HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Namaz ile ilgili... Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

mustacanta Yazdı:
sevgili dermanbeg
yasin 8 i nasıl secdeyle birleştirdiniz.
Diyanet İşleri : Onların boyunlarına demir halkalar geçirdik, o halkalar çenelerine dayanmıştır. Bu sebeple kafaları yukarıya kalkık durumdadır.


çoğu diğer meallerde ve sizin astığınız Yaşar nuri mealinde de boyunlarına takılanlar yüzünden kafalarının kalkık olduğu belirtilmiş. ayrıca çeneleri üstü kapanmak deyince de ben şu anki bilinen\anladığmız secde türünü anlıyorum.

Sevgili Mustafa,çene kelimesi ayetlerin hepsinde geçiyor.Diğeri de çenenin aşağı inmemesine vurgu yapan halkanın varlığı.Yani çene ve halka ilişkisi çok önemli.

107. De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."

Ayette varolanlar: 1-Allahın ayetleri 2-Onları okuyan 3-İlim sahipleri yani ayetler okunduğunda okuyan kişiye yapılan secde.Okuyan kişi vasıtasıyla ayetlere duyulan hayranlık ve bunun sonucu olarakta çıkan sonucun eyleme dökülmesi.

Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
mustacanta
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 18 aralik 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 198
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mustacanta

Sevgili dermanbeg,
çene kelimesinin geçmesinin secde ile alakası olmayabilir. Bu ayetten önceki sonrasındaki ayetlerde
5-6 - Babaları korkutulmamış ve kendileri de gafil olan bir kavmi, çok güçlü ve çok merhametli olan Allah'ın indirdiği (Kur'ân) ile korkutasın.

7 - Andolsun ki onların çoğunun üzerine azab sözü hak olmuştur. Onlar imana gelmezler.

8 - Çünkü biz onların boyunlarına kelepçeler geçirmişiz. O kelepçeler çenelerine dayanmıştır da burunları yukarı, gözleri aşağı somurtmaktadırlar.

9 - Hem önlerinden bir sed, arkalarından bir sed çekmişiz, kendilerini sarmışızdır. Baksalar da görmezler.

elmalılı-

ayetlerdeki manevi anlatımı ben secde olarak anlamıyorum. sizinkisi biraz zorlama bir çıkarım değil mi?

saygılar
Yukarı dön Göster mustacanta's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mustacanta
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba.

İsrâ 107 ve 109 birlikte okunduğunda lafzen "çeneleri üstüne" anlamına gelen (للاذقان)'nin bir deyim olduğu görülüyor, "iki gözü iki çeşme" gibi.

İnsanın, iki gözü iki çeşme, ağlaması onun gözlerinin çeşme olduğunu göstermez çünkü çeşme başkadır göz başka; "gözler = çeşme" mümkün değil. Tıpkı bunun gibi insanın "çeneleri üstüne ağlaması" (للاذقان يبكون) mümkün değil. Doğrusu: insan "kendinden geçercesine" ağlar.

İsrâ 107:

Siz ister inanın ister inanmayın ona (امنوا به او لا تؤمنوا)

Daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda (ان الذين اوتوا العلم من قبله اذا يتلي عليهم)

onlar kendilerinden geçip secdeye kapanıyorlar (يخرون للاذقان سجدا).

 

İsrâ 109:

kendilerinden geçip ağlıyorlar ve bu onların coşkusuna coşku katıyor (ويخرون للاذقان يبكون ويزيدهم خشوعا)

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Selam

 

Nereye secde edilir?

 

              Göklerde ve yerde kim varsa gölgeleriyle birlikte ister istemez  ve sabah-akşam Allah'a secde eder. Rad 15  

 

      Secdenin fiziksel anlamını secdelerin gölgelerinden çıkartabiliriz.Işık bizi nereye yönlendirirse o yöne secde edilir.

      Allah vardır. Bunda şüphe yok. 

      Allah’ın varlığına değil, Allah’ın emrine secde edilir.

      Allah bir nurdur o bizi nereye yönlendirirse oraya secde edilir.

      Işığa secde edilmez.

      Allah’ın varlık olarak kendisine’de secde edilmez.    

 

      Çeneleri üzeri secde : Emredilen şeyi eksiksiz olarak yapmaktır.

 

      Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.      Isra 109

 

     Alın yerine çene secde edilen yere konulunca baş yukarıda o zaman

     göz secde edilen yere bakmaz.

     Secde edilen yer değil ,emreden varlık önemlidir.

     Çeneleri üzeri secde ederken Bana neyi emredersen emret başım

     yukarıda gözlerim ileride senin verdiğin emir önemlidir deriz.

      Günümüzde herkes amelin kendisiyle uğraşır,emri verenle uğraşmaz.

     Oysa tek başına amel Allah adına yapılmadıkça Allah katında bir şey ifade  etmez. Günümüzde geleneğin yaptığı secde Allah odaklı yapılmadığı için  kabul edilmiyor ki o nedenle kendine İslam alemi denilen bu alem tümüyle  zillet içinde zira hiçbir amel Allah adına yapılmıyor. Secde edilen yere bakmamak emri veren varlığı ön plana çıkartmaktır.

 

Selam Huda’ya tabi olanların üzerine olsun.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

İsrâ 109:

kendilerinden geçip ağlıyorlar ve bu onların coşkusuna coşku katıyor (ويخرون للاذقان يبكون ويزيدهم خشوعا)

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Sn.Akçay,öncelikle "kendilerinden geçmek"ifadesi hem ayette yok hem de bu sözü Kurana göre doğru bulmadığımı belirteyim.Kendinden geçen bir insan asla sağlıklı düşünemez,sağlıklı kararlar alamaz.

 

 

Akçay:

İsrâ 107 ve 109 birlikte okunduğunda lafzen "çeneleri üstüne" anlamına gelen (للاذقان)'nin bir deyim olduğu görülüyor, "iki gözü iki çeşme" gibi.

 

Bu bir deyim değil fiziksel bir olay.Yasin-8. Biz, onların boyunlarına halkalar geçirdik. O halkalar çenelere kadar dayanmaktadır. Bu yüzden kafaları yukarı kalkıktır"

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dermanbeg Yazdı:
hayrullahmeral Yazdı:

Merhaba Ali abi,

soru 1. : güneşin, ayın ve yıldızların çenesi veya alnı var mıdır?

Doğru bir soru,ancak konumuz insanın secdesi.İdeal secde şekli ayette net olarak açıklanmış.

Yusuf suresi, 4. ayette, güneş, ay ve yıldızların "SECDESİ" olarak kullanılan kelime, olduğu gibi, AYNI hareke ve harf sayıları ile :

Araf 120 ve şuara 46.: sihirbazların, musa a.s.'ın mucizeleri karşısındaki secdesinde,

Hicr 29 ve Sad 72.: meleklere verilen secde emrinde,

kullanılmaktadır. Dolayısı ile, secde fiili, güneş, ay, yıldız, melek ve insanların HEPSİ için AYNI ŞEYİ ifade ediyor ve 2./ 3. şahıslar tarafından gözlemlenebiliyor. Demek istediğim, insan ve güneş secdesi farklılaştırılamaz, AYETLER ÇERÇEVESİNDE. yoksa bu durum, ahzab 56. ayetteki Allah'ın yusallisi rahmet, meleklerin yusallisi dua dır, şeklindeki zorlama yoruma girer.

soru 2. : Yusuf peygamber rüyasında güneş, ay ve 11 yıldızın KENDİSİNE SECDE ettiğini, güneş, ay ve yıldızların hangi HAREKETLERİNDEN anlamıştır?

Samimi olarak söylüyorum buda çok nefis bir soru,Allah razı olsun.Ben bunu şöyle anlıyorum:Yanıp sönme,doğup batma emirlerini Yusuf peygamberden alıyorlar.

Yusuf peygamber bu rüyayı gördüğünde henüz ÇOCUK. dolayısı ile ÇEVRESİNDE, babasında, dedesinde gördüğü SACİDİN FİİLİNİ, görmeli ki, rüyadaki güneş, ay ve yıldızların FİİLERİNİ direk sacidin şeklinde yorumlayıp, babasına anlatabilsin. Demek istediğim şudur :

güneş, ay ve yıldızların itaati şeklinde, yukarıda bahsettiğiniz biçimde olsa, bunu sorardı babasına. babacığım, rüyamda güneşi ben doğurdum, ben batırdım derdi. ancak GÖZLEMLERİ ile ZATEN bildiğimi secde fiilinin, güneş, ay ve yıldızlar tarafından KENDİSİNE doğru yapıldığını söylüyor. babasına sorduğu kısım da bu. diğer türlü HER ÇOCUK gibi, bizlere daha heyecan veren, güneşi söndürdüm, yıldızı batırdım, bu ne demek denirdi. Umarım anlatmak istediğim anlaşılmıştır.

soru 3. : benzer bir rüya siz görseniz, size secde edildiğini NASIL anlarsınız?

soru 4. : hudhud kuşu, sebe melikesinin GÜNEŞE SECDE ettiğini, hangi hareketlerinden anlamış olabilir?soru 5. : neden eleştiride SECDEDEKİ ŞEKİLSELLİĞE vurgu yokken, sadece SECDE YAPILAN İÇERİĞE eleştiri var?

Alnın yere değil de yukarı kaldırılması da şekilsel bir harekettir.Sebe kavminin de güneşe bağlılıkları şekil ne olursa olsun bir şekilde olumsuz yapılan secdedir.

Sizin alın değil, çene üzeri olmalıdır tezinize karşı olarak söyledim. Kuran'ın hiç bir ayetine ŞEKİLLER, eleştirilmemiştir. Musa a.s. ın kavminin, buzağıya tapma şekli, sebe kavminin güneşe tapma şekli, kabe etrafında müşriklerin el çırpıp, ıslık çaldıklarında yaptıkları şekiller...özellikle el çırpma ve ıslık çalmaları yine SADECE İÇERİĞİN, ÖZÜN ne kadar boş olduğu yönünde bir eleştiridir. örneğin kabe civarında, subhanallah deseler, ilgili ayete konu olmazdı, hareketleri.

selam müminleredir... 

Merhaba Ali abi,

yukarıda yine bir şeyler karaladım.

"müsademei efkardan bağrikai hakikat doğar" "fikirlerin çatışmasından, hakikat aydınlanması doğar demiş atalarımız. ne güzel de söylemişler...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Dermanbeg Yazdı:

İsrâ 109:

kendilerinden geçip ağlıyorlar ve bu onların coşkusuna coşku katıyor (ويخرون للاذقان يبكون ويزيدهم خشوعا)

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

Sn.Akçay,öncelikle "kendilerinden geçmek"ifadesi hem ayette yok hem de bu sözü Kurana göre doğru bulmadığımı belirteyim.Kendinden geçen bir insan asla sağlıklı düşünemez,sağlıklı kararlar alamaz.

 

 

Akçay:

İsrâ 107 ve 109 birlikte okunduğunda lafzen "çeneleri üstüne" anlamına gelen (للاذقان)'nin bir deyim olduğu görülüyor, "iki gözü iki çeşme" gibi.

 

Bu bir deyim değil fiziksel bir olay.Yasin-8. Biz, onların boyunlarına halkalar geçirdik. O halkalar çenelere kadar dayanmaktadır. Bu yüzden kafaları yukarı kalkıktır"

Merhaba Dermanbeg kardeşim. 

Kendisinden geçercesine (للاذقان)'nin karşılığıdır yani Kuran'da var. İsrâ 109'u dikkatle okuyun lütfen. Orada insanların (للاذقان) yani çeneleri üzerine ağladıkları belirtiliyor. İnsanlar çeneleri üstüne nasıl ağlar? Siz hiç çenenizin üstüne ağladınız mı?

Kendinden geçercesine ifadesi hoşunuza gitmiyorsa duygu seline kapılarak da diyebilirsiniz. Önemli olan, secdeye kapanmanın ve ağlamanın yoğun duygular içinde yapılmasıdır.

Ya Sin 8'deki çeneler kelimesine gelince, o başka. Orda kelimemiz lafzî anlamdadır; orda deyim yok.

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hayrullahmeral Yazdı:
Dermanbeg Yazdı:
hayrullahmeral Yazdı:

kullanılmaktadır. Dolayısı ile, secde fiili, güneş, ay, yıldız, melek ve insanların HEPSİ için AYNI ŞEYİ ifade ediyor ve 2./ 3. şahıslar tarafından gözlemlenebiliyor. Demek istediğim, insan ve güneş secdesi farklılaştırılamaz, AYETLER ÇERÇEVESİNDE. yoksa bu durum, ahzab 56. ayetteki Allah'ın yusallisi rahmet, meleklerin yusallisi dua dır, şeklindeki zorlama yoruma girer.

Ay,güneş,yıldız,melek bunların secdesinde sorun yok.Sorun insanın secdesinde.Burada nasıl ki ay,güneş,yıldızlar Allahın sisteminde sorun çıkarmadan yer alıyorsa bizdende istenen bu tür bir secde/onun tarafında yer almadır.

Yusuf peygamber bu rüyayı gördüğünde henüz ÇOCUK. dolayısı ile ÇEVRESİNDE, babasında, dedesinde gördüğü SACİDİN FİİLİNİ, görmeli ki, rüyadaki güneş, ay ve yıldızların FİİLERİNİ direk sacidin şeklinde yorumlayıp, babasına anlatabilsin. Demek istediğim şudur :

Secde arapça bir kelime.Yusufun arapça bildiğini iddia etmek doğru olmaz.Doğaldır ki o kendi dilinde gördüğü rüyayı anlattı ve Allahta bize bunu arapçaya çevirerek aktardı.Kelimeler farklı olsada içeriğin birebir aynı olduğuna iman etmemiz gerekir.

güneş, ay ve yıldızların itaati şeklinde, yukarıda bahsettiğiniz biçimde olsa, bunu sorardı babasına. babacığım, rüyamda güneşi ben doğurdum, ben batırdım derdi. ancak GÖZLEMLERİ ile ZATEN bildiğimi secde fiilinin, güneş, ay ve yıldızlar tarafından KENDİSİNE doğru yapıldığını söylüyor. babasına sorduğu kısım da bu. diğer türlü HER ÇOCUK gibi, bizlere daha heyecan veren, güneşi söndürdüm, yıldızı batırdım, bu ne demek denirdi. Umarım anlatmak istediğim anlaşılmıştır.

Yukarıda bunu anlatmaya çalıştım.Yani onların karşısında namaz kıldığını da söylemiyor ama...!

 

Sizin alın değil, çene üzeri olmalıdır tezinize karşı olarak söyledim. Kuran'ın hiç bir ayetine ŞEKİLLER, eleştirilmemiştir. Musa a.s. ın kavminin, buzağıya tapma şekli, sebe kavminin güneşe tapma şekli, kabe etrafında müşriklerin el çırpıp, ıslık çaldıklarında yaptıkları şekiller...özellikle el çırpma ve ıslık çalmaları yine SADECE İÇERİĞİN, ÖZÜN ne kadar boş olduğu yönünde bir eleştiridir. örneğin kabe civarında, subhanallah deseler, ilgili ayete konu olmazdı, hareketleri.

İçerik boş olduktan sonra şeklin ne önemi var ki?

selam müminleredir... Selam sanada..

Merhaba Ali abi,

yukarıda yine bir şeyler karaladım.

"müsademei efkardan bağrikai hakikat doğar" "fikirlerin çatışmasından, hakikat aydınlanması doğar demiş atalarımız. ne güzel de söylemişler...

selam müminleredir...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Ali abi,

İçerik boş olduktan sonra şeklin ne önemi var ki? dediniz...

peki tersten sorayım, içerik DOLU olduktan sonra, Subhan karşısında AZCİYETİ ifade ederken şeklin ne önemi var ki, alın veya seceye takılıyoruz?

selam müminleredir...

not: yukarıdaki cevaplara karşı görüşlerimi inşaallah sonra belirteceğim. bu arada efrayim arkadaşım umarım, konu başlağının dağıtılmasına kızmaz.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Dermanbeg kardeşim. Kendisinden geçercesine (للاذقان)'nin karşılığıdır yani Kuran'da var. İsrâ 109'u dikkatle okuyun lütfen. Orada insanların (للاذقان) yani çeneleri üzerine ağladıkları belirtiliyor. İnsanlar çeneleri üstüne nasıl ağlar? Siz hiç çenenizin üstüne ağladınız mı?

Kendinden geçercesine ifadesi hoşunuza gitmiyorsa duygu seline kapılarak hdiyebilirsinz."

Merhaba Hasan Akçay kardeşim,"Çeneleri üzerine" ifadesine "duygu seli ya da "kendilerinden geçerek" diye anlam yüklemeniz farkında olmadan konuyu çarpıtmanıza sebep oluyor.Kuran da çene kelimesinin geçtiği yasin 8 ayetinde açıkça "... boyunlarına bukağılar geçirdik.Bukağılar çenelere dayanmıştırda bu yüzden onların kafaları yukarı kalkıktır."ifadelerinden bunun somut olarak fiziksel bir eylem olduğunu da anlıyoruz.Bu ifadeler sizin söylediğiniz gibi bir "duygusal yoğunluğu" anlatmıyor.Bilakis olağanüstü bir ciddiyetle bir yere taraf olup onun emirlerine huşu/sukunetle itaat etmeyi anlatıyor.Selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats