HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: HİCRİ KAMERİ ARABİ AY TAKVİMİ GERİ Mİ Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

16_17 ramezan H.Ö.13 (ramazanın 17inci) pazartesi
gecesi, 21_22 Haziran 610 Pazar_pazartesi ya`ni Ramedanın    
21 Haziranla ilgili olduğu görüşüne uygun bir tarihtır. O
HALDE/BU DURUMDA 19 Haziran 610 Cuma, Ramazanın 14ü olur.
Dolunay, kamerî şehrİN 14üncü gecesinde=AY ayının
13_14ünde=18_19 Haziran 610da doğmuştur, ya`ni 21
Haziran, 19 Hazirandır. Demek ki GÜNEŞ yılbaşı 01 Ocak
(günümüz 14 Ocak) değil 30 Aralık (günümüz 12 Ocak)tır,
yılsonu da 31 Aralık (günümüz 13 Ocak) değil 29 Aralık
(günümüz 11 Ocak)tır. NASIL 1 ALAKA KURDUK AMMA. Benim
şahsımı merâqa/şüpheye/wesweseye/acabâya sevk
eden7yönelten şey', 17 Haziran 569 değil, 1999_2005 (en
geç miladi 18 yaşımda)te okuduğum M.`Âsım KÖKSALın
kitâbında 08 Haziran 632 Pazartesi=12 !!! Rebiu evvel !!!
H.K.11 yerine 13 Mayıs 632 Çarşamba tarihının yazılı
olmasıdır. Nasıl olurdu da 13 Mayıs (08 Hazirandan 26 gün
öncesi) olurdu. Neredeyse 1 ay fark vardı. 2010=1431den
önce 17 Haziran 569dan ve 2014=1435ten önce
M.Hamidullahtan haberim yoktu. ''90 ila 93 gün, cuma,
pazartesi, 09 zilhicce, 12 rebiu evvel'' hesaplamasının
M.Hamidullah tarafından [Suheylîden alıntıyla] bahs
edildiğinden de 90 ila 93ü kendim tespit ettikten sonra
haberim oldu. Zaten 20 Nisan 571 Pazartesi, [09 veya] 12
rebiu evvel h.ö. orijinal 53 idiyse 17 Haziran 569
Pazartesinin 02/09/12 rebiu evvel hattâ rebiu evvel
h.ö.53 olmasının imkânı yoktur. Bunun sistematik 1 hesabı
olmayan nesi'e ve kebîse uygulamasına göre yapılmış
ma`qûl !!!??? 1 tahmîn u zanndan öteye gitmediği şüphesiz
olup bunu nedense 2010da orijinale göredir diye
algılamıştım. Eğer 2 ay gerideysek 17 06 569un (nesi' 02
rebiu evvel h.ö.53ün) karşılığı, 12 ? cemaziyul ahır h.ö.
orijinal 55tir. 569/570/571 yıllarında ayın 12sinin
Pazartesiye denk geldiği tek tarih 17 Haziran değildir:
çeviriyi 02 ay gerideysek şeklinde yaparak; 21 Ocak 569
Pazartesi=12 Muharrem -55 (kamerî yılın 12inci günü,
günümüz 03 Şubat), 17 Haziran 569=12 Cemaziyul Ahır
(günümüz 30 Haziran),10 Mart 570=12 rebiu evvel -54
(günümüz 23 Mart), 27 Nisan 571=12 cemaziyul evvel -53,
... Suheyl/Caponus yıldızı 27 07 571 Pazartesi_19 Ocak
572 Salı arasında geçmiş, Nisan=Ağustos!!!muş: 21 Eylül
(günümüz 04 Ekim) 571=12 Şa`ban>02 ay gerideysek 12
Şevval -53. Hazret-i `Alî, Fîl Olayından 30 veya 33 yıl
sonra, Hicretten 23 yıl önce 13 Raceb Cumua gününde
doğmuş, Hicretten 39 yıl sonra H.K.40ın 17/23 Ramazan
gününde kılınçla vurulup [04 gün sonra] şehîd olmuş. O
yılın 13 Ramazan günü, Cumaymış. Ali, 63 yaşında öldüyse
H.K.40tan 63 yıl sonrası H.Ö.24 eder.
H.Ö.24+30/33=H.Ö.54/57 eder. H.Ö.53 etmez. 24 Ocak 661
Pazarı, Alinin şehadeti olarak yazıyorlar. Halbuki
pazartesi gününde rûhunu teslîm etmiş. 14 Temmuz 620yi,
Mi`râc yazıyorlar. 13_14 Temmuz 620 Pazar_Pazartesi,
15/16 Temmuz 622yi resmî orijinal H.K.1in başı alırsak
H.Ö.03ün 12inci Zilhicce ayının 07inci/08inci gecesi
kadar eder. 10 Muharrem âşûrâ' H.K.61 Cumartesiymiş. 10
Ekim 680 Çarşambadır. 21 Temmuz 622yi orijinal başlangıç
al. 20 Eylül 616+21_16 temmuz 622=5 gün=25 Eylül 616x 2
kez 33 kameri yıl>23 bin 388 gün=07 Ekim 680, 10
Muharrem=16 Ekim Salı-2 kameri ay 58/59/60 gündür.
Salıdan 59 gün (2 kameri ay) öncesi cumartesidir. ŞİMDİ
ferdiayan mı yanılıyor, yanlış veya yalan anlatıyor yoksa
09 zilhicce cuma+90_93 gün=pazartesi diyenler mi
yanılıyor. Ne dersiniz ''AY GÖRÜLMEZ. 2 DİNİ BAYARAM
KARIŞIR.'' rivayeti doğru mu ve takvim 2 ay geri mi
kalmış. BÖYLE BİR ŞEYİN OLDUĞUNA veya olmadığına DAİR
TARİHÎ BİR KAYNAK/DELÎL/BİLGİ VAR MI, araştıran
araştırsın.       
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

TAKVİM ile ilgili konuştuğumda milletin bana karşı olur
olmaz (olumsuz/kötü) bir tavır sergilediğini
esefle/kızmadan üzülerek gördüm. Doğruya ve gerçeğe
kapalı milletin TAKVİMden şüphelenmesi, beklenmez. Hattâ
ba`zılarının AY TAKVİMİnden haberi bile yok. Ayrıca
dolunayIN/bedrİN kamerî ayın 14üncü gecesinde çıktığını
bilmeyen de var; sözüm ona, dolunayın görülmesi, gel-
gitlere göre değişiyormuş. Ben bu diyalogu tamm da ayın
14üncü gecesinde (09_10 Ağustos 2014te) gökte dolunay
görülürken kurdum. Göktaşı/meteor yağmurunun Ağustosun
2inci haftasında her yıl izlendiği, hattâ o zamân AYIN
dolunaydan daha parlak görüldüğü, süper/extra
süper/hiper/sarı AYlar, bu yıl gündeme gelen 1 konu oldu.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

HaDret-i AliNİN öldüğü yıldaki 13 Ramazan Cuma H.K.40, 27
Kasım 660tır. Yaptığım takvim çevirisi ile rivayetlerdeki
gün ay yıl hafta günlerinin [09 Zilhicce cuma hariç]
tutması, AY takviminin 02 ay geride olduğunu göstermez
mi. Ancak mademki AY görülmedi ve Bayramlar karıştı.
Böyle 1 olay ne zaman oldu. Böyle bir olay oldu da üzeri
mi örtüldü, yoksa unutuldu mu, yahut zaten o zaman[dan
beri] anlaşılmadı mı. Hiç 14 ay süren AY senesi olur mu;
ya`ni olmuş da bu mu gizlendi. HAZRET-i YARATAN BİLİR.
Gerçi Başlangıçı 15 Temmuz 622 Perşembeden alsak 32 yıl 2
gün011 bin 690 gün üzerinden aşura 61 cumartesi, 06 Ekim
680e denk gelir. O halde daha sonraları mı 32 yıl 6 gün
diye her 33 AY senesi, 4er gün uzadı mı. H.K.10un
Zilhiccesi, H.K.11in Muharrem ayı 31er gün müymüş. Hiç 31
gün olan yahut 28 gün süren (29dan az 30dan çok olan)
mesela Ramazan ayı gördünüz mü.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

SAHTE TEVARİH ve GERÇEK ÇEVİRİHESAP
*20.04.571 Pazartesi=09/12 rebiu evvel h.ö.53
DOĞRUSU: 27.04.571 Pazartesi=12 Cemaziyu evvel
h.ö.orijinal 53
*15/16 Temmuz 622 Perşembe/Cuma=01 Muharrem H.K.1
DOĞRUSU:23 Mayıs 622 Pazar=01 Muharrem H.K.orijinal01
*Mekkeden Hicret için Çıkışı:27 Safer H.K.1 Perşembe=09
Eylül 622 DOĞRUSU: Nesi'/kebise 27 Safer orijinal 27
Rebiu evvel H.K.01 Pazartesi=16 Ağustos 622
*Qubaya Geliş:08 Rebiu evvel H.K.01 Pazartesi=20 Eylül
622 (Mecusi Ateşperest Mihregan/Mihrican Bayramı; diğer
versiyon: Ekim 622dir, Ekim ayında Yahudilerin
Sukkot/Arş/Çadırlar/40yıl ve >09_17 Ekim, Yevm-i
Keffaret>31 Ekim bayramları var) DOĞRUSU: nesi'08 rebiu
evvel orijinal 08 rebiu ahır H.K.01 Perşembe=26 Ağustos
622
*Yesribe Geliş: 12 rebiu evvel H.k.1 cuma=24 Eylül 622
DOĞRUSU:30 Ağustos 622 Pazartesi=nesi' 12 rebiu evvel
orijinal 12 rebiu ahır H.K.01
*4 Hutbeden Arafattaki, 09 Zilhicce H.K.10 Cuma=06 Mart
632 DOĞRUSU:05/06/yedi/08 Zilhicce H.K.orijinal 10
Cuma=10 Ocak 632
*09 zilhicce+90_93 gün=12 !!! rebiu evvel H.K.11
Pazartesi !!!=08 Haziran 632
DOĞRUSU:13 Nisan 632 Pazartesi=orijinal 12 rebiu evvel
H.k.11 (19 Nisan Hamursuz/Pesah Yahudi bayramından 50 gün
sonraki 08_09 Haziran [Şavut, ...] Bayramı) HAZRET-i HAQQ
DİN İSLAMın ve HAZRET-i HAQQ TEALAnın HAKK PEYGAMBERİnin
BÂTIL BAYRAMLARLA ve MİHRİCANA HAYRLI DEMEKLE NE İLGİSİ
VAR (hâ şâ' ve tenzîh ederim). HAKK: Doğru ve gerçek [ve
var] olan; `adâlet, huqûqun mufredi/tekili.
HAZRET-i ALİNİN ŞEHİD OLDUĞU YILDA CUMA/ARUBE/YEVMU SÂDİS
olan 13 rameDÂn H.K.40=27 Kasım 660 Cuma
KERBELA OLAYI:10 Ekim 680 Çarşamba=10 Muharrem>âşûrâ'
H.K.61 DOĞRUSU:18 Ağustos 680 Cumu`artesi=orijinal aşura
H.k.61
06 Nisan+53 (1453ün 53üne uydurmak için) gün=29 Mayıs
(Asr-ı Saadetten 1453e qadar 29uncu kuşatmaya ve Feth
sure-i şerifesinin resmî sırası olan 29a ve Feth
Suresinin 29 ayet-i kerime olmasına uyarlamak için)
1453=20 cemaziyu evvel H.K.857 (857:beldeh tayyibeh,
âhırûn ebced u cifriyle `alâqalandırmak için mi,
20.05.857yi HIdIR, ebced yaparak haber verdi diye
söylenmiş) Salı DOĞRUSU: 13 Nisan 1453 Salı=20 Cemaziyu
evvel H.K.857 yevm-u Sâlis (20 cemaziyu evvel tek rivayet
değil, faqat 13 Nisan 632den miladi şemsi tamm 821 yıl
sonrasına denk gelmesi, İSTANBULUN FETHINİ KUTSAMAYA
!!!??? yeter de artar bile, denk gelmek, uyumlu
olmak/isâbet, böyle 1 şey' olsa gerek). BUNA GÖRE
''Ramazan Bayramı, 2 ay geçikmeyle kutlanacak, takvim 02
ay geride kalıcak'' ma`nâ u me`âlindeki rivayet doğru
olsa gerek. ARAŞTIRIN, Receb dediğiniz ayda [ramazan
oruçuna demeseniz de] oruça niyyet ediniz,
H.K.1437_1438=2016 veya H.K.1451_1452=2030 yılında bu
mesajım hakklı/doğru çıkabilir. HER ŞEY'İ HAZRET-i
YARATAN BİLİR. ''Ya Rabbi, Senin emr u vahy buyurduğun
muwaqqat zamanlar, çok önemli 1 konu olmasına rağmen
neden kulların bu konuyu umursamıyorlar, takvîmden
şüphem/zannım doğruysa da yanlışsa da lutf u kerem u
ihsânın vesîlesiyle `afw u mağfiret eyle,tevbe
estağfirullâh, âmîn.''
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

Mi`râc 26_27 Raceb H.Ö.03te meydana gelmiş. [Nesi' ve
veya kebise haric] 26_27.07.qablel hicret 03ün 13_14
Temmuz 620 Pazar_Pazartesiye denk gelmesi imkansız. Zaten
15/16 Temmuz 622yi H.K.1in başı alsak, o halde 13/14
Temmuz 620, 07/08 Zilhicce [kadar] H.Ö.03 eder.
Zilhiccenin 07/08i nere Recebin 26/27si nere.
24 Ocak 661 Pazar değil, DOĞRUSU: 07 Aralık 660
Pazartesi=orijinal 3 Ramezan H.K. 40. orijinal=gerçek.
Eğer 27 receb, gerçekten 14 Temmuz 620 idiyse ve
orijinale göreİDİyse o halde AY takvimi, şu an kesin
yanlış. AY TAKVÎMİ, 02 ay geride mi/en az 01 ay yanlış
mı, ARAŞTIRINız. YOKSA SİZ DEMİ ''Önceden bunlar zaten
DOĞRU !!!??? hesaplanıp, kayd edilmiştir''
diyenlerdesiniz. HÎÇ Mİ MERÂQ ETMİYORSUNUZ, HACC ORÛÇ
vesair İBÂDETLERİN muvakkat zamanlarda yapılması
gerektiği, İLÂHÎ 1 emr. Yoksa evet yoksa MÜSLİMAN DEĞİL
MİSİNİZ ey site mensûbu ve ey `âlem-i muslimîn.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

13 Ramazan Hicri Kameri 8 Cumu`a=Mekkenin fethı.
Fethten 22 gün sonrası olan
06 Şevval 8 Cumartesi.
10 Şevval 8 Salı akşamı=Huneyne geliş.
06sı cumartesiyse 10u salı olamaz (ayın 09u ve 10uncu
gecesi anlamındaysa olur).
09 Zilhicce>arafe 10 Cuma
26? Safer 11 Pazartesi
28? Safer 11 Çarşamba (uğursuz/meş'um !!! Saferin son
Çarşambası)
12 Rebi`u evvel 11 Pazartesi
Saferin 26?sı Pazartesiyse Rebiu evvelin 12si Salı/
Çarşamba olur.
12 rebiu evvel, 09 Zilhicce+en az 90 en çok 93 gün
sonrasıdır. Cumadan 90 ila 93 gün sonrası pazartesi
olamaz.
09 Zilhicce+80 gün=Pazartesi. Cumadan 80 gün sonrası
Pazartesi olur. 09 zilhicce+80 gün=29 Safer/30 Safer/01
rebiu evvel/02 rebiu evvel olur.
Miladi Şemsi-Hicri Kameri takvim çeviri cedvellerinin
hiç1i kesin değil. Her kameri tamm 33 yıllık süre farkı,
11 bin 693/694/695 ya`ni [Şubat 8 kez artık/29 çekmek
üzere] miladi şemsi Julyen/Gregorien 32 yıl+5/6/7 gündür.
33 x 43=kameri tamm 1419 yıllık zaman zarfı/vakit dilimi,
32 yıl+06 gün=11 bin 694 gün üzerinden 502 bin 842
gündür. GÜNEŞ TAKVİMİNDE 1582de 10 gün ve 1700de 1 gün ve
1800de 1 gün ve 1900de 1 gün toplam=13 gün fark
oluşmuştur. Çünki Julyen 1582, 365 değil 355 çekmiş; 10
gün ileri atılmış, 1700 ve 1800 ve 1900, 366şar değil
365er çekmiş. 17/18 Nisan 1999-502 bin 842 gün=02/03
Ağustos 622-13 günlük mezkur ileri atım=20/21 Temmuz 622
Salı/Çarşamba, 1420den 1419 yıl öncesi olan 1in=Hicret
senesinin 1inci günüdür. Buna göre 15/16 Temmuz 622
Perşembe/Cuma ile 20/21 Temmuz 622 arasındaki 4/5/6
günlük fark nedir. 1389_1399=miladi 1970lerde Araplar ile
Türkler 4 gün farkla Ramazan oruçları tutup, 2 dini
bayramları da 4 gün farkla kutlamışihya u idrak etmiş.
Bundan mı kaynaklanıyor. Hayır. Çünki H.K.1407den 1419
yıl öncesi olan 01.01.H.Ö.13, 06/07 Aralık 610 kabul
edilir. ne hikmetse 03/04 Eylül 1986=1407 başından 502
bin 842 gün öncesi, 06/07 Aralık 610dur. Demek ki 4 gün
farkla tutmak ve veya kutlamak, 32 yıl+6 gün
hesabını/formulünü etkilememiş. Zaten kameri aylar, 29ar
ve veya 30ar gün olduğuna ve kameri seneler 354er ve veya
355er çektiğine göre 4 gün fark, 1970lerden değil zaten
yanlış/uyduruk 1 gekeneksel kabul olan 15/16 Temmuz
622nin H.K.1in resmi başlangıçı zann edilmesinden
kaynaklanır. Daha doğru ve kısa 1 ifadeyle 01inci Hicri
senenin resmi başı zaten 15/16 değil 20/21 Temmuz 622dir.
''Hazret-i Allahın yaratmasında değişiklik
yoktur/olmaz.'' Bu, takvimde de böyledir. Ya`ni 29/30 ve
354/355, ilahi 1 kuraldır. Buna göre 09 zilhicce H.K.10
zaten cuma=06 Mart 632 değildir. 27/28 Mart 632 denen
11inci sene başı, zaten 01/02 Nisan 632
Çarşamba/Perşembedir. 12 Rebiu evvel 11, zaten Pazartesi
değildir. 09.12.H.K.10un karşılığı, 01 Nisan 632
üzerinden 10/11 Mart 632 Salı/Çarşambadır. 02 Nisan 632
üzerinden 11/12 Mart 632 Çarşamba/Perşembedir. Peki net
olarak 09 Zilhicce 10un karşılığı kaçtır. Bunu hesap
üzere ve tamm doğru olarak bilmek mümkin değildir. Çünki
11in başı 01 Nisan mı yoksa 02 Nisan mı. Bunu biLEmeyiz.
10ununcu senenin Zilhicce ayı 29 mu çekmiş yoksa 30 mu
çekmiş, biLEmeyiz. 12 rebiu evvel, kameri senelerin ya
70inci ya 71inci ya 72inci günüdür=kameri sene
başlarından(01 Muharramden) 69 veya 70 veya 71 gün
sonrasıdır. 01 Nisan üzerinden 09/10/11 Haziran 632 Salı/
Çarşamba/Perşembe eder. 02 Nisan üzerinden 10/11/12
Haziran 632 Çarşamba/Perşembe/Cuma eder. Görüldüğü üzere
ister 09 zilhicce, cuma ve 06 Mart 632 olsun ister 01/02
Nisan 632 üzerinden olsun, 12 rebiu evvel, ne 08
Hazirandır ne Pazartesidir (ya`ni 08 Haziran ve Pazartesi
değildir). Eğer 12 rebiu evvel H.K.11 Pazartesi idiyse o
halde 09 Zilhicce H.K.10 zaten cuma olamaz. Eğer 12 rebiu
evvel H.K.11 haqiqaten Pazartesi idiyse o halde AY
takvimi, 2 ay geridedir ya`ni şu an bile yanlıştır. Peki
2000den birkaç yıl önce kameri 4 ayın peş peşe 30ardan
toplam 120 gün sürmesinin ya`ni 4 kameri ay 116_119 gün
fakat 120=1_4 gün fark etmesinin 20/21 Temmuz-15/16
temmuz=4 ila 6 gün farkla 1 ilgisi var mı. Hayır. Çünki
kameri aylar peş peşe 6/7 kez 29ar ve veya 30ar gün
çekebilir. Kaldı ki bu 29ar ve veya 30ar çekmelerinin peş
peşe olmasına gerek yoktur. Bunun belli/net 1 kuralı
yoktur. Net kural derken hangi ayın ve veya ayların
29/29ar yahut 30/30ar çekeceğini önceden kesin 1 formülle
bilmek mümkin olmayıp ancak en fazla/a`zami yüzde 99
küsur kadarlık 1 oranla doğru tahmin yapılabilir.
1970lerde 4 gün ihtilaf/anlaşmazlığın sebebi, işin hilale
göre değil de 1birini tutmayan hesaplamalara göre
yapıldığı ve bunun yanlış olduğu tahmin u tespit
edilebilir. Her ne kadar 32 yıl+6 gün, yüzde 100 olarak
tamm/net 1 çeviri olmasa bile çeviri cedveller içinde en
doğrusu olabilir/olsa gerek (ba`zan 32 yıl+2 gün=11 bin
690 gün de olabilir). Zaten takvim çevirisi yaparken en
başta karşılaşılacak sorun: 29/30 ve 354/355 kurallarının
hangi yılı/hangi yılları kapsayıp kapsamadığını (hangi
ayın ve hangi yılın kaç çektiğini net) bilememekten ve
günümüze kadar nasıl yanılgılar yapılıp yapılmadığını
bilememektir.
ALINTI YAZI:
Hicri takvimlerde de miladi takvim gibi artık yıllar
mevcuttur. 30 yılda yaklaşık 11 günlük bir gerileme
yapmaktadır. Bu gerilemeyi düzeltmek için 30 yıllık
dönemde 2, 5, 7, 10, 13, 15, 18, 21, 24, 26 ve 29 yılları
355 gün, diğer yıllar ise 354 gün çekmektedir.
YORUM ve AÇIKLAMA: Oysaki hangi yılın kaç çekip
çekmeyeceği önceden tamm belli değildir. BU GERİLEMEYİ
DÜZELTMEK İÇİN ne demek. AY ve GÜNEŞ takvimi 1birinden
ayrı kavramlardır. 1birine eşitlemek demek ki buna yasak
nesi' uygulamasında olduğu gibi kebise (artık gün
eklemek/gün kebisesi) diyorlar ki bu da yanlış olsa
gerek. 354ten çok çekti/354ten daha çok çekti ya`ni
ziyâde oldu anlamında zâid/artı [artı gün] denmesi daha
doğru olmaz mı. NESİ' uygulaması, Araplarda ve
Mısırlılarda ve israillilerde ve İranlılarda ve Türk
Celali Selçuklularda yapılan 1 uygulamadır.
23 Şubat 632 Pazar (25 Mayıs Pazartesiden 90_93, 92 gün
öncesi) çevirilerde gah Zilkade, gah [09] Zilhicce
oluyor. 25 Mayıs 632 Pazartesi çevirilerde gah [26] Safer
gah 02 rebiu evvel gah 12 rebiu evvel oluyor.
Zaten 09 Zilhicce 10 Cuma idiyse 75_77 gün sonrası olan
26 Saferin Pazartesi olması imkansız;
çarşamba/perşembe/cuma olur [cumartesi ve pazar ve salı
da olamaz].
Her 2400 yılda 1, AY takvimine 1 gün eklenir diye 1 kural
olsa bile bunu tamm da H.K.10_11e denk gelen miladi 632de
[de] olduğunu kabul edersek ve 09 zilhicce H.K.10 cuma=06
Mart 632yi ve 12 rebiu evvel H.K.11 Pazartesi=08 Haziran
632yi de doğru kabul edersek o halde
Zilhicce/Muharrem/Safer aylarından 2si mutlaqa 30ar çekti
ve bu 3 aydan 1i mutlaqa 31 gün sürdü demiş oluruz ki bu
[normal şartlarda] mümkin değildir. Hesap yapmasını ve
sayı saymasını bilmeyen ve AY takvimini hesaplamak
konusunda [ve daha kimi konularda] anlaşmazlığa düşen
kimselerin vesilesi ile AY takviminden şüphe etmeye kimin
hakkı var. 569,570,571_19 Ocak 572 Salı=resmi
orijinal/geleneksel kabul h.ö.56 ila h.ö.53. Kutlu doğum
hakkında söylenen bu miladi ve kameri yıllar kesin değil
(en azından çelişkili). H.K.40-63=H.Ö.24tür, H.Ö.23
olmaz. H.Ö.24-30/33=H.Ö.54/H.Ö.57dir. 1i çıkıp da ''Hicri
takvimi 1 ay yanlış, 2 ay ileride'' derse veyahut KUTLU
ÖLÜM yılının miladi 632 olmadığını söylerse de şaşmam.
ĞAYBI ĞUYUBU MECHULÜ ve HER ŞEY'İ HAZRET-i ALLÂH BİLİR.
Fil Suresinin 1inci ayeti=ELEM TERA...=GÖRMEDİN Mİ...
KUTLU DOĞUMUN FİL OLAYINDAN [en az 2/4 yıl] ÖNCE OLDUĞUNU
MU VAHY EDİYOR. Belki ''63 yaşındayken öldü'' ifadesi
bile doğru değil. 1inci yıldan i`tibaren=parmak hesabıyla
63 ise bunun anlamı ''doğduktan 62 yıl sonra öldü'' olur.
63 ifadesi hangi takvime/hangi takvimlere ve neye göre ve
niyye denir ki. FİL OLAYI, ''[555]te'' olduysa ... o
halde kutlu doğum h.ö.74_73=miladi 551e kadar gider.
Vedâ` haccında 100 deveden yaşı kadar kurban/nahr kesmiş.
yaşı kadar, kameri ise h.ö.53ten h.ö. zilhicce 10a kameri
62 yıl fark olduğuna göre nasıl olur da 63 kesmiş olur
(geri kalan 37 ? kurbanı, [ölümünden] sonra kesilmeleri
için emanet etmiş). SİYER KİTAPLARINA ve RİVAYETLERE
güven olmaz.      
   
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

O HANGİ YILDIZDIR Kİ KADR GECESİ civarıNDA BİLE GEÇMİŞ.
Halley mi. KUTLU DOĞUM YILDIZI/Suheyl ? mi.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

http://www.hakikatkitabevi.com/download/turkce/00-
ilmihal.pdf (86ıncı bölümden alıntı).
Miladi sene, İsanın doğumgünü zann edilen zamandan başlar
ise de Fransa Kralı 9uncu Şarlın 970=miladi 1563 yılında
yılbaşının 01 Ocaktan/Kanun-i Saniden başlamasını emr
ettiği Hasîb beyin KOZMOGRAFYA kitabında yazılıdır. Hicrî
şemsî senenin mebde'i/başlangıçının Efrencî/Batı
takvîminde Eylül ayının 20nci=rûmî Eylül ayının 07inci
günü=Pazartesi olduğu, 1310=mîlâdî 1893 târîhlı EBÛ'ZZIYÂ
takvîminde uzun yazılıdır. Hicrî Kamerî senenin başı, 621
bittikten 196 gün=0,54 sene sonra hicrî şemsî sene
`adedine 66 gün=0,18 sene ilâve edince/ekleyince 01
Muharrem Hicrî 01=16 Temmuz Cumu`a 622 olur.
16 Temmuz 622 Cuma=01.01.HQ1 33 x 43=kamerî 1419 sene, 11
bin 694 gün=miladi 32 yıl+06 gün üzerinden 502 bin 842
gün [sonrası]=(1582den 1900e 10+1er=toplam 13 gün ileri
atıldığını diqqate alarak)13 Nisan 1999 eder. Eldeki
takvimler, 17 (ve veya 18) Nisan 1999u gösteriyor. 15/16-
20/21 Temmuz 622=aradaki 04 (veya 05 veya 06) günlük
fark, 1970lerde=1389_1399da oruçların ve dînî 02
bayramın/`îdeyn 04 gün farkla tutulup kutlanmasından mı
kaynaklanıyor dersek ne ya`nî 29dan az ve veya 30dan çok
çeken ay/aylar /şehr/eşhûr) mu olmuş. Ancak 06 Aralık
609=01 Muharrem resmî orijinal qablel hicret 13+`aynı
süre ya`ni 1419 kamerî sene sonrası ya`nî Hicretin
1407inci sene başı, 11 bin 694 gün x 43>502 bin 842 gün
üzerinden niçin 03 (veya 04) Eylül 1986 ediyor ya`ni
ellerdeki takvim ile 32 yıl+06 gün formülü arasında 04
gün fark yok, niçin gün farkı 00, neden gün farkı yok da
1den 1420ye 1419 senede 04 gün fark var. Demek ki 01
Muharrem Hicrî Qamerî 01in resmî karşılığı,(15 veya) 16
Temmuz 622 (Perşembe veya) Cuma değil 20 Salı (veya 21
Çarşamba) Temmuz 622dir. `Acabâ 2400 kamerî senede
takvîme 1 gün eklemek kuralı (öyle 1 kural varsa)
1970lerde 04 gün sapmaya denk gelse 04-01 gün ekle=03
günü 16 Temmuza eklesek 19 Temmuz 622 Pazartesi, resmî
başlangıç ve 70 gün sonrası olan 27 Eylül 622 Pazartesi
12 rebî`u evvel ve (hesapta 01/02 Nisan olan) 27/28 Mart
632yi (27+03 gün) 30 Mart 632 Pazartesi ve 70 gün sonrası
olan 08 Haziran Pazartesiyi 12 rebiu evvel olarak
alsak/kabûl etsek o hâlde 09 Zîlhicce `arafe H.K.10un
Cuma olması mümkin olmaz. 09 Zilhicce cuma+90_93 gün
sonrası olan 12 rebiu evvel Pazartesi. Cumadan en az 90
ve en çok 93 gün sonrası Pazartesi (ve Salı ve Çarşamba)
olamaz. Eğer 2400 kuralını !!!??? H.K.10 ve veya H.K.11e
denk geldi kabul edersek ya`ni Zilhicce ve Muharrem ve
Safer aylarından 02si mutlaqa 30ar gün ve 01i 30+ekleme
01 gün=ya`ni 31 gün dersek o halde arafe cuma+hukmen u
fi`len 94 gün=12 rebiu evvel pazartesi doğru ifadeler
olur. 25 Mayıs 632yi 12 rebiu evvel olarak çevirmek doğru
değil. Çünki gerek Muhammed Hamîdullâh gerek Ca`ferîler
25 Mayısı ayın 12si dememiştir. Hamidullah, 09
Zilhiccenin Cuma olduğu görüşünü kabul ederk (12 rebiu
evvel pazartesi görüşünü redd ederek) ve Zilhicce ila
Saferi [huzün veren vefat senesi nedeniyle] 29ardan
alarak 02 rebiu evvel demiş. 17 Haziran/Huzeyran 569
Pazartesiyi 02si ve veya 12si olabilir demiş. Ba`zı
çevirilerde/kimi takvim yapraklarında 23 Şubat 632
Pazarın (25 Mayıstan 90_93=92 gün öncesinin) [05_08>07)
Zilhicce Arafatta hutbe îrâdı/teblîğ u qırâeti olarak
yazılması, 25 Mayısın ayın 12si olduğunu zann etmekten
ileri geliyor olsa gerek. Zâten [2010da] okuduğum 1
kitapta 25 Mayısı ayın 12si ve 23 Şubatı Zûlhiccenin 07si
olarak yazmışlar. 17 Haziran 569 veya Güz 570 diye
görüşleri de hangi ayın kaçı olarak yazmışlar bilmiyorum
ammâ 17 Haziranı şahsan ayın 12si olarak algılamıştım.
Hattâ 25/26 Kasım 2011-11 bin 693 gün>32 yıl+05 gün
üzerinden 01/02 Eylül 622 Çarşamba/Perşembeye ve 02
ay/59? gün gerideysek 12 rebiu evvelin karşılığı olarak
tamm da 25 Mayıs 632ye ulaşmıştım. Ne hikmetse kimin ve
niyye 17 Haziran ve veya 25 Mayıs dediğini
araştırmamıştım ve bu 02 AY GERİDE Mİ mesajıNI 2014te
yazdıktan sonra 90_93 mes'elesini kendim hesapladım ve 17
Haziran ve 25 Mayıs ifadelerini araştırdım. Ne yazık ki
bu mesajdan evet bu 02 AY GERİDE Mİ mesajından sonra
hesapladım ve araştırdım. Peki Güz 570 üzerinden niyye
hesaplamadım. Nesi'e ve kebise uygulamalarından 13 Mayıs
632 Çarşambayı okuduğum 1999_2005te az da olsa haberim
vardı fakat uygulama ve hesaplama yöntemlerini
bilmiyordum. Meğer NESİ', KUFR imiş. Bunu bilmiyordum.
Eğer Şianın 17 Rebiu evvel Cuma ifadesi doğru ise ve
resmî orijinale göre ise (nesi' uygulamasına göre
değilse), [kamerî 76ıncı gün=] 01 (günümüz 14) Mayıs 571
Cumanın bahs edilen/mezkûr 17 Rebiu evvel Cuma ifadesi
olabileceğini [32 yıl+06 gün formulüne göre] tahmîn u
tespît etmek hîç de zor olmasa gerek. 32 yıl+06 gün
formülünü 2012de buldum (buldum derken hiç1 yerden ve
veya kimseden, herhangi1 kitaptan böyle bir
çevirihesapLAMA cedveli
öğrenmedim,duymadım,görmedim,okumadım. Peki nasıl buldum.
Madem ki 1400den 1433e kameri 33 sene, 32 yıl+05/06 gün
sürmüş. Madem ki miladi sene 365/366 gün diye sâbit
de/net de niçin hicrî takvimde yıllar, her 33 sene, on
bir bin altı yüz doksan [dört] gün olmasın. Ya`ni yüzde
100 garanti bir çeviri mümkin olmasa bile 11 bin 694 gün
formulü en doğru çeviri olsa gerek, her kamerî 33 seneLİK
SÜRE için). 20 Nisan 571 Pazartesi=12 !!!??? rebiu evvel
hicretten önce orijinal 53 ve 08 Haziran 632 Pazartesi=12
rebiu evvel Hicretten Sonra 10>h.K.11, 24 Eylül 622
Cuma=12 rebiu evvel 0>H.K.1, 04 günlük fark 1 yana eğer
632ye kadar 02 aylık fark var idiyse o halde 12 rebiu
evvel H.K.1, 22 Kasım 622 Pazartesiye denk gelmelidir.
Neymiş, 20 Eylülmüş. Ondan 6 ay öncesi olan ateşperest
mecusilerin nevruz bayramı ya`ni 21 Mart, İran Farisi
takvim (ve Türk Celali Melikşah takvim) başıymış. Peki 20
Eylül kimlerin Mihregan/Mihrican bayramı (mecusilerin).
08_09 Haziran, kimlerin bayramı (Yahudilerin). 09_17 Ekim
ve 25 Ekim kimlerin bayramı (Yahudilerin), hattâ 10
Muharrem=aşura kimlerin bayramı (yahudilerin ve kerbelayı
anan [Şiilerin]). Peki Hazret-i MUHAMMED hangi ümmetin
Peygamberi (müslimânların). O halde kimin kimlerin
bayramı, NEBEVÎ KRONOLOJİYLE ALAQALI. Tamam, zaman
Hazret-i Allahındır; Hazret-i Muhammed, aslen tüm
ümmetlerin peygamberidir. Ancak neden bâtıl kutlamalar,
Hazret-i Haqq Dînin Peygamberiyle alaqalandırılıyor.
Nasıl oluyor da Hakk Peygamber, bâtıl [Mihrican]
hayırlıdır (ondan hayırlı olan 2 bayram bize verildi)
diyebiliyor. O ki, ''HAKK GELDİ BÂTIL YOK OLDU. ZATEN
BATIL, YOK OLUCUDUR'' me`âlindeki HAQQ vahyin muhattabı
ve tebliğcisi ve VAHYİN tamamının uygulayıcısı olan HAKK
peygamber değil mi. 105inci sure-i şerifin 01inci ayet-i
kerimesinin [açık] anlamı, ''[Ey Muhammed] Fîl Olayını
GÖRMEDİN mi'' (ya`ni GÖRDÜN) anlamındaysa nasıl oluyor da
FİL OLAYINDAN sonra doğmuş olur.
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

NOT: Rumi sene ile Miladi sene arasındaki 584 gün+13 günlük
fark sonradan sabitleşmiş ve 1918de kalkmış. O halde 07
Eylül+13 gün=20 Eylül ifadesinin doğruluğu zaten şüpheli
(en azından tartışmalı olup 32 yıl+06 gün formülüyle
bağdaşmaz).
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 
ferdiayan
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 28 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 80
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ferdiayan

“Pazartesi günü doğmuştur, Pazartesi günü peygamber
olmuştur, Pazartesi günü Mekke’den hicrete başlamıştır,
Pazartesi günü Medine’ye vararak hicretini tamamlamıştır,
Pazartesi günü vefat etmiştir, Hacer-i Esved’i Pazartesi
günü kaldırıp yerine koymuştur.” (İbn Kesir, el Bidaye
ve’n-Nihaye Büyük İslâm Tarihi II, s.411 )
Yukarı dön Göster ferdiayan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ferdiayan
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats