HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

özden yazdı

İnsanların haramlar üretmelerini doğuran ahidleşmelerin Kuran'a uygun olduğuna ilişkin kanıtınız nedir?

Sevgili özden ve Andromeda.İki kız kardeşten veya bir araya toplanmış iki dost veya arkadaştan ikincisiyle evlenmek haramdır.4/23

Bir arada bulunan veya bir araya gelmiş dost veya arkadaşların veya kardeşlerin eşleri birbirine mahremdir.Bunlar birbirlerinin eşleriyle ebediyen evlenemezler.Söz konusu kişiler birbirleri ile kardeş olmuş ve bunu topluma da ifşa etmişlerdir.ayet:"müminler o kimselerdir ki,söz verdiklerinde sözlerinde dururlar.

Konu,evlenilmesi yasak olan kişilerle ilgili bir konudur.Bu konu,tamamen tahrif edildiği için,yaptığım yorumu burada izah etmem çok güç.Çünkü,konu bir kitap konusudur.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
özden
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 11 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 97
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı özden

naci celik Yazdı:

özden yazdı

İnsanların haramlar üretmelerini doğuran ahidleşmelerin Kuran'a uygun olduğuna ilişkin kanıtınız nedir?

Sevgili özden ve Andromeda.İki kız kardeşten veya bir araya toplanmış iki dost veya arkadaştan ikincisiyle evlenmek haramdır.4/23

Bir arada bulunan veya bir araya gelmiş dost veya arkadaşların veya kardeşlerin eşleri birbirine mahremdir.Bunlar birbirlerinin eşleriyle ebediyen evlenemezler.Söz konusu kişiler birbirleri ile kardeş olmuş ve bunu topluma da ifşa etmişlerdir.ayet:"müminler o kimselerdir ki,söz verdiklerinde sözlerinde dururlar.

Konu,evlenilmesi yasak olan kişilerle ilgili bir konudur.Bu konu,tamamen tahrif edildiği için,yaptığım yorumu burada izah etmem çok güç.Çünkü,konu bir kitap konusudur.

Selam ile.

Sn naci çelik, sizin fuhuşu bile meşru gösterdiğiniz ve buna Allah'ın ayetlerini alet emeye çalıştığınızı gördükten sonra artık sizden gelen iletileri muhatap alıp cevap vermek daha doğrusu sizinle Kuran üzerine tartışma yapmak istemiyorum.

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=3358&PN= 0&TPN=9

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=3065&get =last#33115

Alperen Yazdı:

naci celik Yazdı:

Evet.Ayet açık. Cinsel açıdan korunmak isteyen yoksul kız veya kadınları,cinsel ticarete zorlamayın diyor.

Soru:Ya söz konusu kadınlar, kendi tercih ve arzuları ile, cinsel ticaret yapıyorsa? Bu durumda, onlar için günah söz konusu mu?

Görüyor musun Mirror efendi? Naci’nin bu akla ziyan fikirlerine bakalım karşı çıkabilecek misin? Yoksa “ne olursa olsun cepheyi terk etmem” mi diyeceksin?

Bunun adı cinsel ticaret değil, fuhuştur. Profesyonel zina ne zamandan beri makul ve makbul bir ticaret şekli oldu?

Bu fuhuş işi başında kadınların olmadığı bir sektör. Kadınların namuslarının pazarlandığı çirkin ve insanlıkdışı bir sektör. Hangi fuhuş kölesi aklı başında kadın yaptığı işten haz almaktadır ve onurla mesleğini savunmaktadır?

Yüce Allah “zinaya yaklaşmayın” diyor, açık değil mi? Yoksa zina da aslında başka bir şey miş, iyi bir şeymiş de bizim mi haberimiz yokmuş.

Bakın Naci ne diyor:

…Çünkü hayat kadınları, gençlerin cinsel eğitimine, kimseye zarar vermeden, cinsel arzularının tatminine çok büyük katkılarda bulunarak, sağlıklı bir evliliğe hazırlanmalarına yardımcı olmaktadırlar. Ayrıca, evli erkeklerin en büyük sorunu, cinsel monotonluğu yenmelerine de yardımcı olarak birçok erkeğin boşanmasına veya ikinci bir evlilik yapıp, ailelerini mutsuz etmelerine de mani olmaktadırlar. Bundan dolayı, Kur’an, hayat kadınlığına, genel evlere meşruiyet kazandırarak…

Meğer hayat(!) kadınlığı pek makbul bir sosyal işleve sahipmiş ve böyle bir kamu yararı içerdiği için de haliyle pek sevapmış da haberimiz yokmuş.

Ya porno film yıldızları ve endüstrisisi. Onlar da kamu yararına iş üretiyor. Alkışlamak lazım.

Manukyan ne muteber ve saygın bir patroniçeymiş de haberimizi yokmuş.

Hayat Kadınlığı makbul de Hayat Erkekliği makbul değil mi? Naci neden sadece kadınları anlatmış acaba?

Adam cinsel monotonluktan sıkılınca gidip rahatlıyorsa, bu onun en doğal hakkıysa karısı da dilediği zaman aynı gerekçeyle gidip hayat erkekleriyle birlikte olabilmelidir, öyle değil mi? Yani kişi karısına ve kızına jigolo hizmeti verenlere de kızmamalı o halde.

Kişinin karısı ve kızı önüne gelenle birlikte olacak ve “ben Müslümanlardanım, namuslu bir insanım” diyen erkek de bunu şirin görüp hoş karşılayacak.

Naci efendi senin aklın başında mı? Sen razı olur musun bu işe?

naci celik Yazdı:

Ayrica:23/6.Ayetin dikkat çektiği, eşlerden gayri kadınlar, size göre kimlerdir?

Hasan AKÇAY’ın açıklamasını okuyunuz:

http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=974&PN=1 &TPN=8

naci celik Yazdı:

Ayrica:4/24. Ayetin dikkat çektiği, ücret karşılığın da kendilerinden faydalanılan kadınlar, size göre kimlerdir.

Ücret karşılığı kendilerinden faydalanmak falan yok. Kadınlara mehirlerini vererek nikahlanmaktan bahsediliyor o ayette. Yüce Allah (haşa) fuhşu över mi hiç? Bir taraftan “sakın zinaya yaklaşmayın” diyecek diğer taraftan “bastırın parayı yapın zinayı” diyecek. Olacak iş mi? 

Nisa 24. Harpte elinize geçmiş kadınlar hariç olmak üzere, nikâhlı kadınlarla evlenmeniz de haram kılınmıştır. Bunlar dışındakileri, mallarınızı vererek almanız; şunu bunu dost tutmayarak iffetli yaşamanız, zina etmemeniz şartıyla size helal kılınmıştır. Kendilerinden nimetlendiğiniz kadınların mehirlerini onlara bir hak olarak verin. Mehir kesişmeden sonra karşılıklı hoşnutluğa bağlı hallerde üzerinize günah yoktur. Allah, her şeyi bilir, tüm hikmetlerin sahibidir.









__________________
Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine..
Yukarı dön Göster özden's Profil Diğer Mesajlarını Ara: özden
 
YuSuFMiSaLi
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 15 subat 2007
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı YuSuFMiSaLi

Selam..

Hasan bey , gerçekten bu zamana kadar belkide dile getirilmekten çekinilen bir konuyu gayet güzel ele almışsınız.Bu başlığı okumayı bitirmem hernekadar uzun sürsede , bana faydası oldu inşaallah.Bu sebeple açıklama yapan arkadaşlara gösterdikleri çabaların mükafatlarını Rabbimizin tez zamanda vermesini temenni ediyorum.

Sevgili safbilgi kardeşim ; dikkatimi çeken sizin kızkardeş/yoldaş tespitiniz aslında konuya noktayı koymakta benim açımdan.Sizede özellikle teşekkürlerimi sunuyorum.

Kurandan sunulan deliller biz inananlar için herzaman ilk sıradadır.

Kuranda zerre kadar çelişkiye yer yoktur ve Kuran yine kendisinin açıklayıcısıdır.Çok eşliliği haram kabullenmeyen kardeşlerimize , bu durumda nasıl çelişkilerin ortaya çıkacağı belirtilmiş.Fakat çok eşliliğe haram diyen kardeşlerimize ise , bu durumu kabullenmeleri halinde nasıl çelişkiler doğuracağı belirtilmemiş.Yada çelişki bulunamadığı için yazılmamış.( Ben gözden kaçırmışta olabilirim , malum 138 sayfalık yazı ).Bu durumda en sağlıklı kabul çelişki doğurmayacak olan açıklamalardır.

Sonuç olarak çok eşlilik bana görede Kuranda yasak edilmiştir.

Emeği geçen herkeze saygılarımı sunarım.



__________________
WwW.TeBLiG.NeT
Yukarı dön Göster YuSuFMiSaLi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: YuSuFMiSaLi Ziyaret YuSuFMiSaLi's Ana Sayfa
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Eğer çok eşlilik yasak olsaydı bu Kuran da açıkça ifade edilirdi.
Dikkat edin; Nisa 23 te, iki kızkardeşle aynı anda evlenme yasaklanmıştır. Eğer erkek için çok evlilik yasak olsaydı, iki kız kardeşle aynı zamanda evlenmenin ayrıca yasaklanması gerekmezdi.
Nisa 24 te de, evli kadınlarla evlenmek yasaklanmış ancak evli erkeğin evlenmesi yasaklanmamıştır.
Evet kesinlikle yasak yok ama teşvik te yok. Çok evlilik savaş gibi özel şartlar oluşabileceğinden yasak değildir. Ancak normal şartlarda adaletli davranma ilkesi zora gireceğinden tek eşlilik tercih edilmelidir.


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 
Fers
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 29 nisan 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 188
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Fers

kutupaneci Yazdı:

Dikkat edin; Nisa 23 te, iki kızkardeşle aynı anda evlenme yasaklanmıştır. Eğer erkek için çok evlilik yasak olsaydı, iki kız kardeşle aynı zamanda evlenmenin ayrıca yasaklanması gerekmezdi.


Nisa 24 te de, evli kadınlarla evlenmek yasaklanmış ancak evli erkeğin evlenmesi yasaklanmamıştır.

selam kutupaneci

...li mâ beyne yedeyhâ ve mâ halfehâ... (bakara/66)
...lâ fâridun ve lâ bikr, avânun beyne zâlik... (bakara/68)
...musaddikan limâ beyne yedeyhi ve huden... (bakara/97)
...fe yeteallemûne minhumâ mâ yuferrikûne bihî beynel mer’i ve zevcih... (bakara/102)
...fallâhu yahkumu beynehum yevmel kıyâmeti fîmâ kânû fîhi yahtelifûn. (bakara/113)
...beynes semâi vel ardı... (bakara/164)
...musaddikan limâ beyne yedeyhi... (ali imran/3)
...bagyen beynehum... (ali imran/19)

 ...ve en tecmeû beynel uhteyni... (nisa/23)

yukardaki birkaç ayetten örnek kullanım alırsak buradaki  "ve en tecmeû beynel uhteyni " ifadesinde anlatılmak istenen "ikisi/iki kız kardeş arasını birleştirmeyin/birinden hemen önce diğerini/hemen ardından diğerini/ikisini arka arkaya almayın".

Ve enkihûl eyâmâ minkum ves sâlihîne min ibâdikum ve imâikum... (nur/32)
Ve in eradtumustibdâle zevcin mekâne zevcin, ve âteytum ihdâhunne kıntâren fe lâ te’huzû minhu şey’â...(nisa/20)

bu ayetlerde ise "eşi olmayanları evlendirme ve eş yerine başka eş alma" bahsi geçmiş, "eş yerine eş alma" vurgusu ve mehirlerini ödeme yani boşanma koşulu var, kısaca evli olmayanların evlendirilmesi ve eş değişimindeki boşanma şartı... iki veya fazla eş izninde "yerine değişim" ifadesi olmazdı, eşlerinizden birini yeni bir eşle değiştirmek isterseniz boşandığınıza hakkını verin denirdi..

 

Yukarı dön Göster Fers's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Fers
 
kutupaneci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 25 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 156
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kutupaneci

Fers Yazdı:

kutupaneci Yazdı:

Dikkat edin; Nisa 23 te, iki kızkardeşle aynı anda evlenme yasaklanmıştır. Eğer erkek için çok evlilik yasak olsaydı, iki kız kardeşle aynı zamanda evlenmenin ayrıca yasaklanması gerekmezdi.


Nisa 24 te de, evli kadınlarla evlenmek yasaklanmış ancak evli erkeğin evlenmesi yasaklanmamıştır.

selam kutupaneci

...li mâ beyne yedeyhâ ve mâ halfehâ... (bakara/66)
...lâ fâridun ve lâ bikr, avânun beyne zâlik... (bakara/68)
...musaddikan limâ beyne yedeyhi ve huden... (bakara/97)
...fe yeteallemûne minhumâ mâ yuferrikûne bihî beynel mer’i ve zevcih... (bakara/102)
...fallâhu yahkumu beynehum yevmel kıyâmeti fîmâ kânû fîhi yahtelifûn. (bakara/113)
...beynes semâi vel ardı... (bakara/164)
...musaddikan limâ beyne yedeyhi... (ali imran/3)
...bagyen beynehum... (ali imran/19)

 ...ve en tecmeû beynel uhteyni... (nisa/23)

yukardaki birkaç ayetten örnek kullanım alırsak buradaki  "ve en tecmeû beynel uhteyni " ifadesinde anlatılmak istenen "ikisi/iki kız kardeş arasını birleştirmeyin/birinden hemen önce diğerini/hemen ardından diğerini/ikisini arka arkaya almayın".

Ve enkihûl eyâmâ minkum ves sâlihîne min ibâdikum ve imâikum... (nur/32)
Ve in eradtumustibdâle zevcin mekâne zevcin, ve âteytum ihdâhunne kıntâren fe lâ te’huzû minhu şey’â...(nisa/20)

bu ayetlerde ise "eşi olmayanları evlendirme ve eş yerine başka eş alma" bahsi geçmiş, "eş yerine eş alma" vurgusu ve mehirlerini ödeme yani boşanma koşulu var, kısaca evli olmayanların evlendirilmesi ve eş değişimindeki boşanma şartı... iki veya fazla eş izninde "yerine değişim" ifadesi olmazdı, eşlerinizden birini yeni bir eşle değiştirmek isterseniz boşandığınıza hakkını verin denirdi..

 



Nisa23 için zorlama bir anlam kurmuşsunuz. İki kız kardeş arasında birliktelik oluşturmayın, şeklinde anlamak gerekir.

Nur32 nin konumuzla ilgisi yok.

Nisa20 de eş değiştirme sırasında boşanılan eşe haksızlık etmemenin altı çiziliyor. O anda kişi en az bir eşe sahip olmalıdır. Birden fazla eşe vurgu yapmayı gerektirecek bir durum yok.

Nisa24 hakkında bir şey yazmamışsınız. Tabi ki konumuzu en iyi açıklayan ayet Nisa3 tür. Özellikle, birden fazla nikahlayıp adalet ilkesini sarsma korkunuz varsa biriyle yetinin, şeklinde ki açık ifadenin zaten artık zorlama yorumlarını yazmayın.

Tekrar dikkat; Nisa23 te anne ile evlenilmeyeceği dahi yazılıyken, Nisa24 te evli kadınlarla evlenilemeyeceği dahi yazılıyken, evli erkeklerin evlenemeyeceği neden yazılmamıştır. Çünkü bir şey Kuran da açıkça yasaklanmadıkça hiç kimse haram diyemez. Eğer ki derse, Allah yerine hüküm koymuş yani kendini Allah a eş koşmuş olur.
O nedenle lütfen bir konuda hüküm beyan edereken dikkatli olunuz.
Günümüz siyasi ve toplumsal baskı altında inananlar Kuran da çok eşlilik olamaz kanaatine kapılmışlar. Oysa ki Kuran tek eşliliği tavsiye etmekte ama erkek için çok eşliliğin kapısını kapatmamaktadır. Bunun da sebepleri vardır. Bu sebepleri anlamdan burun kıvırmak doğru olmaz.


__________________
Artık sadece kainat kitabını okuyorum. Daima Rabbime teşekkür ederek.
Yukarı dön Göster kutupaneci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kutupaneci
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 42
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats