HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Abdest ritüeli.. Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

abdurrahman bey,

aşağıda mufessir kurtubiden bir pasaj asıyorum,

(dün beceremedim, türkçe karekterlerle arabça karekterler karıştı)

ilginizi çekebilir diye düşünüm, (belkide biliyorsunuz).

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

olmadı arabça karekterlerde sorun çıkıyor, (isterseniz o bölümü word sayfası şeklinde gönderebilirm)

qurtubi 5:6 ile ilgili şöyle diyor;

Kimi ilim adamı da şöyle demiştir: “..a kadar”, “birlikte : beraber” an­lamındadır. Nitekim, Arapların: “Küçük deve sürüsü küçük de­ve sürüsüne katılırsa, büyük bir sürü olur” demesine benzer. Yani, küçük sü­rü, küçük sürü ile beraber... demektir.

Ancak, daha önce en-Nisa sûresinde (4:2 ilê) açıkladığımız gibi, buna gerek yoktur. Çünkü, Arablara göre “el” tabiri ile parmak uçların­dan kola kadar olan bölüm kastedilir. Yine “ayak” ile, parmaklardan baldırın dibine kadar olan bölüm kastedilir. O halde, dirsekler de “el” isminin kap­samı içerisine girmektedir. O bakımdan, şayet buyruğun anlamı “dirsekler-le beraber” şeklinde olsaydı, ayrıca bunun ifade ettiği bir mana olmazdı. Bu­rada yüce Allah “..a kadar” diye buyurduğuna göre, yıkamanın sını­rı olarak dirsekler tesbit edilmiş olmakta ve böylelikle dirseklerden tırnak­lara kadar olan bölümün yıkanması gerektiği anlaşılmaktadır. Bu, doğru ve yerinde bir sözdür, hem lügat hem de anlam itibari ile usule uygundur.

Îbnül-Arabî der ki: Bu meselenin kesişme noktasını, kadı Ebu Muhammed'den başka kimse anlamadı. O, şöyle demiştir: “Dirseklere kadar” buyruğu ellerden yıkanmaksızın bırakılacak sının ifade etmektedir. Yoksa, on­ların yıkanacak olan sınırını değil İşte bundan dolayı dirsekler yıkamanın kap­samına girer

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Rıdvan Kardeşim, teşekkür ederim.

Benim takıldığım, bu sınır bu kadar önemli mi ki bir sınır çizilsin! Bu haliyle bu abdest şekli sulu bir temizliği ifade etmediği açıktır. Amaç bedeni temizlikse bütün beden temizliği söz konusu yapılacaktı. 

Sekr ve cünüb olma halini, benim dediğim gibi, "dinlememe, itaatsizlik, önemsememe..." olarak, eydî ve vucûh kelimelerini de "kişinin bizzat kendisi" olarak anladığımız takdirde yerli yerine oturuyor. Aksi takdirde sorduğum soruların cevabı bulunamıyor.

Malumunuz, münafıklar salâta tembel, haylaz, aymaz, ilgisiz, ihmalkar, kulak asmaz, dersini dinlemez ve çalışmaz, gereğini yerine getirmez... halde (kusélé) gidip geliyorlar. (4/142 ve 9/54) 

Münafıklar gerçekte iman etmemiş kimseler olup inandıklarını dilleriyle söyleyenlerdir. Bunlar "ellezîne émenû" genel kimliğinin içinde yer aldıklarından, onlara hitap hep genelin içinde yapılmıştır. Biraz daha dikkat edilirse bunun böyle olduğunun farkına varılır.

Bu ayetlerde de ben bunu görüyorum.

İbrahimizm kardeşime! Bana üçüncü şahıs moduyla, sorduğum onca soruyu yok sayarak, hiç önemsemeyerek, karşıt başka sorularla adeta meydan okurcasına cevap vermiş olman nedeniyle belki bir anlık kendimi tutamayarak sana hissi davrandım. Çünkü senden bu denli kesin ve bana göre alaylı, bir karşılık beklemiyordum. Yoksa, sorularıma karşılık bir şeyler söyleseydin, ardından da görüş ve düşüncene yazdığın ayetleri ileri sürüp ilgili sorularını sorsaydın, elbette ilgili makul cevapları alacaktın. Bunları, seni kırmış olmam, beni daha fazla üzdüğü için yazıyorum. Seni kırmamak benim için daha fazla önem arzediyor. Düşünen kafalardan rahatsızlık duymam söz konusu olamaz. Ancak, bu senin yazdıkların düşünmenin çok ötesine geçtiğini fark etmiş olman lazım. Daha yazının başında öyle kesin ve bir o kadar da keskin bir dil kullanıyorsun ki...! "...ayetleri didikleyenler..." deyip girişmişsin.

Delil olarak ileri sürdüğün Nisa 37-42 arası ayetlerde "munafıklar" szcüğünün yer almamış olması, 43'ün munafıkları konu etmediğine delil olamaz. Bu ayetlerde münafıklar cimrilikleri, başkalarına da vermemeyi/cimriliği önermeleri ve kafir oluşları ile söz konusu edilmişler. Buxl, "kıskançlık" değil, cimriliktir. Munafıklar bu cimrilikleri; Allah Yolu'nda infak etmemeleriyle bir çok surede çok defa gündeme gelmişler. Kimileri bu ayetlerin Yahudileri konu edindiğini anlamış olabilir. Ancak münafıklardan bahsettiği daha isabetli bir görüştür. Yahudilerin, kafirlerin ve müşrikerin infakı, Allah ve Resulü'nü ilgilendirmediği gibi cimrilikleri de ilgilendirmez. Onlar AllahYolu'nun düşmanları olmaları hasebiyle karşı infakta bulunanlardır. Allah ve Resul'ü inananların infakı ilgilendiriyor. İnfak etmemeleri/ cimrilikleri kınanıyor. Allah Yolunda infakta bulunmayarak cimrilik yapanlar ancak munafıklardır. Münafıkların Yahudilerle sıkı fıkı ilişkileri, inananların aleyhine iş birlikleri vardır. Sürekli onları "veli edinmemeleri.." hitabının muhatabı olmuşlar münafıklar. İnfak ettikleri zaman da "insanlar görsünler (aldatmaya yönelik)" diye verenler de münafıklardır. Bunun için de kınanmışlar bunlar bu ayetlerde.

Bir başka itirazın da "ğâit" manevi kirlilik mi sorusu. Hayır, bu kelime tüvalet çukurunu ifade ediyor. Zaten yazdıklarımı dikkatli inceleseydin benim ilgili ayetleri iki bölümde ele aldığımı görecektin. 

Şimdilik yeter. Dönüşünü bekliyorum.

Muhabbetlerimle.  

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

abdestin maddi temizlik olduğu görüşünü bende paylaşıyorum...

bu ayet salata gelen insanların durumlarına bakılarak söylenmiş...

tarla takkede çalışarak gelen üst baş dağınık saçlar ayaklar çamurlu yada kirlenmiş bir şekilde gelen kişilere bir hatırlatma...

toplulukla beraber yapılacak olan eğitim dua niyaz ve sosyal destek faaliyetlerine yani salata gelirken belli bir çeki düzen vermeyi hedefliyor...

kirlenmenin daha fazla olacağı bel li durumlarıda örnek göstererek  uyarıyor...

tuvaletten gelme cünüplük hali gibi durumlar zaten o toplumunda iyice temizlenilmesi gerektiğini kabul ettiği durumlar olmalı...

bunlara dikkat etmeyenleri de arada böylece uyarmış oluyor...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

selamlar,

İbrahimizm kardeşime! Bana üçüncü şahıs moduyla, sorduğum onca soruyu yok sayarak, hiç önemsemeyerek, karşıt başka sorularla adeta meydan okurcasına...

Hay Allah iyiliğini versin Haktansapmaz abicim,ben şu ''meydan okurcasına''
kısmına çok güldüm..abi ne var, arada bi elbet meydan okuyacağız :)

öyle koyun gibi dinlemek yok :)

Bu arada bu ''didikleme''vs kısmına tekrar baktım..hakikaten haklısın..bizimki meydan okumayı falan aşmış..kusura kalmayasın..

neyse abi üzülmeni istemem,yazmaya devam..

sağlıcakla
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Mali yazdı;

Kuran'ı düzgün tercüme etmek, düzgün anlamak demektir.

Sadece şunu söyleyeceğim.

Dikkat edersen, sadece gusl'ün teyemmumu var.

Ve, Allah kirlenen yerlerimizi temizlememizi söylüyor. ( Baştan aşağı yıkanmaktan değil)

İlahi ifade burada yüzümüzü değil, ön tarafımızı kastediyor.

Yani malum bölgeler. Ayrıntısına girmeyeceğim. Kuran'da benzer ifadeler var. Sen bul.

Ve toprağa sürün de demiyor. Toprağın yüzünden çıkanlarla; bez, yaprak vs. gibi şeylerle silin diyor.

 

Aklı çalıştırmak Kuran'da defalarca emrediliyor.

Düşünsenize, cinsel ilişkide bulunulmuş, ortalık batmış ve toprağa el yüz sürülüyor.

Bu anlayış Kuran'a, dolayısıyla Allah'a iftira değil mi, güzel kardeşim?

O arapça kelimelerin hakkını ver kurban olayım!

Arapça demek arap gibi anlamak ise vay halimize.

Bunları peygamber ve etrafındakiler elbette doğru anlıyorlardı.

Ama yüzyıllar geçince toprağa yüz sürülmeye başlandı.

(Bilmiyorum kim sürüyorsa:) )

 

Selametle...



İlahi ifade burada yüzümüzü değil, ön tarafımızı kastediyor.

Yani malum bölgeler. Ayrıntısına girmeyeceğim. Kuran'da benzer ifadeler var. Sen bul.


Allah'ın istediği uykudan namaz kılmak için kalktığımızda biraz ayılmamız, biraz madden temizlik, biraz da manen arınmamız için, elimizi yüzümüzü yıkamamızı "tavsiye ediyor". hepsi bu kadar!


Yusuf:

Namaz salat olmadığına göre,vaktin içinden bir vakitte mesela gün doğumuna az kala yapılana ve bana göre Allahı anma/salata hazırlık/tespih diye nitelediğim için bu ''abdest''ritüeli geçersiz olacağına göre ve bu salat ne menem bir olguymuş ki çapı esneyebilen bir yapıya sahip vasfıyla adına  namaz bile denmiştir..


misal sabah anması/salata hazırlığı/tespihi salat olmadığına göre bu abdest denen ritüel  nerede kullanılacak?


?????
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Yüzler ve eller aynı şeyi anlatıyor; insanın kendisi.

Aksi durumda önce ellerin sonra yüzlerin yıkanması istenirdi. Nitekim pratikte önce eller ondan sonra yüzler yıkanıyor. 

Türçede de bu iki organımızı peş peşe pekiştirici olarak kişinin kendisi anlamında söylüyoruz.

Eli yüzü temiz..

Eli yüzü yıkanmış...

Eli yüzü tertemiz...

Elinden yüzünden çektiği...

...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
sasha
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 27 kasim 2009
Gönderilenler: 368
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sasha

Bedeni fircalarcasina yikasak da hep merak ettigim ruh abdestidir.

O nasil alinacak dermisim? :)
Yukarı dön Göster sasha's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sasha
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İkame-i salat/Zikri izlemek/Kuran'a uymak ile zekatı sağlamakla.

Hani sen demiştin; salatın ikamesininin olmadığı yerde zeket olamaz. (Veye benzer bir söz söylemiştin, mefhum olarak hatıramda kalmış).

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
evrensel
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 16 kasim 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 422
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı evrensel

Abdest'i maddi olarak görenler'e bişey dediğim yok.

Abdest'i eğer maddi olarak ele alırsak bunu Muhammed'in ölüm dönemlerine yakın bir tarihte uygulanır hale sokulmasına aklım almıyor.

Muhammed'in yaşadığı bir çok dönemde bu ritüel ile karşılaşmamamız olayın inananlar ile alakalı değilde münafıklarla alakalı olduğunu gösteriyor gibime geliyor...!

Ama bu yinede bunu maddi anlamda ele almayacağız anlamına gelmez.

Temizliğin her türlüsü güzeldir.

 



__________________
BİLİNÇSİZ BİR ŞEKİLDE ORTAYA ÇIKAN ALIŞKANLIKLARIN BEDELİNİ HİSSİZLEŞEREK ÖDERİZ...
Yukarı dön Göster evrensel's Profil Diğer Mesajlarını Ara: evrensel
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats