HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: gerçekiğin ölümü... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

Hamd önde de sonda da Allah’adır…

Bugünün sıkıcı ve bir o kadar da bulandırılmış bilgi alışverişi ortamında, zamanın değişimi problemiyle kendini gösteren, bir anlamda da İslamî fundamentalizm de diyebileceğimiz akım artık İslam’ın ve özellikle de vakarlı ve takvalı bir duruş sergilemek isteyen kitlelerin başına bela olacak hale gelmiştir. Bugünün bilgi aktarımın vardığı kirlilik oranı öyle bir raddeye varmıştır ki, insanın düşünsel dünyasındaki gedikler artmış ve artık insan psikolojik boyutta sarsıntılara uğramıştır.
 
Batı toplumlarında nevrotik hastalıkların artışı problemi, bu dönemde bizlerin de çevrelerimizde gözlemlediğimiz problemlerden biridir maalesef. Yanlış bilgilendirilme(desinformé) sonucu insanların hayal dünyalarında açılan gedikler, insanlığı maneviyatsızlığa ve diğer taraftan da dini verinin yorumlanmasında da çoğu zaman ladiniliğe(profond) ve bir de dini bir fundamentalizme götürmüştür. Bunun en bariz örneklerinden biri de bugün İslamî yöntemin fundamentalizme kayması ve gerçekçi(realist) yöntemin ölmeye yüz tutmasıdır.
 
Tanımlarda boğulmaktan yana olmadığım için sözlüklerde bir gezinti yapmayacağım ancak fundamentalizm’in dini alandaki karşılığını kısaca tanımlamam gerekirse, şöyle demek yeterli olacaktır sanırım: “dini düşüncede ve kaynaklarda ilk formlara dönmeyi” amaçlayan eğilimdir. Yani bir anlamda dini düşüncenin yalnız kutsal metinle sınırlandırılıp, hadis, sünnet gibi kutsal metne nazaran ikinci dereceden kaynak olan verileri yorumlayarak kullanmamayı, batini herhangi bir yorumu kabul etmemeyi öngören, kutsal metnin her türlü zahiri yorumundan faydalanma isteğinde olan eğilimdir. Bu anlamda da İslam’daki “Selefi”, “Ahbari” ve Hıristiyanlıktaki “Protestanlık” zihniyeti buna örnek olarak gösterilebilecek bariz numunelerdir.
 
Günümüz dünyasının bilgi edinme konusunda insana karşı mütecavizliği doğal olarak bir savunma stratejisi üretme düşüncesini dinin getirileriyle hayatlarını sürdüren, daha açık ifadesiyle herhangi bir dinin mümini olan kitleler arasında ortaya çıkmasını sağlamıştır. Diğer taraftan da Şia’da bir dönem baş gösterip sonra yok olan “Ahbariyye” fırkası ve Sünnilikte ise halen var olan “Selefi” fırkası bu tür bir savunma projesinin ürünü olarak doğmuşlardır. Değişen dünyanın saldırılarına bir tür tepki olarak doğan bu kitleler dini metnin ve hadislerin yorumlanmasında batini ve akli yorumları reddedip, şekildeki, zahirdeki yorumları tek bağlanılacak yorumlama biçimi/içtihat şekli olarak kabul etmişlerdir.
 
Bilindiği üzere Protestanlık fırkası da Hıristiyanlıkta zamanın değişimine koşut olarak var olan dini zihniyete tepki olarak doğmuştur ve dini düşüncenin fundamentalist şeklini ortaya koymuştur. Onlar da İslam’daki kitlelerin yorumlama biçimine benzer bir metot/içtihat şekli belirlemişlerdir. Bu dini fundamentalizmin ortak noktasıdır.
 
Diğer taraftan, dini fundamentalizmin İslam için nasıl bir tehdit olduğu ve gerçekçi düşüncenin ise neden gerekli olduğu sorusu hepimizin sorduğu sorulardandır. Öncelikle bu sorunun yanıtını vermeden, İslamî hakikatin neden gerçekçi olduğuna değinelim, böylece de yukarıda merak ettiğimiz noktaların karanlıkları da çözülecektir sanırım.
 
İslamî hakikat, varlığını gerçekçilik ile sürdürmüştür yüzyıllardır. Allah hakikatin yansımasını sürekli akli gerçeklik olarak anlatmıştır. Düşünme ve düşünmenin yanında da anlama temelli bir sistem getirmiştir İslam dini. Ve bu sistem ile de, idealist romantikliğe karşı savaş açmıştır. Bunlardan ilki putperestliğin yıkılışıdır. Allah putların iptalini bile akli delillerle anlatır ve eğer iki tane ilah olsaydı elbette kavga ederlerdi mealinde ayetlerle putperestlerin atalarının dinine sarılmakla yarattıkları idealist romantizme karşı durmuştur. Diğer bir iptal, kavmiyetçilik, ailecilik ve ashabiyettir ki, bunlar da bir romantizmin ürünüdür. Oysa Allah bu idealizmin yok olup gideceğini ve asıl olanın gerçeklik yani yaratılışta eşit olup, takvada üstünlük oluş olduğunu açıkça beyan etmiştir. Şimdi gerçekçiliğin İslamî hakikatteki yeri kısaca da olsa açıklandığına göre, fundamentalizmin gerçekçiliğe nasıl karşıt olduğunu birlikte düşünelim.
 
Allah Kuran’ın birçok yerinde belli ayetlerin belli yerlerde açıklandığını söylüyor. Yani bazı ayetler bazılarının tefsiri ya da destekleyicisi, yorumlayıcısı konumundadır. Bu açıdan baktığımızda bir ileriki nokta Kuran’ın tecellisi olan ve Kuran ile aynı nurdan olan Hz. Resul’ün s.a.a sünnetinin ilahi sünneti tefsiri söz konusudur. Oysa Hz. Resul’ün s.a.a sünneti de kendi başına bir şey ifade etmez ve aklın yorumuna ihtiyaç duyar. Bu açıdan da baktığımızda akla da en az sünnet kadar ihtiyaç duyduğumuz ortaya çıkar. Öte taraftan fundementalist İslam’ın öngördüğü zahiri yorumun da bir yerde tıkandığına şöyle örnek getirebiliriz. Hz. Resul s.a.a kanın alınıp-satılmasını yasak etmişti çünkü o gün kan nakillerde kullanılacak boyutta değildi ve insan canı kurtaracak durumda değildi. Bu yüzden de necis olan kanın ticareti yasaktı, fakat zaman ilerledi ve bugün bu sünnet uygulanmamaktadır, çünkü kan bugün insanların hayatını kurtarmada işe yaramaktadır, böylece de alım satımı İslam uleması tarafından serbest bırakılmıştır. Oysa fundamentalist İslam bunu asla kabul etmez çünkü onlar mutlak manada öze dönüşü hedeflerler. Yani zaman ve mekânın bir önemi yoktur. Hz. Resul s.a.a nasıl yaptıysa öyle. Öyle ki, Hz. Resul ve asabı camide yattı diye, bedevi Araplar çölde göçebe olduklarından çadırlarda kaldılar diye bunları bile sünnet sayma noktasına gelmişlerdir.
Ahbariyye kitlesi hakkında anlatılan ilginç bir hikâye vardır. Ahbariyye kitlesi Şia’daki selefi zihniyetidir. Ancak zaman içerisinde takipçisi kalmamış ve 12 İmam Şialığı içerisinde yok olmuştur. Fakat tarihte belli taraftarları vardır. Bunlar ellerine geçirdikleri bir hadisle amel etmektedirler. Ravi şöyle diyor: Ahbari bir gurup ölen birinin kefenine şöyle yazdılar: “İsmail Allah yolunda öldü”. Ancak ölen adamın ismi İsmail değildi. Bu yazının sebebini sorduklarında kitle İmam Cafer a.s oğlu İsmail r.a öldüğünde kefenine böyle yazmıştır demişlerdir. Bu kitle oradaki ismin bile sabitliğine inanacak kadar akıldan ve gerçeklikten uzaklaşmışlardır. Ve tarihin şahitlik ettiği üzere bu kitle zahir üzerinde öylesine düşünmeye kendilerini kaptırmışlardır ki, aşk ve sadakat düsturunu bile batına ait olgular olarak reddedip, namazlarda huzu ve huşu gibi olguları, irfan ehlinin gözettiği bazı hakikatleri reddetmişlerdir.
 
Bugün geldiğimiz konumda, Hac vecibesini yapan kardeşlerimizin, Hz. Resul’ün s.a.a mübarek mezarını ziyarette, Baki Mezarlığında çeşitli mezarları özel olarak ziyarette, Kâbe makamlarına ellerini sürmelerinde Selefi Suudiler tarafından “bunlar haramdır” diyerek eziyet görmeleri, İslam’daki fundamentalizmin boyutlarını bizlere göstermektedir. Aşkın ve sadakatin haram sayılması ve buna akılcılık libasının giydirilmesinin gerçeklikten ne kadar uzak olduğu ve öze dönüş sloganlarının aslında cevizin kabuğunu kemirmeye talim edip, içini ise haram saymak anlamına geldiğini bugün daha iyi anlıyoruz. Ahbariyye Şia içerisinde son bulsa da, İslami fundamentalizm dünyada en ateşli şekliyle devam etmektedir. Kimi zaman Selefilik ve Ahbariyye ismiyle, kimi zaman ise en masum isimlerle… Ancak hepimizin hemfikir olduğu bir şey var ki, adı ne olursa olsun İslamî gerçekçiliğe sırt dönen ve onun varlığını yok etmek isteyen idealizmin yarattığı fundamentalizmin varlığı İslamî takvayı yaşamak isteyen ve zamanın gerçekliklerini İslam ile yorumlamak isteyen herkes için büyük bir tehlikedir. Açıkça görülmüştür ki, İslamî fundamentalizmin varlığı İslamî gerçekçiliğin ölümüdür vesselam…
 hüseyin beheşti


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
HAKgelenek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 ocak 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HAKgelenek

iyi de 1400 yıl önce yaşanmış bir olayı günümüze taşıyarak vucutlarını kan revan içinde bırakmak gerçekliği öldürüp akla ihanet etmek olmuyor mu? "resulün sünnetine" bakmışlar mı bunu görmüşler mi orada?ve daha neler neler..! 

__________________
Nahl.6:Bir güzellik de vardır onlarda sizin için: Sabah saldığınız sırada, akşam topladığınız sırada. Ve lekum fîhâ cemâlun hîne turîhûne ve hîne tesrehûn
Yukarı dön Göster HAKgelenek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HAKgelenek
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats