HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: HANİFLERE AYETLERLE SORULAR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
çözümleyici
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 28 ekim 2008
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı çözümleyici

<strong>Selam
Sizler,İslam alemini müşriklerle bir tutarken,düşüncelerinizin Allah ile aranıza girdiğini farkedemeyecek kadar ileri gitmişsiniz.Can alıcı dayanak noktanızı çok güvendiğiniz ve doğru anladığınızı iddia ettiğiniz “haniflik” üzerine inşaa ettiniz.Bu yüzden sözde İslam alemini şirk(!) bataklığından kurtararak Kur’an’a yöneltecektiniz.Peki nedir haniflik;dini Allah’a has kılmaktır.Varolan dinin aslına dönmektir.Yalnız Allah’tan yardım dileyip,yalnız O’na kul olmaktır.İşte sitelerinize can veren ve "haniflik" kriterine uyduğunu söylediğiniz dayanaklarınız içini boşaltığınız yukarıdaki "haniflik" tanımlarıdır.Öyleyse şu soruları sormamızda bir sakınca yoktur:

1-)Yusuf Suresin’de,Hz.Yakub’un ama olan gözlerinin şifa bulması için Hz.Yusuf’un(A.S) gömleğini yüzüne sürmesi ve bunun sonucunda şifa bulması “haniflik” ölçütlerinize uyuyor mu?Yoksa Allah’ın Peygamberi yalnız Allah’tan yardım dilemiyor muydu?Hz.Yakub(A.S) sizce bir hanif değil miydi?Bir Peygemberin elbisesiyle tevesülde bulunmak sizce şirk midir?

2-)Aynı şekilde Neml Suresi’nde,Hz.Süleyman(A.S)’ın Belkıs tahtını göz açıp kapayıncaya kadar getirtmesi için vezirinden yardım talep etmesi ve isteğinin anında yerine getirilmesi,haniflik ölçütlerinize uyuyor mu?Yoksa Hz.Süleyman(A.s) yalnız Allah’tan yardım dileyebilirdi,değil mi?

3-)Hastaların şifa bulması ve ölülerin dirilmesi için insanların direk Hz.İsa(A.S)’dan yardım dilemesi haniflik kriterlerinize uyuyor mu?

4-)Kehf Suresi’nde,Hz.Musa(A.s) ve Hızır(A.S) kıssasında,Allah(Celle Celalluhun),”Katımızda ona bir ilim ve hikmet verdik” dediği Hızır(A.S) Peygamber olduğu belirtilmemesine(?) karşın bu durumun,size Peygamber olmayan birine de ilim ve hikmetin verilebileceğini hatırlatmıyor mu?Kıssada geçen olayların mahiyetinin sonradan aydınlatılması,Allah’ın gaybı dilediğine bahşetmesi şeklinde de anlayamaz mıyız?

5-) NİSA SURESİ 64 :- "Biz her peygamberi sırf, Allah’ın izni ile itaat edilmek üzere gönderdik. Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de Allah’tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve Peygamber de onlara bağışlama dileseydi, elbette Allah’ı tövbeleri çok kabul edici ve çok merhametli bulacaklardı"

Ayet mealinden anlaşılacağı üzere,nefislerine zulmedip günah işleyenlerin Hz.Peygamberden(s.a.s),günahları için Allah'tan bağışlama  dilediği müddetçe Allah'ı,tövbeleri kabul edici ve merhametli bulacakları söylüyor.Bu durum "haniflik" ölçütlerinize uyuyor mu? Sözkonusu bu insanlar Allah'tan günahlarının bağışlaması için direk yardım isteyemezler miydi?Hz.Peygamberin(S.A.S) vefatından sonra da bu ayetin nasıl anlaşılması gerektiğini izah ederseniz aydınlatıcı olur.</strong>

Yukarı dön Göster çözümleyici's Profil Diğer Mesajlarını Ara: çözümleyici
 
melih
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 40
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı melih

:))))

çözümleyici, sen geldin her şey çözümlendi maşallah...

Sanırım bu soruları başka bir yerden alıntıladın. :)  <strong> lardan tahmin ettim...

Önce Kuranı baştan sona, sonra bu forumu adam akıllı oku, hanifliği öğren, bu sorularına cevap alamazsan sonra bunları sor.

 



__________________
Rahman Rahim Olan ALLAH'ın Adıyla "Ben yüzümü tümüyle, gökleri ve yeri yaratana çevirdim ve ben ortak koşanlardan değilim." En'am 79
Yukarı dön Göster melih's Profil Diğer Mesajlarını Ara: melih
 
gondolcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 07 haziran 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı gondolcu

melih Yazdı:

:))))

çözümleyici, sen geldin her şey çözümlendi maşallah...

Sanırım bu soruları başka bir yerden alıntıladın. :)  <strong> lardan tahmin ettim...

Önce Kuranı baştan sona, sonra bu forumu adam akıllı oku, hanifliği öğren, bu sorularına cevap alamazsan sonra bunları sor.

 



evet haklısın sn.çözümleyici daha çok nevbie,derslerine epey çalışması lazım...




__________________
saygılarımla

Aaydın
Yukarı dön Göster gondolcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: gondolcu Ziyaret gondolcu's Ana Sayfa
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Çözümleyici

 

çözümleyici Yazdı:
Sizler,İslam alemini müşriklerle bir tutarken,düşüncelerinizin Allah ile aranıza girdiğini farkedemeyecek kadar ileri gitmişsiniz.

Suçlama yada karalama değil özeleştiri yapıyoruz. İslam Dünyası boğazına kadar şirke batmıştır, boğazına kadar geriliğe sapmıştır. Bunu kim inkar edebilir?

Müslümanlar yüzünü Allah’a ve bunu temin için ise mecburen Kur’ana dönmeli demenin neresi kötüdür? Din yalnız Allah’a has kılınmalı hatırlatmasına Müslüman insan kızar mı hiç? Bu gibi forumlar bir nimettir bizim için…

çözümleyici Yazdı:
Can alıcı dayanak noktanızı çok güvendiğiniz ve doğru anladığınızı iddia ettiğiniz “haniflik” üzerine inşaa ettiniz.Bu yüzden sözde İslam alemini şirk(!) bataklığından kurtararak Kur’an’a yöneltecektiniz.

Haniflik eğer şirksiz iman anlayışı ise, yüzünü Allah’a dönme tavrı ise bu her müslümanın dayanak noktası olmalıdır.

İslam alemini şirk bataklığından kurtarma işinin bizi çok çok aşacağını düşünüyorum. Bu kompleks ve megalomani içinde değiliz. Burası sadece bir forum. Fikirlerin paylaşıldığı bir platform. Amacımız özellikle ve öncelikle kendimizi geliştirmek.

çözümleyici Yazdı:
Peki nedir haniflik;dini Allah’a has kılmaktır. Varolan dinin aslına dönmektir.Yalnız Allah’tan yardım dileyip,yalnız O’na kul olmaktır.İşte sitelerinize can veren ve "haniflik" kriterine uyduğunu söylediğiniz dayanaklarınız içini boşaltığınız yukarıdaki "haniflik" tanımlarıdır.

Sizce bu tanım yanlış mıdır? Yalnız Allah’tan yardım dileyip, yalnız O’na kul olmanın neresi Müslümanlığa sığmaz?

çözümleyici Yazdı:
Öyleyse şu soruları sormamızda bir sakınca yoktur:

Sakınca vardır çünkü sakat bir önermeyle yola çıktınız.

çözümleyici Yazdı:
1-)Yusuf Suresin’de,Hz.Yakub’un ama olan gözlerinin şifa bulması için Hz.Yusuf’un(A.S) gömleğini yüzüne sürmesi ve bunun sonucunda şifa bulması “haniflik” ölçütlerinize uyuyor mu?Yoksa Allah’ın Peygamberi yalnız Allah’tan yardım dilemiyor muydu?Hz.Yakub(A.S) sizce bir hanif değil miydi?Bir Peygemberin elbisesiyle tevesülde bulunmak sizce şirk midir?

Resullerimiz hanifliğin başöğretmenleridirler. Onlar tevhid inancının ve şirk karşıtlığının bayraktarlarıdırlar. Öncelikle bu bilinmelidir.

Hidayet yalnız Allah’tan dilenir. Bu Müslümanlığın olmazsa olmaz bir gereğidir. Kişisel ihtiyaçlar için ise insanların ve maddi gereçlerin yardımına başvurulabilir. Bu ayrım çok önemlidir.

Fatiha suresinde yalnız Allah’a kulluk etmenin ve yalnız O’ndan yardım dilemenin açılımı yapılmıştır; hidayetlenme, dosdoğru yola iletilme.

Ruhban takımına el-medet çeken zavallı insanlar Müslümanlığın özüne aykırı hareket etmektedirler. Bu acı gerçek mutlaka bilinmelidir ve kabullenilmelidir.

Şifa yalnız Allah’tan umulur, sebeplere sarılmak ise ilahi düzenin ve aklın gereğidir.

Yakub Resule gelelim. Gömlek bir işaretti, gönderen ise Yusuf Resuldü. Amaç işaret vermekti. Kardeşleri onun öldüğünü önceden gömleğini getirerek iddia etmişlerdi çünkü. Yusuf Suresi 84'te bahsedilen gözlere kederden aklar düşmesi mecazi bir tabirdir. Yakub gerçekten kör müydü ki gönderilen gömleği yüzüne gözüne sürdü de birden gözleri açılıverdi? Gözlerinin artık görmesi Yusuf’un aslında ölmediğini açıkça anlaması anlamına gelmekteydi. Yakub gömlekten şifa ummuş ve bulmuş değildi.

çözümleyici Yazdı:
2-)Aynı şekilde Neml Suresi’nde,Hz.Süleyman(A.S)’ın Belkıs tahtını göz açıp kapayıncaya kadar getirtmesi için vezirinden yardım talep etmesi ve isteğinin anında yerine getirilmesi,haniflik ölçütlerinize uyuyor mu?Yoksa Hz.Süleyman(A.s) yalnız Allah’tan yardım dileyebilirdi,değil mi?

Haniflik ölçütlerine tabiki uyuyor. Süleyman Peygamberin talebi hanifliğin anlam sahasına girmemektedir. Yalnız Allah’tan yardım dileme anlayışınızda yanlışlık var.

Sebepler dünyasında herkes birbirinden yardım alacaktır. Böylece hayatını devam ettirip, işlerini görecektir. Yalnız Allah’tan yardım dilemekle anlaşılması gereken insanın elini kolunu bağlayıp öylece yatması ve umutsuzca dua(!) etmesi değildir.

Süleyman Resul vezirinden ne istemiştir? Bu isteğiyle o yüzünü Allah’tan veya Allah ile birlikte başkalarına da çevirmiş midir? Konunun şirkle herhangi bir alakası bulunmamaktadır.

çözümleyici Yazdı:
3-)Hastaların şifa bulması ve ölülerin dirilmesi için insanların direk Hz.İsa(A.S)’dan yardım dilemesi haniflik kriterlerinize uyuyor mu?

Şifa veren yalnız Allah’tır. İnsanlar şifaya aracılık etmesinin yanısıra onu verenin de bir beşer olduğunu düşünüyorlarsa tabiki şirke sapmış olmaktadırlar.

İsa Resul ile ilgili ayetleri İncil ışığında anlamamak gerekmektedir. Mecaz ifadeler kullanılabileceğini böylece anlamda derinlik ve güzellik amaçlanabileceğini hesaba katmamız gerekmektedir.

çözümleyici Yazdı:
4-)Kehf Suresi’nde,Hz.Musa(A.s) ve Hızır(A.S) kıssasında,Allah(Celle Celalluhun),”Katımızda ona bir ilim ve hikmet verdik” dediği Hızır(A.S) Peygamber olduğu belirtilmemesine(?) karşın bu durumun,size Peygamber olmayan birine de ilim ve hikmetin verilebileceğini hatırlatmıyor mu?Kıssada geçen olayların mahiyetinin sonradan aydınlatılması,Allah’ın gaybı dilediğine bahşetmesi şeklinde de anlayamaz mıyız?

Kehf Suresinde Musa’ya yoldaşlık ve öğretmenlik yapan insanın bir alim kul olduğunu biliyoruz. Adının Hızır olduğu Kur’andışı bir savdır.

Allah, Resulleri haricindeki insanlara da katından ilim verebilir. Gelecekle ilgili birtakım bilgileri onlarla paylaşabilir.

Bu sorunuzun haniflikle ilgisi yoktur.

çözümleyici Yazdı:
5-) NİSA SURESİ 64 :- "Biz her peygamberi sırf, Allah’ın izni ile itaat edilmek üzere gönderdik. Eğer onlar kendilerine zulmettikleri zaman sana gelseler de Allah’tan günahlarının bağışlamasını dileseler ve Peygamber de onlara bağışlama dileseydi, elbette Allah’ı tövbeleri çok kabul edici ve çok merhametli bulacaklardı"

Ayet mealinden anlaşılacağı üzere,nefislerine zulmedip günah işleyenlerin Hz.Peygamberden(s.a.s),günahları için Allah'tan bağışlama  dilediği müddetçe Allah'ı,tövbeleri kabul edici ve merhametli bulacakları söylüyor.Bu durum "haniflik" ölçütlerinize uyuyor mu? Sözkonusu bu insanlar Allah'tan günahlarının bağışlaması için direk yardım isteyemezler miydi? Hz.Peygamberin(S.A.S) vefatından sonra da bu ayetin nasıl anlaşılması gerektiğini izah ederseniz aydınlatıcı olur

Allah’tan bağışlanma dilemek için o gün resulün ayağına gidildiyse bugün de şeyhlerin, mürşitlerin ayağına gidilmelidir deniliyor. Bağışlanmak için araya torpilci koymak gereklidir deniliyor. Böylece şirke yelken açılıyor.

Halbuki ayetin devamında konu açıklanıyor: Nisa 65. Hayır, Rabbine yemin olsun ki iş, onların sandığı gibi değil. Onlar, aralarında çıkan karmaşık işlerde seni hakem yapıp verdiğin hükümle ilgili olarak, içlerinde hiçbir burukluk duymadan tam bir teslimiyete ulaşmadıkça iman etmiş olamazlar.

Aralarında Allah’ın elçisi olduğu halde onu hakem görmeyen, sorunlarına çözüm bulmasına tamah etmeyen insanlara Resul adres olarak gösteriliyor. Çünkü bu aslında imansızlıktır. Resule gidilecek, onun yetkinliği kabul edilecek ve böylece pişmanlık ifade edilmiş olacak.

Ayeti bugün nasıl anlamalıyız? Son Resul ölmüştür, Resullük kurumu da kapanmıştır. Resul yoksa onun yerine şeyhler, mürşitler, mollalar yani Ruhbanlarımız vardır demek saçmadır, batıldır.

Bugün kendisine danışacağımız ve böylece elçiliğini canlı olarak onaylayacağımız bir insan yok aramızda. Yalnız onun mesajı var elimizde. Aramızda onu hakem tayin etmek, yetkinliğini tanımak istiyorsak onun da yegane kaynak olarak gördüğü ilahi vahye sarılmak durumundayız ancak.

Lütfen bakınız: Haniflikle İlgili Sıkça Sorulan Sorular

Muhabbetle, Alperen

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Alperen Yazdı:
Yusuf Suresi 84'te bahsedilen gözlere kederden aklar düşmesi mecazi bir tabirdir.

Konuyla ilgili bir şiir, belki katkısı olabilir.


Gözlerime aklar düştü..
düşlerimde ise sadeliği görüyorum herşey sade,
dünya sade..
kırmızı, belki aşkı çağrıştırabilir ama çare bulamaz
sadeliğime.
herşeyi sade görüyorum artık.
ne kırmızı bir kalp nede gökyüzülüğün maviliği
herşey sade, anlamsız...
Senin ruhunda hissediyorum ellerimi, oysaki ellerim
ruhuna hiç dokunmadı ki.!

Herşey sade artık sade...
üşüyorum sensizlik koridorlarında, dehliz denizi boğuyor beni
aşırı buhran zamanlarımda.. ama direniyorum sensizliğe..
kaybolmak vakti geldi senden.
herşey sade artık.
Saatim gece yarısını gösterirken gözlerim düne takıldı yine,
Dün ve düne verilen bir isim geçmiş…
ve
ben; geç-mi-şim dünyanın nimetlerinden…

Tenimiz soğuk ruhumuz üşüyor.
Ellerimiz kesik canımız acıyor.
Ve
Sen
Artık benim sade yanım, anlamsızım oluyorsun.

Kaynak: http://www.forumsn.com/forum/yazilar/sen-benim-sade-yanim-an lamsizim-t13354.0.html



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bu cevaplar banada kapak olsun...
siteye ilk girdiğim sıralarda mevlanaya yunus emreye m akife bazı sahabelere sevdiğim bildiğim ne kadar müslüman varsa hepsini yerden yere vuran müşrikliğe batırıp çıkaran pislik diyen irin diyen yazılarla karşılaştığımda şok olmuş aslında çokca kırılmıştım...
şöyle bir sövüp sayıp defolup gideyim demiştim...
 sonra sabredip iyi ve doğru olan yönlere odaklanayım ve ortak kelimeye ulaşayım diye çabalıyorum...
ben bu sitede eleştirilen bir çok oluşumun içinde bulundum ve halen de bulunuyorum...
içinde bulunduğum oluşumların bazı yanlışlarını zaten farkediyordum bazılarınıda buradaki yazılardan farkettim...
ama sonra kendimce şu değerlendirmeyi yaptım...
herkesin ama herkesin inanç konularında yada davranışlarında hatalı yanlış kusurlu şeyler bulunabilir...
genel gidiş itibariyle iyiye doğruya güzele yol almaya çalışıyorsa bunun hataları örttüreceğini düşünüyorum...
içinde bulunduğum bulunmadığım her grubun iyi doğru ve faydalı yönlerine odaklanıp o tarafı güçlendirmeye çalışmalıyım...
hatalar dan çabuk dönmek zor olabilir ve bir süreç gerektirebilir...
sabırla doğruları destekleyerek yanlışların sönükleşmesine ve sonunda yok olmasına çalışmalıyım...
rabbim hepimizin yardımcısı olsun...



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam asım kardeş,

Uslubundan belliki güzel bir insansın.

Ben, "ahlak ve edeb"te bir araya gelemeyenlerin "fikren" bir araya gelemeyeceklerine inananlardanım. "Fikren" bir araya gelenlerin "ahlak'a ve edeb'e" tutunmadıkları sürece ayrılık yaşayacaklarına inananlardanım. "Fikir" "dayatıl(a)maz" ama "ahlak ve edeb" her insan oğluna "dayatılır" diye düşünüyorum. Fikri yanlış olanlar değil "ahlaksız" olanlar kınanır ve ayıplanır.

lütfen "berkarar olun"

ve birbirimize "hakkı ve sabrı/zorluklara direnmeyi tavsiye edelim"

Güzel insan, Allah(a.c) güzelliğini arttırsın.

selam ve dua ile,

kardeşiniz

rıdvan

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
çözümleyici
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 28 ekim 2008
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı çözümleyici

alperen Yazdı:

Müslümanlar yüzünü Allah’a ve bunu temin için ise mecburen Kur’ana dönmeli demenin neresi kötüdür? Din yalnız Allah’a has kılınmalı hatırlatmasına Müslüman insan kızar mı hiç? Bu gibi forumlar bir nimettir bizim için…[QUOTE]

Din yalnız Allah'a has kılınmalı[haniflik] hatırlatmasında bir müslüman elbet alınmamalı;lakin sebeblere yapışarak da din Allah'a has kılınabilmeli.Önemli olan sebebleri yaratanın sadece Allah'ın olduğuna,kulların hiçbir tasarruf gücüne sahip olmadığına ve bir işe sadece vesile olabildiklerine[Neml Suresi'nde geçer] ve gerektiğinde yardımın yalnız Allah'tan istenebileceğine ve bunun için hiçbir aracıya gerek olmadığına doğru itikad edildiği sürece sebeplere yapışmanın neresi şirktir.Şifa yalnız Allah’tan umulur, sebeplere sarılmak ise ilahi düzenin ve aklın gereğidir. demenize rağmen bir kısmınız diyor ki,sebeplere yapışmak şirktir[böyle düşünenler yukarıdaki soruları da gözönüne alsınlar].Böylece kim olursa olsun sebeplere yapışanları müşriklikle suçluyorsunuz.

çözümleyici Yazdı:

2-)Aynı şekilde Neml Suresi’nde,Hz.Süleyman(A.S)’ın Belkıs tahtını göz açıp kapayıncaya kadar getirtmesi için vezirinden yardım talep etmesi ve isteğinin anında yerine getirilmesi,haniflik ölçütlerinize uyuyor mu?Yoksa Hz.Süleyman(A.s) yalnız Allah’tan yardım dileyebilirdi,değil mi?

alperen Yazdı:

Haniflik ölçütlerine tabiki uyuyor. Süleyman Peygamberin talebi hanifliğin anlam sahasına girmemektedir. Yalnız Allah’tan yardım dileme anlayışınızda yanlışlık var.

Sebepler dünyasında herkes birbirinden yardım alacaktır. Böylece hayatını devam ettirip, işlerini görecektir. Yalnız Allah’tan yardım dilemekle anlaşılması gereken insanın elini kolunu bağlayıp öylece yatması ve umutsuzca dua(!) etmesi değildir.

Burda Süleyman(A.s),kitaptan bilgisi olan ancak Peygamber olmayan(?) vezirinden yardım istiyor ve isteği çok kısa bir müddet zarfında anında yerine getiriliyor,bu yardım bizim anladığımız türden bir yardım olmayıp gerçekten olağanüstü niteliktedir.O halde bu yardım, günlük yaşantıda birbirimize yaptığımız yardıma hamledilmemeli.Bu yardımı görünürde Hz.Süleyman(A.S) gibi bir Peygamber olduğu halde veziri yerine getirmiş;ancak gerçekten böyle değildir.Zaten HZ.Süleyman(A.S)'ın sonunda Allah'a şükretmesi bunun göstergesidir.Kaldı ki bu yardım,ancak Allah'ın yaratmasıyla gerçekleşebilecek bir yardımdır.Yani Hz.Süleyman'ın yardımcısı tahtı getirirken de sadece Allah'tan yardım dilemişti ve Süleyman(A.S) bunu biliyordu.

Bu durum,haniflik tabirinize uyup uymadığı tartışılır;ancak şirkin meydana gelmesi için,Allah'ın sebepleri,olayları yaratmada asıl tek merci olduğu unutulduğu ve bu yaratmanın insana,eşyaya ve tabiata hamledildiği zamandır.O halde itikadına bakılmaksızın bir insanı,yalnız Allah'tan yardım dilemedi diye şirkle itham etmek ne derece doğrudur?

çözümleyici Yazdı:
4-)Kehf Suresi’nde,Hz.Musa(A.s) ve Hızır(A.S) kıssasında,Allah(Celle Celalluhun),”Katımızda ona bir ilim ve hikmet verdik” dediği Hızır(A.S) Peygamber olduğu belirtilmemesine(?) karşın bu durumun,size Peygamber olmayan birine de ilim ve hikmetin verilebileceğini hatırlatmıyor mu?Kıssada geçen olayların mahiyetinin sonradan aydınlatılması,Allah’ın gaybı dilediğine bahşetmesi şeklinde de anlayamaz mıyız?

[QUOTE=alperen]

Kehf Suresinde Musa’ya yoldaşlık ve öğretmenlik yapan insanın bir alim kul olduğunu biliyoruz. Adının Hızır olduğu Kur’andışı bir savdır.

Allah, Resulleri haricindeki insanlara da katından ilim verebilir. Gelecekle ilgili birtakım bilgileri onlarla paylaşabilir.

Bu sorunuzun haniflikle ilgisi yoktur.

Kehf Suresi'nde hZ.Musa'ya(A.S) arkadaşlık ve öğretmenlik yapan Peygamber olmayan(?) zattın-ki sahih rivayetlerle bunun Hızır olduğu söylenir-zatta ilim(ledün ilmi) ve hikmetin verilmesi üzerinde durulmaya değer bir mevzudur.O halde dediğiniz gibi Allah, Resulleri haricindeki insanlara da katından ilim verebilir. Gelecekle ilgili birtakım bilgileri onlarla paylaşabilir.Bu durumda Kur'an'ın bu hükmünü görmezden gelip böyle zatları şirk ve küfürle itham etmek ne derece doğrudur,böyle zatların ümmet-i Muhammed(Salallahü Aleyhi Vesselem) içinde de bulunması pekala mümkün değil midir?

Nisa 64 ayetine dikkat edilirse günah işleyen bir kimse Resulullah(S.A.S)'tan istiğraf buyurması ve bunun sonucunda Allah'ın, tövbelerini kabul etmesi de önemli bir konudur.Peygamberimiz de sadece Allah'tan istiğraf dilemiştir.Yanına gelen insanlar da bunu biliyordu.Fakat peygamberden istiğraf dilemeden  direk Allah'a tövbe istiğraf'ta bulunulabilir.Zaten bu son cümleyi desteyen birçok ayet vardır;fakat öbür türlüsü de niçin görmezlikten gelinsin ve buna başvuranların itikadı şayet bozuk değilse niçin şirkle itham edilsin ki?

Selam ve Dua İle...

Yukarı dön Göster çözümleyici's Profil Diğer Mesajlarını Ara: çözümleyici
 
beyyine84
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 15 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 106
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine84

artı ayetin devamnında tahtı ona gösterildiğinde bu rabbimdendir şükredeyimmi yoksa nankörlük mü ediceğim hususunda beni sınıyor kim şükrederse kendine eder ayeti ile durum iyice açığa çıkar kardeşim bazı ayetler bizim dinimizin sağlam olup olmadığını da sınar kardeşim ayetleri anlarken bir ayete bakmayınız yoksa tevbe suresinde yakaladığıınz yerde öldürün ayetine atesitler gibi Allah zulümcü dersin

selametle
Yukarı dön Göster beyyine84's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine84
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Çözümleyici

Ne demek istediğinizi, konuyu nereye getirmek istediğinizi öğrenebilir miyim?

Öteki her türlü işte aracı edinilebiyor da hidayet bulmada, dosdoğru yolda ilerlemede neden birileri aracı veya vesile edinilmesin mi diyorsunuz?

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats