HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Kuran’da Oruç Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

O şehre tanık olanlar neyi savmlayacaklar? O şehri/dolunayı mı?

 

Kendi cevabınız: "O şehre tanık olanlar/o şehrde ORADA hazır bulunanlar onu (o aydınlatıcı, ayırdedici beyyinâtı içeren Kuran'ı/mesaj)ı savmlayacak."

 

Bu cevapta bana muğlak gelen noktalar var. Örneğin "şehr" nedir? O "şehr"e tanık olanlarınız o "dolunay"ı görenleriniz mi demek ya da ORADA bulunanlarınız mı? 

 

ORASI tek. Oysa insanlar o dolunaya pek çok yerden tanık olurlar. Sıcak dolunay anlamındaki "şehru ramazân"ın ONU SAVMLAYIN buyruğunda ne işi var?

 

"Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu..."daki altı çizik zamir 

 

1.o dolunay mıdır,

2.ORASI mı

3.Furkân-Kuran mı?

 

Savm kelimesinin lafzî anlamını merak ediyorum. O konuda yazılanları okumaya çalıştım. Ortak tanım: insanın kendisini tutması.  Siz ona eğitim semineri diyorsunuz ama bu, lafzî anlam değil sizin yorumunuz. Tıpkı "salât"a Kuran dersi demeniz gibi.

 

Sizce savm lafzan nedir? Bir şey nasıl "savm"lanır?

 

Sözünü ettiğimiz üç kelimeyi savm/siyam/oruç şeklinde yazıyorsunuz. Bundan benim anladığım, onlar eş anlamlıdır. Eğer bu doğruysa 2:196'nın muhtevasını sorun etmemeniz gerekir. SAVM ile HAC eş zamanlı olamaz. 

 

81:11-12 ile bağlantı kuramadım?  Peki, bunu ayrıca açıklamaya çalışayım, Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

*Cevap, 3. şık olduğu tırnak içi açıklamamda açık olmasına açık da, soruyu sormanızdaki amacınız?

*Savm: Yemekten içmekten, susmaktan, seyr u seferden (gezip dolaşmaktan) ve daha başka şeylerden alıkoymak.

*Şehr, bana göre o aydır. Şehre (o aya) şahit olanlar (O ayda orada hazır olanlar) orada, sizin tabirinizle, savmlayacak. Yani onlar orada savm sürsince (eyyâmen ma'dûdât) tutuklular.

*Sahi hocam siz, işlenmiş bir suça kişiye ceza olarak verilen oruç hakkında bir şeyler yazdınız mı hiç? Hatırlamıyorum. Bu konudaki görüşünüzü merak ediyorum. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
bakimahmut
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 02 aralik 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 66
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı bakimahmut

Merhabalar,

***
Savm/Siyam: Geri durmak, kendini tutmak, kendini alıkoymak…

Nisa 92 > Kazara insan katline dair mali ceza, eğer mali gücü yoksa son kertede SAVM/SİYAM.

 

Maide 95 > Avlanma yasağının olduğu hayvanların üreme döneminde yapılan avlanmaya karşılık uygulanacak mali ceza, eğer mali gücü yoksa son kertede SAVM/SİYAM.

Maide 89 > Taraflar arası yapılmış akit ihlaline karşı ihlalci kişiye uygulanacak mali ceza, eğer mali gücü yoksa SAVM/SİYAM.

Mücadele 1 - 4 > Aile içi hukuk ihlaline karşı kadim Arabi gelenekteki bu hastalığın müsebbibi olan eşlerden erkeğe, bu hukuksuzluğuna dair uygulanacak cezadır SAVM.

Neden son kertede SAVM/SİYAM. İşlenmiş suça karşı evvela mali yaptırım, suçlunun mali gücü yoksa bu defa SAVM/SİYAM.

Geleneksel anlayıştaki aç susuz ve münasebetten geri durma hali ise SAVM, işlenmiş bu suçların cezasını uygulama noktasında suçlunun mali gücünün yokluğunda, başına bir bekçi atayarak ORUÇ mu tutturulacak…!

Geleneksel anlayıştaki ibadet(!) ceza olabiliyor mu?

Yoksa, bu suçlu kişilere alıkoyma cezası mı uygulanacak...!

Ne dersiniz!

-öğrenci98-

***

Selam ile…



__________________
..İNANAN BİR KULA ALLAH YETER.. ..YALANI ANCAK, ALLAH'IN AYETLERINE INANMAYANLAR UYDURURLAR...
Yukarı dön Göster bakimahmut's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bakimahmut
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Savm: Yemekten içmekten, susmaktan, seyr u seferden (gezip dolaşmaktan) ve daha başka şeylerden alıkoymak.

 

Özür dilerim, yine anlamıyorum.

 

1.İçimizden sıcak dolunay-"şehru ramazân"a tanık olanlarımızı BİRİLERİ yemekten, içmekten, susmaktan (?), gezip dolaşmaktan ve daha başka şeylerden  alıkoyacak. Kim o BİRİLERİ? "Lâ ikrâhe fîd dîn" diyen Allah’ın hükmünü çiğnemekte olduklarını bilmiyorlar mı? 

 

İkinci sorum da onlarla ilgili. Hocam, sakın inadına sorduğumu düşünmeyin. Gerçekten öğrenmek istiyorum

 

2.Bakara 187’de açıklandığı üzere yapılması SİYÂM gecelerinde helal ama gündüzleri haram olan, üç fiil var:

 

-yemek,

-içmek,

-cinsel ilişkide bulunmak.

 

Siz bunlara gezip dolaşmayı ve daha başka şeyleri ekliyorsunuz. "Daha başka şeyler"den kastınız kesici alet kullanmak gibi tutuklulara yasak olan fiiller olsa gerek. Çünkü size göre onlar orada savm süresince (eyyâmen ma'dûdât) tutuklular. Onları tutuklayan o BİRİLERİ kim? Ayet var mı buna dair?

 

Benim sorum: "Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu..."daki altı çizik zamir 

 

1.o dolunay mıdır,

2.ORASI mı

3.Furkân-Kuran mı?

 

Cevabınız: "O şehre tanık olanlar/o şehrde ORADA hazır bulunanlar onu (o aydınlatıcı, ayırdedici beyyinâtı içeren Kuran'ı/mesaj)ı savmlayacak." Doğru cevabın 3. şık olduğu tırnak içi açıklamamda açık olmasına açık da, soruyu sormanızdaki amacınız?

 

Sormamdaki amacım: öğrenmek. Çünkü emin değilim. Bildiğim kadarıyla, bir zamir kendisine en yakın isme gider. "Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu..."da  altı çizik zamire en yakın isim şehr olduğuna göre zamirimizin ona gitmesi gerekiyor. Yani benim kısıtlı bilgime dayanarak anladığım, doğru cevap 1.şık. Ama siz 3. şık diyorsunuz.

 

Açıklar mısınız lütfen.

 

Ayrıca ‘Sıcak dolunay anlamındaki "şehru ramazân"ın ONU SAVMLAYIN buyruğunda ne işi var?’ derken aklımdan geçen şu idi: O sıcak dolunay gecesinde önemli bir şey oldu ve onun oruç ile, orucun gerekçesi ile yakından ilgisi var.

 

… siz, işlenmiş bir suça kişiye ceza olarak verilen oruç hakkında bir şeyler yazdınız mı hiç?

 

Hayvan bağışlayamayanların hac mahallinde tutması gereken 3 günlük oruç, ceza değil orucun gerekçesine dayanan bir uygulama. Bakara 183: Size oruç yazıldı ki ALLAH’I KÂLE ALASINIZ - kutibe aleykumus sıyâmu… LEALLEKUM TETTEKÛN.

 

Hangi müzakere zincirinde, hatırlamıyorum, ama daha önce yazdım. Münafıkları fark ettiren "furkân"dan söz ettim. Aslında "şehru ramazân"da inen bir sûre idi o (9:64, 81, 86, 124, 127) ve getirdiği kıstas şu idi: eğer bir inanır Allah’ı değil de kendisini kâle alırsa, Allah’ın emirlerine değil de kendi heva ve hevesine uyarsa münafıktır.  

 

Allah "Yoksullar için hayvan bağışlasınlar!" diyor -ve yezkurusmallâhi fî eyyâmin ma’lûmâtin alâ mâ rezakahum min behîmetil en’âmi fe kulû minhâ ve at’ımul bâisel fakîr (22:28). Bunu yerine getiremeyenler oracıkta 3 gün oruç tutacaklar ki ilahî buyruğun ayırdında olduklarını, Allah’ı kâle aldıklarını göstersinler.   

 

SAVM eğitim etkinliğidir, diyorsunuz. Bence haklısınız. O insanlar "Boş ver yoksulları!" demiyorlar. ORUÇ eğitimdir ve ÖĞRETİM bilgi aktarımı olduğu halde EĞİTİM alıştırmadır; o insanlar kendilerini adam sendeci olmamak konusunda eğitiyor, Allah’ı kâle alıyorlar.

 

Bir de... Günümüzde hacca gittiği halde hayvan bağışlayamayanları hiç görmedim, duymadım. Hacca gidenler elbet önce ailelerinin geçimi için gereken önlemleri almış; sonra da hayvan bağışlamaya yetmese bile hacca gidecek parayı kazanıp biriktirmiş olabilirler. Ama çok uçta bir olasılık bu.

 

Bu yılın haccında hayvanlar her halde Somali'de açlıktan ölmek üzere olanlara bağışlanır.   

 

Sevg ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hocam, kıymetli hocam, ben olayı "onlar" deyip oraya götürüken, siz "biz" diyerek olayı sürekli buraya taşıdınız. Belki de o nedenle bir birimizi anlamada zorlanıyoruz yada anlamak istemiyoruz. Bence adına ne desek diyelim, oruç diyelim; bu orucun bi'set sürecinin hangi evresinde, kimlere, nerede ve kimlerin huzurunda ve hangi neden veya nedenlerle, niçin daha önce değil de o zaman, yazıldığı hususu önemlidir. Aksi taktide ben, her yıl yılın en sıcak günlerinde gündüzleri 10 gün aç ve özellikle susuz (sıvısız), yaşlı genç , kadın erkek, gebe, emzikli, güneşte çalışan gölgede serinleyen, sıcak soğuk demeden, yolcu ve hasta olma halleri dışında, hiç bir mazeret tanımaksızın tutturulan bu orucun işkence amaçlı verilmiş zalimce bir ceza olduğunu düşünürüm. Bakın, bu buyruğun Allah'a ait olduğuna iman ettikten sonra kimse çıkıp da; "gebe kadınlar, emzikli bayanlar, ağır işlerde çalışmak zorunda olan köylü ve işçiler vs oruç tutmaya bilirler" diye fetva vermesin! Fetva verenler Allah'a olan imanlarını sorgulasınlar! Allah o iki mazereti saydı da onlardan çok daha ağır olanlarını unuttu mu?

Değerli hocam, karşılıklı sorduğumuz sorular, karşılıklı vediğimiz cevaplarla bir konuda uzlaştığımıza, uzlaşmaya yaklaştığımıza şahit olamadık. Bundan sonra da sonucun değişeceğini sanmıyorum. Bu güne kadar bir birimizi tanıdığımızı sanıyorum. Hangi konuda uzlaşabildik ki? daha fazla soru cevap şeklinde müzakereyi sürdürmesek! 

Saygılarımla.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tamam. Devam etmeyelim ama bir açıklama yapabilir miyim:

BİZ zamirini kullanmamın nedeni söylediklerim 2:185'teki SİZ zamirine uysun diye idi: O şehre tanık olanlarINIZ onu "savm"lasınlar... Orucun üzerimize yazılmasını elbet bi'set bağlamında düşünürüm. Buna göre sordum, buna göre cevap alacağımı biliyordum.

Sevgi ile. 

1.Li tu'minû billâhi ve rasûlihî ve tuazzirûHU ve tuveqqirûHU ve tusebbihûHU... Burada altı çizik zamirlerin kendilerine en yakın isim olan "rasûl"a değil de Allah'a gitmesi zorunludur çünkü burada dile getirilen fiiller Allah'a mahsustur. Allah elbet gramerden önce gelecek. Oysa "Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu"daki oruçlamak fiili böyle bir istisnaî uygulamayı zorunlu kılmıyor. Grameri göz ardı etmemiz için neden yok. 

 

2.Hayvan bağışında bulunamayan hacı adaylarının açlıktan nefesi kokan insanlar olduğu zannı ise yalnızca bir zandır. Bir önceki iletimde az da olsa bunu açıkladım.

 

3.Benim anladığım, yerliler 10 günlük orucu "kâmileten" evlerinde tutarlar. Ama sizin anladığınız farklı. Size güvenirim. Araştırmam gerekiyor.

 

Cevap vermek zorunda kaldığım için özür dilerim.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Benim sorum: "Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu..."daki altı çizik zamir 

 

1.o dolunay mıdır,

2.ORASI mı

3.Furkân-Kuran mı?

 

Sormamdaki amacım: öğrenmek. Çünkü emin değilim. Bildiğim kadarıyla, bir zamir kendisine en yakın isme gider. "Ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu..."da  altı çizik zamire en yakın isim şehr olduğuna göre zamirimizin ona gitmesi gerekiyor. Yani benim kısıtlı bilgime dayanarak anladığım, doğru cevap 1.şık. Ama siz 3. şık diyorsunuz.

 

Açıklar mısınız lütfen.

 

Özür dilerim, açıklamalıydım. Bir örnekle açıklayayım:

Fetih/8-9:

Biz seni şahid, beşir ve nezir olarak gönderdik; Allah'a ve Resulüne iman edesiniz ve O'nu ta'zîm, O'na saygı gösresiniz, O'nu sabah akşam tesbih edesiniz (buyruğuna her zaman boyun eğesiniz)!

Li tu'minû billâhi ve rasûlihî ve tuazzirûHU ve tuveqqirûHU ve tusebbihûHU... 

HU zamiri kendisine daha yakın olan Resul'e gitmesi gerekiyordu ama öyle olmamış. Zamir dah öcesine Allah'a gitmiş. 

… siz, işlenmiş bir suça kişiye ceza olarak verilen oruç hakkında bir şeyler yazdınız mı hiç?

 

Hayvan bağışlayamayanların hac mahallinde tutması gereken 3 günlük oruç, ceza değil orucun gerekçesine dayanan bir uygulama. Bakara 183: Size oruç yazıldı ki ALLAH’I KÂLE ALASINIZ - kutibe aleykumus sıyâmu… LEALLEKUM TETTEKÛN.

 

Allah "Yoksullar için hayvan bağışlayın!" diyor -ve yezkurusmallâhi fî eyyâmin ma’lûmâtin alâ mâ rezakahum min behîmetil en’âmi fe kulû minhâ ve at’ımul bâisel fakîr (22:28). Bunu yerine getiremeyenler oracıkta 3 gün oruç tutacaklar ki ilahî buyruğun ayırdında olduklarını, Allah’ı kâle aldıklarını göstersinler.

 

Bunlar blamadığından bunu yerine getiremiyor, hayvan bağışlayamıyorlar. bBunlar zaten fakir ve bu oruç ailesi Mescid- Haramda oturmayan fakirlere! Yerlilere bir şey yok! Tuhafıma gidiyor!

 

Bakara 196: ... Her kim hacca kadar umre ile sevap kazanmak isterse ona da hedy'in kolay geleni! Bunu bulamayana ise oruç: Üç gün hacda, yedi gün de avdet ettiğiniz de, ki tam on gündür.Ve şu hüküm, ehli, Mescid-i Haram mukimlerinden olmayanlar içindir. Ve Allah'tan korkun ve bilin ki Allah ikâbı cidden çok şiddetlidir. (Elmalılı Hamdi Yazır)

Ayetin şedîdu-likâb ile sonbuması tuhaf!   

Saygı ile. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Gramerin öylesine bir kuralı yoktur, bu tercih meselesidir. Yakına delati önceliklidir o kadar. Abdest ayeti denilen ayetteki "erculekum" u yanıbaşındaki  "ruûsi" ye değil de daha uzaktaki "vucûhe" ye atf etmişler o koca Arap Dilinin fasahat ve belağatinin zirvesindeki imamlar. Onlar dil kurallarını iyi biliyorlardı. Hem bunun örneklerine hem Kitap'ta hem de Arapça metinlerde çokça rastlanır.

Saygılar.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Abdurrahman hocam, "ve men şehide minkum uş-şehre felyesumhu"daki "hu"nun o "şehr"e gitmesi onda inmiş olan Furkân'a gitmesidir aslında. Biliyorsunuz, o "şehr"de hiç bir keramet yok; keramet Furkân'da.

Furkân o "şehru ramazân"da indirildi. Zamirimizin o "şehr"e gitmesi "şehru ramazân"ın olaydaki rolünü açıklar, o kadar. 

Sevgi ile,

Hasan Akçay  



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Elhaccu eşhurum mağlûmât, femen ferada fîhinnel hacce felâ rafese ve lâ fusûga ve lâ cidâle fil hacc, ve mâ tef'alû min hayriy yağlemhullâh, ve tezevvedû feinne hayraz zâdit tagvâ, vettegûni yâ ulil elbâb.


Hacc, bilinen aylardır. Böylelikle kim onlarda haccı yerine getirirse, (bilsin ki) haccda kadına yaklaşmak, fısk yapmak ve kavgaya girişmek yoktur. Siz, hayır adına ne yaparsanız, Allah, onu bilir. Azık edinin, şüphesiz azığın en hayırlısı takvadır. Ey temiz akıl sahipleri, benden korkup sakının.


Nelerin yasak olduğu belirtilmiş Fİ EL HAC da. sonra bir kısmı dayanamamış - nefislerine ihanet etmiş - ( çünkü bunlar Fetih'ten sonra bölük bölük dine yeni giren çoğunluğu Bedevi adamlar ) Rab aşağıdaki ayeti indirerek geceleri eşlerine yaklaşmalarına izin vermiş, gene de tek bir istisna gece olsa da eğer itikaf devam ediyorsa uzak durulacak. olay belli.

Not: Benzer olay Müzzemmil Suresinde Mekke'nin en başında başlayan Gece Salatlarına katılan müminlerin, Medine'ye geldikten sonra ortaya çıkan sefer, seriyye, v.b. durumlar neticesinde salatları aksatmalarına istiaden Müzzemmil Suresi 20. ayet indirilerek gerçekleşmiştir.


Uhılle lekum leyletes sıyâmir rafesu ilâ nisâikum, hunne libâsul lekum ve entum libâsul lehunn, alimallâhu ennekum kuntum tahtânûne enfusekum fetâbe aleykum ve afâ ankum, fel âne bâşirû hunne vebteğû mâ keteballâhu lekum, ve kulû veşrabû hattâ yetebeyyene lekumul haytul ebyadu minel haytıl esvedi minel fecr, summe etimmus sıyâme ilel leyl, ve lâ tubâşirû hunne ve entum âkifûne fil mesâcid, tilke hudûdullâhi felâ tagrabûhâ, kezâlike yubeyyinullâhu âyâtihî linnâsi leallehum yettegûn. 


Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helal kılındı. Onlar, sizin örtüleriniz, siz de onlara örtüsünüz. Allah, gerçekten sizin, nefislerinize ihanet etmekte olduğunuzu bildi, tevbenizi kabul etti ve sizi bağışladı. Artık onlara yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazdıklarını dileyin. Fecir vakti, sizce beyaz iplik siyah iplikten ayırd edilinceye kadar ( eşlerinize yaklaşmakta ) serbestsiniz, sonra geceye kadar orucu tamamlayın. ( Bununla birlikte gece devam ediyorsanız yani ) Mescidlerde itikafta olduğunuz sürece ( gene ) onlara (kadınlarınıza) yaklaşmayın. Bunlar, Allah'ın sınırlarıdır, (sakın) onlara yanaşmayın. İşte Allah, insanlara ayetlerini böylece açıklar; umulur ki sakınırlar.

--------------------------

Not: Hacc, Umre ve içindeki Savm, ilk yönü ile, 15-20 yıldır çelik gibi Peygamberin yanında olan müminlere değil, özellikler Fetihten sonra bölük bölük ed-dine yeni giren Çevre kabilelere, bedevilere, Mekke'nin son ana kadar direnmiş sınıfına, MUHAMMED PEYGAMBERİN ÖMRÜNDE 1 KERE YAPTIĞI ve RASİHUN OLMUŞ BAZI ÇELİK MÜMİNLERİ DE o-HAC'da  "İMAM-ÖĞRETMEN" OLARAK GÖREVLENDİRDİĞİ bilgisi ile tutarlı bir şekilde okumak mümkün görünmektedir. Ummetun Vasetun ( en faziletli topluluk ) olan yani Muhammed Peygamberle yıllardır malları ve canları ile cihad etmiş, yıllardır onun salatında İslam'ı, Vahyi derinlemesine öğrenmiş ve atü ez zekat olmuş, sabikun olmuş topluluk bu dine yeni girenlere ŞAHİTLİK yapacak seviyedir artık çünkü. Peygamber onlara şahitlik yapmış onlar da insanlara şahitlik yapmaktadırlar.

Bu bedeviler ve benzerleri için Maide Suresindeki salata gelmeye devam ve temiz gelme, içki kumar fal okları putlar, zina ve ribaya devam etmek v.b.istekleri, hacc da hedy leri avlamak, çalmak v.b. davranışları, putlara sunulan hayvan etlerini kanlarını leşlerini yemeyecekleri, hala Bahriye-Vasile-Ham-Saibe lere "haram bunlar" muamelesi yapmamaları ve istedikleri istisnalar için gelmiş ayetleri de beraber okunmalıdır. Bu gibi arızaların-eski sapık isteklerin devamının,  Muhammed Peygamberin yanında 10-20 yıldır malları ve canları ile cihad etmiş müminler grubu ile ilgili olması düşünülemez bile. ( SENETÜN VÜKUF - Heyetler Yılı 9. yıl bölümleri okunursa gelen onlarca heyetin kabile temsilcilerinin neler istedikleri ne gibi istisnlar istedikleri görülebilir ve genel durumları da Hucurat Suresinden anlaşılabilir ). Kaynaklarda o dönem yapılmış iki adet hac'dan bahsedilmekte ve 9. yıldakine Muhammed Peygamberin katılmayıp sahabilerden bir seçkin sınıfı gönderdiği, 10. yıldaki Hacca kendisinin bizzat katıldığı anlatılmaktadır. Tevbe, Bakara ve Maide Suresindeki Hac ayetleri de bu anlatımı desteklemektedirler.


Not: Hacc'ın diğer yönü olan  "NUSUK"- hayvan Kurban etme ritüeli ayrıca Hac suresinde düzenlemiş görünmektedir. Bunu da okurken, o dönemdeki bir insan için KOYUN-KEÇİ-SIĞIR ve DEVENİN hayatının merkezinde olan geçim kaynaklarının ana araçları olduğu, bu güne uyarlanırsa mesela bir devenin bu günkü karşılığının 40 Tırı ile Lojistik işi yapan bir adam için bir TIR ını "kurban etmesi" ile ya da 3.000 TL maaşla çalışan birinin bir maaşını "kurban etmesine" denk geleceği aşikardır. Bu seviyelerdeki adamların 250 TL lik bir koyun kurbanı bu gün komik kaçar eğer illa "ben kurban sunacağım Rabbe" diyorsa bir kişi.

selam ile






__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 

<< Önceki Sayfa 25 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats