayıklamak ta yavaşladı.Ve netice de taklid eşittir mezhebler doğdu.İçtihadı durdurma,geçici bir önlem olabilirdi ama o andan itibaren akıl yürütme maalesef durdu ve islami ilerlemenin duraklamasına sebeb oldu

O halde sorunların çözümü bu karışık hadisleri kaldırmak ve taklidi kaldırıp direk kurandan hüküm çıkarmakolabilir mi?
Asırlardır sağlamı ve çürüğü birbirinden ayıklama çalışmaları süren hadisleri bir defa da hayattan atmak asla çözüm değildir.Sorunun ne olduğunu bileceğiz,sorun anlam kurallarından çok isnad yani hadisin geldiği kişilerin zincirlemesi yönlerine ağırlık verilmesiydi.Biz diyoruz ki o usul yine devam etsin ama artık hadisin metin ve anlamı üzerinden de bir kural oluşturulmalıdır.Kaldı ki sağlam hadisler pratik kuranın bize öğretmeni durumundadırlar..

Tamam söylenen şartlarda hadisler kalsında mezhebler kaldırılarak sağlam hadislerle uygulama yapılsın bari
Bu olabilir bir şey.hatta sahabe metodu bu..Ama sayılan bunca durumlarda herkEse bunu uygulatmak zordur.Yapılan araştırmalar şu an yaşayan 4 mezheb arasındaki görüş farklılığın büyük olmadığını ortaya koymaktadır.İslami heyecan, dini ilimlere yatkınlık, takva ve islam ruhu tekrar yeşersin.Bu olsa mezheplere bağlılık ve kuru taklidkendinden bertaraf olacaktır.
 
özedönüş(mesut1974)
 
27.12.2006
Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

mesut1974 Yazdı:
...

Kuranın en büyük özelliği genel kuralları belirtmek ve bir iş ve oluşumda formul öğretmektir.Bundan dolayıdır ki namaz kılmada genel kuralları belirtir ama uygulamadaki detaylar üzerinde durmaz.Eğer detaylar üzerinde dursaydı ciltler dolusu kuran görürdük.İnsanların akıllarını kullanarak ilimde ilerlemesi için de bir gerek kalmayacaktı

...


Selam Mesut;

Bu da nereden çıktı ? "Detaylandırılmış - Mufassal" kitap nerede ?

Örneğin; Vasiyet edecek ve yolculuk halinde kendisine ölüm yetişip çatmış kimsenin tutacağı bizden olmayan iki şahidin salattan sonra alıkonulmasının ardından "ne söyleyerek" yemin edecekleri hususu da bu bahsettiğiniz "genel" hususlardan olabilir mi ?

Örneğin; Musa kıssasının tekrar tekrar anlatılan kısımları da böyle "esas" meselelerden midir ?

Örneğin; Hacc için gelenlerden başında yara / eziyet bulunanların ne yapacakları konusu da "genel" bir konumudur ?

Örneğin; sadece Peygamber'e has kılınan "gece namazı" emri esaslı bir mesele midir ?

Örneğin; Peygamberlerin evlatlıklarının boşadığı eşi ile evlenebilmesine ruhsat veren hüküm "genel" bir hüküm müdür ?

Örneğin; Ashab-ı Kehf kıssasında verilen bilimum detaylar aslında detay değil de "esas" mesele midir ?

Örneğin; abdestin nasıl alınacağı hususu "genel" bir konumudur ?

Eğer yukarıda sayılanlar "genel" ise, salatın nasıl ikame edileceği konusu  "teferruat" mıdır ?

İkinci olarak "Allah'ın hükümde hiç bir ortağının olmadığı" beyanında geçen "hüküm", "genel" hükümler midir ?

Bu yorumunuzdan "genel" hükümde ortağı yoktur, "teferruatta" ortağı olabilir anlamı çıkar mı?

Muhabbetlerimle...


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
mesut1974
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 12 kasim 2006
Gönderilenler: 25
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mesut1974

Aleykum selam Ali Aksoy

 

Öncellikle mufassal kitaptan maksadın Kuran olduğunu sanmıyorum. Mufassal denilen, her şeyin içinde yazılmış olduğu kitabın münezzel vahiy olan Kuran değil de ilk halindeki(levhi mahfuzdaki) kitapların anasıdır. Bu açıdan mufassal kitabın kuran olmadığını düşündüğümüz zaman diğer örneklerinizi de ona göre değerlendirebiliriz.

 

Örneklerini verdiklerinizin bir kısmı ahkam bildiren konular olmadığı açıktır.Kıssalar gibi..Bunu aradan çıkardıktan sonra ahkam konularına örnek olabilecek diğer örneklerinize gelelim.

 

Kuran hükümlerini genel anlamda kurallar için formlar niteliğinde görsek bile dönem itibariyle detaylandırılması gerekenler detaylandırılmıştır.Miras gibi..Ama bu detaylar bile tüm şerhleri kaldıracak ve yeni bir tefsir ihtiyacını ortadan kaldıracak düzeyde detaylar değildir.

Hükümlerde ortağından maksadın da her iş ve oluşum olduğunu sadece insanların sosyal hayatları ile ilgili düzenlemeleri olmadığını düşünüyorum. Hüküm ve hükmet aynı kelimeden türemiştir. Bu kelime her şeyin yerli yerinde olması ve böylece yasa olması anlamında kullanılmaktadır. Evrenin oluşumunda ve işletiminin yasalarında Allah ile beraber başka bir ortak bulunmadığına dair dönem müşrikleri uyarılmaktadır. Kaldı ki temek hareket noktası kuran olanların bu genel bilgiyi detaylandırmaları var olan hükme yeni bir hüküm ekleme değil, açık olmayan aradan geçen zaman süresince netliğini kabul etmiş bazı konuları netliğe kavuşturma çabasıdır. Ben kuranla beraber sayılan ama aslında Kuranın kendisinin bir parçası olan diğer kaynakların bu görevi gördüklerine inanıyorum.

Yukarı dön Göster mesut1974's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mesut1974
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats