HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kuran’da Rekat Sayısı Yoktur Diyenlere..! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

sünniler 5 vakit, şiiler 3 vakit, hariciler 2 vakit kılar.

sünniler içinde kimi cem olur der kimi sadece arafatta olur der.

şiiler "biz 5 vakti 3 de topluyoruz derler", sünniler de sırf içinde 5 geçtiği için "evet olabilir" derler. oysa aynı adamlar mezhep ve fıkıh kitaplarına namazın dışındaki 6 farzından birini VAKİT olarak yazmış ve vakti girmeyen ya da çıkan namaz olmaz demişlerdir.

Allah'ın dini çelişki içermez, çelişkili olan insanların yorumları ile uydurduklarıdır.

en azından dürüst olmak lazım, "dinin direği" olan bir konu iki soruyla yıkılıyorsa o direk değildir. NAMAZ güzel bir Kuran öğrenme metodu ( türkçe okunursa Kuran ), güzel bir hatırlatma aracı, güzel bir dua eylemi olabilir.

dinin direği SALÂT'tır yani VAHİY'dir ve kim o Vahyi İQAME EDERSE yani HAYATINA HAKİM KILARSA o zaman ATÜZ ZEKAT olur yani ARINMIŞLIĞA ULAŞIR ve bu da imtihanı kazandıran şeydir.

selam ve muhabbetle.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

Merhaba, şimdi şu konuda ne diyeceğiz. Namaz sonuçta bir ritüel bir ibadet değilmi? Kuranda İşa namazı, orta namazı gibi ifadeler geçiyor. Kuranı Kerimde 3 vakit bildiriliyor ya Şiiler diyorki, 3 vakit bildiriliyor onun için 5 vakti 3 vakitte toplamakda mahzur yoktur diyorlar. Sünniler ise zaruri durumlarda toplanabilir diyorlar.

Biz esas konumuza gelirsek, namaz kılmak isteyen bir kişinin,

"Kıbleye dönüp Allahu ekber (Tanrı en büyüktür) deyip Kurandan istediği bir sureyi okuyup rükuya eğilip sonra secde yapıp tekrar kalkıp Kuran okuyup rüku, secdeleri yapıp selam vermesi değilmidir?"

Benim sormak istediğim bu işte. Yaşar Nuri Öztürk hocayada Kurandan anladığımız gibi namaz geçerlimidir diye sormuşlar "Evet Kurandaki gibi geçerlidir" diyor. Ama Kuranı Kerimde yukarıda yazdığım gibi bir tabir geçiyormu? Geçiyorsa bilgilendirirseniz sevinirim.

Yukarıdaki gibi ifade geçmiyorsa örnek bir namaz şablonu sunabilirmisiniz?

 

Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

Nisâ 101:
Araziye çıktığınızda (واذا ضربتم في الارض)
salâttan geri kalmanız caizdir (فليس عليكم جناح ان تقصروا من الصلاة)
eğer kafirlerin size saldıracağından korkuyorsanız. (ان خفتم ان يفتنكم الذين كفروا)
Kafirler sizin apaçık düşmanınızdır. (ان الكافرين كانوا لكم عدوا مبينا)
.
 
Bundan sonraki ayetten anlaşıldığı üzere "salâttan geri kalmak"tan kasıt onu temelli bırakmak değil eksik uygulamaktır. Çünkü ortam hâlâ CEPHE denilen "can pazarı"dır ve orada bile salâtın "1 kıyam + 1 secde"lik uygulaması yapılıyor; salât cephede de terkedilmemiş.

Nisâ 102:
Sen onların içinde olup (واذا كنت فيهم)
namaz kılmalarını sağlarken (فاقمت لهم الصلاة)
bir bölüğü seninle salâta dikelsin (فلتقم طائفة منهم معك)
silahlarını da alsınlar. (ولياخذوا اسلحتهم)


Burada iki husus önemli:

(1)FELTAKUM yükleminin kökü olan قام, KIYAM etmek yani dikelmek anlamındadır. Kanıt için 3:191 ve 4:103'e bakınız. O halde Nisâ 102'de KIYAM var; SECDE var.

(2)İnanan savaşçılar bu salâtı yerine getirirken silahlarını ellerinin altında bulundurmak zorundalar çünkü düşmanın her an saldıracağından korkuyorlar. Demek ki idam mangasının önü ne ise burası odur: can pazarı, cephe.   
 
102'ye devam:
 
secde ettiklerinde (فاذا سجدوا)
arkanıza geçsinler (فليكونوا من ورائكم)
ki salât etmemiş olan sonraki bölük gelip (ولتات طائفة اخري لم يصلوا)
seninle salât etsinler. (فليصلوا معك)
Önlemlerini ve silahlarını da alsınlar...(ولياخذوا حذرهم واسلحتهم)

 
Açık ve net. Cephede kılınan korku namazının bir kısmı terkedilebilir ama hepsi asla. Namazın "1 kıyam + 1 secde"lik kısmı kesinlikle kılınır.
 
O halde, salâtın "1 kıyam + 1 secde"lik bu uygulamasına REKÂT dersek, korku namazı 1 rekâttır. 

Peki, namazın tamamı kaç rekâttır? Haliseten "1 rekât"lık namazı tamamına erdiren uygulama kaç rekâtsa namazın tamamı o kadar rekâttır.
 
3 rekât olabilir mi? Hayır! Çünkü o, 2 rekâtı da tamamına erdirir. Oysa cephede kısaltılarak kılınan namazda yalnızca 1 rekat var; 2 yok.

4 rekât olabilir mi? Hayır! O, 2 rekâtı ve 3 rekâtı da tamamına erdirir. Oysa cephede kılınan 2 rekâtlık, 3 rekâtlık korku namazı yok.
 
2 rekât mıdır? Evet. Kesinlikle. Çünkü haliseten "1 rekât"lık namazı tamamına erdiren odur.

Matematik bu. Kesin gerçek. Hani Temel'e sormuşlar: 1, 1 daha kaç eder? "İki... bilemedin (3)!" demiş. Matematik "bilemedin 3!" şakasını kaldırmaz. 1, 1 daha 2'dir.
 
Özetle, cephedeki uygulaması 1 rekât olan salâtın tamamı 2 rekâttır.
 
 
Nasıl kılınır? Sürekli sorulan bir soru bu; hattâ iddia o ki Kuran'da namazın nasıl kılınacağı yok. Oysa Nisâ 102'de kıyam var, secde var... Ve "kıyam"ın, "secde"nin ne olduğu hep bilinmiştir; bilinir.
 
Örneğin eskiden yahudiler kılardı; zamanla unuttular (19:59). Şu çizimlere bakar mısınız:



          6                               5                     4             3                 2                    1

Namazın nasıl kılınacağını anlatan bu çizimler Hayim Halevy Donin’in yazdığı "Yahudi Gibi IBADET ETMEK: İbadet ve Sinagog Servisleri El Kitabı"ndan alınmıştır. http://www.forumalev.net/dini-sohbet/123492-hiristiyanlar-ve -yahudiler-namaz-kilar-mi.html
 
Resim 1: kıyam
Resim 2: rüku
Resim 6: secde

Ben Robinson Crusoe gibi ıssız bir adada yaşasaydım ve Kuran'ı orda kendi başıma okusaydım namazımı kıyamlı, rükulu, secdeli kılardım.

Bu çalışmamın tamamını ve izleyen müzakereyi okumak isteyenler "Nisâ 101-103'teki namaz"ı tıklayabilirler.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Hasan AKÇAY,

Nisa 101-102-103 de anlatılan Muhammed peygamberin içlerinde olmadığı durumda ve içlerinde olduğu durumdaki SALATI İQAME ettirmesidir.

102 ve 103 de SALATI İQAME geçer, ne uzaltma ne kısaltma geçmez.

senin mantığın doğru olsaydı 102 de de ONLARA SALATI "KISALTARAK İQAME ETTİR" derdi. ya da 103 de "ARTIK GÜVENLİĞE GİRİNCE TAM İQAME EDİN" derdi. oysa iki ayette de İQAME SALAT gelir ne eksik ne fazla.

ayrıca kafanızda kurguladığınız için 1 secde diyorsunuz, ne biliyorsun o secde 2. 3. ya da 4. rekatın son secdesi olmadığını?

sünni selefiler bile itiraf ediyor siz hala direniyorsunuz, bu günkü normlaştırılmış namaz Kuran'dan çıkmaz. en azından sünni selefiler gibi deyin bize böyle geldi bundan kılarız peygamberin sünnetine uyarız deyin. apaçık anlatımları daha fazla çarpıtmaya gerek yok ki.

Bak, salatın o günkü toplumda ve bu gün bizlere ne faydası olduğunu MAİDE 6. ayetin sonunda açıklamış Rabbimiz elhamdülillah.

" Ey iman edenler, salata giderken yüzlerinizi ellerinizi ...................... Allah size zorlık çıkarmak istemiyor ancak sizi temizlemek ( küfürden şirkten zulümden günahlardan ) yani ÜZERİNİZDEKİ VAHYİNİ TAMAMLAMAK İSTİYOR. UMULUR Kİ İMAN EDERSİNİZ. "

Kuran da geçen salât'ın 6 anlamından biri de işte bu, yani o peygamberin yanına gider ve inen vahyi sıkı sıkıya takip ederseniz, tekrarlarsanız, yeni inenleri de öğrenirseniz ARINIRSINIZ, hanif muhlis müminler olursunuz diyor.

Bugün namaz kılacağım diyenlerin bu amaçla kılması yani her neamazlarında 30-40 ayet okumaları onları sindirmeleri düşünmeleri ve hayatlarına uygulamaları işte Hz. Peygamberin salatını ve onun AMACINI kendine kazandıracaktır, Allah dilerse.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

102 ve 103 de SALATI İQAME geçer, ne uzaltma ne kısaltma geçmez.

 

Merhaba ebukerem. Biz burada ve "hasanakcay.net"te bu iddiayı müzakere ettik. 102'de sözü edilen "salât"ın tıpkı sizin öne sürdüğünüz gibi kısaltılmaksızın ikame edilmekte olduğu öne sürüldü ve kanıt olarak çürük çarık açıklamalar yapıldı.

 

Gerçek durumu özetlemeye çalışayım:

 

KISALTMA 102'de 101 dolayısıyla geçiyor. Çünkü 102, 101'in devamı. Kanıt, iki ayetin ikisinde de kafir saldırısının bekleniyor olması.

 

101: kafirlerin size saldıracağından korkuyorsanız... (ان خفتم ان يفتنكم الذين كفروا)

102: kafirler isterler ki... bir baskınla üzerinize çullansızlar (فيميلون عليكم ميلة واحدة)

 

Her an bir kafir saldırısı muhtemelse, ki  elçi ile kıyam edenleri Allah "Silahlarını da alsınlar!" diye uyardığına göre 102'de o tehlike kesinlikle var, salâtı kısaltmanız caizdir - فليس عليكم جناح ان تقصروا من الصلاة.

 

1 secde diyorsunuz, ne biliyorsun o secde 2. 3. ya da 4. rekatın son secdesi olmadığını?

 

Allah ne diyorsa o. Allah "onlar seninle BİRKAÇ KEZ kıyam etsinler" demiyor, "BİRKAÇ KEZ secde ettiklerinde" de demiyor, "onlar secde ettiklerinde arkanıza geçsinler!" diyor -فاذا سجدوا.

 

Abese 22'ye bakar mısınız: Sonra Allah dilediğinde onu diriltecek (ثم اذا شاء انشره). Doğru anlam, Allah'ın BİR kez dilemesidir. O'nun BİR kez dilemesi yeter. "Allah BİRKAÇ kez dilediğinde onu diriltecek!" diye ahkam kesmek bizim haddimiz olamaz. Ben Allah'ın yerine hüküm uydurmaktan Allah'a sığınırım.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

 

Sayın HASAKÇAY, verdiğiniz namaz tarifinde Kuranda geçen rüku, secde, kıyam gibi ifadelere göre bir örnek namaz resmi koymuşsunuz. Yani bu kadarı yeterlimi? Önce kıyamda durup Kurandan birşeyler okumak, sonra rüku, sonra secde.

Bakın bir adada olsam yine anlarım demişsiniz ama açıklama olmadan rüku, secde gibi tabirleri anlamada problem olmaz mı?

Bende akla en fazla önem veren İmamı Azam ekolünü araştırdım ve orada namazın içindeki farzlarının (olmazsa olmazlarının) şu olduğunu gördüm.

Hanefi mezhebine göre namazın içindeki farzları:

1.TEKBİR(ALLAHUEKBER ile namaza başlamak)

2.KIYAM (Ayakta durmak)

3.KIRAAT(Kurandan istediği bir sureyi, ayeti okumak) 

4.RÜKU

5.SECDE(2 kere)

6.KADE-İ AHİRE(Son oturuş)

Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Barışyılmaz34,

Akla önem veren İmamı Azam ebu hanifedir. Talebeleri olan Ebu Yusuf ve İmam Muhammed onun yolunda değildir.  İmamı Azam zamanında mezhep Ehl-i rey (akılcı)  çizgideydi. Hadisi kabul etmezdi. Peygamberden kalan en fazla 17 hadis vardır derdi. Bu tavrı İmam Malik, Şafii ve Hanbel den tepki görmüş. Tekfir edilmiştir.  

İmam Ebu Yusuf , fakir bir ailenin oğlu olduğundan, gençliğinde çok maddi sıkıntı çektiğinden, ayrıca da hocası Ebu Hanifenin başına gelenleri gördüğünden onun tam tersi hareket etmiştir. Ebu hanife Abbasi kadılığının kabul etmediğinden öldürülmüş. Ebu Yusuf ise dine hile-i şeriyye yi getirmiş. Bu vasıtayla halife Harun Reşidin baş kadısı olmuştur. Baş kadı olarak diğer vilayetlere kadı atama yetkisi elde ettiğinden her tarafa kendi talebelerinden kadı atamış ve hanefi mezhebinin bugün en kalabalık İslam mezhebi olmasını sağlamıştır.

İmam Muhammed , Ehli Rey olmayan  diğer mezheplerin baskısından bunaldığından, yok olma durumuna gelen mezhebi kurtarmak için hanefiliği ehl-i rey den ehl-i hadis çizgiye çekmiştir. Çünkü Bağdatta Ehl-i Rey, Ehl-i hadis kavgaları çıkmış, bundan dolayı İmam Şafii Bağdattan, Mısıra sürülmüştür. Şafiiliğin Mısırda kuvvetli olmasının sebebi budur. Çünkü ehli hadise göre hadis denilen bir şeye karşı çıkmak (zayıfta olsa, Kur'ana aykırı da olsa, mantıksız, hatta peygambere hakaret te olsa), peygambere karşı çıkmak, ona saygısızlık etmek demekti. Durum bugün bile böyledir. Konu cahili insanlar tarafından hadisin anlaşılma şekli budur.

Ayrıca her konuda önce ayet, yanına bir veya bir kaç hadis koyarak açıklama şekli imam Şafii ile başlamış ve bugün de devam etmektedir. Bu da Kur'an ayetlerini,özgür akılla değil,  Peygamberden 200 sene sonra yazılmış,içeriği çoğunlukla tevrat ve incil + arap örfü dolu, peygambere ait olup olmadığı bilinmeyen sözlerle anlaşılmasını zorlamıştır. Toplum bu zorlama ile disipline edilmiş, aykırı görüşe müsaade edilmemiştir. Mezhepleşme budur. Mezhep din değildir, bir yorumdur.  Din Kur'andır.

Bugünkü Hanefi mezhebi imam Muhammedin yolundan gitmektedir. Ehl-i Rey değil, Ehl-i hadis bir mezheptir. (Bizim tarikatlara, Afganlı Talibana bakınız.Bunlar tam ehl-i hadistir.)

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
BarisYilmaz34
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 21 mayis 2010
Gönderilenler: 34
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı BarisYilmaz34

O zaman İmamı Azamın gerçek görüşlerini yaymak Ehli Reyi savunan Müslümanlar için bir vazife oluyor.
Yukarı dön Göster BarisYilmaz34's Profil Diğer Mesajlarını Ara: BarisYilmaz34
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

BarisYilmaz34 Yazdı:
O zaman İmamı Azamın gerçek görüşlerini yaymak Ehli Reyi savunan Müslümanlar için bir vazife oluyor.

Şüphesiz.

Bugün Kur'anı anlamaya çalışan , dini Kur'ana özgüleyen , Hadisi ancak Kur'ana uygun olması şartıyla kabul edenler , Ebu Hanife'nin çizgisine   geleneksel müslümanlardan  daha yakındırlar. 

Bugün bildiğimiz Hanefi Mezhebi çoğunlukla imam Muhammedin görüşleridir, Ebu Hanifenin değil.

   



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
mustacanta
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 18 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 198
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mustacanta

Saffet Metin Yazdı:

Sayın Barışyılmaz34,

Akla önem veren İmamı Azam ebu hanifedir. Talebeleri olan Ebu Yusuf ve İmam Muhammed onun yolunda değildir.  İmamı Azam zamanında mezhep Ehl-i rey (akılcı)  çizgideydi. Hadisi kabul etmezdi. Peygamberden kalan en fazla 17 hadis vardır derdi. Bu tavrı İmam Malik, Şafii ve Hanbel den tepki görmüş. Tekfir edilmiştir.  

İmam Ebu Yusuf , fakir bir ailenin oğlu olduğundan, gençliğinde çok maddi sıkıntı çektiğinden, ayrıca da hocası Ebu Hanifenin başına gelenleri gördüğünden onun tam tersi hareket etmiştir. Ebu hanife Abbasi kadılığının kabul etmediğinden öldürülmüş. Ebu Yusuf ise dine hile-i şeriyye yi getirmiş. Bu vasıtayla halife Harun Reşidin baş kadısı olmuştur. Baş kadı olarak diğer vilayetlere kadı atama yetkisi elde ettiğinden her tarafa kendi talebelerinden kadı atamış ve hanefi mezhebinin bugün en kalabalık İslam mezhebi olmasını sağlamıştır.

İmam Muhammed , Ehli Rey olmayan  diğer mezheplerin baskısından bunaldığından, yok olma durumuna gelen mezhebi kurtarmak için hanefiliği ehl-i rey den ehl-i hadis çizgiye çekmiştir. Çünkü Bağdatta Ehl-i Rey, Ehl-i hadis kavgaları çıkmış, bundan dolayı İmam Şafii Bağdattan, Mısıra sürülmüştür. Şafiiliğin Mısırda kuvvetli olmasının sebebi budur. Çünkü ehli hadise göre hadis denilen bir şeye karşı çıkmak (zayıfta olsa, Kur'ana aykırı da olsa, mantıksız, hatta peygambere hakaret te olsa), peygambere karşı çıkmak, ona saygısızlık etmek demekti. Durum bugün bile böyledir. Konu cahili insanlar tarafından hadisin anlaşılma şekli budur.

Ayrıca her konuda önce ayet, yanına bir veya bir kaç hadis koyarak açıklama şekli imam Şafii ile başlamış ve bugün de devam etmektedir. Bu da Kur'an ayetlerini,özgür akılla değil,  Peygamberden 200 sene sonra yazılmış,içeriği çoğunlukla tevrat ve incil + arap örfü dolu, peygambere ait olup olmadığı bilinmeyen sözlerle anlaşılmasını zorlamıştır. Toplum bu zorlama ile disipline edilmiş, aykırı görüşe müsaade edilmemiştir. Mezhepleşme budur. Mezhep din değildir, bir yorumdur.  Din Kur'andır.

Bugünkü Hanefi mezhebi imam Muhammedin yolundan gitmektedir. Ehl-i Rey değil, Ehl-i hadis bir mezheptir. (Bizim tarikatlara, Afganlı Talibana bakınız.Bunlar tam ehl-i hadistir.)

 

çok güzel bir paylaşım Allah razı olsn...

Yukarı dön Göster mustacanta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mustacanta
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats