HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Buharinin Sunneti ile Ayetleri Nesh etmek Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı radyoman

Selam Dostlar

Trabzon Diyanetin Web sitesine koydugu Sunnetin Kurandaki Ayetlerin Hukmunu ortadan kaldirmasi yazisi ilginc. Sizinle bu kismini paylasayim dedim.  Bu buyuk alimler Buhariye Kuran ayetlerini Iptal yetkisi vermisler. Ibretlik bir yazi, daha ne inciler var. ALlah ayetlerini Keciye yediren Buhariyi, Peygamberimizden 220 sene sonra yazdiklari ile  ayetleri nesh edebiliyormus. Bu Diyanetin resmi sitesinde ...............

5.2.1.4. SÜNNETİN KUR’AN’DA YER ALAN BAZI HÜKÜMLERİ NESHETMESİ

Sünnet, kitabın müphem, müşkil ve mücmelini açıkladığı ammını tahsis mutlakını takyid etiği gibi cumhura göre nasih ve mensuhu da bildirir. [1] Yani biz nasih ve mensuhu sünnet vasıtasıyla öğreniriz. [2] Sünnetin dördüncü görevi de mütevatir sünnetin Kur’an’ı neshetmesidir. [3]

Hz. Peygamber kendiliğinden bir ayeti neshedemez. O vahiy ile konuşur. [4] ve vahye tabi olur.[5] Öyle ise vahyi nesheder. Sünnet ve Kur’an vahye dayalı oldukları için birbirlerini neshedebilirler. [6]

Nesh şeri ahkamın yerleşmesini temin maksadıyla ilahi hikmet gereği gerçekleştirilmiş şer’i bir tasarruftur.  Nesh, üzerinde düşündüğümüzde bu uygulamanın islama yeni girenler için gerçekleşmiş olduğunu göreceğiz. Mesela, önceleri kıble Beyti makdise karşıydı.  Sonra Kabe oldu. Bunu örnekleri çoktur [7].

Eğitim ve öğretimde önemli bir yer işgal eden, nesh kavramının anlamı ve buna dair örnekler üzerinde birkaç söz etmenin yararlı olacağı kanaatindeyiz.

Nesh kelimesi lugat manası açısından yok etmek, izale etmek ve ayazmak anlamlarına gelmektedir. Istılahi anlamda nesh, şer’i bir hükmün daha sonra gelen şer’i bir hükümle kaldırılmasıdır. [8]

Alimler arasında kitabın, kitabı; sünnetin de sünneti neshi konusunda ihtilaf yoktur. Bazı ayetler, bazılarını neshettiğine dair usul kitaplarında örnekler verilmiştir. Sünnetin sünneti neshi konusunda da, mütevatirin mütevatiri , ahadın ahadı neshetiği kabul edilmiş ve ‘sizi kabir ziyaretinden nehyetmiştim, onları ziyaret ediniz.’ [9] hadisi örnek verilmiştir. Yalnız alimler arasında Ebu Müslim el- İsfehani neshin varlığını inkar eder. [10] Kur’an’ın sünneti ve sünnetin Kur’an’ı neshi hususu ise ihtilaflıdır. İbn Hazm, Kur’an ve sünnetin vahye dayandığını ileri sürerek birbirlerini neshetmelerinin caiz olduğunu savunur.[11] Gazali ve Amidi de Kur’an ve sünnetin birbirlerini neshedebileceğini söyler.

Bilindiği gibi Hanefiler, mütevatir ve meşhur sünnet ile kitabın neshedebileceği kanaatindedirler. Onlara göre  nesh bir hükmün son bulduğu açıklamadan ibaret olunca, kitaptaki bir hükmün sona erdiğini peygamber açıklayabilir.zaten peygamberimizin görevi ilahi hükümleri açıklamak değil midir? Ancak şunu belirtmek gerekir ki sünnet ile nesih, kitabın sadece hükmünde cari olur, nazmında olmaz. Zira sünnet ile kitabın nazmının değiştirme ve ortadan kaldırma caiz değildir. [12] İma-ı Şafi ise sünnetin Kur’an’ı neshedemeyeceğini savunur.[13]

Netice olarak şunu söylemek mümkündür. Cumhura göre Kur’an’la Kur’an’ın, Kur’an’la sünnetin, sünetle de Kur’an’ın neshi caizdir. Zira her ikisi de vahiy ile gelmiştir. [14]

Bunlar çeşitli örnekler verilmiştir. Biz her üçüne sırayla birer örnek verelim.kur’an’da içki yasağı ile ilgili inen ayetler dört tanedir. Birinci ayet: ‘üzümlerden içki ve güzel rızık elde edersiniz.[15] İkincisinde: ‘Sana içki ve kumardan soruyorlar. Deki o ikisinde büyük günah vardır. İnsanların bazı faydaları varsa da günahları faydasından büyüktür.[16] Üçüncüsü: ‘Ey iman edenler sarhoş iken namaza yaklaşmayın.[17]  Sonuncusu ise, ‘Ey iman edenler içki kumar , dikili taşlar, şans okları, şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının.[18] Buyurulmakta ve dördüncü ayette diğerlerinin hükmü kaldırılarak içki yasaklanmaktadır.

Beytul Makdis’in kıble olarak tayini sünnetle bilinmektedir. Ayetlerde oraya dönüleceğine dair malumat yoktur. Ancak bu sünnetin ‘Mescidi Haram tarafına yüzünü çevir.[19] ayetiyle neshedildiğini nakledilmiştir. ’[20]

Sünnetle Kur’an’ın neshedildiğine dair de şu örnek vardır. ‘Birinize ölüm yaklaştığı zaman eğer bir hayır bırakacaksa anaya, babaya, yakınlara uygun bir biçimde vasiyet etmek Allah’dan korkanlar üzerine borçtur.[21]ayetinin hükmü ‘ Varise vasiyet yoktur. Hadisiyle neshedilmiştir.[22] 



[1] Ebu Zehra, a.g.e. s. 99.

[2] Şafi, a.g.e. s.103.

[3]Abdulhalik Abdulgani, Huccetu’s Sünne, Beyrut, 1986. s.394.

 

[4] Necm 53/3-4

[5] Enam 6/50

[6] İbn Hazm, İhkam, c. S. 522.

[7] Şatibi,a.g.e. c.IV, s. 78-79.

[8] Şatibi,a.g.e. c.II, s. 80.

[9] Müslim, Cenaiz, 6.

[10] Sıbai, Sünnet, s.394.

[11] İbn Hazm, İhkam, c.I, s118.

[12] Nasuhi Bilmen, Dini Bilgiler, Doğuş Mat. Ankara, 1959.c., s. 100-103.

[13] Şafi, a.g.e., s.55.

[14] İbn Hazm, a.g.e., c.I, s. 519.

[15] Nahl 16/67

[16] Bakara 2/129

[17] Nisa 4/43

[18] Maide 5/90-91

[19] Bakara 2/180

[20] Amidi, ag.e. c.II, s.135.

[21] Buhari, a.g.e.  vasaya, 6.



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
ZoZaN
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2006
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ZoZaN

sizin bu konudaki düşüncelerinizi merak ediyor ve bekliyorum...bu konuda birtürlü netleşmedim...belki yardımcı olursunuz...

not:hadislerin ayetleri neshi falan değil kurandaki nesh mantığını öğrenmek istiyorum

 

 

vahiyle kalın



__________________
apaçık olan kitaba andolsun
Yukarı dön Göster ZoZaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ZoZaN
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Ben neshin felsefesini yapmak yerine nesh edildiği öne sürülen ayetleri konuşmak isterim. Örneğin şu iddia:

...önceleri kıble Beyti makdise karşıydı.  Sonra Kabe oldu.

Bunun neshle zerre kadar ilgisi yok. Çünkü o olan, kıblenin değişmesi değil bir yanlışın giderilmesi ve doğru hükmün konmasıdır.

Tıpkı başkalarının çocuğunu bir adamın evlat edinip onu kendi adıyla çağırması gibi.  Yanlıştı bu; Ahzab 4, 5, 37 vasıtasıyla giderildi ve doğru hüküm kondu:

...Allah, evlatlıklarınızı özoğlunuz yapmamıştır. Bunlar sizin ağzınıdan çıkan sözler. Doğruyu ise Allah söyler ve yol gösterir (33:4).. Onları babalarının adıyla çağırın. Allah için bu daha adildir... (33.5).

ZoZan kardeşiimizden de aynı açık sözlülüğü beklerim. Hangi ayetin neshedildiği öne sürülüyor, söylesin. Konuşalım. Allah isterse.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Münzevi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 05 ekim 2006
Yer: Iran
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Münzevi

nesh kelimesi bir çok anlamı kapsayan bir kelime ama nedense tefsir ilminde çoğunlukla tek anlamı tercih edilmiş o da "bir şeyi yürürlükten kaldırıp yerine başka hatta farklı yer yer de zıt bir şeyi koymak" anlamı tercih edilmiş halbuki Kur'an-ı Kerim'de bu anlamda nesh mümkün değildir vukubulan hadiseler Hasan Beyin belirttiği minvalde olmuş olabilir nesh kelimesinin bir anlamı da yenilemedir, yani Rabbul alemiyn olan Allah mesajını yenilediğini ve bu yenilediği mesajın önceki mesajlarının ya aynısı ya da ondan daha güzel olduğunu belirtmektedir ilgili ayette (bakara suresi). Yani buna bir anlamda insanlar tarafından değiştirilen tahrif ve tahrip edilen ilahi mesajların asliyetinin yeniden hatırlatılması diyebiliriz. o takdirde nesh üzerine yürütülen spekülasyonlar da sona ermesi gerekir. nesh aklen de mümkün değildir. Allah-ü teala bir çok ayette Kur'an-ı Kerim'de hiç bir çelişki ve şüphe olmadığını bildirmektedir eğer nesh teorisini kabul edersek haşa bu ayetleri kabul etmemek gibi bir yanlışa düşeriz. son gelen vahiyle birlikte ilahi hakikatler bir kere daha bildirilmiş böylece öncekilere de ihtiyaç kalmadığı belirtilmiştir. zaten neshi savunan zatlarında neshedilen ayetler konusunda ortak bir fikir edinememeleri de buna bir kanıttır. üzerinde bu kadar farklı görüş olan bir konu herhalde müttefekun aleyh olamaz. velhasıl ben şahsen Kur'an'ın içinde neshin olmadığını mümkün olamayacağını ve tüm ayetlerin yürürlükte ve kıyamete kadar bağlayıcı olduğunu düşünüyorum. tabii en doğrusunu Allah bilir.  
Yukarı dön Göster Münzevi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Münzevi
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

SELAM DOSTLAR

NESH HADİSESİ,ANCAK AYETİN ORTADAN YADA YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASIYLA ALLAHIN ARTIK ONU KANIT YANİ AYET OLARAK KORUMAYIP DIŞARDAN İÇİNE İLAVE CÜMLE İLE HÜKÜM KONMASI VEYA SİLİNMESİ VE ORJİNALİNE ULAŞMA ŞANSİ HİÇ KALMADIĞINDA OLUR.İNCİL VE TEVRAT TAHRIP OLUP ORJINALİ KORUNMAYIP İLAVE OLMUŞTUR YANİ NESH OLMUŞTUR AMA KURANIN HER AYETİ KIYAMETE KADAR GEÇERLİDİR VE ORTADIR KALDIRILMAMIŞTIR,ÇELİŞKİ VE TUTARSIZLIK KURANDA YOKTUR YOBAZLARIN İDDA ETTİĞİ GİBİ AYETLER BİRBİRİNİ NESH ETMEZ.EĞER ETTİĞİNE İNANILIYORSA MUTLAKA YORUM HATASI VARDIR.

Örnek İçki, ile olan ayetlerde sarhoşken ne denıldığı bılenıne kadar namaza yaklaşmayın denıyor,içki gunahtır,yasaktır ama namaz herkese farzdır zina yapanada içki içenede tövbe kapısı da açıktır.Gunah işlemek namaza engel değil, vurgulanan sarhoşvari namaz kılmamak...

ALLAH'A EMANET OLUNUZ....

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ZoZaN
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2006
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ZoZaN

Ey peygamber, inananları savaşa özendir. Sizden dirençli yirmi kişi olsa, iki yüz kişiyi yenebilir. Sizden yüz kişi, kafirlerden bin kişiyi yenebilir. Çünkü onlar, anlamayan bir topluluktur.  
 

Ancak, ALLAH sizde zayıflık bulunduğunu bildiğinden şimdi sizden yükü hafifletti. Sizden dirençli yüz kişi olsa, iki yüz kişiyi yenebilir. Sizden bin kişi olsa, ALLAH'ın izniyle iki bin kişiyi yenebilir. ALLAH sabredip direnenlerle beraberdir

enfal suresindeki bu iki ayeti merak ediyorum...20 ye karşı ikiyüz mü

yoksa 100 karşı ikiyüzmü 

 

 

 

vahiyle kalın



__________________
apaçık olan kitaba andolsun
Yukarı dön Göster ZoZaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ZoZaN
 
Münzevi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 05 ekim 2006
Yer: Iran
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Münzevi

"burada olması gerekenle olan farkı irdeleniyor olsa gerek yani müslümanlar aslında öyle kendilerini yetiştirmeliler ki bir kişi on kişiye karşı koyacak fikir ve maddi güçte olmalı ama eğer bunu başaramazsanız en azında ikiye bir olmalı şeklinde anlaşılabilir" bu konuda Edip Yüksel isimli şahsa ait olan bu yorum bana mantıklı gibi geldi doğrusunu Allah bilir
Yukarı dön Göster Münzevi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Münzevi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

ZoZaN Yazdı:

Ey peygamber, inananları savaşa özendir. Sizden dirençli yirmi kişi olsa, iki yüz kişiyi yenebilir. Sizden yüz kişi, kafirlerden bin kişiyi yenebilir. Çünkü onlar, anlamayan bir topluluktur (8:65).  

 

 

Ancak, ALLAH sizde zayıflık bulunduğunu bildiğinden şimdi sizden yükü hafifletti. Sizden dirençli yüz kişi olsa, iki yüz kişiyi yenebilir. Sizden bin kişi olsa, ALLAH'ın izniyle iki bin kişiyi yenebilir. ALLAH sabredip direnenlerle beraberdir (8:66).

enfal suresindeki bu iki ayeti merak ediyorum...20 ye karşı ikiyüz mü

yoksa 100 karşı ikiyüzmü 

vahiyle kalın

Sevgili ZoZaN,

Bu iki ayet birer şart cümlesi. Yani beklentinin gerçek olması şarta bağlı. Şart ne? Müminlerin dirençli olması. O halde müminler eğer dirençliyse 20 tanesi 200 kafiri yener; dirençli değilse 100 tanesi 200 kafiri yener.  

Yüce Allah'ın bildirdiğine göre o devrin müminleri yeteri kadar dirençli değilmiş; zayıf imişler. O halde onların 100 tanesi 200 kafiri yenebilir. 

Başka devirlerde kaç müminin kaç kafiri yenebileceği ise o devirlerdeki müminlerin ne kadar dirençli olduğuna bakar. Dirençliyseler 20 tanesi 200 kafiri yener; değillerse yani zayıf iseler 100 tanesi 200 kafiri yener.  

Gördüğün gibi iki ayette söylenen de doğru. Ama gerçekleşmeleri şarta bağlı. Neshi gereken hiçbir şey yok.

Şimdi sor kendine: bu devirde kaç mümin kaç kafiri yenebilir? Neden?

Sevgi ile, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
ZoZaN
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2006
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ZoZaN

hasan akçay bu yorum zaten kendimce kabul ettiğim ve bildiğim bir yorum.ama  daha farklı birşey olabilir mi diye düşünüyordum...neyse...açıklaman için tşk...

bu arada iddet suresiyle ilgili ayetlerele ilgili görüşünü merak ediyorum...



__________________
apaçık olan kitaba andolsun
Yukarı dön Göster ZoZaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ZoZaN
 
kiant
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 05 temmuz 2009
Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı kiant

ilimsiz insanlar ilmi meselelere el atınca malesef ciddi problemler çıkıyor ortaya.

hasan akçay beyefendi  kıble konusunda ayetin bir yanlışı düzelttiği fikrini uydururken ne gibi bir hata yaptığının farkında değil. insanda biraz ilmi edeb olmalı. bilmiyorsa bilmediğinin fakında olmalı. yani yıllarca peygamberimiz ve ashabı yanlış amel etmişler kuranı kerimde onu düzeltmiş. peygamerler hata yapmazlar hasan efendi. peygamberlerde zelle denen haller vardır onlarda hemen ayetle müdahale edilir. lütfen biraz kurana  ve sünnete saygılı olalım.

insanlar ilim öğrenirken.

ben hiç bişey bilmiyorum
ben bişeyler öğrendim
ban bayağı bişeyler öğrendim
ben herşeyi öğrendim  (türkiyedeki keyfe keder müslümanların genel hali)
benim bilmediklerimde varmış.
benim bilmediklerim bayağı çokmuş
benim hildiklerim bilmediklerimin yanında hiçbişeymiş.

merhalelerini geçirirler.

vesselamu ela menittebeal huda

Yukarı dön Göster kiant's Profil Diğer Mesajlarını Ara: kiant
 

Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats