HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuran üzerine Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selamlar,

Çeşitli mezhep bağlıları ile beraber,diğerlerine göre delilsiz lakin kendilerine göre saplantılı şekilde 6.duyu vs vasıtası veya benzerleriyle kuranda fazladan ayet vardır yada bazı ayetler kurandan çıkarılmıştır fikrini savunanlara rastladık.Herkesimin kendine göre yontmasının haricinde sırf sayı sistemine uygunluk sağlamıyor diye kurandan ayet eksiltenleride gördük,bu kargaşa içersinde müslümanlar inandım diyenler ne yapacak?hangisi doğru.keçi yedi saçmalığı mı gaibten ses duydum çıkardım saçmalığı mı...her nedense sözde! bilgi seviyesi arttıkça egzantirik yorumlar sergilemek bir hünermiş gibi algılanmakta,haydi onuda geçtim,en aklı başındayım diyen dahi oruca konuşmama yasağı gibi bir yasak ekleme örneğinde olduğu gibi bir yerlerde toslamakta..bunlarada yetmeyen egzantirik yorum ve yorumcu takipçilerinin,laçkalaşması..evet laçkalaşmak o takımlardan bazılarının bariz özelliği,hatta laçka olarak forum dahi kurabiliyorlar..aşmış ve üst levele geçmiş profçuklar tarzı..ne buluyoruz peki?bir hiç..

peki biz bunları nasıl farkediyoruz..sadece kuran okumakla..nasıl?
kuranı okurken hiçbir bilgimiz yok ise en azından empati yaparak o zamana o döneme iniyoruz..örnek mi?Buyrun,

Kıyamet suresi..

16. Onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme!

17. Onu toplamak ve okumak bize düşer.

18. O halde, biz onu okuduğumuzda, sen onun okunuşunu izle.

19. Sonra onu açıklamak da bizim işimiz olacaktır.

Sure kıyametten bahsederken ansızın konu dışına çıkılıyor,ne geçmişe ne geleceğe,vahyin inme anına geliniyor..
Empati,isanın musanın yaşadıklarını  kendisine ibret alan bir peygamber var ortada,isa ve musanın dinlerinin tahrifat edildiğini elbet biliyor,bunun  olmaması için muazzam gayret sarfediyor sürekli çabalıyor,önerisiyle ortaya çıkan ürün eksikliğinde yine ders veriyor,dünya işlerini siz benden daha iyi bilirsiniz diyerek..
Karşısında titreyen kişiyi uyarıyor buna layık olan Allahtır,ben sadece sizin arkadaşınızım diyerek..saygı duydukları batıl ne varsa yıkma gayretinde çabasında..
İşte kıyamet suresinde peygamberin bu çabası net olarak ortaya çıkarılmış..gelen her ayeti zapt etmek için efor sarfeden ve endişe eden  peygamberin haline bir bakın..Aklı işletin diye hemen her yerde uyarı alan peygamber yine kuranın kendisinde bakın!, kuranın toplanmasında ve bir araya getirilmesindeki emeğini hiçe sayanlarada bir göz atın..temiz değiller..kimi ırkçılığı bırakamamış kimide halaluya rüyalara dalmış..
evet ey peygamber endişe etme çaban taktire şayandır lakin o kuranın koruyucalarıda bir araya getiricileride biz olacağız,sonra onu toplumuna anlatasın diye sana açıklayanda biz olacağız..nerede..dershanede mi?yada laçka forumlarda mı?hayır yine kuranda.
sağlıcakla




__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam muvahhit,

Alıntıladığınız kıyamet suresindeki ayetlerin peygamber(a.s)'ın vahiy alması ile ilgili olamıyacağı, 15.ayet ve yukarısında bahsedilen "insan"a ait özellikler olabileceği yorumunuda lütfen bir düşünün.

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Aleyküm selam baybora,

13. Haber verilir insana o gün önden gönderdiği de arkaya bıraktığı da.

14. Gerçek şu ki insan, öz benliği üzerine yönelmiş keskin ve derin bir bakıştır;

15. Dökse de ortaya tüm mazeretlerini.

tablo ahrette hesaba çekilenlerden bahsetmekte beraber,ortaya koyacağı mazeretlere aslında kendiside inanmamaktadır lakin insanın kendi benliği üzerine olan tahlili salt ahrete değil dünyayada ait bir olgudur,

16. Onu aceleye getiresin diye dilini onunla hareketlendirme!

diye direkt olarak hesabı görülen kişinin kast edildiği söylenebilir ancak hitabın şahsı  bir anda değişmektedir,onlardan bahs edilirken ansızın onlar yerine sen 2.tekil kullanılmaktadır,burada onlardan bahs edilirken sen''e geçilmesinin sebebi nedir?

onlar ve sen geçişinden sonra onu okumak ve toplamak bize düşer ifadesi,hem kişinin amellerinin zapt edildiği bilgisi anlaşılabilir lakin onu okumak ve toplamak bize düşer derken hali hazırda toplanmamış ancak toplanacak manası anlaşılamaz mı?bu durumda hitabın sorguya uğrayandan başlangıçla, peygamberde son bulma ihtimali yok değildir,benim şahsi görüşüm evet hitap sorguya uğrayan yada uğrayacak olanı anarken elçinin gerçekte bilememekten meydana gelen  gayretinin yersiz olduğunun anlatılmasıdır.Ayrıca,

20. Hayır, hayır! Siz hemencecik geleni seversiniz.

21. Ve sonradan geleceği terk edersiniz.

ayetiyle zamandada bir değişim fark edilmektedir,ilkinde kıyamet ve sorguya ait olduğunu düşündüm anlatım sonrasında 2.tekille beraber tekrar kıyametin kopmadığı zamana günmüz dünyasına dönülmüştür,ve sonradan geleceği terk edersiniz ifadesinden ben bunu anlamaktayım.

Yazarsanız bizde beraber değerlendirelim doğruya ulaşmaya çalışalım.

sağlıcakla



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kuran üzerine...
evet kuran üzerine yapılan her samimi çalışmanın yanında olmak gerekir...
acaba rabbim benden ne istiyor...
bu soruyu samimi olarak soran herkesin kuran üzerine eğilmesi eğilmesi
eğilmesi gerekiyor...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam arkadaşlar,

Değerli Muvahhit'in alıntıladığı Kıyamet süres'inin bu ayetleri bir ara pasaj olmadığı, siyak ve sıbakla bir bütünlük içerisinde olduğu çok açıktır. Kaldıkı bu sure ve bu ayetler inen ilk vahiler de değildir. Değerli Rıdvan'ın söylediğini dkkate alıp bu ayetleri yeniden düşünüp anlamaya çalışmak lazım. Sure baştan sona konu birliği içindedir. Ayrıca bu tür algı, E'lâ /6 ayetiyle de çelişmektedir.

E'lâ / 6-7: Biz sana okutacağız ve sen asla unutmayacaksın. İllaki Allah'ın dediği (olur). Çünkü O açık olanı da gizli olanı da / görünen görünmeyen her şeyi bilyor.

Bir de Kıyamet'in bu ayetlerini İsra'nın 13-14 ayetleriyle birlikte okuyup değerlenrmekte yarar var:

13: Biz her kesin mutlu yada bedbaht edici sicil defterini boynuna bağladık. Ve biz Kıyamet günü onunla yüz yüze geleceği, yaptıklarının hepsini sergileyen amel defterini ortaya koyacağız: 14: Oku sicilini, bu gün kendi hesabını kendin görmeye yetersin! 

Dikkat buyurun; burda da hitap birden 3. şahıstan 2. şahsa yöelmiştir. Bu Kuran'ın sık başvurduğu bir uslubudur. Sözün etkinliğini artırıyor bu.

Muhabbetle. Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba,

Sayin Muvahhit, Konunun akisinin hic degismeden devam ettigini dusunuyorum.  Konu Allah'in yaptiklarindan sorumlu kilmak uzere insana yeni bir hayat verilmesi. Huzura cikarilmasi.

 Kiyamet dirilis  surecinin  baslamasi acisindan    soz konusu edilmekte.  Asil konu diriltme.  Toplamayla ilgili olarak ucuncu ayetteki anlatim, aceleyle iliskisi acisindan yirminci ayetteki anlatim ilginctir. Ayet ucte biraraya getirilen kemikler olarak karsimiza cikiyor. Yirminci ayette Acile dunya ,yakin yasam anlaminda kullaniliyor. 

Bence sorun lafzi tercumelerin isabetsizligi. Surenin olusturdugu sahne tam olarak canlandirildiginda kiyameti, dirilmeyi, ahireti-sonrayi ve hesabi  anlamsiz ,gereksiz ve hatta imkansiz bulanlara sok tesiri yapacak bir nitelikte  kiyamet tablosunun dehseti  canlandirilmaktadir .

Birden bir muhataba yonelmesi bizi sasirtmamalidir. Benim bir kanaatim ;Inkarlariyla zor anlar yasattiklari resul teskin edilmektedir. Onun sadece verilen habere tabi olmasi, yakin olanin cazibesine kapilmamasi tavsiye ediliyor.Yani icinde bulunulan anin kurtarilmasina yonelik davranistan sakindiriyor. Inkarcilar verilen sozun muayyen bir zamanda tahakkukuna yonelik tarzda resulden surekli olarak  beyanat istiyorlar. Burda ,  saatin surekli sorulmasi hatirlanabilir.  Oysa  her seye muktedir olan zamani geldiginde verilen haberin beyanini yapacak tevilini gerceklestirecektir. Hemde en ince ayrintisina kadar.

Allah'a emanet

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

Aleyküm selam,

 

3. Hiç kuşkusuz, sen, gönderilen elçilerdensin;Yasin

252. Iste bunlar Allah'in ayetleri. Onlari sana hak olarak okuyoruz. Yemin olsun ki sen, gönderilen elçilerdensin.Bakara

Ayrıca bu tür algı, E'lâ /6 ayetiyle de çelişmektedir.

E'lâ / 6-7: Biz sana okutacağız ve sen asla unutmayacaksın. İllaki Allah'ın dediği (olur). Çünkü O açık olanı da gizli olanı da / görünen görünmeyen her şeyi bilyor.

Gördüğün gibi değerli Abdurrahman,çelişen bir durum yok ortada,daha evvel peygambere unutmayacağının bildirilmesi yeniden tekrarı bunu açıkca gösteriyor, yasin 3 ve bakara 252 ile görmüş olduk,sure elbet konu birliği içindedir lakin Allahın burada bir gerçeği anlattığınıda düşünürsek hata ettiğimizi sanmayız,kuranın eksik yada fazlalığı gibi spekülasyonlara benim anladığım manada asla geçit verilmemektedir,benim şahsi düşüncem bu,bilmem siz ne dersiniz bu konuda.Sağlıcakla



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"...kuranın eksik yada fazlalığı gibi spekülasyonlara benim anladığım manada asla geçit verilmemektedir,benim şahsi düşüncem bu,bilmem siz ne dersiniz bu konuda.Sağlıcakla" Muvahhit

Size katılıyorum.

Abdurrahman

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

Sayin Muvahhit, Kiyamet suresinde Kuran'in metinsel okunmasindan bahsedilmiyor. Sadece soz konusu edilenin okunmasindan bahsediliyor. "Biz sana kuran'i okudugumuzda okunusunu takip et." seklinde yapilan tercumeler de  hata soz konusu. Orda  kuran ozel bir isim seklinde gecmiyor.  16. ayetten itibaren atif eki surekli tekrarediliyor. Kuran ozel isim olarak 16dan once bahsedilmedigine gore ona atif yapiyor olamaz.

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

Selam muhavvit,

 

Çalışma düzenim ve yorucu çalışma ortamım, bedenen beni yoruyor, bu yorgunluğa sürekli okumalarımda eklenince hem fiziksel hem de zihinsel “yorgun oluyorum”. Kendime bir iki gün zihinsel “dinlenme” vermiştim. Sizin yazınızı görünce kısada olsa bir şey yazayım istedim. Bu vesile ile arkadaşlarında katkısıyla bu bahis “fikir alış-verişine” müsait olur diye düşünmüştüm. Hamdolsun, arkadaşlar “fikirlerini paylaşmışlar”.

 

Bende “cümlenin” yani sibak-siyak’ın “insan”a, “ke” zamirleriyle döndüğü kanaatindeyim.

 

Ayet-i Kerime’ler “edebi uslubla” san ki şöyle demektedir; “Mahkeme’de insana suçları bildirilir. Kendi kendisinin şahididir. İnsan suçları için, Özürlerini/mazeretlerini sayacaktır. İnsan’a denecektir ki, Özürler/mazeretler/bahaneler üretmek için “dilini oynatma”, "sesini çıkarma". Biz, “bütün delilleri tam ve eksiksiz” topladık. Sen bir de bizden dinle “suçlarını”  sana bir bir nasıl açıklıyoruz.

   

Ben ayetlerin bağlamından bunu "anlıyorum", sizin "anladığınızı"da biliyorum, tercihim yukarıdaki gibidir. Ben alternatif "bir yoruma" işaret etmiş oldum.

 

2:252 ayet ise tilavet ile ilgilidir.

 

Allah(a.c) emanet olunuz

 

Selam ve dua ile,

 

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats