HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: Kuranda Konuşan Kimdir? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Aslında Alak suresi ilk 5 Ayetten sonrası için Medeni olduğu söyleniyor.

Asr ve İNŞİRÂH (ŞERH) (094)
ASR (103) birarada yani tek sure gibi ...Birçok surenin bitiş ve başlangıcında bu izlenim var.

Musanın Turda Ateşi görmesi ise defalarca tekrar ediliyor ve sanki boşluk dolduruluyor izlenimi yaratıyor.

Hacc ve Maide ise birbirine girmiş gibi görünüyor?

Bana göre Maide ve Enam da bağlantılı...

Maidenin konusu ÇEVRECİLİK...Ama kimse İslamda çevre bahsini konuşma gereği dahi duymaz.
İhram gibi,saç tıraş etme gibi eylemler Hint/Ganj nehri rituellerini çağrıştırıyor.
ve hadis külliyatında "ilim çinde dahi olsa bulunuz" ifadesine rağmen
Kuranda koskoca Doğu kültüne-Budizme hiç atıfda bulunulmamış olmasını nasıl karşılıyorsunuz?



__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

 

Kur"an hiç bir yerleşik kültüre hitap etmez.Yoksa sen böyle bir ayet mi farkettin?

Ancak Kur"an,orta doğu(Anadolu,Mısır,Filistin,Arap yarımadası.v.s.)insanını,diğer insanlara üstün kıldığını söyler.Bu üstünlük"te insanı açıdan değil.Verilen bilgi veya imkanlar açısındandır.Çünkü peygamberler öncelikle bu toplumlardan çıkmış ve peygamberler,temel bir çok ilmin,ilk oğretici ve uygulayıcıları olmuşlardır.

Başta tarım,madencilik,yapı ve atom ilmi olmak üzere,hemen hemen tüm bilimler,dünya"ya buralardan yayılmıştır.Yani bu yörelerin insanları vahye,yani bilgiye ilk elden ulaşmış oldukları için,Allah bu yörelerin insanlarına,sizi bütün alemlere üstün kıldım demektedir.

Selam ile

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

selamlar..

Kutsal metinler (ilahi kelam, vahy) ilkeleri itibari ile evrensel, metinlerin insasi ve verdigi haberler itibari ilede tarihseldir....

saygilar
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
ibrahim-40
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 04 haziran 2010
Yer: Almanya
Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahim-40

slm..

Ben sahsen  Mushafta korundugu belirtilen zikir ve 30 Rum 30 da zikredilen Fitrat olgusunuda paylasalim diyorum...

tesekkürler
Yukarı dön Göster ibrahim-40's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahim-40
 
UlulEbsar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 26 mayis 2010
Yer: Micronesia
Gönderilenler: 352
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı UlulEbsar

Budist,Krişna ve Brahman olmak üzere 3 milyar insandan bahsediyorum.

Bunlar insan ...5000-7000 yıl geçmişe giden yazılı belgeleri var.Bunlar OT değil,İNSAN...
Budhanın,Krişnanın "peygamber" olmadığına dair deliliniz nedir?
İyi araştırınız bakalım İsrailoğullarının Ataları nereden gelmiş? İbrahimin Hindistan taraflarına yolu düşmüş mü?
Arabistan kimin sömürgesiymiş eski dünyada? Yemenin önemi neymiş?
Ümeyyeoğullarının ATAsı kimmiş? Kureyş ile Köpekbalığı arasında ne gibi bir Alaka kurabillirsin ki?

Selam ile...




__________________
Haşr -10
"Rabbimiz, bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizi inananlara karşı kin beslemekten koru.
Rabbimiz, sen şefkatlisin, Rahimsin,"
Yukarı dön Göster UlulEbsar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: UlulEbsar
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

[Hicr/6]: “Ve dediler ki: “Ey kendisine zikir indirilen! Sen kesinlikle mecnunsun.”

[Hicr/9]: “Şüphesiz Biz; o zikri Biz indirdik. Ve elbette Biz onun için koruyucularız.”

 

Ayetlere göre “zikr”in Kur’ân olduğu açıktır. Bana göre konuşulması gereken bu korumanın kapsamıdır. Bu koruma, Muhammed Peygamber’e inen vahyin – vahye muhatap olduğu süre boyunca –  engellenemeyeceği, değiştirilemeyeceğine dair bir vaat midir, yoksa Din Günü’ne kadar geçerli olacak olan yazılı metnin muhafazası mıdır? Konuyla ilgili iki ayet dikkat çekicidir:

 

[Muzzemmil/4]: …ve Kûr’ân’ı tertil et (düzgünce düzene koy)!

[Furkan/32]: Ve inkâr edenler: “Kur’ân ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi?” dediler. Biz onu senin kalbine sabitleyelim diye böyle [indirdik] ve güzelce düzenleyerek tertil ettik.

 

Muzzemmil süresinde Peygambere tertil emri verilmiştir. Yani Peygamber süreleri, ayetleri birbirine karıştırmadan, sıralı bir şekilde, güzelce düzenleyecektir. Ayrıca Rabbimiz Furkan süresinde de Kur’ân’ın tertilli olduğunu belirtmektedir. Ancak elimizde bulunan mushafların ise tertilli olmadığı açıktır. Buradan çıkan diğer bir soruda bu tertil işinin koruma kapsamında olup olmadığıdır. (Ki Rabbimiz dileseydi, Kur'ân, tertilli, birtakım kıraat farklılıkları olmadan da günümüze kadar ulaşırdı.)

 

En doğrusunu Allah bilir. Devam etmek dileğiyle...

 

Selam
Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

isimsiz Yazdı:

Merhaba

[Hicr/6]: “Ve dediler ki: “Ey kendisine zikir indirilen! Sen kesinlikle mecnunsun.”

[Hicr/9]: “Şüphesiz Biz; o zikri Biz indirdik. Ve elbette Biz onun için koruyucularız.”

Ayetlere göre “zikr”in Kur’ân olduğu açıktır. Bana göre konuşulması gereken bu korumanın kapsamıdır. Bu koruma, Muhammed Peygamber’e inen vahyin – vahye muhatap olduğu süre boyunca –  engellenemeyeceği, değiştirilemeyeceğine dair bir vaat midir, yoksa Din Günü’ne kadar geçerli olacak olan yazılı metnin muhafazası mıdır? Konuyla ilgili iki ayet dikkat çekicidir:

[Muzzemmil/4]: …ve Kûr’ân’ı tertil et (düzgünce düzene koy)!

[Furkan/32]: Ve inkâr edenler: “Kur’ân ona bir defada topluca indirilmeli değil miydi?” dediler. Biz onu senin kalbine sabitleyelim diye böyle [indirdik] ve güzelce düzenleyerek tertil ettik.

Muzzemmil süresinde Peygambere tertil emri verilmiştir. Yani Peygamber süreleri, ayetleri birbirine karıştırmadan, sıralı bir şekilde, güzelce düzenleyecektir. Ayrıca Rabbimiz Furkan süresinde de Kur’ân’ın tertilli olduğunu belirtmektedir. Ancak elimizde bulunan mushafların ise tertilli olmadığı açıktır. Buradan çıkan diğer bir soruda bu tertil işinin koruma kapsamında olup olmadığıdır. (Ki Rabbimiz dileseydi, Kur'ân, tertilli, birtakım kıraat farklılıkları olmadan da günümüze kadar ulaşırdı.)

 

En doğrusunu Allah bilir. Devam etmek dileğiyle...

Selam

Kur"an"ı tertil üzere okumanın ne olduğu tartışılır.Bana göre,tertil üzere okumak,ayetleri güncelleştirerek ve canlandırarak okumaktır.Yani ayetleri veya ayetlerin anlattığı olayları sahneleyerek veya senaryo ederek okumaktır.

Bana göre de,Kur"an"ın da zikir olduğu tartışılmaz.Söz konusu ayetin sözünü ettiği ve koruduk dediği kitap,yazılı Kur"an"ı da içerir,içermektedir.

Bana göre Kur"an,önce binlerce,sonrada dünya"ya dağılmış onbinlerce insanın hafızalarına kaydedilerek korunmuş ve korunmaya devam etmektedir.

Allah ve peygamberin izlediği bu sitrateji,Kur"an"ın korunması için,dünya çapında bir otokontrol oluşturmüş ve oluşturmaktadır.

Size,defalarca şahit olduğum bir şey anlatayım.

Bazı Kur"an"larda baskı hataları olabilmektedir.Bazı kelimeler yanlış veya eksik yazılabilmekte veya imla hatası diyebileceğimiz,bazı yanlışlar olabilmektedir.Ancak bu tür Kur"an"lar piyasada hiç bir sorun yaratmamaktadır.Hafız veya din adamaları,bu tür baskı hatalarını hemen farketmekte,farkedebilmektedir.Tesbit ettikleri bir hatayı,ya hiç dikkate almamaktadırlar,ya da ellerindeki Kur"an"larda,elle düzeltmektedirler.

Kur"an"ın nasıl korunduğu veya Kur"an"ın korunmasıyla ilgili,size ilginç bir örnek vereyim.

İnsanlar için ilk kurulan ev,Mekke(Bekke)de olandır.Alemlere uğur,bereket ve hidayet kaynağı olarak kurulmuştur.3/96

Mekke"nin göbeğinde,sizi onlara galip getirdikten sonra onların ellerini sizden,sizin ellerinizi onlardan çeken O"dur.Allah yaptıklarınızı görmektedir.48/24

İslam dünyası,yukarda verdiğim iki ayetinde aynı yerden söz ettiğine inanmaktadır.Bundan dolayı,dünyadaki tüm çevirilerde,ilk ayetteki bekke kelimesi,Mekke olarak yazılmaktadır.Halbuki,kelimenin orijinali bekke"dir ve tüm orijinal Kur"anlarda bekke olarak yazılmış,yazılmakta ve bekke olarak okunmaktadır.

Halbu ki, bir çok islam alimi,ilk verdiğim ayetteki kelimenin aslının Mekke olduğunu ve vaktiyle yapılmış,bir imla hatası sonucu Bekke diye yazıldığına inanmaktadır.Bir çok Arap din adamlarıda böyle düşünmektedir.Ama buna rağmen,sözünü ettiğim otokontrolden dolayı,orijinal Kur"an"larda,kelimeyi,dünyada okunduğu gibi,yani Bekke olarak yazmakta,yazmak zorunda kalmaktadırlar.

Tabii,ben kendimden emin olduğum kadar eminimki,kelimenin orijinali Bekke"dir.Yani kelimenin Bekke diye yazılmış veya okunuyor olması,asla bir imla hatası sonucu falan değildir.Çünkü kelimenin dikkat çektiği yerler,birbirinin müteşabihi,yani birbirinin muadili yerler olup,apayri yerlerdir.

Kur"an"a bir harf veya bir kelime ilave etmek,edebilmek mümkün olsaydı,gerçekten de imla hatası gibi duran bu kelimeyi müslümanlar düzeltirdi,düzeltmek isterdi.

Bilmem,meramımı açıklayabildim mi?

Selam ile.

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 
isimsiz
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 02 haziran 2010
Gönderilenler: 137
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı isimsiz

Merhaba

 

Sayın Yorumcu,

 

Kur"an"ı tertil üzere okumanın ne olduğu tartışılır.Bana göre,tertil üzere okumak,ayetleri güncelleştirerek ve canlandırarak okumaktır.Yani ayetleri veya ayetlerin anlattığı olayları sahneleyerek veya senaryo ederek okumaktır. demişsiniz ki, buna katılmıyorum.

Benim değindiğim şey, Kur’ân’ı tertil üzere okumak değil, Kur’ân’ın tertil üzere indirilmesi (Furkan/32) ve Peygambere de bu emrin verilmesiydi (Muzzemmil/4). Bu noktada tertil sözcüğünü iyi anlamak gerekiyor.

Tertil sözcüğünün Müfredat (1) ve Lisanül-Arab’taki (2) tanımları şöyledir:

1. Bir nesnenin cüzlerinin bir araya toplanarak, bir cüzü aralıksız, kesintisiz diğerini takip edecek şekilde, düzenli ya da doğru bir istikamet izlemesi ve düzgün bir şekilde yerleştirilmesi, sıraya konması, dizilmesi veya düzenlenmesi.

2. Tertil sözcüğü; Bir şeyin tertibinin güzelliği demektir. Bu sözcük bedevînin dilinde "Bir şeyden birinin diğerine karışmaması, tarak dişi gibi birbirine karışmamış, karışmayan" anlamına gelir. Bu durum, “muhkem, kuvvetli, sımsıkı olma'nın zıddıdır." Meselâ dişlerin tertil'i, "dişlerin seyrek bir şekilde düzene konulmuş, dizilmiş olması" demektir ve bu sözcük Arapçada "güzel dizilmiş dişler" manasında da kullanılır.

 

Bana göre meallerde verilen "Kur’ân okuma" anlamı yanlıştır. Peygambere verilen tertil emri, Kur’ân ayetlerinin düzenlenmesi, sıralanması, tertiplenmesiyle ile ilgilidir. Sadece bu ayetten bile Peygamberin Kur’ân’ı yazdığı/yazdırdığı anlaşılabilir. Peki, Rabbimiz Kur’ân’ı tertil ettiğini söylemiş ve Peygambere de bu emri vermişse, elimizdeki mushaflar neden tertilli değildir? (Tabi, bazıları elimizdeki mushafların tertilli olduğunu düşünebilir. Ancak günümüzde mushafların iniş sırasına göre ve klasik sıraya göre olmak üzere farklı şekillerde düzenlenmesi bile bu anlamda bir koruma gerçekleşmediğinin ispatıdır. Ki, ileride başka sıralamaların da oluşturulmayacağını bilemeyiz.)

 

Bununla birlikte sizin de bahsettiğiniz baskı, imla hatalarının ve okunuş farklılıklarının Kur’ân’a zarar vermediğini, akıl yoluyla bunların aşılabileceğini, – ki bunun örneklerini bu sitede de görüyoruz – Kur’ân’a bütüncül yaklaşıp ciddi araştırmalar yapanlar için tertil probleminin de bir sorun teşkil etmediğini düşünüyorum. (Kur’ân’la yeni muhatap olanlar için bu bir sorun gibi görünse de samimiyetle bu sorun da aşılabilir.)

 

Tekrar Hicr/9 ayetine dönecek olursak; [Hicr/9]: “Şüphesiz Biz; o zikri Biz indirdik. Ve elbette Biz onun için koruyucularız.” İşte mesele, bu ayetin bahsettiği koruyuculuğun kapsamıdır. Kur’ân’ı açıpta “bu ayet Allah’tan olmayabilir” diyebileceğim tek bir ayet yoktur. Ortada bir koruma vardır. Ancak bu korumanın Hicr/9 da bahsedilenden farklı bir koruma olabileceğini düşünüyorum.

 

En doğrusunu Allah bilir.

 

Selam
Yukarı dön Göster isimsiz's Profil Diğer Mesajlarını Ara: isimsiz
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

şimdi şunumu demek istiyorsunuz
kuran korunmuştur ama sırası değil
yani ayetler karışık yerli yersiz yerlerindedir
bu yüzden de anlam kayması
gereksiz olabilecek bi düzenleme ve anlatış tarzı vardır
ve bu anlatış tarzından dolayı
ben ve benim gibi bazı insanlar
kuran kimin sözüdür diye sorgularlar

eğerki kurandaki düzen sağlanmış olsa idi

ben ve benim gibi düşünenler azalacak
ve
kafamızdaki soru işaretlerinin birçoğu kalkacaktı

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Yorumcu
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2010
Gönderilenler: 171
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Yorumcu

isimsiz Yazdı:

Merhaba

Sayın Yorumcu,

Kur"an"ı tertil üzere okumanın ne olduğu tartışılır.Bana göre,tertil üzere okumak,ayetleri güncelleştirerek ve canlandırarak okumaktır.Yani ayetleri veya ayetlerin anlattığı olayları sahneleyerek veya senaryo ederek okumaktır. demişsiniz ki, buna katılmıyorum.

Benim değindiğim şey, Kur’ân’ı tertil üzere okumak değil, Kur’ân’ın tertil üzere indirilmesi (Furkan/32) ve Peygambere de bu emrin verilmesiydi (Muzzemmil/4). Bu noktada tertil sözcüğünü iyi anlamak gerekiyor.

Tertil sözcüğünün Müfredat (1) ve Lisanül-Arab’taki (2) tanımları şöyledir:

1. Bir nesnenin cüzlerinin bir araya toplanarak, bir cüzü aralıksız, kesintisiz diğerini takip edecek şekilde, düzenli ya da doğru bir istikamet izlemesi ve düzgün bir şekilde yerleştirilmesi, sıraya konması, dizilmesi veya düzenlenmesi.

2. Tertil sözcüğü; Bir şeyin tertibinin güzelliği demektir. Bu sözcük bedevînin dilinde "Bir şeyden birinin diğerine karışmaması, tarak dişi gibi birbirine karışmamış, karışmayan" anlamına gelir. Bu durum, “muhkem, kuvvetli, sımsıkı olma'nın zıddıdır." Meselâ dişlerin tertil'i, "dişlerin seyrek bir şekilde düzene konulmuş, dizilmiş olması" demektir ve bu sözcük Arapçada "güzel dizilmiş dişler" manasında da kullanılır.

Bana göre meallerde verilen "Kur’ân okuma" anlamı yanlıştır. Peygambere verilen tertil emri, Kur’ân ayetlerinin düzenlenmesi, sıralanması, tertiplenmesiyle ile ilgilidir. Sadece bu ayetten bile Peygamberin Kur’ân’ı yazdığı/yazdırdığı anlaşılabilir. Peki, Rabbimiz Kur’ân’ı tertil ettiğini söylemiş ve Peygambere de bu emri vermişse, elimizdeki mushaflar neden tertilli değildir? (Tabi, bazıları elimizdeki mushafların tertilli olduğunu düşünebilir. Ancak günümüzde mushafların iniş sırasına göre ve klasik sıraya göre olmak üzere farklı şekillerde düzenlenmesi bile bu anlamda bir koruma gerçekleşmediğinin ispatıdır. Ki, ileride başka sıralamaların da oluşturulmayacağını bilemeyiz.)

Bununla birlikte sizin de bahsettiğiniz baskı, imla hatalarının ve okunuş farklılıklarının Kur’ân’a zarar vermediğini, akıl yoluyla bunların aşılabileceğini, – ki bunun örneklerini bu sitede de görüyoruz – Kur’ân’a bütüncül yaklaşıp ciddi araştırmalar yapanlar için tertil probleminin de bir sorun teşkil etmediğini düşünüyorum. (Kur’ân’la yeni muhatap olanlar için bu bir sorun gibi görünse de samimiyetle bu sorun da aşılabilir.)

Tekrar Hicr/9 ayetine dönecek olursak; [Hicr/9]: “Şüphesiz Biz; o zikri Biz indirdik. Ve elbette Biz onun için koruyucularız.” İşte mesele, bu ayetin bahsettiği koruyuculuğun kapsamıdır. Kur’ân’ı açıpta “bu ayet Allah’tan olmayabilir” diyebileceğim tek bir ayet yoktur. Ortada bir koruma vardır. Ancak bu korumanın Hicr/9 da bahsedilenden farklı bir koruma olabileceğini düşünüyorum.

 

En doğrusunu Allah bilir.

Selam

Sevgili ismsiz kardeşim.Ben rivayetlerden,lugatlerden falan nefret ederim.Ben,anlaşılmak için,illa da rivayet veya lugatlere ihtiyaç duyan bir kitaba itibar etmem.Hele vahiy olduğunu hiç kabul etmem.

Şimdi sana tertilin ne olduğunu,Kur"an"ın nasıl açıkladığını göstereyim.

Ey örtüsüne bürünen.Gecenin BİR BÖLÜMÜNDE kalk.Gecenin YARISINDA,YAHUT BUNDAN BİRAZ EKSİLT.veya BUNU ARTIR ve Kur"an"ı tertil et.73/1,2,3,4.

Bu verdiğim ayetlerin,ifadelerine dikkat et.Çok ilgi cekici değilmidirler.Edebi açıdan ayetlerin ifadelerinde bir sorun yok mu? Ayetlerin ifadeleri,sana biraz çocuksu gelmiyor mu?

Biz birine böyle bir şey söyleyecek olsak,normalde,"gecenin bir kısmında kalk ve Kur"an"ı tertil et" deriz dimi.Ya da "geceleri uyan ve Kur"an"ı tertil et" deriz,dimi?

Ama ayet öyle değil.Ayet,sanki bozuk plak gibi,geceye takılıp kalmış.Gecenin,bir bölümüne,yarısına,ilk yarısının yarısına,ikinci yarısının yarısına,sabaha yakın kısmına,akşama yakın kısmına dikkat çekerek,bizi adeta gecede gezdiriyor.

Ayet böyle yaparak,tertilin ne olduğunu veya tertil üzere okumanın nasıl olduğunu,yani tertil kelimesinin lugat anlamını veriyor.Yani ayet geceyi bütün boyutlarıyla gözümüze sokuyor.Yani olayı tasvir ederek anlatıyor.Diğer bir ifade ile olayı tefsir ediyor.

Zaten,tefsir kelimesi ile,tertil kelimesi,birbiriyle müteşabih bir çift kelimedir.

Sizden ricam.Kur"an kelimelerini lugatlara bakarak anlamlandırmaya çalışma.Kelimelere Kur"an"ın yüklediği anlamları,yüklemeye çalış.Ya da böyle yapmayı öğrenmeye çalış.

Selam ile 

Yukarı dön Göster Yorumcu's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Yorumcu
 

<< Önceki Sayfa 39 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats