HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: Sadece Kuran diyip namaz kılanlar!!! Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Allahın_Askeri
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 ekim 2005
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Allahın_Askeri

Sorum bu kişilere: hadisleri reddedip sünnette bulunan bir ritüeli uygulamak ne kadar doğrudur ve bu ritüel kuranın neresinde emredilmiştir.
 
Selam..


__________________
http://www.gercekislam.com
Yukarı dön Göster Allahın_Askeri's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Allahın_Askeri
 
nuri72
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 nisan 2005
Yer: ABD
Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı nuri72

Allahın_Askeri Yazdı:
Sorum bu kişilere: hadisleri reddedip sünnette bulunan bir ritüeli uygulamak ne kadar doğrudur ve bu ritüel kuranın neresinde emredilmiştir.
 
Selam..

Selam Allah'in askeri Simdi Kuranda namaz hareketlerini gectigi ayetleri Akikin sitesinden aktarayim. http://k.1asphost.com/hanifislam/namaz.htm

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki: Kur'ana göre namazı anlatırken, Kur'anı yeni tanıyan ve bu yolda gitmeye çalışanların anlayabilmeleri için sade/anlaşılır/basit anlatmaya çalıştım ve uygulamaya yönelik çok soru geldiği için ayrıca örnek namaz tarifi yaptım. Hem de bu konuda orta düzeyde araştırma yapan kardeşlerimiz için orijinal ayetlerle örnek vermeye çalıştım. Kısaca her düzeyden inananlara hitap etmeye çalıştım. Elbette kusurlarımız olabilir. Varsa kusurlarımız Allah'tan şimdiden af dileriz. Amacımız; hikayelerden müteşekkil, Allah'ın kitabında anlatmadığı din ve uygulamalardan sıyrılmak ve onun eksiksiz, tam ve anlaşılması kolay dediği Kitap'tan GERÇEK Dini ve uygulamalarını izhar edip yaymaktır..

Halkımızın "alim" olarak bildiği ilahiyat profesörlerini, Allah'ın kolay-anlaşılır ve EKSIKSIZ/TAM dediği Kitabındaki ISLAMı ve uygulamalarını anlatmaya davet ediyoruz. Onlar istemese dahi taşıdıkları etiket nedeniyle Allah katında bu halka karşı sorumlu olduklarını hatırlatmak zorundayım. Kur'andaki ISLAM bilinmesine rağmen, gelenekten gelen bir kısmı tutarlı da olsa büyük kısmı Kur'ana ve Efendimize hakaret ve onları 2. plana atan uydurmalardan kopamayan, Söze Kur'anla başlarken dahi, islamın 2. kaynağı sanılan bu uydurmaları dönüp dolaşıp zorlama yorum ve tevil ile Kur'anla örtüştürme gayretlerini hayretle izliyoruz. Bu "alim"lerimizin vebal altında olduklarını bir kez daha hatırlattıktan sonra konumuza dönüyoruz.    

  Kur'an-ı Hakim'de vakte binaen  üç değişik namaz/salat ismi geçmektedir. Bunları sıralayacak olur isek: Salat-el Fecr-SABAH NAMAZI, Salat-el Vusta- ORTA NAMAZ. ve Salat-el İşa-AKŞAM NAMAZIdır. 

Genel anlamıyla baktığımızda, Salat(sala) kelimesi; hem dua hem namaz hem de destek anlamlarını içerir. Fakat Yüce Allah,  vakte bağlı farz namazlarından bahsederken dua ile ayrımı bilinsin diye, "sala" kelimesini "ikame" fiiliyle birlikte kullanır. Yani Türkçe anlamıyla "salayı ikame etmek" anlamına gelir. Sadece "sala", yani dua için, ikame/yerine getirme fiiline gerek yoktur. Yani hiç bir fiil/hareket gerçekleştirmeden kalben de Allah'a dua edebiliriz. Ama salayı ikame etmek deyince bunun fiili bir hareket olduğu anlaşılır. Bu yüzden ben şahsen, salayı ikameyi,  Allah'a beden dili ile dua etmek olarak nitelendiriyorum. Rüku ile O'na boyun eğmek, secde ile O'nu Yücelterek tenzih ettiğimizi beden dili ile tasdik etmektir. Bu benim şahsi tanımlamamdır katılan olur katılmayan olur bu önemli değil. Şimdi demek ki: Kur'an-ı Hakimde sala kelimesi ikame ile birlikte kullanıldığında biz bunun bizlere belirli vakitlerde yapmamız gereken NAMAZ olduğunu anlıyoruz. Şimdi salayı ikame geçen ayetlerden bir kaç örnek verelim:

 

الَّذِين 14; يُؤْمِنُ 08;نَ بِالْغَي 18;بِ وَي ُقِيمُون 14; الصَّلَا 77;َ وَمِمَّا رَزَقْنَ 75;هُمْ يُنْفِقُ 08;نَ

2/3 Onlar ki gayba inanırlar. Namazı kılarlar (salayı ikame ederler) ve kendilerine rızk olarak verdiğimiz şeylerden de infak ederler.

وَ أَقِيمُو 75; الصَّلَا 77;َ وَءَاتُو 75; الزَّكَا 77;َ وَارْكَع 15;وا مَعَ الرَّاكِ 93;ِينَ

2/43 Ve namazı kılınız (salayı ikame edin), zekâtı da veriniz ve rüku' edenler ile beraber rüku' ediniz.

 

وَ أَقِيمُو 75; الصَّلَا 77;َ وَءَاتُو 75; الزَّكَا 77;َ وَمَا تُقَدِّم 15;وا لِأَنْفُ 87;ِكُمْ مِنْ خَيْرٍ تَجِدُوه 15; عِنْدَ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُ 08;نَ بَصِيرٌ

2/110 Namazı kılın (Salayı ikame edin), zekâtı verin, kendi hesabınıza önceden gönderdiğiniz her iyiliği Allah katında bulursunuz. Hiç şüphesiz Allah yaptıklarınızı görür.
 

إِنَّمَا وَلِيُّك 15;مُ اللَّهُ وَرَسُول 15;هُ وَ الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; الَّذِين 14; ي ُقِيمُون 14; الصَّلَا 77;َ وَيُؤْتُ 08;نَ الزَّكَا 77;َ وَهُمْ رَاكِعُو 06;َ

5/55 Sizin velîniz ancak Allah'tır. Ve O'nun Resulüdür ve imân edenlerdir. O imân edenler ki, namazı kılarlar (salayı ikame ederler) ve zekâtı verirler ve onlar rükua varanlardır.

 

وَأَنْ أَقِيمُو 75; الصَّلَا 77;َ وَاتَّقُ 08;هُ وَهُوَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُ 08;نَ

6/72 Ve namaz kılın (Salayı ikama edin), ve O'ndan ittika ediniz/korkunuz, ve O, ki, huzurunda haşrolunacağınız O'dur.

 

وَجَعَلْ 06;َاهُمْ أَئِمَّة 11; يَهْدُون 14; بِأَمْرِ 06;َا وَأَوْحَ 10;ْنَا إِلَيْهِ 05;ْ فِعْلَ الْخَيْر 14;اتِ وَإِقَامَ الصَّلَا 77;ِ وَإِيتَا 69;َ الزَّكَا 77;ِ وَكَانُو 75; لَنَا عَابِدِي 06;َ

21/73 Onları, emrimiz uyarınca doğru yolu gösteren önderler yaptık ve kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekât vermeyi vahyettik. Onlar, daima bize ibadet eden kimselerdi.

 

 Kur'anda diğer elçiler için salat-ı ikame tabiri bulunmaz. Sadece SECDE kelimesi geçer. Salat-ı ikame İbrahim (AS) ile anılmaya başlar. Rabb'imiz namazı Hz. İbrahim'e öğretmiş ve bu namaz kılma uygulaması nesiller boyu tevatüren gelmiştir. Yani bu uygulama zaten devam ede geldiğinden Kur'an sil baştan/sıfırdan namaz tarifi yapmamıştır. Bu bağlamda şu ayetlere bakacak olur isek:

 

يَامَرْي 14;مُ اقْنُتِي لِرَبِّك 16; وَاسْجُدِي وَارْكَعِي مَعَ الرَّاكِ 93;ِينَ

3/43 Ey Meryem! Rabbine ibadet et; secde et ve rüku edenlerle birlikte rüku et.

 

التَّائِ 76;ُونَ الْعَابِ 83;ُونَ الْحَامِ 83;ُونَ السَّائِ 81;ُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الْآمِرُ 08;نَ بِالْمَع 18;رُوفِ وَالنَّا 07;ُونَ عَنِ الْمُنْك 14;رِ وَالْحَا 01;ِظُونَ لِحُدُود 16; اللَّهِ وَبَشِّر 16; الْمُؤْم 16;نِينَ

9/112 Tevbe edenler, ibadet edenler, hamd edenler, (İslam uğrunda) seyahat edenler, rükû edenler, secde edenler, iyiliği emredenler, kötülükten sakındıranlar ve Allah'ın koyduğu sınırları gözetenlerdir. Mü'minleri müjdele!

 

يَاأَيُّ 07;َا الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُد 15;وا رَبَّكُم 18; وَافْعَل 15;وا الْخَيْر 14; لَعَلَّك 15;مْ تُفْلِحُ 08;نَ

22/77 Ey iman edenler; rüku edin, secde edin, Rabb'inize kulluk edin ve hayırlı fiiller işleyin ki kurtuluşa eresiniz.


 

وَ الَّذِين 14; يَبِيتُو 06;َ لِرَبِّه 16;مْ سُجَّدًا وَقِيَامًا

25/64 Ve onlar ki Rableri için secde edenler ve kıyamda bulunanlar olarak gecelerler.

 

مُحَمَّد 12; رَسُولُ اللَّهِ وَ الَّذِين 14; مَعَهُ أَشِدَّا 69;ُ عَلَى الْكُفَّ 75;رِ رُحَمَاء 15; بَيْنَهُ 05;ْ تَرَاهُم 18; رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُ 08;نَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَ 75;نًا سِيمَاهُ 05;ْ فِي وُجُوهِه 16;مْ مِنْ أَثَرِ السُّجُو 83;ِ ذَلِكَ مَثَلُهُ 05;ْ فِي التَّوْر 14;اةِ وَ مَثَلُهُ 05;ْ فِي الْإِنْج 16;يلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَه 15; فَاسْتَغ 18;لَظَ فَاسْتَو 14;ى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّ 75;عَ لِيَغِيظ 14; بِهِمُ الْكُفَّ 75;رَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِين 14; ءَامَنُو 75; وَعَمِلُ 08;ا الصَّالِ 81;َاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَ 77;ً وَأَجْرً 75; عَظِيمًا

 

48/29 Muhammed Allah'ın elçisidir. Onun beraberinde bulunanlar, inkarcılara karşı sert, birbirlerine merhametlidirler. Onları rükua varırken, secde ederken, Allah'tan lütuf ve hoşnutluk dilerken görürsün. Onlar, yüzlerindeki secde izi ile tanınırlar. İşte bu, onların Tevrat'ta anlatılan vasıflarıdır. İncil'de de şöyle vasıflandırılmışlardı: Filizini çıkarmış, onu kuvvetlendirmiş, kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş, ekincilerin hoşuna giden ekin gibidirler. Allah böylece bunları çoğaltıp kuvvetlendirmekle inkarcıları öfkelendirir. Allah, inanıp yararlı işler işleyenlere, bağışlama ve büyük ecir vaat etmiştir.


"Rüku edenler birlikte rüku, secde edenler birlikte secde ediniz!" Demek ki süregelen bir uyguluma var ki böyle deniyor. Ve böyle yapmaya devam edin diyor Allah. Şayet bilinmemiş/tamamen unutulmuş uygulama olsa idi, bunun öce ayrıntılı tanımı yapılırdı. Lakin gerek görülmemiş. Ama Allah bu konuda olmazsa olmaz kuralları vermiş. Nedir bu kurallar:

1- Kıyam - Rüku - Secde

2- Kur'andan ayet/ler okumak.

Demek namazdaki diğer ince ayrıntılarda gelenek olan değişen/yanlış olan bir şey yoktu. Yalnız 2. maddeye dikkat ederseniz: Namaz içinde mutlaka Kur'andan ayetler okunacak. Risalet öncesi ortada henüz Kur'an yok!!! mevcut olanlar ise Muharref!!! Bilenenler ise Allah'ın ismi, Sıfatlarından bir kısmı, ve Tekbir.....vs gibi. Bu sebepten İbrahim (AS)dan geleneksel babadan oğula görsel/uygulama olarak devam eden salat-ı iqame uygulamasında "Rüku&secde edenlerle birlikte.....ediniz" diyerek devamını emretmiş ek olarak artık Kur'an indiğinden dolayı, salat-ı iqame içinde SADECE KUR'AN AYETLERI OKUNMASIna dikkat çekilmiştir.

Ehli Sünnetçiler veya sünneti/hadisi din sayan çoğunluğa şu ayetleri okuduğumuzda:

17/41 Biz, and olsun ki öğüt almaları için bu Kuran'da bunları türlü türlü açıkladık. Fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır.

17/89 And olsun ki, biz Kuran'da insanlara türlü türlü misal gösterip açıkladık. Öyleyken insanların çoğu nankör olmakta direndiler.

18/54 And olsun ki, Biz bu Kuran'da insanlara türlü türlü misali gösterip açıkladık. İnsanın en çok yaptığı iş tartışmadır.

54/22 And olsun ki, Kuran'ı öğüt olsun diye kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur?

39/27Yemin ederim ki bu Kur'anda insanlar için her türlüsünden temsil getirdik, gerek ki iyi düşünsünler

54/17 And olsun ki Kuran'ı, öğüt olsun diye kolaylaştırdık; öğüt alan yok mudur?

21/10 Andolsun ki, size öyle bir kitap indirdik ki. bütün şanınız ondadır; hala akıllanmayacak mısınız?

17/41 Biz, and olsun ki öğüt almaları için bu Kuran'da bunları türlü türlü açıkladık. Fakat bu açıklamalar ancak onların nefretini artırmıştır.

39/23 Allah, ayetleri birbirine benzeyen ve yer yer tekrar eden Kitab'ı, sözlerin en güzeli olarak indirmiştir. Rabb'lerinden korkanların bu Kitap'dan derileri ürperir; sonra hem derileri hem de kalpleri Allah'ın zikriyle yumuşar. İşte bu Kitap, Allah'ın doğruluk rehberidir; O'nunla dilediğini doğru yola iletir. Allah kimi de saptırırsa, onu doğru yola eriştirecek kimse bulunmaz.

....Evet bu ayetleri onlara okuduğumuzda "Amenna" dedikleri halde, Amerika'da, Almanya'da, Hollanda'da yaşayan Müslümanlarımızdan tutunda tâ Türkiye'de yaşayanlara kadar, anlaşmışçasına hep aynı soruyu sorarlar:

"İyi diyonda kardeşim, hani Kur'anda Namazı nasıl kılacağımız yazıyor mu?"

"Kur'anda Hac uygulaması anlatılıyor mu?" "..........................vs."

Tabi bu soruların altındaki mantık şudur: Kur'anda her şey yok, hadisler olmazsa Kur'an tek başına asla yeterli değil" Hani yukarıdaki ayetlerde Allah : "Biz bu kitapta hiç bir şeyi eksik bırakmadık" derken "Amenna" diyordunuz. Ardından bu kıvırma niçin? Tabi hadislerdeki Namaz tasvirini bekledikleri için bunu Kur'anda asla bulamayacaklar. Çünkü Kur'an gerçekten Aktif olan/Çalışan Akla hitap eder. Bir de Gönülleri/Vicdanları Temiz olanlara. Neyse bu iddia sahiplerine "bana öyle bir hadis getir ki; namazın nasıl kılındığını başından sonuna kadar anlatmış olsun" Fakat, böyle bir hadis getiremediler, getiremezler de. Çünkü bu ehli sünnetçilerin kendileri de biliyor ki; hiç biri namaz kılmayı hadislere bakarak öğrenmediler. Namazı Kılanlardan (anne-baba-hoca-imam/atalar) öğrendiler. Ya da ilmihalden öğrenildi ki; ilmihalde anlatılan da yine gelenekten gelen uygulamalardan müteşkkil tasvirdir.

Bizler de diyoruz ki; kardeşler! işte aynen böyle bu uygulama İbrahim (AS)'dan bu yana uygulamalı olarak bizlere kadar gelmiştir. Fark sadece şudur: Son Elçi Hz. Muhammed (SAV)'e elçilik verilmeden önce az sayıdaki hanifler bu namaz uygulamasını devam ettiriyordu. Bu yüzden Kur'anda: "Rüku edenlerle rüku, secde edenlerle birlikte secde edin" diyor yani bu uygulamayı devam ettirin ama artık Kur'an indiğinden dolayı, namazda "KUR'ANDAN (AYET/LER) OKUYUN" diyor Yüce Allah. Ve hem de "Kolayınıza Geleni" Yani işi en baştan özetleyecek olur isek:

İbrahim (AS) dan bize kadar gelen ve BILINEN bu uygulamayı, zaten bilinip uygulandığından, sil baştan bir tarifi ön görmemiş Yüce Allah......Devam edin diyor ve bizlere bu uygulamanın olmazsa olmazlarını veriyor. =>Kıyam-Rüku-Secde,  =>Namazda SADECE KUR'ANDAN OKUMAK...Bir de Namaz vakitleri ve sayısı konusu var. Allah'ın zikrettiği namazlar ki yukarıda bahsettik. Namaz vakitlerini anlatan ayetlerin tamamını toplayıp baktığınızda göreceksiniz ki; 3 vakit anlatılmaktadır (Ayrıntı için TIKLA) üçün ortası ikidir, yani salat-ı vusta/orta namaz ki halkımızca bilinen adıyla buna  buna öğle namazı da diyebiliriz. Allah sadece Kur'andan dediğine göre; demek ki, subhaneke, ettehiyatu, Allahumme salli-barik.....vs gibi DUALAR okunmayacak. Bunların içeriği kötü olduğundan mı? Elbette hayır. Amma Rabb'imiz; Kur'andan diyorsa, uzatmaya, fetva aramaya gerek yok. Bu duaları namaz dışında dilediğiniz kadar okuyunuz, sorun YOK! 

Yanlış olan hususlardan biri de Kaçırılan/kılınamayan, Namazın kaza edilmesi. Kur'anda kılınamayan namazın kazasının gerektiğine dair emir/bilgi bulunmamaktadır. Bunu Allah böyle istediği için böyledir demek yerine, şu şekilde algılandığını görüyoruz: "Bakın Kılınmayan namazın kazası gerektiği halde, Kur'anda yok hadisler olmasaydı biz bu kazanın gerekliliğini nerden bilecektik" Biz de diyoruz ki: Tutulmayan/Bozulan Orucun kazasından bahseden Allah: (ayete bakınız)

2/184 Oruç sayılı günlerdedir. Sizden her kim o günlerde hasta veya yolcu olursa, tutamadığı günler sayısınca başka günlerde oruç tutar. Oruç tutamayanlara fidye gerekir. Fidye bir fakiri doyuracak miktardır. Her kim de, kendi hayrına olarak fidye miktarını artırırsa bu, kendisi hakkında elbette daha hayırlıdır. Bununla beraber, eğer işin gerçeğini bilirseniz, oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.

Tekrar ediyorum, Tutulmayan/Bozulan Orucun kazasından bahseden Allah Namazın kazasından bahsetmiyorsa namazın kazası olmaz. İşte bu yüzdendir ki; Namaz Savaş esnasında dahi terk/tehir edilmiyor. Ancak kısaltılabiliyor ki: Bununla ilgili ayet bize namazın; olağan üstü hallerde nasıl kısaltılacağını hem de normalde kaç rekat olması gerektiğini uygulamalı olarak anlatıyor.

4/101 Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır. (elmalı meali)

4/102 Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır. (elmalı meali)

Yukarıdaki ayetten de anlaşıldığı gibi (...onlara namaz kıldırdığında...) Hz Muhammed (SAV) imam ve önce sahabenin bir kısmı geliyor TEK rekat ile namazı tamamladıktan sonra, kılmayan diğer kısım sahabe Efendimizin ardından saf tutup TEK rekat namazını kıldıktan sonra namaz tamamlanmış oluyor. Sahabe tek rekat ile namazı yarı yarıya kısaltılmış haliyle kılıyor. İmam olan efendimiz ise 2 rekatla namazı tamamlamış oluyor. Ayetlere yeniden bakalım:

- .....içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun....

- .....Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar.....

Ayet son derece açık ne açıklama ne de tevile gerek var. Bunu yetersiz görenler, Allah'ın ayetini sözde TAM, pratikte ise açıklanmaya muhtaç/eksik görenlerdir ki; bunlar bilerek veya bilmeden Allah'ın ayetlerini (hadis yoluyla) hükümsüz bırakma çabası içerisindedirler.

34/5-Ayetlerimizi hükümsüz bırakmak için yarışanlar için de pislikten acı bir azap vardır.

Bu ayeti ibret ile tefekkür etmek lazım. Acaba Allah'ın ayetini kimler, hükümsüz bırakmaya çalışır. Atesitin, hristiyanın, yahudinin Kur'anla işi olmaz. Onlar kitabı bir bütün olarak yalanlarlar. Ayete dikkat edin lütfen, ayetlerin hükümsüz/tesirsiz bırakmak için çaba gösterenlerden bahsediyor Allah, inkar edenlerden değil!!! Tam yeri gelmişken, yaşadığım bir olaydan bahsedeyim ki; buna benimle birlikte bir kaç dostum da şahit oldular. Internetten sesli sohpet ederken konuştuğumuz odaya kamil yaşta (müftünün) biri girdi. Konuştuğumuz konu aşağı yukarı bu konuydu. Namazın 3 vakit değil 5 vakit olduğunu, hadissiz namaz meselesinin anlaşılmayacağını iddia eden bu zata, hadisler ile Kur'an ayetlerinin nasıl çeliştiğine bir örnek verdim. Ayrıca, hadislere bel bağlamanın/iman etmenin aslında Hz Muhammed'e saygı değil, saygısızlık olduğunu, çünkü çok sayıdaki hadislerin Efendimizi; (onu tenzih ile) Şevhete düşkün, Ahlaksız, Allah ile pazarlık edebilen......vs. konumuna koyduğunu söyleyip şöyle bir örnek verdim. Ona dedim ki sizce aşağıdaki hadisteki çirkin davranışı efendimizin yapmış olması mümkün müdür? Ve siz sünnettir diye aynını yapar mısınız? Aldığım cevap beni şok etti. Önce ilgili hadisi vereyim:

(2722)- Abdullah İbnu'ş-Şıhhîr (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm) ile birlikte namaz kıldım. Namazda onu öksürerek boğazını temizleyip (yere attığını ve) sol ayağıyla sürttüğünü gördüm.

(2723)- Ebû Dâvud'un rivâyetinde şöyle gelmiştir: "...Sol ayağının altına tükürdü, ayakkabısıyla sürttü.

(2724)- Ebû Dâvud'un Ebû Nadra'dan kaydettiği bir rivâyette: "Elbisesine tükürdü, kıvrımları arasında ovaladı" denmiştir.

Soru şuydu: Sizce Efendimiz Namazın ortasında boğazını temizlemek için öksürüp balgamını ağzına aldıktan sonra, bu balgamı elbisesine tükürüp, elbisesini ovmuş olabilir mi? dedim: "evet, hadis öyle yazmışsa öyledir" dedi. Ben de madem öyle, yani Efendimizin yaptığını yapmak sünnet ise siz de namaz ortasında balgamınızı/sümüğünüzü elbisenize tükürüp elbisenizi ovar mısınız? diye sordum. Ve bana, "Evet" dedi. "Efendimiz yapmıştır ve ben de aynısını namaz içinde yaparım yaparım" dedi ve bunu yemin ile söyledi.

Şu zihniyete bakar mısınız? Normal şartlarda dahi yapılmayan bu iğrenç hareketi, efendimizin Namaz ortasında yaptığı iftirasını atan ve sanki efendimiz yapmış gibi sorgulamadan, Kur'an göz ardı edilerek inanılan bu hadis yazarının ve buna Allah'ın emri gibi iman edenlerin, ahirette Efendimize verecek hesapları olacaktır! Bu yalanın elbette bir yaptırımı olacaktır. Oysa Kur'andaki Hz Muhammed için Yüce Allah der ki:

وَإِنَّك 14; لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ

68/4- Ve Kuşkusuz Sen; yüce/Azim bir ahlak üzeresin.

Evet, Burada Sormak lazım. Allah'ın Azim ahlak üzeresin dediği bir Elçi, Namaz ortasında bu iğrenç hareketi yapmış olabilir mi? Bu mümkün mü? Hiç mi aklınız ve azıcık dahi vicdanınız yok. Sağlamlığına Allah'ın söz vermediği bir takım isim/etiket/unvan yapmış Ebu hureyre/Buhari/Muslim/Ebu davud/tirmizi/İbni mace....nin sözlerine Allah'ın Kelamıyla çatışmasına Rağmen, Allah'ın Kelamı gibi iman ediyorsunuz? 68/37- Yoksa size ait bir kitap var da onda mı okuyorsunuz? Unutmayın ki Allah SADECE KUR'ANIN KORUNACAGINA SOZ VERMISTIR!!! Kur'an dışındaki hiç bir kaynağın masumiyeti yoktur! Allah'ın koruyacağına dair sözü de yoktur!  68/39- Yoksa, "ne hükmederseniz mutlaka sizindir" diye sizin lehinize olarak tarafımızdan verilmiş, kıyamet gününe kadar geçerli kesin sözler mi var?

Allah'ın Hikmetli, TAM dediği ve eksik olan HIC BIR SEY bırakmadık dediği Kitap'da birileri eksiklik ve (haşa) Allah'ın açıklarını bulmuş olmalı ki Kur'ana yama yapmaya çalışıyorlar. Onlara ayetlerden okuduğumuz zaman adeta arı sokmuş gibi rahatsızlandıklarını görüyoruz. Biz Allah'ın ayeti diyoruz, Onlar Buhari'nin sözü diyor, Biz Allah'ın ayeti diyoruz, onlar Müslim'in sözleri diyor, Biz; Ya Huuuu ALLAH'IN AYETİ diyoruz, onlar Tirmizi'nin sözü diyor..........Bu konuda yine ibret verici diğer ayete de baktıktan sonra, konumuza dönelim.

22/51 Ayetlerimiz konusunda acze düşürücü çabalar harcayanlar, onlar da alevli ateşin halkıdır.

Şimdi sıra, bana e-mail ile en çok sorulan soruya geldi. Kur'ana göre bir vakit namazının tarifini yapmam hakkında istek nedeniyle ben kendi kıldığım namazı tarif ediyorum: (Örnek: Sabah Namazı)

Abdest var sayarak en baştan şahsım olarak kıldığım namazı anlatıyorum. Öncelikle şunu söyleyeyim seccade/namazlık kullanmıyorum. Temiz olan halının üzerinde kılıyorum... Yönümü kıbleye döndükten sonra:

Niyyet ettim salat-ı Fecri ikame etmeye......veya....Niyet ettim vaktin salasını ikame etmeye.

Allah-u Ekber diyorum ==>74/3, 87/15 Ellerinizi dilerseniz bağlarsanız, dilerseniz bağlamazsınız. Ben bağlıyorum (Size kalmış)

Sonra Euzu-Besmele çekiyorum. Özellikle Euzu... okunmalı! ==> 16/98

Sonra dilediğim sureyi/ayeti okuyorum. İşim varsa kısa, yoksa uzun sureleri TERCIH ediyorum.( Subhaneke Duası YOK!)

Sonra Rükuya varıp Subhane Rabb'iyel Azim Diyorum(Kaç defa tekrar edeceğiniz size kalmış ister 1 ister 100 kez)==> 7/206

Rükudan Kıyama doğru durduktan hemen sonra secdeye varıyor ve Subhane Rabb'iyel Âla we BiHamdihi diyorum==> 7/206, 15/98, 25/58, 32/15 (yine kaç defa tekrar edeceğiniz size kalmış)

Secdeler bittikten sonra, ikinci son rekata kalkıp, aynen 1. rekattaki gibi yapıyorum ve nihayet secde bittikten sonra ettehiyatu dua olup, Kur'andan olmadığı için bu kısımda ayet okuyorum. Ben şahsen burada Enam/161. ayeti okuyorum. Sonra sağıma ve soluma "SELAM!" vererek namazı tamamlıyorum. Şimdi tam bu kısımda bilmeyen/yeni arkadaşlar namazdan sonra tesbih var mı? diye sorabilirler. Böyle bir emir yoktur fakat, Şu ayete birlikte bakalım:

50/40 Geceleyin de onu tesbih et, secdelerin ardından da.

Ayete baktığımızda bu emrin, Efendimize ait/özel olduğunu görürüz. Fakat yine başka bir ayette Efendimizle birlikte bir topluluğunda ece namazına devam ettiğini bildirmektedir. Bu emir olmamasına rağmen Allah'ın ayetlerde zaman zaman bahsettiği "Sakınanlar/ittika edenler" yani Takva ehlinin devam ettirdiği bir ibadettir. Çünkü Namaz'ın Allah'a yaklaştırıcı özelliği vardır:

96/19 Hayır! Ona boyun eğme! Rabbine secde et, O’na yaklaş.

Son olarak gelelim cenaze namazına. Kur'anda cenaze namazı var mı? yok mu? Aslında Rükusu ve secde olmayan Salat-ı Mevte Cenaze namazından ziyade <Cenaze Duası> demek daha doğru olurdu. Ama Müslüman halkın diline bu şekilde yerleşmiş. Her neyse önemli olan içeriği bilmek. Bunla ilgili ayet yine açık. Bunu Allah'ın Resul'ünün de yaptığını Allah bizlere söylüyor. Daha doğrusu kimlerin Cenaze namazının/Duasının yapılmaması gerektiğinden bahsediyor Allah... Demek ki: normal şartlarda yerine getiriliyor: Yine yorum yapmadan son derece açık olan ayete bakalım:

9/84 Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah'ı ve peygamberini inkar ettiler, fasık olarak öldüler.

Demek ki bunlar dışında kalan normal Müslimler için Cenaze salası yapılmış. Ayrıca islam tarihi kaynaklarını tetkik edenler bilir. Şöyle enteresan bir tarihi bilgi vardır. Kitap ehlinden olan habeş kralı Necaşi ki: Mekke'den hicrete zorlanan müslümanlar ona sığınmıştı. O kendine sığınan müslümanlara sahip çıkmış ve onları süre kıstlaması olmaksızın ağırlamıştı. Onun ölümünü duyan Hz. Muhammed (SAV) gıyabında Cenaze Namazını Kıldırmıştır.

Tabi işin bu kısmı tarihi bilgi. Yanlış da olabilir mi? olabilir? Dileyen son kısma inanır dileyen inanmaz. Allah'ın ayetleri dışında hiç bir bilgi masum değildir! Varsa bir hatamız Rabb'imiz Af ede.

http://k.1asphost.com/hanifislam/namaz.htm



__________________
A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Yukarı dön Göster nuri72's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nuri72
 
Allahın_Askeri
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 ekim 2005
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Allahın_Askeri

Öncelikle şunu söyleyeyim güzel bir makale olmuş ama sünnileri düşünerek hazırlanmış ve açıkçası sorularımı yanıtlamadı. Allah bir dua çeşidi emretmişse bunu birkaç ayette belirtmeliydi, o sureden bu sureden cımbızlanan ayetlerle bu iş olmaz. Hadislerden elde edilen namaza döner. Böyle bir emir olsaydı bunun ardarda gelen bir kaç ayette açıklandığını görürdük.
 
Şimdi senin kıldığın namaza gelelim:
 
Niyyet ettim salat-ı Fecri ikame etmeye......veya....Niyet ettim vaktin salasını ikame etmeye
 
Bunun kaynağı sünnet mi, Kuran mı?
 
Allah-u Ekber diyorum ==>74/3, 87/15 Ellerinizi dilerseniz bağlarsanız, dilerseniz bağlamazsınız. Ben bağlıyorum (Size kalmış)
 
Werabbeke fekebbir = Allahu Ekber midir. Allah'a daha büyük veya en büyük gibi karşılaştırma sıfatları yakışır mı? Allah ekber midir, kebir midir?
 
Sonra Euzu-Besmele çekiyorum. Özellikle Euzu... okunmalı! ==> 16/98
 
16:98den nasıl öyle bir şey çıkartıldı?
 
Sonra dilediğim sureyi/ayeti okuyorum. İşim varsa kısa, yoksa uzun sureleri TERCIH ediyorum.( Subhaneke Duası YOK!)
 
Kaynak Sünnet veya Kuran?
 
Sonra Rükuya varıp Subhane Rabb'iyel Azim Diyorum(Kaç defa tekrar edeceğiniz size kalmış ister 1 ister 100 kez)==> 7/206
 
Secdede çene üstü mü düşüyorsun yoksa alın mı? ve secdenin fiziksel olduğuna dair delilin var mı?
 
Rükudan Kıyama doğru durduktan hemen sonra secdeye varıyor ve Subhane Rabb'iyel Âla we BiHamdihi diyorum==> 7/206, 15/98, 25/58, 32/15 (yine kaç defa tekrar edeceğiniz size kalmış)
 
Rekat ve kıyam kelimelerini Kuran'dan gösterir misin?
 
Teşekkürler,
 
Selam...


__________________
http://www.gercekislam.com
Yukarı dön Göster Allahın_Askeri's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Allahın_Askeri
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

   Hoş geldin Allahın Askeri.

   Oldukça ilginç olan fikirlerinle bu siteyi bayağı meşgul edecek gibisin.Ancak şunu baştan belirteyimki,maalesef fikirleriniz ilginç olmakla birlikte ayakları yere basmayan ve sadece kelimelerin yerlerini değiştirmekten yada anlam kaymaları yapmaktan ibaret gibi görünüyor.

   Evet ataların kuran dışı ibadetleri çok olmakla birlikte sahih bir alternatifiniz varsa bunlara göre yenisini yerleştirir,ayıklanması gerekenleri de ayıklarsınız.İşiniz sadece şu yok,bu yok demek ise o zaman insanların size ne var?Rabbimize karşı yapmamız gereken ne tür ibadetler var?Nasıl ve ne şekilde ...gibi soruları da sorma hakkı vardır.Ne dersin biz de soralım mı? Selamlar.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Allahın_Askeri

Bizler "Yalnız Kur'an" derken kaynak olarak sadece Kur'anı kastetmiyoruz. Evet yegane mutlak kaynak Kur'andır ama diğer bilgi kaynaklarından da Kur'anla sağlaması yapılarak faydalanılmalıdır. Bu yüzden Kur'an Furkandır, ölçüttür.

Toptancı bir yaklaşımla devraldığımız bilgilerin hepsini çöpe atmak suretiyle Kur'ana yaklaşmıyoruz. Kur'anı mutlak ölçüt olarak belirledikten sonra devraldığımız bilgilerden Kur'ana ters olanları elimine ederek doğru-yanlış cetveli oluşturuyoruz.

Kur’anın konumu ile diğer bilgi kaynaklarının konumunu birbirine karıştırmıyoruz. Hüküm belirleme anlamında biricik kaynak tabiki Kur’andır. Diğer hiçbir kaynak ne Kur’ana eşittir ne de onu tamamlar.

Din ayrıdır, diyanet ayrıdır. İslam ayrıdır, Müslümanlık ayrıdır. İdeal olan ile onun pratize edilmiş hali ve paket anlayışlarla kitlelerin yaşantısına girmiş şekli birbirine karıştırılmamalıdır.  Dinin mutlak anlamda kaynağı Kur’andır, Diyanetin ise kaynağı yorumlardır.

Biricik Hüküm kaynağı olan Kur’anı anlama ve yaşama hususunda ise üretilen tüm değerler mutlaka dikkate alınmalıdır. (Burada kendi aramızda birbirimizin yorumlarını dikkate alan bizler neden sair yorumları da dikkate almayalım?) Bu hususta tabiki ilk elden değerlendireceğimiz bilgi kaynağı sünnettir. Sevgili peygamberimiz haliyle kendisine inzal edilen kitabı Allah’ın özel yardımıyla en güzel şekilde anlayan ve yaşayan bireydir. Onun dini pratize ediş şekli bizim için kıstas anlamında önemlidir.

Hz. Muhammed’in sünneti Kur’andı. Yani o canlı bir Kur’andı. Kur’anı anlama ve yaşama bağlamında örneğimiz odur. O hayatı boyunca güzel bir örneklik sergiledi ve nice hikmetli açıklamalarla Allah’ın Kur’andaki dinini tebliğ etti. Fakat onun vefatından sonra diğer dinlerin başına gelen şey İslamın da başına geldi. Diğer ümmetler gibi bizler de fırkalara bölündük, Mezheplerimizi dinleştirdik ve Kutsal Kitabın yanında başka kaynakları da hüküm kaynağı olarak belirledik, Kitabımızın sözlerini değil ama anlamını tahrif ettik. Haliyle bu hengamede tahrifat Son Resulumüzün Sünnetinde=örnekliğinde ve Güzel Sözlerinde de oldu. Bu yüzden Kur’anı Yegane Furkan=Biricik Ölçüt olarak belirleyerek, hiçbir kitabı ona denk ve eşit tutmayarak, hüküm belirleme kaynağı anlamında diğer bilgi kaynaklarını ona ortak koşmayarak bizlere nakledilen bilgileri değerlendirme zarureti doğdu.

Kur’anı daha iyi anlama ve yaşama hususunda tabiki peygamberimize isnad edilen (hüküm içermeyen) sözlerden=hadislerden, canlı sünnet olarak bize kadar ulaşan uygulama ve açıklamalardan, sair kişilerin üretmiş olduğu değerlerden mümkünse elbette yararlanılmalı. Tekraren, bu hususta dikkat edilecek nokta bu yan bilgilerin hüküm içermemesi, Kur’anın genel çerçevesine ve ruhunu ters olmamasıdır.

Namazın varlığını ve nasıl kılınması gerektiğini devraldığımız bilgi kaynaklarından öğreniyoruz. Açıkçası atalarımızdan nasıl görmüşsek öyle kılıyoruz. Namazla alakalı olarak devraldığımız bu bilgilerden Kur’ana ters olanlar varsa onları elimine ediyoruz. Ancak Kur’anın genel çerçevesine ve ruhuna ters olmayanları uyguluyoruz. Örneğin atalarımızdan devraldığımız bilgilere göre namaz beş vakit ise fakat Kur’ana göre ise üç vakitse bu durumda atalarımızı değil Kur’anı referans alıyoruz.

Allahın_Askeri, bizler sizler gibi Kur’anı anlama ve yaşama hususunda geçmişle bağımızı tamamen koparmak suretiyle değerlendirmeler yapmıyoruz. Sizlerden farklılığımız bu. Mealci güruhtan farklılığımız da bu. Sözün özü sizler Mealcilere “yalnız Kur’an diyorsunuz o halde neden namaz kılıyorsunuz vb.” diye sorabilirsiniz ama bize değil.

Yanlış zeminde ve yanlış kişilerle güreş tutmaya çalışıyorsunuz, vesselam.

Bu konuda “Mealci Değiliz” başlıklı yazımı okumanızı da öneririm.

Saygılar

Not: Bu yazıda ortaya konulan görüş forumdaki bir grup arkadaşın ortak görüşüdür. Bu görüşte olmayan dostlarımızın olması olasıdır.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Bu kişinin gerçek mentalitesini anlamak için tıklayın

http://www.gercekislam.com/forum/viewtopic.php?t=80

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
sailamasr
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 nisan 2005
Gönderilenler: 543
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı sailamasr

selam selam

okudum hanif,iyi yakalamışsın tebrik ederim

selam selam

Yukarı dön Göster sailamasr's Profil Diğer Mesajlarını Ara: sailamasr
 
Allahın_Askeri
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 09 ekim 2005
Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Allahın_Askeri

Rabbimize karşı yapmamız gereken ne tür ibadetler var?Nasıl ve ne şekilde ...gibi soruları da sorma hakkı vardır.
 
İbadet kulluk etmek demektir. Kulluk tapınmakla olmaz, kişinin hayatı kulluk içinde olmalı.
 
Hala bir kişinin çıkıp bana bu ritüelin kuranda adım adım ayetler ile nasıl yapılacağını göstermesini bekliyorum. Zor olmasa gerek çünkü İsrailoğullarına vahyedildiğinde hemen ne olduğunu anlamışlar, İsa daha bebekken "Allah bana yaşadığım sürece namaz emretti" diyebilmiş, müminler de ne olduğunu biliyor olsalar gerek bunula ilgili bir soru sormamışlar. 
 
Bu arada zan hakkındaki yazımı da okuyun :
 
 
ve zana uymadığınızı kanıtlayın,
 
Hadi bakalım...


__________________
http://www.gercekislam.com
Yukarı dön Göster Allahın_Askeri's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Allahın_Askeri
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Arkadaş sen ilk önce kuranın tamamına inan ondan sonra gel delil iste. Biz şimdi bir takım ayetler yazsak onlar peygambere hitap ediyor beni bağlamaz deyip işin içinden sıyrılmaya çalışacaksın

 

 

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 
hanif
Yasaklı
Yasaklı


Katılma Tarihi: 31 mart 2005
Yer: Germany
Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanif

Kısa bir ilave daha

zan hakkında yazdığın ayet te senin için delil olamaz ve seni bağlamaz: Çünkü  o ayettte direkt peygambere hitap ediyor

Enam 116- Eğer yeryüzündekilerin çoğunluğuna uyarsan seni(yudilluKE Allah yolundan saptırırlar. Çünkü onlar sadece "zann"a uyarlar ve saçmalarlar.

Yukarı dön Göster hanif's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanif
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats