HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Maide 38 Hırsızlığın cezası Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam Kuranihayat,

Ne ilgnç degılmı kuranın had uygulayın dediği 3 suçun dünyaca çözülemediğinin kanıtı gibi şu oranlar...( Kuranihayat)

şeklindeki cümleniz ve bu üçü arasında bir istisna yapmamanız , bu üçünden biri olarak düşünülen " recm " had cezasını da aynı konuşma kapsamı içerisinde değerlendirmeme neden oldu. sizin taşlatarak recm yoluyla linç etme şeklindeki ceza biçiminin Kur'an da olmadığını söyleyen yukarıdaki iLETİNİZE çok sevindim. ayriyeten sizin bu üçünü de birlikte düşündüğünüz şeklindeki değerlendirmem için de özür dilerim. şunu bilmenizi isterim ki, Kur'an da mevcut bulunan bir ifadenin  asla ve kat'a ilkel'likle suçlanamayacağına, bu şekilde suçlayan birinin iman kapsamı dışında olacağına inananlardan biriyim...bu tür algılamaların şeytanizmin, modernizmin  henüz iman edememiş kalplere dayattığı / empoze ettiği bir algılama(ma)biçimi olduğu konusunda sizinle hemfikirim . elbetteki dünya yaşadığımız an dan ibaret değil ve elbetteki bizi ferd ferd yaratan yüce Rabbimize yine ferden varıp hesap vereceğiz. dünya'daki tüm iman ve amelimiz, bizi ya ebedi cennetlik veya ebedi cehennemlik yapacaktır...zani ve zaniye'ye 100'er celde vurunuz Yüce Allah'ın açık emridir . zina'nın cezası ve celde konusu, (mahiyeti...) ilgili forumda tartışılmış ve yeni katkı yapmak isteyen arkadaşları beklemektedir...

algılarımızı  kurana dayatmadan yasamak dileği ile...( Kuranihayat)

bu güzel duanıza bende katılıyorum. beşeri / delilsiz algılarımızı Kur'an'a dayatmadan yaşamak dileğiyle...yalnız Kur'an merkezli / Yüce Allah odaklı din üzerinde istikrar etmiş, yaşamını bu vaziyette bitirmiş kullar olmak niyazıyla...

Muhabbetle

 

 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

neden bazı cezalara bazı arkadaslar "ayyy cok ilkell" falan havalarına giriyorlar...

teksasda iğne vurularak idam edilen insanlar ne kadarda modern bir öldürme tarzıyla ölüyorlar degıl mı?...(Kuranihayat)

Yüce yaratıcı, mürebbi'den /Rab'den uzaklaşıp kendisini şeytanizmin iğvasına kaptırıp delilsiz ve mesnetsiz terbiye sistemleri icad eden insanoğlu, azgınlaştıkça kendi kendisini daha fazla müstağni görmeye başlamıştır. 5/50 de Yüce Allah, : yoksa onlar cahiliye yasasını mı istiyorlar? aklı başında olan bir toplum için, Allah'tan daha iyi YASA yapıcı olabilir mi? şeklinde emir buyurmaktadır. hırsız'ın el/ ayak kesme cezasının cahiliye döneminin bir adeti / yasası olduğu bir tarihi bilgi şeklinde önümüzde durmaktadır. bu konuda bir örnek bilgi şu şekildedir :

cahiliyet döneminde hırsızın elini ilk kesenler, Kureyşlilerdir. onlar, Duveyk adı verilen Huzaa kabilesinden Benu Müleyh'in kölesi olan bir kişinin elini kesmişlerdi. çünkü o, Ka'be'nin kasasını soymuştu. denilir ki; Duveyk kendisi çalmamış, başkaları çalarak onun yanına koymuşlardı...zavallının eli de bir daha geri gelmemek üzere kesilip gitmişti...

şimdi, söylemek istediğim şudur ki, hırsızın el / ayaklarını kesme cezası cahiliye'nin değilde Yüce Allah'ın yasası olmuş olsaydı bu kanunu red=küfür anlamında olurdu. öpüp başımın üstüne koyar, isterse tüm dünya tel'in etsin hiçbiri beni enterese etmez, uygulanmasını savunurdum...ancak Yüce Allah'ın bu  cahiliye adetini onaylayıp devam ettirmediği geçmiş sayfalarda da söylendiği / gösterildiği gibi açıktır. yani bu durumda el / ayak kesme cezasının istenmesi, cahiliye adetinin istenmesi demek olacaktır...meallerde sürekli ve birbirinin kopyası şeklinde el kesme cezası olarak geçmesinin altında yatan temel etken, bu konu ile ilgili rivayetlerden başkası değildir...yani Maide 38 Ayeti bu rivayetlerin ışığı altında meallendirilmektedir, bu rivayetlerin ( hemen her zaman olduğu gibi...) vermiş olduğu gözlüklerin arkasından bakılarak Ayet'ler yorumlanmaktadır...

öte yandan Kur'an'da geçen zani ve zaniye ye 100'er celde vurunuz ve taammüden öldürme ile ilgili yasaların mevcudiyeti de aşikardır. şüphesiz ki bunlar Yüce Allah'ın yasalarıdır. tabiki mahiyeti konuşulabilir, konuşulmalıdır. ancak kesinlikle uygulanılmasında hayat bulunan ilahi hükümlerdirler. bir hükmün Kur'an'a uygun olup olmamasıdır o hükmü İLKEL veya CAHİLİ yapacak olan...yoksa bir hükmün ister Teksas'da ister yeryüzünün herhangi bir başka coğrafyasında uygulanıyor olması onu ilkel yapmaz, yapamaz...Kur'an'ın bir emrinin "ilkel likle " suçlandırılmasının altında şeytanizmin fiillerini aramak çok yerinde olacaktır.

bütün bunların yanında şunları da söylemekte fayda olacaktır. cahiliye sürekli olarak biçimini, suretini, şeklini, maskesini değiştirip; kendi kendisini kamufle etmenin yeni yollarını bulmakta; kendi kendisini "çağdaş ", " modern" isimleriyle lanse etmekte zorlanmamaktadır. halbuki cahiliyenin ve ilkelliğin köküde birdir, kaynağıda birdir, aslıda birdir...dayandığı dayanaksızlıklar, delilsizlikler birdir. Kur'an ,cahiliyenin dış görünüş ve cazibesinin,  sadece ve sadece dünyevi aldatıcılığın ; dünyevi çıkar ve fayda'lılık,  " menfaatçilik ilkesi ",  " heva ve hevesler " üzerine kurulu olduğunu söyler bize...halbuki Yüce Allah'ın hükümleri ruh ve vijdandan yoksun değildir...şüphesiz ki, "Allah var, fakat bizi ilgilendirmez..." modunda olan hükümler, yasalar, kanunlar ruh ve vijdan yoksunu olarak kalacakları gibi, istedikleri kadar kendilerini kamufle etsinler, cahiliye'nin hükümleri olmaktan kendilerini kurtaramayacaklardır...

muhabbetle

 


 



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

Hukukun teferruatina iliskin konularin Kuran'da yer almis olmasi bunlarin ilahi bir yasa olduklari anlamina gelmez. Kuran nicin hic bir ayetinde toplumsal duzeni saglayici olarak insanlarin koydugu adil  hukumleri elestirmez. Bunlari koyanlar musrik dahi olsa.

 Kisas olusum itibariyla ilkel insan kokenlidir,  Kuran ilkellikten kurtulmayi yasaklamaz.

Benim alanim hukuk,sosyoloji,psikoloji olmadigi icin bu konulara genel kultur seviyesiyle sinirli bir yaklasim getirebilirim.

Allah iman ve temel ahlak yasalarinda israr eder ve bunlari yasama yansitmamizi tavsiye eder. Bu haliyle din hic degismemistir ve degismeyecektir. Oysa yasantinin detaylari  degismektedir, yuzyillar oncesini birakin on sene oncesinin kanunlari bile yenilenmeye muhtac kalabiliyor.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin bu şekilde değiştirilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım..

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

Selam,

hırsızlık suçu ve bu suça verilecek ceza ile ilgili hadis İDDİAları :

örnek 1 :

Ebu Hureyre'den nakledilen : Allah hırsıza lanet etsin. yumurta çalar eli kesilir, ip çalar eli kesilir.

örnek 2 :

Buhari ve Müslim'in Hz.Aişe'den naklettiği hadis İDDİAsı : hırsızın eli, ancak bir dinarın dörtte biri veya daha fazlası için kesilir.

örnek 3 :

Müslim Ebu Bekr İbn Muhammed İbn Amr İbn Hazm kanalıyla Hz.Aişe'den nakleder ki : Rasulullah şöyle buyurmuş : hırsızın eli bir dinarın dörtte biri veya daha fazlasından başkası için kesilmez.

örnek 4 :

Amr ibn Semure, Rasulullah'a gelip şöyle dedi : ey Allah'ın Rasulü, ben falanca oğullarının devesini çaldım, beni temizle. Rasulullah onlara haber gönderdiğinde, onlar; evet, biz devemizi kaybettik, dediler. Rasulullah emir verdi ve o'nun eli kesildi. ...............

örnek 5 :

imam Ahmed İbn Hanbel; farklı bir varyant ile daha farklı bir rivayet nakleder : Rasulullah devrinde bir kadın hırsızlık yaptı. malını çaldığı kişiler , kadını tutup Rasulullah'a getirerek ; bu kadın bizim malımızı çaldı ,dediler. kadının kabilesi ; biz, onun fidyesini veririz dediklerinde , Rasulullah, onun elini kesin, buyurdu. onlar beşyüz dinar fidye verelim dediklerinde ;Rasulullah, onun elini kesin, buyurdu. bunun üzerine sağ eli kesildi. kadın tevbe etmek gerekir mi ey Allah'ın Rasulü diye sorduğunda; Peygamber; evet, bugün sen annenden doğduğun gün gibi günahlardan arındın buyurdu. bunu üzerine Allah Maide 39 Ayetini inzal buyurdu.

 

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
mistikbalim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mistikbalim

selamla
kuran da;
ceza, iyiliğe ve kötülüğe verilen karşılık
ibret, iyilikten veya kötülükten alınacak ders

1. ve es sâriku : ve hırsız (erkek)
2. ve es sârikatu : ve hırsız (kadın)
3. fe iktaû : o halde, ...olmak üzere kesin
4. eydiye humâ : ikisinin ellerini
5. cezâen : ceza, karşılık, olarak
6. bimâ kesebâ : kazandıklarından,
7. nekâlen : ibreten
8. min Allâhi : Allâh'tan (c.c.)
9. ve allâhu : ve Allâh (c.c.)
10. azîzun : azîz, üstün, yüce
11. hakîmun : hüküm ve hikmet sahibi


Hırsızlık eden erkek ve kadının, yaptıklarına karşılık bir ceza ve Allah'tan bir ibret olmak üzere ellerini kesin. Allah izzet ve hikmet sahibidir.

burdaki ellerin kesilmesi yaptıkları işe karşılık verilecek ceza
yani banka soyanla elma çalıp soyanın bedeli aynımı olacak abiciğim
yaptığına karşılık verinki ellerin uzatmasınlar bir daha(ellerini kesin)
kaldıki bu ayetin peşinden gelen ayette de
tevbe edenlerin tevbesinin kabul edileceğini vurguluyor
allah yüzlerce ayette bağışlamayı emrediyor bize
kısasta bile

bakara 178
Ey inananlar, öldürülenler hakkında size kısas farz edilmiştir: Hüre karşılık hür, kula karşılık kul, kadına karşılık kadın. Fakat öldüren, kardeşinden azıcık bir affa nail olursa o zaman kısas kalkar; öldürülenin velîsinin, akla ve örfe uygun olarak iyiliğe uyması, öldürenin de, öldürdüğü kişinin velîsine güzellikle bir şey vermesi kalır. Bu, Rabbinizden hükmü hafifletmedir, rahmettir. Bundan sonra da gene zulme kalkan ve aşırı giden olursa artık ona elemli bir azap var.
ve hemen bakara 179 da der ki
Ey aklı erenler, özü sözü temiz kimseler, korunmanız, sakınmanız için kısasta size hayat var.
yani allahın kısas emri bir caydırmacadır
görüldüğü gibi kusas farzdır yada veli isterse kan bedeli alır
ama bağışlarsa allahın hoşuna giden budur
güzel olan

sonra dünyalık ve mantıklı düşündüğümüz zaman
herkes bilerek ya da bilmeden mutlaka birinin hakkını çalmıştır
dünyada elsiz insan kalmamalı ki ayetler yalnızca mümini ilgilendirir

sizden kim biririn kusurunu bağışlarsa allahta sizin bir kusurunuzu bağışlar ayettir

sizden kim bir günahı bağışlarsa allahta sizin bir günahınızı bağışlar ayettir

şimdi hangi mümin kalkıp fakir olan bacısına manavdan muz çalan bir çocuğun elini kesmek ya da ona kötü bir karşılık vermek ister

şekspirin hamleti geldi aklıma
oyuncular saraya geldiklerinde karşılayana diyor ki hamlet bunlara çok iyi bakın
adam diyor ki
hakettiklerini alacaklardır efendim
hamlet diyor ki
kesinlikle daha fazlasını vermelisiniz
herkese hakettiğini versek kırbaçtan kim kurtulabilir...



__________________
bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Yukarı dön Göster mistikbalim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mistikbalim Ziyaret mistikbalim's Ana Sayfa
 
ibni adnan
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibni adnan

esselam. bir toplumda müslümanlar muhtaçlara yönelik sorumluluklarını yerine getirmiyorlarsa muhtaç hırsızlara had cezasının uygulanmaması gerektiğini ve hatta çaldıkları şey eğer zaruri ihtiyaçlarını gidermeye yönelikse (ve hali vakti yerinde insanlardan çalınmışsa) sadaka yahut zekattan sayılması gerektiğini düşünüyorum. kur'an'dan bir konuyla ilgili hüküm çıkarmak istediğimizde konuyla ilgili ayetlerin tümünü ele almak durumundayız. hırsızlık; fakirlik-zenginlik, ihtiyaç, mülkiyet vb. konularla irtibatlı olduğundan, şu ayetin, müslümanların ihmalkarlığı yüzünden ihtiyaçlarını hırsızlıkla gidermek zorunda bırakılmış muhtaçlara had cezasının uygulanmasını engellediğini düşünüyorum:

"onların mallarında yoksullar ve muhtaçlar için de bir hak vardır." zariyat 19

ya da bir başka meal

"ve onların mallarında isteyenlerin ve mahrum olanların (isteyemeyenlerin) hakkı vardır." zariyat 19

hangi meal kabul edilirse edilsin, müslümanların malında muhtaçlar için bir "hak" olduğu ortaya çıkmış oluyor. dolayısıyla muhtacın bu hakkı hırsızlık yoluyla elde etmesi, başka yol bulamamış olmasındandır, onu bu yola iten de müslümanlardır.

bu arada ömer b. hattab'ın hırsızlık yapan iki köleye karşı tutumuyla ilgili rivayeti hatırlıyorum. tam kölelere had uygulayacakken, kölelerin sahibini çağırtıp "bu köleleri aç bıraktın, o yüzden onlara değil asıl sana had uygulanmalı, eğer bir daha bu köleleri bu yola itersen elini keserim" minvalinde birşey söylemişti.

muhtaçlar konusunda böyle düşünüyorum. dolayısıyla hiçbir zaruriyet altında bulunmadan; mal hırsı, açgözlülük vb. sebeplerle başkasının istifadesindeki malı kendine geçirmek durumunda had cezasının uygulanması gerektiğini düşünüyorum. nitekim fıkıhçıların ulaştığı sonuç da budur; lakin ben herhangi bir ayete dayanamıyorlar sadece vicdanları onlara bunu söyletiyor diye hayıflanıyordum, ta ki yukarda zikrettiğim ayeti okuyana kadar. umarım yaptığım yorum faydalı olmuştur ve başkasınınkini tekrar etmemiştir.
Yukarı dön Göster ibni adnan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibni adnan
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

          Sayın İbni Adnan.
          ''Onların mallarında yoksullar ve muhtaçlar için bir hak vardı.'' (buradaki ''vardı'' ifadesi ''vardır'' diye verilmiş,''vardı'' olmalı,çünkü anılan kişiler ölmüşlerdir.)
Bu ayeti tek başına değil,15-19 ayetleri bütünlüğü içerisinde irdelemek lazımdır.
Bu kişileri,itidal-iffet-kavam sısnırlarını aşan bir gelire sahip ve devlete çalışmayan (yani mescit-havra-manastır;haram usulü dışında),kendi nam ve hasabına (helal usulünde-aksa üzere) bir iş tuttukları anlaşılmaktadır.
Bu kişiler hiç bekletmeden (bayatlatmadan) kazançlarındaki itidali aşan kısmı,itidal seviyesi altında kazancı olanlara ve çalışamayıp bir gelir elde edemeyenlere .......vs.,yani muhtaç ve yoksullara dağıtmak için işyerlerini akşam kapattıktan sonra,bütün gece,fazlalığı tamamen dağıtana kadar, yoksul ve muhtaçları dolaştıkları,çünkü dağıtmadıkları zaman,kul hakları üzerlerinde kalacağı,bu durumda faiz yemiş olacaklarını ve işledikleri bu ekonomik suç nedeniyle ahırette sorumlu olacakları ve işledikleri bu ekonomik suç nedeniyle yer yüzünde ekonomik bir ceza olan (kısasa kısas) Maide-38'e uğracaklarının ayırdındadırlar.
Fazlayı dağıtmak için bütün gece uyumamalarına rağmen infak mecburiyetleri sebebiyle,uykusuz ve yorgun olsalar dahi işlerinin başına gitmişlerdi.
Bunlar benim kişisel anlayışımdır.

Şimdi biliyorum ki bazı arkadaşlar,nedir bu 'haram usulü , helal-aksa usulü' diyeceklerdir.
Haklıdırlar.Çünkü kendilerine islam'ın sadece ''uluhiyat'' yönü öğretilmiş fakat 'insanların isanlarla ve devletle ve ekonomi'  ile olan ilişkileri anlatılmamış veya çok az anlatılmıştır.

           Sayın İbni Adnan
Allah'ın suç kabul ettiği bir bir fiili, bir hakkın alınması için dahi olsa uygun kabul edeceğini zannetmiyorum.Hakkı elde etmenin uygun yolları vardır.Bu konu bizim hukuk sistemimizdz de ''ihkak-ı hak'' olarak düzenlenmiş ve faillerine ceza tayin edilmiştir.

Fatiha Suresi İnsanlığa ilan edildiği anda kölelik düşmüştür.Bu nedenle bahsettiğiniz rivayeti muteber kabul etmiyorum.
      Hürmetlermle
      Galp Yetkin.


Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

      Ek bilgi.

Yukarıda anlatılan devlet kurulduktan evvelki zekatı dağıtım şeklidir.Devlet
kurulduktan sonra zekat vergi adı altında Beyt-ül-Mal'a verilir ve bu du
rumda dağıtmanın sorumluluğu devlet dolayısı ile devleti yönetenlere geçmiş ve sorumlu da  bu dağıtım kolaylığına ulaşmış olur ki buna da ''kolaylık'' denilir.Zekatın (verginin) tazeden verilme sorumluluğu hep devam eder.Devlet ortadan kalkarsa eski usul geri gelir.
Hürmetlerimle
Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ibni adnan
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibni adnan

galipyetkin Yazdı:
         

           Sayın İbni Adnan
Allah'ın suç kabul ettiği bir bir fiili, bir hakkın alınması için dahi olsa uygun kabul edeceğini zannetmiyorum.Hakkı elde etmenin uygun yolları vardır.Bu konu bizim hukuk sistemimizdz de ''ihkak-ı hak'' olarak düzenlenmiş ve faillerine ceza tayin edilmiştir.

Fatiha Suresi İnsanlığa ilan edildiği anda kölelik düşmüştür.Bu nedenle bahsettiğiniz rivayeti muteber kabul etmiyorum.
      Hürmetlermle
      Galp Yetkin.




herkese selam olsun. hocam evvela şunu kabul etmeliyiz ki fatiha suresiyle birlikte köleliğin ilkesel olarak düşmesiyle pratikte ortadan kalkması arasında fark vardır; ebubekr de öldüğünde bir kölesi vardı, döneme dair tüm rivayetler belli sebeplerden dolayı köleliğin tam olarak bitirilemediğini destekleyecektir sanırım. bu islamla değil şartlarla ilgilidir, bunu da belirtelim.

daha sonra şunu da kabul edelim ki her şeri hüküm bir maksada yöneliktir. belki yine muteber kabul etmeyeceksiniz, ama yine ömer b. hattab'ın kıtlık yıllarında hırsızlık cezasını uygulamaması rivayeti meşhurdur. bir başka rivayet, bir hırsızlık vakası sonucunda hırsızı yakalayıp elinin kesilmesine sebep olan adama hz. muhammed "vallahi şeytana hizmet ediyorsun" demişti.

bir başka şey, allah suç olarak gördüğü bir fiil için bir faile her zaman aynı cezayı öngörmemiştir; hür ve hür olmayanların zina cezası buna delildir.

şunu demek istiyorum ki islam bütüncüldür; islam toplumu yahut devleti, fakirlere muhtaçlara yetimlere yönelik vazifelerini yerine getirmiyorsa bu kişilere ceza uygulama hakları da yoktur; bu durumda şeri hükümler allah yolunda uygulanıyor değildir.

dahası ben fakirlikten, açlıktan dolayı mal gasp edenlerin hırsızlık yaptığını söylemiyorum, sadece haklarını aldığını söylüyorum. zira zariyat 19'da onlar için bir "hak" tahsis edilmiştir; lakin bu hakkı müslümanların ihmali yüzünden gasp ederek almaya mecbur bırakılmışlardır. kur'an'ın ruhunu, akıl ve vicdanımı, ve dönemin rivayetlerini hesaba kattığımda bu ayetlerden bu sonucu çıkarmak bana yanlış gelmiyor. hz. muhammed'in yakın dostu sahabi ebu zerr'in de ''evinde yiyecek ekmek bulamayıp da eline kılıcı alıp savaşmayan insana şaşarım'' demesini bu konuyla ilgili bir tefsir olarak görüyorum.

eğer tüm bunları kabul etmiyorsan sormak istediğim soru şu; ihtiyacını çalışarak kazanamayan, toplum yahut devletten de hiçbir yardım görmeyen, ve dahası gittiği kapıdan kovulan kişiye de had cezası uygulanır mı? eğer bu adam hırsızlık yapmazsa, ona ne tavsiye edersin?

Yukarı dön Göster ibni adnan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibni adnan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats