HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KURANDA ŞEFAAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

S.a
arkadaslar bu yaziyi Abdulaziz bayindir hocadan aldim  ve sizlerle payasmak istedim
Allah Teâlâ þöyle buyurur:
“Öyle bir günden sakýnýn ki, o gün kimse kimsenin yerine ceza çekmez. Kimseden þefaat kabul edilmez. Kimseden bir karþýlýk alýnmaz. Onlar yardým görmezler.” (Bakara 2/48)                                                              
Þefaat sözlükte, yardýmcý olmak veya bir þey istemek maksadýyla birine eþlik etmektir. Daha çok, saygýn birinin düþük konumda olana arka çýkmasý anlamýnda kullanýlýr[1]. Ýnsanlar arasýnda bu tür iliþkiler olur. Allah Teâlâ þöyle buyurur:   
“Her kim iyilik için þefaat ederse (arka çýkarsa) bundan kendine pay vardýr. Her kim de kötülük için þefaat ederse (arka çýkarsa) onun da bundan sorumluluðu vardýr. Allah her þeyi korur ve kollar.” (Nisa 4/85)
Þefaat derken, saygýn birinin Allah’ýn yanýnda baþkasýna arka çýkmasý ve yardýmcý olmasý akla gelir. Allah, kendine karþý yapýlacak böyle davranýþý kabul etmez. Allah Teâlâ þöyle buyurur: 
“Rablerinin huzurunda toplanacak­larý gün­den korkanlarý Kur’ân ile uyar; onlarýn Alla­h’tan baþka ne bir dostlarý ne de þefaatçileri vardýr. Belki kendilerini korurlar.” (En’am 6/51)
O gün herkesin iþi baþýndan aþar. Allah Teâlâ þöyle buyurur:
“O gün kiþi kardeþinden, ana­sýndan, ba­basýn­dan, eþinden ve oðulla­rýndan kaçacaktýr. O gün her­kesin iþi baþýndan aþa­caktýr.” (Abese 80/34-37)
“De ki: O þefaat, bütünüyle Allah’ýndýr.” (Zümer 39/44)
“De ki: Allah’ýn dilemesi dýþýnda ben kendime bile bir fayda ve zarar verecek durumda deðilim.” (A’raf 7/188)
“Ey inananlar! Size rýzýk olarak ne vermiþsek, ondan harcayýn. Sonra öyle bir gün gelir ki, onda ne alýþ veriþ, ne dostluk, ne de þefaat bulunur. Nankörlük edenler tam bir yanlýþlýk içindedirler.” (Bakara 2/254)
Ensar’dan Ümmü’l-Alâ diyor ki: “Muhacirlere kura çekilince bize Osman b. Maz’ûn düþtü. Onu evimize yerleþtirdik. Sonra ölümüne sebep olan hastalýða tutuldu. Vefat edince yý­kandý ve kendi elbiseleri içine kefenlendi. Muhammed sallal­lahu aleyhi ve sellem içeri girdi. O sýrada dedim ki, “Ebu’s-Sâib[2]! Allah sana rahmet eyle­sin. Allah’ýn sana gerçekten ikramda bulundu­ðuna þahidim.” Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem dedi  ki: “Al­lah’ýn ona ikram ettiðini ne biliyorsun?” “Babam sana kur­ban ey Allah’ýn Elçisi, Allah ya kime ikram eder?” deyince Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem bu­yurdu ki, “Evet ona kaçýnýlmaz gerçek geldi. Vallahi onun için hep hayýrlar bekli­yorum. Ama ben Allah’ýn Elçisi olduðum halde nasýl karþýla­na­caðýmý vallahi bilmiyorum.”
Ümmü’l-Alâ dedi ki, “Vallahi bundan sonra hiç kimseyi tezkiye etmem[3].”
Müþrik, Allah’ý, yer yüzü krallarýna benzettiði için arabuluculuk yapacak ve kendini ona karþý koruyacak birini arar. Bu, Allah’a yakýnlýðý olan ve onun geri çeviremeyeceði biri olmalýdýr. Mekkeli müþrikler putlarýný bu konumda görürlerdi. Allah Teâlâ þöyle buyurur:
“Allah’ýn dûnundan, öyle þeye kul olurlar ki, kendilerine ne bir fayda saðlayabilir ne de zarar verebilir. Derler ki, “Bunlar, Allah katýnda bizim þefaatçilerimizdir.” De ki: “Göklerde ve yerde, Al­lah’ýn bilme­diði bir þeyi mi ona haber veriyorsu­nuz?” Allah, onlarýn ortak koþtuklarý þeyden uzak ve yücedir.” (Yunus 10/18)
Allah kime þefaat yetkisi verirse yalnýz on­lar, Allah’ýn di­lediði kimse­lere þefaat edebilirler, kendi dilediklerine deðil. Bu, insanlarýn beklediði þefaat deðildir. Allah Teâlâ þöyle buyurur:   
“Allah onlarýn yaptýk­larýný da yapa­cak­larýný da bilir. Þefaate yetkili kýldýklarý, onun razý ol­duðu kiþilerden baþka­sýna þefaat edemezler. Kendileri de onun korkusundan titrerler.
Onlardan kim, “Ben Allah’a yakýn bir ilahým.” Derse, onu cehennemle cezalandýrýrýz. Ýþte o zalimleri böyle cezalandýrýrýz.” (Enbiya 21/28-29)
Ebu Hureyre bildiriyor:
“Kabilenin en yakýnlarýný uyar.” (Þuarâ 26/214) âyeti inince Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem kalktý ve þöyle bir konuþma yaptý:
“Ey Kureyþ topluluðu! Kendinizi kurtarmaya bakýn; Allah’ýn yanýnda size bir faydam olmaz. Ey Abdumenaf oðullarý! Allah’ýn yanýnda size bir faydam olmaz. Ey Abdulmuttalib oðlu Abbas (Amcasý)! Allah’ýn yanýnda sana bir faydam olmaz. Ey Safiyye (halasý)! Allah’ýn yanýnda sana bir faydam olmaz. Ey Muhammed kýzý Fatma! Benim malýmdan dilediðini iste. Ama Allah’ýn yanýnda sana bir faydam ol­maz.” (Buhârî, Vesâyâ, 11)
Allah Teâlâ Peygamberimize hitaben þöyle buyurur:
“Sana ne iyilik gelse Allah’tan gelir. Sana ne kötülük gelse kendinden gelir. Seni in­sanlara elçi olarak gönderdik, þahit olarak Allah yeter.” (Nisa 4/79)
Kýyamet günü Allah Teala kime izin verirse onlar þefaat edebilecekler, onlar da yine Allah'ýn dilediði kullara þefaat edebilecekler; kendi istediklerine deðil. O halde buradaki þefaat, okullardaki diploma törenine benzetilebilir. Diploma alacaklar sýnýfý geçmeyi hak etmiþlerdir. Onlara törende diplomalarýný vermek üzere bölgenin ileri gelenleri (baþbakan, bakan, vali, kaymakam vs.) davet edilir ve diplomalarý öðrencilere bunlar verirler. Bu, hem o ileri gelenlere verilen deðeri göstermek hem de o diplomalarý almaya hak kazanan öðrencileri onurlandýrmak içindir. Þefaati de böyle düþünebiliriz. Þefaat edilecekler zaten Allah tarafýndan baðýþlanmýþlardýr, þefaat edecekler de bellidir. Allah onlarýn baðýþlanma haberlerini kýyamet günü herkesin önünde bu kiþilere ilan ettirerek hem onlara ne kadar deðer verdiðini gösterecek hem de o baðýþlanan günahkar kullarýn affedildiðini herkese duyuracaktýr.


[1] Müfredât, شفع. mad.
[2] Osman b. Maz'un radýyallahu anhýn lakabýdýr.
[3] Buhârî, Cenâiz, 3.


__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

   Selam cabulka,şefaat hakkında bunca yazılan seni tatmin etmedi herhalde ki,kendine destek bulacak yazı yayınlamakla işe başlamışsın.oysa bu tür yazılar ve yazan kişiler insanlar dini Kurandan öğrensin diye yazmazlar.Çünkü Kurandan din öğrenmek=balık yakalamayı bilmektir.oysa bunlar,hep kendi yakaladıkları balıkların sizin tarafınızdan satın alınmasını beklerler.Çünkü bu işten ekmek yerler.İyiniyetli olabilirler ama sen yine de balıkçılık yapmayı yedeğinde tut.Bir gün lazım olur.

__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

S.a Abdullah kardes okuduklarini anlamamak gibi bir sorunun yoktur insallah Ben o paylastigim yazida kuran mantigina ters bir durum goremedim adam kiyamette sefaatin yani Adam kayirmanin olmadigini acikca ayetlerle belirtmis. Taha 109- O gün, Rahmân'ýn kendisine izin verdiði ve sözünden hoþnud olduðu kimselerden baþkasýnýn þefaatý fayda vermez. bu ayette ifade edilen olayida adam kayirma degil allahin kendisinden razi oldusgu yani zaten affa mazhar olmus bir kulun af oldugunun haberin verilmesi seklide kurana ters gelmeyen bir bicimde ayetler isiginda ifade etmis

keser gini hep bana rabbana tarzi hep benim dediklerim dogru baskalrinin yazdiklari bile benim yazima kelime kelime uymuorsa mantiginda isen bilemem rabbe emanet ol



__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam çabulka

Elbetteki illdada bizim anlayışımızı dayatma gibi bir derdimiz yok.Ancak bu işi sulandırmaya çalışanlarada pirim vermememiz gerektiğine inanıyorum.

Mustafa islamoğluda aynı benzer şeyi savunuyor. İlkönce Allahtan başkasının şefaafti olmadığnı açık açık söylüyor sonra ardın bir ''ama '' ile devam ederek

Allah; şefaatını dilediği ve razı olduğu kullarla haber verebilir diye ekliyor.

İyide be adam madem Allahtan başkasını şefaati yok.mesele kapanması gerekmezmi?? Adama sormazlar mı ahirette ki tasvir ettiği  durumun o şekilde olacağına dair özel bir vahiy mi aldın.Hiç bir ayette bu aytıntı geçmez. Peki sen bunu neye dayanarak iddia ediyorsun.

Sebebi belli. Kestirip atsa nemalandığı cemaat atrafından ayrılıp gidecek.Bunu göze almak kolay mı.

Aynı şey Abdulaziz bayındır içinde geçerli

Şefaat yoksa yok.Ayetlerde belirtilmeyen ayrıntıyla bu tevhidi konuyu sulandırmanın ne gereği var?

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

      Cabulka kardeş.Yazımı iyi oku lütfen,saçmalamayı da bırak.Ben o kişinin dediklerine eleştiri getirseydim,onları yazardım.Söyledikleri doğru olabilir.Ancak her konuya balıklama dalıp,din adamı kimliğini de kullanarak yazan bu kişiler,gün gelir kendi söyledikleri herşeyi din diye satmaya kalkar.

     Al sana Yaşar Nuri Hoca.Bir zamanlar insanları Kurana çağıran kitaplar yazan bu kişinin kitapları,okurlarınca Kuranın önüne geçti.Şu anda ise şaşkın şaşkın dolaşan ve böyyük(!)bir partinin başkanı havasıyla başbakan olma sevdalarına düşen bir kişi olan yaşar hoca,kurana çağrısında samimi olsaydı,bence rezilce olan bu duruma düşmezdi.Niye rezilce?Çünkü sen kalk yıllarca bu ataperstlerin dinini aşağıla,ondan sonra kalk onlardan oy iste.yazık oldu yazık.Selamlar.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

S.a

Burada ne abdulaziz bayindiri nede bir baskasini savunma derdim yok ve sonuna kadar inaniyorumki sefaat yani adam kayirma olayi ahirette asla olmayacak kisa bir nor olarak vermek isterimki abdulaziz bayindir isimlisahsi ne sahsen tanirim nede gormuslugum var sadece net ortaminda bazi derslerini ve kitaplarini okudum geleneksel din anlayisina karsi cikan meallerin bile genelde yanlis ve hep birbirinin kopyasi olarak cevrildigini soyleyen turkiyedeki tarikatlari karsisina alan bir kisi olarak algiladim ve bir yaziyi sizlerle paylasmak istedim.

Izin ozu ahirette asla sefaat yoktur burda kimseyi kirmak ve kimse ile gereksiz laf salatasina girmek gibi bir niyetim yok

yalniz hanif kerdes senden bir ricam var o ilk giristeki ayetlere verdigin meal konusunda senden yardim isteyecem o kadar yani bir nevi kelime meali ve zamirin nereye gittigine dair yanlis anlama asla sorgulama mahiyetinde degil ogrenmek maksadi ile bublari senden rica ediyorum

istersen mail adresime yollayabilirsin  yollasanda yollamasanda bu yolda allah rizasi icin yaptigin her celsimayi allah kabul etsin diye duamida ekliyeyeim ki art niyetim olmadigini anla insallah....

 

 



__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Selam

 hangileri ayetler ?

sure ve no belirtirsen yardımcı olmaya çalışırım

Ancak şu kadarını söyliyeyim. Kelime kelime meal,i tasvib etmiyorum. Çünkü arapça cümle dizilimi ile türkçe cümle dizilimi farklı. Bundan dolayıda anlam kaybına sebep olabiliyor.

 

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

asagidaki ayetler sizin ilk yazinzdan dogru ve yanlis olarak bir calsima yapmissiniz ama ilk mealle ikinci meal arasinda ucurum var.

 

Sebe 23 Allah'ın huzurunda, kendisinin izin verdiği kimselerden başkasının şefaati fayda vermez. Nihayet onların yüreklerinden korku giderilince: Rabbiniz ne buyurdu? derler. Onlar da: Hak olanı buyurdu, derler. O, yücedir, büyüktür. (şaban piriş)

Şimdide aslına sadık olarak ayeti yazalım

 

Sebe 23 Allah'ın huzurunda, kendisinin izin verdiği kimselerden başkasına şefaat fayda vermez. Nihayet onların yüreklerinden korku giderilince: Rabbiniz ne buyurdu? derler. Onlar da: Hak olanı buyurdu, derler. O, yücedir, büyüktür.

Aradaki korkunç farkı anlayabildiniz mi ? Bakınız bir kaç harf değişikliği ve anlam tamamen şirk dininne göre uyarlanabiliyor. İlkinde Allahın bazi kişilere şefaat yetkisi vereceği anlaşılırken, diğerinde, Allahın izin verdileri kişilerin Allahın şefaatinden yaralanabilecekleri gayet net anlaşılıyor.

Şefaatle ilgili çarpıtılan diğer ayetler

 

Meryem 87- (O gün) Rahmân (olan Allah)'ın katında bir ahd almış olan kimseden başkaları şefaat etme hakkına sahip olamayacaklardır.(buda elmalıdan )

Doğrusu

Meryem 87 O gün Rahman (olan Allah)'ın nezdinde söz ve izin alandan başkaları şefaata sahip olmayacaktır

 

 

 

Taha 109- O gün, Rahmân'ın kendisine izin verdiği ve sözünden hoşnud olduğu kimselerden başkasının şefaatı fayda vermez. (Elmalı)

Doğrusu

Taha 109 O gün, Rahman'ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığından başkasına şefaat fayda vermez.

Zuhruf 86- Onların Allah'ı bırakıp da tapdıkları putlar şefaat hakkına sahip değillerdir. Ancak bilerek hakka şahitlik edenler şefâat edebilir.(Elmalı)

 

Doğrusu

Zuhruf 86 Allah'tan başkasına yalvaranlar, şefaate sahip olamazlar.(la yemliku)Ancak bilerek hakka şahitlik edenler müstesna



__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Selam cabulka.Senin çevirin yada alıntı yaptığın yer daha doğru görünüyor.Ancak orada böyle bir anlam çıkabileceğine dair dilbilimsel açıklamalar yapabilseydin iyi olurdu.Çünkü şu günlerde herkes ayetlere bilinenden başka anlamlar yüklemekte,tabiri caizse kelimelerle oynamaktadır.Örneğin forumun başka yerinde yazan Allahın Askeri salat konusuna bilinenden çok farklı anlamlar yükleyip salat ibadetini toptan kaldırmaktadır.Oysa bu durum 3/7 ayetine aykırıdır.Bu ayete göre biz öncelikle kitabın anası,muhkemi olan ayetleri belirleyip sonra ona benzeşenleri(müteşabihleri) o asıl olana göre anlayıp yaşamaya çalışacağız.

      Örneğin Şefaat konusundaki muhkem,yani kesin hüküm bildiren ayetler olarak 2/48,123 ayetleri ile 39/43-44 ayetler esas alınınca görülecekki kuranda çelişki,nasih-mensuh gigi şeylerin değil,bir toplumda varolan sağlıksız ve yanlış bilgilerin aşama aşama ortadan kaldırılması ve o toplumun eğitilmesi olayı vardır.Dolayısıyla şefaat olayının aslı yoktur,olsa bile bu tamamen Allaha ait olan birşeydir.Kulların böyle bir yetkisi ve izin alıp şefaat etmesi de yoktur.

     İşte bunu anlamakta ancak derin anlayışlı(errasih) kişilerin işidir.Rabbim bütün hanif dostları rasih eylesin inşallah.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats