HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: İslamın Şartı ve Şartlı Teslimiyet Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Sorgulamaksızın, aklı işletmeksizin ezber edilen verilere göre İslam’ın şartı 5’tir. Şöyle söylenir ve öğretilir:

1 – Kelime-i Şahadet
2 – Namaz Kılmak
3 – Oruç tutmak
4 – Hacca gitmek
5 – Zekat vermek

Ezberciye göre sıralamanın değişmesi bile “küfr” alameti olabilir. Şahadet’in “şahitlik / tanıklık” olduğunu unutanlar, inanç ile tanıklık arasındaki farkı gözetemeyenler, “kelime-i şahadet” ile, Hz. Muhammed’in peygamberliğine “şahit” olduklarını söylerler. Onlar, buna şahit olmadıklarını ve olamayacaklarını, ancak “inanabileceklerini” düşünemeyen kimselerdir. Allah’ın birliğine şahitlik ise, gören gözü, işiten kulağı olanlar için, direksiz yükseltilen göğe, deveye, kendi nefislerine, güneşe, aya, yıldıza en netice alemlere nazar etmek ve yerlerin ve göklerin yaratılışı hakkında derinden derine düşünmekle mümkündür.

Konumuz, islamın ezber edilmiş şartlarını teker teker ele almak değil. Konumuz, “aklı işletmeme” sonucunda, vahiy yerine “her duyduğumuza” teslim olmanın “İslam” olup olmadığıdır.

İslamın şartı beştir diyene bakarsanız, yalan söylememek, hırsızlık yapmamak, ana-babaya iyi davranmak, adaletle muamele, aklı işletmek vs.yüzlerce eylem islamın şartları arasında sayılmaz.

Halbu ki islam teslimiyetle olur. Bu açıdan bakınca İslam için tek ve istisnasız şart "teslimiyet"tir. Vahye ve gerçeğe teslimiyet... İslam için, vahyin buyurduğu her davranış şarttır. Vahyin buyruklarının maksadına uygun her hareket, teslimiyet göstergesidir.

Titiz ve dikkatli okuyucular, az önce vahiy ve gerçeği eşleştirdiğimi fark etmişlerdir. Kuran’da “hak” olarak kullanılan gerçek kelimesinin ifade ettiği şeye teslimiyet de vahye teslimiyet gibidir.

Çünkü Kuran, “gerçeğin üzerini örtmek” şeklinde belirginleşen “küfr” ve kafirlere düşmandır. Küfr’ü inkar gibi değerlendirdiğinizde, müşrik toplumunun şirk dinini inkar eden İbrahim peygamberin de “kafir” olduğunu görürsünüz. (Bkz. Mümtehine, 4)

Gerçeği inkar veya gerçeğin üzerini örtmek, gerçekte var olanı kafasında beyninde olana uydurmaya çalışmaktır. Güneşe “yok” demek gibi, apaçık, göz önünde cereyan eden gerçeği yok kabul etmektir. Sırf bu davranış bile, insanı gerçeği bilsin diye işitici, görücü kılan Rabbin yaratışına bir başkaldırıdır. O halde, vahye teslimiyetle, gerçeğe teslimiyet eş değerdir. Vahiy, insanlarca unutulmuş bir kısım gerçeğin zikr (anma, hatırlama) ile hatırlatılması, gündeme getirilmesidir. Vahye, gerçeğin bir parçası demek yanlış olmaz. Kuran ayetleri, kevni (yaratış / oluş) ayetlerinden bir kısmının insanların faydasına, onlar akledip düşünsünler diye bildirilmiş, beşer dilinde “kelama” bürünmüş halidir.

Hz. İsa’nın “Size gerçeği söylüyorum” , “Size gerçeği getirdim” , “Gerçek sizi özgür kılacak” gibi sözlerinde anlatmaya çalıştığı gerçek budur. Çünkü güneşi göre göre, “güneş yoktur” diye(bile)n, özgür değildir. O, aklını, gözünü, kulağını, gönlünü bir kısım uydurmalara ve şartlanmalara teslim etmiş bir esirdir. Güneşe “var” demek, onu bu sapmış vaziyetten kurtarır ve özgür kılar.

Vahiy ve gerçeği eşitlediğimiz bu kısımdan sonra şunu söyleyebiliriz ki, İslam vahye ve gerçeğe teslim olmaktır. Vahyin ve gerçeğin gerektirdiği her davranış islamın şartıdır. Bunlardan herhangi birinin ihmali teslimiyeti, teslimiyetteki samimiyeti azaltır, körleştirir.

İslamın şartları adı altında, hiçbir şeye muhtaç olmayan (El-Müstağni) Rabbe (Rabbin buyruğuna ve yarattığı gerçeğe) teslim olmayı, bir kısım ritüellere indirgemek, karşınıza “ego tatminini” din olarak buyurmuş bir başka (!) “Tanrı” çıkarır. Toplumların algısı bu yönde işlenip, dönüştürüldükçe, İslam ve Tanrı bilinci aslından uzaklaştırılmış, islamı bindörtyüz sene öncesinde yaşayan, o günün dilini din dili, örfünü din yapmış, dini bir tapınak dini haline getirmiş, direksiz yükselen göğe, kendi nefislerine, yıldıza, güneşe, aya, arza bakacağına “sarığa” , “Kabe”ye bakıp ibret alma derdine düşmüş, içi boş kavramlardan ibaret, belli günlere, belli vakitlere, belli mekanlara endekslenmiş bir dine inanan bir toplumla karşılaşırsız.

Yazının başlığından da anlaşılabileceği gibi bir de “Şartlı Teslimiyet” vardır. Bir din olarak islama sadece 5 şart sayanlar, iş vahye ve gerçeğe kayıtsız ve şartsız teslim olmak olduğunda bin dereden su getirir, olmadık şartlar ileri sürerler.

"Rabbi ona [İbrahim'e] “Teslim ol” dediğinde, “Âlemlerin Rabbine teslim oldum” demişti." (Bakara,131)

İbrahim, Rabbe teslimiyette hiçbir şart ileri sürmemişti. Önceki tüm kavimlerde olduğu gibi Kuran’ın ilk muhataplarından itibaren insanlar vahye ve gerçeğe teslimiyet için bir çok şart ileri sürdüler. Peygambere, vahye olmadık itirazlar yapıldı. Kuran’ın neden toplu bir halde indirilmediğinden, Kuran’ın değiştirilmesinden, Kuran’da verilen örneklerin basitliğinden tutun da Peygamberin gaybı bilmesi gerektiğine, zengin olması gerektiğine, kendisiyle birlikte bir melek gönderilmesi gerektiğine, mucize göstermesi gerektiğine varıncaya kadar ne şartlar, ne koşullar ileri sürdüler…

Sonraki nesillerde ise, müşriklerin bütün itirazlarının giderilmiş olduğunu görmekteyiz. Gaybı bilen (Karşılaştırınız. Enam,50), Cebrail’i insan suretinde görüp gösteren (Karş. Enam,8), mucizeler irad eden (Karş. 29/50,6/37,13/7,13/27,10/20) , “yalnız vahiyle uyarma” eylemini terk etmiş (Karş. 72/23, 21/45,10/15,39/11-12-13), tüm yaratılmışlardan öte vasıflara sahip bir Peygamber’le ( Karş. 17/90-94,25/7,21/3,41/6,14/10-11,54/24,18/110,23/24 vb.) “dini ıstılah anlamları” adı altında kelimelerinin manaları tahrif edilmiş (Karş. 3/78,16/116,4/46,5/13,5/41) ve bu suretle içerik / mana yönüyle “değiştirilmiş” bir Kuran ortaya çıkarılmıştır.

“Onların çoğu şirke bulaşmış olmadan Allah'a iman etmez.” (Yusuf,106)

Gizli veya aşikar şirk, Allah’a imanın, teslimiyetin önünde bir şart olarak durmaktadır. Halbuki, vahye iman ve teslimiyet odur ki, İbrahim gibi koşulsuz ve şartsız yerine getirilir. Vahyin ve gerçeğin bildirdiği şey, ezber edilmiş dogmalarımıza ne kadar zıt olursa olsun, vahyi ve gerçeği kabul ederek ona teslim olmaktır İslam…

Sonuç olarak, İslam’dan bir din olarak bahsedildiğinde vahyin bütün buyrukları onun şartı olurken, İslam “teslimiyet” olduğunda şartsız ve koşulsuz teslimiyet gerekmektedir.

Ali Aksoy – 06.04.2009

http://www.aliaksoy.net/2009/04/06/islamin-sarti-ve-sartli-t eslimiyet/


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Şarté İslamé pencin;

Savm u salat

Hacc u Zekat,

Kelime-i Şehadet.

Çocukken böyle ezletilmiştik.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Ali bey kilit noktalara vurgunuz çok güzel teşekkür ederim.

Geleneğin kabul ettiği "islamın şartı" anlayışındaki maddelerden, daha düne kadar kelime-i şehadet şıkkı en sonda idi. Tabi ne zamandan beri böyle idi onu bilmiyorum lakin, bu anlayışın/dogmanın Allah Resulunun vefatından bir süre sonra olduğu kesin.

Belki hala yaşlı kesimden duyabileceğimiz gibi önceki sıralamaları ise, "savm salat, hacc zekat, kelime-i şehadet" derlerdi bir çırpıda. Her ne hikmetse yakın zamanlarda sıralamanın yanlışlığını farkettiler ki değiştirdilerde "kelime-i şehadet"i ilk sıraya koydular. Tabiri caizse evrimvari bir değişim gibi çok geç anlayıp değişime uğruyorlar. Bugün ortaya çıkmış birçok hakikatinde yine aynı evrimvari! bir anlayışla kabul edilebileceği olgusu ise bizleri derinden yaralamaktadır.

Muhabbetle...   



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Haktansapmaz abim yine benden erken davrandınız ha, yine gönderi yaptıktan sonra baktımki sizin aynı konuya parmak basmışlığınız var. 

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

tek şart gerçeğe teslim olmak...


güzel...


kim söylerse söylesin doğru  söylüyorsa kabul etmek...

hayatta doğru olan ne varsa yanında durmak ve taraftarı olmak...

yanlış olan ne varsa karşısında olmak...

eğer islamın şartı buysa dünyada iyiler yani dürüstler müslüman...

kötüler gayrı müslim oluyor...







__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats