HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: KURANIN TAKVİMİ ""GÜNEŞ-AY"" TAKVİMİMİDİR Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
birkatkimolsun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 14 temmuz 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkatkimolsun

KURANDAKİ 19 VE 7 RAKAMLARI NEYİ İŞARET ETMEKTEDİR. KURANIN ÖNERDİĞİ TAKVİM ""GÜNEŞ-AY"" TAKVİMİ MİDİR? METONİC DÖNGÜ NEDİR?

Genel yaygın anlayış kuranın hicri takvimi önerdiği şeklindedir hâlbuki gerek kuran ayetlerinin dikkatli incelenmesi sonucu elde ettiğim, gerekse mantığın gereği elde ettiğim kanaatlere göre hicri takvimi kuranda geçmez.

Bu yazıda kuranın emrettiği takvim sisteminin ne olduğu konusunda, Nesi fesadı ve bu takvim sisteminde 19 ve 7 rakamlarının yeri nedir sorularına cevap arayacağım "sakar" nedir sorusuna bu minvalden yeni yorumlar getirmeye çalışacağım.

 Her şeyden önce bilinmesi gereken şey bugünkü kullandığımız hicri takvim Muhammed peygamberin vefatından sonra icat edilmiş bir takvimdir bir kutsallığı dokunulmazlığı yoktur.

 Kuranın önerdiği takvim ne tek başına ""güneş takvimidir"" nede tek başına ""ay takvimidir, kuran ikisinin karışımı olan ""Metonik döngüyü"" dikkate alan GÜNEŞ-AY takvimini uygulamasını önermektedir. Bu takvim mevsimsel sapmaları olmayan ""kalan vermeyen"" bir takvim sistemidir gerek güneş takvimi gerek ay takvimi mevsimsel sapmalara sebep olmaktadır güneş takviminde bu sapma uzun yıllar sonucu olsa da bu sapma gene de gerçekleşmektedir.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Lunisolar_calendar

http://en.wikipedia.org/wiki/Metonic_cycle

 

 Allahın yaratıkları canlıların düzenlerini mevsimlere göre kurmuştur Allah yasaklarını koyarken doğal olarak yasaklarını bu mevsimleri gözeterek koymuştur.

"güneş-ay" takvimi mevsimleri gözeten 19 yılda bir güneş ve ayı aynı yerde buluşturan Meton döngüsünü dikkate alan bir takvimdir. 

http://www.mucizeler.com/kum/03_gun-kelimesinin-turevleri.as p

 Ay takvimine göre bazı "güneş yıllarına" 12 ay bazı "güneş yıllarına" da 13 ay düşmektedir. Ay takvimini sadece Araplar kullanmamaktadır Çinliler, Hintliler, Babilliler, Yahudiler de ay takviminden yararlanmaktadırlar hatta Babilliler ve Yahudiler bahsettiğim güneş ay takvimini gözeterek Meton döngüsüne göre takvim sistemleri oluşturmuşlardır. 

Kuranda bahsedilen Nesi fesadıyla Araplar ve/veya Yahudiler  hedef alınmaktadır. Araplar ve/veya Yahudiler bazı "güneş yılına isabet eden 13. ayları bir sonraki seneye devrederek bir sene bazı aylarda kendilerine haram kılınan davranışları helal, diğer sene helalleri haram yapmışlardır. Arapların yaptığı ise çok daha büyük bir günah olup mevsimlerin gözetilmesi toptan kaldırılmıştır.

(3, 6, 8, 11, 14, 17,19) bu sayılar Meton döngüsünde hangi "güneş yıllarının" 13 ay çekeceğini belirleyen sayılardır.

[örneğin 8 rakamı Meton döngüsünün başlangıcından itibaren 8 inci güneş yılında 13 ay(ay takvimine göre) gerçekleştirileceğini bildirir.]

 

 

Araplar ve/veya Yahudiler yukarıdaki döngüdeki rakamları örneğin ( 2 ,5, 7 ,10 ,13 ,16, 19 ) şeklinde yaparak haramları helal helalleri haram yapmışlardır kuranda bahsedilen Nesi fesadı budur.

 

Ayriyeten Nesi fesadıyla ilgili olarak şunu söyleyebilirim Nesi fesadı dolunayın ertelenmesi değil haram ayların ertelenmesi manasına gelmektedir bunu şu şekilde yapmaktalar; dolunayların 13 olmadığı bir yıl örneğin 2000 yılı, ertesi senede(2001) dolunaylar 13 çekecek olsun Nesi fesadında bir sene içindeki dolunayların sayısı 13 olmadığı halde 

2000 yılında 13 ay varmış gibi yapılması ve veya 13 ayın günlerinin 12. aya aktarılması suretiyle haram aylar ertelenmektedir bir sonraki sene ise 13 ay olmasına rağmen 12 ay varmış gibi hesap yapılmaktadırlar. 

 İKİ SENELİK AY LİSTESİ 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 1 2 3 4 5 6 7 8  9 10 11 12 Nesi fesadının yapılması 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 olması gereken hesap 

 

Yukarıdaki sayılardan da anlaşılabileceği gibi haram aylar 1. 2. 3. ve 4. aylarda olması gerekirken Nesi fesadıyla olması gerekene göre 1 ay erteleniyor ve 2. ayda başlatılıyor.

 

Bir Meton döngüsünde yani 19 "güneş yılında" 12 tane 12 ay vardır 7 tanede 13 ay vardır, yani

(12*12)+(13*7)=235 ya da (19*12)+7=235 ay

Bir senede 365,25 gün vardır

365,25*19=6939,75 gün eder===>6939,75/235ay=29,5308 bu rakam 19 sene içindeki ayların ortalama değerini verir.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hebrew_calendar 

http://en.wikipedia.org/wiki/Babylonian_calendar

Şüphesiz Allah’ın gökleri ve yeri yarattığı günkü yazısında, Allah katında ayların sayısı on ikidir. Bunlardan dördü haram aylardır. İşte bu, Allah’ın dosdoğru kanunudur. Öyleyse o aylarda kendinize zulmetmeyin. Fakat Allah’a ortak koşanlar sizinle nasıl topyekûn savaşıyorlarsa, siz de onlarla topyekûn savaşın. Bilin ki Allah, kendine karşı gelmekten sakınanlarla beraberdir.(9/36)

 

Haram ayları ertelemek, ancak inkârda daha da ileri gitmektir ki bununla inkâr edenler saptırılır. Allah’ın haram kıldığı ayların sayısına uygun getirip böylece Allah’ın haram kıldığını helâl kılmak için haram ayı bir yıl helâl, bir yıl haram sayıyorlar. Onların bu çirkin işleri, kendilerine süslenip güzel gösterildi. Allah, inkârcı toplumu doğru yola iletmez.(9/37)

 

Kuranda da belirtildiği üzere bir senedeki ayların sayısı 12 dir.

Allah bize 12 rakamını vermekle bir seneyi kaça bölmemiz gerektiği konusunda bize yol göstermiştir.

Burada yapılması gereken hesap 13. ayın günlerini 12. aya devretmektir bu şekilde 12. ay bazı seneler 60 güne çıkabilmektedir. Allah bizden ayların sayısını 12 ye tamamlamamızı istemiştir bir ayın kaç gün olması gerektiğiyle ilgili bir sınırlama yoktur.

 

Burada önemli bir şeyde sene başlarının nasıl belirleneceği meselesidir burada da bakara 185 ayeti belirleyicidir.

 

BAKARA(185) :Şehru ramedanellezı ünzile fıhil kur'anü hüdel lin nasi ve beyyinatim minel hüda vel fürkan* fe men şehide minkümüş şehra felyesumh* ve em kane merıdan ev ala seferin fe ıddetüm min eyyamin uhar* yürıdüllahü biküml yüsra ve la yürıdu bi külüm usr* ve li tükmilül ıddete ve li tükebbirullahe ala ma hedaküm ve lealleküm eşkürun . 

Ramazan ayı (SICAK DOLUNAY) İnsanlar için hidayet olan ve doğru yolu ve (hak ile batılı birbirinden) ayıran apaçık belgeleri (kapsayan) Kur'an onda indirilmiştir. Öyleyse sizden kim bu aya (dolunaya) şahit olursa artık onu tutsun. Kim hasta ya da yolculukta olursa, tutmadığı günler sayısınca diğer günlerde (tutsun). Allah, size kolaylık diler, zorluk dilemez. (Bu kolaylık) sayıyı tamamlamanız ve sizi doğru yola (hidayete) ulaştırmasına karşılık Allah'ı büyük tanımanız içindir. Umulur ki şükredersiniz.
 

Burada dikkat etmemiz gereken senenin başlangıcının SICAK DOLUNAYLA(şehri ramazanla) başlaması ve kim ona şahitlik ederse lafıdır. SICAK DOLUNAY güneş ay takviminin Müslümanlar için başlangıcıdır ve sonudur.

Sıcak dolunay ifadesi Arapların 21 MART ekinoksundan  sonra görülen ilk dolunaya verdikleri isimdir, çeşitli kültürlerde dolunaylara çeşitli adlar verilmiştir. Bu adları incelemek için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz.  

 
http://en.wikipedia.org/wiki/Full_moon

1. Biz onu kadir(ölçü) Gecesi'nde indirdik.

2. Kadir(ölçü) Gecesi'nin niteliğini sana gösteren nedir?

3. Kadir(ölçü) Gecesi bin aydan daha hayırlıdır!

4. Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner!

5. Bir esenlik ve huzur vardır; sürüp gider o, tan yeri ağarıncaya kadar!

** Görüldüğü gibi kuranın indirildiği gün gene kuranda ölçü(kadir) gecesi olarak nitelendirilmiş (2/185) le bu ayet yan yana okunduğunda sıcak dolunayın ölçü gecesiyle aynı anlama geldiğini yani senenin başı ile sonunu belirlediğini anlarız.

 

Ayriyeten cahiliye dönemi takvimleri ve Nesi fesadı konusundaki yüksek lisans  tez çalışmasını incelemek isterseniz de aşağıdaki linki inceleyiniz.

   http://www.belgeler.com/blg/146f/cahiliye-donemi-arap-takvim inde-nesi-nasi-in-the-arap-calender-of-pre-isdlamic-period

Bu takvim güneş ve aydan hesaplamalar için faydalansa da mevsimleri gözetmektedir bu yüzden kim sıcak dolunaya şahit olursa lafı önemlidir güney yarımkürede biz kışı yaşarken onlar yazı yaşamaktadır ve onların sıcak dolunaya şahitliği biz kışı yaşarken olmaktadır, bu yüzden onların Allahın yasaklarından sakınıldığı günler bizimle aynı ana denk düşmemektedir. Mesela av yasağı zamanları farklı olmakta veya oruç tutulduğu zamanlar. Burada evrensel olan hac zamanı olabilir çünkü haccın yapılacağı yer Mekke’dir.

 

İnsanların oruç tutacakları zaman farklı zamanlarda oruca başlamaları ve bitirmelerinin yadırganmadığı gibi bu durumda yadırganılacak bir şey değildir. 

 

Allah bu şekilde senenin başı için bir milat koymuştur. Kuranda geçen bütün şehr kelimeleri bu ayetin haricinde belli bir zaman aralığını belirtmekte olup sadece bu ayette dolunaya işaret etmektedir bu Türkçedeki ay kelimesinin hem zaman aralığını hem de dünyanın uydusunu işaret etmesi gibi bir şeydir. Arapçada da şehr kelimesi hem dolunayı hem de zaman aralığını işaret etmesiyle aynıdır. Kuranda toplam 14 kere geçen şehr kelimesinin 12 si zaman aralığı 2 si dolunay anlamındadır.

 

Kurandaki ay kelimesinin ahenklerini gösterdiğimizde ateistlerin neden çoğul kelimelerle tekilleri ayırıyorsunuz itirazı bu açıklamayla geçersiz olmaktadır.

 

Şafağı yarıp sabahı ortaya çıkaran/Fâlık O'dur! Geceyi dinlenme zamanı yaptı; güneş'i ve Ay'ı hesap aracı. İşte budur ölçülendirmesi o Azîz'in, o Alîm'in! (ENAM 96)

 

YASİN SURELERİ

38. güneş, kendine özgü bir durak noktasına/bir durma zamanına doğru akıp gidiyor. Azîz, Alîm olanın takdiridir bu.

39. Ay'a gelince, biz onun için de bir takım durak noktaları/birtakım evreler belirledik. Nihayet o, eski hurma sapının eğrilmişi gibi geri döner.

40. güneş'in Ay'a ulaşıp çatması gerekmiyor. Gecenin de gündüzü geçmesi gerekmez. Her biri bir yörüngede yüzmektedir.

**güneş ve ay takvimindeki hesaplamaların aynı olmasının gerekmediğine vurgu var. Güneş yılıyla Ay yılı farklıdır.

 

güneş'i ısı ve ışık kaynağı; Ay'ı, hesabı ve yılların sayısını bilesiniz diye bir nur yapıp ona evreler takdir eden O'dur. Allah bütün bunları rastgele değil, şaşmaz ölçülere bağlı olarak yaratmıştır. Bilgiyle donanmış bir topluluk için ayetleri ayrıntılı kılıyor.(YUNUS 5)

 

**gene burada da ""yılların hesabını"" yapabilmemiz için güneşten ve aydan faydalanmamız gerektiğine vurgu var.

RAHMAN SURESİ

 5. güneş ve Ay. Hesaba bağlıdır her birinin her şeyi.

6. Çimen/yıldız ve ağaç secde ediyorlar.

7. Ve gök. Yükseltti onu (güneş). Ve koydu şaşmaz ölçüyü, mizanı.

8. Azgınlık etmeyin ölçü ve tartıda, saptırmayın mizanı.

9. Ölçüyü titizlikle, adaletle koruyun ve hüsrana araç yapmayın mizanı.

 

**6. suredeki secere kelimesinin ağaç olarak çevrilmiş güneş takviminin hesaplanmasında uzun direklerden yararlanılmıştır bu kelime ağaç anlamında olsa bile düzgün bir palmiye ağacıyla güneşin hareketleri gölgesinden izlenebilir ve yılın hangi gününde olduğu hesaplanabilinir. Ayriyeten bu hesaplamalarda şaşılmaması gerektiğine vurgu var.

 

 

KIYAMET SURESİ

8. Ay tutulduğunda,

9. Ve güneş'le Ay biraraya getirildiğinde,

10. Der ki insan o gün: "Kaçılacak yer nerede?"

**Meton döngüsünde güneş ve ayın birleştiği ana vurgu yapılıyor.)

 

 

Görmedin mi Rabbini, nasıl uzatmıştır gölgeyi? Eğer dileseydi, onu elbette hareketsiz kılardı. Sonra nasıl güneş'i ona delil yapmışız! (FURKAN 45)

 

** burada da güneş takviminde hesaplamalar için gölgenin ve uzunluğunun delil olarak kullanılmasına vurgu var.

Bu ayetlerden de görülebileceği gibi güneş ve ayın birlikte hesap aracı olduğu tescillenmektedir.

 

Araplar "sadece ay" takvimini kullanmakla en kötü ve mevsimleri hiç gözetmeyen bir takvim sistemini benimsemişlerdir. Kurandaki "güneş ay" takvim sistemine yapılan vurguları peygamberden sonra ya anlamamışlardır ya da unutmuşlardır.

 15 (Hicr) / 43,44:

Muhakkak Cehennem, onların hepsine va’dolunan yerdir.

Onun “YEDİ” kapısı vardır. Her bir kapı için onlardan bir kısmı taksim edilmiştir.

 

** Burada bahsedilen cehennemin yedi kapısı kafirlerin azgınlık yaparak meton döngüsündeki 7  tane 13 ayı azgınlıklarına araç yapmalarıdır, haram ayları helal helalleri haram yapmalarıdır.O diye bahsedilen 19 güneş yıllık döngüsü olan sekar dır.

Andolsun, sana çiftlerden yediyi ve büyük Kur'an'ı verdik.(15/87)

** Çiftlerden derken 19 ve 7 yi kast ediyor bunun ilminin Muhammed peygambere verildiğinden bahsediyor. Meton döngüsünün yani güneş ay takviminin ilmi.

 


 Mutaffifin Suresi(1-21)


1. Azap ve kaygu, tartıda ve ölçüde hile yapanlara olsun;

2. Ki onlar insanlardan alırken ölçüyü tam yaparlar,

3. Onlara vermek üzere tartıp ölçtükleri zaman, eksiltmeye giderler.

4. Peki, bunlar kendilerinin diriltileceğini sanmıyorlar mı?

5. Çok büyük bir gün için.

6. Bir gün ki, insanlar, âlemlerin Rabbi huzurunda kıyama geçerler.

7. Hayır, iş düşündükleri gibi değil! Rezilliğe batmışların kitabı, karanlık ve pis bir çukurun, Siccîn'in ta içindedir.

8. Siccîn'in ne olduğunu sana gösteren nedir?

9. Rakamlandırılmış bir kitaptır o.

10. Vay haline o gün, yalanlayanların!

11. Onlar ki din gününü yalanlarlar.

12. Onu ancak her şımarıp azmış, günaha batmış olan yalanlar.

13. Ayetlerimiz ona okunduğunda, "Daha öncekilerin efsaneleri!" deyiverir.

14. İşin esası o değil! Onların kazanmakta oldukları, kalplerinin üstünde pas oluşturmuştur.

15. Hayır! Onlar o gün Rablerine karşı tam bir şekilde perdelenmişlerdir.

16. Sonra onlar mutlaka cehenneme dalacaklardır.

17. Sonra da: "İşte budur, o yalanlamakta olduğunuz şey!" denilecektir.

18. Hayır, sandıkları gibi değil! İyilik sergileyenlerin kitabı İlliyyûn'da, en yüce burçlardadır.

19. İlliyyûn'un ne olduğunu sana anlatan nedir?

20. Rakamlanmış bir kitaptır o.

21. Yaklaştırılmış olanlar tanıklık ederler ona.

** Bu surede bahsedilen ticarete konu olana malların ölçülüp tartılmasından bahseder gibi gözüküyor beklide gerçekten ticaretten bahsediyor??? (kanaatimce başlangıcının yeniden tercümesi gerekli ) ama devamında bahsedilen konuları incelerseniz bunun ticaretle alakası yok, benim kanaatim bu ayetin çok büyük bir çoğunluğu Meton döngüsü ve ona bağlı takvimden ve Nesi fesadından bahsediyor 18. Ayetteki burçlar kelimesine dikkat anlamı gökyüzüyle ilişkilidir. Meton döngüsünün hesabının yapılmasından bu hesabı bilenlerin ona tanıklığından bahseder.

 

Bir başka ayet grubunda bu bilgiler ışığında yeniden bakmanızı istiyorum;

 

MÜDDESİR SURESİ

26. Onu Sekar'a fırlatacağım.

27. Bilir misin nedir Sekar?

28. Ortada bir şey bırakmaz, hiçbir şeyi görmezlik etmez o.

29. İnsan için tablolar/levhalar/ekranlar sunandır o.

30. Üzerinde ondokuz vardır onun.

31. Biz, cehennem yârânını hep melekler yaptık. Ve biz, onların sayılarını da küfre sapanlar için bir imtihandan başka şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler iyice ve apaçık bilsinler. İman etmiş olanların imanı artsın. Kendilerine kitap verilmiş olanlarla iman sahipleri kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlarla küfre sapmış bulunanlar da; "Allah bununla neyi örneklendirmek istiyor?" desinler. İşte böyle. Allah, dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya ve güzele kılavuzlar. Rabbinin ordularını ancak O bilir. Bu, insan için bir öğüt verici ve düşündürücüden başka şey değildir.

32. Hayır, sandıkları gibi değil! Yemin olsun Ay'a,

33. Yemin olsun geceye, sırtını döndüğünde;

34. Yemin olsun sabaha, ağarıp ışıdığında,

35. Ki o gerçekten en büyüklerden biridir.

36. İnsan için bir uyarıcıdır.

37. Sizden, öne geçmek yahut arkaya kalmak/erken davranmak yahut gecikmek isteyen için.

 

** Buradaki sekar sözcüğünün Meton döngüsünün hesabının yapıldığı tablolarının çizildiği parşömenler veya levhalar olma ihtimali bence bayağı yüksek üzerinde 19 var ifadesinde Meton döngüsünün 19 sene olmasına vurgu yapılıyor. Bu hesabın kalansız olması da Meton döngüsünün bir başka özelliğidir.

 

Edip in bu ayete verdiği anlamı da inkâr ediyor değilim kuranda bazı kelimelerin 19 sayısıyla olan uyumunu da inkâr etmiyorum. Bu ayetin ikili bir anlamı da olabilir hem kurandaki 19 a hem de Allahın güneşi ve ayı yaratmasındaki ve bunların 19 yılda bir buluşmasına yani bir takvime vurgu yapılması bence kuvvetli bir ihtimal. İkili bir anlam olmasını da muhtemel görüyorum bu anlamlar birbiriyle çelişkili değil.

 

Meton döngüsü daha öncede belirttiğim gibi Babilliler ve Yahudiler tarafından da bilinmekteydi ve kullanılmaktaydı alta verdiğim linkte de görebileceğiniz gibi bir Evangelist bu döngüyü kullanarak farklı amaçlar için hesaplamalar yapabilmektedir.

 

http://endtimepilgrim.org/Metonic.htm

 

 

Yukarı dön Göster birkatkimolsun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkatkimolsun
 
birkatkimolsun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 14 temmuz 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkatkimolsun

https://skydrive.live.com/view.aspx?cid=DAB246834477D940& ;resid=DAB246834477D940%21107

 

bu linkten yazıyı word formatında bilgisayarınıza indirebilirsiniz.

Yukarı dön Göster birkatkimolsun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkatkimolsun
 
fazıl
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 06 subat 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 335
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı fazıl

Merhaba birkatkımolsun,

Arapların o zamanlar kullandığı takvim şöyle olsa gerek.

Ay takvimi ile seneleri, güneş ile vakitleri.

Arabın yılların sayısını bilmesi için kullandığı tek araç, dolunayların sayısıydı ve Allah vahiyde bir yılın 12 dolunaydan ibaret olduğunu bildirerek, 13. bir dolunayın diğer yılın ilk ayı olarak kabul edilmesini diledi.

O günden sonra araplar, yılların sayısını her 12 ayda bir artırdılar. Yani gelen 13. ayı o senenin içinde saymadılar. Sanırım..

Yukarı dön Göster fazıl's Profil Diğer Mesajlarını Ara: fazıl
 
birkatkimolsun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 14 temmuz 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkatkimolsun

merhaba fazıl arkadaşım katkıların için teşekkür ederim.

öncelikle yeni fark ettiğim bir ayeti sizinle paylaşmak istiyorum.


Onlar, mağaralarında üçyüz yıl kaldılar; dokuz da ilave ettiler.(kehf 25)

bildiğiniz gibi bu ayette Allah neden direk 309 yıl demiyorda 300+9 diyor hepiniz bu soruyu sormuşsunuzdur bunun cevabıda takvimle ilgilidir.
...
güneş yılı ile ay yılı arasında ortalama 10,88 gün vardır

300 yılda bu 300x10,88=3264 gün yapar
bunuda güneş yılına çevirmek için

3264/365,25=8,94  güneş yılı veya 3264/354,37=9,21 ay yılı yani her durumda  ortalama 9 yıl yapar.

**354,37 gün sayısı 19 güneş yılındaki yani  1 meton yılındaki ayların ortalama değeri olan 29,5308 in 12 yle çarpılması sonucu bulunan bir değerdir.

şimdi bu tespitlerimizi nasıl yorumlamalıyız ? tarihsel belgelere göre yahudilerin "güneş-ay" takvimi kullandıkları kesin arapların durumu ise biraz karışık gerek yahudilerle olan ilişkilerinden dolayı gerek doğu roma(güneş takvimi kullanıyorlar) ile olan ilşikilerinden dolayı diğer takvimlerdende en azından ticaretle uğraşanların bilgisinin olması mantığın gereği.ama bu ayettende anlaşılabileceği gibi hicri takvim benzeri mevsimleri dikkate almayan sadece ayların takibine dayalı bir takvimin yaygın olduğunu sonucu çıkarılabilinir.


bu ayet peygamberi sıkıştırmak üzere mağara yaranı sorularına karşı iniyor.yani bu ayetin muhatabı önce o devirdekiler sonra tüm insanlık.buradan hareketle o devirde yaşayanların en azından bir kısmının takvim sisteminin hicri takvim benzeri bir takvim olduğu kesinleşiyor.

eğer kuranın verdiği cevabın muhatapları güneş veya "güneş-ay" takvimi kullanıyor olsalardı bu tarz bir hesabı yapmak mantıksız olurdu bu cevaptanda anlaşılabileceği gibi o devirde en azından bir kısım arap tarafından hicri takvimin uygulandığını anlayabiliriz.

allah bu ayette tamamen hicri takvime göre bir rakamda verebilirdi allah bunu yapmıyor ve hicri hesabı düzelten(bu düzeltme onu eksik görmedir) ama muhataplarının anlayabileceği bir dilde cevap veriyor.

hicri takvimde hiç kimse 13. dolunayı farketmez bile sene içindeki dolunaylar sayılır 12 olunca tamam denilir, bu sene 13 dolunay var denilebilmesi için güneş takviminin bilinmesi zorunluluktur.hicri takvimcilerin ne güneşten ve onun hesabından  haberleri vardır nede böyle bir ihtiyaç içinde olurlar.

13. dolunay hesabının yapılması güneş-ay takvim sisteminin problemidir onun sayısının yanlış hesaplanması sonucu NESİ fesadı ortaya çıkar.allahın ayetlerinde böyle bir fesaddan bahsedip bunu yapanların küfür içinde olduklarından bahsetmesi  allahın takvimlerde mevsimlerin gözetilmesini zorunlu olarak gördüğünün işaretidir.

müddesir suresinde allah meton döngüsünden bahsetmektedir bu döngünün hesabının sonunda
19 ""güneş-ay"" yılı=19 güneş yılıdır
farklı bir ifadeyle 235 ay =19 güneş yılıdır.

235/12=19,583 hicri yıl eder görüldüğü gibi hicri yıl meton döngüsü hesabının içinde değildir eşitlik bozulmaktadır.

allah bu takvim sistemini geçerli kabul etmemektedir.




Yukarı dön Göster birkatkimolsun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkatkimolsun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

öncelikle yeni fark ettiğim bir ayeti sizinle paylaşmak istiyorum.


Onlar, mağaralarında üçyüz yıl kaldılar; dokuz da ilave ettiler.(kehf 25)

bildiğiniz gibi bu ayette Allah neden direk 309 yıl demiyorda 300+9 diyor hepiniz bu soruyu sormuşsunuzdur bunun cevabıda takvimle ilgilidir.
...
güneş yılı ile ay yılı arasında ortalama 10,88 gün vardır

300 yılda bu 300x10,88=3264 gün yapar
bunuda güneş yılına çevirmek için

3264/365,25=8,94  güneş yılı veya 3264/354,37=9,21 ay yılı yani her durumda  ortalama 9 yıl yapar.

**354,37 gün sayısı 19 güneş yılındaki yani  1 meton yılındaki ayların ortalama değeri olan 29,5308 in 12 yle çarpılması sonucu bulunan bir değerdir.
........

Merhaba Birkatkımolsun!

1000 yıl -50 yıl (29/14) için de bir tespitiniz var mı?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
birkatkimolsun
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 14 temmuz 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 15
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkatkimolsun

merhaba haktan sapmaz arkadaşım hatırlattığın ayet için teşekkür ederim.yukarda verdiğim örnekte hatırlarsan 1 ayın ortalama
değerinin 29,53 olduğunu söylemiştim yani 29,53x12=354,36 bu rakam bize hicri takvimde
bir yılın ""ortalama"" değerini verir aslında hicri takvim uygulamasında uygulamada bazı seneler 354 bazı seneler 355 çeker
bunu bazı aylara bazı seneler gün eklemek suretiyle yaparlar.birde takdir edersinki 29,53 ortalama bir değerdir uygulamada 0,53
günlük fark bazı aylara ilave yapılarak giderilir sene sonunda 354 veya 355 değerine ulaşılır ""kesirsiz"" bir hesap haparsak
29x12=348 gün eder.348+6(7)=354 veya 355şimdi senin
verdiğin ayete dönelim.Yemin olsun, biz Nûh'u toplumuna gönderdik de o, onların arasında bin yıldan elli yıl eksik kaldı.
Sonunda onları tufan yakaladı. Çünkü zalimlerdi onlar.(29/14)
burada neden 950 yıl denilmemişte 1000-50 yıl denilmiş sebebi
şu;nuhun yaşadığı dönemde bir ihtimal sene içinde aylara ilave edilmesi gereken 6 veya 7 gün ilave edilmiyordu ilkel bir "ay
takvimi"?? uygulaması vardı ve bu sebeple onların senesi 348 gün çekiyordu. hesabı buna göre
yaptığımızda.365,25-348=17.25 buluruz 17.25x1000=17250 gün


17250/365,25=47,22 güneş yılı


50-47,22=2,78 yıllık sapmanın nedeni nuhun  takviminin gerçekten nasıl işlediği
hakkında bu gün bilgi sahibi olmamamızdan kaynaklanıyor eğer kuranın verdiği değerlere itimat edersek benim yaptığım hesaptaki
17,25 günlük güneş takvimiyle nuhun takvimi arasındaki senelik sapmanın kurana göre 18,26 gün  olması gerekmektedir.bu bir
günlük fark nuhun kavminin takvimlerine  sene içinde  herhangi bir zamanda 1 günün aylardan birinden eksiltilmesi sonucu
ulaşılmış olabilir.

18,26x1000=18260 gün 18260/365,25=49,99 yıl

daha farklı bir anlatımla;
1000x347 gün=347.000 gün          ===> nuh takvimine göre1000x365,25 gün=365.250 gün    ===> güneş takvimine göre

365.250-347.000=18.250 gün fark vardır

18.250/365,25=49,97 güneş yılı

şüphesiz en doğrusunu allah bilir.

Yukarı dön Göster birkatkimolsun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkatkimolsun
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kafa yormanıza saygı duymakla beraber bunun söylediğiniz ihtimallerle bir ilişkisinin olduğunu düşünmüyorum. Hitap Araplaradır ve söylem Arapçadır. Nuh zamanında yada Araplara göre yıl muhtermelen şu kadar günden oluşuyordu düşünceniz bence geçerli değildir. Allah'ın Hicrî takvimi Şemsî'ye çevirdikten sonra gerçek yıl sayısını söylediği fikri bana pek gerçekçi gelmiyor. Arapça'da bu bir ifade şeklinden kaynaklanıyordur, kanaatımca. Dokuzyüzelli sayısını Arap, elf illâ xamsûn şeklinde de ifade eder. Arap saatı söylerken küsürlü sayılarda böyle bir ifâde kullanır. Örneğin saat dokuz ellibeşi; "Essâ'atul'âşira illâ xams daqâiq, Saat dokuz on demek için de; "Essâ'atuttâsi' ve 'aşr daqâiq" şeklinde der.  
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats