HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25

Selam.

Ma Malakat Aymanukum'la ilgili bir baska yazi:


Summary:

1. The term 'Ma Malakat Aymanukum' refers to females only (4:24);

2. These are females who are living in a man's 'houshold' (24:58);

3. These are females who are 'dependant' on us financially (4:36);

4. These are females who have family or guardians (4:25);

5. These are females who are the 'Exception' to marrying a married woman (4:24).

Our understanding is that 'Ma Malakat Aymanukum' are widowed women who may be living under the roof and financial support of a man (her family, or the brother or relative of the deceased) and thus are described by the term 'what your OATHS posses' (i.e. due to the responsibility).

Marriage to such women is allowed in the Quran under slightly different terms & conditions than other women.

...


Kaynak


___

Bir'de su yaziya denk geldim, henüz okumayanlar icin:

http://www.quranicteachings.co.uk/ma-malakat.htm

Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ant içip edinilenler ifadesi yalnızca kadınlara gönderme yaapr -1. The term 'Ma Malakat Aymanukum' refers to females only (4:24);

Sevgili Sinan,

Bu makaleyi okumuştum. Hatırlattığın için teşekkür ederim. Bundan başkaları da var elbet. Hepsini okumaya çalıştım. Ve ant içip edinilenlerin içinde yaşadığı ülkeleri ve toplumları bilen insanlarla konuştum.

Vardığım sonuç:

Bunların hepsi kadın değil; bir kısmı erkek. Ayrıca ant içip edinilenler hakkında bir ayete rastladım; içinde onların erkek olduğunu gösteren eril zamirler vardı. Ama hangi ayet olduğunu şu anda hatırlayamıyorum. Bulunca buraya  getirrim. Allah isterse.

Sevgiyle, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ve bekarlarınızı evlendirin – ve enkihu’l eyame minküm (Nur 32)

 

Nur 32’nin bu bölümü hakkında şunu belirtmiştim:

 

Bir adam evlenir evlenmez bekarlar sınıfından çıkar, evli olanlar sınıfına girer. Artık ona ikinci bir karı verilemez. Verilirse Allah'ın razı olmadığı bir iş yapılmış olur. Yüce Allah "Evli olanlarınızı evlendirin!" demiyor;  "Evli olmayanlarınızı evlendirin!" diyor.

 

***

 

Ben bunu yazmıştım ama malikinnebi’nin itirazı var. Kardeşimiz, bu ayetin çok eşliliği teşvikten uzak durduğunu ama yasak ta etmediğini öne sürüyor:

 

Allah rahmet ve adalet sahibidir evli olduğu halde onlara ikinciyi üçüncüyü teşvik edeceğine bekar olan delikanlı müminleri evlendirin diyecek başka ne desin...

 

Evet, öyle de düşünülebilir. Oysa bakın ben Allah’ın rızası üzerinde durmuşum. Yüce "Allah yalnızca tek eşliliğe razıdır;" demişim. Ama malikinnebi Allah’ın rızasına önem vermiyor.

 

Allah’ın rızası önemsiz midir sahiden?

 

Başka konularda "Allah’ın rızası da Allah’ın rızası!" diye ortalığı birbirine katan müslümanlar Allah’ın tek eşlilik lehindeki bu rızasına neden kütük gibi duyarsız kalır?

 

Ayrıca, bazı müfessirler ayetin teşvik değil emir verdiği görüşündeler. Tıpkı Cuma 9  gibi:

 

Cuma günü ezan okunduğunda Allah’ı anmaya koşun – iza nûdiye’s salati min yevm’il cumuati fes’av ilé zikrillah.

 

İmkanı olan örneğin yatalak olmayan her müslüman camiye koşacak. Bu kadar kesin. Peki, "İmkanı olan örneğin sözü dinlenmeyecek durumlara düşmemiş olan her müslüman, bekarları evlendirecek!"  neden denemez?

 

Cuma 9’dan müslümanlara namaz saatinde evde oturmanın yasak olduğunu anlarız da Nur 32’den zaten evli olanları evlendirmenin yasak olduğunu neden anlamayız?

 

Şunu da sormuştum:

 

Zaten evli olan oğlunu bir daha evlendiren adam hakkında İslamın hükmü nedir? "Hoca nikahı"nı kıyıp zaten evli olan adamı evlendiren imam hakkındaki hüküm nedir?

 

Hattâ hattâ, şimdi sıkı durun, zaten evli olan İslam halifelerini bir daha bir daha evlendiren valide sultanlar hakkındaki hüküm nedir?

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

selam Hasan Elindeki muhammed esed in eserinde nerde geciyor acaba bu itiraz isi

ben bulamadimda...

Ayrica ayette gecen muminler sad(sevinecek) olacak ifadesi neden seni takintiya ugratsinki

Ve ogun romalilarin galibiyeti ile sevinmiyor ki muminler romalilar kendi galibiyetine muminler ise bedir gazvesinin galibiyetine seviniyorlar islam tarihine bakarsan bunu gayet acik bir sekilde gorebilirsin

islam tarihine bakmaya gerek duymazsan tefsirlere baksan yine bu aciklamyi bulabilirsin saniyorum.



__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

muhammed esed in eserinde nerde geciyor acaba bu itiraz isi ben bulamadimda... (cabulka)

Senin bu uyarın üzerine Esed'in "The Message of THE QU'RAN"ına baktım. 617 nci sayfanın baş tarafına şu notu düşümüşüm:

GALEBEi "galibiyet" demek, "yenilgi" değil. Bkz 23:106, 2:249.

Gulibe --> GALEBE olursa, seyağlibun --> SEYUĞLEBUN olursa çelişki ortadan kalkıyor. Hristiyanlar İsa'ya taptığı için Mûte'de Müslümanlarla savaştılar. Zeyd bin Harise orada şehit oldu. Bu da gösterir ki Hristiyanlar o devirde Müslümanlara düşmandı.

O halde Hristiyanlar bilahare yenilince Müslümanlar sevinecekti.

***

Haklısın; bu bilgi "The Mesage of THE QUR'AN"da görünmüyor. Onu hangi kaynaktan elde ettiğimi şu anda söyliyemiyeceğim. Kaynağı bulunca size bildiririm. Allah isterse.

Ayrica ayette gecen muminler sad(sevinecek) olacak ifadesi neden seni takintiya ugratsinki

Yine haklısın; beni asla takıntıya uğratmaz. Harekeleme konusundaki ihtilafları örneklemem gerekiyordu; bu örneği kullandım.

Bir sürü ihtilaf var. Onları kullanabilirdim. Süleyman Ateş'in "Kur'ân-ı Kerîm Tefsîri"nde andığı ihtilaflı kelimelerin bir listesini yapmaya çalıştım; o kadar uzadı ki bıraktım. İşte o listeden kısa bir bölüm:

ZLM (4:148)
Zalemu: zulmeden
Zulime: zulmedilen

CML (7:40)
Cemel: deve (Deve, iğne deliğinden nasıl geçemezse)
Cummel: halat (Halat, iğne deliğinden nasıl geçmezse)

KL (21:4)
Kul: de ki
Kale: dedi ki
"İlk zamanlarda kaf ile lam arasına uzatma elifi konmazdı." (Ateş)

SHRN (28:48)
Sihrân: iki büyü (Tevrat ve Kur’an)
Séhirân: iki büyücü (Musa ve Harun ya da Musa ve Muhammed)

***

Bir ihtilaf ta Sebe sûresinin 19 ncu ayetiyle ilgili: Kur’an’da anlatıldığına göre Allah Sabâ halkına pek çok nimetler verdi. Fakat onlar Allah’a şükür edeceklerine nankör oldular. Ve cezayı hak ettiler. Allah büyük bir depremle onların barajlarını yerle bir etti ve ülkelerini yaşanmaz hale getirdi.

Sabâ’lılar başka ülkelere göç etmek zorunda kaldılar.

34:19’da işte o zorunlu göç hakkında. Sabâlıların orda bir sözü var.
Ne diyorlar; yakınıyorlar mı, Allah’tan bir şey mi istiyorlar?

Önce HAREKESİZ yazılıma bakalım: Fe kale RBN BA’D beyne esférina
Bunun mevcut HAREKELİ yazılımı şöyle: Fe kalu rabbena bâid beyne esférina.

Şunu diyorlarmış: "
Rabbimiz! Seferlerimizin arasını uzat," dediler. (Süleyman Ateş)

Muhammed Esed itiraz ediyor (Bkz Dipnot 27). Esed’e göre doğrusu şu imiş: "Rabbimiz, seferlerimizin arasını uzattı," dediler. 

Yani Ateş’e göre dua etmişler; "Rabbimiz! Bizi cezalandır!" demişler.
Ama Esed’e göre yakınmışlar; "Rabbimiz, bizi cezalandırdı," demişler.

RBN, harekeli mushafta RABBENA diye yazılmış; "Ey Rabbimiz," demek. Oysa Esed’e göre RBN öznedir; RABBÜNA diye yazılır; RABBİMİZ demek.

Bu bir. İkincisi:

BA’D emir kipinde BÂİD diye yazılmış; ki UZAT anlamına geliyor.
Oysa geçmiş zaman kipinde BA’ADA diye yazılmalıydı, ki  UZATTI anlamına gelsin.

* * *

Benim anlamakta zorluk çektiğim şu idi:

Sebe sûresindeki bu harekeleme farkını abartmanın lüzumu yok. Çünkü İslamî yaşam tarzında her hangi bir kokuşmaya neden olmuyor. Buna rağmen Esed ve Ateş titiz mi titiz.

Ama 4:3'teki "nkh"nın İNKİHU okunacak şekilde harekelenmiş olmasına bir itirazları yok. Hem de o harekeleme ÇOK KARILI zulme yol açıp Müslümanları dünyasını kararttığı halde.

“Nkh”ya neden böyle kütük gibi duyarsız kalındı?


***

Ayrıca şu adreste Warsh ve Hafs mushafları hareke ihtilafları açısından mukayese ediliyor. İstersen bir göz at.

http://www.submission.org/quran/warsh.html

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sinan_25 Yazdı:
1. The term 'Ma Malakat Aymanukum' refers to females only (4:24)

Sevgili Sinan,

Burada iddia ediliyor ki "ant içip edinilenler" yalnzıca hanımdır. Bu iddianın yanlış olduğunu gösteren bir ayet-i kerimeden söz etmiştim. Ayeti bulup bir daha inceledim. Nur 33:

Ve ant içip edindiklerinizden olup izin isteyen... - Ve'llezîne yebtegûne'l kitâbe mimma meleket eyman üküm...

Lütfen bundan sonrasına daikkat. Ayet şöyle devam ediyor:

...(erkek)lere izin verin - fekâtibû hüm...

...eğer o(erkekler)in iyi kimseler olduğunu biliyorsanız - ...in alimtüm fîhim hayra.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
cabulka
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Norway
Gönderilenler: 26
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cabulka

Diyor sun ki: "NKH eğer inkihu değil de enkihu okunacak şekilde harekelenmiş olsaydı 4:2, 4:3 ve 4:4'ün meallerinde çelişki peydah olmayacaktı.
İNKİHU, "Evlenin!" demek (4:3)
ENKİHU ise "Evlendirin!" (24:32)
O zaman ayetlerin anlamı şöyle olacaktı:
Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu. (4:2)
Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren (yetim) kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda da adil olamıyacağınızdan korkuyorsanız yalnızca birini. Ya da ant içip edindiklerinizi. Yoksul düşmekten kurtulmanız için uygun olan budur. (4:3)
Bu anlamı vermek için bir çok kelimenin anlamını saptırmak zorunda kalmışsin.

2. ayette kişilerin bakımını üstlendikleri yetimlere iyi davranmaları, onların mallarına göz dikilmemesi emredilmektedir. Bir kişi bakımın üstlendiği bir yetim kızla evlenebilir. Ancak kendi elinde büyüdüğü için "ev danası öküz olmaz" hesabı ona gerekli değeri vermeyebilir. Bu da diğer eşlerine gösterdiği ilgiyi ona gösterememesi şeklinde ortaya çıkabilir. 3. Ayette deniyor ki, eğer böyle bir endişeniz varsa hoşunuza giden veya size helal olan diğer kadınlardan ikişer, üçer ve dörder evlenin. Bunların arasında adil davranamayacağınızdan korkarsanız yalnızca bir tane alın veya sahibi olduğunuz cariyelerle yetinin.
 
Kisaca Alpereninde yazdigi bir ayet vardi size esler vardir diye bu ayet ve bu aciklama sanirm yeterli olmustur.
Kendimiz 2 ser 3 er ve dosrder evlenemiyoruzda yanimizdaki lerimi senin verdigin mealle 2 ser 3 er ve dorder evlendirebiliyoruz bu ne celiskidir
 


__________________
deki dirilerle oluler bir degildir allah diledigine isittiriri sen mezardakilre birsey isittiremezsin. fatir 22
Yukarı dön Göster cabulka's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cabulka
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu anlamı vermek için bir çok kelimenin anlamını saptırmak zorunda kalmışsin. (Cabulka)

Hangi bir çok kelimenin anlamını saptırmışım?

Ben de insanım.  Bu tür desteksiz ve ciddiyetsiz  iddialarla karşılaşınca her insan gibi üzülüp "Ben niye ciddiye alıyorum ki?!" diye kendime kızıyorum.

"Sana ne zulmün sona ermesinden; sana ne insanların insanca ve Müslümmanca işler yapmasından, sana ne gerçek İslamın ayağa kalkmasından?"

Bir kişi bakımın üstlendiği bir yetim kızla evlenebilir

Kız onu istemezse nasıl evlenebilirmiş? Yüce Allah'ın Nisa 6'daki buyruğunu anımsa:

Evlenme yaşına eren yetimleri sınayın. Onları eğer olgun bulursanız kendilerine mallarını verin...

Yetim kız evlenme yaşına gelmiş, bedenen ve aklen olgunluğa erişmiş. Ona mallarını devredeceksin. Allah'ın emri bu.

O andan itibaren o kız ekonomik açıdan da kendi ayağının üstünde durabilir; her bakımdan özgürdür; en azından senin kadar. Sana niye varsın; mecbur mu? Senden daha iyisini bulur; senden başkasıyla evlenir.

Ayette deniyor ki, eğer böyle bir endişeniz varsa hoşunuza giden veya size helal olan diğer kadınlardan ikişer, üçer ve dörder evlenin.

Ayette asla öyle hoşunuza moşunuza giden kadınla denmiyor ya hadi neyse.

Senin hoşuna giden başka kadınlarla evlenmenden o yetim kıza ne? Paşa gönlünün istediğiyle evlen.

Ama kızı rahat bırak. Malı var, aklı var, duyguları var. Sen başka kadınlarla dörde kadar evleniyorsun diye o kız mallarını neden hâlâ senin kullanımına bıraksın?

Paşa gönlünün istediğiyle evlenin ama o yetim kızdan elin çek. Senin kölen değil o. Mal sahibidir; akıl sahibidir; özgürdür. Sen ona karışamazsına artık

O kız senin şu kimseyle bu kimseyle evlenmene nasıl karışamazsa sen de onun şu kimseyle bu kimseyle evlenmesine, yaşamını ve malını şu adamla bu adamla birleştireceğine karışamazsın.

senin verdigin mealle 2 ser 3 er ve dorder evlendirebiliyoruz bu ne celiskidir

Fesübhanallah. "İki yetimeyi bir adama, üç yetimeyi bir adama, dört yetimeyi bir adama vereceksin!" denmiyor o mealde. İki yetimesi olan, her birini bir adama verecek. Üç yetimesi olan, her birini bir adama verecek. Dört yetimesi olan, her birini bir adama vereck.

Sevgiyle, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Elmalılı ve Esed’in 4:3’e verdiği şu anlama bakar mısınız: 

 

"...hoşunuza giden/helal kadınlardan iki, üç, dörde KADAR evlenebilirsiniz."

 

"...iki, üç, dörde kadar.."

 

Oysa Arapça metinde

İKİ, ÜÇ, DÖRT anlamına gelen isneyn, selâs, erba kelimeleri yok.

İKİŞER, ÜÇER, DÖRDER anlamına gelen“mesné ve sülése ve rubâ’a var. 

 

Neden Allah’ın söylediklerini atıp söylmediklerini sokuşturuyorlar meale?

 

Çünkü elleri mahkum. 4:3’teki nkhya "Evlenin!" anlamı yüklenince Allah örneğin

"DÖRDER kadınla evlenin!" demiş oluyor. Yani, aynı anda dört kadınla birden!

 

Lütfen düşünün:

 

Yeterli parası olan herkes aynı anda dört kadını birden evlendirebilir. Yüce Allah’ın Müslümanlardan beklediği SALİH AMEL işte bu.

 

Ama yüklem "Evlenin!" olunca PEYDAHLANAN AMEL, bi felaket: aynı anda dört kadınla BİRDEN evlenmek!

 

Hangi babayiğit aynı anda dört kadınla BİRDEN evlenip gerdeğe girebilir?

 

Elmalılı ve Esed’in ezile büzüle uyarlamaya yeltendiği ahlak dışı, İSLAM DIŞI AMEL işte bu.

 

"Dörder kadın" diyen Allah’ın sanki yanlışını yakalamışlar; düzeltiyorlar:

"hoşunuza giden/helal kadınlardan dörde KADAR evlenebilirsiniz."

 

Oysa

"ikişer, üçer, dörder" başka. "İki, üç, dört" başka.

MESNÊ ve SÜLÊSE ve RUBA’A başka. İSNEYN ve SELÂS ve ERBA’ başka.

 

Zâhiriye mezhebinin tavrını açıklarken Süleyman Ateş’in söylediği gibi mesné, sülése, rubâ’a ÜLEŞME sayıları olup "İSNEYN, SELÂS, ERBA’ kelimelerinden maduldur."

 

İşlevleri tamamen farklıdır. Bir örnek vereyim:

 

Ortada üleşilmesi gereken bir miktar para varsa ve sizin de içinde bulunduğunuz bir grup insana "Bu paradan ikişer, üçer, dörder milyar alın!" deniyorsa size düşen PAY bellidir.

 

Örneğin DÖRT milyar.

 

Siz aynı anda dört milyarın hepsini BİRDEN alıp çekilirsiniz. DÖRDER kelimesi bunu gerektirir, bunu vurgular.

 

Yoksa, dört milyarı değişik zamanlarda taksit taksit almanız istenseydi "Bu paradan dört milyara KADAR alın," denirdi. 

 

Dörder ile dört arasındaki fark budur. Rubâ’a ile ERBA’ arasındaki fark budur.

 

Sınırsız bilgi sahibi olan Allah elbet bu farkı da bilip göz önüne almıştır. Ve "Kadınları ikişer,üçer, dörder evlendirin!" derken son derece makul bir iş buyurmaktadır.

 

Lütfen bir daha düşünün:

 

Parası olan herkes kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirebilir. Fakat hangi babayiğit aynı anda dört kadınla birden evlenip gerdeğe girebilir?

 

Elmalılı ve Esed işte bu imkansızlığı uyarlamak zorunda. Yüce Allah'a ait olan sözleri çarpıtıp "ikişer, üçer, dörder"i iki, üç, dört yapıyorlar ve gûya işin içinden sıyrılıyorlar.

 

Allah’ın sözü: kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin.

Sözde meal: Kadınlardan iki, üç, dörde kadar evlenin.

 

Çarpıtma üstüne çarpıtma. Katmerli çarpıtma. Oysa ne güzel olurdu "Allah ne diyorsa o!" deselerdi.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
yusuf
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: United States
Gönderilenler: 100
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı yusuf

arapca uzmani hasan akcay hatta arapanin otesi bir dilbilimci ozelligin de var anlasilan.....

ancak mantiktan sinifta kaliyorsun galiba

mantik hatalarini soyle siraliyayim...

1) esed ve elmalili neden KIVIRSIN ? derdtleri ne ? heralde senin kadar arapca bilmemeleri......

2) araplar da mi arapca bilmiyor? ya da bu hareke problemi cikali beri araplar dahil herkes kurani yanlis mi anliyor? demek allah sozunu tutmadi ve kurani koruyamadi, ya da arapcada zaten hareke yok ve kullanilmaz gercegi nereye gitti.......

3) diluzmani, hele de bana bakalim herbirinize 2, 3, 4 kadin alma hakki vardir cumlesi ile her biriniz ikiser ucer doerder kadin alin arasinda 2, 3, 4 ve 2ser 3er 4er esitlenmis olmuyor mu?....

vs, vs, vs....

Yukarı dön Göster yusuf's Profil Diğer Mesajlarını Ara: yusuf
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats